Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 28 листопада 2023, питання №97655 240₴

Неявка в ТЦКиСП чтобы стать на учёт

Что будет если после демобилизации с срочной службы не явиться в ТЦКиСП для того чтобы стать на учёт? Если прийти для того чтобы стать на учёт могут ли дать повестку на тот же день в который пришёл в ТЦКиСП чтобы сразу же проходить ВЛК и не выпускать оттуда? Что будет если дадут повестку на другой день и не явиться по ней?

Відповіді юристів (11)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    10%

    Вітаю, Андрію!

    Что будет если после демобилизации с срочной службы не явиться в ТЦКиСП для того чтобы стать на учёт?

    Фактично це буде порушення законодавства про оборону, мобілізацію та мобілізаційну підготовку, тобто склад адміністративного правопорушення.

    КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Если прийти для того чтобы стать на учёт могут ли дать повестку на тот же день в который пришёл в ТЦКиСП чтобы сразу же проходить ВЛК и не выпускать оттуда?

    Треба дочекатися остаточної редакції Закону України, який буде передбачати демобілізацію строковиків. На даний момент мені відомо про декілька конструкцій для вирішення цього питання. Але можливо строковикам Законом буде надано певний час для відпочинку. Я впевнений, що це питання буде чітко врегульовано, тому варто дочекатись остаточної редакції.

    Что будет если дадут повестку на другой день и не явиться по ней?

    Знову ж таки - відповідь аналогічна до питання 1. Якщо не з'явитися по повістці до проходження ВЛК - адміністративне правопорушення за статтею 210-1 КУпАП та штраф до 5100 грн. Якщо неявка після проходженян ВЛК - теоретично можлива кримінальна відповідальність за статтею 336 КК України.

    Успіхів. З повагою.

    Богун Сергій Павлович
    10%

    Процес обліку регулюється Постановою КМУ № 1487 Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

    Відповідальність за порушення правил ведення військового обліку визначає Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП).

    Стаття 210 ― Порушення призовниками, військовозобов'язаними, резервістами правил військового обліку тягне за собою:

    накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510−850 грн.)

    повторне протягом року вчинення порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період (воєнний стан) тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850−1700грн..)

    Стаття 210−1 ― Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію передбачає штраф для фізичних та посадових осіб.

    Розмір штрафу визначений у неоподатковуваних мінімумах доходів громадян. Так, він становить:

    для фізичних осіб (відповідальних осіб за ведення військового обліку) від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700−3400 грн).

    Якщо правопорушення вчинене повторно протягом року або у особливий період (воєнний час) штраф складатиме:

    для громадян фізичних осіб (відповідальних осіб за ведення військового обліку) від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400−5100 грн).

    Дерій Владислав Олегович
    10%

    Доброго дня!

    Что будет если после демобилизации с срочной службы не явиться в ТЦКиСП для того чтобы стать на учёт?

    Можливий штраф за порушення правил військового обліку за статтею 210 КУпАП

    Если прийти для того чтобы стать на учёт могут ли дать повестку на тот же день в который пришёл в ТЦКиСП чтобы сразу же проходить ВЛК и не выпускать оттуда?

    В реаліях сьогодення все можливо, проте малоймовірно. Направлення на ВЛК залежить від того коли Ви востаннє проходили медогляд. В умовах воєнного часу довідка ВЛК дійсна 12 місяців. Тому Вас повинні спочатку направити на ВЛК, після проходження всіх лікарів - видати на руки довідку про придатність.

    Чи будете Ви підлягати призову відразу після демобілізації залежить від того , які саме зміни відбудуться у законодавстві, якщо буде прийнятий законопроект про звільнення з військової служби під час дії воєнного стану військовослужбовців строкової військової служби.

    Что будет если дадут повестку на другой день и не явиться по ней?

    Якщо без поважної причини не з'явитесь по повістці до ТЦК - штраф 3400-5100 грн. за статтею 210-1 КУпАП

    Поважні причини для неявки - хвороба, належним чином оформлена (лікарняний, довідка про стаціонарне лікування, тощо), стихійне лихо, смерть близького родича.

    Щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю успіхів!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    10%

    Доброго дня, Андрію!

    За непостановку на військовий облік у ТЦК після демобілізації Вас може бути притягнено до адмінистративної відповідальністі. Теж саме Вас буде очікувати і за неявку до ТЦК по повістці на проходження ВЛК.

    Згідно зі статтею статтею 210 КУпАП:

    "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Відповідно до статті 210-1 КУпАП:

    "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян."

    Не з'явитись по повістці та не нести за це адміністративну відповідальність Ви маєте право тільки у тому випадку, якщо будете мати на це поважні причини, наприклад, оформите лікарняний.

    Наразі в законодавстві не існує якихось обмежень щодо призву Вас в ЗСУ, навіть за тієї умови, що Ви були нещодавно демобілізовані.

    Для того аби не бути мобілізованим Вам потрібно мати підстави для відстрочки, перелік яких надає стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Щодо неявки за мобілізаційним розпорядженням, то в даному випадку Вас може очікувати вже кримінальна відповідальність, передбачена статтею 336 ККУ.

    Проте, потрібно дочекатись прийняття відповідного закону про демобілізацію строковиків, я думаю, що в ньому будуть врегульовані всі ці питання і, навряд чи, строковиків будуть одразу знову призивати.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович
    10%

    Доброго дня,ви можете не переживати. Вам треба стати на облік. Щоб отримати всі свої виплати і т.д

    Вам нічого не загрожує, якщо вам потрібна допомога, або захист.готовий до співпраці

    На яких підставах ви звільнилися? Скоріше за все це сімейні обставини,за яких ви надалі будете мати право на відстрочку від мобілізації.

    З повагою, Правозахисник Корнійчук Євген Іванович, маю всі необхідні знання та навички для вирішення питань будь якої складності.

    Карпенко Андрей Владимирович
    10%
    Карпенко Андрей Владимирович 5 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Вітаю!

    Нажаль, звільнення з строкової військової служби не є підставою для отримання відстрочки від мобілізації.

    За порушення правил і ухилення від обліку в ТЦКСП (військомат) можливі такі наслідки:

    • оголошення в розшук, затримання і примусова доставка поліцією до військового комісаріату
    • притягнення до кримінальної або адміністративної відповідальності за ухилення від військового обов’язку

    Так статтею 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку передбачено притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом року вчинення вищезазначеного порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період передбачено штраф від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Відповідно до ч. 1 статті 337 Кримінального кодексу України ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, - карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до одного року.

    Турчин Ярослав Александрович
    10%

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, АНДРЕЙ! Если я правильно понял Ваш вопрос и Вы действительно имеете в виду срочную службу, на которую призывают с 18 до 27 лет - то после демобилизации уволенный в запас военнослужащий обязан встать на воинский учёт в военкомате (ТЦК) по месту своего проживания (регистрации) в течении 7-дней с момента прибытия. В случае невыполнения этих предписаний, такое лицо может быть привлечено к административному штрафу по статье 210 КУоАП (в период военного времени штраф - 850-1700 грн).

    Как правило таких лиц выявляют либо по месту официального трудоустройства, либо на улице, при попытке вручить повестку "на обновление данных" и "затыкание дыр" в Едином государственном реестре призывников, военнообязанных и резервистов, который пытаются наполнить путём эксплуатации военнообязанных, вместо реализации своего права на доступ к реестрам и базам данных, предоставленным по закону ТЦК.

    Разумеется в рамках "обновления данных" у Вас могут изъять военный билет, отправить на мед.осмотр. После этого сразу же вручить боевую повестку на мобилизацию. Единых подходов нет, т.к. эти вопросы вообще законодательно не регламентированы и являются полнейшим плодом самоуправческой детельности органов военного управления.

    В целях привлечения к ответственности, ТЦК может обращаться в органы Нацполиции и инициировать временное задержание гражданина для доставки в ТЦК и составления материалов админ.правонарушения.

    Кроме того, незаконно, но по факту существует - база розыска лиц, которых Нацполиция должна доставить в ТЦК для составления материалов.

    На мій погляд кожна особа може встановити собі на телефон застосунок "ДІЯ" і у разі зупинки патрулем поліції завантажити відповідний Витяг про несудимість та відсутність розшуку, який формується майже моментально - і є доказом офіційного НЕ розшуку в розумінні чинного законодавства України та за базами МВС.

    Та й взагалі, поліція має чітко виписані підстави та обов"язки як для зупинки транспортного засобу, так і для перевірки документів. Ви маєте право не пред"являти документи, якщо Вам не назовуть підставу.

    У разі вказання, що Ви схожі на особу, яка перебуває в розшуку, то попросіть повідомити Прізвище, ім"я та по батькові такої особи, її фото чи опис, які мають міститися в базі розшуку. Також попросіть повідомити яка уповноважена особа органу слідства надала дозвіл на розшук особи?! Казочки про доручення начальників ТЦК хай залишать собі. Певен по завершенню війни це буде окремим предметом кримінального процесу над службовими особами МВС і Нацполіції за віддання завідомо злочинних наказів та неправомірне втручання в програми Єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ, й додавання функцій, які не передбачені законодавством, адже ЄІС МВС не передбачає ніякі адміністративні розшуки.

    По-перше, поцікавитись підставою перевірки документів.

    У період воєнного стану перевірка документів регулюється: Законом України "Про Національну поліцію" та Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1456 "Порядок перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян під час забезпечення заходів правового режиму воєнного стану" (до речі цікаво виходить з цієї Постанови КМУ... Уряд ще в грудні 2021 року виходить знав про початок війни та готував введення воєнного стану, приймаючи правові механізми для цього?).

    ВІдповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону України "Про національну поліцію",

    Поліція може застосовувати такі превентивні заходи:

    1) перевірка документів особи;

    Порядок цієї перевірки розкритий у статті 32 Закону України "Про національну поліцію" під назвою "Перевірка документів особи".

    1. Поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах, у таких випадках:

    {Абзац перший частини першої статті 32 в редакції Закону № 1231-IX від 16.02.2021}

    1) якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи, або самовільно залишила місце для утримання військовополонених;

    {Пункт 1 частини першої статті 32 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2123-IX від 15.03.2022 - щодо дії змін див. пункт 2 розділу II}

    2) якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;

    3) якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю;

    4) якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо;

    5) якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;

    6) якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.

    ТОБТО, у разі Вашої зупинки патрулем поліції і вимогою пред"явити документи, Ви маєте право поцікавитись підставою для перевірки документів, визначеною частиною першою статті 32 Закону України "Про Національну поліцію".

    По-друге. У разі, якщо Вам вкажуть, що Ви схожі на особу, яка перебуває у розшуку, запропонуйте назвати прізвище, ім"я та по батькові особи, на яку Ви схожі на їх думку і яка перебуває у розшуку та перевірити чи дійсно така особа є в розшуку за офіційним сайтом МВС.

    Якщо будуть відмовлятися, скажіть, що в їх діях Ви вбачаєте ознаки дисциплінарного проступку працівника поліції або навіть склад кримінального правопорушення (стаття 365 Кримінального кодексу України, перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу), і запропонуйте прослідувати не куди Вони хочуть, а прослідувати до місцевого оперативного підрозділу (управління, відділу, сектору) внутрішньої безпеки Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України для фіксування факту перевищення службових повноважень та дисциплінарного порушення працівниками поліції.

    По-третє. В жодному разі не давайте в руки поліціянтам чи супроводжуючим їх "активістам", працівникам ТЦК та СП тощо. паперові документи. В крайньому випадку хай перевіряють документ в "ДІЇ".

    Гаряча лінія Національної поліції 0-800-50-02-02 з 8-00 до 20-00.

    По-четверте.

    Щодо тлумачення поняття "розшук", то Постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2018 р. № 1024 (в редакції постанови КМУ від 15.08.2023 р. № 866) затверджене Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ передбачено доступ ЄІС МВС лише до 1) розшуку підозрюваних, обвинувачених (підсудних) осіб, які ухиляються від відбування покарання або вироку суду та 2) до розшуку безвісти зниклих.

    Інші розшуки ЄІС МВС не передбачені, незважаючи на приписи кількох законів. ЯК то кажуть, хто УРЯДУ лікар?

    Раніше існуючий "розшук осіб, що переховуються від органів влади" був передбачений Положенням про Інтегровану інформаційно-пошукову систему органів внутрішніх справ України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України, затвердженим наказом МВС - яке втратило чинність 08.02.2022 р.

    ТОМУ, розшук осіб, які переховуються від органів влади в рамках ЄІС МВС є сумнівним та таким, що не відповідає чинному правовому регулюванню питання ЄІС МВС, хоча і фактично досі існує на рівні КПК та ЗУ "Про ОРД".

    https://mvs.gov.ua/uk/activity/rozsuk/rozsuk-osib-...

    Якщо під час досудового розслідування місцезнаходження підозрюваного невідоме, то слідчий, прокурор оголошує його розшук відповідно до вимог частини першої статті 281 Кримінального процесуального кодексу України (КПК України).

    Підозрюваний - це особливий процесуальний статус фігуранта кримінального провадження після вручення йому підозри у вчиненні кримінального правопорушення в порядку, визначеному КПК України.

    Відповідно до пункту 4 частини третьої статті 14 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність", Прокурор в межах своєї компетенції: дає письмові вказівки про проведення оперативно-розшукових заходів з метою попередження та виявлення кримінальних правопорушень, про розшук осіб, які переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду, ухиляються від відбування кримінального покарання, безвісно відсутні.

    ОТЖЕ, відповідно до Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" вказівку про розшук осіб, які переховуються від орагнів досудового розслідування дає ПРОКУРОР... не воєнком (керівник ТЦК), не слідчий, не оперативний уповноважений органу дізнання чи оперативного супроводу, а ПРОКУРОР.

    Єдине, що може "воєнком", це звернутись до поліції з клопотанням про доставку особи для складення матеріалів справи про адміністративне правопорушення.

    Згідно абз. 2 п. 56 Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 “Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” національна поліція за зверненням ТЦК та СП, органів СБУ здійснює адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення регулює питання адміністративного затримання.

    Згідно ст. 260 КУпАП у випадках, прямо передбачених законами України, з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення допускаються адміністративне затримання особи.

    Згідно ст.235 КУпАП ТЦК та СП розглядають справи про такі адміністративні правопорушення:

    • про порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
    • про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
    • про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності.

    Згідно п.1 ч.2 ст.262 КУпАП адміністративне затримання провадиться Національною поліцією … при порушенні призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, порушенні законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Згідно п.1 ч.2 ст.262 КУпАП про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються:

    • дата і місце його складення;
    • посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол;
    • відомості про особу затриманого;
    • час і мотиви затримання.

    Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим.

    У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються:

    • родичі,
    • центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги (крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника)
    • роботодавець (на прохання).
    На який строк може здійснюватись адміністративне затримання?
    Згідно ст.26 КУпАП адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як три години. Часті випадки, що утримують осіб до 48 годи, начебто з метою встановлення особи. Це - злочин. Бо по-перше особу мають утримувати не в ТЦК, а в поліції, по-друге - ТЦК не наділений повноваженнями встановлювати особу, а крім того - якщо людина пред"явила документ в ДІЇ, який "особина у формі поліцейського" може перевірити за допомогою доступу до своєї бази ЄІС МВС, то мова про встановлення особи йти не може. У разі затримання більше 48 годи - можна звертатись до слідчого судді з питанням про незаконне обмеження волі.

    Згідно п.9 ч.1 ст.23 Закону України «Про Національну поліцію» поліція відповідно до покладених на неї завдань доставляє у випадках і порядку, визначених законом, затриманих осіб, підозрюваних у вчиненні кримінального правопорушення, та осіб, які вчинили адміністративне правопорушення.

    Згідно ч.3 ст.38 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» органи Національної поліції України у встановленому законом порядку зобов’язані за зверненнями ТЦК та СП, органів СБУ доставити до таких ТЦК та СП, органів СБУ осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 КУпАП.

    Тобто доставлення до ТЦК та СП уповноважена здійснювати Національна поліція України за зверненням ТЦК та СП.

    В якому порядку здійснюється доставлення особи до ТЦК та СП?

    Згідно ч. 1 ст. 259 КУпАП з метою складення протоколу про адміністративне правопорушення в разі неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, порушника може бути доставлено в поліцію, в підрозділ ВСП у ЗСУ, до територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    Чи може поліція застосувати фізичну силу для доставлення до ТКЦ та СП?

    Згідно ст. 44 Закону України “Про Національну поліцію” поліцейський може застосовувати фізичну силу, у тому числі спеціальні прийоми боротьби (рукопашного бою), для забезпечення особистої безпеки або/та безпеки інших осіб, припинення правопорушення, затримання особи, яка вчинила правопорушення, якщо застосування інших поліцейських заходів не забезпечує виконання поліцейським повноважень, покладених на нього законом.

    Що робити у ситуації затримання?

    1. Зафіксувати дані поліцейського.

    Згідно ч.3 ст.18 Закону України «Про Національну поліцію» звертаючись до особи, або у разі звернення особи до поліцейського, поліцейський зобов’язаний назвати своє прізвище, посаду, спеціальне звання та пред’явити на її вимогу службове посвідчення, надавши можливість ознайомитися з викладеною в ньому інформацією, не випускаючи його з рук.

    2. Дізнатись причину затримання.

    Для підтвердження причини звернення співробітники поліції повинні пред’явити звернення ТКЦ та СП, що передбачено ПКМУ № 1487, в якому має вказуватись Ваше прізвище. Крім того, у протоколі має вказуватись, що причиною затримання є звернення керівника ТЦК та СП з метою затримання і доставлення громадянина, прізвище якого вказане у зверненні, до ТЦК та СП для складання протоколу і розгляду адміністративної справи про порушення статей 210, 210-1 КУпАП. Це є єдина законна причина затримання та доставлення людини до ТЦК та СП.

    3. Вимагати складання протоколу та забезпечення Вашого права на правову допомогу (згідно ст.261 КУпАП).

    ОТЖЕ, Ви маєте повне право не пред"являти свої документи будь-якій особі, навіть працівнику поліції, якщо Він Вам не назве один із пунктів ст. 32 Закону України "Про Національну поліцію", який є підставою для перевірки документів.Казки в стилі "а звідки я дізнаюся, що Ви громадянин України?" - хай залишать собі.Усі розмови та події Ви маєте право фіксувати на відеозаписуючі пристрої, в тому числі проводити онлайн-трансляцію, щоб ці записи потім не були протиправно знищені.Якщо до Вас буде застосована сила невстановленими особами у формі чи камуфляжі - Ви маєте право у випадку якщо це 2 особи - наносити такі самі пошкодження, якщо 3 особи та більше - будь-які пошкодження аж до смертельних та вбиства в рамках необхідної самооборони. "Особина у формі", яка не представилася належним чином, не пред"явила для огляду та фіксації своє посвідчення і нагрудний жетон з № - не може розглядатися як працівник правоохоронного органу при дослідженні ситуації з нанесенням йому пошкоджень, аж до смертельних чи вбивства в рамках необхідної самооборони.

    https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%9F%D1%9...

    ОТЖЕ, це в принципі все, що може бути.

    Звісно зловживання трапляються. Погрози, намагання змусити особу та зломити її психологічно, обмежити волю на кілька діб. Але ТЦК не є правоохоронним органом і взагалі не є органом публічної влади, як виявляється, бо він не зареєстрований належним чином і не існує у публічно-адміністративній площині як орган, що має владно-розпорядчі функції.

    Зважаючи на це, головне витримка і відмова підписувати документи та всілякі згоди під будь-якими погрозами та обіцянками

    .Тримання особи під вартою протягом 72 годин має відповідно до ч. 2 ст. 29 Конституції України має бути перевірене судом. Особа має бути звільнена, якщо протягом 72 годин їй не вручено мотивоване рішення суду про тримання під вартою.

    В усіх інших випадках - це є злочинні дії збоку напівлегального воєнізованого формування ТЦК, яке без належних правових підстав використовує печатки з державним гербом та кодом ЄДРПОУ військових комісаріатів, які й досі не були реорганізовані у належний, передбачений законом спосіб. Тут може бути цілий ряд складів кримінальних правопорушень. Певен рано чи пізно ці питання будуть розглянуті судами в рамках гучних кримінальних справ.

    В будь-якому разі, до проходження медичного огляду на ВЛК та отримання заключення про придатність до служби - Ви не можете бути притягнуті до кримінальної відповідальності за статтею 336 Кримінального кодексу України (ухилення від мобілізації), що карається на строк від 3 до 5 років ув"язнення.

    Проте, аналізуючи вироки судів України за 2022-2023 рр., як правило ухвалювалося рішення про "умовний тармін засудження" за цією статтею.

    С уважением, юрист-правозащитник Я.Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Трифонова Дарія Ігорівна
    10%
    Трифонова Дарія Ігорівна 5 місяців тому

    Юрист, м. Першотравенськ, 4 роки досвіду

    Нез’явлення по повістці регулюється Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУпАП).

    Стаття 210 ― Порушення призовниками, військовозобов'язаними, резервістами правил військового обліку тягне за собою:

    накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510−850 грн.)

    повторне протягом року вчинення порушення, ю, а також вчинення такого порушення в особливий період (воєнний стан) тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850−1700грн..)

    Стаття 210−1 ― Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію передбачає штраф для фізичних та посадових осіб, у особливий період від 3400 грн.

    У разі якщо вам після проходження ВЛК вручили бойову повістку, то нез‘явлення за такою повісткою регулюється ст. 336 Кримінального Кодексу України, Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Адвокат Евгений Александрович 5 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Андрей!

    ПОВЕСТКУ ВПОЛНЕ МОГУТ ВРУЧИТЬ УЧИТЫВАЯ ОБСТАНОВКУ И ВОЕННОЕ ПОЛОЖЕНИЕ В УКРАИНЕ.

    НО БЕСПОКОИТЬСЯ НЕ СТОИТ, ТАК КАК ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    ОТКАЗЫВАТЬСЯ ОТ ПОЛУЧЕНИЯ ПОВЕСТКИ НЕТ СМЫСЛА, ТАК КАК БУДЕТ СОСТАВЛЕН АКТ ОБ ОТКАЗЕ И ВСЕОДНО ВАМ БУДЕТ СООБЩЕНО О ДАТЕ, ВРЕМЕНИ И МЕСТЕ ЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат).

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницы и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ ВЫ НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ, УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    В ТО ЖЕ ВРЕМЯ УДЕЖИВАТЬ, ЗАДЕРЖИВАТЬ НЕ ИМЕЮТ ПРАВО:

    Такі дії будуть незаконні.

    Утримання дитини або дорослого де б то не було проти його волі порушує основні людські права – свободу особистості, можливість на свій розсуд вибирати місце перебування і безперешкодно пересуватися в просторі. Винятковими повноваженнями обмежувати ці привілеї, що належать кожному громадянину з народження, мають правоохоронні органи і суд, які реалізують свої функції в рамках закону.

    Викрадення людини або протиправне позбавлення волі в Україні підпадає під ст.146 Кримінального кодексу. Це суспільно небезпечне діяння є тяжким злочином з максимальною санкцією до 10 років тюремного ув’язнення. Для передачі в суд обвинувального акта наслідком повинен бути встановлений склад даного кримінального правопорушення, а саме:

    Об’єкт — особиста свобода потерпілого, недоторканність якої гарантується ст.5 Конвенції ООН і ст.29 Конституції України.

    Об’єктивна сторона — це активні дії, виражені в формі:

    1. Викрадення людини:
    • відкритого – коли жертва, присутні розуміють наслідки того, що відбувається (наприклад, під час захоплення заручників, пограбування, розбійного нападу);
    • таємного – зловмисники отримують владу над потерпілим без свідків, або з використанням безпорадного стану, нездатності оцінювати ризики через малолітній вік, психічних, фізіологічних обмежень;
    • шляхом обману або зловживання довірою;
    • із застосуванням насильства, погроз, шантажу.
    1. Протизаконного позбавлення людини свободи – якщо захоплення або утримання особи проводиться з порушенням порядку, встановленого ратифікованими міжнародними угодами та нормативними актами України.

    При дотриманні всіх процесуальних норм допускається затримання:

    • осіб, оголошених в розшук;
    • в порядку адміністративного арешту;
    • при спробі нелегального перетину кордону;
    • на місці злочину, з негайним викликом поліції;
    • з метою депортації або екстрадиції (видачі іншій державі);
    • з метою приводу осіб, що ухиляються від допиту засідання суду, в військкомат;
    • з метою утримання під вартою за рішенням слідчого судді або суду;
    • для відбування покарання в вигляді арешту, обмеження волі, ув’язнення, примусових заходів медичного характеру або заходів виховного характеру за вироком суду;
    • приміщення безпритульних дітей до 16 років в притулки або реабілітаційні центри;
    • напрямок на примусове лікування хворих з венеричними, карантинними захворюваннями, СНІДом, хронічний алкоголізм, ін’єкційних наркоманів, осіб з небезпечними для суспільства психічними відхиленнями;
    • приміщення в спеціальні розподільники осіб без певного місця проживання, яких запідозрено у занятті бродяжництвом.

    Злочин вважається завершеним з моменту заволодіння людиною і / або фактичного початку позбавлення його волі, тобто тримання в місці, де потерпілий не бажає перебувати і не може самовільно покинути (будівля, його частина, транспортний засіб, огороджена місцевість, скеля, острів).

    Суб’єкт — особа старше 16 років. Кримінальну відповідальність несуть не тільки ті, хто безпосередньо здійснював протиправне захоплення або викрадення, а й причетні до подій водії транспортних засобів, власники приміщень, наглядачі, замовники, підбурювачі, переховувачі і інші.

    Не є суб’єктами злочину за ст.146 КК:

    • представники державних органів, що діють на підставі своїх повноважень;
    • батьки і особи які їх замінюють, вихователі, вчителі, викладачі, що обмежують свободу неповнолітніх в їх інтересах, якщо це не завдає шкоди здоров’ю останніх і не перешкоджає нормальному розвиткові;
    • опікуни, піклувальники недієздатних, обмежено дієздатних громадян, якщо відсутність нагляду за ними може привести до негативних наслідків;
    • особи, зобов’язані піклуватися про кого-небудь на підставі трудового або цивільно-правового договору (гувернантки, доглядальниці, охоронці, вожаті в дитячих таборах, члени екіпажу морських і повітряних суден і т.п.).

    Суб’єктивна сторона характеризується умисною формою вини. Викрадачі та інші співучасники усвідомлюють, що за законом вони не мають права позбавляти жертву волі, однак навмисно роблять це. Мотив може бути будь-яким – користь, помста, вимагання, залякування, бажання бачити дитину, спілкування з якою було неможливим через позбавлення батьківських прав або заборони з боку іншого з батьків і т.п.

    Стаття 146 КК України. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини:

    Залежно від обставин і наслідків злочинної діяльності, міри покарання для осіб, визнаних судом винними за ст.146 КК складають:

    1. За протизаконне позбавлення волі або викрадення людини старше 14:
    • обмеження волі до 3 років;
    • тюремне ув’язнення до 3 років.
    1. За ті ж дії, якщо:
    • постраждала малолітня дитина (молодше 14);
    • зловмисники утримували двох і більше осіб;
    • співучасники попередньо домовилися між собою;
    • мотиви були корисливими (для отримання вигоди);
    • існувала небезпека для здоров’я або життя жертви;
    • потерпілому заподіяли фізичні страждання;
    • було використано зброю (в тому числі для погроз);
    • утримування тривало довго,

    засудженим призначаються санкції у вигляді:

    • обмеження волі до 5 років;
    • тюремне ув’язнення до 5 років.
    1. Якщо викрадення або позбавлення волі:
    • скоєно злочинним угрупованням;
    • спричинило тяжкі наслідки (тяжкі тілесні ушкодження за результатами судово-медичної експертизи, п.2.1.1 Наказу МОЗ №6 від 17.01.1995г.);
    • тюремне ув’язнення триває від 5 до 10 років.

    Відповідно до ст.18 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 47/33 від 18.12.1992г., на засуджених за насильницьке викрадення людей не можуть поширюватися закони про амністію і інші заходи звільнення від кримінальної відповідальності.

    РЕКОМЕНДУЮ ВАМ ЗВЕРНУТИ УВАГУ НА ВСІ:

    ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;

    опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    жінки та чоловіки, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу";

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

    Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

    військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

    працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

    Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.

    Не підлягають призову на військову службу під час часткової мобілізації протягом шести місяців з дня звільнення з військової служби військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу за призовом під час мобілізації та були звільнені зі служби у запас (крім військовослужбовців, зарахованих на службу у військовому оперативному резерві першої черги). Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.".

    ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРОХОДЖЕННЯ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього... 6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:

    1) призвані чи прийняті на військову службу;

    2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;

    3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;

    4) досягли граничного віку перебування в запасі;

    5) припинили громадянство України;

    6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;

    7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;

    8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими".

    Всего доброго!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 5 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Представники органів місцевого самоврядування. Керівники підприємств, установ, організацій, незалежно від підпорядкування і форми власності. Посадові особи районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК).

    Де можуть вручати повістки

    Законодавством України чітко не визначено, де саме має відбуватися вручення повісток, тому вручення повістки можливе на вулиці, блокпостах, за місцем проживання, за місцем роботи тощо.

    Чи має право уповноважена особа ТЦК зупиняти людей та перевіряти документи

    Ні. Перевіряти документи мають право уповноважені представники Національної поліції, СБУ, Національної гвардії, Держприкордонслужби, ДМС, Держмитслужби та Збройних Сил, які визначені в наказі коменданта.

    Тому сформувалась практика, коли працівники ТЦК спільно із представниками Національної поліції здійснюють вручання повісток.

    Чи мають бути у поліції якісь підстави для перевірки документів

    Так, перелік підстав визначений*:

    • Особа має зовнішні ознаки, схожі на ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи.
    • Існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення.
    • Особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом.
    • В особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином не можливо
    • Особа перебуває в місці вчинення кримінального, адміністративного правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події.
    • Зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.
    • Порушення особою відповідних заборон, введених на території, де запроваджено правовий режим воєнного стану.

    *Постанова КМУ від 29.12.2021 № 1456.

    Чи має людина право запитувати в уповноваженої особи пред’явити якісь його/її документи, перш ніж пред’явити свої

    Так, на прохання уповноважена особа зобов’язана пред’явити:

    • Службове посвідчення або інший документ, який підтверджує її приналежність до підрозділу визначеному у наказі коменданта.
    • Пред’явити копію наказу коменданта, яким визначено підрозділи які мають право на перевірку документів.
    • Та назвати підставу для перевірки документів.

    Повістки для уточнення військово-облікових даних: відповідальність за неприбуття у визначену повісткою дату та час

    Що буде, якщо проігнорувати повістку, що видана з метою уточнення військово-облікових даних

    Може настати адміністративна відповідальність — штраф. Станом на лютий 2023 року це 3400 – 5100 грн (від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

    Статті 210-1 КУпАП України.

    Хто приймає рішення про накладення штрафу

    Керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК). Саме вони розглядають справи про адміністративні правопорушення і мають право накладати адміністративні стягнення.

    Стаття 235 КУпАП України.

    Якою має бути форма документа про штраф? Чи достатньо папірчика від працівників ТЦК про суму та реквізити

    Папірчика недостатньо. Керівник ТЦК має видати постанову про накладення адміністративного стягнення. Копія постанови протягом трьох днів вручається під розписку або надсилається особі, щодо якої її винесено.

    Чи можна оскаржити постанову про накладення штрафу

    Так. Можна подати скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення. На це є 10 днів з дня винесення постанови.

    Стаття 289 КУпАП України.

    Скільки дається часу на сплату штрафу

    15 днів з дня вручення копії постанови. У разі оскарження постанови — 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Якщо штраф не сплатити вчасно

    Постанову про штраф передадуть до державної виконавчої служби. Сума штрафу зросте удвічі + виконавчі витрати.

    Стаття 308 КУпАП України.

    Чи потрібно приносити в ТЦК квитанцію про оплату штрафу

    Так. Необхідно принести квитанцію про оплату або її копію посадовій особі, яка винесла постанову про штраф. На це дається 3 робочі дні від дня закінчення строку, передбаченого для оплати штрафу.

    Стаття 307 КУпАП України.

    Чи потрібно з’являтися по повістці до ТЦК, якщо штраф сплачено

    Потрібно. Сплата штрафу не позбавляє від обов’язку з’явитися до ТЦК.

    Повістки у формі мобілізаційного розпорядження: відповідальність за неприбуття у визначену повісткою дату та час

    Що буде, якщо проігнорувати повістку у формі мобілізаційного розпорядження

    Може наставати кримінальна відповідальність відповідно до ст. 336 ККУ, що передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до п’яти років.

    Як відбувається притягнення до відповідальності

    Рішення по таких справах може приймати тільки суд.

    Одночасно з оголошенням підозри особа отримує право на призначення адвоката відповідно до ЗУ «Про безоплатну правову допомогу», послуги якого оплачує держава. Для цього потрібно подати клопотання слідчому, який займається справою. Слідчий виносить постанову про залучення захисника та для призначення адвоката, надсилає цю постанову до регіонального центру безоплатної вторинної правової допомоги. Після цього призначається адвокат.

    Якщо мені вручили повістку, але в мене є вже відстрочка за результатами попередньої повістки, по новій я вже можу не йти у військкомат?

    Отримання нової повістки не скасовує надану раніше відстрочку. Якщо ви отримали нову повістку,

    необхідно відвідати ТЦК та СП, оскільки законодавство не визначає періодичність вручення повісток з метою уточнення військово-облікових даних.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 5 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають: (чоловіки 18-60 років)

    • військовозобов'язані;
    • резервісти;
    • бійці Національної гвардії;
    • працівники Служби безпеки;
    • працівники Державної прикордонної служби;
    • працівники Державної спеціальної служби транспорту;
    • працівники Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації,
    • члени інших військових формувань.

    Щодо черги мобілізації: ( наразі черги скасували , призивають всіх хто наразі необхідний в ЗСУ згідно військово-облікових спеціальностей придатних громадян)

    • Перша черга — це оперативний резерв. Йдеться про колишніх військовослужбовців віком до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії. Переважно це ветерани АТО чи бійці ООС.
    • Друга черга — колишні військовослужбовці, які проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.
    • 3 черга— мобілізаційний резерв. Сюди відносимо військовозобов’язаних, які закінчили військові кафедри ВНЗ як офіцери запасу та не призивалися під час попередніх мобілізаційних кампаній.
    • 4 черга — громадський резерв. Інші громадяни, які не мають обмежень за віком чи станом здоров’я щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період.

    ---

    Ответственность за неявку ( при врученной и подписанной повестке)

    - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022

    Про загальну мобілізацію:

    https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...

    "8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

    1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

    2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".

    Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.

    "2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?

    - В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..

    "Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.

    --- Если повестку не подписали и контрольного талона о вручени у ТЦК СП НЕТ , то доказать уклонение от мобилизации сложно , Новую повестку могут вручить под подпись только на територрии ТЦК СП , и только их работники. Никаких вручений на улицах постах , по телефону , в полициях и других быть не может у них нет полномочий , но есть приказ по вручению повесток. Если повестка не вручена , можно не являтся, протокол без вас не составят , если повестка будет вручена, явитесь пройдете ВЛК и далее решат.Возьмите справку с больницы стационара , что болели и поэтому на учет не стали или не прибыли - это уважительная причина , тогда штрафа за нарушение учета не будет.( ст.210 Купап -510 грн) Явка должна быть в том случае когда повестка вручена работником военкомата тцк сп и подписана вами лично, а талон о вручении лежит в деле , только так , остальное незаконно и требует доказательств. Пока сами не вызовут повесткой вы не обязаны туда прибывать.

    Привідсутності даних про вручення особі повістки, а у разі відмови останнього у її отриманні – про фіксування цієї відмови у передбаченому законом порядку, – відсутні дані про доведеність винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 336 КК.

    Рішення Верховного Суду у справі № 759/5435/16-к від 28 січня 2020 р.

    С уважением, Константин Гончаренко


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України