Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день. Є таке питання. Чи має право воєнкомат вимагати проходити влк не за місцем реєстрації зовсім в іншому місті. Якщо хтось приїхав на кілька днів в відрядження по роботі. І особа не є ні біжанцем ні переселенцем.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Одесса, 11 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня. Ні, не мають право, тому це все відбувається незаконно. Відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України «Про військовий облік і військову службу» військовий облік усіх призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться за місцем їх проживання і відповідно до обсягу та деталізації поділяється на персонально-якісний, персонально-первинний та персональний.
Тобто такі дії є незаконними? І жодного права вони вимагати так робити не мають права? А якщо проходити влк вимагають не за місцем реєстрації, то як оскаржувати такі дії?
Юрист, г. Одесса, 11 лет опыта
Общаться в чатеЄ вже рішення судів, але на стадії апеляційного перегляду і в законну силу ще не вступили.Вони можуть лише вручити повістку про прибуття до вашого ТЦК, де ви перебуваєте на обліку. Бо, щоб стати на облік в новому ТЦК, треба знятись з вашого ТЦК. Текст з рішення суду.
Згідно ч. З статті 37 цього Закону встановлює, що призовники, військовозобов`язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов`язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися із зазначеного обліку.
Отже, у спірному випадку, взяттю позивача на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_3 повинно передувати зняття позивача з військового обліку у Центрально-Чечеловському ОРТЦК та СП. Разом з тим, на момент взяття 1-м відповідачем позивача на військовий облік доказів, які б свідчили про зняття позивача з військового обліку по місцю його проживання (у Центрально-Чечеловському ОРТЦК та СП) у матеріалах справи відсутні.
Ключовим при набутті обов`язку постановки на військовий облік до РТЦК та СП за новим місцем проживання та реєстрації, є наявність обов`язкового зняття з військового обліку за старим місцем проживання та реєстрації. Тобто ці відомості повинні бути зафіксовані у належний законом спосіб, з відповідними відмітками суб`єктів владних повноважень.
Як зазначалось, позивачем в момент зупинки пред`явлено посадовим особам 1-го відповідача та поліції паспорт та тимчасове посвідчення про взяття на військовий облік за місцем свого проживання.
Враховуючи, що станом на момент взяття позивача на облік у ІНФОРМАЦІЯ_3 , позивач вже перебував на військовому обліку, дії 1-го відповідача щодо взяття позивача 09.08.2023 на військовий облік вчинені протиправно, поза межами повноважень та не у спосіб визначений Законом України «Про військовий обов`язок та військову службу», Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також Положенням про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки.
На момент зупинки транспортного засобу на блок посту, 1-й відповідач повинен був діяти в межах наданих повноважень, а саме надати повістку з інформацією про дату та час достатнім для прибуття до РТЦК та СП за місцем проживання і реєстрації позивача.
Тобто Постанова КМУ №318 від 7 квітня 2023. Є незаконною. Так як суперечить основному закону.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Іване!
Постановою КМУ №318 від 7 квітня 2023 року уряд вніс зміни до положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою КМУ №154 від 23 лютого 2022 року.
Абзац 11-й пункту 9 тепер викладено в такій редакції:
"Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки "здійснюють заходи оповіщення та призову громадян (крім військовозобов’язаних та резервістів СБУ та Служби зовнішньої розвідки): на військову службу за призовом осіб офіцерського складу; на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період (зарахованих до військового оперативного резерву); на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (незалежно від місця їх перебування на військовому обліку)".
З повагою, адвокат Айвазян.