Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Уголовное право, 30 января 2024, вопрос №101056 600₴

Нашли наркотики в машине 0,5г Альфа пвп(соль)

Имею зависимость к альфа пвп(соль), занимаюсь с психотеропевтом и бывают срывы, и вот однажды поехал за закладкой машину припарковал возле леса, и полиция видимо заметила меня и стала дальше, я забрал закладку, кинул ее под задний коврик, сел поехал и они мне сели на хвост, остановили, и начали обыскивать машину, в итоге нашли изоленту в которой зип лок 0.5 Альфа ПВП под задним ковриком, я говорил им что это не мое и я не знаю откуда это, на вопрос что делал в лесу, сказал что сходил в туалет по большому(приспичело). После чего они с понятыми изьяли этот пакетик(полицейский сам снял изоленту) и мы поехали на тест трезвости тк они говорили что у меня ознаки наркотического опьянения, я же не чего не употреблял и не пил алкоголь дней 40 и тест наверняка прошел. Что мне за это будет?

Ответы юристов (6)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю Вас!

    Вам терміново потрібно укласти договір про надання правничої допомоги з адвокатом, який зможе гідно представити Ваші інтереси. Будь-який невірний крок у даній ситуації може зіграти не на Вашу користь. Теоретично, Вам може загрожувати кримінальна або адміністративна відповідальність.

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131)

    Стаття 309. Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту

    1. Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту -

    караються штрафом від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п’яти років.

    2. Ті самі дії, вчинені за попередньою змовою групою осіб чи протягом року після засудження за цією статтею або якщо предметом таких дій були наркотичні засоби, психотропні речовини або їх аналоги у великих розмірах, -

    караються штрафом від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років.

    3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені із залученням неповнолітнього, а також якщо предметом таких дій були наркотичні засоби, психотропні речовини або їх аналоги в особливо великих розмірах, -

    караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.

    4. Особа, яка добровільно звернулася до лікувального закладу і розпочала лікування від наркоманії, звільняється від кримінальної відповідальності за дії, передбачені частиною першою цієї статті.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення(статті 1 - 212-24)

    Стаття 44. Незаконні виробництво, придбання, зберігання, перевезення, пересилання наркотичних засобів або психотропних речовин без мети збуту в невеликих розмірах

    Незаконні виробництво, придбання, зберігання, перевезення, пересилання наркотичних засобів або психотропних речовин без мети збуту в невеликих розмірах -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.

    Особа, що добровільно здала наркотичні засоби або психотропні речовини, які були у неї в невеликих розмірах і які вона виробила, виготовила, придбала, зберігала, перевозила, пересилала без мети збуту, звільняється від адміністративної відповідальності за дії, передбачені цією статтею.

    Примітка. Невеликий розмір наркотичних засобів та психотропних речовин визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу.

    Наразі Вам потрібно відмовлятися від дачі будь-яких показів до залучення до справи адвоката.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141)

    Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

    Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

    Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

    У разі скасування вироку суду як неправосудного держава відшкодовує матеріальну і моральну шкоду, завдану безпідставним засудженням.

    Стаття 63. Особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом.

    Підозрюваний, обвинувачений чи підсудний має право на захист.

    Засуджений користується всіма правами людини і громадянина, за винятком обмежень, які визначені законом і встановлені вироком суду.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    21.7%

    Доброго дня!

    Згідно зі ст. 44 КУпАП протизаконне виробництво та/або придбання та/або зберігання та/або перевезення та/або пересилання наркотиків чи психотропних засобів без мети збуту в невеликих розмірах можуть спричинити штраф від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 -1700 грн) або громадські роботи на строк від двадцяти до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб..

    Поняття «невеликий розмір» наркотиків встановлюється органом державної влади, що формує державну політику у сфері охорони здоров'я, разом з органом, який визначає державну політику з обігу наркотичних засобів.

    Згідно із частиною першою статті 309 КК України, протизаконне виробництво та/або придбання та/або зберігання та/або перевезення та/або пересилання наркотиків чи психотропних засобів без мети збуту можуть каратись штрафом від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 - 51000 грн) або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п’яти років..

    Згідно із частиною четвертою статті 309 КК України особа, яка добровільно звернулася до лікувального закладу і розпочала лікування від наркоманії, звільняється від кримінальної відповідальності за дії, передбачені частиною першою цієї статті.

    Невеликі, великі та особливо великі розміри наркотичних засобів визначені наказом Міністерства охорони здоров'я України від 01.08.2000 р. № 188

    Поки що зарано говорити про те, яке саме рішення прийме суд – це буде залежати від того, скільки саме наркотичних речовин у Вас вилучили. Лікування від наркоманії - може бути пом'якшуючою обставиною.

    Також відзначу, що Кримінальним кодексом України передбачено звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку з дієвим каяттям (стаття 45 КК України).

    Так, особа, яка вперше вчинила злочин невеликої тяжкості або необережний злочин середньої тяжкості, крім корупційних злочинів, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона після вчинення злочину щиро покаялася, активно сприяла розкриттю злочину і повністю відшкодувала завдані нею збитки або усунула заподіяну шкоду.

    У будь-якому випадку рекомендую Вам найняти адвоката, який представлятиме Ваші інтереси в суді й перед правоохоронними органами.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю успіхів та вдалого дня!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%

    Доброго дня, Денисе!

    Постановою КМУ від 6 травня 2000 р. № 770 "Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів" речовини Альфа-метилтіофентаніл та Альфа-метилфентаніл внесены до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
    Згідно Наказу МОЗ від 01.08.2000 № 188 "Про затвердження таблиць невеликих, великих та особливо великих розмірів наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, які знаходяться у незаконному обігу":

    "1. Розміри наркотичних засобів визначені на підставі існуючої практики боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів та з урахуванням існуючої міжнародної практики, що базується на визначеній добовій дозі (definite daily dose) (далі - ВДД) за даними Міжнародного комітету з контролю за наркотиками ООН.

    2. До невеликих розмірів віднесені ті, що не перевищують 10 ВДД.

    3. Великі розміри - у межах від 100 до 1000 ВДД.

    4. Особливо великі розміри перевищують 1000 ВДД.

    5. Розміри наркотичних засобів рослинного походження, а також виготовлених у вигляді екстрактів, витяжок, відварів, інших рідин, згідно з існуючими методиками криміналістичних досліджень визначаються у перерахунку на суху речовину.

    6. У таблицю включені наркотичні засоби, що на сьогодні знаходяться в Україні в незаконному обігу.

    7. При виявленні ізомерів та стереоізомерів, складних і простих ефірів, гомологів та аналогів, метаболітів наркотичних засобів, включених до таблиці 1, невеликі, великі та особливо великі розміри застосовуються, як для відповідних наркотичних засобів, включених до таблиці 1".

    Отже у Ваших діях можуть бути ознаки кримінального правопорушення, передбаченого статтею 309 ККУ, а саме - Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту:

    "1. Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту -

    караються штрафом від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п’яти років.

    2. Ті самі дії, вчинені за попередньою змовою групою осіб чи протягом року після засудження за цією статтею або якщо предметом таких дій були наркотичні засоби, психотропні речовини або їх аналоги у великих розмірах, -

    караються штрафом від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років.

    3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені із залученням неповнолітнього, а також якщо предметом таких дій були наркотичні засоби, психотропні речовини або їх аналоги в особливо великих розмірах, -

    караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.

    4. Особа, яка добровільно звернулася до лікувального закладу і розпочала лікування від наркоманії, звільняється від кримінальної відповідальності за дії, передбачені частиною першою цієї статті.

    {Стаття 309 із змінами, внесеними згідно із Законами № 270-VI від 15.04.2008, № 2617-VIII від 22.11.2018}"

    Отже, скорше за все, проти Вас буде порушено кримінальну справу за ознаками вказаної вище статті КК, а тому, перш за все Вам треба знайти адвоката і укласти з ним договір про надання правової допомоги.

    Підозрюваний, обвинувачений, виправданий, засуджений має право на захист, яке полягає у наданні йому можливості надати усні або письмові пояснення з приводу підозри чи обвинувачення, право збирати і подавати докази, брати особисту участь у кримінальному провадженні, користуватися правничою допомогою захисника, а також реалізовувати інші процесуальні права, передбачені Кримінальним процесуальним кодексом України, а саме статтею 20.

    Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд зобов’язані роз’яснити підозрюваному, обвинуваченому його права та забезпечити право на кваліфіковану правничу допомогу з боку обраного ним або призначеного захисника.

    Наданням правничої допомоги на професійному рівні займаються адвокати, діяльність яких регламентується Законом України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".

    Захисник може у будь-який момент бути залученим підозрюваним, обвинуваченим, їх законними представниками, а також іншими особами за проханням чи згодою підозрюваного, обвинуваченого до участі у кримінальному провадженні. Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд зобов'язані надати затриманій особі чи особі, яка тримається під вартою, допомогу у встановленні зв'язку із захисником або особами, які можуть запросити захисника, а також надати можливість використати засоби зв'язку для запрошення захисника. Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд зобов'язані утримуватися від надання рекомендацій щодо залучення конкретного захисника (ч. 1 ст. 48 КПК України).

    У разі порушення проти Вас кримінальної справи Ви, як підзрюваний чи обвинувачений маєте право:
    • знати, у вчиненні якого кримінального правопорушення його підозрюють, обвинувачують;
    • бути чітко і своєчасно повідомленим про свої права, передбачені КПК України, а також отримати їх роз’яснення;
    • а першу вимогу мати захисника і зустріч із ним незалежно від часу в робочі, вихідні, святкові, неробочі дні до першого допиту з дотриманням умов, що забезпечують конфіденційність спілкування, а також після першого допиту - зустрічі без обмеження в часі та кількості у робочі, вихідні, святкові, неробочі дні; на участь захисника у проведенні допиту та інших процесуальних діях; на відмову від захисника в будь-який момент кримінального провадження; на отримання правової допомоги захисника за рахунок держави у випадках, передбачених КПК України та/або законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги, в тому числі у зв’язку з відсутністю коштів для оплати такої допомоги;
    • не говорити нічого з приводу підозри проти нього, обвинувачення або у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання;
    • давати пояснення, показання з приводу підозри, обвинувачення чи в будь-який момент відмовитися їх давати;
    • вимагати перевірки обґрунтованості затримання;
    • у разі затримання або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою - на негайне повідомлення членів сім’ї, близьких родичів чи інших осіб про затримання і місце свого перебування згідно з положеннями статті 213 КПК України;
    • збирати і подавати слідчому, прокурору, слідчому судді докази;
    • брати участь у проведенні процесуальних дій;
    • під час проведення процесуальних дій ставити запитання, подавати свої зауваження та заперечення щодо порядку проведення дій, які заносяться до протоколу;
    • застосовувати з додержанням вимог КПК України технічні засоби при проведенні процесуальних дій, в яких він бере участь. Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд мають право заборонити застосовування технічних засобів при проведенні окремої процесуальної дії чи на певній стадії кримінального провадження з метою нерозголошення відомостей, які містять таємницю, що охороняється законом, чи стосуються інтимного життя особи, про що виноситься (постановляється) вмотивована постанова (ухвала);
    • заявляти клопотання про проведення процесуальних дій, про забезпечення безпеки щодо себе, членів своєї сім’ї, близьких родичів, майна, житла тощо;
    • заявляти відводи;
    • ознайомлюватися з матеріалами досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 221 КПК України , та вимагати відкриття матеріалів згідно зі статтею 290 КПК України;
    • одержувати копії процесуальних документів та письмові повідомлення;
    • оскаржувати рішення, дії та бездіяльність слідчого, прокурора, слідчого судді в порядку, передбаченому КПК України;
    • вимагати відшкодування шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду, в порядку, визначеному законом, а також відновлення репутації, якщо підозра, обвинувачення не підтвердилися;
    • користуватися рідною мовою, отримувати копії процесуальних документів рідною або іншою мовою, якою він володіє, та в разі необхідності користуватися послугами перекладача за рахунок держави;
    • підозрюваний, який є іноземцем і тримається під вартою, має право зустрітися з представником дипломатичної чи консульської установи своєї держави, яку йому зобов’язує забезпечити адміністрація місця ув’язнення.
    Як обвинувачений також Ви маєте право:
    • брати участь під час судового розгляду у допиті свідків обвинувачення або вимагати їхнього допиту, а також вимагати виклику і допиту свідків захисту на тих самих умовах, що й свідків обвинувачення;
    • збирати і подавати суду докази;
    • висловлювати в судовому засіданні свою думку щодо клопотань інших учасників судового провадження;
    • виступати в судових дебатах;
    • ознайомлюватися з журналом судового засідання та технічним записом судового процесу, які йому зобов’язані надати уповноважені працівники суду, і подавати щодо них свої зауваження;
    • оскаржувати в установленому КПК України порядку судові рішення та ініціювати їх перегляд, знати про подані на них апеляційні та касаційні скарги, заяви про їх перегляд, подавати на них заперечення;
    • отримувати роз’яснення щодо порядку підготовки та використання досудової доповіді, відмовлятися від участі у підготовці досудової доповіді;
    • брати участь у підготовці досудової доповіді, надавати представнику персоналу органу пробації інформацію, необхідну для підготовки такої доповіді, ознайомлюватися з текстом досудової доповіді, подавати свої зауваження та уточнення.
    Насамкінець моєї відповіді тезісно підсумую те, що Вам варто знати при затриманні з наркотиками:

    У відповідності із статтею 44 КУпАП протизаконне виробництво та/або придбання та/або зберігання та/або перевезення та/або пересилання наркотиків чи психотропних засобів без мети збуту в невеликих розмірах можуть спричинити штраф (25–50 нмдг) або громадські роботи (20–60 год) чи адміністративний арешт (до п'ятнадцяти діб).

    Невеликі, великі та особливо великі розміри наркотичних засобів визначені наказом Міністерства охорони здоров'я України від 01.08.2000 р. № 188 (в редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України від 29.07.2010 р. № 634).

    Також відзначимо, що Кримінальним кодексом України передбачено звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку з дієвим каяттям (стаття 45 КК України).

    Так, особа, яка вперше вчинила злочин невеликої тяжкості або необережний злочин середньої тяжкості, крім корупційних злочинів, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона після вчинення злочину щиро покаялася, активно сприяла розкриттю злочину і повністю відшкодувала завдані нею збитки або усунула заподіяну шкоду.

    Більш детально про це тут:

    https://www.bitlex.ua/uk/blog/consultation/shcho_r...

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Мамай Ірина Євгеніївна
    5%

    Вітаю,

    кримінальне правопорушення вам описали, але возили вас на медичне обстеження не на тест "трезвості" як ви пишете, а для визначення стану наркотичного сп'яніння. Якщо він був виявлений, то на вас склали протокол по 130 ст. КУпАП і відповідальність там 17 тис. грн. Про розгляд протоколу в суді (якщо він складений) вас мають повідомити повісткою. Або загляньте в ДІЮ - там все є.

    Пономаренко Наталія
    16.7%

    Доброго ранку, шановний Денисе!

    Треба досліджувати матеріали справи. Перевіряти чи законно було вилучено речовину, на якій підставі взагалі було здійснено обшук авто, його зупинку, тощо?! - Як правило це представляють правоохоронці як особистий огляд, але дії поліції не підпадають під визначення "особистий огляд".

    За змістом статті 35 Закону України «Про Національну поліцію» поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі:
    • якщо водій порушив Правила дорожнього руху;
    • якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
    • якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;
    • якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;
    • якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
    • якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
    • якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;
    • якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
    • порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв;
    • якщо зупинка транспортного засобу, який зареєстрований в іншій країні, здійснюється з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;
    • якщо є наявна інформація, яка свідчить про те, що водій або пасажир транспортного засобу є особою, яка самовільно залишила місце для утримання військовополонених;
    • якщо є інформація, що свідчить про порушення власником транспортного засобу митних правил, виявлені митними органами відповідно до Митного кодексу України, а саме: порушення строків тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту іншого транспортного засобу особистого користування, використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, розкомплектування чи передачу у володіння, користування або розпорядження такого транспортного засобу особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;
    • якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб, який зареєстрований в іншій країні, не зареєстрований в Україні у встановлені законодавством строки чи перебуває на території України з порушенням строків тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту, чи використовується для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, чи переданий у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту.

    Однак, слід зауважити, що поліцейський зобов’язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки.

    Під час зупинки транспортного засобу поліцейським можуть здійснюватись поверхнева перевірка і огляд транспортного засобу. Зазначені поліцейські заходи мають певні особливості.

    Поверхнева перевірка, як превентивний поліцейський захід, є здійсненням візуального огляду транспортного засобу особи, яка не підозрюється у вчиненні адміністративного/кримінального правопорушення, проте існують підстави для такої перевірки.

    Статтею 34 Закону України "Про Національну поліцію" визначено, що поліцейський може здійснювати поверхневу перевірку транспортного засобу у таких випадках:

    1. якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб;
    2. якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб;
    3. якщо існує достатньо підстав вважати, що річ або транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення та/або знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

    Поверхнева перевірка транспортного засобу здійснюється шляхом візуального огляду транспортного засобу або візуального огляду салону та багажника транспортного засобу. Поліцейський при здійсненні поверхневої перевірки має право вимагати відкрити кришку багажника та/або двері салону. Під час поверхневої перевірки транспортного засобу особа повинна самостійно показати поліцейському вміст транспортного засобу.

    При виявленні в ході поверхневої перевірки будь-яких слідів правопорушення поліцейський забезпечує їх схоронність та огляд відповідно до вимог статті 237 Кримінального процесуального кодексу України

    Отже, поверхнева перевірка транспортного засобу може здійснюватися за відсутності вчинення адміністративного правопорушення. Законом не передбачено наявність свідків при проведенні поверхневої перевірки.

    Огляд транспортного засобу – застосовується до особи, як захід забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення.

    При вчиненні порушень законодавства про охорону і використання тваринного світу уповноважені на те посадові особи органів, які здійснюють державний нагляд за додержанням правил полювання, органів рибоохорони, а також поліцейські, військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби України можуть провадити в установленому порядку огляд транспортних засобів.

    Огляд транспортного засобу, як визначено статтею 264 Кодексу України про адміністративні правопорушення, може провадитись уповноваженими на те посадовими особами органів Національної поліції, згідно вимог статті з наступних підстав:

    • якщо водій або власник авто вчинили адміністративне правопорушення;
    • якщо автомобіль містить ознаки, що свідчать про вчинення правопорушення;
    • якщо наявне конкретне орієнтування (стосується автомобілів, чиї номерні знаки були зафіксовані при скоєнні адміністративного правопорушення).

    Огляд транспортних засобів здійснюється, як правило, у присутності особи, у власності (володінні) якої вони є. У невідкладних випадках транспортний засіб може бути піддано оглядові з участю двох понятих під час відсутності власника (володільця).

    Про огляд транспортного засобу складається протокол або про це робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення або в протоколі про адміністративне затримання.

    Водій повинен знати, що огляд транспортного засобу не може проводитися з метою вирішення питання про можливе його затримання. Водій може бути затриманий лише на підставах, які виникли до проведення огляду. Огляд транспортного засобу може бути проведений лише в разі вчинення адміністративного правопорушення та складення відповідного протоколу про адміністративне правопорушення.

    Протокол особистого огляду та огляду речей підписують особа, яку було піддано оглядові та у якої оглядали речі, поняті та посадова особа органу поліції, яка його склала.

    Про особистий огляд та огляд речей особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення чи в протоколі про адміністративне затримання, де зазначаються:

    • прізвища, імена та по батькові, місця проживання двох понятих;
    • перелік речей, що оглядаються, та предметів одягу, що є на особі на час її затримання;
    • відомості щодо наявності або відсутності у затриманої особи тілесних ушкоджень. Якщо виявлено тілесні ушкодження, потрібно зазначити, на яких саме частинах тіла вони є та їх характер (синці, подряпини, різані рани, тощо).

    При надходженні від затриманої особи під час проведення особистого огляду, огляду речей скарг чи зауважень у протоколі про адміністративне затримання робиться відповідний запис із зазначенням їх суті.

    Існує три основні процедури здійснення одного заходу (огляду особи) залежно від процесуального порядку:

    1. поверхнева перевірка – візуальний огляд особи/речей особи, яка не підозрюється у вчиненні адміністративного/кримінального правопорушення, проте існує достатньо підстав вважати, що вона має при собі річ, обіг якої заборонено чи обмежено або становить загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб (стаття 34 Закону України «Про Національну поліцію»);
    Стаття 34. Поверхнева перевірка

    1. Поверхнева перевірка як превентивний поліцейський захід є здійсненням візуального огляду особи, проведенням по поверхні вбрання особи рукою, спеціальним приладом або засобом, візуальним оглядом речі або транспортного засобу.

    2. Поліцейський для здійснення поверхневої перевірки особи може зупиняти осіб та/або оглядати їх, якщо існує достатньо підстав вважати, що особа має при собі річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб.

    3. Поверхнева перевірка здійснюється поліцейським відповідної статі. У невідкладних випадках поверхневу перевірку може здійснити будь-який поліцейський лише з використанням спеціального приладу або засобу.

    4. Поліцейський може здійснювати поверхневу перевірку речі або транспортного засобу:

    1) якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб;

    2) якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб;

    3) якщо існує достатньо підстав вважати, що річ або транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення та/або знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

    5. Поверхнева перевірка речі або транспортного засобу здійснюється шляхом візуального огляду речі та/або транспортного засобу або візуального огляду салону та багажника транспортного засобу. Поліцейський при здійсненні поверхневої перевірки має право вимагати відкрити кришку багажника та/або двері салону.

    6. Під час поверхневої перевірки речі або транспортного засобу особа повинна самостійно показати поліцейському вміст особистих речей чи транспортного засобу.

    7. При виявленні в ході поверхневої перевірки будь-яких слідів правопорушення поліцейський забезпечує їх схоронність та огляд відповідно до вимог статті 237 Кримінального процесуального кодексу України.

    2. особистий огляд і огляд речей особи – застосовується до особи, щодо якої є відомості про вчинення нею адміністративного правопорушення або затриманої за його вчинення (наприклад, огляд перед поміщенням до кімнати для затриманих і доставлених (КЗД) (стаття 264 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

    3. особистий обшук/обшук особи – застосовується до особи, затриманої через підозру у вчиненні кримінального правопорушення або особи, яка бере участь у проведенні обшуку житла або іншого володіння особи (частина восьма статті 191, частини третя, шоста статті 208, частина п'ята статті 236 Кримінального процесуального кодексу України).

    Чи було дотримано порядку вилучення, який би виключав можливість подальшої підміни речовини, що була вилучена?

    Відповідно до ст. 86 КПК України, доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом. Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

    Відповідно до ст. 87 КПК України, Недопустимими є докази, отримані внаслідок істотного порушення прав та свобод людини, гарантованих Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також будь-які інші докази, здобуті завдяки інформації, отриманій внаслідок істотного порушення прав та свобод людини.

    Суд зобов’язаний визнати істотними порушеннями прав людини і основоположних свобод, зокрема, такі діяння:

    1) здійснення процесуальних дій, які потребують попереднього дозволу суду, без такого дозволу або з порушенням його суттєвих умов;

    2) отримання доказів внаслідок катування, жорстокого, нелюдського або такого, що принижує гідність особи, поводження або погрози застосування такого поводження;

    3) порушення права особи на захист;

    4) отримання показань чи пояснень від особи, яка не була повідомлена про своє право відмовитися від давання показань та не відповідати на запитання, або їх отримання з порушенням цього права;

    5) порушення права на перехресний допит;

    Недопустимими є також докази, що були отримані:

    1) з показань свідка, який надалі був визнаний підозрюваним чи обвинуваченим у цьому кримінальному провадженні;

    2) після початку кримінального провадження шляхом реалізації органами досудового розслідування чи прокуратури своїх повноважень, не передбачених цим Кодексом, для забезпечення досудового розслідування кримінальних правопорушень;

    3) під час виконання ухвали про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи у зв’язку з недопущенням адвоката до цієї слідчої (розшукової) дії. Факт недопущення до участі в обшуку адвокат зобов’язаний довести в суді під час судового провадження;

    4) під час виконання ухвали про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи, якщо така ухвала винесена слідчим суддею без проведення повної технічної фіксації засідання.

    Докази, передбачені цією статтею, повинні визнаватися судом недопустимими під час будь-якого судового розгляду, крім розгляду, якщо вирішується питання про відповідальність за вчинення зазначеного істотного порушення прав та свобод людини, внаслідок якого такі відомості були отримані.

    В умовах воєнного стану положення цієї статті застосовуються з урахуванням особливостей, визначених статтею 615 цього Кодексу.

    В будь-якому разі Вам краще укласти договір про правову допомогу з адвокатом, який практикує кримінальне право за місцем розгляду справи в суді і він зможе надати Вам кваліфіковану допомогу в цьому питанні.

    Але повторюся. Треба більше деталей. На якій підставі обшук вчиняли, чи була законною зупинка авто? Чи складали акт виклучення, чи були належні поняті / свідки при обшуку та вилученні, або як завжди підсадні чергові свідки, які все що потрібно поліції бачать?! Тощо. Зачіпок може бути дуже багато.

    З повагою, адвокат Наталія Пономаренко

    Корнійчук Євген Іванович
    16.7%

    Доброго дня. у вашому випадку вам загрожує відповідальність за статею 309 Кримінального кодексу України, якщо ви раніше не притягались до відповідальності скоріше за все буде штраф у розмірі 17000 гривень.

    Стаття 309. Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту

    1. Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту -

    караються штрафом від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п’яти років.

    Що стосується вашого керування транспортним засобом, можливо поліцейські склали на вас адмін протокол по ст.130

    У випадку вчинення особою адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 130 КУпАП, відповідною уповноваженою на те посадовою особою складається протокол (стаття 254 КУпАП). Згідно статті 255 КУпАП, у разі керування особою транспортними засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння протокол про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ (Національної поліції). Такий протокол про адміністративне правопорушення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Органи, що розглядають справу про адміністративне правопорушення

    Статтею 257 КУпАП визначено, що протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення. Так, згідно до статті 221 КУпАП судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 130 КУпАП. За таких обставин, слід зазначити, що протокол після складання та підписання уповноваженою на те посадовою особо органів внутрішніх справ направляється на розгляд до суду. За загальним правилом, відповідно до статті 276 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

    Докази

    Згідно статті 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку суд встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

    Такі дані встановлюються:

    - протоколом про адміністративне правопорушення;

    - поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків;

    - висновком експерта;

    - речовими доказами;

    - показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису;

    - актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу;

    - протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

    Обов’язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення (посадові особи Національної поліції).

    Рішення в справі

    Згідно статті 284 КУпАП розглянувши справу про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, суд виносить одну з таких постанов:

    1) про накладення адміністративного стягнення;

    2) про закриття справи.

    Строки розгляду справи

    Частиною 6 статті 38 КУпАП передбачено адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених статтею 130 цього Кодексу, може бути накладено протягом одного року з дня його вчинення. Закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП є обставиною, що виключає провадження в справі про адміністративне правопорушення. Отже, якщо судом впродовж року з моменту складання протоколу про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, не прийнято постанову про притягнення особи до відповідальності, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.

    Переглядуйте дію, там з'яаиться ынформація про штраф та суд, можливо за наркотики на вас накладуть адмін штраф за ст.44 , хоча це наврядчи бо вага більше мінімальної. Тому вам потрібен гарний адвокат. Маю певний досвід у вашому питанні.

    Стаття 44. Незаконні виробництво, придбання, зберігання, перевезення, пересилання наркотичних засобів або психотропних речовин без мети збуту в невеликих розмірах

    Незаконні виробництво, придбання, зберігання, перевезення, пересилання наркотичних засобів або психотропних речовин без мети збуту в невеликих розмірах -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.

    Особа, що добровільно здала наркотичні засоби або психотропні речовини, які були у неї в невеликих розмірах і які вона виробила, виготовила, придбала, зберігала, перевозила, пересилала без мети збуту, звільняється від адміністративної відповідальності за дії, передбачені цією статтею.

    Примітка. Невеликий розмір наркотичних засобів та психотропних речовин визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України