Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня, потрібна консультація щодо ведення онлайн магазину. Чи можу продавати бейсболки с різними логотипами (Nike, Toyota, Audi, adidas)?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (4)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, ЄВГЕНІЯ!
В принципі так, можете продавати. Маю значні сумніви, що представники брендів в Україні будуть мати до Вас претензії та позиватися до суду. Тим більше чи не в кожному авто-магазині України можна придбати брендові речі з Китаю, які не мають жодного відношення до власників торгової марки - виробника автомобілів.
Хоча в теорії та з юридичної точки зору - це не зовсім законно. Але кого це в Україні коли лякало і зупиняло?! - Суворість законів компенсується необов"язковістю їх виконання.
Торговельна марка, бренд, торговий знак все це індивідуальне визначення товарів і послуг або позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб.
Основними підставами звернення до суду можуть бути: порушення охоронюваного законом інтересу відносно реєстрації чи використання торговельної марки), невизнання належного позивачеві права інтелектуальної власності, заподіяння шкоди та інше.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про охорону прав на торговельні марки» «будь-яке посягання на права власника свідоцтва, передбачені статтею 16 цього Закону, в тому числі вчинення без згоди власника свідоцтва дій, що потребують його згоди, та готування до вчинення таких дій. Порушенням прав власника свідоцтва вважається також використання без його згоди в доменних іменах торговельних марок та позначень, вказаних у пункті 5 статті 16 зазначеного закону.
Майновими правами інтелектуальної власності на торговельну марку є:
Основними видами порушень прав на торговельні марки можна відзначити:
Це дійсно ризикована дія, бо в теорії власник торгової марки (більшість з них зареєстровані в Україні) - можуть спробувати позиватися до Вас до суду.
Але враховуючи, що на ринку дуже багато таких речей, прибуток від цього по міркам власників брендів - мізерний, то ніхто ніякі позови не подає, тому можете спати спокійно і заробляти в ці складні часи свою трудову копійку.
З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Для зайняття підприємницькою діяльністю Ви повинні зареєструватись як ФОП. Продаж копій брендів досить ризикована справа, адже копії, імітації товарів, підробки – усе це “контрафактні товари”.
За своєю суттю – це товари, які виготовляють під торговельною маркою вже існуючого бренду, без дозволу власника такого бренду, які зазвичай є значно гіршої якості порівняно з оригіналом. Контрафакт націлений увести в оману покупця, змусити його сприйняти підробку за оригінал і тим самим сприяти розвитку недобросовісної конкуренції.
Чинне законодавство України дозволяє притягти особу до адміністративної відповідальності за виготовлення та розповсюдження контрафакту на території України.
Зокрема,ст. 476 Митного кодексу передбачає можливість накладення на особу, яка вчинила переміщення товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності, штрафу в розмірі 17 тис. грн з одночасною конфіскацією таких контрафактних товарів.
Окрім цього, адмінвідповідальність за незаконне використання торговельної марки встановлена ст. 51-2 КУпАП. Диспозиція згаданої статті сформулювана як “Порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власності”, що дозволяє охопити ширше коло можливих діянь, які порушують права власника торговельної марки як виробника.
Тож, за будь-яке діяння, яке тим чи іншим чином порушує права власника торговельної марки, КУпАП передбачено штраф у розмірі від 850 до 5100 грн із конфіскацією контрафактної продукції й обладнання та матеріалів, призначених для її виготовлення.
Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції” також дозволяє притягти особу до відповідальності за виготовлення та розповсюдження контрафакту, розглядаючи зазначені дії як такі, що суперечать торговим й іншим чесним звичаям у господарській діяльності.
Виробників та продавців контрафакту можна притягти також і до кримінальної відповідальності.
Зокрема, ст. 229 Кримінального кодексу України визнає незаконне використання торговельної марки злочином.
Важливо розуміти, що під час вирішення питання, до якої відповідальності має бути притягнений правопорушник, варто керуватися таким критерієм розмежування, як розмір матеріальної шкоди.
Відповідно, і санкції за виготовлення та розповсюдження контрафактних товарів, передбачені ККУ, є суворішими порівняно з КУпАП та Законом “Про захист від недобросовісної конкуренції”: штраф від 17000 до 255000 грн (варіюється залежно від ступеня важкості вчиненого правопорушення та розміру завданої матеріальної шкоди).
ВИСНОВОК
Продаж контрафактних товарів - розповсюджене явище, але досить ризиковане. Дозволів на продаж таких товарів не існує.
Законодавство надає широкий спектр заходів, що можуть бути застосовані до осіб, які займаються контрафактом. Проте на державу покладено обов’язок вирішувати спори й карати вже конкретних правопорушників, але жодним чином не займатися їх пошуком.
Пошук виробників та дистриб’юторів реплік свого бренду насамперед в інтересах самого виробника. Світові бренди у своєму штаті нерідко мають цілі відділи, головне завдання яких – регулярний моніторинг ринку з метою подальшого виявлення та притягнення до відповідальності незаконослухняних продавців.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Бажаю успіхів та вдалого дня!
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня,
Використання торговельної марки може включати нанесення її на товари, що зареєстровані під цією торговельною маркою, упаковку, вивіски, етикетки та інші прикріплені до товару предмети, а також застосування торговельної марки в діловій документації, рекламі та мережі Інтернет
Пам’ятайте, що за порушення прав на торговельну марку передбачена цивільно-правова, адміністративна і кримінальна відповідальність.
Цивільно-правова відповідальністьЦивільно-правова відповідальність полягає у відшкодуванні порушником збитків або сплаті компенсації правовласнику торговельної марки.
Адміністративна відповідальністьАдміністративна відповідальність передбачена за незаконне використання торговельної марки. В цьому випадку на порушника державою накладається штраф у розмірі від 170 до 3400 грн. При цьому, розмір завданої порушником матеріальної шкоди повинен бути меншим ніж 22 700 грн., а у разі перевищення цієї суми настає кримінальна відповідальність.
Кримінальна відповідальністьКримінальна відповідальність. За незаконне використання торговельної марки, якщо це завдало матеріальної шкоди у розмірі від 22 700 грн. до 226 999,99 грн. настає покарання у вигляді штрафу від 17 000 до 68 000 грн.
Якщо незаконне використання торговельної марки вчинене повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або завдали матеріальної шкоди у великому розмірі, порушник понесе покарання у вигляді штрафу від 51 000 до 170 000 грн. Станом на квітень 2021 року великий розмір матеріальної шкоди становить понад 227 000 грн.
Найбільш суворе покарання передбачене за незаконне використання торговельної марки службовою особою з використанням службового становища або організованою групою, або якщо вони завдали матеріальної шкоди в особливо великому розмірі. Особливо великий розмір станом на сьогодні складає понад 2 270 000 грн.
Ось приклад з кримінального звинувачення, якщо ви наприклад виробляєте самі даний продукт.
https://cyberpolice.gov.ua/news/kiberpolicziya-vyk...
Якщо це перепродаж, то скоріш за все це цивільні відносини.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Євгенія!
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15 грудня 1993 р., торговельна марка - позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб;
Відповідно до статті 492 Цивільного кодексу України торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами.
Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, у тому числі власні імена, літери, цифри, зображувальні елементи, кольори, форма товарів або їх пакування, звуки, за умови що такі позначення придатні для відрізнення товарів або послуг одних осіб від товарів або послуг інших осіб, придатні для відображення їх у Реєстрі таким чином, що дає змогу визначити чіткий і точний обсяг правової охорони, що надається.
- Словесні марки - це марки у вигляді сполучень літер, слів чи фраз;
- Зображувальні марки- це позначення у вигляді графічних композицій будь-яких форм на площині.
- Об'ємні марки — це марки у вигляді фігур або їх композицій у трьох вимірах довжині, висоті і ширині.
- Комбіновані торговельні - марки, які поєднують кілька із вищезазначених позначень.
- Колективна торговельна марка - позначення, за яким товари і послуги учасників об’єднання осіб, під яким розуміють будь-яку сукупність осіб незалежно від її організаційно-правової форми та складу та існування якого не суперечить законодавству держави, в якій воно створено, відрізняються від товарів і послуг інших осіб.
Законодавство України не дає вичерпного переліку позначень, які можуть бути зареєстровані як торговельні марки.
Ч.5 ст. 5 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» передбачає, що право на одержання свідоцтва має будь- яка особа, об'єднання осіб або їх правонаступники.
Іноземні особи та особи без громадянства мають рівні з особами України права, передбачені законодавством України, відповідно до міжнародних договорів України чи на основі принципу взаємності. Іноземні та інші особи, що проживають чи мають постійне місцезнаходження поза межами України, у відносинах з Державним департаментом інтелектуальної власності реалізують свої права лише через представників, зареєстрованих згідно з Положенням про представників у справах інтелектуальної власності, яке затверджене постановою КМ України від 10.08.94 р. N 545
Діюче законодавство України передбачає можливість надання правової охорони знака, зареєстрованому на ім'я декількох суб'єктів - колективної марки ( ч. 5 ст. 5 Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг").
Набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Умови та порядок видачі свідоцтва встановлюються законом. Обсяг правової охорони торговельної марки визначається наведеними у свідоцтві її зображенням та переліком товарів і послуг, якщо інше не встановлено законом. Набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку, яка має міжнародну реєстрацію або визнана в установленому законом порядку добре відомою, не вимагає засвідчення свідоцтвом ( ст.494 ЦКУ).
Строк дії свідоцтва становить 10 років від дати подання заявки до НОІВ і продовжується НОІВ за клопотанням власника свідоцтва щоразу на 10 років, за умови сплати збору в порядку, встановленому пунктом 2 статті 18 цього Закону. Порядок продовження строку дії свідоцтва встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності.
Набуття права на торговельну марку, що має міжнародну реєстрацію або визнана добре відомою в Україні, не вимагає засвідчення свідоцтвом.
Право на одержання свідоцтва має заявник, заявка якого має більш ранню дату подання до НОІВ або, якщо заявлено пріоритет, більш ранню дату пріоритету, за умови, що вказана заявка не вважається відкликаною, не відкликана або за нею НОІВ не прийнято рішення про відмову в реєстрації торговельної марки, можливості оскарження якого вичерпані. Одночасно з публікацією відомостей про видачу свідоцтва НОІВ здійснює державну реєстрацію торговельної марки, для чого вносить до Реєстру відповідні відомості. Порядок ведення Реєстру і склад відомостей, що містяться в Реєстрі, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності (ст. 13 ЗУ "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг").
Видача свідоцтва здійснюється НОІВ у місячний строк після державної реєстрації торговельної марки. Свідоцтво видається особі, яка має право на його одержання. Якщо право на одержання свідоцтва мають кілька осіб, їм видається одне свідоцтво.
https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/Право_інтелектуальної_власності_на_торговельні_марки
цивільно-правова відповідальність,
адмінистративно-правова відповідальність
та кримінальна відповідальність.
Цивільно-правова відповідальність полягає у відшкодуванні порушником збитків або сплаті компенсації правовласнику торговельної марки.
Адміністративна відповідальність передбачена за незаконне використання торговельної марки. В цьому випадку на порушника державою накладається штраф.
Згідно статті 229 ККУ. Незаконне використання знака для товарів і послуг, фірмового найменування, кваліфікованого зазначення походження товару
1. Незаконне використання знака для товарів і послуг, фірмового найменування, кваліфікованого зазначення походження товару, або інше умисне порушення права на ці об'єкти, якщо це завдало матеріальної шкоди у значному розмірі, -
караються штрафом від однієї тисячі до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Ті самі дії, якщо вони вчинені повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або завдали матеріальної шкоди у великому розмірі, -
караються штрафом від трьох тисяч до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені службовою особою з використанням службового становища або організованою групою, або якщо вони завдали матеріальної шкоди в особливо великому розмірі, -
караються штрафом від десяти тисяч до п'ятнадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.
Примітка. Матеріальна шкода вважається завданою в значному розмірі, якщо її розмір у двадцять і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, у великому розмірі - якщо її розмір у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а завданою в особливо великому розмірі - якщо її розмір у тисячу і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян."
Отже, з легкістю використовуючи без дозволу правоволодільця торгівельні знаки, марки, логотипи, як роблять це багато інших підприємців довкола Вас, Ви повинні пам'ятати, що у будь який момент до Вас можуть прийти представники потужних українських юридичних компаній, які опікуються захистом інтелектуальної власності та мають відповідні договори про це з відомими брендами, частиною якої є візуальні зображеня таких брендів, і вимагати дозвіл на використання останніх. У разі відсутності дозволу це може закінчитись доволі драматично. Частіше за все, мова йде за великі штрафи та інші адмінистративні санкції.
З повагою, адвокат Айвазян.