Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 18 февраля 2024, вопрос №102419 550₴

Можна розмістити на рекламному борді "келих", відповідно до Закону про рекламу алког., тют.виробів?

Доброї ночі. Перед фірмовою крамничкою від приватної броварні, планується розмістити рекламний борд. Але зіткнулись з питання, реклами алк.напоїв. В законі не зрозуміло написано. Ми ж ніби не рекламуємо алк. напої а на борді показуємо пивний келех та вказівник, що чз 200м з правої сторони буде фірмова крамниця "КРАФТОВОЇ БРОВАРНІ". Ось і стало питання, що можна що ні.
Приблизний макет "келиха" додається.
Дякую

Ответы юристов (7)

    Дерій Владислав Олегович
    14.9%

    Вітаю Вас!

    На жаль, приблизний макет келиха не закріпився.

    Згідно частини 2 ЗУ" Про рекламу" реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:

    1) у будь-яких аудіовізуальних медіа незалежно від технології їх розповсюдження з 6 години до 23 години;

    2) на перших і останніх сторінках друкованих медіа, у всіх друкованих медіа для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих медіа;

    3) у всіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;

    4) в усіх друкованих медіа (крім спеціалізованих видань);

    5) засобами внутрішньої реклами;

    6) за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів щодо алкогольних напоїв);

    7) на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;

    8) засобами зовнішньої реклами.

    Відповідно змін, внесених Законом України від 28.12.2014р. №71-VІІІ до Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 №481/95-ВР, з 1 липня 2015 року пиво вважається алкогольним напоєм

    Тому, якщо на рекламному борді буде зображено пиво, то це цілком може вважатись порушенням норм законодавства про рекламу алкогольних виробів.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    14.9%

    Доброго дня, Романе!

    Ваш макет "келиха" до питання не прікрипився.

    Щодо заборони реклами алкогольних напоїв в українському законодавстві.

    Відповідно до Закону України "Про рекламу":

    "2. Реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:

    1) у будь-яких аудіовізуальних медіа незалежно від технології їх розповсюдження з 6 години до 23 години;

    2) на перших і останніх сторінках друкованих медіа, у всіх друкованих медіа для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих медіа;

    3) у всіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;

    4) в усіх друкованих медіа (крім спеціалізованих видань);

    5) засобами внутрішньої реклами;

    6) за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів щодо алкогольних напоїв);

    7) на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;

    8) засобами зовнішньої реклами.

    3. Реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої:

    1) забороняється на товарах, у друкованих медіа, призначених переважно для осіб віком до 18 років, виданнях, призначених переважно для осіб віком до 18 років, або у розрахованих на зазначених осіб частинах інших медіа і видань;

    2) забороняється з використанням осіб віком до 18 років як фотомоделей;

    3) не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв;

    4) не може розташовуватися ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території закладів дошкільної освіти та інших закладів освіти;

    5) не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху у спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;

    6) не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв сприятиме розв’язанню особистих проблем;

    7) не може формувати думку, що алкогольні напої мають лікувальні властивості або є стимулюючими чи заспокійливими засобами;

    8) не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв або негативно розцінювати факт утримування від їх вживання;

    9) не може містити зображень лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів;

    10) не повинна створювати враження, що більшість людей вживає алкогольні напої;

    11) не повинна наголошувати на високому вмісті алкоголю як на споживчій перевазі алкогольних напоїв".

    Згідно із роз'ясненнями Держпродспоживслужби:

    "Законодавство України про рекламу складається з Закону «Про рекламу», Закону «Про захист прав споживачів» та інших нормативних актів, які регулюють відносини у сфері реклами.

    Особливості та обмеження, передбачені статтею 22 Закону «Про рекламу» базуються на положеннях статей 15-1, 15-2 та 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-BP від 19 грудня 1995 року.

    Зокрема статтею 15-1 зазначеного Закону передбачено, що обмеження шкідливого впливу споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється шляхом реалізації правових (законодавчих), економічних, медичних та адміністративних заходів.

    У зв’язку з тим, що з 1 липня 2015 року, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України і деякі законодавчі акти України відносно податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII, пиво прирівнюється до алкогольних напоїв, на нього поширюються норми Закону України «Про державне регулювання виробництва і звороту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів».

    Враховуючи те, що пиво відповідно до Закону відноситься до алкогольних напоїв, всі обмеження, передбачені Законом України «Про рекламу» щодо реклами алкогольних напоїв, поширюються тепер і на пиво.

    Законом передбачено практично рівні умови і обмеження як для самих тютюнових виробів та алкогольних напоїв, так і для знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби та алкогольні напої.

    Реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби:

    1. не повинна містити зображення процесу паління тютюнових виробів або споживання алкогольних напоїв;
    2. не може розташовуватися ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років;

    Зазначене обмеження передбачає недопущення розташування реклами вказаних об’єктів в межах прямої видимості на відстані до 300 метрів від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років. Під територією таких закладів слід розуміти як територію будівель чи приміщень таких закладів, так і територію земельних ділянок, навколо таких закладів. Слід зазначити, що якщо рекламоносій не знаходиться у зоні прямої видимості від території закладу, на нього це обмеження не розповсюджується.

    Слід зазначити, що дане обмеження стосується не лише закладів, у яких навчаються переважно особи віком до 18 років, а будь-які навчальні заклади, в яких навчаються такі особи.

    1. не може формувати думку, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;
    2. не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв чи паління тютюнових виробів сприятиме розв’язанню особистих проблем;
    3. не може формувати думку, що алкоголь чи тютюнові вироби мають лікувальні якості або що вони є стимулюючими чи заспокійливими засобами;

    Під формуванням відповідної думки чи створенням відповідного враження слід розуміти цілеспрямований процес нав’язування певних уявлень про значення і вплив алкоголю і тютюну на життя людини, її здоров’я чи здібності.

    Всі перераховані обмеження спрямовані на недопущення нав’язування певних уявлень, що не відповідають дійсності (у формі недобросовісної реклами), або подають факти викривлено.

    1. не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв чи тютюнопаління або негативно розцінювати факт утримування від вживання тютюнових виробів та алкогольних напоїв;

    Зазначена вимога полягає у забороні позитивних висловлювань у рекламі зазначених об’єктів щодо процесу тютюнопаління чи вживання алкоголю, і, водночас, негативних висловлювань щодо утримування від таких дій.

    1. не може містити зображень лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів;

    Вказане обмеження спричинене згадуваним вище напрямком діяльності держави у сфері затвердження засад обмеження шкідливого впливу споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а саме – пропаганди здорового способу життя, вільного від споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

    1. не повинна включати зображення популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами паління чи вживання алкоголю;

    Це обмеження полягає у недопущенні впливу на підсвідомість споживачів реклами.

    1. не повинна створювати враження, що більшість людей палить або вживає алкогольні напої".

    Отже, Ваш "келих" на борді все ж таки теоретично може бути розцінений, як реклама пива. Тому, аби уникнути, можливих проблем, я би радив Вам зобразити на борді не келих з пивом, а наприклад, назву Вашої крамниці.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Пономаренко Наталія
    14.9%

    Доброго ранку, шановний Романе! На мою суб'єктивну думку келих навіть наповнений чимось - не може вважатися рекламою алкоголю. З такою ж логікою можна стверджувати, що реклама супермаркету, в якому звісно ж продаються алкогольні напої, включаючи пиво, також є потенційною рекламою алкоголю.

    Нажаль, з 2015 року пиво визнане алкогольним напоєм, а до цього таким не вважалося.

    Так відповідно до статті 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального"

    слабоалкогольні напої - алкогольні напої з вмістом етилового спирту від 0,5 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць та екстрактивних речовин не більш як 14,0 г на 100 см3, виготовлені на основі водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консервантів, насичені чи ненасичені діоксидом вуглецю;

    пиво - насичений діоксидом вуглецю пінистий алкогольний напій із вмістом спирту етилового від 0,5 відсотка об'ємних одиниць, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2203;

    пиво безалкогольне - насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, одержаний під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами з об'ємною часткою спирту не більш як 0,5 відсотка, отриманий шляхом діалізу або переривання головного бродіння, або виготовлення пивного сусла зі зниженою часткою сухих речовин у початковому суслі, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2202;

    В той же час Ви маєте враховувати, що відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України "Про рекламу"

    Реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:

    • на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;
    • на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;
    • в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
    • засобами внутрішньої реклами;
    • за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
    • на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
    • засобами зовнішньої реклами.

    Тобто фактично зображення брендового знаку для товарів і послуг, під яким броварня здійснює самостійний випуск пива - також виходить заборонено.

    Отже, на моє переконання розміщення келиху - допустиме. А от із брендовим зображенням знаку для товарів і послуг броварні, яка здійснює випуск пива (якщо Ви здійснюєте самостійний випуск пива під таким брендом) - заборонене.

    В будь-якому разі Вам треба бути готовим до захисту в тому числі в суді, адже держава скоріш за все спробує Вас відрекетувати на штраф, бо сотням тисяч дармоїдів у органах виконавчої влади треба чимось займатися, щоб бути заброньованими від реальної роботи на економіку та від служби в армії.

    З повагою, адвокат Наталія Пономаренко

    Турчин Ярослав Александрович
    14.9%
    ВІТАЮ ВАС, пане РОМАН!

    На моє переконання келих відповідної форми жодним чином не свідчить про те, що з нього п"ють лише пиво. Я наприклад навіть в Німеччині, як і до того в Україні, Швейцарії, Швеції та ін. країнах, - спокійно пив і п"ю з таких келихів квас. Посадова особа органу державної влади не є експертом, який на око може визначити, що це келих для пива, а не для квасу чи іншого безалкогольного напою, наприклад безалкогольного пива та ін.?! Так само на око така особа не може визначити який напій налито у келих - темне пиво чи квас.

    Як варіант, можу запропонувати розміщення не класичного для Німеччини та СРСР скляного кухля для пива і квасу, а більш традиційного для Київської Русі - дерев"яного кухля. А для більшої переконливості можете навіть написати на дерев"яному кухелі "996 рік".

    Адже саме 996-м роком датується перша згадка в Україні про квас (Перші письмові згадки про квас відносяться до IX-X ст. У літописі 996 року зазначається, що новонавернених християн за указом князя Київського Володимира Великого пригощали "їжею, медом та квасом").

    В такому випадку у контролюючих органів не буде значних шансів. Звісно, якщо у Вашому асортименті дійсно буде присутній на продаж квас, а не лише пиво.

    В Україні не пригадую щоб існував Державний стандарт (ДСТУ), який би визначав келихи за їх призначенням. Для пива, горілки, віскі, квасу. Це лише уповне позначення, яке жодним чином не регламентоване.

    Наприклад щодо пива існує навіть класифікація відповідних бокалів, кухолів для пива.

    1. Келих Пінта (велика склянка).

    Пінта - келих конічної форми з гладкими стінками. Назва цього келиха прямо пов'язана з одиницею виміру. Саме таку кількість пива зазвичай розливають відвідувачам англійських пабів. Пінта може бути британська (570 мл) або американська (470 мл). З цього келиха добре пити стаут, лагер, ель з низьким і середнім вмістом алкоголю

    2. Келих для світлого пива (Pilsner).

    Келих Pilsner тонший і вищий, ніж пінта. Його конусоподібна форма дозволяє максимально довго насолоджуватися пінною шапкою та багатим смаком пива.

    3. Кружка.

    Зроблена з товстого скла і забезпечена міцною ручкою. Кружка довго зберігає пиво холодним - воно не так швидко нагрівається від тепла руки. Кружки можуть бути циліндричної форми, з гладкою поверхнею, округлені, з заглибленням на стінках. Переваги: легко пити, велика місткість.

    4. Келих в формі тюльпана.

    Красива вигнута форма чаші, злегка розширюється догори. У такому келиху добре розкривається аромат і створюється стійка піна. Переваги: вловлює і підсилює аромат, збільшує і підтримує об'ємну піну.

    5. Високий тонкий циліндричний келих (Stange).

    Традиційний німецький стакан, який представляє з себе високий циліндричний стакан. Місткість, як правило, становить 200 мілілітрів. Використовується під витончене пиво, тому що підсилює солодові і хмільні тони. Переваги: щільна концентрація летючих речовин.

    6. Тумблер з товстого скла і з великими гранями (Casablanca).

    Оптимальний вибір для практично будь-якого стилю пива невеликої або помірної міцності - не випадково саме такі келихи вибирають багато барів: вони міцні і довго утримують температуру пива.

    7. Келих для пшеничного пива.

    Ці стильні довгі склянки з тонкого скла відмінно передають колірну гамму напою і мають достатньо місця для фірмової пшеничної пишної і щільної піни. Келих внизу тонкий, а догори злегка розширюється. Передбачається, що у вузькій нижній частині келиха повинен збиратися дріжджовий осад, а в широкій верхній частині повинна формуватися пишна піна.

    8. Пивний кубок.

    Мабуть найкрасивіші келихи, які роблять з тонкого скла. Такі келихи часто цікаво оформляють позолоченою або сріблястою обробкою, щоб додати посуду ще більше лиску. Переваги: гарний на вигляд, добре підтримує пінну шапку, відмінно підходить для великих ковтків.

    https://www.beer-market.com.ua/advices/klasifikats...

    З юридичної точки зору, констатую, що з 2014 року законодавство України щодо питання алкоголю та віднесення до слабоалкоголю - неадекватно суворе, в тому числі в аспекті реклами, що відображено у частині 2 статті 22 Закону України "Про рекламу". Зокрема, зображення товарних знаків під якими випускають пиво, у Вашому випадку навіть назва броварні (якщо Ви її зареєстрували як знак для товарів і послуг та й без реєстрації) може вважатися рекламою алкогольного напою, до яких віднесене і пиво з сидром як слабоалкогольні напої.

    Маю припущення, що такі дії вчиняються в інтересах переключення українців за американською та західно-європейською традицією на вживання легких та не дуже "наркотиків", замість алкоголю, в тому числі якісних крафтових натуральних слабоалкогольних напоїв (а не загальновживаної порошкової хімії, що розповсюджується через мережу супермаркетів та не потребує реклами на ринку), які вживали наші предки не менше ніж 1.5 тисяч років до цього.

    Нажаль, навіть реклама самої броварні без келиха може бути розцінена контролюючими органами як реклама алкогольних напоїв і Вам доведеться доводити зворотнє в суді, адже жодні адекватні аргументи (окрім хабарів) в позасудовому порядку органи державної влади, що мають наразі єдину функцію - поповнення бюджету, не сприймають. Фактично влада як справжній внутрішній ворог веде непроголошену війну проти українських підприємців, українського народу, сприймаючи штрафи та інші фінансові санкції як спосіб обкладення бізнесу і людей непрямим податком для поповнення та подальшого розкрадання державного бюджету. Бо ж поки українці донатять на ЗСУ десятки мільярдів гривень, бо в "армії нічого немає" і "нічого не доходить до бійців", на бюджетному полі пасуться усякі Гринкевичі, вважаючи, що вдягнута вишиванка є індульгенцією від відповідальності за злочини.

    В іншій частині - будь-яка фізична підприємницька діяльність в Україні зараз - річ ризикова і кожна людина / підприємець може стати жертвою зазіхань держави в особі її контролюючих органів на Ваші гроші. Арсенал підстав для цього на тлі прописаного некомпетентними законотворцями законів України - безмежний. Тобто в цьому випадку - як пощастить. Можуть причепитися, можуть конкуренти чи "добрі люди", бабусі та дідусі яких писали доноси в НКВД - написати донос до Податкової чи Держспоживслужби. Всяке може бути.

    ТОМУ, як уже зазначав вище, для уникнення питань пропоную підстрахуватися або шрифтовис написом на келиху "КВАС" (певен, що особливого це не відлякає клієнта), або ж написом 996 рік.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Корнійчук Євген Іванович
    12.7%

    Доброго дня. Ви маєте право розміщувати келих з напоєм на своїй рекламі. Ось говвеі аспекти на які треба звернути увагу, щоб уникнути відповідальності.

    У статті 22 Закону України "Про рекламу" зазначено, що розміщення реклами алкоголю забороняється:

    • на радіо, телебаченні та інших засобах масової інформації з 6 до 23 годин;
    • у наукових, довідкових та літературно-художніх виданнях;
    • засобами внутрішньої та зовнішньої реклами;
    • на транспорті та у місцях проведення масових заходів;
    • у мережі Інтернет, крім вебсайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов'язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувачів.

    Окрім того, реклама алкогольних виробів забороняється, якщо:

    • використовує у якості моделей осіб віком до 18 років;
    • містить зображення процесу споживання алкогольних напоїв;
    • розташовується ближче 300 метрів прямої видимості від ДНЗ та закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років;
    • формує думку, що вживання алкоголю є важливим фактором у досягненні успіху в спортивній/соціальній/сексуальній сферах;
    • формує думку, що алкоголь має лікувальні/заспокійливі властивості;
    • заохочує до вживання алкоголю;
    • створює враження, що більшість людей вживає алкогольні напої.
    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.9%

    Вітаю Вас!

    Ключове питання в тому, чи є зображення певного келиха свідомою рекламою алкоогольного засобу. Як на мій погляд - ні. Законодавство навіть надає право реклами саме алкогольного засобу, втім за певних умов.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про рекламу

    Стаття 22.

    1. Забороняється будь-яка реклама та стимулювання продажу тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, у тому числі:

    1) у будь-яких аудіовізуальних медіа незалежно від технології їх розповсюдження, а також в онлайн-медіа, на перших і останніх сторінках друкованих медіа, в усіх друкованих медіа для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих медіа;

    2) у наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, виданнях для дітей та юнацтва, виданнях для організації дозвілля та відпочинку, спорту та інших виданнях, у тому числі в усіх друкованих медіа;

    3) засобами внутрішньої реклами;

    4) на транспорті, у тому числі на транспортних засобах та обладнанні;

    5) за допомогою заходів рекламного характеру;

    6) засобами зовнішньої реклами;

    7) у місцях проведення масових заходів політичного, освітнього, релігійного характеру, спортивних заходів та спортивних змагань, розважальних заходів;

    8) у мережі Інтернет, у тому числі на платформах спільного доступу до відео та на платформах спільного доступу до інформації;

    9) використання тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням з метою отримання товарів, робіт, послуг;

    10) пропонування або надання будь-якого прямого чи непрямого відшкодування на придбання або використання тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;

    11) проведення заходів з безоплатної роздачі, у тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, обміну одних тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням на інші тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;

    12) шляхом розміщення зображення або згадування тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, торгових марок, під якими випускаються тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, на будь-яких інших товарах, крім розміщення на товарах (предметах), пов’язаних із вживанням тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, запальничках, сірниках, попільничках.

    2. Реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:

    1) у будь-яких аудіовізуальних медіа незалежно від технології їх розповсюдження з 6 години до 23 години;

    2) на перших і останніх сторінках друкованих медіа, у всіх друкованих медіа для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих медіа;

    3) у всіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;

    4) в усіх друкованих медіа (крім спеціалізованих видань);

    5) засобами внутрішньої реклами;

    6) за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів щодо алкогольних напоїв);

    7) на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;

    8) засобами зовнішньої реклами.

    3. Реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої:

    1) забороняється на товарах, у друкованих медіа, призначених переважно для осіб віком до 18 років, виданнях, призначених переважно для осіб віком до 18 років, або у розрахованих на зазначених осіб частинах інших медіа і видань;

    2) забороняється з використанням осіб віком до 18 років як фотомоделей;

    3) не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв;

    4) не може розташовуватися ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території закладів дошкільної освіти та інших закладів освіти;

    5) не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху у спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;

    6) не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв сприятиме розв’язанню особистих проблем;

    7) не може формувати думку, що алкогольні напої мають лікувальні властивості або є стимулюючими чи заспокійливими засобами;

    8) не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв або негативно розцінювати факт утримування від їх вживання;

    9) не може містити зображень лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів;

    10) не повинна створювати враження, що більшість людей вживає алкогольні напої;

    11) не повинна наголошувати на високому вмісті алкоголю як на споживчій перевазі алкогольних напоїв.

    4. Забороняється спонсорство програм лінійних аудіальних чи аудіовізуальних медіа, публікацій у друкованих та інших медіа, на веб-сайтах у мережі Інтернет, театрально-концертних, спортивних заходів, спортивних змагань та інших заходів, проектів тощо з використанням торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням.

    Дозволяється спонсорство програм лінійних аудіальних чи аудіовізуальних медіа, театрально-концертних, спортивних заходів, спортивних змагань та інших заходів з використанням торговельних марок, під якими випускаються алкогольні напої.

    Розміщення продукту (продакт-плейсмент) алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, в програмах лінійних аудіовізуальних медіа дозволяється, за умови дотримання вимог, передбачених частиною третьою цієї статті.

    Органи спільного регулювання у сфері медіа шляхом прийняття відповідних кодексів (правил) визначають вимоги до розповсюдження в медіа інформації про торговельні марки спонсора, під якими випускаються алкогольні напої, та вимоги до розміщення продукту (продакт-плейсмент) алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, у програмах лінійних аудіовізуальних медіа.

    5. Реклама будь-яких товарів або послуг не повинна:

    1) містити зображення тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням або процесу їх куріння, використання або заохочувати до їх вживання, або формувати негативне ставлення до утримування від їх вживання;

    2) створювати оманливе враження, що вживання тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням:

    сприяє розв’язанню особистих проблем;

    є важливим фактором досягнення успіху у спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;

    має лікувальні властивості або є стимулюючим чи заспокійливим засобом.

    6. Забороняються такі види діяльності з рекламування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням:

    1) спонсорство заходів, призначених переважно для осіб віком до 18 років, з використанням торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;

    2) розповсюдження та продаж будь-яких товарів (крім товарів, що пов’язані з вживанням тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, запальничок, сірників, попільничок) з використанням торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;

    3) проведення заходів з обміну тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням на будь-які інші товари, роботи, послуги;

    4) надання права участі у лотереї, грі, конкурсі та інших розважальних заходах, якщо умовою надання права участі є придбання тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;

    5) зображення тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, у місцях проведення розважальних заходів для дітей та на автотранспортних засобах;

    6) зображення тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, предмети, пов’язані з їх вживанням, трав’яні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, або процесу паління тютюнових виробів на упаковці або під час реклами будь-яких інших товарів чи послуг, які не пов’язані з вживанням тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;

    7) продаж тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням у наборі з будь-якими іншими товарами, які не пов’язані з вживанням тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;

    8) надсилання повідомлень невизначеному колу осіб поштою, електронною поштою, засобами мобільного зв’язку.

    7. Реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, повинна супроводжуватися текстом попередження такого змісту: "Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров’я". Кожному попередженню має бути відведено не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження - білим.

    Текст попередження в рекламі у друкованих медіа розміщується горизонтально, внизу рекламного зображення.

    8. Рекламодавці алкогольних напоїв зобов’язані у порядку, передбаченому законами України, спрямовувати на виробництво та поширення соціальної реклами щодо шкідливості зловживання алкоголем не менше 7 відсотків коштів, витрачених ними на розповсюдження реклами алкогольних напоїв у межах України. Розпорядники цих коштів щокварталу оприлюднюють звіт про їх використання.

    9. Реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, не повинна містити зображення популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами вживання алкогольних напоїв, пива та напоїв, що виготовляються на їх основі.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович
    12.7%

    Доброго дня.

    Згідно законодавства порушеннями норм законодавства про рекламу алкогольних виробів, може бути: брендування логотипами алкогольних напоїв (переважно пива) парасольок, крісел чи столів на літніх майданчиках, зовнішнє брендування торгових точок (вітрин або вікон стаціонарних об’єктів торгівлі та малих архітектурних форм), зображеннями алкогольних напоїв в тому числі пива, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.

    Розміщення "келиха" не може вважатися рекламою алкоголю, як наслідок жодних порушень не буде.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України