Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 13 марта 2024, вопрос №103581 250₴

Сколько времени командир может рассматривать рапорт?

Сколько времени командир может рассматривать рапорт в воинской части по моему увольнению в связи с женой инвалидном 2 группы, для того чтобы отправить документы далее по назначению и не держать их?

Ответы юристов (10)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    32%

    Вітаю Вас!

    Сколько времени командир может рассматривать рапорт в воинской части по моему увольнению в связи с женой инвалидном 2 группы, для того чтобы отправить документы далее по назначению и не держать их?

    Якщо мова саме про безпосереднього командира, то це має бути зроблено якнайшвидше. Як таких поетапних строків розгляду рапорту не передбачено. Але Вам важливо рапорт зареєструвати, а далі після реєстрації відліковувати умовно кажучи 45 календарних днів.

    З повагою!

    Алексей Клиент месяц назад

    он был зарегистрирован месяц назад и пока еще специально тянет время, потому и интересна сама последовательность по истечению месяца либо как вы написали 45 дне

    • Кирда Вячеслав Володимирович

      Пане Олексію!

      Я раджу після закінчення строк у 30-45 календарних днів, звернутися до адвоката для направлення на адресу Вашої військової частини адвокатського запиту.

      Пунктом 1 частини 1 статті 20 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» передбачено право адвоката запитувати інформацію або копії документів в органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, громадських об'єднань, юридичних та інших осіб. Так згідно з частиною 2 статті 24 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов’язані не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.

      Відповідно до частини 3 статті 24 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» - відмова в наданні інформації на адвокатський запит, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом, крім випадків відмови в наданні інформації з обмеженим доступом.

      Після отримання відповіді на адвокатський запит, можна думати про подальший алгоритм дій.

      З повагою!

    Богун Сергій Павлович
    16%

    Доброго дня.

    Чинним законодавством України не передбачений термін розгляду рапорта. При цьому, Дисциплінарний статут Збройних Сил України встановлює: «Вимоги до звернення військовослужбовця, порядок розгляду пропозицій, заяв та скарг, строки розгляду... регулюються законодавством України про звернення громадян, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерством оборони України, інших органів.

    Згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їхнього надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Отже, щодо термінів розгляду рапорту слід відштовхуватися від 15-денного або місячного (максимум) строку згідно зазначеного вище закону.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, подайте рапорт про стан розгляду вашого рапорту з приводу звільнення з військової служби.

    Також Рекомендую залишити скаргу на гарячу лінію міністерства оборони України

    0-800-500-442

    Айвазян Юрий Климентьевич
    32%

    Доброго дня, Олексію!

    Рапорт потрібно подавати у 2-х примірниках:

    - до стройової частини військової частини, (слід зафіксувати вхідний номер документа);

    - або до керівництва, яке може його прийняти (на своєму примірнику зафіксувати дату подання, посаду й прізвище особи, яка його прийняла);

    - або направляється поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення та описом вкладення на адресу військової частини.

    Рапорт подається послідовно по вертикалі керівництва (наприклад, спочатку командиру роти, потім командиру батальйону і так далі).

    Якщо ж безпосередній керівник не реагує на рапорт, військовослужбовцю необхідно звернутися до керівництва вищого рівня, з обов’язковим зазначенням того, що він намагається врегулювати це питання.

    Можливі строки розгляду рапорту:

    - Невідкладно, але не пізніше ніж 15 днів від дня отримання у разі, якщо він не потребує додаткового вивчення.

    - Загальний термін — 1 місяць (але може бути продовжений до 45 днів).

    Якщо є вмотивовані підстави неможливості довго чекати розгляду рапорту, разом із ним можна подати заяву про прискорення розгляду.

    Відповідь на рапорт має бути письмовою. У разі, якщо це відмова, — з посиланням на акти законодавства із зазначенням причин відмови та роз’ясненням порядку оскарження ухваленого рішення.

    https://zib.com.ua/ua/155990.html

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богун Сергій Павлович
    8%

    В доповнення до моєї відповіді.

    Якщо ж Ваш безпосередній керівник не реагує на Ваше звернення, необхідно звернутися до керівництва вищого рівня, з обов’язковим зазначенням того, що Ви намагалась врегулювати це питання.

    Зверніться зі скаргою (у разі необхідності) до старшого командира, командира військової частини, оперативного командування, ВСП, ДБР та інших державних органів. Усна скарга може бути направлена на гарячі лінії Міністерства оборони України за цими номерами: +38(044) 226-23-60, +38(044) 230-73-64, за коротким номером: 15-12. Але краще – писати офіційне письмове звернення і направляти або на поштову адресу Міністерства оборони України, або на електронну адресу: zvernmou@post.mil.gov.ua, vzg@mil.gov.ua. Контакти військової служби правопорядку в ЗСУ: електронна пошта: och_vsp@mil.gov.ua, тел.: (044) 454-73-08, (044) 454-73-03). Окрім цього, якщо відбулося порушення прав людини, скаргу також можна подати до Уповноваженого з прав людини. Уповноважений Верховної Ради України з прав людини: тел.: 0-800-501-720, електронна пошта: hotline@ombudsman.gov.ua, адреса: 01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8.

    Мамай Ірина Євгеніївна
    12%

    ВІтаю,

    Рапорт мають розглядати 30-45 днів. Зазвичай так і розглядають. Якщо ви не впевнені в тому, що ваш рапорт взагалі зареєстровано в стройовій частині як прийнятий, то можна направити адвокатський запит із запитанням щодо стану розгляду вашого рапорту.

    Турчин Ярослав Александрович

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, АЛЕКСЕЙ! Законами и подзаконными актами не указаны сроки рассмотрения рапортов, заявлений на отсрочку и т.д., потому суды Украины исходят из общих сроков, установленных Законом Украины "Об обращениях граждан" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Обращение, оформленное без соблюдения указанных требований, возвращается заявителю с соответствующими разъяснениями не позднее десяти дней со дня его поступления, кроме случаев, предусмотренных частью первой статьи 7 настоящего Закона (ч. 8 ст. 5 Закона).

    Согласно положениям статьи 7 Закона:

    Обращения, оформленные должным образом и представленные в установленном порядке, подлежат обязательному принятию и рассмотрению.

    Запрещается отказ в принятии и рассмотрении обращения со ссылкой на политические взгляды, партийную принадлежность, пол, возраст, вероисповедание, национальность гражданина, незнание языка обращения.

    Если вопросы, затронутые в полученном органом государственной власти, местного самоуправления, предприятиями, учреждениями, организациями независимо от форм собственности, объединениями граждан или должностными лицами обращении, не входят в их полномочия, оно в срок не более пяти дней пересылается ими за принадлежностью соответствующему органу или должностному лицу, о чем сообщается гражданину, подавшему обращение. Если обращение не содержит данных, необходимых для принятия обоснованного решения органом или должностным лицом, оно в тот же срок возвращается гражданину с соответствующими разъяснениями.

    Запрещается направлять жалобы граждан на рассмотрение тем органам или должностным лицам, действия или решения которых обжалуются.

    Cроки рассмотрения установлены статьей 20 Закона.

    Обращения рассматриваются и разрешаются в срок не более одного месяца со дня их поступления, а не требующие дополнительного изучения - безотлагательно, но не позднее пятнадцати дней со дня их получения. Если в месячный срок решить поднятые в обращении вопросы невозможно, руководитель соответствующего органа, предприятия, учреждения, организации или его заместитель устанавливают необходимый срок для его рассмотрения, о чем сообщается лицу, подавшему обращение. При этом общий срок решения вопросов, поднятых в обращении, не может превышать сорока пяти дней.

    По обоснованному письменному требованию гражданина срок рассмотрения может быть сокращен от установленного настоящей статьей срока.

    Обращения граждан, имеющих установленные законодательством льготы, рассматриваются в первоочередном порядке.

    После истечения 30 дней и не получения уведомления о продлении сроков рассмотрения до 45 дней, формально считается, что заявитель имеет право обращаться в суд и обжаловать бездеятельность.

    С уважением, юрист Ярослав Турчин

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Максимальний термін розгляду рапорту - 45 днів. Проте, запит, щодо його розгляду можна подавати після 30 днів, як зареєстрували рапорт.

    У разі, якщо рапорт прийняли, але ігнорують, затягують процес та не розглядають, зверніться до адвоката, який шляхом направлення адвокатського запиту, вияснить чи розглянутий рапорт чи ні, якщо розглянутий, то які результати його розгляду.

    Якщо рапорт не розглянутий, то просити повідомити чому ігнорується передбачене Законом України “Про військовий обов’язок і військову службу” право на звільнення з військової служби та коли буде розглянутий зазначений рапорт і повідомити, коли буде звільнений з військової служби військовослужбовець, в інтересах якого подавався відповідний адвокатський запит.

    Паралельно Вам потрібно подати скаргу на дії командування.

    Відповідно до ст. 19 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» передбачається право військовослужбовця на оскарження неправомірних рішень та дій (бездіяльністі) органів військового управління та командирів (начальників), які можуть бути оскаржені військовослужбовцями в порядку, передбаченому законами, статутами Збройних Сил України та іншими нормативно-правовими актами.

    Скаргу потрібно подавати в письмовому вигляді, щоб завжди було підтвердження Ваших дій.

    Відповідними органами для звернення стосовно проблем з розглядом рапортів є:

    • Міністерство Оборони України: можна звернутися як з усною скаргою на гарячу лінію, так і на електронну пошту чи поштову адресу;
    • Командування Сухопутних військ України, направивши дану скаргу на поштову адресу;
    • Оперативне командування відповідного регіону, до якого належить Ваша військова частина, направивши дану скаргу на поштову адресу.

    Загалом, що стосується скарг, направити їх можливо і до військової служби правопорядку та структурних підрозділів Спеціалізованої військової прокуратури. А також, є можливість звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

    Можна сміливо допустити, що командир навмисно буде затягувати розгляд рапорту на звільнення у зв'язку з законопроєктом №10449.

    Кабінет Міністрів України вніс до Верховної Ради новий законопроєкт №10449, що стосується мобілізації, військового обліку та проходження військової служби.

    Згідно даного законопроєкту значно скоротилися підстави для звільнення.

    Законопроєкт №10449 передбачає, що під час дії воєнного стану військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах:

    • військовослужбовці-жінки – у зв’язку з вагітністю;
    • військовослужбовцям, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
    • один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
    • перебування на утриманні у військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
    • військовослужбовці, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим;
    • військовослужбовці, які є усиновлювачі, на утриманні яких перебувають діти, які на момент усиновлення були дітьми-сиротами або дітьми, позбавленого батьківського піклування, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;
    • утримання військовослужбовцем дитини з інвалідністю віком до 18 років;
    • утримання військовослужбовцем повнолітньої дитини, яка є особою з інвалідністю І чи ІІ групи;
    • виховання військовослужбовцем дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність за умови, що такі особи не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за членом сім’ї першого або другого ступеню споріднення (за умови відсутності членів сім’ї першого ступеню споріднення чи їх фізичної неспроможності), який є особою з інвалідністю I групи, що підтверджується в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за членом сім’ї першого ступеню споріднення (не більше одного), який є особою з інвалідністю II групи, зайняті постійним доглядом за нею, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий постійний догляд, що підтверджується в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
    • у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою, визнаною судом недієздатною за умови, що за такою особою не здійснюється піклування (опіка) іншими особами;
    • якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі у антитерористичній операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану.

    Згідно нового законопроєкту Ви матимете право на звільнення лише якщо будете здійснювати догляд за дружиною та будуть відсутні інші особи, які здатні здійснювати догляд.

    Спочатку потрібно, щоб дружина отримала довідку лікарсько-консультативної комісії про необхідність здійснення постійного стороннього догляду.

    Для цього потрібно звернутися до сімейного лікаря та отримати направлення на проходження лікарсько-консультативної комісії Вашою дружиною.

    Потребу у постійному сторонньому догляді визначають лікуючі лікарі та лікарсько-консультативні комісії. Їхні рішення повинні бути підтверджені відповідними висновками. Якщо у довідці МСЕК вказано про необхідність стороннього догляду - тоді довідку ЛКК брати не потрібно.

    Сторонній догляд призначають у таких випадках:

    • людям з порушенням функцій організму внаслідок невиліковної хвороби, через які вона не може самостійно пересуватися та самообслуговуватися (форма 080-4/о);
    • громадянам похилого віку з когнітивними порушеннями, внаслідок яких вони потребують постійного догляду (форма 080-2/о).
    • людям з інвалідністю I чи II групи, що виникла внаслідок психічного розладу (за формою, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.07.2013 № 667).

    Так, як ще однією умовою для звільнення саме на цій підставі є відсутність інших осіб, які можуть за дружиною доглядати (батьки, повнолітні діти), то наявність працездатних батьків дружини або повнолітніх дітей може бути перешкодою для Вашого звільнення саме по цій підставі.

    Тому, поки законопроєкт не прийняли - спробуйте подати адвокатський запит щодо розгляду Вашого рапорту. При необхідності потрібно оскаржувати бездіяльність командування в судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України