Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 17 марта 2024, вопрос №103788 240₴

Відповідальність за неявку, якщо повістку видали не у ТЦК за місцем реєстрації

Доброго дня!
Чоловік працює у київському виші, знятий з військового обліку у 2022 році на основі рішення ВЛК через хворобу, у військовому квитку вказано і відповідно оформлено зняття з військового обліку. Чоловік поживає і зареєстрований в Києві (Солом'янський район). Під час відвідин батьків у СМТ Попільня Житомирської області по дорозі був зупинений сівробітниками Житомирського районного центру коплектування та СП, які виписали йому повістку, в якій вказано що він має прибути до Житомирського районного центру коплектування та СП у СМТ Попільня наступного дня. Під час перевірки військового квитка, співробітник Житомирського районного центру коплектування та СП не повірив відміткам у військовому квитку і аргументував повістку відсутністю інформації про зняття з військового обліку у електронній базі "Оберіг". Питання таке - чим загрожує в такому випадку неявка до Житомирського районного центру коплектування та СП в СМТ Попільня? Яким чином вносяться дані до електронної бази "Оберіг" і як проконтролювати їх внесення? Чи є небезпека примусового доставлення в Житомирського районного центру коплектування та СП при повторній зупинці?

Ответы юристов (8)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.2%

    Вітаю Вас!

    Питання таке - чим загрожує в такому випадку неявка до Житомирського районного центру коплектування та СП в СМТ Попільня?

    Насправді факт вручення повістки є, чоловік не відмовився від неї, відповідно юридично у нього є обов'язок з'явитися. За неявку без поважної причини може загрожувати адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП і штраф 3400-5100 грн. Інша справа, що, на мою точку зору, ризик відповідальності тут доволі низький. Але бажано детальніше ознайомитися із змістом його військового квитка. Якщо його було визнано непридатним до військової служби з виключенням з обліку, він по суті невійськовозобов'язаний та мав повне право відмовлятися від вручення повістки.

    КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    ...

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

    Яким чином вносяться дані до електронної бази "Оберіг" і як проконтролювати їх внесення?

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Стаття 10. Гарантії захисту та безпеки персональних та службових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    1. Володілець та розпорядники Реєстру, органи адміністрування та ведення Реєстру під час ведення Реєстру забезпечують його захист, зокрема захист цілісності бази даних Реєстру, його апаратного та програмного забезпечення, достовірності даних Реєстру, захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, знищення даних Реєстру, безпеку персональних даних, відповідно до цього Закону, законів України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про захист персональних даних" та міжнародних договорів у сфері захисту інформації, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

    {Частина перша статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1357-IX від 30.03.2021}

    2. Володілець Реєстру за погодженням з Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України здійснює комплекс заходів для забезпечення технічного захисту персональних та інших даних Реєстру в процесі їх зберігання, обробки та передачі каналами телекомунікацій відповідно до законодавства України.

    {Частина друга статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1357-IX від 30.03.2021}

    3. Володілець Реєстру для забезпечення захисту даних Реєстру встановлює обов’язкові для органів адміністрування та ведення Реєстру правила доступу до бази даних Реєстру.

    {Частина третя статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1357-IX від 30.03.2021}

    4. За внесення завідомо недостовірної інформації про призовників, військовозобов’язаних та резервістів органи ведення Реєстру несуть відповідальність відповідно до законодавства.

    Стаття 5. Cуб’єкти Реєстру

    1. Володільцем Реєстру є Міністерство оборони України (далі - володілець Реєстру), розпорядниками Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України, Cлужба безпеки України та Служба зовнішньої розвідки України (далі - розпорядник Реєстру).

    Чи є небезпека примусового доставлення в Житомирського районного центру коплектування та СП при повторній зупинці?

    Така небезпека завжди є, але працівники ТЦК та СП взагалі не мають жодного права доставляти осіб примусово. Це робить виключно Нацполіція за наянвості підстав та з обов'язковим складення протоколу. Але поліція тут жодного протоколу не складе, оскільки відсутні підстави.

    Стаття 261. Адміністративне затримання

    Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

    Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    14.2%

    Доброго дня!

    Питання таке - чим загрожує в такому випадку неявка до Житомирського районного центру коплектування та СП в СМТ Попільня?

    Чоловік ЗНЯТИЙ з військового обліку чи ВИКЛЮЧЕНИЙ?

    Якщо ЗНЯТИЙ, то за неявку без поважної причини по повісці передбачена адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП у вигляді штрафу 3400-5100 грн.

    Якщо чоловік ВИКЛЮЧЕНИЙ у нього немає обов’язків військовозобов’язаного тому його не можуть притягнути до відповідальності за небажання проходити ВЛК або відмову від повістки. Тим більше, що вручення таких повісток буде незаконним.

    Яким чином вносяться дані до електронної бази "Оберіг" і як проконтролювати їх внесення?

    Власником реєстру «Оберіг» та персональних даних є Міністерство оборони, розпорядник — Генеральний штаб ЗСУ.

    Адміністраторами реєстру визначені обласні Територіальні центри комплектації (ТЦК).

    Наповнення даними покладено на районні та міські центри комплектування.

    Передбачається, що військовозобов’язаний українець зможе перевіряти свої дані у системі «Оберіг» у персональному електронному кабінеті.

    Але такий ще не почав працювати. Більше того — порядок подання запитів і отримання інформації з електронного кабінету військовозобов’язаного не регулюється жодним нормативно-правовим документом.

    Про електронний кабінет йдеться у законопроєкті №10062 (щодо удосконалення порядку обробки та використання даних у державних реєстрах для військового обліку), яким передбачається внесення статті 14-1 до закону.

    До запуску системи електронного кабінету перевірити або оновити свої дані в базі можна шляхом особистого звернення до ТЦК.

    Перевірити інформацію про внесення даних до системи "Оберіг про зняття чоловіка з військового обліку " Ви можете також звернувшись до ТЦК поштовим зв'язком (рекомендованим листом з описом вкладено).

    Крім того, чоловік має право подати заяву у ТЦК на видалення з реєстру недостовірної інформації або на додавання тих відомостей, яких у реєстрі немає. Також військовозобов’язаний може ініціювати проведення перевірки щодо правдивості даних у реєстрі.

    Чи є небезпека примусового доставлення в Житомирського районного центру коплектування та СП при повторній зупинці?

    Немає. ТЦК немає права насильно затримувати та доставляти військовозобов'язаних до ТЦК. Це перевищення службових обов'язків.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович
    14.2%

    Доброго дня.

    Чинним законодавством не визначено місце, де повинна вручатися повістка, тому фактично її можуть вручити в будь-якому місці, в парку, на блокпостах, на вулиці чи іншому публічному місці.

    За неявку за повісткою передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу.

    Пунктом 9 Постанови КМУ «Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки» від 23 лютого 2022 р. №154 передбачені завдання ТЦК та СП. Повноважень щодо затримання особи чи примусового приводу даною Постановою не передбачено. Тому безпідставно затримувати особу та примусово доставляти до ТЦК та СП уповноважені особи не мають права. При цьому відповідно до абзацу 36 п.9 вищезазначеної Постанови уповноважені особи ТЦК та СП можуть звертатись до органів Національної поліції України щодо доставленні відповідних осіб до ТЦК та СП.

    Інформацію до "Оберегу" вносять відповідальними особами після збирання відомостей. Подають ці відомості не тільки особисто призовники, військовозобов'язані та резервісти, а також:

    органи виконавчої влади;

    інші державні органи;

    органи влади Автономної Республіки Крим;

    органи місцевого самоврядування;

    підприємства, установи, організації, заклади освіти незалежно від підпорядкування і форми власності;

    територіальні центри комплектування та соціальної підтримки;

    військові частини.

    Якщо відомості про особу вносяться до Реєстру вперше, автоматично формується окремий номер запису в Реєстрі та фіксуються час, дата та відомості про особу, яка здійснила запис.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    14.2%

    Доброго дня, Костянтине!

    Чоловік працює у київському виші, знятий з військового обліку у 2022 році на основі рішення ВЛК через хворобу, у військовому квитку вказано і відповідно оформлено зняття з військового обліку. Чоловік поживає і зареєстрований в Києві (Солом'янський район). Під час відвідин батьків у СМТ Попільня Житомирської області по дорозі був зупинений сівробітниками Житомирського районного центру коплектування та СП, які виписали йому повістку, в якій вказано що він має прибути до Житомирського районного центру коплектування та СП у СМТ Попільня наступного дня. Під час перевірки військового квитка, співробітник Житомирського районного центру коплектування та СП не повірив відміткам у військовому квитку і аргументував повістку відсутністю інформації про зняття з військового обліку у електронній базі "Оберіг".

    Питання таке - чим загрожує в такому випадку неявка до Житомирського районного центру коплектування та СП в СМТ Попільня?

    Тут важливо розуміти, яке формулювання мало місце у висновку ВЛК після його проходження "зняття з обліку за станом здоров'я" чи "виключення з військового обліку у зв'язку з визнанням непридатним до служби за станом здоров'я"? ВЛК проходилось до 24 лютого 2022 року чи після того?

    Сподіваюсь, що мова йде все ж таки про визнання Вас непридатним до служби з виключенням з військового обліку. В цьому випадку Ви, звичайно, не є наразі військовозобов'язаним, а отже Вас не можуть а ні викликати до ТЦК, а ні, тим більше, вчиняти по відношенню до Вас будь які інші дії, які передбачені законом й можливі з боку ТЦК до військовозобов'язаних!

    А якщо таке станеться, це можна розцінювати, як грубе порушення Ваших прав, яке може і повинно бути оскаржене в адміністративному чи в судовому порядку.

    Насамкінець, просто до відома про відповідальність за неявку по повістці. Вона передбачена статтею 210-1 КУпАП:

    "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    Втім, якщо причина неявки поважна, то жодної відповідальності не буде.

    Однією з таких поважних причин може бути Ваша хвороба (за наявності лікарняного) або тяжка хвороба близьких.

    Про поважну причину неявки ТЦК повідомляється Укрпоштою замовним листом з описом вкладення. До повідомлення бажано додати підтверджувальний документ.

    Яким чином вносяться дані до електронної бази "Оберіг" і як проконтролювати їх внесення?

    Перш за все Ви повинні знати, що Вас і не повинно бути в базі "Оберіг". Так що посилання працівника ТЦК на цю обставину - звичайнісинькій блеф.

    Тепер що стосується Реєстру даних "Оберіг" по суті - хто його контролює і які дані вносяться.

    Реєстр «Оберіг» — це проєкт Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних і резервістів, електронна база даних для зберігання інформації, потрібна для ведення військового обліку.

    Історія Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів почалася із закону, ухваленого ще в березні 2017 року. А в грудні 2022-го Кабмін видав постанову № 1487, де визначили деталі його запуску. Реєстр формально запустили 28 березня 2022 року, але на повну він ДОСІ НЕ ЗАПРАЦЮВАВ.

    Порядок формування бази "Оберіг" наразі регулюється Законом України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів".

    У базі даних реєстру містяться персональні дані про всіх військовозобов’язаних українців віком від 18 до 60 років. «Оберіг» наповнюється даними з різних державних реєстрів, а також інформацією, зібраною працівниками ТЦК та СП.

    Завдяки автоматичному передаванню даних з інших електронних реєстрів в «Оберіг» потрапляє така інформація:

    Персональні дані, зокрема:

    • ПІБ;
    • місце проживання;
    • дата народження;
    • сімейний стан, відомості про членів сім’ї;
    • місце роботи;
    • відомості про освіту;
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
    • стан здоров’я;
    • судимість тощо.

    Службові дані, серед яких:

    • про проходження служби;
    • участь в бойових діях;
    • військове звання;
    • військова спеціальність;
    • ступінь придатності до військової служби за станом здоров’я та інше.

    З-поміж реєстрів, з яких надходить інформація: РАЦС, Державна міграційна служба, Державна податкова служба, Державна прикордонна служба, Міністерство освіти і науки, Міністерство охорони здоров’я, Пенсійний фонд, Офіс Генерального прокурора, Державна судова адміністрація України (14-та стаття закону).

    Відповідно до закону, згода призовників, військовозобов’язаних і резервістів на обробку їхніх персональних даних для наповнення та актуалізації реєстру не потрібна.

    На сьогодні за законом доступ до реєстру мають Міністерство оборони України як його володілець, Генеральний штаб ЗСУ, Служба безпеки України та Служба зовнішньої розвідки як його розпорядники, ТЦК та СП як органи ведення реєстру.

    Згідно статті 10 згаданого вище закону:

    "1. Володільцем Реєстру є Міністерство оборони України (далі - володілець Реєстру), розпорядниками Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України, Cлужба безпеки України та Служба зовнішньої розвідки України (далі - розпорядник Реєстру)".

    Якщо дані про людину вносять до реєстру вперше, автоматично формується окремий номер запису в реєстрі та фіксуються час, дата та інформація про того, хто зробив запис (в електронній формі). Відомості в електронних картках про кожну людину мають зберігатися протягом усього її життя і видаляються після 105 років з дати її народження.

    Чи є небезпека примусового доставлення в Житомирського районного центру коплектування та СП при повторній зупинці?

    Примусове доставлення до Житомирського РТЦК не буде законним ні в якому з можливих випадків. В такій ситуації, якщо вона раптом трапиться, треба негайно викликати патрульну поліцію, а працівникам ТЦК чинити те, що я називаю "пасивний спротив".

    Є чимало ситуацій, коли патрулі в складі працівників ТЦК саме так і роблять, а потім тримають військовозобов'язаних без будь яких законних підстав в приміщеннях військомату по двоє-троє діб без зв'язку! На жаль, я неодноразово мав справу з такими історіями. Якщо з Вами, не дай боже, станеться щось подібне, то тут важливо ні на що не погоджуватись і нічого не підписувати не за яких умов.

    Насправді, я не думаю, що у Вас може виникнути подібна ситуація, оскільки Ви не є військовозобов'язаним взагалі. Проте це не дає права розслаблятися. Статистика з моєї адвокатської практики вчить зворотньому

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    В доповнення до своє відповіді...

    Якщо Ви є науково-педагогічним працівником закладу вищої освіти, маєте вчене звання та/або науковий ступінь та працюєте за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки - Ви маєте право на відстрочку.

    Проте, оформити відстрочку Ви можете в тому ТЦК, де стоїте на обліку.

    Згідно статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.

    Стаття 55 ЗУ «Про вищу освіту». ОСНОВНІ ПОСАДИ НАУКОВИХ, НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ І ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ПОРЯДОК ЇХ ЗАМІЩЕННЯ

    1. Основними посадами науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти є:

    1) керівник (ректор, президент, начальник, директор);

    2) заступник керівника (проректор, віце-президент, заступник начальника, заступник директора, заступник завідувача), діяльність якого безпосередньо пов’язана з освітнім або науковим процесом;

    3) директор (начальник) інституту, його заступники, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім або науковим процесом;

    4) декан (начальник) факультету, його заступники, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім або науковим процесом;

    5) директор бібліотеки;

    5-1) директор музею;

    6) завідувач (начальник) кафедри, заступник начальника (завідувача) кафедри вищого військового навчального закладу, закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання, військового навчального підрозділу закладу вищої освіти;

    7) професор;

    8) доцент;

    9) старший викладач, викладач, асистент, викладач-стажист;

    10) науковий працівник бібліотеки;

    10-1) науковий працівник музею;

    11) завідувач аспірантури, докторантури.

    Документи для оформлення відстрочки

    • заява про відстрочку
    • довідка з місця роботи
    • документ, що підтверджує науковий ступінь
    • наказ про працевлаштування

    Обов'язково зареєструйте заяву про відстрочку - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    Якщо з самого початку заяву не реєструють - тоді відправляйте документи поштою цінним листом з описом вкладеного. Зберігайте квитанцію та опис вкладеного.

    Корнійчук Євген Іванович
    14.2%

    Доброго дня, у день явки у ТЦК звертайтесь до лікарні, це буде поважна причина не явки.

    Після чого у Тцк звертатися не потрібно, лише у випадку вручення нової повістки.

    Відповідальність за нез’явлення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки

    ◇ За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію винна особа може бути пртягнута до адміністративної відповідальності відповідно до статті 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).

    Штраф від 3400-5100 гривень. Штраф можуть накласти лише у вашій присутності протягом двох місяців з моменту не явки.

    Затримання особи для вручення повістки

    Завдання ТЦК та СП визначені пунктом 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 154, серед яких відсутні повноваження на затримання, привід і позбавлення волі будь-яких осіб, зокрема військовозобов’язаних.

    ТЦК та СП можуть звертаються в установленому законом порядку до органів Національної поліції щодо доставлення до ТЦК та СП осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 КУпАП (абзац 36 пункту 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).

    Об'єктивна сторона зазначених правопорушень виражається у порушенні законодавства України про військовий обов'язок і військову службу, а саме, у порушенні правил військового обліку, неявці на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасному поданні в обліковий орган відомостей про зміну свого місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також у порушенні порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах (формальний склад).

    Після чого відповідно до статті 262 КУпАП працівники Національної поліції мають право здійснити адміністративне затримання.

    Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

    Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника (стаття 261 КУпАП).

    Пономаренко Наталія

    Ще раз вітаю Вас, пане Костянтине. Так виключений з обліку чи знятий? Це має принципове значення для вашої ситуації відносно статусу та військового обов'язку, але безвідносно Житомирського РТЦК в будь-якому разі

    Як би там не було, але чинний закон України "Про військовий обов'язок та військову службу", як і "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", як і "Про Єдиний державний реєстр військовозобов'язаних, призивників та резервістів" не дає ТЦК повноважень за екстериторіальним принципом і це виглядає так само, якби Житомирське управління СБУ чи Нацполіції проводило оперативно-розшукові дії на території Полтавської, Чернівецької чи Київської області наприклад.

    ТЦК здійснюють свої функції за територіально-адміністратвиним принципом.

    Немає у Житомирського ТЦК таких повноважень щодо особи, яка має реєстрацію місця проживання на Київщині та відповідно правовідносини з Київським ТЦК.

    Так, дійсно законопроект № 10449 від 30.01.2024 "про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку" передбачає надання повновавжень щодо мобілізації за екстериторіальним принципом. Але такого закону ще немає, тож сильно рано ТЦК бьють підковами.

    В будь-якому разі за неявку до ТЦК, до якого не відноситься Ваш чоловік - нічого йому не буде.

    Якщо спробують виписати штраф чи внести в базу МВС "Армор" для доставити до ТЦК - це можна оскаржувати.

    І все ж уточніть, який конкретно запис у Вашого чоловіка не у штампіку Знятий з обліку, а у рішенні ВЛК з гербовою печаткою.

    З повагою та розумінням, адвокат Наталія Пономаренко

    Турчин Ярослав Александрович
    29.2%

    ВІТАЮ ВАС, пане КОСТЯНТИНЕ!

    Жодної відповідальності не буде, можете спати спокійно.

    Облік військовозобов"язаних здійснюється виключно за місцем реєстрації їх проживання. Видача повісток та намагання закрити свої дірки та корупцію за допомогою людей, які тимчасово прибули на територію "організованої злочинної діяльності" ТЦК та СП - протиправне.

    Усі військовозобов'язані та призовники підлягають військовому обліку, що ведеться за місцем їх проживання (частина 3 статті 33 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу").

    Так, формально усі адвокати (дійсно адвокати, а не ті, хто співпрацює з політичним режимом) вказують, що повістки на коліні та на блокпостах, виписані невідомо ким, - незаконні.

    Але оскаржувати немає що, адже повістка - це не юридично значимий документ. Це юридичне ніщо. Тому у в позаминулому році Верховний Суд вказав, що повістки оскарженню не підлягають.

    Іноді це навіть не бланки з печатками ТЦК, а бланки з кольоровим факсимілє чи печаткою на принтері, як шахраї-колектори.

    Вже шуткуємо з колегами, що якщо раніше в колектори брали після роботи в поліції або СБУ, то тепер у колектори буде вимога - раніше працював у ТЦК )))

    Повістки не підлягають судовому оскарженню, адже як вважає Верховний Суд - не є документом, який породжує юридичні наслідки, а лише нагадує на необхідність виконати закон ))) Дуже дивний висновок чесно кажучи... Якщо повістки про виклик ні до чого не спонукають та не мають ніякого юридичного значення, то вибачте якого біса тоді за неявку притягають до адміністративної відповідальності ? ))) Але факт є факт. До такого висновку дійшов / докотився "цілий" Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у своїй Постанові від 8 вересня 2022 року по справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22).

    ЦИТУЮ:

    Така позиція ґрунтується на тому, що за правилами військового обліку призовників та військовозобов`язаних ці особи можуть викликатись до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах за допомогою мобілізаційних розпоряджень, повісток або розпоряджень районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки. При цьому обов`язок військовозобов`язаної особи з`явитись за викликом до відповідного територіального центру комплектування встановлений Законом України "Про військовий обов`язок і військову службу". На думку відповідача, повістка являється лише засобом повідомлення військовозобов`язаної особи для її прибуття на вказану дату до територіального центру комплектування, форма якої визначена Порядком організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних. Таким чином оскаржувана позивачем повістка, яка складена відповідачем на виконання законодавства з питань військового обов`язку та вручена позивачу, не є рішенням чи дією суб`єкта владних повноважень у розумінні Кодексу адміністративного судочинства.

    ВІдповідно до пунктів 28, 29, 32, 33 Постанови КАС ВС від 8 вересня 2022 року по справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22).

    28. Отже, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, виконуючи свої владні управлінські функції, здійснюють оповіщення громадян про виклик за розпорядженнями їх керівників.
    29. Саме по собі оповіщення громадян про виклик до територіального центру комплектування та соціальної підтримки оформлюється у вигляді повісток та по суті оскаржувана позивачем повістка, яка складена відповідачем на виконання законодавства з питань військового обов`язку та вручена позивачу, не є рішенням чи дією суб`єкта владних повноважень у розумінні КАС України.
    32. Варто зауважити, що повістка являється лише засобом оповіщення військовозобов`язаної особи для її прибуття на вказану дату до територіального центру комплектування, форма якої визначена Порядком організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2016 року № 921, та не має обов`язкового наслідку укладення контракту для проходження військової служби.33. При цьому обов`язок військовозобов`язаної особи з`явитись за викликом до відповідного територіального центру комплектування встановлений не оскаржуваною позивачем повісткою, а Законом України "Про військовий обов`язок і військову службу".

    З даного рішення можемо зробити висновок, що повістка то взагалі ніщо ))) Рекламний постер ))) Смішного мало звісно, але саме до такого звів Верховний Суд своє намагання "відмазати" один з територіальних центрів комплектування.

    Отже, оскільки оскаржити такі незаконні повістки не можна, єдиний варіант - їх ігнорувати, як такі, що не породжують юридичних наслідків. Спокійно отримали повістку, викинули її і усе.

    Далі наведу позиції колег, які озвучили їх у публічну площину.

    При цьому, на думку Міністерства оборони - Повістки можуть вручати в тому разі, якщо ТЦК встановить, що особа постійно проживає в регіоні, відмінному від місця реєстрації. Кабінет міністрів України начебто на їх думку дозволив територіальним центрам комплектування вручати військовозобов'язаним повістки незалежно від місця військового обліку.

    Але закон говорить про інше, і постанова Кабінету Міністрів України не може бути вищою ніж закон. Ні в якому разі. І воєнний стан не є виправданням цього.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України