Задайте вопрос юристу

882 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Таможенное регулирование, 01 апреля 2024, вопрос №104693 800₴

Транзитне ввезення авто на іноземній реєстрації

Добрий день, я б хотів уточнити кілька питань щодо транзитного ввезення авто на іноземну реєстрацію в Україну. Згідно зі ст. 380 Митного кодексу ввезення легкових авто для резидентів дозволено на строк до 10 діб із внесенням застави в розмірі митних платежів.

Питання:
1. "Частиною 4 статті 496 Митного кодексу України передбачена відповідальність за передачу транспортного засобу особистого користуваня..."

а) Чи застосовується ця стаття лише на митниці (при в'їзді/виїзді з країни), чи патрульна поліція/інші органи на території України також можуть зупинити авто для перевірки та виписати штраф?
б) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?
в) Якщо авто керує родич (син) особи, яка ввезла авто на територію України, чи застосовний цей штраф?

2. "Статтею 470 Митного кодексу передбачена відповідальність за перевищення строку транзитних перевезень транспортних засобів особистого користування (10 діб). Перевищення строку ..."

а) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?
б) Чи впливає якось штраф на заставу, яка вноситься для транзиту (наприклад, чи віднімається штраф з застави)?

3. Чи існує яка-небудь офіційна законодавча база, що регулює "заставу" при транзиті? (коли її потрібно вносити, згідно з якою оцінкою, в які строки вона буде повернута, у якій валюті, чи можна оплачувати/отримувати за кордоном і т.д.)
4. Якщо виїхати з України і знову в'їхати на тому ж авто в режим транзиту в один день(або наступний), чи обнуляється лічильник 10 днів перебування?

Ответы юристов (4)

    Корнійчук Євген Іванович
    1%

    Доброго дня, під час військового стану реєструвати автомобіль не обов'язково.

    Відповідно до пункту 6 Порядку державної реєстрації автомобілів, затвердженого КМУ №1388 від 07.09.1998, передбачено, що транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг.

    При цьому в пункті 7 даного Порядку зазначено, що власники транспортних засобів зобов`язані зареєструвати транспортні засоби протягом десяти діб після придбання або митного оформлення. Також передбачено окремі виключення з цих правил.

    До введення воєнного стану у даному пункті було передбачено, що строк державної реєстрації продовжується у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини).

    Водночас постановою КМУ від 04.03.2022 №190 внесено зміни, якими передбачено у пункті 7 окрему спеціальну підставу для продовження строку державної реєстрації транспортних засобів введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

    При цьому, введено новий строк реєстрації автомобіля, відлік якого починається з дня, наступного за днем припинення (скасування) воєнного стану. А саме у разі припинення або скасування воєнного стану власники зобов’язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев’яноста днів.

    Таким чином, на час дії воєнного стану реєстрація чи перереєстрація придбаних або ввезених автомобілів не є обов’язковою. Таку реєстрацію можна буде здійснити після припинення воєнного стану протягом 90 днів.

    При цьому наявність воєнного стану не передбачає можливості керувати транспортними засобами, що не зареєстровані в уповноважених органах МВС

    Айвазян Юрій Климентійович
    33%

    Доброго дня, Олександре!

    Спочатку, перед тим, як надати відповідь на всі Ваші питання, звернуся до питань загальних стосовно правового порядку ввезення авто на іноземних номерах на Україну.

    Відповідно до Митного кодексу України транспортні засоби на територію України можливо ввезти використовуючи відповідні режими:

    1) Режим транзит

    Відповідно до ст. 90 Митного кодексу України транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома органами доходів і зборів України або в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

    Митний режим транзиту може бути застосований як до товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що безпосередньо ввозяться на митну територію України, так і до таких, що перебувають на митній території України.

    У митний режим транзиту можуть бути поміщені товари, транспортні засоби комерційного призначення незалежно від їх митного статусу.

    У митний режим транзиту можуть бути поміщені будь-які товари, крім заборонених законодавством для ввезення та/або транзиту через митну територію України.

    Громадяни України (резиденти) можуть без проблем перетнути кордон на авто з іноземними номерами і легально використовувати його для особистих цілей при дотриманні строків транзитних перевезень.

    Встановлюються такі строки транзитних перевезень залежно від виду транспорту (ст. 95 Митного кодексу України):

    1) для автомобільного транспорту - 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці - 5 діб);

    2) для залізничного транспорту - 28 діб;

    3) для віаційного транспорту - 5 діб;

    4) для морського та річкового транспорту - 20 діб;

    5) для трубопровідного транспорту - 31 доба;

    6) для трубопровідного транспорту (з перевантаженням на інші види транспорту) - 90 діб.

    До вищезазначених строків не включається:

    - час дії обставин, зазначених у ст. 192 Митного кодексу України;

    - час зберігання товарів під митним контролем (за умови інформування органу доходів і зборів, який контролює їх переміщення);

    - час, необхідний для здійснення інших операцій з товарами, у випадках, передбачених цим розділом (за умови інформування органу доходів і зборів, який контролює переміщення цих товарів).

    Необхідно мати документ, який засвідчить, що транспортний засіб офіційно зареєстрований у відповідних органах іноземної держави. Ним може бути техпаспорт, у якому людина зазначена як власник або співвласник автомобіля.

    Продовжити легальне перебування (довше 5 або 10 днів) можливо у разі підтвердження неможливості вчасного перетину кордону з поважних причин. Такими документами можуть бути довідка з автосервісу про ремонт авто, лікарняний лист або інші підтвердження дії обставин непереборної сили.

    2) Тимчасове ввезення автомобіля

    Тимчасове ввезення транспортних засобів на митну територію України громадянами-резидентами дозволяється терміном до одного року за умови сплати ввізного мита та інших податків і зборів, що передбачені законодавством при ввезенні автомобілів.

    Виключення.

    Громадяни України, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в Посольстві України тимчасово ввезти на митну територію України без сплати ввізного мита та інших податків (зборів), передбачених законодавством при ввезенні автомобілів:

    один власний транспортний засіб (легковий автомобіль або інший моторний транспортний засіб, що призначений головним чином для перевезення людей) та причеп до нього (причеп ввозиться разом з транспортним засобом);

    на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року;

    за умови надання зобов'язання про зворотне вивезення транспортного засобу;

    за наявності документів, що підтверджують реєстрацію транспортного засобу на території іноземної країни, право власності на нього та дозволяє його експлуатацію;

    за наявності страхового договору з цивільної відповідальністю перед третьою особою, що поширюється на території України.

    Ввезений за таких умов транспортний засіб:

    не може використовуватись для цілей підприємницької (господарської) діяльності в Україні;

    не може надаватись в оренду або передаватися за довіреністю у користування іншим особам;

    не може бути розкомплектований на запасні частини;

    переданий у володіння або користування іншим особам.

    Підстава: стаття 380 Митного кодексу України.

    Консульський облік.

    Громадяни-резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов’язання про зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, один транспортний засіб особистого користування та причіп до нього, (за умови ввезення разом із транспортним засобом), на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року (який може бути як безперервним, так і з перервами), без сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Зазначені транспортні засоби можуть бути тимчасово ввезені на митну територію України за умови подання органу доходів і зборів документів, що підтверджують право власності громадянина на такі транспортні засоби та їх реєстрацію на території відповідної країни.

    Робота в іноземній фірмі.

    Цей спосіб передбачає необхідність перетинати державний кордон України лише раз на рік. Щоб мати можливість його використовувати, українські громадяни повинні офіційно працювати на організацію, яка зареєстрована за межами України. При цьому нашим громадянам видається доручення на керування транспортом. Крім того, при перетині кордону необхідно написати декларацію, в якій буде зобов’язання про вивезення автомобіля у встановлені строки. Врахуйте, що у такій ситуації власником автомобіля формально залишається іноземна фірма. При цьому вважається, що транспортний засіб використовується не в особистих, а в комерційних цілях.

    Іноземне громадянство.

    Відповідно до Стамбульської конвенції про тимчасове ввезення, іноземні громадяни (нерезиденти) можуть безперешкодно перетинати український кордон на своєму автомобілі і цілий рік не виїжджати з України. Термін в один рік може бути продовжений не більш як на 60 днів, при надані документів що підтверджуватимуть «обставини непереборної сили та особистих обставин громадян». Виникає досить цікава ситуація. Громадянин Польщі, Латвії чи іншої країни, може цілий рік їздити Україною на автомобілі з іноземними номерами, а український громадянин – ні. Цим користуються деякі європейці, яких в народі прозвали «верблюдами». Суть схеми полягає в тому, що іноземний громадянин в’їжджає в Україну на зареєстрованому в своїй країні авто. Після цього він передає українцю ключі, документи на машину та довіреність на право керування транспортом, а сам спокійно їде додому, отримавши винагороду за таку «послугу». Ось тут і криється схема, яку використовують деякі підприємливі люди. Парадокс полягає в області застосування своїх повноважень працівниками Державної фіскальної служби та Національної поліції. Митники не мають права зупиняти і перевіряти «євробляхи» за межами митниці або прикордонної зони. З іншого боку поліцейські не можуть вимагати для перевірки якісь інші документи крім техпаспорта на автомобіль, посвідчення водія та страхового поліса. Крім того, правоохоронці поки не мають доступу до бази даних митниці і не можуть проконтролювати, хто і коли перетинав кордон на автомобілі. Якщо не порушувати правила дорожнього руху, то таким чином на нерозмитнених автомобілі можна їздити досить довго. І навіть якщо поліція зупинить, то зможе перевірити лише передбачені законодавством документи та виписати штраф водію за порушення ПДР. Проте цей спосіб є незаконним. Відповідно до частини 4 статті 380 Митного кодексу України транспортні засоби, які були ввезенні на українську територію тимчасово, можуть використовуватися винятково громадянами, які перевезли їх через кордон і лише для особистих потреб. Відповідно на порушників чекає штраф у розмірі 300% від суми несплачених митних платежів.

    ТЕПЕР ПЕРЕЙДЕМО ДО ВІДПОВІДЕЙ НА ВАШІ ПИТАННЯ:

    1. "Частиною 4 статті 496 Митного кодексу України передбачена відповідальність за передачу транспортного засобу особистого користуваня..."

    Ви не зовсім вірно вказали статтю Митного кодексу. Насправді відповідно до пункту 4 статті 469 МКУ, якою врегульовано неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, або з транспортними засобами особистого користування, тимчасово ввезеними на митну територію України чи поміщеними у митний режим транзиту:

    "Передача транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особі, яка безпосередньо не ввозила такий транспортний засіб на митну територію України чи не поміщувала його у митний режим транзиту, за винятком випадків, коли в транспортному засобі знаходиться особа, яка безпосередньо ввозила такий транспортний засіб на митну територію України чи поміщувала його у митний режим транзиту, а так само використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    а) Чи застосовується ця стаття лише на митниці (при в'їзді/виїзді з країни), чи патрульна поліція/інші органи на території України також можуть зупинити авто для перевірки та виписати штраф?

    Ця стаття застосовується по всій території України у разі встановлення факту правоворушення правоохоронними або митними органами.

    б) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?

    Так, в даному випадку мова йде про 17 грн.

    в) Якщо авто керує родич (син) особи, яка ввезла авто на територію України, чи застосовний цей штраф?

    Не грає ролі, хто керує авто, якщо це не та особа, яка ввозила авто на підставі транзиту.

    2. "Статтею 470 Митного кодексу передбачена відповідальність за перевищення строку транзитних перевезень транспортних засобів особистого користування (10 діб). Перевищення строку ..."

    а) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?

    В усіх випадках, де згадується про неоподаткований мінімум, йдеться про 17 грн.

    б) Чи впливає якось штраф на заставу, яка вноситься для транзиту (наприклад, чи віднімається штраф з застави)?

    Штраф за таке адмінистративне правопорушення сплачується окремо і ніякого відношення до грошей у заставі не має.

    3. Чи існує яка-небудь офіційна законодавча база, що регулює "заставу" при транзиті? (коли її потрібно вносити, згідно з якою оцінкою, в які строки вона буде повернута, у якій валюті, чи можна оплачувати/отримувати за кордоном і т.д.)

    Відповідно до роз'яснень Державної Митної служби України:

    https://zk.customs.gov.ua/hroshova_zastava

    Згідно з положеннями статті 309 Митного кодексу України, грошовою заставою є кошти, внесені/переказані на рахунки, відкриті в установленому порядку на ім’я митних органів, для забезпечення сплати митних платежів.

    Внесення/переказ коштів як грошової застави здійснюється у національній валюті України.

    Прийняття митним органом коштів як грошової застави в готівковій формі здійснюється із заповненням уніфікованої митної квитанції МД-1.

    Внесення грошової застави (далі - ГЗ) на рахунок митного органу здійснюється, наприклад, при поміщенні громадянами-резидентами у митний режим транзиту транспортних засобів особистого користування з метою прохідного транзиту через митну територію України.

    Положеннями статті 381 Митного кодексу України визначено особливості переміщення громадянами транспортних засобів особистого користування в митному режимі транзиту через митну територію України.

    Громадянам дозволяється поміщувати у митний режим транзиту транспортні засоби особистого користування з метою прохідного транзиту через митну територію України за умови їх письмового декларування в порядку, передбаченому для громадян, та внесення на рахунок митного органу, що здійснив пропуск таких транспортних засобів на митну територію України, грошової застави в розмірі митних платежів, що підлягають сплаті при ввезенні таких транспортних засобів на митну територію України з метою вільного обігу. Зазначені вимоги не поширюються на транспортні засоби, постійно зареєстровані у відповідних реєстраційних органах іноземної держави, що підтверджується відповідним документом, та переміщуються громадянами-нерезидентами.

    Переміщення транспортних засобів особистого користування з метою прохідного транзиту через митну територію України здійснюється у строки, встановлені статтею 95 цього Кодексу, або встановлені митним органом країни відправлення відповідно до положень Конвенції про процедуру спільного транзиту.

    У разі порушення зобов’язання про прохідний транзит через митну територію України транспортних засобів особистого користування, за винятком випадків, коли таке порушення сталося внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідними документами, внесена грошова застава використовується в порядку, визначеному статтею 309 цього Кодексу.

    У разі знищення чи повного зіпсування поміщених у митний режим транзиту транспортних засобів особистого користування, що переміщуються з метою прохідного транзиту через митну територію України, внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили перебіг строку їх транзиту зупиняється, а внесена грошова застава повертається особі, яка внесла заставу, її спадкоємцю або уповноваженій ними особі, за умови надання такою особою митним органам достатніх доказів знищення чи повного зіпсування таких транспортних засобів.

    4. Якщо виїхати з України і знову в'їхати на тому ж авто в режим транзиту в один день(або наступний), чи обнуляється лічильник 10 днів перебування?

    Порядок припинення митного режиму транзит передбачений у статті 102 МКУ:

    "1. Митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України. Таке вивезення здійснюється під контролем митного органу призначення.

    2. При вивезенні за межі митної території України товарів, поміщених у митний режим транзиту, окремими партіями митний режим транзиту вважається завершеним після фактичного вивезення за межі митної території України останньої з таких окремих партій.

    3. При ввезенні товарів на митну територію України з метою подальшого їх поміщення у відповідний митний режим митний режим транзиту завершується фактичним доставленням товарів до визначеного митним органом або узгодженого з ним місця доставки.

    4. Митний режим транзиту також завершується поміщенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інший митний режим при дотриманні вимог, встановлених цим Кодексом.

    5. Для завершення митного режиму транзиту особою, відповідальною за дотримання вимог митного режиму, до закінчення строку, встановленого статтею 95 цього Кодексу, митному органу призначення повинні бути представлені товари, поміщені у митний режим транзиту, та митна декларація або інший документ, визначений статтею 94 цього Кодексу.

    6. Митний орган призначення після представлення товарів, поміщених у митний режим транзиту, та митної декларації або іншого документа, визначеного статтею 94 цього Кодексу, перевіряє дотримання вимог, встановлених законодавством України з питань митної справи до переміщення товарів у митному режимі транзиту, та виконує митні формальності, необхідні для завершення митного режиму транзиту.

    7. Українські товари, що переміщувалися у митному режимі транзиту згідно з положеннями підпунктів "в" та "г" пункту 2 частини другої статті 91 цього Кодексу, випускаються з-під митного контролю після фактичного доставлення цих товарів до відповідного розташованого на митній території України пункту, визначеного митним органом або узгодженого з ним.

    8. Митний режим транзиту припиняється митним органом у разі:

    1) конфіскації товарів, транспортних засобів комерційного призначення;

    2) повної втрати товарів, транспортних засобів комерційного призначення внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, за умови підтвердження факту аварії або дії обставин непереборної сили у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

    3) примусового відчуження або вилучення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до законів України "Про правовий режим воєнного стану" та "Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану";

    4) реалізації товарів, транспортних засобів комерційного призначення, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі тих, які відповідно до кримінального процесуального законодавства України передані Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для реалізації у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", та після надходження на рахунки, відкриті для зарахування надходжень державного бюджету, контроль за справлянням яких покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, коштів у сумі митних платежів, що підлягали б сплаті при випуску таких товарів у вільний обіг на митній території України.

    9. Митний режим транзиту також припиняється за рішенням митного органу у разі надання декларантом або уповноваженою ним особою:

    митної декларації або документа, що її замінює, оформлених у країні, в якій товари поміщені під митну процедуру; або

    будь-якого іншого документального доказу того, що товари, транспортні засоби комерційного призначення перебувають за межами митної території України, засвідченого митним органом іноземної держави.

    10. У разі припинення митного режиму транзиту згідно з частиною восьмою цієї статті вивезення товарів за межі митної території України не вимагається.

    У разі припинення митного режиму транзиту згідно з частинами восьмою і дев’ятою цієї статті забезпечення сплати митних платежів, надане відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 92 цього Кодексу, підлягає поверненню (вивільненню).

    11. Завершення митного режиму транзиту товарів, поміщених у митний режим транзиту на умовах Конвенції про процедуру спільного транзиту, здійснюється відповідно до положень зазначеної Конвенції".

    Отже, припинення строку перебування авто на території України в митному режимі транзит можливе лише у разі відповідного рішення митного органу при виїзді авто з України.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    33%

    Доброго дня!

    Якщо Ви будете перебувати на тимчасовому консульському обліку - Ви зможете ввезти авто на іноземній реєстрації на термін до 60 днів.

    Громадяни-резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов’язання про зворотне вивезення за умови письмового декларування один транспортний засіб особистого користування на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року (який може бути як безперервним, так і з перервами), без сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.(стаття 380 Митного кодексу України)

    Зазначені транспортні засоби можуть бути тимчасово ввезені на митну територію України за умови подання митному органу документів, що підтверджують право власності громадянина на такі транспортні засоби та їх реєстрацію на території відповідної країни.

    1. "Частиною 4 статті 496 Митного кодексу України передбачена відповідальність за передачу транспортного засобу особистого користуваня..."а) Чи застосовується ця стаття лише на митниці (при в'їзді/виїзді з країни), чи патрульна поліція/інші органи на території України також можуть зупинити авто для перевірки та виписати штраф?б) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?в) Якщо авто керує родич (син) особи, яка ввезла авто на територію України, чи застосовний цей штраф?

    а) Поліція також може виписати штраф.

    Справи про порушення митних правил, передбачені статтею 469 розглядаються митними органами.

    Нацполіція може скласти адмінпостанову за статтею 121 КупАП - штраф 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    б) 17 грн

    в) Штраф передбачений, якщо авто передане будь-якій особі, яка безпосередньо не ввозила такий транспортний засіб на митну територію України чи не поміщувала його у митний режим транзиту.

    2. "Статтею 470 Митного кодексу передбачена відповідальність за перевищення строку транзитних перевезень транспортних засобів особистого користування (10 діб). Перевищення строку ..."а) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?б) Чи впливає якось штраф на заставу, яка вноситься для транзиту (наприклад, чи віднімається штраф з застави)?

    а) 17 грн

    б) Штраф не віднімається від застави.

    Проте, у разі порушення зобов’язання про прохідний транзит через митну територію України транспортних засобів особистого користування, за винятком випадків, коли таке порушення сталося внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідними документами, внесена грошова застава використовується в порядку, визначеному статтею 309 цього Кодексу.

    3. Чи існує яка-небудь офіційна законодавча база, що регулює "заставу" при транзиті? (коли її потрібно вносити, згідно з якою оцінкою, в які строки вона буде повернута, у якій валюті, чи можна оплачувати/отримувати за кордоном і т.д.)

    Ви можете ознайомитись з корисною інформацією за посиланням https://zk.customs.gov.ua/hroshova_zastava

    4. Якщо виїхати з України і знову в'їхати на тому ж авто в режим транзиту в один день(або наступний), чи обнуляється лічильник 10 днів перебування?

    Ви зможете повторно заїхати на 10-денний термін лише після того як буде завершений митний режим транзит.

    Митні формальності, необхідні для завершення митного режиму транзиту виконує митний орган призначення після представлення авто, яке поміщено у митний режим транзиту та митної декларації.

    Ознайомтесь з корисною інформацією за посиланням - https://zk.customs.gov.ua/bil_she_pro_umovy_tymcha... та https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%92%D0%B...

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    33%

    Вітаю Вас!

    Пройдемося одразу по Вашим питанням:

    1. а) Чи застосовується ця стаття лише на митниці (при в'їзді/виїзді з країни), чи патрульна поліція/інші органи на території України також можуть зупинити авто для перевірки та виписати штраф?

    Застосовується не тільки на митниці, на жаль, оскільки "...передача транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особі, яка безпосередньо не ввозила такий транспортний засіб на митну територію України чи не поміщувала його у митний режим транзиту..." мова відбуватися і поза межами митної зони. Але мова йде про частину четверту статті 469 МК України.

    б) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?

    У даній ситуації - 17 грн.

    в) Якщо авто керує родич (син) особи, яка ввезла авто на територію України, чи застосовний цей штраф?

    Так, тут немає значення, чи це родич чи зовсім стороння особа. Ключове - це не особа, яка безпосередньо не ввозила ТЗ.2. а) Неоподатковуваний мінімум у цьому випадку - 17 грн або ~1500 грн (приблизно як % від мінімального заробітку)?

    У даній ситуації - 17 грн.

    б) Чи впливає якось штраф на заставу, яка вноситься для транзиту (наприклад, чи віднімається штраф з застави)?

    Ні, нічого не відмімається. Але тут є дуже цікава проблема.

    Стаття 381. Особливості переміщення громадянами транспортних засобів особистого користування в митному режимі транзиту через митну територію України

    ...

    2. У разі порушення зобов’язання про прохідний транзит через митну територію України транспортних засобів особистого користування, за винятком випадків, коли таке порушення сталося внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідними документами, внесена грошова застава використовується в порядку, визначеному статтею 309 цього Кодексу.

    Cтаття 309. Грошова застава

    1. Грошовою заставою є кошти, внесені/переказані на рахунки, відкриті в установленому порядку на ім’я митних органів, для забезпечення сплати митних платежів.

    2. Внесення/переказ коштів як грошової застави здійснюється у національній валюті України.

    3. Внесення/переказ коштів як грошової застави в іноземній валюті може здійснюватися підприємством-нерезидентом або уповноваженою ним особою для переміщення товарів територією України транзитом за курсом валюти, визначеним відповідно до статті 3-1 цього Кодексу, на день внесення/переказу грошової застави.

    4. Прийняття митним органом коштів як грошової застави в готівковій формі здійснюється із заповненням уніфікованої митної квитанції.

    5. Відсотки на суму коштів, внесених/переказаних як грошова застава, не нараховуються.

    6. Кошти, внесені як грошова застава, підлягають вивільненню відповідно до статті 315-4 цього Кодексу.

    7. Кошти, внесені/переказані як грошова застава, після їх вивільнення за заявою особи, яка їх внесла/переказала, або уповноваженої нею особи в порядку, визначеному законодавством, можуть бути:

    1) повторно використані як грошова застава;

    2) використані для сплати митних платежів за іншим зобов’язанням особи перед митними органами;

    3) повернені особі, яка їх внесла/переказала.

    8. Повернення коштів, внесених/переказаних як грошова застава, після їх вивільнення може здійснюватися у будь-якому митному органі у строк, що не перевищує три робочі дні з дня реєстрації відповідної заяви.

    9. Кошти, внесені/переказані як грошова застава, що перебувають на рахунку митного органу без розпорядження про їх використання протягом 1095 днів з дня їх внесення/переказу, протягом 30 днів підлягають перерахуванню до державного бюджету.

    10. У разі невиконання обов’язку, забезпеченого грошовою заставою, сума грошових коштів, внесених/переказаних як грошова застава, перераховується до державного бюджету в рахунок сплати суми митних платежів наступного робочого дня після завершення строку сплати митних платежів відповідно до частини третьої статті 317-1 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною одинадцятою статті 55 цього Кодексу.

    3. Чи існує яка-небудь офіційна законодавча база, що регулює "заставу" при транзиті? (коли її потрібно вносити, згідно з якою оцінкою, в які строки вона буде повернута, у якій валюті, чи можна оплачувати/отримувати за кордоном і т.д.)

    Вам буде корисна дана інформація:

    https://wvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/667517.h...

    https://zk.customs.gov.ua/hroshova_zastava

    4. Якщо виїхати з України і знову в'їхати на тому ж авто в режим транзиту в один день(або наступний), чи обнуляється лічильник 10 днів перебування?

    Відповідно до Митного кодексу України, строк транзитних перевезень для автомобільного транспорту резидентами (тобто українцями та іноземцями, які мають посвідку на проживання в Україні) становить 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці – 5 діб).

    Тобто, громадяни-резиденти можуть перетнути кордон на транспортному засобі на іноземній реєстрації та використовувати його для особистих цілей на території України в режимі транзиту.

    Водночас якщо така автівка буде перебувати в Україні більше зазначеного терміну і була ввезена резидентом для особистого користування, – необхідно скористатись режимом імпорту або тимчасового ввезення.

    На жаль, але строк не обнуляється, адже мова йде про завершення митного режиму транзит:

    Стаття 102. Завершення митного режиму транзиту

    1. Митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України. Таке вивезення здійснюється під контролем митного органу призначення.

    2. При вивезенні за межі митної території України товарів, поміщених у митний режим транзиту, окремими партіями митний режим транзиту вважається завершеним після фактичного вивезення за межі митної території України останньої з таких окремих партій.

    3. При ввезенні товарів на митну територію України з метою подальшого їх поміщення у відповідний митний режим митний режим транзиту завершується фактичним доставленням товарів до визначеного митним органом або узгодженого з ним місця доставки.

    4. Митний режим транзиту також завершується поміщенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інший митний режим при дотриманні вимог, встановлених цим Кодексом.

    5. Для завершення митного режиму транзиту особою, відповідальною за дотримання вимог митного режиму, до закінчення строку, встановленого статтею 95 цього Кодексу, митному органу призначення повинні бути представлені товари, поміщені у митний режим транзиту, та митна декларація або інший документ, визначений статтею 94 цього Кодексу.

    6. Митний орган призначення після представлення товарів, поміщених у митний режим транзиту, та митної декларації або іншого документа, визначеного статтею 94 цього Кодексу, перевіряє дотримання вимог, встановлених законодавством України з питань митної справи до переміщення товарів у митному режимі транзиту, та виконує митні формальності, необхідні для завершення митного режиму транзиту.

    7. Українські товари, що переміщувалися у митному режимі транзиту згідно з положеннями підпунктів "в" та "г" пункту 2 частини другої статті 91 цього Кодексу, випускаються з-під митного контролю після фактичного доставлення цих товарів до відповідного розташованого на митній території України пункту, визначеного митним органом або узгодженого з ним.

    8. Митний режим транзиту припиняється митним органом у разі:

    1) конфіскації товарів, транспортних засобів комерційного призначення;

    2) повної втрати товарів, транспортних засобів комерційного призначення внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, за умови підтвердження факту аварії або дії обставин непереборної сили у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

    3) примусового відчуження або вилучення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до законів України "Про правовий режим воєнного стану" та "Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану";

    4) реалізації товарів, транспортних засобів комерційного призначення, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі тих, які відповідно до кримінального процесуального законодавства України передані Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для реалізації у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", та після надходження на рахунки, відкриті для зарахування надходжень державного бюджету, контроль за справлянням яких покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, коштів у сумі митних платежів, що підлягали б сплаті при випуску таких товарів у вільний обіг на митній території України.

    9. Митний режим транзиту також припиняється за рішенням митного органу у разі надання декларантом або уповноваженою ним особою:

    митної декларації або документа, що її замінює, оформлених у країні, в якій товари поміщені під митну процедуру; або

    будь-якого іншого документального доказу того, що товари, транспортні засоби комерційного призначення перебувають за межами митної території України, засвідченого митним органом іноземної держави.

    10. У разі припинення митного режиму транзиту згідно з частиною восьмою цієї статті вивезення товарів за межі митної території України не вимагається.

    У разі припинення митного режиму транзиту згідно з частинами восьмою і дев’ятою цієї статті забезпечення сплати митних платежів, надане відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 92 цього Кодексу, підлягає поверненню (вивільненню).

    11. Завершення митного режиму транзиту товарів, поміщених у митний режим транзиту на умовах Конвенції про процедуру спільного транзиту, здійснюється відповідно до положень зазначеної Конвенції.

    З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024