Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Автомобильное право, 15 апреля 2024, вопрос №105623 250₴

Поясніть що буде далі, і що робити

До Вінницького міського суду Вінницької області надійшла адміністративна справа з Відділу адміністративної практики Управління патрульної поліції у Вінницькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 122-2 ч. 1 КУпАП.

Згідно ст. 256 ч. 1 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення, крім іншого, зазначаються відомості проособу,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності.

В протоколі про адміністративне правопорушення серії ААД №882547 від 29.03.2024 зазначено неповну адресу місця проживання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 : АДРЕСА_1 , без зазначенняномера квартири (будинок №39 багатоквартирний).

На підставі викладеного суддя позбавлена можливості повно, всебічно, об`єктивно та своєчасно розглянути справу відповідно до вимог чинного законодавства, тому справу необхідно повернути на доопрацювання до Відділу адміністративної практики Управління патрульної поліції у Вінницькій області для встановлення анкетних даних особи.

Керуючись ст. ст. 256, 278 КУпАП,

п о с т а н о в и л а:

Адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 122-2 ч. 1 КУпАП повернути до Відділу адміністративної практики Управління патрульної поліції у Вінницькій області на доопрацювання.

Постанова оскарженню не підлягає.

Ответы юристов (6)

    Турчин Ярослав Александрович
    10%

    ВІТАЮ ВАС, пане АРТЕМ!

    Матеріали справи про адміністративне правопорушення повернуті до Управління патрульної поліції у Вінницькій області для належного оформлення.

    УПП переоформить документи та подасть їх повторно до суду.

    Після цього, якщо у судді не буде зауважень ще, то справа буде призначена до розгляду, якщо на той час не пройде 3 місяці з моменту оформлення протоколу, тобто після 29.06.2024 р., після чого суддя не може прийняти справу до розгляду по строкам та має повернути справу поліції своєю постановою.

    Якщо на момент розгляду та вирішення справи про адміністративне правопорушення суддею пройде три місяці з моменту вчинення правопорушення - то суддя має закрити справу незалежно від винності та без з"ясування обставин.

    Оскільки Ваш протокол оформлений 29.03.2024, то щаслива дата для Вас буде, якщо справа буде розглянута після 29.06.2024 року, тобто з 30.06.2024 р. та далі.

    Строк притягнення до адміністративної відповідальності визначається статтею 38 КУпАП.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

    Згідно п. 7. ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю якщо на момент розгляду справи про адміністративне закінчився строк накладення адміністративного стягнення, передбачений статтею 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Тобто, приписи 247 статті КУпАП є імперативними, і чітко вказають, що суд повинен лише закрити справу, і не вирішувати при цьому жодних інших питань.

    В іншому випадку - справа буде розглядатися судом і у разі Вашої винності за оцінкою судді та доведеності обставин матеріалами та доказами, Вас може бути притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122-2 КУпАП.

    Стаття 122-2. Невиконання водіями вимог про зупинку

    Невиконання водіями вимог поліцейського, а водіями військових транспортних засобів - вимог посадової особи військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України про зупинку транспортного засобу, -

    тягне за собою накладення штрафу в розмірі дев’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.

    Тобто на Вас може бути накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 153 грн. або позбавити права керування ТЗ на строк від 3 до 6 місяців. При цьому слід врахувати, що строк не буде розпочато, якщо Ви не здали своє водійське посвідчення до поліції.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Айвазян Юрий Климентьевич
    10%

    Доброго дня, Артеме!

    Постараюсь відповісти на Ваші питанн максимально повно й предметно.

    Отже, суддя, який розглядає адміністративну справу, у порядку статті 278 КУпАП на стадії підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання (необхідне я виділив жирним шрифтом):

    "1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

    2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

    3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

    4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

    5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.".

    В той самий час, у статті 256 КУпАП, якою врегульовано особливості змісту протоколу про адміністративне правопорушення, зазначається:

    "У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

    Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

    У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

    При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснюються його права і обов’язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі".

    Тож, дійсно, якщо якісь обов'язкові для внесення у протокол про адміністративне правопорушення дані відсутні, суд має право повернути її на доопрацювання уповноваженому органу, працівники якого склали згаданий протокол.

    У вказаному Вами випадку, протокол про адміністративне правопорушення за ст. 122-2 ч. 1 КУпАП оформлений з порушенням вимог ст.256 КУпАП, зокрема відповідальною особою, яка склала протокол про адміністративне правопорушення, не було належним чином вказано точне місце проживання правопорушника. Тож суддя цілком мав право на повернення справи.

    Згідно з положеннями КУпАП, розгляд справи про адміністративне правопорушення проводиться лише в межах обставин та даних, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення, при цьому суд не наділений повноваженнями самостійно змінювати інформацію, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, доповнювати його чи уточнювати.

    Вказані вимоги закону також узгоджуються з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, яку національні суди повинні враховувати при здійсненні правосуддя

    .Після повернення згаданої Вами адміністративної справи на доопрацювання працівники уповноваженого органу, повинні усунути недолік протоколу про адміністративне порушення та передати його знову до суду.

    При тому слід мати на увазі, що згідно статті 277 КУпАП, якою врегульовано строки розгляду справ про адміністративні правопорушення:

    "Справа про адміністративне правопорушення розглядається у п’ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи..."

    Крім того, у відповідності із статтею 38 КУпАП, якою визначені строки накладення адміністративного стягнення:

    "Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті".

    У разі порушення наведених термінів розгляду адміністративної справи чи накладення адміністративного стягнення суд може прийняти рішення про закриття справи або рішення про стягнення суду можна буде оскаржити.

    Тепер з приводу того, "що робити".

    Робити нічого не треба, та по суті і не можна, оскільки ця ухвала суду, як в ній зазначено "чорним по білому", оскарженню не підлягає.

    Далі після вчасного повернення уповноваженим органом справи до суду з виправленим протокол про адміністративне порушення справа повинна бути розглянута по суті.

    У відповідності до статті 284 КУпАП суд може ухвалити одну з таких постанов:

    "1) про накладення адміністративного стягнення;

    2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу;

    3) про закриття справи".

    Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення унормований статтею 283 КУпАП:

    "Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, крім даних, визначених частиною другою цієї статті, повинна містити відомості про:

    дату, час і місце вчинення адміністративного правопорушення;

    транспортний засіб, який зафіксовано в момент вчинення правопорушення (марка, модель, номерний знак);

    технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис (якщо такий запис здійснювався);

    розмір штрафу та порядок його сплати;

    правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження;".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25.2%

    Вітаю Вас, Артеме!

    Це означає, що суд повертає адміністративні матеріали щодо Вас на доопрацювання до відділення Нацполіції. Після доопрацювання вони будуть подані повторно з урахуванням висновків суду. Далі буде проведено судовий розгляд протоколу по суті.

    Дуже часто на практиці відбувається як: матеріали повертаються до ГУНП на доопрацювання, ті доопрацьовують (можливо не з першого разу навіть), повертають до суду, і потім виявляється, що строки притягнення особи до відповідальності вийшли.

    Відповідно до ст. 38КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді),стягнення може бути накладено не пізнішяк через три місяці з дня вчинення правопорушення,а притриваючому правопорушенні -не пізнішяк через три місяці з дня його виявлення.

    В силу ст. 247 п. 7 ч. 1 цього ж Кодексу провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    До прикладу, доволі цікава практика Хмельницького РВП ХВП ГУНП в Хмельницькій області, якими до суду для розгляду направлено матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 44-3 КУпАП, якому ставиться у вину те, що він « 13.11.2020 близько 10 год. 30 хв. Перебував в Хмельницькому районі с. пирогів ці по вул. Центральна, 1А в магазині продукти без засобів індивідуального захисту, а саме маски (респіратора), чим порушив Постанову КМУ № 641 п. 10 п.п.1 від 22.07.2020».

    Справа тричі поверталася судом на доопрацювання, у зв'язку з чим строки для притягнення особи до відповідальності вийшли. Ось ці постанови:

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/93826045

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/95192284

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/96615283

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/98251126

    Можливо на Вас чекає така ж вдача.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    25.2%

    Вітаю Вас, Артеме!

    По Вашій ситуації відкрито два судових провадження (118225973 та 118213081) за ст. 122-2 ч. 1 КУпАП (невиконання вимог про зупинку) та за ст. 130 ч. 1 КУпАП (Керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння)

    Якщо за невиконання вимог про зупинку відповідальність відносно незначна, то за керування авто в стані алкогольного сп'яніння передбачений штраф 17 тис грн з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік.

    На даний час, справа повернута до поліції на доопрацювання у зв'язку з відсутністю номера квартири. Проте, після того як поліція дізнається номер квартири, справа буде повторно направлена на розгляд до суду.

    Якщо працівники поліції не зможуть дізнатися номер квартири протягом 3 місяців - справа буде закрита, але навряд чи, це наскілька складна задача для поліції.

    Вам потрібно слідкувати за рухом справи та при необхідності звернутися до адвоката, щоб проаналізувати протокол складений працівниками поліції та отримати правову допомогу у суді.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю вам успіхів!

    Мамай Ірина Євгеніївна
    25.2%

    ВІтаю,

    Слідкуйте за вашою справою в ДІЇ далі, тому що протокол все одно повернуть в суд. Однак чи в межах строку в три місяці - це питання. Це хороший знак від суду насправді, тому що не так часто повертають на доопрацювання протоколи. Буває взагалі мінумум даних про особу в протоколі, яка притягається до відповідальності. Потім не ту особу до відповідальності притягують. Так що слідкуйте за своїм протокол

    Богун Сергій Павлович
    4.4%

    Доброго дня.

    Відповідно до ст. 278 КУпАП, при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення суд, серед іншого, має вирішити питання чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

    В Вашому випадку дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що матеріали справи підлягають поверненню до Відділу адміністративної практики Управління патрульної поліції у Вінницькій області, в зв`язку з неналежним їх оформленням.

    Після доопрацювання протокол направлять до суду в межах строків накладення адміністративного стягнення.

    Слідкуйте за справою.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України