Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день!
Підкажіть, якщо розглядати найгірший розвиток подій щодо закону про мобілізацію для військовозобов'язаних чоловіків у Польщі. Якщо далі закон змінять так, що паспорт взагалі не можна буде оформити без військового і домовляться з Польщею, що таких людей варто депортувати. На даний момент на останньому етапі є розробка змін про спільний обмін порушеннями.
Тобто правопорушення українця в Україні передаються в Польщу. І що в такому випадку отримають ті, хто зробив паспорт до входження закону в дію? Якщо чоловік-українець закордоном дані в ТЦК в визначений строк не вніс, отримав статус ухилянта, суд постановив дати йому строк дистанційно. Чи можуть в Польщі на дорозі при перевірці документів поліцейським (або іншим способом), побачити в базі порушення з України і на вимогу повернути на батьківщину депортувати українця.
Цікавить, наскільки вірогідна така ситуація в Польщі?
P.S. Чоловік 33 роки, має статус PESEL UKR
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Контекст Вашого питання зрозумілий. Дійсно, інколи в Польщі поговорюють про примусову депортацію осіб чоловічої статі в Україну.
Але я нагадую, що:
1. Має бути офіційне рішення про депортацію. Для цього мають бути відповідні підстави.
2. Довіряти ЗМІ - не можна. Наприклад, зараз поговорюють що: "Наразі на практиці його не можуть застосувати до українців. Допоки в Україні триває війна громадян України навряд чи депортуватимуть за порушення. Натомість після її закінчення громадянин України, який порушив правила перебування у Польщі і має рішення про депортацію, змушений буде залишити країну»
https://zakordon.rayon.in.ua/news/593418-u-polshch...
3. Польща заявляє, що:
При цьому повідомляють, що наразі "жодних робіт у цьому напрямку в МВС країни та адміністрації не ведеться".
ВИСНОВОК: ПРО ДЕПОРТАЦІЮ БЕЗ БУДЬ-ЯКИХ НА ТЕ ПІДСТАВИ ГОВОРИТИ ДУЖЕ ЗАРАНО.
В контексті повернення чоловіків в Україну нічого не змінювається від слова зовсім після ухвалення законопроєкту 10449. Ви маєте офіційний статус в Польщі, проживаєте на законних умовах та не повинні нікуди повертатися. Щодо "іноземного" елементу законопроєкт 10449 передбачає наступне:
"...Вчинення консульських дій у закордонних дипломатичних установах України в умовах воєнного стану за заявами громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється за умови наявності у вказаних осіб військово-облікових документів..."
+
"...Вчинення консульських дій у закордонних дипломатичних установах України в умовах воєнного стану за заявами громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які не оновили персональні дані у строки, визначені цим Законом, здійснюється за умови одночасного їх оновлення.
Дійсність військово-облікових документів перевіряється консульською посадовою особою закордонної дипломатичної установи України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Положення абзацу першого цієї частини не застосовується у разі:
оформлення посвідчення особи на повернення в Україну;
вчинення консульських дій щодо дітей громадянина України, другий з батьків яких є іноземцем або особою без громадянства;
вчинення дій за заявами громадян України, які перебувають під арештом, затримані чи позбавлені волі за кордоном...".
Ось це власне все, що стосується Вас. Але є інші вимоги нормативно-правових актів, які зобов'язують Вас стати на військовий облік у консульстві.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 30 грудня 2022 р. № 1487 Київ
Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
ПРАВИЛАвійськового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
1) перебувати на військовому обліку:
...
у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців - за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України.
ВИСНОВОК: це все, що Вам може бути цікаво. Ні про яке повернення в Україну мова не йде станом на зараз. Як буде в майбутньому, спрогнозувати складно.
З повагою!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Для примусового повернення військовозобов'язаних чоловіків з Польщі до України після ухвалення законопроекту необхідний відповідний міжнародний договір. Його наразі немає. І навряд чи він буде.
Польські поліцейські не мають доступу до "бази" правопорушень в Україні.
Для депортації повинні бути вагомі підстави.
Чоловікові краще звернутися до польських юристів. Вони набагато більше володіють інформацією. Тим паче зможуть захистити права Вашого чоловіка наприклад в суді.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Ксенія!
Вже обговорювали дане питання у Вашому минулому питанні, яке Ви ставили.
Ваш чоловік знаходиться в Польщі на законих підставах, виїхав він у Польщу також на законих підставах, так яким чином він може вважатись ухилянтом? Я не бачу підстави щодо передумови для його депортації, які визначені польським законодавством.
Також, на мою думку, вирогідність ситуації, про яку Ви зазначили у своєму питанні є нульовою. Польща не буде депортувати чоловіків, які порушили правила військового обліку в Україні.
Єдине, що загрожує Вашому чоловіку у разі прийняття нового закону, це неможливість отримати закордоний паспорт та послуги у консульстві України в Польщі без військово-облікового документу.
Навіть за умови того, що Ваш чоловік протягом 60 днів не оновить свої дані, максум, що йому може загрожувати це адмінистративний штраф за порушення правил військового обліку, але ж ніяк не департація.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, пані КСЕНІЄ!
Повторюсь як і казав раніше. Це НЕМОЖЛИВО.
В Польші Уряд не Бог і не Цар як в Україні в умовах безвладдя та фактичної відсутності незалежної гілки судової влади. Це все істерія, яку спеціально наганяють, щоб давити на Вашу психіку та змушувати помилятися та коритися беззаконню.
Ваш чоловік як особи, що перебуває під захистом Європейського Союзу від війни, не може бути виданий Україні без скасування воєнного стану в Україні. Не може і все. І документи цьому перешкодою бути не можуть.
+ як уже казав ДП "ДОКУМЕНТ" не є консульством і через них ніяким чином не обмежується видача паспортів.
Прострочення паспорта не є підставою для депортації людини.
Крім того, відмова у видачі паспорта - це грубе порушення Конституції України та міжнародний скандал.
ВІдповідно до статті 25 Конституції України, Україна гарантує піклування та захист своїм громадянам, які перебувають за її межами.
Згідно зі статтею 64 Конституції України, Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.
В умовах перебування під захистом директиви Європейського Союзу щодо надання захисту громадянам України внаслідок збройного конфлікту на усій території України та під захистом законодавства країни ЄС – перешкоджання в отриманні консульських послуг, введення інших обмежень та переслідування за законом - є втручанням будь-якого органу виконавчої влади України у юрисдикцію та дискреційні повноваження Європейського Союзу та країни ЄС, відвертою дискримінацією та посяганням на невід’ємні права людини, які гарантовані як Конституцією України (в тому числі права, які не можуть бути обмежені чи зупинені в умовах воєнного стану), так і актами міжнародного права від яких Україна в особі Верховної Ради України – не відмовилася та участь у яких не призупиняла.
За приписами статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов`язок держави - захищати життя людини.
Частина шоста статті 55 Конституції України гарантує, що кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Стаття 60 Конституції України нагадує, що ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
Видача громадян будь-яких країн за звинуваченнями у злочинах пов"язаних з політичними, воєнними чи іншими речами та злочинами - через Бюро Інтерпол не здійснюється, оскільки Угодою - Статутом міжнародної організації кримінальної поліції - ІНТЕРПОЛ: "Організації суворо заборонено здійснювати будь-яке втручання або діяльність політичного, військового, релігійного або расового характеру" (стаття 3 Статуту)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_142#Text
Тобто поки Європейський Союз не прийме на рівні ЄС акт, яким буде запроваджено дискримінаційні умови отримання захисту від війни в ЄС лише жінками та особами чоловічої статі у віці до 18 та після 60 років - жодна з країн ЄС не має юридичних підстав та не може видавати громадян України. Навіть якщо буде досягнуто домовленості між урядами певних країн - це майже 100 % буде заблоковано у кожному випадку спроби видачі судами країн ЄС, адже це відверта дискримінація та порушення статусу захисту від війни.
При цьому вкотре наголошую, що Україна жодним чином не вносила перед ЄС клопотання про скасування заходів захисту від війни щодо громадян України і не стверджувала, що бойові дії ведуться тільки в зоні та на територіях, визначених Міністрерством з питань реінтеграції ТОТ України, на що дуже люблять у трудових спорах посилатися органи державної влади, стверджуючи, що країна працює "в звичайному режимі".
Так само для того, щоб Вашого чоловіка вимагати в ЄС, треба мати ПОРУШЕНУ КРИМІНАЛЬНУ СПРАВУ і ВРУЧЕНУ ПІДОЗРУ. Оскільки Ваш чоловік не в Україні, а кримінальне переслідування не може мати зворотньої законодавчої дії в часі, то ніяке обвинувачення ніхто нікому не може пред"явити. Юрисдикція України не поширюється на весь світ. Лише на визнані кордони України.
При цьому слід зауважити, що оскільки ДП "ДОКУМЕНТ" є структурою сфери упрвління Державної міграційної служби України МВС, а не Консульською або дипломатичною установою сфери управління Міністерства закордонних справ України та Президента України, які діють на базі Женевських конвенцій, то видача паспортів через філії ДП "ДОКУМЕНТ" за межами України - не є консульськими послугами, тому норму щодо обмеження надання консульських послуг я вважаю як відверто лобістську та покликану створити умови для подальшого зростання прибутків відповідних структур.
Звісно може бути проблема з оформленням документів, які може здійснювати лише Консульство, але це гарна підстава звернення до суду, а також отримання захисту від Європейського суду з прав людини або Комітету з прав людини Організації об"єднаних націй, які уповноважені моніторити відповідно дотримання країнами - учасницями Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та Міжнародного пакту про громадянські та політичні права.
https://www.ohchr.org/ru/conscientious-objection
Право на відмову від військової служби з міркувань совісті ґрунтується на статті 18 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, яка гарантує право на свободу думки, совісті та релігії. Хоча в Пакті конкретно не йдеться про право на відмову з міркувань совісті, у своєму зауваженні загального порядку № 22 (1993 р.) Комітет з прав людини заявив, що подібне право випливає із статті 18 через те, що обов'язки щодо застосування зброї можуть бути у серйозному протиріччі зі свободою совісті та правом сповідувати релігію чи переконання.
Рада з прав людини і раніше Комісія з прав людини також визнали право кожної людини на відмову від військової служби з міркувань совісті в рамках законного здійснення права на свободу думки, совісті та релігії, передбаченого статтею 18 Загальної декларації прав людини та статтею 18 Міжнародного пакту про цивільні та політичні права (див. резолюції, прийняті без голосування у1989, 1991, 1993, 1995, 1998, 2000, 2002, 2004, 2012 та 2013 роках).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, ознайомтесь із публікацією Організації Об'єднаних Націй “Відмова від військової служби з переконань” (HR/PUB/12/1).
https://www.ohchr.org/sites/default/files/Conscien...
ОТЖЕ, на громадянах України, які перебувають за межами України прийняті закони жодним чином не позначаться. Не переживайте. Ніхто нікого не буде видавати.
Якщо вже сильно турбуєтесь - переїздіть до Угорщини або Словаччини. Ці країни точно нікого не видадуть, навіть якщо буде резолюція Європейської комісії.
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, пані Ксенія!
Єдине, що може загрожувати в Польщі, це те що в Консульстві України без військово-облікового документа чоловіку можуть відмовити у вчиненні консульських дій.
Як вірно зазначили в попередній відповіді, ДП "Документ" це не консульська установа, тому військово-обліковий документ не буде потрібен для оформлення закордонного паспорту.Якщо Ви дуже хвилюєтесь, то чоловік може зробити собі ще один закордонний паспорт. Згідно законодавства дозволяється мати не більше двох закордонних паспортів.
За порушення правил військового обліку чоловіка не можуть депортувати. Принаймні на даний час такого механізму не передбачено законодавством Польщі.
Існує Договір між Україною і Республікою Польща про правову допомогу та правові відносини у цивільних і кримінальних справах
Згідно частини 1 статті 61 ВИДАЧА (ЕКСТРАДИЦІЯ) НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ якщо:
1) особа, щодо якої подано клопотання про видачу, є громадянином запитуваної Договірної Сторони або яка користується у цій державі правом притулку;
2) злочин був скоєний на території запитуваної Договірної Сторони;
3) згідно з законодавством запитуваної Договірної Сторони кримінальне розслідування не може бути розпочате, або вирок не може бути виконаний внаслідок закінчення строку давності або інших законних підстав;
4) на території запитуваної Договірної Сторони проти особи, щодо якої подане клопотання про видачу, за те саме діяння проводиться кримінальне розслідування, або винесений вирок, що набрав законної сили, або провадження по справі було закрито на законній підставі;
5) кримінальне розслідування розпочинається тільки за приватною заявою потерпілого;
6) злочин має політичний характер;
7) злочин полягає виключно у порушенні військових обов'язків;
8) вона приведе до порушення публічного порядку або загальних принципів законодавства.
Тому, якщо чоловік буде перебувати в Польщі та матиме захист, то Україні відмовлять у його екстрадиції, навіть, якщо його будуть звинувачувати у порушенні військових обов'язків.
З повагою, юрист Дерій В.О.!