Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 15 апреля 2024, вопрос №105712 2150₴

Питання по новому мобілізаційному закону

Доброго дня ! Тут така ситуація :( Я живу і працюю за кордоном вже багато часу. Емігрував 22 рокі тому щоб бути точним і в Україні теж був раза три.
Пмж не оформлював маю громадянство.
З виходом мобілізаційного закону то,таяк би , маю теж обновити дані через той реестр.
І от припустимо що вони почнуть розсилати повістки
То як в цьому випадку діяти ? То ж ,певне, вони мають організувати трансфер та і з роботою..... В мене контракт його не можна розірвати просто так адже военний закон тут не діе
З іншого боку
Як не обновляти дані тоді буде накладений штраф і там обмеження на права. Тоді ,скоріш за все, подадуть на примусове стягнення штрафу і накладуть арешт на майно . В мене е невеличка квартира і дача-прикупив на старість :)
Тоді нерухомість під загрозою
Потрібен алгоритм дій щоб зробити все "по уму". Зрозуміло ж що воювать нема ніякого бажання

Ответы юристов (4)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    50%

    Доброго дня, Олеже!

    Станом на зараз ще немає офіційного та опрелюденного тексту закону, підписанного навіть головою Верховної Ради. Тому 100% відповіді на Ваші питання з приводу норм нового закону, можливо буде надати тільки після його підписання Президентом.

    Якщо говорити про текст законопроекту 10449 за останнім висновком профільного комітету, то він передбачає наступне:

    "громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    у разі перебування на території України – шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);".

    Розсилати повістки електроною поштою не збираються, так само, як і надсилати останні за місцем Вашої реєтрації. Мова йде про "вимогу" ТЦК відповідно до якої останній може звернутись до суду з позовною заявою.

    Пропонується доповнити КУпАП наступною статтею:

    Стаття 283-2. Особливості провадження у справах за позовними заявами територіального центру комплектування та соціальної підтримки з приводу тимчасового обмеження громадян України у праві керування транспортним засобом під час мобілізації:

    1. У разі невиконання громадянином України у строки, встановлені Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», вимоги територіального центру комплектування та соціальної підтримки про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом, територіальний центр комплектування та соціальної підтримки звертається до суду із позовною заявою про застосування судом тимчасового обмеження такої особи у праві керування транспортним засобом під час мобілізації...

    ...8. Суд відмовляє у задоволенні заявлених позивачем вимог у разі, якщо позивач не доведе існування обставин та вжиття заходів, передбачених Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а саме:

    1) невиконання особою під час мобілізації обов’язків, передбачених частиною третьою статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», та вчинення нею адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

    2) неможливість здійснити адміністративне затримання та доставлення такої особи до територіального центру комплектування та соціальної підтримки органами та підрозділами, що входять до системи поліції;

    3) вручення такій особі вимоги територіального центру комплектування та соціальної підтримки про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом відповідно;

    4) невиконання такою особою зазначеного у вимозі обов’язку (обов’язків).

    Отже, для того аби суд задовільнив позов ТЦК щодо обмеження особи у праві керування авто, останньому потрібно буде ще довести, що дана особа порушила чинне законодавство.

    Щодо самої вимоги, то ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" буде доповнено статтею 27. Заходи впливу:

    1. У разі невиконання під час мобілізації громадянином обов’язків, передбачених частинами першою, третьою статті 22 цього Закону, та вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки звертається до органів та підрозділів, що входять до системи поліції, щодо здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    У разі отримання письмової відповіді про неможливість здійснити адміністративне затримання та доставлення громадянина до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, його керівник протягом п’яти днів з дня отримання такої відповіді надсилає цьому громадянину в паперовій формі засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу його місцезнаходження, місця проживання чи перебування вимогу про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом (далі – вимога).

    2. Форма та зміст вимоги визначаються Міністерством оборони України.

    3. Днем вручення вимоги є:

    1) день вручення вимоги під розписку засобами поштового зв’язку;

    2) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати вимогу чи відмітки про неможливість вручення вимоги особі з інших причин за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки;

    3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати вимогу чи відмітки про неможливість вручення вимоги особі з інших причин за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси.

    Статтю 22 вищезгаданного закону пропонують викласти у наступній редакції:

    Частина 1. Громадяни зобов’язані:

    з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України) для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду;

    надавати в установленому порядку під час мобілізації будівлі, споруди, транспортні засоби та інше майно, власниками яких вони є, Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, силам цивільного захисту з наступним відшкодуванням державою їх вартості в порядку, встановленому законом;

    проходити медичний огляд для визначення придатності до військової служби згідно з рішенням військово-лікарської комісії чи відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров’я Служби безпеки України, а у розвідувальних органах України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

    Громадяни, які перебувають на військовому обліку, в добровільному порядку реєструють свій електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного чи резервіста".

    Частина 3. Під час мобілізації громадяни зобов’язані з’явитися:

    військовозобов’язані та резервісти, які приписані до військових частин для проходження військової служби у воєнний час або до інших підрозділів чи формувань для виконання обов’язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, — на збірні пункти територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними повістках або мобілізаційних розпорядженнях;

    резервісти, які проходять службу у військовому резерві, — до військових частин у строки, визначені командирами військових частин;

    військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України — за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку;

    військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом керівників відповідних підрозділів;

    особи, які уклали контракти про перебування у резерві служби цивільного захисту, — за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

    Інші військовозобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, зобов’язані уточнити свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг, або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження".

    Отже, враховуючи вищевикладене, вимога у Вашому випадку може бути надіслана лише за умови:

    1. Якщо Ви не з'явитесь до ТЦК по повістці, отримання якої особисто, тобто у законий спосіб, у Вашому випадку неможливо.

    2. Якщо Ви протягом 60 днів після набрання чинності законом не оновите свої облікові дані.

    Щодо арешта на майно, то такі дії неможливі оскільки, законопроект передбачає лише тимчасове обмеження права керування транспортним засобом і, в жодному разі, це обмеження не буде мати відношення щодо блокування рахунків або ж накладання арешту на майно.

    Тому, з цього приводу Вам не потрібно хвилюватись взагалі, оскільки рішення суду виконується лише у відповідності з законом, який буде передбачати покарання у вигляді обмеження в праві керування ТЗ.

    Взагалі, наразі, невідомо, як всі ці нововедення будуть працювати і чи будуть працювати взагалі. Тому, на мою думку, Ваші побоювання передчасні.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович
    50%

    ВІТАЮ ВАС, пане ОЛЕГ! Не переймайтесь, Вам нічого не загрожує. Це все лякалки та психологічний тиск на людей за кордоном.

    Незважаючи на те, що Ви громадянин іноземної країни, для держави Україна - Ви визнаєтесь лише її громадянином. В теорії Ви військовозобов"язаний. Але фізично доступу до Вас у ТЦК немає, тож Вам боятися немає чого.

    Маю значні сумніви, що Вам зможуть відправити якусь повістку за кордон і будуть мати до Вас якісь претензії, оскільки Ваше місцезнаходження ТЦК взагалі невідоме. Міграційна служба такі дані навряд зможе дати, бо у її базах дані про перетин кордону зберігаються 3 роки.

    Крім того, для того щоб хтось - щось оновлював, Кабінет Міністрів України зобов"язаний створити такий Електронний кабінет, затвердити порядок військового обліку Консульствами України за кордоном.

    Одразу скажу, що представники Міністерства закордонних справ України на Уряді сказали, що розробники цього закону "хворі люди" і їм є чим у Посольствах та Консульствах займатися окрім військового обліку 10 мільйонів біженців з України, з яких кілька мільйонів - чоловіки призовного віку. Для цього треба окрема штатна одиниця для кожного Консульства, яких ніхто не дає.

    Тобто ці всі речі ще передчасні та вилами по воді.

    А от якщо Ви нагадаєте про себе і покажете, що боїтесь і готові спілкуватися, тоді звісно з Вами із задоволенням будуть "працювати", тиснути психологічно, погрожувати, лякати депортаціями та таке інше, аби розвести на приїзд в Україну чи хоча б на корупційну складову.

    Тож для осіб за межами України єдиний адекватний механізм - ігнорувати нові законодавчі зміни, які мають сумнівну конституційність. Ніяких дієвих механізмів примусити Вас щось робити в Україні немає.

    Єдине житло за такий борг Вам ніхто не арештує та не забере.

    Звернення стягнення на єдине житло боржника – це крайня міра, яка застосовується тоді, коли всі попередні не дали результату за умови, що розмір боргу дозволяє застосувати цю міру. Якщо виконавець порушує вимоги закону щодо умов за яких можливе таке стягнення, то його дії потрібно оскаржувати у судовому порядку.

    У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (тобто станом на зараз - 20 х 8000 = 160 тисяч гривень), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника (ч.7 ст. 48 Закону України "Про виконавче провадження"). Максимум, що може зробити виконавець в таких справах - заблокувати банківські рахунки в Україні, стягувати з них кошти, якщо вони там є, послати запит про отримувані доходи в Україні до податкової та пенсійного фонду. Інколи - ініціювавти заборону виїзду з України (в сучасних умовах взагалі смішно, бо вся країна під забороною виїзду). Все.

    Ніякі стягнення на майно ніхто за такими штрафами звертати не буде і не має права. Наведуть лад в Україні, скасують усі ці злочинні закони і Ви вирішите своє питання через кілька років. Навіть не переймайтеся. Довго ця вакханалія та знущання над Конституцією і законом тривати не буде.

    А враховуючи, що в 2025 році Україна за оцінками західних фінансових експертів навіть теоретично не може уникнути дефолта, то Ваш штраф у гривні перетвориться на 10, або навіть на 1 євро.

    Крім того, Ви праві, що в ЄС немає ніякої війни та воєнного стану, а закони України не можуть розповсюджуватися на іноземну територію. Немає юрисдикції законодавства України та ТЦК на території Європейського Союзу, тож будь-які вимоги в цій частині покинути все і бігти в ТЦК - юридично нікчемні та є свідченням втручання органів влади України у виключну юрисдикцію країн ЄС, тобто порушує суверенітет Європейського Союзу.

    Бережіть нарви та щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина).

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    1. Даний мобілізаційний законопроєкт 10449 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/43604), прийнятий Верховною радою, але ще не підписаний Президентом.

    2. Немає остаточного тексту законопроєкту підписаного головою Верховної ради.

    3. Закон набуває чинності через 1 місяць після його підписання Президентом та опублікування. Крім того, можливо Президент взагалі накладе вето на законопроєкт.

    Згідно редакції законопроєкту, яка відома на даний час громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня опублікування цього Закону уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші військово-облікові дані:

    • у разі перебування на території України – шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг;
    • у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку;
    • незалежно від місця перебування - в електронному кабінеті призовника, військовозобов’язаного, резервіста без прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
    Тобто, якщо Ви не перебуваєте на військовому обліку - уточняти персональні дані не потрібно.

    Згідно законопроєкту 10449 у разі невиконання під час мобілізації громадянином обов’язків, передбачених частинами першою, третьою статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", ТА вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки звертається до органів та підрозділів, що входять до системи поліції, щодо здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до територіального центру комплектування та соціальної підтримки. У разі отримання письмової відповіді про неможливість здійснити адміністративне затримання та доставлення громадянина до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, його керівник протягом п’яти днів з дня отримання такої відповіді надсилає цьому громадянину в паперовій формі засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу його місцезнаходження, місця проживання чи перебування вимогу про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом (далі – вимога).

    2. Форма вимоги встановлюється Міністерством оборони України.

    3. Днем вручення вимоги є:

    1) день вручення вимоги під розписку засобами поштового зв’язку;

    2) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати вимогу чи відмітки про неможливість вручення вимоги особі з інших причин за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки;

    3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати вимогу чи відмітки пронеможливість вручення вимоги особі з інших причин за адресою місцезнаходження, місця проживання чиперебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси.

    4. У разі, якщо громадянин добровільно протягом 10 календарних днів з дня вручення вимоги не виконав зазначеного у ній обов’язку (обов’язків), територіальний центр комплектування та соціальної підтримки звертається до суду в порядку, встановленому законом, з приводу тимчасового обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом під час мобілізації – на строк до виконання або відкликання такої вимоги.

    5. Вимога вважається виконаною у разі виконання громадянином обов’язку (обов’язків), зазначеного у вимозі.

    Отже, за невиконання Вимоги ТЦК максимально, що передбачено, це в судовому порядку позбавлення права керування авто під час мобілізації. Процес накладення даного обмеження не простий -ТЦК потрібно довести, що Ви здійснили правопорушення згідно статті 210-1, потрібно довести, що поліція Вас не знайшла, потрібно довести, що відправляли повідомлення на поштову адресу Вашого місця реєстрації та багато всього іншого. Суд також має повідомити Вас про розгляд справи, не виключено, що він взагалі залише заяву ТЦК без руху або відправить на доопрацювання.

    Також не хвилюйтесь за нерухомість, адже працівники ТЦК не можуть накласти штраф без Вашої присутності, а виконавча служба відповідно не може примусово арештувати майно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Якщо військовозобов’язаного не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ВИСНОВОК

    1. Законопроєкт 10449 набере чинності лише через 1 місяць після підписання Президентом. На даний час немає, навіть, остаточного тесту прийнятого ВР. https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/43604

    2. З останньої редакції випливає, що уточнити свої дані повинні громадяни, які перебувать на військовому обліку, - тобто, якщо Ви були зняті або виключені з військового обліку - Вам не потрібно уточнювати свої дані.

    3. Максимальне обмеження, яке може чекати за невиконання вимоги ТЦК - це тимчасове обмеження громадянина у праві керування транспортним засобом під час мобілізації. Проте, це відбуватьється у судовому порядку та лише після того, як ТЦК вичерпає всі інші можливості доставити громадянина до ТЦК. Крім того, вимога повинна бути належним чином оформлена та доставлена громадянину.

    4. Притягнути Вас до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу та через виконавчу службу накласти арешт на нерухомість у законний спосіб ТЦК не зможе, адже для цього спочатку повинен відбуватися розгляд справи за Вашої присутності.

    5. Поки не оприлюднили остаточну редакцію законопроєкту та він не набуде чинності - залишається лише чекати та по мірі надходження інформації виробляти алгоритм дій.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас, Олеже!

    Перш за все хотів би зазначити, що складно коментувати те, що на даний час до сих пір не набрало чинності. Більше того, офіційного тексту, підписаного головою ВРУ - немає. Ба більше, кажуть, що буде постанова про блокування підписання законопроєкту, на що буде витрачено ще днів 10. Орієнтовно за словами народних депутатів, підписання законопроєкту Президентом України відбудеться десь до кінця квітня, далі - 1 місяць на набрання чинності законопроєктом 10449. Тому десь до кінця травня-початку літа він тільки набере чинності.

    Контекст Вашого питання зрозумілий. Інколи в Європі поговорюють про примусову депортацію осіб чоловічої статі в Україну для виконання останніми свого військового обов'язку по захисту незалежності та територіальної цілісності України.

    Але я нагадую, що:

    1. Має бути офіційне рішення про депортацію. Для цього мають бути відповідні підстави.

    2. Довіряти ЗМІ - не можна. Наприклад, зараз поговорюють що: "Наразі на практиці його не можуть застосувати до українців. Допоки в Україні триває війна громадян України навряд чи депортуватимуть за порушення. Натомість після її закінчення громадянин України, який порушив правила перебування у Польщі і має рішення про депортацію, змушений буде залишити країну»

    https://zakordon.rayon.in.ua/news/593418-u-polshch...

    3. Польща заявляє, що:

    "Ми розглядаємо, як ми можемо підтримати українську сторону. Ми віримо, що оптимальне рішення може бути знайдене на європейському рівні".

    При цьому повідомляють, що наразі "жодних робіт у цьому напрямку в МВС країни та адміністрації не ведеться".

    ВИСНОВОК: ПРО ДЕПОРТАЦІЮ БЕЗ БУДЬ-ЯКИХ НА ТЕ ПІДСТАВИ ГОВОРИТИ ДУЖЕ ЗАРАНО.

    В контексті повернення чоловіків в Україну нічого не змінюватиметься від слова зовсім після ухвалення законопроєкту 10449. Ви маєте офіційний статус в країні перебування, проживаєте на законних умовах та не повинні нікуди повертатися. Щодо "іноземного" елементу законопроєкт 10449 передбачає наступне:

    "...Вчинення консульських дій у закордонних дипломатичних установах України в умовах воєнного стану за заявами громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється за умови наявності у вказаних осіб військово-облікових документів..."

    ...

    "...Вчинення консульських дій у закордонних дипломатичних установах України в умовах воєнного стану за заявами громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які не оновили персональні дані у строки, визначені цим Законом, здійснюється за умови одночасного їх оновлення.

    Дійсність військово-облікових документів перевіряється консульською посадовою особою закордонної дипломатичної установи України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Положення абзацу першого цієї частини не застосовується у разі:

    оформлення посвідчення особи на повернення в Україну;

    вчинення консульських дій щодо дітей громадянина України, другий з батьків яких є іноземцем або особою без громадянства;

    вчинення дій за заявами громадян України, які перебувають під арештом, затримані чи позбавлені волі за кордоном...".

    Ось це власне все, що стосується Вас. Але є інші вимоги нормативно-правових актів, які зобов'язують Вас стати на військовий облік у консульстві.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 30 грудня 2022 р. № 1487 Київ

    Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    ...

    у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців - за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України.

    Щодо норм законопроєкту 10449 з приводу уточнення облікових даних, то він передбачає наступне (якшо вірити опублікованому тексту висновку Комітету):

    "...громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку із вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України, що визначає особливості ведення військового обліку громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, стати на військовий облік громадян України;

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    ВИСНОВОК: якщо провести комплексний глибокий аналіз норм законопроєкту 10449 стає очевидним, що він не містить якихось безглуздних та неможливих до реалізації норм щодо повернення військовозобов'язаних чоловіків до України. Як Ви можете побачити, вони передбачають варіанти оновлення персональних даних, зокрема через офіційну електронну адресу, електронний кабінет і так далі. Тобто мова про обов'язкове повернення в Україні не йде і йти не може, це практично реалізувати неможливо. Це все, що Вам може бути цікаво. Як буде в майбутньому, спрогнозувати складно.

    Якщо звернути увагу, навіть надається можливість актуалізації даних за допомогою офіційного номеру телефону, який зазначений на офіційному сайті ТЦК та СП. Цікаво, що влада вважає офіційними сайтами центрів комплектування? Мабуть, їх сторінки у ФБ, адже інших просто немає.

    Тим не менше, аби спокійно жити, радив би Вам подумати над питанням ставання на військовий облік в консульстві. Так Ви позбудетеся взагалі будь-яких приводів для можливих маніпуляцій щодо себе. Але консульства повідомляють, що вони фактично здійснюють постановку на військовий облік тільки тих, хто звертається для постановки на тимчасовий консульський облік добровільно та має підстави на взяття на військовий облік. Постановка на тимчасовий консульський облік, у свою чергу, є добровільною, але платною.

    З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України