Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 24 апреля 2024, вопрос №106544 240₴

Актуальність Військово облікової спеціальності 999

Добрий день. Ми є юридмичною, особою сільськогосподарське підприємство. Хочемо подати працівника на бронювання з ВОС 999. Але мінагропрод пише:зазначені у списку військово-облікові спеціальності мають відповідати даним Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, який функціонує відповідно до вимог Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів».(звернути увагу на актуальність № ВОС 999).Які наші дії? Дякую

Ответы юристов (6)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, пропоную звернутись на гарячу лінію міністерства оборони України

    0-800-500-442

    Або номер телефону для довідок з питань бронювання військовозобов'язаних. Отримати інформацію ви зможете за телефоном гарячої лінії Мінагрополітики 0-800-215-010

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Згідно Переліку військово-облікових спеціальностей рядового, сержантського і старшинського складу Збройних Сил України ВОС 999 є чинною.

    Як давно чоловік обновновляв дані у ТЦК?

    Підприємство може податок список та вказати ВОС, яка зазначена у військово-обліковому документі.

    З метою погодження списки військовозобов'язаних, які подані підприємствами для бронювання - розглядаються щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань Генеральним штабом Збройних Сил.

    Якщо Генштаб не виявить проблеми у тому, що у працівника ВОС999 та погодить бронювання - тоді чоловік матиме право на відстрочку до дати зазначеної у Рішенні про бронювання. ТЦК не мають права анулювати відстрочку та не зарахувати чоловіка на спеціальний військовий облік.

    Згідно постанови КМУ № 76 Порядок бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану

    Пункт 11. Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Пункт 10. За результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 9 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) Мінекономіки приймає у строк не більше ніж п’ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов’язаних.

    Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.

    Згідно пункту 12 Порядку. Надана відстрочка підлягає анулюванню у разі:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення підприємством, установою, організацією виконання мобілізаційного завдання (замовлення) або його скасування;

    3) завершення підприємством, установою, організацією виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    4) позбавлення підприємства, установи і організації статусу критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період органом, який прийняв рішення про визначення таких підприємств, установ і організацій критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;

    5) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації;

    6) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації.

    Якщо працівник піде до ТЦК для уточнення даних без бронювання або інших підстав на відстрочку, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, тоді існує великий ризик, що представники ТЦК відразу після ВЛК вручать йому повістку на відправку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Сергію!

    Відповідність даним Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів означає наступне:

    Згідно статті 6 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    "До Реєстру вносяться, обробляються та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості:

    1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів...

    ...У разі відсутності окремих відомостей до Реєстру вноситься відмітка про їх відсутність.".

    У відповідності із статтею 7 того ж Закону:

    "До персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:

    1) прізвище, відомості про зміну прізвища;

    2) власне ім’я (усі власні імена), відомості про зміну власного імені;

    3) по батькові (за наявності);

    4) дата народження;

    5) місце народження;

    6) стать;

    7) місце проживання та місце перебування;

    7-1) номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти;

    8) відомості про батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників та інших представників, а також дітей (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження) - за згодою призовника, військовозобов’язаного, резервіста;

    8-1) відомості про сімейний стан особи та членів її сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), а також дітей);

    9) реквізити паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії);

    9-1) відомості про громадянство (зміну громадянства);

    10) відомості про смерть особи або оголошення особи померлою чи визнання її безвісно відсутньою;

    11) відомості щодо обмеження цивільної дієздатності, визнання особи недієздатною (поновлення дієздатності);

    12) відомості про зайнятість (код ЄДРПОУ та місцезнаходження підприємства, установи, організації, місце роботи, посада, стаж роботи);

    13) реєстраційний номер облікової картки платника податків;

    14) відцифрований образ обличчя особи;

    15) відомості про дату виїзду за межі України та дату повернення на територію України;

    15-1) відомості про переміщення особи на тимчасово окуповану територію України (дата та напрямок);

    16-1) відомості про форму навчання здобувачів позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти;

    16-2) відомості про досвід роботи за спеціальністю;

    17) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності;

    17-1) відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до виконання військового обов’язку;

    18) відомості про притягнення до кримінальної відповідальності (повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення);

    19) відомості про притягнення до кримінальної відповідальності на підставі обвинувального вироку суду, що набрав законної сили;

    20) відомості про наявність (відсутність) судимості;

    21) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;

    22) відомості про статус ветерана війни;

    23) відомості про володіння іноземними мовами;

    24) відомості про дозвіл на зберігання та носіння зброї;

    25) відомості про проходження програм підвищення кваліфікації, перепідготовки;

    26) відомості про документи, оформлені для виїзду за кордон на постійне проживання, або залишення на постійне проживання за кордоном, або повернення в Україну;

    27) реквізити посвідчення водія (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, категорія);

    28) реквізити посвідчення тракториста-машиніста (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, категорія);

    29) реквізити кваліфікаційного посвідчення члена палубної команди судна внутрішнього плавання, іншого кваліфікаційного документа, яким підтверджуються професійні компетентності для безпечної експлуатації судна внутрішнього плавання, міжнародного посвідчення на право управління прогулянковим судном, посвідчення судноводія малого судна/водного мотоцикла, іншого документа, що надає право на управління прогулянковим судном, малим судном, водним мотоциклом (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, кваліфікація);

    30) реквізити свідоцтва пілота повітряного судна (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, категорія);

    31) відомості про особу, зниклу безвісти за особливих обставин;

    32) відомості про внутрішньо переміщену особу;

    33) відомості про наявність права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації".

    У статті 8 Закону також зазначено, що:

    "До службових даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:

    1) відомості про виконання військового обов’язку;

    2) відомості про результати проходження медичного огляду (військово-лікарської експертизи);

    3) відомості про проходження альтернативної (невійськової) служби відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";

    4) відомості про участь у бойових діях.".

    Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період (стаття 24 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" ).

    • Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють:
    • в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, у разі якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів;
    • на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);
    • на підприємствах, в установах і організаціях, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань;
    • на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

    Порядок та організація бронювання, переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України. Під час дії воєнного стану бронювання військовозобов’язаних може також здійснюватися за списком військовозобов’язаних, поданим у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку відповідним органом державної влади, іншим державним органом, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією, зазначеними в частині першій цієї статті.

    З питань, що пов'язані з бронюванням військовозобов'язаних за підприємствами, останні звертаються до міністерств, відомств, обласних державних адміністрацій та до військових комісаріатів за місцем знаходження підприємств.

    Механізм бронювання під час дії воєнного стану військовозобов'язаних за списками військовозобов'язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення, визначений Порядком бронювання військовозобов'язаних за списком військовозобов'язаних під час дії воєнного стану, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76.

    Заброньованим військовозобов’язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації.

    Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, погодженими Генеральним штабом Збройних Сил (військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, — за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

    Підприємства, установи і організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської військової/військово-цивільної адміністрації (у разі її утворення), на території юрисдикції якої вони розташовані.

    Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або обласна, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, або обласна, Київська та Севастопольська міські військові/військово-цивільні адміністрації (у разі їх утворення), МЗС, Секретаріат Кабінету Міністрів України проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, дотримання вимог щодо кількості військовозобов'язаних, які підлягають бронюванню, та подають його у строк не більше ніж п'ять робочих днів з дня отримання списку на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

    Незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності підлягають бронюванню - військовозобов'язані керівники, їх заступники та працівники, які задіяні у виробництві товарів, виконанні робіт і наданні послуг оборонного призначення з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин та працюють на підприємствах, в установах і організаціях, які визначені Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу.

    Ну, і насамкінець Ви повинні знати, що відповідно до листа Міністерства оборони України від 11 березня 2022 року № 220/1469 Головнокомандувачем Збройних Сил України прийнято рішення щодо заборони бронювання військовозобов'язаних, які мають нижчезазначені дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікові спеціальності:

    рядового, сержантського та старшинського складу:

    • 003, 004, 008, 015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058, 065, 069, 070, 071, 072, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143,144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251, 260, 261, 262, 265, 267, 307, 320, 323, 326, 333, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501, 502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569;
    • офіцерського складу за групами ВОС: 02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46, 47, 49, 50, 52, 53, 54, 70, 90.
    ВИСНОВОК:

    Як можно побачити зі змісту і логіки наведених вище норм воєнного законодавства, єдиним способом перевірити чи підпадає ВОС 999 під заборону бронювання є подання особи у списку до Мінекономіки та далі до Генштабу. Якщо останній вирішить, що не підпадає, то і проблем у ТЦК в подальшому, скорше за все, не буде.

    Кажу так, оскільки ВОС в таких випадках складова перемінна і багато в чому залежить від стану ЗСУ та розвитку бойових дій в країні у кожен окремий період війни. Тому наперед спрогнозувати результат подання списку на бронювання із військовозобов'язаними, які працюють на Вашому підприємстві. доволі складно зі вказаних причин. Можете частково орієнтуватись на інформацію про заборону бронювання ВОС, яку я навів в самому кінці відповіді.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Вашому працівникові необхідно актуалізувати дані в ТЦКСП за місцем військового обліку працівника.

    І лише після цього подавати на бронювання до Мінекономіки.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Питання складне та неоднозначне.

    У процесі бронювання Генеральний штаб має перевірити подані юридичними особами списки та ВОД на предмет відповідності наказу МОУ від 2020 року "Про затвердження переліків військово-облікових спеціальностей і штатних посад рядового, сержантського і старшинського складу і тарифних переліків посад вищезазначених військовослужбовців", а також того, чи не належить дана ВОС до дефіцитної.

    На даному етапі проблема може виникнути в тому, що в багатьох військовозобов'язаних не внесено зміни до діючих ВОС. Особливо гостро постає проблема з тими, які мають ВОС 998000, 999000. Хоча в діючому переліку ВОС вони є, але під кодами: "непридатні до військової служби у мирний час, обмежено придатні у воєнний час" та "придатні".

    Такі ВОС центри комплектування мають змінити на інші відповідно до освіти, досвіду роботи тощо. Тому якщо у Вас така ВОС, Вас не мають права наразі забронювати і Вам спочатку потрібно оновити ВОС відповідно до досвіду роботи, спеціальності і так далі, тобто - ВІДВІДАТИ ТЦК ТА СП.

    Тому моя порада проста, у зв'язку із обов'язком актуалізувати ВОС, Ви повинні з'явитися до ТЦК та СП або поки забути про цю ідею, принаймні поки що. Але проблема в тому, що скоро з'явиться обов'язок оновити дані військовозобов'язаного.

    Наразі достеменно невідомо, яким чином працювати електронний кабінет. З 18 травня законодавство передбачатиме, що:

    "...10. Громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов’язані уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.."

    Але звертаю увагу, що Закон надаватиме Вам такі способи оновлення даних:

    через центр надання адміністративних послуг

    через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста,

    через ТЦК та СП.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович

    В доповнення до своєї відповіді...

    Чи стоїть працівник на військовому обліку в ТЦК?

    Якщо ні - тоді незалежно від ВОС Ви не зможете його забронювати.

    На даний час взяття на військовий облік в ТЦК відбувається за особистої присутності, проте після запровадження інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром військовозобов’язаних та іншими реєстрами - передбачається взяття на військовий облік дистанційно.

    Якщо Ви подасте працівника на бронювання то виникнуть такі проблеми:

    1. Бронювання не буде погоджено Генштабом ЗСУ

    2. ТЦК відмовить у зарахуванні на спеціальний військовий облік, адже чоловік не стоїть на загальному військовому обліку.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України