Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 23 мая 2024, вопрос №110099 500₴

військовий облік Постійне місце проживання.

Панове юристи. Таке питання: в 2020 році емігрував в Канаду, маю статут постійного резидента. В 2023 потрібно було приїхати в Україну (батьки пенсіонери) щоб виїхати пройшов процедуру виїзду на ПМП в ДМС знявся з реєстрації та з військового обліку квиток здав, отримав довідку. Стою на постійному консульському обліку. Зараз знову приїхав в Україну... а тут постанова #563.... з дивним обов'язком стати знову на військовий облік.... в мене статус не змінився... я тут навіть не прописаний...
Тому питання: що робити як себе поводити з ТЦК які документи показувати, якщо військовий я здав...???

Ответы юристов (19)

    Айвазян Юрій Климентійович
    17%

    Доброго дня, Вікторе!

    Наразі це питання...

    Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набере чинності з 18 травня:

    II. Прикінцеві та перехідні положення

    2. Установити, що:

    1) під час дії Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX:

    громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України, що визначає особливості ведення військового обліку громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, стати на військовий облік громадян України.

    Постанова КМУ №563 доповнює Постанову КМУ №1487 підпунктом 10-1 такого змісту:

    “10-1 ) у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану:

    Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 стати на військовий облік шляхом особистого прибуття до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів за їх вибором.

    Виходячи з норми Закону та Постанови Вам потрібно стати на віськовий облік упродовж 30 днів, починаючи з 16.05.2024 року.

    Тобто, прибувши до ТЦК, Вас поставлять на військовий облік, направлять на ВЛК, видадуть військово-обліковий документ та, якщо не матимете підстави для відстрочки, існує велика вірогідність Вашої мобілізації.

    З приводу перевірки документів, Ви так само опинитесь в ТЦК, оскільки не матимете ВОД при собі та отримаєте повістку до військкомату на уточнення даних. Відмовитесь від повістки - поліція має право доставити Вас до ТЦК.

    Щодо виїзду за кордон станом на зараз, то також виникають питання, оскільки у Вас відсутній військово-обліковий документ, які чоловіки у віці від 18 до 60 років повинні пред'являти на вимогу не тільки ТЦК і поліції, а і прикодонників.

    Отже, єдиний вихід для Вас станом на зараз, спробувати все ж таки виїхати з України, оскільки маєте великий ризик, залишаючись тут.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • віктор Клиент 6 месяцев назад

      дякую. це зрозуміло.. я читав закон і постанову... це можна якось оскаржити.. враховуючи статтю 58 конституції і те що норми саме закону а не постанови були зовсім інші і військовий облік за кордоном не вівся..

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Добре, що Ви так обізнані, але інші потребують роз'яснень, тому й надаю посилання на законодавство всім, хто звертається по такі консультації..

        Стосовно реалізації статті 58 КУ в згаданому Вами контексті маю сумніви. Вона була створена трохи для інших випадків. Намагання довести свою правоту на цій підставі забере у Вас багато часу, а от яким буде результат - велике питання...

        Справа в тім, що статус ПМП в Канаді не позбавляє Вас тих обов'язків, які мають усі громадяни України, в тому числі, обов'язку за необхідності бути призваним у лави ЗСУ під час мобілізації. Крім того, після виїзду на ПМП Ви згідно закону повинні були стати на постійний облік в українське консульство, чого Ви, як я підозрюю, не зробили. В принципі, Ви в цьому не поодинокі: так не робив ніхто в той час, і навіть зараз не робить.

        Ще в грудні позаминулого року на консульства за кордоном були покладені певні обов'язки.

        Зокрема згідно пункту 52 Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 про «Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

        "Закордонні дипломатичні установи України:

        інформують громадян, які перебувають на тимчасовому консульському обліку та досягли призовного віку і не мають відстрочки або не звільнені від призову на строкову військову службу, про початок чергового призову громадян України на строкову військову службу;

        сприяють поверненню військовозобов’язаних та резервістів в Україну в разі проведення мобілізації та у воєнний час (в особливий період);

        повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або зняття з нього про призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем перебування їх на військовому обліку;

        ведуть військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток 15). Список зберігається в закордонній дипломатичної установі України протягом п’яти років.".

        Проте і на цю Постанову мало хто з українців, які перебували за кордоном, звернув увагу.

        Тепер це, на жаль, проблема, і стаття 58 тут не допоможе.

        Хоча спробувати можна. Але пам'ятайте, що наразі невідомо, як саме ТЦК будуть ставитись до тих українських громадян, які перебувають за кордоном у статусі ПМП. Втім, не виключаю штрафів, а у разі їх несплати, відкриття виконавчих проваджень з усіма наслідками, які з цього витікають. Звернення до суду на підставі ст. 58 КУ та його розгляд точно заберуть більше часу, ніж санкції та їх наслідки. Проте будемо бачити, як все відбудеться. Поки що ніяких роз'яснень з цього приводу немає, як також і жодної практики.

        • віктор Клиент 6 месяцев назад

          Я стою на постійному консульскому обліку!!! маю штамп в паспорті і довідку!!! постанову яку ви навели стосується тимчасового обліку!!

          Стаття 36 пунк 3 закону Про військовий обов'язк і військову службу до змін 18.04.2024 говорив, що військовий облік громадян які постійно проживають за кордоном не ведеться!!! тому і запитую фахівців... тому що знаю що закон зворотньої дії не має...

          • Айвазян Юрій Климентійович

            Якщо Ви стоїте на постійному консульському обліку - це добре. Проте, як я і казав вище, це зовсім не означає, що Ви не повинні виконувати свої обов'язки, передбачені Законом України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Ви, звичайно, маєте шанс виїхати з України, але він нікчемно малий, оскільки для виїзду тепер Вам треба мати при собі не тільки військово-обліковий документ, але і вклеєний в нього штрих-код, що буде доказом того, що Ви оновили свої персональні дані. Така наразі практика дій прикордонників на пропускних пунктах.

            Іншого шляху, на жаль, немає.

            Повторюсь, залишаючись в Україні, Ви наражаєте себе на істотний ризик мобілізації, і ст. 58 КУ тут ні до чого.

    Дерій Владислав Олегович
    16.6%

    Доброго дня!

    Згідно постанови КМУ 563

    з 18 травня громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані ПРОТЯГОМ 30 ДНІВ з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 стати на військовий облік шляхом особистого прибуття до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів за їх вибором.

    Отже, у Вас є обов'язок стати на військовий облік до 17 червня, за відсутність військово-облікового документа Вас не повинні штрафувати, адже Ви згідно законодавства діючого на той час повинні були здати Ваш ВОД в ТЦК, але Вам можуть виписати повістку або доставити до ТЦК.

    При очній зустрічі з представниками ТЦК на вулиці можете показати закордонний паспорт з штампом ПМП та відміткою про консульський облік, довідку з ТЦК та повідомте що Ви маєте ще 20 днів, щоб стати на облік.

    Якщо Ви підете ставати на військовий облік та у Вас не буде права на відстрочку - Вас можуть мобілізувати.

    Щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    На кордоні у Вас будуть провіряти військово-обліковий документ, якщо у Вас його немає, а прикордонникам була дана вказівка не випускати осіб, які не стоять на військовому обліку - тоді Вам можуть відмовити у виїзді.

    На жаль, існує ризик, що Вас прямо на пункті пропуску вручать повістку або доставлять до ТЦК.

    Згідно пункту 47 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    У разі відмови від отримання повістки поліцейський, який входить складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    54. Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не 26 менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • віктор Клиент 6 месяцев назад

      дякую. а як же 58 стаття конституції... і в законі чинному на той момент було вказано що військовий облік осіб на ПМП не ведеться...в мене статус пмп не змінився... це якось можна оскаржити???

      • Дерій Владислав Олегович

        На жаль, в умовах воєнного стану та під час мобілізації шанси на оскарження мінімальні. Нормативно-правові акти приймаються всупереч конституції. Я раджу Вам пошукати підстави для відстрочки згідно статті 23.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16.6%

    Вітаю Вас.

    Відверто кажучи, наразі я б порадив Вам спробувати негайно виїхати за межі України. Так, може бути не просто, але наразі це єдиний можливий варіант того, яким чином не бути мобілізованим.

    Справа в тому, що:

    "...Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 стати на військовий облік шляхом особистого прибуття до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів за їх вибором...".

    У разі прибуття до ТЦК та СП для постановки на військовий облік, Вам буде видано направлення для проходження медичного огляду, далі, за відсутності підстав для відстрочки - мобілізація. Якщо вдасться виїхати, Ви зможете уточнити дані в будь-який зручний для Вас спосіб. Але проблема може бути в тому, що наразі у Вас відсутній військово-обліковий документ, який з 18 травня 2024 року офіційно вимагають на пунктах перетинання державного кордону.

    Норми Закону з приводу уточнення облікових даних передбачають наступне:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)..."

    Таким чином, Закон надаватиме з 18 травня можливість оновити дані особам, що перебувають за кордоном, в один із 3-х способів:

    - через мобільний телефон ТЦК та СП.

    - через електронну пошту.

    - через електронний кабінет.

    Якщо провести комплексний глибокий аналіз норм законопроєкту 10449 стає очевидним, що він не містить якихось безглуздних та неможливих до реалізації норм щодо повернення військовозобов'язаних чоловіків до України. Як Ви можете побачити, вони передбачають варіанти оновлення персональних даних, зокрема через офіційну електронну адресу, електронний кабінет і так далі. Тобто мова про обов'язкове повернення в Україні не йде і йти не може, це практично реалізувати неможливо. Це все, що Вам може бути цікаво. Як буде в майбутньому, спрогнозувати складно.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    ВИСНОВОК: раджу Вам спробувати терміново виїхати за межі України. Якщо вдасться, Ви зможете уточнити дані. Якщо ні - варто шукати підставу для відстрочки від мобілізацїі.

    З повагою!

    віктор Клиент 6 месяцев назад

    Гарно вам дякую

    Богун Сергій Павлович
    16.6%

    Доброго дня.

    Якщо Ви наразі в Україні можуть будуть певні труднощі при перетині кордону.

    Згідно законодавства люди, що виїхали на ПМП повинні перебувати на обліку в РТЦКСП.

    А отже мати відмітку про взяття на облік в ВОД.

    Закон України «Про правовий режим воєнного стану» (з 18.05.2024 року):

    Стаття 20. Правовий статус та обмеження прав і свобод громадян та прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах воєнного стану

    1. Правовий статус та обмеження прав і свобод громадян та прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах воєнного стану визначаються відповідно до Конституції України та цього Закону.

    2. В умовах воєнного стану не можуть бути обмежені права і свободи людини і громадянина, передбачені частиною другою статті 64 Конституції України.

    3. У процесі трудової діяльності осіб, щодо яких запроваджена трудова повинність, забезпечується дотримання таких стандартів, як мінімальна заробітна плата, мінімальний термін відпустки та час відпочинку між змінами, максимальний робочий час, врахування стану здоров’я особи тощо. На час залучення працюючої особи до виконання трудової повинності поза місцем її роботи за трудовим договором за нею після закінчення виконання таких робіт зберігається відповідне робоче місце (посада).

    4. У період дії воєнного стану громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ разом з документом, що посвідчує особу, та пред’являти їх за вимогою уповноваженого представника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Державної прикордонної служби України у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

    Тобто при перетині кордону у Вас можуть вимагати надання для огляду ВОД.

    Корнійчук Євген Іванович
    16.6%

    Доброго дня , нажаль новини для вас не гарні. Наразі для виїзду за кордон вам треба мати інші підстави. Постійне місце проживання, раніше давало можливість виїзду за кордон, а наразі це під великим питанням,змінилась політика нашої держави йде жорстка мобілізація. Хочу повертати людей із за кордону, але ще не видумали такого механізму, тому намагаються у злочинний спосіб, змусити повертається чоловіків із за кордону відмінна консульських послуг і т.д.

    Першою перепоною може стати відсутність штрих-коду на квитку, ви підете його отримувати і тут вас знову поставлять на облік в ваші поїздки закінчаться.

    Що ви приїхали на територію України це ваша фатальна помилками!!! Для вирішення вашого питання треба шукати підстави для відстрочки.

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;
      • визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін 6–12 місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
      • усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;
      • зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;
      • опікун особи, визнаної судом недієздатною;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю ІІІ групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю ІІІ групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;
      • які мають одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю;
      • члени сім’ї другого ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи, зайняті постійним доглядом за нею (не більше одного та за умови відсутності членів сім’ї першого ступеня споріднення або якщо члени сім’ї першого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я). У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”;
      • керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
      • народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
      • судді, судді Конституційного Суду України, члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівник служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступник, дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя;
      • Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;
      • Голова та інші члени Рахункової палати;
      • працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів) Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, апарату Міністерства внутрішніх справ України та експерти установ експертної служби Міністерства внутрішніх справ України;
      • дипломатичні службовці, які займають дипломатичні посади, Міністерства закордонних справ України, а також особи, які мають дипломатичний ранг Надзвичайний і Повноважний Посол;
      • державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно- правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, державні службовці, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій, роботи з розроблення програмного забезпечення, адміністрування баз даних, впровадження та підтримки новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;
      • інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.
    2. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в пунктах 3–15 частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.
    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
      • здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;
      • наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно- технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
      • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
      • військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
      • працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
      • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
      • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами;
      • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;
      • члени сімей (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний) брат чи сестра) осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року – лютий 2014 року).
    Турчин Ярослав Олександрович
    16.6%

    ВІТАЮ ВАС, пане ВІКТОР!

    В Україні наразі відсутні юридичні інструменти захисту, незалежне та справедливе правосуддя, тому нічого Ви в цій справі не оскаржите в судах. Бо ж в тому числі Канада, підтримує чинну владу у такому беззаконні з мотивів військово-політичної доцільності та потреб фронту. Війна до останнього українця заявлена.

    Україна відмовилася від своїх зобов"язань по застосуванню навіть Європейської конвенції з прав людини, права за якою захищає Європейський суд з прав людини. Відповідні листи МЗС України розіслав по усім міжнародним організаціям.

    Тож дійсно Вам треба було враховувати, що Законопроект № 10449, який з січня 2024 року був у Верховній Раді України і набув чинності як закон з 18.05.2024 р. - передбачає скасування такої підстави для зняття з обліку як постійне проживання за межами України.

    А тепер Ви військовозобов"язаний знову і підлягаєте військовому обліку.

    У Вас був час до 18.05.2024 р. спробувати полишити країну. В іншому державі плювати тепер на Ваш статус і проживання за межами України.

    Єдине, що Ви можете спробувати зробити... це оновити дані дистанційно на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 17 травня 2024 р. № 565 про затвердження "ПОРЯДКУ реалізації експериментального проекту щодо уточнення облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном".

    Оскільки ТЦК наразі не мають офіційно доступу до бази "Аркан" Державної прикордонної служби України і не знають хто виїхав з України і коли, а хто ні. Прикордонники і самі не знають, бо в базі дані зберігаються 3 роки лише і після \ї спливу встановлюються лише за відмітками у паспортах про перетинання кордонів.

    Це Ваш шанс отримати сумнозвісний QR-код для перетинання кордону і спроби виїхати.

    Хоча наразі вже сумнівно, що Вас випустять. Тож перш ніж взагалі нагадувати про себе в ТЦК - непогано було б Вам уточнити це питання на кордоні, чи випустять Вас чи Ви просто засвітите свої персональні дані в ТЦК і Вас почнуть як і інших осіб, які проживають за межами України лякати долею судді Чауса в багажнику автівки вивезеного з Молдови до України, відбором майна, штрафами, кримінальною відповідальністю, фізичним насиллям та іншиим.

    Або шукайте підставу для відстрочки, бо якщо Ви без підстави підете у ТЦК та СП, то Ви виїдете не до Канади, а на лінію бойового зіткнення під Вовчанськ, Роботине, Авдіївку або для початку десь у Сумську чи Чернігівську область з передислокацією на нуль через 3-6 місяців як це часто буває.

    Ви як і інші співгромадяни, що потрапили в таку ситуацію, на жаль, стали жертвою власної самонадіяності, вважаючи, що отримавши консульський облік - схопили Бога за бороду і Вам можна безперешкодно їздити туди - сюди... Бо ж мабуть кілька мільйонів чоловіків, які сидять в ЄС - дурні і не можуть собі оформити консульський облік та їздити... Це не так. Просто більшість чоловіків в ЄС ще наприкінці 2023 року знали, що повертатися не слід, бо не випустять більше аж до кінця війни. Або випустять за дуже великі гроші на які можна в ЄС жити кілька років.

    Тепер хай Ваші батьки - пенсіонери вирішують питання оформлення постійного догляду за ними. Щоб у Вас була відстрочка від мобілізації. Бо якщо права на відстрчку немає - Вас майже 100 % мобілізують і плювати хотіли в ТЦК більшості регіонів на відсутність місця реєстрації в Україні у Вас.

    Хай щастить!

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    віктор Клиент 5 месяцев назад
    Продовженя історії... якщо комусь цікаво))) може буде корисно...Був направлений лист на Державну Прикордонну Службу з проханням роз'ясненити ситуацію... І на диво вони відповіли (що мене дуже здивувало і робить їм честь) бо наше наше Рідне МЗС до сих пір на морозі...хоча обіцяли відповісти протягом доби. Отож, сьогодні покинув Рідну Україну без проблем!!! Чого і вам бажаю... (ніколи не думав що буду писати щось подібне...)
    • Корнійчук Євген Іванович

      Доброго дня, дуже добре, що все так вийшло, назад не поспішайте. Бо будуть проблеми, до 15 червня хто знятий з обліку у зв'язку із пмж повинні приїхати та стати на облік.

      • віктор Клиент 5 месяцев назад

        Дякую) судячи з відподі ДПС мені здаєтьсь що у пмжсників, які стоять на постійному консульскому обліку проблем не буде... проблеми будуть у всіх інших...

    • Дерій Владислав Олегович

      Доброго дня, Вікторе! Це дуже добре, що на кордоні до Вас віднеслись з розуміння. Судя чи з практики такі випадки як у Вас рідкість. Бажаю успіхів! Бережіть себе!

    • Кирда Вячеслав Володимирович

      Мої вітання. Те, що я і казав, Вам потрібно було терміново пробувати виїхати. Вітаю!!!

    • Турчин Ярослав Олександрович

      Щиро вітаю Вас, пане ВІКТОРЕ!

      Якщо Вам не складно, не могли б Ви надати у особисті повідомлення відповідь прикордонників (без персональних дани). Цікава їх актуальна позиція.

      Завчасно дякую.

      З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024