Задайте вопрос юристу

842 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 29 мая 2024, вопрос №110772 340₴

Пенсія чорнобильцям непрацюючим

Доброго дня. Питання по непрацюючим чорнобильцям, пенсіонерам. У 22 році по рішенню суду встановленно доплату до пенсії в розмірі дві мінімальні заробітні заплати ( сума яка встановленна на відповідний рік), у 2024 році верховна рада вносить зміни до закону, що виплати по суду буде мінімальна зарплата 1600 з цього року. І пенсійний фонд усім поміняв суму на цю меншу. Чи законно це? Також по рішенню суду пенсійний фонд мав виплатити заборгованість, але невиплатив. Чи можливо щось зробити в даній ситуації.

Ответы юристов (6)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    50%

    Доброго дня, Анна!

    Відповідь на Ваше питання містить один із чергових прикладів того, як держава, цинічно не дотримуючись закону, грубо порушує права своїх громадян.

    Передісторія проблеми має важливе значення, й тому зупинимось на цьому більш детально:

    У 1991 році Верховна Рада ухвалила закон "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". У статті 39 згаданого документа була норма про доплати для осіб, які працюють на забруднених територіях, і для непрацюючих пенсіонерів та студентів. Розмір доплат становив від однієї до трьох мінімальних зарплат залежно від зони забруднення.

    З того часу згадану статтю змінювали вісім разів! Зокрема, у 2008 році із закону прибрали пенсіонерів як отримувачів таких доплат, але залишили людей, які працюють у зоні забруднення. Розмір доплат мав встановлювати Кабмін.

    У 2014 році Верховна Рада скасувала 39-ту статтю закону, але у 2016 році доплати особам, які працюють на забруднених територіях, повернули.

    Першими домоглися визнання такого обмеження неконституційним саме колишні судді. Як наслідок, середній розмір довічного грошового утримання (аналог пенсії) для близько 4-х тис суддів-пенсіонерів перевищує наразі 100 тис грн на місяць.

    У 2018 році Конституційний Суд визнав неконституційним закон від 2014 року, який скасовував доплати. Однак оскільки парламент їх уже повернув, то це рішення залишилося майже непоміченим депутатами та урядовцями. Щоправда доти, доки адміністративні суди не почали повсякмісно ухвалювати рішення про призначення доплат пенсіонерам у розмірі двох-трьох мінімальних зарплат на місяць, посилаючись на рішення Конституційного Суду.

    Суди нижчих інстанцій ухвалювали рішення, керуючись редакцією закону від 1990-х років, адже в поточній редакції не міститься жодної згадки про доплати пенсіонерам у розмірах, прив’язаних до мінімальної зарплати.

    Деякі суди їх призначали виходячи з мінімальної зарплати, деякі – прив'язуючись до прожиткового мінімуму. При тому загальні видатки на виконання таких рішень сягнули десятків мільярдів гривень на рік.

    Зрештою, реагуючи на числені рішення судів щодо доплат "чорнобильцям", уряд вирішив відреагувати радикальним, хоч і не зовсім традиційним способом.

    У законі про держбюджет на 2024 рік там вигадали спеціальний розмір мінімальної зарплати, яка має використовуватися для обчислення виплат за рішеннями суду: 1 600 грн. Як наслідок, в усіх нових позовах "чорнобильців" проти держави суди ухвалюють рішення із застосуванням цього показника. У рішеннях до 2024 року розмір надбавок частково перерахували, але не у всіх випадках.

    Чи було це законно з боку Кабміну, питання риторичне, і відповідь на нього дуже коротка - ЗВИЧАЙНО НІ!

    Проте у березні 2024 року Конституційний Суд знову скасував обмеження максимального розміру пенсій для "чорнобильців".

    При тому резолютивна частина рішення Конституційного Суду України по захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи виглядає так Необхідне Вам я виділив жирним шрифтом:

    "1. Конституційний Суд України визнав такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними): - підпункт 2, абзаци перший, другий підпункту 3, підпункт 4, абзаци перший, другий підпункту 5, абзаци перший - четвертий підпункту 6, підпункт 7 пункту 4 розділу I Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII; - частину третю статті 22, частину другу статті 24, частину сьому статті 30 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII зі змінами; - статтю 53 (крім її назви), статтю 60 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII у редакції Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII.

    2. Підпункт 2, абзаци перший, другий підпункту 3, підпункт 4, абзаци перший, другий підпункту 5, абзаци перший - четвертий підпункту 6, підпункт 7 пункту 4 розділу I Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII; частина третя статті 22, частина друга статті 24, частина сьома статті 30 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII зі змінами; стаття 53 (крім її назви), стаття 60 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII у редакції Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII, визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

    3. Стаття 53 (крім її назви) Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII у редакції Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII втратила чинність та не підлягає застосуванню з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення. Застосуванню підлягає стаття 53 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII у редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII, а саме: "Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачуються повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу". Стаття 60 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII у редакції Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII втратила чинність та не підлягає застосуванню з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення. Застосуванню підлягає стаття 60 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII у редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII, а саме: "Стаття 60. Інші пільги та компенсації особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть надаватись й інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України".

    4. Конституційний Суд України ухвалив визнати такою, що не відповідають Конституції України (є неконституційною), частину третю статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII зі змінами.

    Частина третя статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року № 796-XII зі змінами, визнана неконституційною, утрачає чинність через три місяці з дня припинення чи скасування воєнного стану, введеного Указом Президента України „Про введення воєнного стану в Україні “ від 24 лютого 2022 року № 64/2022 зі змінами".

    Якщо перекласти це на доступну мову КСУ визнав повністю чи частково неконституційними наступні статті Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", які обмежували пенсії чорнобильців:

    Стаття 50. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1

    Особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

    {Текст статті 50 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2532-XII від 01.07.92, № 230/96-ВР від 06.06.96; в редакції Закону № 107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008; текст статті 50 в редакції Закону № 76-VIII від 28.12.2014 - щодо набрання чинності норм зазначеного Закону див. "Прикінцеві положення"}

    Стаття 51. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4

    Особам, віднесеним до категорій 2, 3, 4 призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

    {Текст статті 51 в редакції Закону № 107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008; текст статті 51 в редакції Закону № 76-VIII від 28.12.2014 - щодо набрання чинності норм зазначеного Закону див. "Прикінцеві положення"}

    Стаття 53. Виплата додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, та щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника

    Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, та щомісячна компенсація сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачуються повністю незалежно від заробітної плати, пенсії чи іншого доходу.

    Стаття 54. Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника

    Пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством. Дружинам (чоловікам), які втратили годувальника із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 1, пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається незалежно від причинного зв’язку смерті з Чорнобильською катастрофою.

    {Частина перша статті 54 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2015-VIII від 13.04.2017}

    В усіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.

    {Частину третю статті 54 визнано такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною), згідно з Рішенням Конституційного Суду № 4-р(І)/2024 від 03.04.2024. Частина третя статті 54 утрачає чинність через три місяці з дня припинення чи скасування воєнного стану, введеного Указом Президента України „Про введення воєнного стану в Україні“ від 24 лютого 2022 року № 64/2022 зі змінами} В усіх випадках розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи, не можуть бути нижчими:

    для I групи інвалідності - 6000 гривень;

    для II групи інвалідності - 4800 гривень;

    для III групи інвалідності - 3700 гривень;

    для дітей з інвалідністю - 3700 гривень.

    {Частина третя статті 54 в редакції Закону № 1584-IX від 29.06.2021}

    Розміри пенсії, передбачені частиною третьою цієї статті, починаючи з 2022 року щороку з 1 березня індексуються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з урахуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування".

    Проте, як і в минулих випадках прийняття схожих рішень КСУ, це, на жаль, аж ніяк не вплинуло на ставлення Кабміну по відношенню до пенсій чорнобильців, і вони, як і багато вже років поспіль до того залишились на самоті із своїми пенсійними негараздами.

    Залишається питання з приводу законності дій Кабміну щодо перерахунку пенсій чорнобильцям до

    Ви схочете дізнатися, чи є готові рішення щодо визначеної Вами проблеми? Відповім чесно: таких рішень наразі не існує. Тому залишається, як і раніше, шукати справедливості в судах.

    Проте далі залишається під великим питанням, чи будуть колись виконані державою ці буквально тисячі судових рішень на користь чорнобильців?

    Сподіваюсь і вірю, що такий час обов'язково настане, і справедливість буде поновлено!

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Анна Довженко Клиент 30 дней назад

      То я так розумію що потрібно знову подавати в суд, на визначення дій пенсійного фонду неправомірними?

      • Айвазян Юрий Климентьевич

        Я саме це мав на увазі. Іншого шляху поки що, на жаль, не бачу. Проте подавати позов до суду варто хоча б з тої причини, щоби не тільки фіксувати порушення Вашого права на отримання повної пенсії з боку ПФУ, але і не втратити строк позовної давності, коли такі судові рішення все ж почнуть ПФУ повсякмісно виконуватись. Вірю, що це рано чи пізно станеться. Тут проблема лише одна - відсутність достатніх грошей в бюджеті. Так буде не завжди.

    Корнійчук Євген Іванович
    50%

    Доброго дня, Категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи

    Право на відповідну пенсію мають:

    Встановлення пільг і компенсацій здійснюється відповідно до визначених категорії осіб (1,2,3,4), які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, зазначених в статті 14 Закону.

    Куди звернутись

    За загальним правилом заява про призначення пенсії подається до органів Пенсійного фонду у районі, місті, районі у місті, а також у місті та районі за місцем проживання (реєстрації) (пункт 1.1 розділу I постанови № 22-1).Заява про призначення пенсії громадянам України, які зареєстровані на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя і не отримують пенсії від уповноважених органів Російської Федерації, подається заявником особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, або законного представника, або надсилається поштою до органів, що призначають пенсію, визначених постановою правління Пенсійного фонду України від 07 липня 2014 року № 13-4 "Про органи, що здійснюють виплату пенсії та надання соціальних послуг громадянам України, які проживають на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя".Внутрішньо переміщені особи подають заяви з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2014 року № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам».

    Заява про призначення пенсії засудженим до позбавлення (обмеження) волі подається через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, до органу, що призначає пенсію, за місцезнаходженням установи виконання покарань або у порядку, передбаченому статтями 60-1 та 122 Кримінально-виконавчого кодексу України.

    Види пенсій, які призначаються особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

    Пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді:

    • державної пенсії;
    • додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію (стаття 49 Закону).

    Відповідно до Закону особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4 призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

    Увага! Після 1 січня 2015 року додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, особам, віднесеним до категорії 4, не встановлюється (стаття 49 Закону).Розмір пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

    Право на пенсію в повному розмірі мають громадяни, віднесені до категорій 1, 2, 3, 4, за умови стажу роботи не менш як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75 процентів заробітку, а громадянам, які відпрацювали за списком № 1, чоловіки - 10 років і більше, жінки - 7 років 6 місяців і більше - не вище 85 процентів заробітку.

    Обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи залежить від терміну роботи у зоні відчуження (постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи").

    Розмір пенсії не може бути меншим за розміри, визначені частиною третьою статті 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, а саме:

    • для I групи інвалідності - 6000 гривень;
    • для II групи інвалідності - 4800 гривень;
    • для III групи інвалідності - 3700 гривень;
    • для дітей з інвалідністю - 3700 гривень.

    Розміри пенсії, починаючи з 2022 року щороку з 1 березня індексуються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з урахуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування".

    Мінімальний розмір пенсії у зв’язку з втратою годувальника для непрацездатних членів сім’ї померлого годувальника, які були на його утриманні, становить:

    • на одного непрацездатного члена сім’ї - 50 відсотків пенсії по інвалідності померлого годувальника;
    • на двох і більше непрацездатних членів сім’ї - 100 відсотків пенсії по інвалідності померлого годувальника, що розподіляється між ними рівними частинами.

    Розмір щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, визначено у пункті 13 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1210.

    Щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю виплачується у таких розмірах:особам, що належать до категорії 1:з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС:
    • особам з інвалідністю I групи - 474,5 гривні;
    • особам з інвалідністю II групи - 379,6 гривні;
    • особам з інвалідністю III групи - 284,7 гривні;

    для інших осіб з інвалідністю, щодо яких встановлено причинний зв’язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:

    • особам з інвалідністю I групи - 341,64 гривні;
    • особам з інвалідністю II групи - 227,76 гривні;
    • особам з інвалідністю III групи - 170,82 гривні
    особам, що належать до категорій 2-4:особам, що належать до категорії 2, - 170,82 гривні;

    особам, що належать до категорії 3, - 113,88 гривні;

    особам, що належать до категорії 4, - 56,94 гривні.

    дітям з інвалідністю, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу170,82 гривні.Перелік та зразки необхідних документів

    Заява (зразок) про призначення пенсії за віком та додані до неї документи:

    1. документ, що посвідчує особу;
    2. документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
    3. документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637;
    4. довідка про заробітну плату особи за період страхового стажу до 01 липня 2000 року, а починаючи з 01 липня 2000 року індивідуальні відомості про застраховану особу надаються відділом персоніфікованого обліку;
    5. документи про місце проживання (реєстрації) особи;
    6. документи, які засвідчують особливий статус особи:
      • посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122; або довідка військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особою виконувались роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями) (при призначенні пенсії за віком із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи");
      • посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями) (при призначенні пенсії за віком із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи");
      • інші документи;
    7. документ уповноваженого органу Російської Федерації про те, що особі не призначалась пенсія за місцем реєстрації на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, та особисту декларацію про відсутність громадянства держави-окупанта (для осіб, які проживають на зазначеній території);
    8. фотокартка (для оформлення посвідчення) (пункту 2.1 розділу ІІ постанови № 22-1).

    Для призначення пенсії по інвалідності або пенсії у зв'язку з втратою годувальника додатково подаються документи, визначені постановою № 22-1 відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

    При поданні особою заяви в паперовій формі документи можуть бути подані як в оригіналах, так і копіях, посвідчених нотаріально або адміністрацією підприємства, установи, організації, що подає документи заявника для призначення пенсії, чи органом, що призначає пенсію. Документи про стаж, вік та заробітну плату подаються тільки в оригіналах.

    До заяви, поданої в електронній формі через вебпортал, додаються скановані копії оригіналів документів. На створені електронні копії заявник накладає кваліфікований електронний підпис. У випадку звернення за призначенням пенсії через вебпортал з використанням електронної системи BankID для виплати пенсії заявник або представник заявника, який діє на підставі довіреності, посвідченої нотаріально, законний представник пред’являє до органу, що призначає пенсію, оригінали сканованих копій документів, що підтверджують право на пенсію.

    Строк розгляду питання

    Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення пенсії орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення (пункт 4.3 розділу IV постанови № 22-1).

    Цей строк може бути продовжено за рішенням керівника органу, що призначає пенсію, на строк проведення додаткової перевірки достовірності відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, умов їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсію, але не більше ніж на 15 днів.

    Анна Довженко Клиент 29 дней назад

    Ви напевне неправильно зрозуміли. Суд призначив доплату 13 тисяч. А в цьому місяці їх зняли і заплатили 1600. В рішенні суду чітко вказано що сума мінімалки на даний рік. Їх дії не є повноправними.

    • Корнійчук Євген Іванович

      пишіть письмове звернення, не хай нададуть пояснення з обгрунтуванням на законі підстави, про вчинення знятя доплати. Після чого ви зможете звернутись зі скаргою до вищого керівницітва ПФУ, або до суду.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України