Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 01 июня 2024, вопрос №111174 340₴

Бронювання 50% особового складу ДСНС

Керівництво зібрало особовий склад ДСНС і довело,що в добровільно примусовому порядку повинні переводитися в Лють.
Якщо не згодні пишіть рапорт на звільнення.
Мотивують тим що тільки 50 відсотків особового складу мають бути заброньовані.
Але ж в законі прописано, що бронюванню підлягають 100% особового складу ДСНС.
Чи правомірні їхні дії?
Що робити в цьому випадку?
Куди звертатися?
Дякую.

Ответы юристов (17)

    Дерій Владислав Олегович
    14.4%

    Доброго дня!

    Згідно статті 25 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    "1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють або проходять службу:

    1) в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування на посадах:

    • державної служби категорії "А", голів обласних, районних, районних у місті (у разі створення) рад, сільських, селищних, міських голів – усі військовозобов’язані;
    • державної служби категорій "Б", "В", в органах місцевого самоврядування – не більше 50 відсотків кількості військовозобов’язаних цих категорій у зазначених органах;

    2) в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінальновиконавчій службі України, Службі судової охорони, в судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цієї частини), а також на штатних посадах патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України.

    Отже, згідно закону про мобілізацію військовозобов'язані працівники ДСНС, які не являються держслужбовцями категорій "Б", "В" не мають обмежень в бронюванні.

    Проте, в Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану не розроблено окремого механізму для бронювання працівників ДСНС.

    Проте, якщо Ви є особою рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, яка прийнята на службу цивільного захисту за контрактом і якій присвоєно спеціальне звання - Вас не мають права перевести у воєнізований підрозділ.

    Згідно пункту 46-2. Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу Обов’язковою умовою контракту про проходження служби цивільного захисту є заборона залучати відповідну особу до виконання робіт, пов’язаних із ризиком для життя і здоров’я.

    Згідно пункту 78 Положення у разі незаконного звільнення особи рядового і начальницького складу або переведення на іншу посаду такі особи підлягають поновленню на посаді, яку займали раніше, або призначенню на іншу рівнозначну посаду.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Аліна Клиент 5 месяцев назад

      Що ж робити в цій ситуації? Якщо заставляють і погрожують звільненням

      • Дерій Владислав Олегович

        Якщо Ви підпишите згоду на переведення - тоді будете вважатися військовослужбовцем, а там дуже складно звільнитись із військової служби.

        Самостійно писати рапорт на звільнення не потрібно.

        Згідно пункту 78 Положення у разі вашого незаконного звільнення Ви підлягатимете поновленню на посаді, яку займали раніше, або призначенню на іншу рівнозначну посаду.

        Згідно пункту 176 Положення Контракт припиняється (розривається), а особи рядового і начальницького складу звільняються із служби цивільного захисту:

        1) у зв’язку із закінченням строку контракту, про що особи рядового і начальницького складу попереджаються за два тижні;

        2) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на службі, про що особи рядового і начальницького складу попереджаються за два тижні;

        3) за станом здоров’я - на підставі висновків (постанов) центральної лікарсько-експертної комісії, лікарсько-експертних комісій ДСНС, про непридатність або обмежену придатність до служби;

        4) у зв’язку із скороченням штату - у разі неможливості проходження служби цивільного захисту у зв’язку із скороченням штату або проведенням організаційних заходів, про що особи рядового і начальницького складу попереджаються за два місяці;

        5) відповідно до заяви особи, яка звільняється у зв’язку із сімейними обставинами або з інших поважних причин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;

        6) у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту особою рядового чи начальницького складу;

        7) через службову невідповідність;

        8) у зв’язку із вчиненням проступку, не сумісного з подальшим проходженням служби цивільного захисту;

        9) за згодою сторін;

        10) у зв’язку з переведенням у встановленому порядку на роботу (службу) до іншого органу державної влади;

        11) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі, позбавлення спеціального звання чи позбавлення права займати певні посади;

        12) у разі неможливості переведення на іншу посаду у зв’язку з прямим підпорядкуванням близькій особі;

        13) у разі наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів, який має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб;

        14) у зв’язку з набуттям громадянства іншої держави;

        15) у зв’язку із застосуванням заборони, передбаченої частинами третьою та четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”;

        16) в інших випадках, передбачених законом.

        Тому, погрози це одне, а от якщо Вас незаконно звільнять - тоді потрібно буде звертатись до суду та поновлюватись на посаді.

      • Дерій Владислав Олегович

        Не зрозуміло, чому від Вас вимагають переводитись в Лють, адже жінкам, які мають звання ДСНС, не потрібно ставати на військовий облік на відміну від чоловіків ДСНС.

        Згідно ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» громадяни чоловічої статі, які мають спеціальні звання (класні чини) та проходять службу в Національній поліції України, Державному бюро розслідувань, Службі судової охорони, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінально-виконавчій службі України, Національному антикорупційному бюро України, органах прокуратури, центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом стати на військовий облік військовозобов’язаних у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки за своїм місцем проживання.

        Тобто, Ви являєтесь невійськовозобов'язаною - тому Вас і не потрібно бронювати.

        • Аліна Клиент 5 месяцев назад

          Не за себе запитую.

          За чоловіків

          • Дерій Владислав Олегович

            Якщо запитуєте за чоловіків, то у них складна ситуація, адже в разі підписання згоди на переведення - їм буде важко звільнитися з військової служби. А у разі звільнення з ДСНС - їм потрібно стати на військовий облік і їх можуть мобілізувати, якщо у них не буде права на відстрочку згідно статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

            Якщо після звільнення не ставати на військовий облік - єдине що загрожує, так це адміністративна відповідальність у вигляді штрафу.

            Незаконне звільнення можна оскаржити у судовому порядку

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.4%

    Вітаю Вас!

    Загалом так, норми щодо 50 % кількості заброньованих у абзаці, де мова йде про працівників ДСНС, немає.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних

    1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють або проходять службу:

    ...

    2) в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінально-виконавчій службі України, Службі судової охорони, в судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цієї частини), а також на штатних посадах патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України.

    З цього можна зробити висновок, що вимоги про 50 % для працівників ДСНС - немає. До таких же категорій відносять і Національну поліцію України, але вже зараз відомі випадки, коли останнім встановлюють поріг саме у 50 %. В мережі є "злиті" розпорядження щодо мобілізації 50 % особового складу Нацполіції до "Лють" та інших воєнізованих підрозділів. Тому не впевнений, але така ж історія може бути і щодо ДСНС. Чіткого Порядку бронювання на даний час немає, а тому очікуємо, як нормативного-правового акту, так і роз'яснень.

    Наразі вже відомо, що навіть народні депутати звертаються до Кабінету Міністрів України щодо вирішення цього питання. Телефонувати на "гарячі лінії", на жаль, сенсу особливо не бачу. Я б порадив просто чекати, але невідомо, чого чекати і скільки. Влада остаточно "втратила" будь-який сенс, але це реальність.

    Можливо радив би подати рапорт на командування щодо відмови від переведення до воєнізованого формування. У випадку звільнення - оскаржувати. Закон не передбачає вимоги у 50 % щодо ДСНС.

    З повагою!

    • Аліна Клиент 5 месяцев назад

      Що ж робити в цій ситуації?

      Якщо заставляють і погрожують?

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Раджу для початку - висловити свою незгоду з даним рішенням, яке, до речі, не зрозуміло чи викладено взагалі "на папері". Тим не менше, бажано подати рапорт про незаконність дій командування та порушення статті 25 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Можливо подати колективне звернення до Кабінету Міністрів України.

    Айвазян Юрій Климентійович
    14.4%

    Доброго дня, Аліна!

    Стаття 25 Закону України "Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку" зазначає наступне:

    "1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють або проходять службу:

    1) в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування на посадах:

    державної служби категорії "А", голів обласних, районних, районних у місті (у разі створення) рад, сільських, селищних, міських голів - усі військовозобов’язані;

    державної служби категорій "Б", "В", в органах місцевого самоврядування - не більше 50 відсотків кількості військовозобов’язаних цих категорій у зазначених органах;

    2) в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінально-виконавчій службі України, Службі судової охорони, в судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цієї частини), а також на штатних посадах патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

    3) на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);

    4) на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань або функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у тому числі кінцеві бенефіціарні власники таких підприємств, які не є їх працівниками. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

    2. Порядок та організація бронювання, критерії, перелік посад і професій, а також обсяги бронювання військовозобов’язаних визначаються цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, прийнятими на його виконання".

    Тобто, норма закону не передбачає обмеження у відсотках, щодо бронювання працівників ДСНС не обмежено, крім військовозобов'язанних, які працюють на посадах державної служби категорій "Б", "В". Останні бронюються не більше 50 відсотків кількості військовозобов’язаних цих категорій у зазначених органах.

    Проте, на жаль, бронювати збираються військовозобов'язанних, які займають посади та мають профессії, що є критично важливими для функціонування ДСНС, за умови не більше 50% кількості військовозобов'язанних у зазначенному органі.

    Станом на сьогодня жодним нормативно-правовим актом не визначений порядок бронювання працівників ДСНС, тому потрібно чекати, можливо й відбудуться якісь зміни, бо, якщо ні, взагалі не зрозуміло, що відбувається.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богданов Микита
    14.4%

    доброго вечора. Як я вже і казав, бронюють що ДСНС, що працівників поліції у кількості 50%. Так, це незаконно. Порядку бронювання ще не розроблено. В постанову 76 повинні внести зміни. Там пропишуть або 100% або 50%. якщо не погоджуєтесь на переведення, не підписуйте ніякі документи.

    Турчин Ярослав Олександрович
    14.4%

    ВІТАЮ ВАС! Це чергова шахрайська схема від ДСНС та Уряду.

    Насправдій дійсно бронюванню підлягає 100 % особового складу, який має спеціальні звання та проходить службу в ДСНС не на посадах державної служби.

    50 % стосується лише бронювання персоналу, який є цивільними службовцями та працюють на підставі Закону України "Про державну службу". Тобто юристів, бухгалтерів, кадровиків, секретарш та ін. осіб, які мають досить умовне відношення до служби цивільного захисту.

    Якщо інтелект керівництва ДСНС настільки низький щоб це зрозуміти, то що я можу сказати... єдиний варіант - суд.

    Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

    В органах ДСНС є дві категорії працівників:

    - умовно цивільний обслуговуючий персонал, який працює як державні службовці на підставі Закону України "Про державну службу" (керівники, начальники відділів апаратів, кадрових чи юридичних наприклад, бухгалтерія та таке інше). Такі особи мають категорії державної служби, але не мають класних чинів (спеціальних звань) служби цивільного захисту (рядовий, лейтенант, капітан, генерал служби цивільного захисту та ін.);

    - умовно воєнізовані службовці за контрактом (чергові по містам, пожежна охорона, рятувальники, сапери, вибухо-технічні групи тощо).. хотів би сказати військовослужбовці, але ні, там є своя специфіка і хоча формально ДСНС стала цивільною службою, замашки по факту воєнізованої служби з законодавства щодо ДСНС не видалили, саме тому в умовах воєнного стану на ДСНС розповсюджується ряд заборон, в тому числі розривати контракти, ухилятися від служби в ДСНС, аж до кримінальної відповідальності.

    Такі особи працюють за контрактом як правило, мають спеціальні звання, які присвоюються відповідно до спеціального Положення, затверженого постановою КМУ № 593 від 11.07.2013 р.

    Для осіб, які є держслужбовцями і мають відповідні категорії посад - Б, В - бронювання дійсно згідно з законом для державних службовців - 50 % військовозобов"язаних.

    Для осіб, які працюють в ДСНС за контрактом і не перебувають на Державній службі, а мають спеціальні звання (носять форму) і не мають категорії Б,В державної служби і відповідного рангу держслужбовця - бронювання 100 %. Тобто для осіб, які проходять службу в ДСНС на підставі Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. № 593 (зі змінами).

    Текст положення за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/593-2013-%D0%B...

    ОТЖЕ, для осіб, які проходять службу в ДСНС передбачене 100 % бронювання. Намагання дурити людей в умовах існуючого законодавчого регулювання збоку МВС та Міністерства освіти і науки України - розцінюю як умисну інформаційну та адміністративно-управлінську диверсію і злочин проти народу України.

    Мобілізація осіб, які по закону підлягають бронюванню, є незаконною. Отже, можна ігнорувати будь-які вимоги по взаємодії з ТЦК, окрім оновлення даних - загальної вимоги для усіх громадян України, що є військовозобов"язаними та перебувають на обліку в ТЦК та СП або спец.обліку.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    • Аліна Клиент 5 месяцев назад

      Дякую.

      Але що ж робити?

      Примусово змушують перевод в Лють або звільнення.

      Куди звертатися?

      • Турчин Ярослав Олександрович

        Звільнити не мають права. Якщо хочуть порушити закон і платити потім середній заробіток за незаконне звільнення по рішенню суду - будь-ласка, хай пробують.

        Пропоную спілкування перевести у письмовий формат. Бо на словах усі граф Толстой, а по справам, ну Ви розумієте.

        Це все психологічний тиск і обман.

        Можна написати звернення на Гарячу лінію Уряду щоб роз"яснили це питання з їх позиції офіційно, а не у засобах мосової інформації, які є частково запроданцями і провокаторами.

        https://www.ukc.gov.ua/

    Аліна Клиент 5 месяцев назад

    Щиро дякую.

    Корнійчук Євген Іванович
    14.4%

    Доброго дня, раджу вам шукати підстави для відстрочки:

    Основне: “Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;
      • визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін 6–12 місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
      • усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;
      • зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;
      • опікун особи, визнаної судом недієздатною;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю ІІІ групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю ІІІ групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;
      • які мають одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю;
      • члени сім’ї другого ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи, зайняті постійним доглядом за нею (не більше одного та за умови відсутності членів сім’ї першого ступеня споріднення або якщо члени сім’ї першого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я). У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”;
      • керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
      • народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
      • судді, судді Конституційного Суду України, члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівник служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступник, дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя;
      • Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;
      • Голова та інші члени Рахункової палати;
      • працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів) Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, апарату Міністерства внутрішніх справ України та експерти установ експертної служби Міністерства внутрішніх справ України;
      • дипломатичні службовці, які займають дипломатичні посади, Міністерства закордонних справ України, а також особи, які мають дипломатичний ранг Надзвичайний і Повноважний Посол;
      • державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно- правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, державні службовці, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій, роботи з розроблення програмного забезпечення, адміністрування баз даних, впровадження та підтримки новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;
      • інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.
    2. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в пунктах 3–15 частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.
    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
    • здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;
    • наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно- технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
    • військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
    • працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
    • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
    • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;
    • члени сімей (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний) брат чи сестра) осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року – лютий 2014 року).

    А також:

    • Особи, зазначені у пунктах 1–5 частини третьої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.
    • Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації до досягнення 25-річного віку військовозобов’язані, які пройшли базову загальновійськову підготовку відповідно до статті 101 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” чи базову військову службу. Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.
    • Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу та були звільнені зі служби у запас у зв’язку із звільненням з полону. Такі особи можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.
    • Перевірка підстав щодо надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.
    • Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлюватися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на одну з вищезазначених відстрочок. Порядок оформлення відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою цього реєстру визначається Кабінетом Міністрів України.
    • Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів забезпечується неможливість надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації більше ніж одному військовозобов’язаному з підстав, зазначених у пунктах 9–14 частини першої цієї статт
    Богун Сергій Павлович
    13.5%

    Доброго дня.

    Предметом регулювання статті 23 Закону України про мобілізацію є відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації.

    Згідно пункту 1 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку.

    Згідно пункту 2 частини 1 статті 25 Закону Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють або проходять службу

    в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінально-виконавчій службі України, Службі судової охорони, в судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цієї частини), а також на штатних посадах патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України.

    Порядок та організація бронювання, критерії, перелік посад і професій, а також обсяги бронювання військовозобов’язаних визначаються цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, прийнятими на його виконання.

    Жодних обмежень закон не встановлював.

    Рішенням КМУ від 05.06.2024 року прийнята постанова про те, що бронювання працівників ДСНС передбачається в обсягах не більше 50 відсотків.

    Однак на офіційному сайті КМУ вказана постанова відсутня.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024