Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня. Водій вантажівки, не повернувся з-за кордону по системі "Шлях", як не втратити ліцензію. Автомобіль повернули в Україну - іншим водієм.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вікторе!
Відповідно до Постанови КМУ №57 "Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України":
"2-9. У разі введення в Україні воєнного стану пропуск через державний кордон водіїв транспортних засобів суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів та пасажирів автомобільним транспортом (далі - ліцензіати), здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за умови виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.
Інформація про водіїв, зазначених в абзаці першому цього пункту, вноситься до відповідної інформаційної системи, адміністратором якої є Укртрансбезпека, на підставі заявки ліцензіата.
Перетин державного кордону здійснюється особою, зазначеною в абзаці першому цього пункту, лише на транспортному засобі, який є засобом провадження господарської діяльності ліцензіата, повна маса якого становить 3500 кілограмів та більше.
Укртрансбезпека проводить перевірку інформації про транспортний засіб на основі даних, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів, та вносить відповідні дані до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки.
На одному транспортному засобі державний кордон можуть одночасно перетинати:
два водії на вантажному транспортному засобі ліцензіата;
три водії на пасажирському транспортному засобі (автобусі) ліцензіата.
Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 60 календарних днів з дня перетину державного кордону.
У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном, установлених цим пунктом, Укртрансбезпека може припинити доступ відповідного ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки на три місяці.
Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки приймається комісією, до складу якої можуть залучатися представники Мінінфраструктури та інших органів державної влади.
Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки затверджується наказом Голови Укртрансбезпеки.
Наказ про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки оприлюднюється наступного дня після його видання на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки та надсилається ліцензіату на електронну адресу (у разі наявності), що міститься в ліцензійній справі".
Отже, як бачите, питання не в поверненні авто, а саме у неповерненні водія, який виїжджав на авто за кордон.
Кожен випадок щодо призупинення діяльності перевізника розглядає спеціальна комісія і ухвалює відповідне рішення, виходячи із суспільної значущості порушення.
При ухваленні таких рішень відсутній будь-який суб’єктивний фактор, оскільки комісія є колегіальним органом і складається з 14 осіб. До її складу входять представники різних органів влади, бізнесу та громадських організацій. Відтак, Укртрансбезпека одноосібно не ухвалює жодного рішення.
Наприклад, якщо у великого перевізника з автопарком 10, 20 чи 50 автомобілів, який здійснює регулярні перевезення вантажів або пасажирів, утік тільки один водій, таке порушення не буде вважатися суспільно значущим. Тому що перевізник має продовжувати свою діяльність, у нього є зобов'язання перед партнерами, у нього є зобов'язання привезти товар в Україну.
ДСБТ не отримує інформацію про водіїв, які не повернулися. Такі дані є лише у правоохоронних органів та уповноважених працівників Митної служби України, що мають доступ до системи «Аркан».
https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3838350-ce...
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Наразі військові адміністрації та Мінінфраструктури не мають доступу до бази прикордонників і, відповідно, не знають про тих, хто виїхав і не повернувся.
Якщо на даному авто повернувся інший водій та зі сторони прикордонників не було зайвих питань, тоді можете і надалі застосовувати систему "Шлях". Проте, потрібно в договорах з водіями прописувати застереження про відповідальність за неповернення в термін зазначений в дозволі.
Якщо це у Вашої фірми перший випадок неповернення водія - при необхідності Ви можете повідомити про це орган, який видав рішення про виїзд, щоб вони скасували рішення про виїзд за межі України відповідного працівника. Скоріш за все за одного такого працівника фірмі нічого не буде.
Для керівника ніякої відповідальності не повинно бути, адже він не винен у тому, що попався недобросовісний працівник. Тим більше, якщо це у Вас перший випадок неповернення.
Проте, за систематичне порушення правил перетину кордону передбачене покарання, яке згідно постанови Кабінету Міністрів №615 передбачає призупинення дії ліцензії на перевезення строком на три місяці.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, наразі не бачу жодних проблем. ДСБТ не отримує інформацію про водіїв, які не повернулися. Такі дані є лише у правоохоронних органів та уповноважених працівників Митної служби України, що мають доступ до системи «Аркан». Тому на разі вам нічого не загрожує, Але щоб підстрахуваись, звільніть працівника, подайте на нього в суд про матеріальну компенсацію, за його вчинок. Бо якщо дойде до розслідування, щоб до вас не було ні яких підозр про організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України, сприяння вчиненню таких дій порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод, вчинених щодо великої кількох осіб та повторно).
Тому будьте обережні. Якщо випадку, будуть повторюватись, звертайтеь до поліції про викрадення авто.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Доброго дня. Водій вантажівки, не повернувся з-за кордону по системі "Шлях", як не втратити ліцензію. Автомобіль повернули в Україну - іншим водієм.
Радив би зафіксувати дану подію через правоохоронних органів, аби за наявності питань до підприємства, можна було б обгрнутувати свою позицію.
КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88)
Стаття 214. Початок досудового розслідування
1. Слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування, а дізнавач - керівником органу дізнання, а в разі відсутності підрозділу дізнання - керівником органу досудового розслідування.
2. Досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення затверджуються Офісом Генерального прокурора за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національним антикорупційним бюро України, Державним бюро розслідувань, органом Бюро економічної безпеки України.
3. Здійснення досудового розслідування, крім випадків, передбачених цією частиною, до внесення відомостей до реєстру або без такого внесення не допускається і тягне за собою відповідальність, встановлену законом. У невідкладних випадках до внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань може бути проведений огляд місця події (відомості вносяться невідкладно після завершення огляду). Для з’ясування обставин вчинення кримінального проступку до внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань може бути:
1) відібрано пояснення;
2) проведено медичне освідування;
3) отримано висновок спеціаліста і знято показання технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису;
4) вилучено знаряддя і засоби вчинення кримінального проступку, речі і документи, що є безпосереднім предметом кримінального проступку, або які виявлені під час затримання особи, особистого огляду або огляду речей.
У разі виявлення ознак кримінального правопорушення на морському чи річковому судні, що перебуває за межами України, досудове розслідування розпочинається негайно, відомості про нього вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань за першої можливості.
4. Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов’язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.
5. До Єдиного реєстру досудових розслідувань вносяться відомості про:
1) дату надходження заяви, повідомлення про кримінальне правопорушення або виявлення з іншого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення;
2) прізвище, ім’я, по батькові (найменування) потерпілого або заявника;
3) інше джерело, з якого виявлені обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення;
4) короткий виклад обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, наведених потерпілим, заявником чи виявлених з іншого джерела;
5) попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
6) прізвище, ім’я, по батькові та посада службової особи, яка внесла відомості до реєстру, а також слідчого, прокурора, який вніс відомості до реєстру та/або розпочав досудове розслідування;
7) інші обставини, передбачені положенням про Єдиний реєстр досудових розслідувань.
У Єдиному реєстрі досудових розслідувань автоматично фіксується дата внесення інформації та присвоюється номер кримінального провадження.
6. Слідчий, дізнавач невідкладно у письмовій формі повідомляє керівника органу прокуратури про початок досудового розслідування, підставу початку досудового розслідування та інші відомості, передбачені частиною п’ятою цієї статті.
7. Якщо відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені прокурором, він зобов’язаний протягом п’яти робочих днів з дня внесення таких відомостей з дотриманням правил підслідності передати наявні у нього матеріали до відповідного органу досудового розслідування та доручити проведення досудового розслідування.
8. Відомості про юридичну особу, щодо якої можуть застосовуватися заходи кримінально-правового характеру, вносяться слідчим або прокурором до Єдиного реєстру досудових розслідувань негайно після вручення особі повідомлення про підозру у вчиненні від імені та в інтересах такої юридичної особи будь-якого із злочинів, передбачених статтями 109, 110, 113, 146, 147, 160, 209, 260, 262, 306, частинами першою і другою статті 368-3, частинами першою і другою статті 368-4, статтями 369, 369-2, 436, 437, 438, 442, 444, 447 Кримінального кодексу України, або будь-якого із кримінальних правопорушень, передбачених статтями 151-2-156-1, 301-1-303 Кримінального кодексу України (у разі їх вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи), або від імені такої юридичної особи будь-якого із злочинів, передбачених статтями 258-258-6 Кримінального кодексу України. Про внесення відомостей слідчий або прокурор не пізніше наступного робочого дня письмово повідомляє юридичну особу. Провадження щодо юридичної особи здійснюється одночасно з відповідним кримінальним провадженням, у якому особі повідомлено про підозру.
9. Слідчий, дізнавач протягом 24 годин з моменту внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань у письмовій формі повідомляє Національне агентство з питань запобігання корупції про початок досудового розслідування за участю викривача, підставу початку досудового розслідування та інші відомості, передбачені частиною п’ятою цієї статті.
Копія зазначеного повідомлення Національному агентству з питань запобігання корупції надається викривачу.
З повагою!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
"12 перевізників відключено від системи «Шлях» за системне порушення військовозобов'язаними правил перетину державного кордону.
Відповідне рішення ухвалила Комісія з питань припинення доступу ліцензіатів до Єдиного комплексу інформаційних систем Державної служби з безпеки на транспорті, повідомляє прес-служба Укртрансбезпеки.
Зазначається, що перевізники відключені від системи строком на три місяці.
«За матеріалами Державної прикордонної служби України, вказані перевізники у період дії воєнного стану були причетні до організації каналів переправлення чоловіків призовного віку через державний кордон. Особи, яким було організовано виїзд за межі України в якості водіїв автомобільного транспорту, упродовж 60 днів не повернулися в Україну, чим порушили встановлені правила перетину державного кордону», - йдеться у повідомленні.
Крім того, на розгляд Комісії подано ще десятки фактів зловживань із внесення даних у Систему. Після перевірки інформації щодо кожного випадку буде ухвалено рішення."
Як варіант - розірвіть трудову угоду з водієм, звільніть за "статтею", позивайтесь до суду про стягнення збитків тощо.
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня! Ваша ситуація досить складна, але є кілька кроків, які можна зробити, щоб зменшити ризик втрати ліцензії та мінімізувати можливі наслідки.
Ваші кроки:- Офіційне повідомлення до компетентних органів:
- Інформуйте відповідні органи: Негайно повідомте в Міністерство інфраструктури України та Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) про ситуацію з вашим водієм. Поясніть обставини і надайте докази, що ви діяли відповідно до законодавства.
- Документи: Підготуйте всі документи, які підтверджують, що автомобіль був повернений іншим водієм, а також докази ваших дій щодо забезпечення повернення автомобіля (наприклад, контракт з іншим водієм, квитанції тощо).
- Вжиття заходів до водія:
- Внутрішнє розслідування: Проведіть внутрішнє розслідування щодо дій вашого водія, який не повернувся. Оформіть всі документи, що підтверджують, що ви вжили належних заходів для запобігання таких ситуацій у майбутньому.
- Правові дії: Розгляньте можливість притягнення водія до відповідальності відповідно до трудового контракту та чинного законодавства.
- Звернення до адвоката:
- Консультація з юристом: Рекомендується звернутися до адвоката, який спеціалізується на транспортному праві. Адвокат зможе надати детальні рекомендації щодо вашої ситуації та допоможе підготувати всі необхідні документи для подання до відповідних органів.
Документи та докази- Контракт з водієм: Контракт, в якому прописані умови працевлаштування та обов'язки водія.
- Документи про повернення автомобіля: Документи, які підтверджують, що автомобіль був повернений іншим водієм.
- Кореспонденція з водієм: Листування або інші докази того, що ви намагалися зв'язатися з водієм і вирішити ситуацію.
- Документи про внутрішнє розслідування: Звіт про внутрішнє розслідування та вжиті заходи.
ПідсумокЦі кроки допоможуть вам мінімізувати ризики втрати ліцензії та покажуть, що ви вжили всіх необхідних заходів для вирішення ситуації.