Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 25 июня 2024, вопрос №113392 340₴

Роз'ясніть про мобілізацію і штрафи

1. На жаль, держава не пояснює ситуацію з мобілізацією з юридичної точки зору. У новинах також не зрозуміло, чи будуть блокувати рахунки, забирати права, затримувати за несвоєчасне оновлення даних. Тому я вирішив порадитися з юристами, думаю, це буде корисно всім для розуміння. Мене цікавить, як часто можуть давати штрафи, як зрозуміти, чи тобі дали штраф, чи ні, і так далі. Наприклад, ось новина: "Відповідно до нових правил, за неявку до ТЦК за повісткою, ухилення від постановки на облік та за несвоєчасне оновлення даних призначатимуть мінімальний штраф у 17 тисяч гривень. За повторні порушення штрафи будуть збільшувати." Тобто, коли буде вважатися повторне порушення: день, тиждень, місяць? А також, чи стосується це тих людей, що за кордоном, і які наслідки будуть у них? Буду вдячний за посилання, де можна прочитати про це людською мовою.

2. Я був визнаний обмежено придатним у 2013 році, але оскільки зараз такого статусу немає, як і надії на справедливе ВЛК, вирішив пройти огляд лікарів самостійно перед ВЛК. Скажіть, чи є сенс у цій процедурі і яку форму довідок про огляд вони мають виписати, щоб пред'явити у ВЛК?

3. Також перепрошую за профанське питання, чи є якісь сервіси, де можна шукати місцевого адвоката для підписання з ним договору, якщо виникнуть якісь юридичні питання?

Дякую.

Ответы юристов (3)

    Айвазян Юрій Климентійович
    40%

    Доброго дня, Олександре!

    Штраф за неоновлення даних може бути накладений на Вас тільки один раз. Дане правопорушення віднесено до статт 210 КУпАП та передбачає штраф у розмірі від 17000 грн. до 25500 грн.

    Щодо штрафів за неявку по повістці, то останній може бути накладений на Вас за кожне правопорушення. Тобто, за кожну неявку по повістці. Цей вид порушення віднесено до правопорушень щодо законодавства про мобілізацію у відповідності за статтею 210-1 КУпАП. Сума штрафу така ж сама, як і за статтею 210 КУпАП.

    Для того, аби притягнути Вас до відповідальності керівник ТЦК виносить постанову з якою Вас повинні ознайомити. Справа розглядається у Вашій присутності.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    "Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Крім того, статтею 38 КУпАП визначені строки притягнення особи до відповідальності:

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Частина 7.

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Щодо громадян, які знаходяться за кордоном, то жодних виключень з цього приводу не існує. Законодавство передбачає відсутність відповідальності лише за наявності наступних поважних причин й при тому військовозобов'язаний все одно повинен з'явитись до ТЦК:

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    "23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів".

    2. Я був визнаний обмежено придатним у 2013 році, але оскільки зараз такого статусу немає, як і надії на справедливе ВЛК, вирішив пройти огляд лікарів самостійно перед ВЛК. Скажіть, чи є сенс у цій процедурі і яку форму довідок про огляд вони мають виписати, щоб пред'явити у ВЛК?

    Ви прийняли правильне рішення. Обов'язково необхідно пройти обстеження з приводу усіх наявних в Вас хвороб. При тому бажано пройти останнє у державній лікарні, оскільки зазвичай висновки приватних лікарів не беруться до уваги ВЛК.

    Щодо справедливості ВЛК, то все залежить від Ваших діагнозів, порушення функцій та перебігу хвороби. Якщо ВЛК прийме постанову, з якою Ви будете незгодні, у Вас є можливість оскаржити останню.

    Відповідно до глави 3 розділу І Наказу МОУ №402 «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», яка регулює порядок подання та розгляду звернень штатними ВЛК:

    «3.1. Вимоги до звернення військовослужбовців та інших осіб, указаних у пункті 1.2 глави 1 розділу I цього Положення, їх права, порядок та строки розгляду пропозицій, заяв та скарг, а також обов’язки штатних ВЛК щодо розгляду звернень регулюються Законом України «Про звернення громадян», Інструкцією про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28 грудня 2016 року № 735, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 23 січня 2017 року за № 94/29962.

    3.2. Скарги до штатних ВЛК подаються в строк, визначений Законом України «Про звернення громадян».

    3.3. Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови позаштатних ВЛК подаються до штатних ВЛК згідно з адміністративно-територіальними зонами відповідальності, наведеними у додатку 2 до наказу Міністерства оборони України від 16 листопада 2016 року № 608 «Про затвердження адміністративно-територіальних зон відповідальності закладів охорони здоров’я Збройних Сил України за організацію медичного забезпечення».

    Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови ВЛК районних (міських) ТЦК та СП подаються за підпорядкованістю до ВЛК Київського міського ТЦК та СП, Севастопольського міського ТЦК та СП, обласних ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим.

    Дії (бездіяльність), рішення, постанови, прийняті ВЛК обласних (Київського міського, Севастопольського міського) ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим, оскаржуються в штатних ВЛК.

    Дії (бездіяльність), рішення, прийняті за результатами розгляду звернень ВЛК регіону, оскаржуються в ЦВЛК.

    3.4. У разі визнання штатною ВЛК заяви чи скарги щодо перегляду (скасування) постанови ВЛК обґрунтованою, ВЛК штатної ВЛК переглядає оскаржувану постанову ВЛК або приймає рішення про направлення на повторний (контрольний) медичний огляд».

    Щодо документів, які Ви повинні надати на ВЛК:

    Відповідно до Наказу МОУ №402:

    Пункт 3.4 глави 3 розділу II Наказу МОУ №402:

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    Пункт 3.5 глави 3 розділу II:

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    Пункт 3.11 глави 3 розділу II:

    У разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    3. Також перепрошую за профанське питання, чи є якісь сервіси, де можна шукати місцевого адвоката для підписання з ним договору, якщо виникнуть якісь юридичні питання?

    В тому нічого складного не має. Набираєте "адвокати, юристи міста..." та інтернет видасть Вам безліч інформації щодо останніх. Також можете скористатись посиланням на цьому сайті https://uristy.ua/ua/lawyers, якщо в останньому представлені адвокати та юристи з Вашого міста.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю Вас!

    1. На жаль, держава не пояснює ситуацію з мобілізацією з юридичної точки зору. У новинах також не зрозуміло, чи будуть блокувати рахунки, забирати права, затримувати за несвоєчасне оновлення даних. Тому я вирішив порадитися з юристами, думаю, це буде корисно всім для розуміння. Мене цікавить, як часто можуть давати штрафи, як зрозуміти, чи тобі дали штраф, чи ні, і так далі. Наприклад, ось новина: "Відповідно до нових правил, за неявку до ТЦК за повісткою, ухилення від постановки на облік та за несвоєчасне оновлення даних призначатимуть мінімальний штраф у 17 тисяч гривень. За повторні порушення штрафи будуть збільшувати." Тобто, коли буде вважатися повторне порушення: день, тиждень, місяць? А також, чи стосується це тих людей, що за кордоном, і які наслідки будуть у них? Буду вдячний за посилання, де можна прочитати про це людською мовою.

    Щодо блокування рахунків, звідки Ви взяли інформацію, що буде блокування рахунків та стягнення майна? Блокування рахунків не передбачено чинним законодавством як міра можливого покарання для так званих "ухилянтів". Пояснюю, що може бути за законодавством, яке набрало чинності з 18 травня, за неуточнення даних.

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    Норми нового мобілізаційного Закону з приводу уточнення облікових даних передбачають наступне:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)..."

    Таким чином, Закон надає можливість оновити дані особам, що перебувають за кордоном, в один із 3-х способів:

    - через мобільний телефон ТЦК та СП.

    - через електронну пошту.

    - через електронний кабінет.

    2. Я був визнаний обмежено придатним у 2013 році, але оскільки зараз такого статусу немає, як і надії на справедливе ВЛК, вирішив пройти огляд лікарів самостійно перед ВЛК. Скажіть, чи є сенс у цій процедурі і яку форму довідок про огляд вони мають виписати, щоб пред'явити у ВЛК?

    Так, звісно, сенс є, адже на момент проходження ВЛК Ви повинні мати актуальні медичні документи. Без документів у Вас взагалі жодних шансів. Чи є сенс від цих документів конкретно у Вашій ситуації - говорити складно, адже треба розуміти, про які захворювання йде мова.

    3. Також перепрошую за профанське питання, чи є якісь сервіси, де можна шукати місцевого адвоката для підписання з ним договору, якщо виникнуть якісь юридичні питання?

    Краще обирати адвоката за порадами друзів, знайомих, інших небайдужих громадян.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    40%

    Доброго дня!

    1. Мене цікавить, як часто можуть давати штрафи, як зрозуміти, чи тобі дали штраф, чи ні, і так далі. Наприклад, ось новина: "Відповідно до нових правил, за неявку до ТЦК за повісткою, ухилення від постановки на облік та за несвоєчасне оновлення даних призначатимуть мінімальний штраф у 17 тисяч гривень. За повторні порушення штрафи будуть збільшувати." Тобто, коли буде вважатися повторне порушення: день, тиждень, місяць? А також, чи стосується це тих людей, що за кордоном, і які наслідки будуть у них? Буду вдячний за посилання, де можна прочитати про це людською мовою.

    Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Тому, якщо громадянина притягнуть до адміністративної відповідальності за неоновлення даних - другий раз не мають права накладати штраф.

    Якщо громадянину вручили повістку - він не явився, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

    Якщо після сплати/несплати штрафу чоловіку знову виписали повістку та він не з'явився до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Громадяни, які перебувають за кордоном несуть такі ж самі ризики як і громадяни в Україні. А притягнути їх до адміністративної відповідальності складніше, адже повідомити про розгляд за кордоном майже не можливо.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    Крім того, так як сума штрафу буде меншою за 20 мінімальних зарплат (160 тис грн) - звернення стягнення на єдине житло не здійснюється (частина 7 статті 48 ЗУ "Про виконавче провадження)

    2. Я був визнаний обмежено придатним у 2013 році, але оскільки зараз такого статусу немає, як і надії на справедливе ВЛК, вирішив пройти огляд лікарів самостійно перед ВЛК. Скажіть, чи є сенс у цій процедурі і яку форму довідок про огляд вони мають виписати, щоб пред'явити у ВЛК?

    Перш за все Вам потрібно, щоб Ваші діагнози були підтверджені належними медичними документами. Як правило це форма первинної облікової документації № 028/о “Консультаційний висновок спеціаліста”, історія хвороби, Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого: форма № 027/о.

    Якщо Ви явитесь до ВЛК без медичних документів, то існує ризик, що лікарі ВЛК автоматично запишуть Вас в категорію придатних. Якщо Ви натрапите на відповідального лікаря, то Вас направлять на додаткові обстеження в заклад охорони здоров'я.

    Згідно пункту 3.11. Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України у разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    Якщо будете звертатись до приватних клінік поцікавтесь чи вносять вони інформацію про стан здоров'я до Електронної системи охорони здоров'я (ЕСОЗ).

    Щоб не залежати від рішення ВЛК - ознайомтесь також з іншими підставами для відстрочки, які зазначені у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”

    3. Також перепрошую за профанське питання, чи є якісь сервіси, де можна шукати місцевого адвоката для підписання з ним договору, якщо виникнуть якісь юридичні питання?

    Краще шукати адвоката по рекомендаціям або відгукам серед знайомих. Якщо шукатимете в інтернеті - спочатку провірте чи зареєстрований він в Єдиному реєстрі адвокатів https://erau.unba.org.ua/

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024