Задайте вопрос юристу

841 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 30 июня 2024, вопрос №113892 350₴

Квартира в розтермінування, чи оформляти на себе

Вітаю!
Придбав квартиру в розтермінування у забудовника
За пару місяців вже все буде виплачено і треба буде оформлювати квартиру через купівлю-продаж на себе
Нещодавно були новини, що можуть забрати житло якщо не сплатити штраф (в мене не має військово-облікових документів) якщо не оновити дані в тцк
Порекомендуйте як бути: оформлювати таки на себе чи шукати на кого можна з родичів

Ответы юристов (6)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Якщо Ви порушите законодавство про мобілізацію, Вас притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    Проте, якщо сума штрафу буде меншою за 20 мінімальних зарплат (160 тис грн) - звернення стягнення на єдине житло не здійснюється (частина 7 статті 48 ЗУ "Про виконавче провадження)

    Тому, якщо це Ваше єдине житло - забрати його або конфіскувати не зможуть. Єдине, що Вам теоретично може загрожувати - штраф та блокування рахунків.

    Якщо бажаєте перестархуватись - Ви можете переоформити квартиру на когось із родичів.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 2 дня назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Артуре!

    Забрати житло у Вас за несплату штрафу за неоновлення даних не можуть. Перше, що зробить виконавець - це накладе арешт на Ваші раунки у банківських установах. Далі, якщо суми для списання буде недостатньо - на рухоме майно.

    З приводу нерухомого майна ситуація наступна:

    Одним із заходів примусового виконання рішень згідно зі статтею 10 Закону України «Про виконавче провадження» є звернення стягнення на майно боржника, у тому числі якщо воно перебуває в інших осіб або належать боржникові від інших осіб, або боржник володіє ним спільно з іншими особами.

    Цей захід включає арешт, вилучення та примусову реалізацію майна. При цьому важливо враховувати розмір стягнення, який визначається в обсязі, необхідному для виконання за виконавчим документом, з урахуванням стягнення виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів, накладених на боржника під час виконавчого провадження, основної винагороди приватного виконавця.

    У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (станом на зараз 160 000 грн), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому випадку виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

    Отже, для того, аби виконавець наклав ареш на Ваше майно, Вам необхідно назбирати несплачених штрафів на суму 16000 грн.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович

    ВІТАЮ ВАС, пане АРТУР!

    По-перше ніхто житло за штра ф ТЦК не забере. По штрафам діють точно такі ж правила, як і по штрафам по правилам дорожнього руху, камерам і будь-яким іншим боргам.

    Тобто діють норми Закону України "Про виконавче провадження".

    Стягнення на єдине житло боржника здійснюватися не може за відсутності боргу більше 160 тисяч гривень.

    У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (тобто з 01 січня 2024 року становить 142 000 грн., з 01 квітня 2024 року - 160 000 грн.), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника (ч.7 ст. 48 Закону).

    Максимальна загроза - накладення арешту на таке житло (на вчинення реєстраційних дій) до сплати штрафу і закриття виконавчого провадження.

    По-друге. У мене значний сумнів, що будуть штрафи масові щодо осіб, які не нагадали про себе в ТЦК. У ТЦК вже є більше 1 мільйона довірливих співгромадян, які здали свої актуальні дані для того, щоб їх тероризували з вимогою піти служити.

    Оформлення житла на родичів доволі ризикове заняття. Тут жодної гарантії бути не може, що потім це майно не піде кудись не туди.

    Тому треба все розраховувати і зважувати всі за, проти. Можливо якось підстраховуватися.

    Крім того, ніщо не заважає дізнавшись про штраф його сплатити і вже тоді преоформити майно на родичів, якщо буде така загроза. Ви ж не за межами України і Вам доступ до нотаріальних послуг заблокувати не можуть.

    Хай Вам щастить!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Карпенко Андрей Владимирович

    Вітаю!

    1.

    Новий закон про мобілізацію в Україні набув чинності. А це означає, що у військовозобов'язаних є 60 днів, щоб оновити дані в територіальних центрах комплектування. Якщо протягом цього періоду громадяни не оновлять свої дані, їм нарахують штраф. А от за несплату штрафу передбачено одразу кілька покарань.

    У такому разі інформацію про порушника передадуть у виконавчу службу і дані про нього внесуть до Єдиного реєстру боржників. А це, своєю чергою, передбачає арешт майна і блокування банківських карт.

    У законі йдеться про те, що заблокувати використання і вилучити з рахунку можна тільки ту суму, яка рівнозначна штрафу, але не більше. Якщо коштів недостатньо, то рахунки блокуються поки необхідна сума буде накопичуватися.

    За відсутності коштів на банківських рахунках або надходжень для сплати штрафу для покриття штрафу може використовуватися майно.

    Якщо людина не виконує зобов’язання, то за певною процедурою майно може бути виставлено на торги і продається за допомогою аукціону. З цих коштів сплачується штраф та виконавчі витрати, а решта повертається власнику.

    Звичайно, продати ваше нерухоме майно не зможуть, але накладати арешт, щоб не дати можливість розпоряджатися, швидше за все будуть.

    Також у такому разі поліція або співробітники ТЦК можуть застосовувати адміністративне затримання, якщо необхідно встановити особу або з'ясувати обставини порушення. Затримати можуть до трьох діб.

    Крім того, якщо військовозобов'язаний не сплатив штраф за прострочення оновлення даних, йому можуть виписати другий штраф, сума якого зросте - до 25 тисяч гривень для фізичних осіб.

    Уже в разі несплати другого штрафу, така особа може бути притягнута до кримінальної відповідальності за порушення закону про мобілізацію. За ухилення від мобілізації під час дії воєнного стану передбачено від 3 до 5 років ув'язнення.

    2.

    В Україні з 18 травня 2024 року діють нові правила мобілізації, затверджені змінами до законів Про мобілізаціну підготовку й мобілізацію, Про військовий обов’язок та військову службу, про військовий стан, та деякими змінами до КУпАП. З січня 2024 року вступили в дію зміни в закон, який регулює діяльність Єдиного електронного реєстру військовозобов'язаних Оберіг, який передбачає формування військово-облікових документів на базі Оберіга й функціонування електронного кабінета військовозобов'язаного.

    Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов'язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

    Серед військово-облікових документів, передбачених законодавством є такі:

    • приписне свідоцтво для призовників, які стали на військовий облік та не є військовозобов'язаними;
    • тимчасове посвідчення військовозобов'язаного кількох зразків до 2017 року;
    • тимчасове посвідчення військовозобов'язаного нового зразка з 2017 року;
    • військовий квиток чи посвідчення офіцера;
    • військово-обліковий документ, сформований онлайн на базі даних Оберіг ― зараз через застосунок Резерв+ для призовників, військовозобов'язаних і резервістів.

    У липні деяких військовозобов'язаних оштрафують і це стосується тих, які проігнорували правила і не пішли оновлювати свої облікові дані в ТЦК. Штраф почнуть виписувати після 17-го числа.

    Штраф за неявку в ТЦК та інші порушення можуть бути виписані на підставі двох статей: 210 - "За порушення правил військового обліку" та 210-1 - "За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Законом визначено наступні розміри адмінштрафів для громадян, посадових та юридичних осіб:

    • порушення призовниками, військовозобов'язаними, резервістами правил військового обліку - тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот нмдг (3400-5100 грн). Повторне порушення - штраф від трьохсот до п'ятисот нмдг (3400-8500 грн). В особливий період - штраф від однієї тисячі до однієї тисячі п'ятисот нмдг (17000-25500 грн).
    • порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію - тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п'ятисот нмдг (5100-8500 грн) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об'єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п'ятисот (17000-25500 грн). Повторне - штраф на громадян від п'ятисот до семисот нмдг (8500-11900 грн) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об'єднань - від однієї тисячі п'ятисот до двох тисяч нмдг (25500-34000 грн). В особливий період - штраф на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п'ятисот нмдг (17000-25500 грн) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об'єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п'ятисот нмдг (34000-59500).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період порушень правил військового обліку та мобілізації, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Порушенням правил військового обліку вважаються ситуації, коли військовозобов'язаний:

    • не перебуває на обліку за місцем проживання, роботи чи навчання;
    • не прибув за викликом ТЦК для взяття на військовий облік;
    • не оформив військово-облікові документи;
    • переїхав у воєнний час без дозволу ТЦК тощо.

    Після 17 липня 2024 року кожному громадянину від 18 до 60 років, відомості про якого містяться у Єдиному держреєстрі призовників і який у ТЦК не уточнив свої персональні дані, може бути надіслана повістка поштою.

    Фактично, постанова Кабміну встановлює презумпцію винуватості, бо ви зобов’язані були добровільно уточнити свої дані, але цього не зробили.

    Відповідно до пункту 41 Постанови КМУ 560 належним підтвердженням оповіщення про виклик до ТЦК у разі надсилання повістки поштою є:

    1. День отримання поштового відправлення особою, що підтверджується відміткою про отримання.
    2. День проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення.
    3. День проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання, про яке вона повідомила ТЦК під час уточнення своїх облікових даних.
    4. День проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати відправлення, якщо особа не повідомила ТЦК іншої адреси місця проживання.
    5. День проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою зареєстрованого місця проживання, якщо особа не повідомила ТЦК іншої адреси місця проживання.
    Карпенко Андрей Владимирович

    Втратити квартиру неплатник штрафу, якщо борг перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати - наразі в Україні це 160 тисяч гривень.

    Стаття 48 ЗУ "Про виконавче провадження"

    1. Звернення стягнення на майно боржника полягає в його арешті, вилученні (списанні коштів з рахунків) та примусовій реалізації (пред’явленні електронних грошей до погашення в обмін на кошти, що перераховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця).

    2. Стягнення за виконавчими документами звертається в першу чергу на кошти боржника у національній та іноземній валютах, інші цінності, у тому числі на кошти на рахунках боржника у банках та інших фінансових установах.

    Забороняється звернення стягнення та накладення арешту на кошти на єдиному рахунку, відкритому у порядку, визначеному статтею 35-1 Податкового кодексу України, кошти на рахунках платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, кошти на електронних рахунках платників акцизного податку, на кошти, що перебувають на поточних рахунках із спеціальним режимом використання, відкритих відповідно до статті 15-1 Закону України "Про електроенергетику", на поточних рахунках із спеціальним режимом використання, відкритих відповідно до статті 19-1 Закону України "Про теплопостачання", на поточних рахунках із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за інвестиційними програмами, на поточних рахунках із спеціальним режимом використання для кредитних коштів, відкритих відповідно до статті 26-1 Закону України "Про теплопостачання", статті 18-1 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", на поточних рахунках із спеціальним режимом використання, відкритих відповідно до пункту 1 частини другої статті 8 Закону України "Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України", на спеціальному рахунку експлуатуючої організації (оператора) відповідно до Закону України "Про впорядкування питань, пов’язаних із забезпеченням ядерної безпеки", на кошти на інших рахунках боржника, накладення арешту та/або звернення стягнення на які заборонено законом.

    Арешт на майнові права у вигляді майнових прав у внутрішній системі обліку особи, яка провадить клірингову діяльність, накладається в порядку, встановленому статтею 64 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки".

    Не допускається накладення арешту на кошти, що знаходяться в Національному банку України або іноземних банках на рахунках, відкритих Центральному депозитарію цінних паперів та/або кліринговим установам для забезпечення здійснення грошових розрахунків.

    Не допускається накладення арешту, звернення стягнення за власними зобов’язаннями Центрального депозитарію цінних паперів як суб’єкта господарювання на кошти, що знаходяться в Національному банку України або іноземних банках на рахунках, відкритих Центральному депозитарію цінних паперів для забезпечення виплати доходів за цінними паперами, при погашенні боргових цінних паперів чи при здійсненні емітентом інших корпоративних операцій, що передбачають виплату коштів.

    Не допускається накладення арешту, звернення стягнення на кошти, що отримуються (утримуються) небанківським надавачем платіжних послуг на розрахунковому рахунку, відкритому банком небанківському надавачу платіжних послуг для виконання платіжних операцій, за зобов’язаннями такого небанківського надавача платіжних послуг перед будь-яким кредитором, крім звернення стягнення за зобов’язаннями цього небанківського надавача платіжних послуг перед користувачем, за умови що таке зобов’язання пов’язано з наданням ним платіжних послуг такому користувачу. Порядок звернення стягнення на кошти, що знаходяться на розрахункових рахунках небанківських надавачів платіжних послуг, встановлюється Національним банком України.

    3. Готівкові кошти, виявлені у боржника, вилучаються та зараховуються на відповідні рахунки органів державної виконавчої служби, приватного виконавця не пізніше наступного робочого дня після вилучення, про що складається акт.

    4. На кошти та інші цінності боржника, що знаходяться на рахунках та на зберіганні у банках чи інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, або на електронні гроші, що зберігаються на електронних гаманцях в емітентах електронних грошей, на рахунках у цінних паперах у депозитарних установах, накладається арешт не пізніше наступного робочого дня після їх виявлення. Арешт поширюється також на кошти на рахунках та електронні гроші, що зберігаються на електронних гаманцях в емітентах електронних грошей, відкритих після винесення постанови про накладення арешту.

    5. У разі відсутності у боржника коштів та інших цінностей, достатніх для задоволення вимог стягувача, стягнення невідкладно звертається також на належне боржнику інше майно, крім майна, на яке згідно із законом не може бути накладено стягнення. Звернення стягнення на майно боржника не зупиняє звернення стягнення на кошти боржника. Боржник має право запропонувати види майна чи предмети, які необхідно реалізувати в першу чергу. Черговість стягнення на кошти та інше майно боржника остаточно визначається виконавцем.

    6. Стягнення на майно боржника звертається в розмірі та обсязі, необхідних для виконання за виконавчим документом, з урахуванням стягнення виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів, накладених на боржника під час виконавчого провадження, основної винагороди приватного виконавця. У разі якщо боржник володіє майном разом з іншими особами, стягнення звертається на його частку, що визначається судом за поданням виконавця.

    7. У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (160 тис грн), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

    8. Виконавець проводить перевірку майнового стану боржника у 10-денний строк з дня відкриття виконавчого провадження. У подальшому така перевірка проводиться виконавцем не менше одного разу на два тижні - щодо виявлення рахунків, електронних гаманців боржника, не менше одного разу на три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника.

    НА КОГО ОФОРМЛЮВАТИ КВАРТИРУ ВИРІШУВАТИ ВАМ.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Треба оформлювати на себе, якщо це буде Ваше єдине майно. Якщо все таки об'єкт нерухомості буде другий, третій і так далі - радив би оформлювати на надійних близьких осіб.

    Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.

    "7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."

    Що означає?

    Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.

    Тому мушу зазначити, що проблеми значно перебільшені. Так, блокування рахунків можливе. Але це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, у тому числі за будь-які інші проступки та порушення. Жодного прямого відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості.

    З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України