Задайте вопрос юристу

861 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 06 июля 2024, вопрос №114417 340₴

Чи можуть виписати штраф якщо прийде рекомендований лист від ТЦК на адресу, вказану в Резерв+

Доброго дня. Я стою на обліку ВПО за адресою проживання, військовозобов'язяний, маю бронювання, ВЛК пройшов менше року току, вклеєний VIN, дані в Резерв+ оновив, все підтягнулось, дані про бронювання також наявні у реєстрі, електронна пошта, телефон, тощо.

Але, якщо я правий у постанові кабміну №560 вказано, що поштове повідомлення з відміткою про відсутність особи за вказаною адресою в "Резерв+" може вважатися підставою для того, аби ТЦК не складало протокол, а відразу виносило постанову про накладення штрафу.
Через "особливості" документообігу в ТЦК мене вже й так через роботу повісткою викликали на оновлення данних, які і так оновлені місяць тому, (вже після 18 травня) ще й казали навіщо чергу збільшуєш, в тебе ж все гаразд.

Проблема в тому, що я вдень постійно на роботі, часто буваю у відрядженнях, тощо. Тобто згідно їх логіки, вони знову захочуть щоб я оновив дані, лист надійде, окрім мене його нікому отримати - відмітка про відсутність особи - штраф? Я ж можу дізнатись про листа вже з заблокованими рахунками. Чи я щось плутаю?

Дякую

Ответы юристов (5)

    Богун Сергій Павлович
    32.9%

    Доброго дня.

    Згідно КУпАП:

    Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Іншими словами якщо інформація про Вас є в реєстрах і ТЦКСП може їх отримати - підстав щодо накладення штрафу не буде.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    32.9%

    Доброго дня, Вадиме!

    Надсилання повісток поштовим відправленням врегульовано Постановою КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період». Остання зазначає наступне:

    "34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".

    Щодо Вашого питання з приводу можливості нескладання протоколу про адмінистративне правопорушення:

    Стаття 258 КУпАП. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається:

    "Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику".

    Проте, згідно із приміткою статті 210 КУпАП:

    "Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи".

    Отже, оскільки Ви нещодавно оновили дані, маєте всі належні документи та відповідну інформацію у реєстрі, ТЦК немає права притягнути Вас до відповідальності за правопорушення передбачені статтями 210 та 210-1 КУпАП.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ОНОВЛЕННЯ ДАНИХ ТА ПОВІСТКА, ТО РІЗНІ РЕЧІ.

    Додаток РЕЗЕРВ + не містить усіх даних про людину. Якщо необхідно уточнити або доповнити інформацію - ТЦК видає повістку.

    ЯКЩО ВИ НЕ ПРИЙДИТЕ В ТЦКСП ЗА ПОВІСТКОЮ, ТО ВАС МОЖУТЬ ПРИТЯГНУТИ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    АЛЕ, Є МЕХАНІЗМИ, КОТРИЙ ДОЗВОЛИТЬ ВАМ УНИКНУТИ ЦЬОГО.

    Військовозобов'язаний має 10 днів, щоб оскаржити в суді протокол ТЦК про порушення військового обліку.

    Кабінет міністрів України вніс зміни до правил надання поштових послуг для оповіщення призовників, військовозобов'язаних і резервістів. Про це йдеться у відповідній постанові уряду №747 від 25 червня 2024 року.

    Якщо громадянин України не дотримується загальних правил мобілізації під час дії воєнного стану (не прибуває за викликом до ТЦК та СП, ігнорує отриману повістку тощо), то за такі дії його притягують до адміністративної відповідальності у вигляді штрафних санкцій. Однак не завжди військовозобов’язаних осіб належним чином інформують про їх застосування.

    Згідно з новим документом, повістки або інші виклики до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК) тепер можуть бути надіслані рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення. Цю норму також включено до інших нормативних документів, таких як порядок організації та ведення військового обліку призовників і порядок проведення призову громадян на військову службу.

    Повістка про виклик до ТЦК за адресою проживання може бути надіслана після закінчення 60 днів, відведених законодавством на уточнення облікових даних. Належним підтвердженням оповіщення при відправленні повістки поштою вважається:

    • день отримання поштового відправлення: підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
    • день відмітки про відмову отримати поштове відправлення: якщо в поштовому повідомленні зазначено, що особа відмовилася отримати відправлення або відсутня за вказаною адресою;
    • день відмітки про відсутність особи за адресою: якщо особа не повідомила ТЦК про зміну місця проживання і не повідомила нову адресу.

    ххх

    Перепрошую за частину відповіді на російській мові.:

    Дела об административных правонарушениях уполномочены рассматривать непосредственно территориальные центры комплектования и социальной поддержки (ТЦК и СП), которые по результатам рассмотрения дела составляют постановление о наложении административного взыскания.

    Учитывая современные реалии, а также объемы нагрузки на ТЦК и СП, постановления составляются, как правило, с существенными нарушениями прав лица, привлекаемого к административной ответственности, что дает основания для их обжалования.

    Прежде всего необходимо определить, какие именно нарушения были допущены работниками ТЦК и СП, говорит юрист. Ключевым нарушением является неуведомление должным образом лица, привлекаемого к админответственности, о дате, времени и месте рассмотрения дела.

    Стандартные обстоятельства для отмены штрафа следующие:

    1. отсутствует уведомление правонарушителя о дате, времени, месте рассмотрения административного дела. Следует сказать, что есть часть 1 статьи 268 и пункта 3 части 1 статьи 288 Кодекса Украины об административных правонарушениях (далее – КУпАП) которые говорят, что рассмотрение дела должно состояться с уведомлением и участием правонарушителя. Если ты как правонарушитель не проинформирован о рассмотрении дела в отношении тебя и по итогу которого будет принято спорное постановление о наложении штрафа – это основание, чтоб отменить такое постановление;
    2. ответчиком (ТЦК) не были учтены все обстоятельства, имеющие значение для рассмотрения дела и должны быть учтены для принятия постановления. Законодателем установлено (статья 280 КУпАП) какие обстоятельства должны быть учтены ответчиком (ТЦК), а именно: было ли административное правонарушение вообще совершено; кто виноват; привлекается к ответственности лицо совершившее правонарушение или другое лицо; подлежит такое лицо административной ответственности; есть смягчающие обстоятельства или отягчающие; причинён материальный ущерб;
    3. не чётко определён нормативный акт (статья), предусматривающая ответственность за такое нарушение. Часто в постановлении не указывается или некорректная норма приведена, то есть ошибочно иная, чем нужна. Норма, согласно которой осуществляется привлечение к ответственности, должна быть четко определена в отношении твоей ситуации. Если нельзя применить приведенную статью, она не должно находиться в постановлении;
    4. неподача субъектом властных полномочий (ТЦК) отзыва на твой иск. Такая не подача может быть квалифицирована судом как признание иска ответчиком (часть 4 статья 159 Кодекса административного судопроизводства Украины). Отзыв – это письменный ответ (возражение) ответчика на иск. Эта норма прописана, но суды ее часто не применяют. Я считаю, что эту норму следует указать в иске.

    Приведенный перечень – не исчерпывающий. Я указал обязательные процессуальные нормы.

    Ольга Брус отметила, что повестка о вызове в ТЦК и СП, например, для уточнения учетных данных, не может считаться сообщением в рамках рассмотрения дела об административном правонарушении.

    "То есть вам должна поступить на адрес зарегистрированного места жительства отдельная Повестка от ТЦК и СП, где будет указано, куда, на какую дату и время вам необходимо явиться для участия в рассмотрении в отношении вас дела об административном правонарушении", — пояснила Ольга Брус.

    Повестка о вызове в ТЦК и СП, например, для уточнения учетных данных, не может считаться уведомлением в рамках рассмотрения дела об административном правонарушении

    Также следует знать свои права. В соответствии со ст. 268 КУоАП, лицо, привлекаемое к административной ответственности, может:

    • знакомиться с материалами дела;
    • давать объяснения;
    • представлять доказательства;
    • заявлять ходатайства;
    • при рассмотрении дела пользоваться юридической помощью адвоката.

    Поэтому, если военнообязанного не уведомили о рассмотрении дела об административном правонарушении и при его отсутствии ТЦК и СП составили постановление о наложении административного взыскания, это является грубым нарушением ст. 268 КУоАП, поскольку получатель штрафа не имел возможности предоставить свои объяснения и воспользоваться правовой помощью. Соответственно такое постановление ТЦК и СП является незаконным.

    Следующим шагом для обжалования штрафа от ТЦК станет убеждение, не пропущен ли срок для обжалования постановления, который по закону составляет 10 дней с момента его вынесения.

    В пределах срока для обжалования необходимо подготовить исковое заявление об отмене соответствующего постановления о наложении штрафа и подать его в районный, районный в городе, городской или горрайонный суд по месту расположения ТЦК и СП (если сроки пропущены, то вместе с исковым заявлением необходимо подать обоснованное заявление о восстановлении срока).

    За подачу искового заявления об обжаловании постановления по делу об админправонарушении уплачивается судебный сбор — 605,60 грн.

    После подачи искового заявления в соответствующий суд его принимают к рассмотрению, постановление о наложении штрафа может быть отменено, а дело об административном правонарушении закрыто. Поэтому платить штраф будет не нужно

    После подачи искового заявления в соответствующий суд его принимают к рассмотрению, постановление о наложении штрафа может быть отменено, а дело об административном правонарушении закрыто. Поэтому платить штраф будет не нужно.

    Ознайомтися з порушеннями пошти, які надають підстави для оскарження штрафу:

    https://protocol.ua/ua/yak_oskargiti_shtraf_ttsk_1...

    Корнійчук Євген Іванович
    34.1%

    Доброго дня, Надаю відповідь на ваше запитання!

    Я стою на обліку ВПО за адресою проживання, військовозобов'язяний, маю бронювання, ВЛК пройшов менше року току, вклеєний VIN, дані в Резерв+ оновив, все підтягнулось, дані про бронювання також наявні у реєстрі, електронна пошта, телефон, тощо.Але, якщо я правий у постанові кабміну №560 вказано, що поштове повідомлення з відміткою про відсутність особи за вказаною адресою в "Резерв+" може вважатися підставою для того, аби ТЦК не складало протокол, а відразу виносило постанову про накладення штрафу.Через "особливості" документообігу в ТЦК мене вже й так через роботу повісткою викликали на оновлення данних, які і так оновлені місяць тому, (вже після 18 травня) ще й казали навіщо чергу збільшуєш, в тебе ж все гаразд.Проблема в тому, що я вдень постійно на роботі, часто буваю у відрядженнях, тощо. Тобто згідно їх логіки, вони знову захочуть щоб я оновив дані, лист надійде, окрім мене його нікому отримати - відмітка про відсутність особи - штраф? Я ж можу дізнатись про листа вже з заблокованими рахунками. Чи я щось плутаю?

    ви оновили свої дані, тому вам не загрожує цей випадок. При оновленні даних ви вказали свої актуальні контакні дані, у тому числі електронну пошту номер телефону. Тому у разі відправки вам повістки вона прийде на вашу елетронну адресу у додаток резерв +, Тому ви обов'язково про це дізнаєтесь.

    Штраф накласти не також і легко, це можно зробити лише у вашій присутності або, якщо вас належним чином повідомлено про дату та час розгляду справи. Вам нічого хвилюватись, взагалі. Також скоріше за все, якщо ви маєте бронь її надсилати не будуть взагалі, або її надішлють на підприємство!!!

    Турчин Ярослав
    Турчин Ярослав 2 месяца назад

    Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

    Общаться в чате

    ВІТАЮ ВАС, ВАДИМЕ!

    Не думаю, що будуть якісь штрафи, адже перед цим вони мають зайти в свій "Оберіг" і узріти Ваш статус і що у Вас все ок.

    Якщо все-таки щось наліплять - то Ви з легкістю скасуєте такий штраф в судовому порядку, власне за тою ж процедурою, що й штрафи за камери чи безпідставні штрафи патрульних поліцаїв.

    У Вас немає обов"язку оновлювати дані кожен день - місяць - рік. Лише у разі, якщо змінились дані, які підлягають оновленню в ТЦК відповідно до ч. 11 статт 38 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу".

    Призовники, військовозобов’язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв’язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.

    Головне мати належні документи і надати їх суду. Ваше ВЛК чинне 1 рік для військово-облікових цілей.

    Хай щастить.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України