Начните консультацию с юристом онлайн
Померла хвора в день поступлення в неврологічному відділенні.Родичі разом з поліцією перефотографували історію хвороби та лист назначень,мед сестри ,які чергували не підсказали лікарю що це заборонено.Як в подальшому діяти лікарю черговому,коли родичі померлої та поліція вимагає перефотографували,робить проти його волі дії, погрожує,а мед персонал не реагує ,медсестри на цю ситуацію?чи мають право родичі та поліція фотографувати історію хвороби та лист призначень?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (11)
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Відповідно до ст. 40 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров’я «лікарську таємницю» можливо розуміти інформацію, яка стала відома медичні працівники й інші особи, яким у зв’язку з виконанням професійних або службових обов'язків стало відомо про хворобу, медичне обстеження, огляд і результати, інтимну й сімейну сторони життя громадянина, не мають права розголошувати ці відомості.
Конвенції про права людини в біомедицині (Convention on Human Rights and Biomedicine. DIR/JUR (96), 14, Strasbourg 1996) відомості про стан здоров’я людини визнає складовою права на повагу до приватного життя (ст. 10) та охороняється також положеннями Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (ст. 8).
Правила розпорядження даними, які становлять лікарську таємницю, та інформацією для пацієнта також задекларовані на міжнародному рівні, зокрема у:
Лікар, як й інші особи, які беруть участь у наданні медичної допомоги, зобов'язаний зберігати лікарську таємницю навіть після смерті пацієнта, як і факт звернення за медичною допомогою, за відсутності іншого розпорядження хворого, або якщо це захворювання не загрожує його близьким і суспільству.
Таємниця поширюється на всю інформацію, отриману в процесі лікування хворого (у т. ч. діагноз, методи лікування, прогноз тощо).
В нормативно-правових актах, у яких зазначаються відомості, що становлять лікарську таємницю, відсутнє чітке визначення цього терміна.
Згідно з ст. 286 Цивільного кодексу України «лікарську таємницю» можливо розуміти як:
Забороняється вимагати та подавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування фізичної особи.
Фізична особа зобов'язана утримуватися від поширення інформації, яка стала їй відома у зв'язку з виконанням службових обов'язків або з інших джерел.Відповідно до Кримінального кодексу України під поняттям лікарської таємниці слід розуміти такі відомості:
Відповідно до Закон України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» в Україні діють державні інформаційні системи трансплантації: Єдина державна інформаційна система трансплантації органів та тканин та Державна інформаційна системи трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин.
Обробка персональних даних, що є конфіденційною інформацією про фізичних осіб та міститься в інформаційних системах супроводу трансплантації, здійснюється з дотриманням вимог Конституції України, законів України "Про захист персональних даних", "Про інформацію" та інших законів України.
Персональні дані, що є конфіденційною інформацією про фізичну особу, збирання, зберігання і використання яких не передбачено законодавством у сфері охорони здоров’я, та містять вимоги щодо обробки персональних даних в інших інформаційно-телекомунікаційних системах, можуть оброблятися у базах даних державних інформаційних систем трансплантації лише за згодою суб’єктів персональних даних.
Порядок розголошення лікарської таємниціВідповідно до частини другої статті 39 Закону України "Основи законодавства про охорону здоров’я" ч.2 ст.285 Цивільного кодексу України батьки (усиновлювачі), опікун, піклувальник мають право на отримання інформації про стан здоров’я дитини (до 18 років) або підопічного (недієздатної особи).
Також лікарська таємниця може бути розголошена без згоди пацієнта у таких випадках:
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про захист персональних даних» до обробки персональних даних про здоров’я людини пред’являються особливі вимоги. Персональні дані такого характеру можуть бути предметом збору та обробки тільки у разі необхідності охорони здоров’я, встановлення медичного діагнозу, для забезпечення опіки або лікування або надання медичних послуг за умови, що такі дані обробляються медичним працівником або іншою особою закладу охорони здоров’я, на якого покладено обов’язки щодо забезпечення захисту персональних даних і на якого поширюється законодавство про лікарську таємницю.
Відповідальність за розголошення лікарської таємниціЗа незаконне розголошення лікарської таємниці встановлена кримінальна відповідальність (ст. 145 КК України). Так, умисне розголошення лікарської таємниці особою, якій вона стала відома у зв’язку з виконанням професійних чи службових обов’язків, якщо таке діяння спричинило тяжкі наслідки, – карається штрафом від однієї тисячі до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк до двохсот сорока годин, або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або виправними роботами на строк до двох років.
Згідно зі ст. 132 КК України розголошення службовою особою лікувального закладу, допоміжним працівником, який самочинно здобув інформацію, або медичним працівником відомостей про проведення медичного огляду особи на виявлення зараження вірусом імунодефіциту людини чи іншої невиліковної інфекційної хвороби, що є небезпечною для життя людини, або захворювання синдром набутого імунодефіциту (СНІД) та його результатів, що стали їм відомі у зв’язку з виконанням службових або професійних обов’язків, – карається штрафом від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.
Тут зовсім інше,що поліція вимагала перефоткати історію хвороби та родичі померлої Діагноз епілепсія.Чи має право лікар подати на суд за таке ,що родичі погрозами та міліція вимагала перефотографувати історію хвороби та лист назначень
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеЛікар повинен написати заяву до поліції про данний випадок а також сповістити службовою запискою свого керівника
А можете вказати номер статті та закон,що родичі та поліція займались беспределом стосовно лікаря?
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеСтаття 132 ККУ
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, пані ЛАНО!
А що значить поліція? Це робив слідчий, слідчо-оперативна група? Особи, які вимагали доступ до інформації представились? Назвали свої дані, № жетону, посаду, підстави?
Вибачте, але останнім часом "понабрані по оголошенню" у відреформовану патрульну поліцію особи, все частіше використовують свою поліцейську форму для вирішення питань своїх родичів, знайомих та ін., здійснюючи неправомірні вимоги та дії, використовуючи юридичну необізнаність та страх громадян перед людьми у формі.
У Вас мав право витребувати доступ до матеріалів медичної справи лише слідчий, який на підставі внесених даних до Єдиного реєстру досудових розслідувань здійснює відповідне досудове провадження.
Тобто мала бути надана постанова чи хоча б офіційний лист слідчого з проханням надати інформацію та копії документів... з посиланням на № ЄРДР та ін. обставини. І то, листи Ви виконувати не зобов"язані.
Якщо добровільно не надаються дані, то їх можна вилучити з лікарні лише на підставі ухвали слідчого судді.
Якщо цього не було, то треба не до суду подавати, а звертатися із заявою до місцевого територіального підрозділу Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції, адже фактично представники поліції здійснили злочин з використанням форменого одягу та повноважень поліцейського.
Телефон Департаменту внутрішньої безпеки для повідомлень про правопорушення, пов’язані з корупцією, чи інші протиправні дії, вчинені співробітниками правоохоронних органів:
+380 (50) 352 72 77
Управління внутрішньої безпеки ГУНП в Одеській області, м. Одеса, вулиця Буніна, 37. Тел. +38 (048) 779-45-83.
Звісно цю справу як завжди покриють на рівні Києва, адже місцеві підрозділи патрульної поліції не є юридичними особами публічного права, а є лише прямо підпорядкованими підрозділами без статусу юридичної особи у складі Департаменту патрульної поліції (м. Київ), тому органи внутрішньої безпеки на місцях не мають права їх притягати до відповідальності, а можуть лише направити матеріали в Київ.
Чарівна звісно реформа вийшла... Є чим пишатися на всю Європу. Якщо раніше питання з поліцією могли вирішити лише окремі статусні категорії громадян, а якщо приїздила в область "Кобра", то взагалі казали місцеві чини міліції - не дзвоніть нам ці дні... то зараз кожен "бармен і тамада" може, бо має кума, брата, свата в патрульній поліції... а самим патрульним не пояснили на курсах, що таке честь мундира та корупція і використання повноважень в інтересах кума, брата, свата.
Я Вам щиро співчуваю, але таке беззаконня припинити буде досить складно. Такі часи, така країна.
В будь-якому разі відфотографовані матеріали - отримані незаконним шляхом та не можуть бути використані в суді як докази.
З повагою, юрист Ярослав Турчин
Це трапилось в Хмельницькій області,там куди звертатися?
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеСтарший інспектор з особливих доручень відділу уповноважених з контролю за дотриманням прав людини в поліцейській діяльності (з дислокацією в Хмельницькій області) управління дотримання прав людини ДГІДПЛ (Департаменту головної інспекції та дотримання прав людини Нацполіції) полковник поліції Когунь Андрій Миколайович 067-381-14-78
Електронна адреса
dgidpl@police.gov.ua
Це який закон та стаття,що поліція вела себе незаконно з родичами?
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеЗакон України "Про Національну поліцію" визнача права і обов"язки поліції.
Щодо поліції діє той самий принцип, що і для інших державних службовців, а саме вимоги ч. 2 ст. 19 Конституції України, відповідно до якої - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Право на медичну таємницю закріплене в Основах законодавства України про охорону здоров'я (статті 39 (ч. 2, 5), 39-1, 40, 43 (ч. 1).
Порядок розслідування кримінальних правопорушень визначено Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність" та нормами Кримінального процесуального кодексу України.
Під час законних дій у них мали бути увімкнені нагрудні боді-камери і фікусвати свою поведінку. Якщо цього не було, то звісно, що вони виконували приватне замовлення.
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Дане питання регульовано Порядком взаємодії між органами та підрозділами Національної поліції України, закладами охорони здоров’я та органами прокуратури України при встановленні факту смерті людини під час воєнного стану на території України.
Уповноважені працівники органів та підрозділів Національної поліції України:
1) здійснюють реєстрацію в журналі єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події, форма якого наведена у додатку 4 до Порядку ведення єдиного обліку в органах (підрозділах) поліції заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення та інші події (пункт 4 розділу II), затвердженого наказом МВС від 08 лютого 2019 року № 100, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 223/33194, повідомлень про факт смерті людини, у тому числі повідомлень, що надійшли від закладів охорони здоров’я;
2) виїжджають для огляду при надходженні повідомлення про факт смерті людини із ознаками насильницької смерті або підозри на таку, у тому числі за місцем її проживання;
3) за результатами огляду трупа, після з’ясування обставин смерті та за відсутності ознак насильницької смерті чи підозри на таку повідомляють територіальний заклад охорони здоров’я про необхідність оформлення лікарського свідоцтва про смерть.
4) невідкладно повідомляють прокурора про факт насильницької смерті людини.
У разі надходження повідомлення про факт насильницької смерті людини, підозри на смерть людини або встановлення такого факту під час огляду трупа (частини трупа) людини, що померла раптово, на місце події виїжджає судово-медичний експерт або лікар, якщо вчасно неможливо залучити судово-медичного експерта.
Відомості, які містяться в повідомленнях про факти насильницької смерті людини, підозри на таку, підлягають унесенню до Єдиного реєстру досудових розслідувань відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України.
Для проведення судово-медичної експертизи (розтину) або судово-медичного дослідження (зовнішнього огляду) направляються трупи (частини трупів) людей:
1) з ознаками насильницької смерті або достатньо обґрунтованої підозри на таку смерть;
2) особу яких не встановлено.