Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день. 16 июля вступают в силу штрафы за не уточнение данных. Если я сейчас поступаю в университет, по правилам, по нарастанию образования. Но получить справку о том, что я студент смогу позже, возможно даже в сентябре. Вопрос следующий, если я не обновлю данные до 16 июля, а потом в сентябре приду оформить отсрочку со справкой из учебного заведения, будет ли мне штраф 17 000 (если до этого его не назначат)
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (10)
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.
У разі перебування на території України уточнити дані можливо:
За неоновлення даних можливий штраф за статтею 210 КУпАП.
Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо ТЦК отримає відповідну інформацію з інших реєстрів - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.
А інформація про Вас обов'язково є в ЄДБО, реєстрі територільної громади та ін.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
ТАК, ВАС ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
ОБОВ'ЯЗКОВО ОНОВІТЬ ДАНІ ЧЕРЕЗ РЕЗЕРВ +.
ЯКЩО ВИ ЦЬОГО НЕ ЗРОБИТЕ ВАС ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
В Україні з 18 травня 2024 року діють нові правила мобілізації, затверджені змінами до законів Про мобілізаціну підготовку й мобілізацію, Про військовий обов’язок та військову службу, про військовий стан, та деякими змінами до КУпАП. З січня 2024 року вступили в дію зміни в закон, який регулює діяльність Єдиного електронного реєстру військовозобов'язаних Оберіг, який передбачає формування військово-облікових документів на базі Оберіга й функціонування електронного кабінета військовозобов'язаного.
Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов'язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів.
Серед військово-облікових документів, передбачених законодавством є такі:
У липні деяких військовозобов'язаних оштрафують і це стосується тих, які проігнорували правила і не пішли оновлювати свої облікові дані в ТЦК. Штраф почнуть виписувати після 17-го числа.
Штраф за неявку в ТЦК та інші порушення можуть бути виписані на підставі двох статей: 210 - "За порушення правил військового обліку" та 210-1 - "За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Законом визначено наступні розміри адмінштрафів для громадян, посадових та юридичних осіб:
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період порушень правил військового обліку та мобілізації, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Порушенням правил військового обліку вважаються ситуації, коли військовозобов'язаний:
Після 17 липня 2024 року кожному громадянину від 18 до 60 років, відомості про якого містяться у Єдиному держреєстрі призовників і який у ТЦК не уточнив свої персональні дані, може бути надіслана повістка поштою.
ЙМОВІРНІСТЬ ОТРИМАННЯ ПОВІСТКИ ДУЖЕ МАЛА, ТОМУ ЩО НА ТЕПЕР ВТІЛЬКИ В РЕЗЕРВ + ОНОВИЛИ ДАНІ 3 МЛН ОСІБ.
А ВОТ ЯКЩО ВИ НЕ ОНОВИТИ ДАНІ, ТО ПРИ ПЕРЕВІРЦІ ДОКУМЕНТІВ, ВИ 100% ОТРИМАЄТЕ ПОВІСТКУ ТА ШТРАФ.
КОЛИ ВИ ПРИЙДЕТЕ ОФОРМЛЮВАТИ ВІДСТРОЧКУ, ВАМ ТРЕБА БУДЕ ПРОЙТИ ДВА ПРОЦЕСА:
ШТРАФ БУДЕ ОБОВ'ЯЗКОВО ЗА НЕОНОВЛЕНЕЯ ДАНИХ.
ДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПО ВАШІЙ ЗАЯВІ ПРО НАДАННЯ ВАМ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ВАС НЕ МАЮТЬ ПРАВА МОБІЛІЗУВАТИ.
Добрый день. Вот сегодня хотел обновить, но пишет, что данных недостаточно, что я не закреплен не за каким тцк (хотя я закреплён, но видимо дело пропало) и мне нужно обращаться напрямую в тцк для уточнения. Если я не пойду до поступления в тцк , будет ли мне грозить штраф, при условии, что в резерве технически я обновился.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеСпробуйте ще раз оновити дані.
До 10 раз обновлял, переустанавливал. "Інформація в системі оберіг не повна, потрібне уточнення "
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеА ПІДТВЕРДЖУЄ, ЩО ВИ ОНОВИЛИ ДАНІ?
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВИ ДАНІ, ЯК ВИМАГАЄ ЗАКОН, ОНОВИЛИ.
ВАС ЗА НЕОНОВЛЕНЕЯ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ ПРИТЯГНУТЬ.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Ярославе!
Можливо Вас і притягнуть до адмінистративної відповідальності, за статтею 210 КУпАП, проте, Ви зможете оскаржити даний штраф за наступних осбставин:
1. Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.
У Вашому випадку, як раз усі необхідні дані повинні бути у Реєстрі, скільки Ви навчались та збираєтесь бути зарахованим до ВНЗ.
Крім того, штрафу обов'язково повинна передувати постанова.
Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.
Отже, як бачите, якщо Постанова не була розглянута при Вас та Ви не були належним чином повідомлені, це говорить про те, що штраф накладений незаконо.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Так, цілком вірогідно, що ТЦК буде намагатися накласти на Вас адміністративне стягнення. Але Ви точно зможете спробувати його оскаржити в судовому порядку, адже:"...Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи..."
Наразі чинне законодавство передбачає процедуру заочного штрафування, коли про накладене стягнення Ви можете дізнатися лише на стадії його примусового виконання, на жаль. Чинний КУпАП передбачає, що:
Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається
...
Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.
Буквально це означає те, що у визначених випадках, зокрема коли порушення вчинено в особливий період; військовозобов'язаний не з'явився в ТЦК без поважних причин, хоча був повідомлений про дату, час і місце виклику; не повідомив причину неприбуття за повісткою ТЦК має право складати одразу постанову про притягнення до відповідальності, яку вони мають надіслати за адресою громадянина.
Щодо повісток, то наразі вони можуть надсилатися поштою.
16 травня 2024 року Урядом України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період", яка змінює АБСОЛЮТНО ВСЕ, у тому числі порядок оповіщення громадян.
Згідно з даною постановою повістка може бути:
1. Вручена особисто під підпис.
2. Надіслана засобами поштового зв'язку.
Належним підтвердженням оповіщення про виклик до районного (міського) ТЦК та СП є:
- у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки.
Дуже часто на відео ми бачимо, як особи відмовляються від спілкування з представниками ТЦК. За умови наявності відеозапису, повістка буде вважатися врученою.
- у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:
1) день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
2) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.
Таким чином, з 16 липня поточного року розпочнеться активний етап надсилання повісток на поштові адреси військовозобов'язаних та резервістів, уточнені протягом 60 днів.
Щодо оскарження, то:
Стаття 289. Строк оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення
Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, постанов у справі про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу, та/або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), - протягом десяти днів з дня набрання постановою законної сили. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
На практиці час для оскарження постанови складає все ж 10 календарних днів з моменту отримання адміністративних матеріалів. Але у такій ситуації треба обов'язково подавати заяву про поновлення строку.
З повагою!