Задайте вопрос юристу

854 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 15 июля 2024, вопрос №115543 350₴

Резерв+, Потребує уточнення даних в тцк, статус "не на обліку"

Живу за кордоном вже 9 років, до 2014 року був на обліку у військоматі на ТОТ (Донецьк) (мав приписне, військового квитка ніколи не було, бо була відстрочка). Заповнив дані у додатку Резерв+ та отримав такий статус. Чи варто побоюватися можливих штрафів?

Ответы юристов (10)

    Дерій Владислав Олегович
    25.1%

    Доброго дня!

    Ви виконали свій обов'язок по уточненню даних, тому саме по цій підставі притягнути до адміністративної відповідальності Вас не зможуть.

    Проте, Ви можете отримати повістку і за неявку по ній можливий штраф.

    Згідно пункту 41 постанови КМУ 560 Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    • день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно. А притягнути Вас до адміністративної відповідальності буде досить складно, адже Ви знаходитесь за кордоном.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    25.1%

    Доброго дня, Максиме!

    Ви виконали свій обов'язок щодо оновлення даних, встановивши Резерв+. Яку адресу Ви вказали при уточненні даних? Яку адресу реєстрації Ви маєте в Україні, остання на ТОТ чи на підконтрольній території?

    Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності з 18 травня цього року:

    II. Прикінцеві та перехідні положення

    2. Установити, що:

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);.

    Отже, якщо Ви вказали адресу за кордоном, то повістку отримати не повинні, оскільки за кордон Вам її надсилати точно ніхто не буде.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    "34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Олександр Клиент месяц назад

    А як вони можуть відправити мені повістку? якщо останнє місце реєстрації у мене було м. Донецьк, у мене не було ніколи реєстрації на вільній території України.В Резерві+ адресу вказав яка за кордоном.

    • Айвазян Юрий Климентьевич

      Тому я Вас і питаю, де саме Ви зареєстровані та чи вказали адресу за кордоном при оновленні даних?

    • Дерій Владислав Олегович

      В такому випадку, належним чином вручити повістку не вдасться. Якщо випишуть штраф - він буде неправомірним.

      В майбутньому урядовці можуть запровадити електронну повістку, проте на даний час це законодавчо не закріплено.

    • Айвазян Юрий Климентьевич

      В Вас немає жодної проблеми. Ніхто не буде надсилати Вам повістки ані за кордон, ані за місцем реєстрації у Донецьк.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На жаль, але не видно, що саме Ви отримали. Якщо є можливість, краще зробіть скрін отриманого повідомлення.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович
    10%

    Доброго дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Вам необхідно ще раз зайти в Резерв +.

    Наразі, якщо дані Ви оновили дані вчасно, в Резерв + (в лівому верхньому куті) буде зелена відмітка і зазначено "дані уточнено вчасно".

    Корнійчук Євген Іванович
    25.1%

    Доброго дня,

    Живу за кордоном вже 9 років, до 2014 року був на обліку у військоматі на ТОТ (Донецьк) (мав приписне, військового квитка ніколи не було, бо була відстрочка). Заповнив дані у додатку Резерв+ та отримав такий статус. Чи варто побоюватися можливих штрафів?

    є Примітка до ст 210. Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто вони самостійно можуть оновити ваші дані.

    Я зараз на етапі прохоження тестів для вступу на магістратуру, в мене тільки бакалавр, якщо вийде поступити, то бронь точно буде

    Дочекайтесь вступу, потім звертайтесь до ТЦК,

    На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.
    Штрафи досить великі, тому у будь якому випадку треба їх оскаржувати.
    Турчин Ярослав
    14.6%
    Турчин Ярослав 28 дней назад

    Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

    Общаться в чате

    ВІТАЮ ВАС, ОЛЕКСАНДРЕ!

    Вам вже є 25 років? Чи маєте зареєстровану адресу проживання в Україні (на підконтрольній території) або зареєстровану адресу як Внутрішньо переміщеної особи (ВПО)? Якщо ні, то Вам немає чого боятися, бо навіть технічно ТЦК не зможе Вам відправити повістку на домашню адресу, а так само і постанову про накладення штрафу. Тож у ТЦК не буде законних підстав направляти постанову на примусове виконання до державної виконавчої служби.

    Формально Ви б мали перебувати на обліку військовозобов"язаних вже з 27 / 25 років. Але за кордоном Ви не можете стати на облік. Хоча законодавство вже і передбачає пересиланнять таких заяв на облік через консульства до ТЦК, аналогічно як вони пересилають документи до Київського міського ДРАЦСу при реєстрації за кордоном актів цивільного стану.

    Тобто, оскільки Ви не на обліку, то і обов"язку оновлювати дані у Вас не було. Хоча Ви це і зробили, не маючи точної інформації та не будучи військовим юристом. Тобто взагалі питань не може бути.

    Ні. Штраф за таких умов за неоновлення даних неможливий. Сформуйте довідку / інформаційне повідомлення про те, що Ви виконали уточнення даних, яка має бути доступна в застосунку Резерв+

    Чи достатньо оновлення даних через Резерв+ для виконання норми закону про мобілізацію про необхідність оновлення даних протягом 60 днів?

    Так. Військовозобов’язані мають до 16 липня 2024 року уточнити:

    • Адресу проживання
    • Контактний номер телефону
    • Адресу електронної пошти (за наявності)

    Усе це ви можете зробити в застосунку Резерв+.

    Оновлення даних в реєстрі «Оберіг» відбувається безпосередньо після першого входу в застосунок Резерв+.Після авторизації через BankID ваші персональні дані будуть автоматично підвантажені. А після підтвердження чи редагування їх автоматично передадуть до реєстру «Оберіг».

    Що робити у разі отримання сповіщення «Дані в реєстрі «Оберіг» не знайдено»?

    Це повідомлення означає, що дані щодо вас не оцифровані або ж внесені некоректно. В такому випадку необхідно звернутися до ТЦК, в якому ви стоїте на обліку. Для зручності радимо записатись в електронну чергу до ТЦК та СП.

    Оскільки Ви за кордоном і вже досягли 25-річного віку - єдине, що можливо - це накладання штрафу за порушення правил військового обліку.

    Всі інші форми штрафів неможливі.

    Але зараз ТЦК не до цього і ризик штрафу існує поки що тільки для тих, хто самостійно з тих чи інших причин відвідає ТЦК або буде зупинений в Україні патрулем оповіщення.

    Жодного прикладу застосування штрафів для тих, хто за межами України ще не було.

    У разі, якщо штраф буде до Вас застосовано протиправно (свавільно), відмітки у паспорті про виїзд з України - будуть належними доказами фізичної неможливості отримати такі повістки та постанови про штраф, що буде підставою для оскарження в судовому порядку і постанови, і можливих штрафних санкцій.

    Це все можна робити дистанційно.

    Ступінь контролю ситуації залежить від того, чи є у Вас в Україні банківські рахунки, майно на яке виконавча може накласти арешт та які інші можливі незручності завдати Вам протиправними діями виконавчої.

    Стан своїх справ можна відстежувати у застосунку "ДІЯ" або на сайті Реєстру боржників України.

    https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

    Також, у разі протиправних дій з боку ТЦК - звернутися до суду також можна дистанційно, через Електронний кабінет системи "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи. Власне в ній же можна надати доручення на ведення справи в суді Вашому представнику. Більшість юристів та адвокатів працюють з цією системою, що значно спрощує представництво інтересів громадян і юридичних осіб в судах України, знаходячись у будь-якій точці світу (звісно де доступний якісний інтернет).

    https://cabinet.court.gov.ua/

    В іншому раджу не переживати. Все від себе залежне Ви зробили, хоча могли і не оновлювати дані, знаючи, що не перебуваєте на військовому обліку, а тому у Вас не було такого обов"язку, адже мова в законі йде саме про - "громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані".

    Так як Ви на обліку не перебуваєте, то оновлювати дані і не повинні були.

    Оскільки у ТЦК зараз клопоту вистачає і без громадян за кордоном, поки що усіх хто за кордоном не чіпають. І це власне дивно, бо навіщо було влаштовувати блокування консульських послуг та інші неприємності власним співгромадянам, якщо по суті нічого зробити таким людям не можуть. Звісно можна зробити вигляд, що вони не знають про перебування за кордоном і намагатися заочно штраф нав"язати громадянину.

    Проте, це вийде не з усіма. Якщо за Вашою адресою реєстрації (за наявності такої) будуть слати якісь документи, то їх юридичне значення сумнівне. Без перебування на обліку неможливе направлення повістки на ВЛК. При цьому направлення копії постанови про штраф на поштову адресу - має сумнівну законність. Хоча це може і бути судом витлумачено інакше.

    В будь-якому разі в Україні по Конституції гарантується і діє принцип Верховенства права.

    Елементи поняття «Верховенство права» відповдіно до позиції Венеціанської комісії Ради Європи: 1. законність; 2. юридична визначеність; 3. заборона свавілля; 4. доступ до правосуддя, представленого незалежними та безсторонніми судами; 5. дотримання прав людини; 6. заборона дискримінації та рівність перед законом.

    На думку ж Конституційного Суду України, поняття "справедливість" входить до визначення "верховенство права".

    Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права – це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об’єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.

    Таке розуміння права не дає підстав для його ототожнення із законом, який іноді може бути й несправедливим, у тому числі обмежувати свободу та рівність особи. Справедливість – одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права. Зазвичай справедливість розглядають як властивість права, виражену, зокрема, в рівному юридичному масштабі поведінки й у пропорційності юридичної відповідальності вчиненому правопорушенню.(абзаци другий, третій підпункту 4.1 пункту 4 мотивувальної частини)

    Верховенство права, будучи одним з основних принципів демократичного суспільства, передбачає судовий контроль над втручанням у право кожної людини на свободу.(абзац чотирнадцятий підпункту 4.1 пункту 4 мотивувальної частини)

    Конституційний Суд України вважає, що встановлення законодавцем недиференційованого покарання та неможливість його зниження не дозволяє застосовувати покарання до осіб, які вчинили злочини невеликої тяжкості, з урахуванням ступеня тяжкості вчиненого злочину, розміру заподіяних збитків, форми вини і мотивів злочину, майнового стану підсудного та інших істотних обставин, що є порушенням принципу справедливості покарання, його індивідуалізації та домірності.(абзац шостий пункту 5 мотивувальної частини)

    Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 69 Кримінального кодексу України (справа про призначення судом більш м’якого покарання) від 2 листопада 2004 року № 15-рп/2004.

    Із конституційних принципів рівності і справедливості випливає вимога визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування в правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі.

    (абзац другий підпункту 5.4 пункту 5 мотивувальної частини)

    Рішення Конституційного суду України у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 92, пункту 6 розділу Х “Перехідні положення” Земельного кодексу України (справа про постійне користування земельними ділянками) від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005.

    Справедливість є складовою принципу верховенства права. Оскільки права, свободи та інтереси людини є найвищою соціальною цінністю, то саме справедливий суд повинен їх захищати. Конституційний Суд України застосовує принцип справедливості при здійсненні правосуддя і він стає нормою прямої дії.

    Зважаючи на це, у разі свавільного застосування до Вас санкції у вигляді штрафу з боку ТЦК та СП, Ви у разі своєчасного реагування - маєте майже абсолютні шанси на захист своїх прав та припинення протиправних посягань.

    Також пам"ятайте, що Ви маєте право на збереження у себе анульованого паспорта в якому містяться потрібні візи та відмітки про в"їзд до країни перебування.

    Недійсні паспорти для виїзду за кордон анулюються працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, закордонної дипломатичної установи шляхом пробиття не менш як двох отворів у машинозчитуваній зоні, після чого дані вносяться до відомчих інформаційних систем.

    За письмовою заявою заявника анульований паспорт для виїзду за кордон повертається йому працівником територіального органу/територіального підрозділу ДМС, закордонної дипломатичної установи, якщо в ньому проставлені одна чи декілька віз або якщо такий паспорт є підставою для отримання/продовження дозвільних документів на проживання в іноземній державі (пункт 92 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2014 р. № 152 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 р. № 1001)

    Хай Вам щастить!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України