Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 29 июля 2024, вопрос №116635 650₴

Оскарження довідки ЄДБО. Відстрочка від мобілізації

Вітаю. Моя ситуація наступна: мені 26 років; у 2019 році після здобуття ступеня бакалавра, я вступив на магістратуру. Під кінець навчання у 2020-му не з'явився на здачу магістерської, відповідно був відрахований, диплом магістра НЕ отримав.

Після ознайомлення з порадами юристів на цьому ресурсі зробив висновок, що повторний вступ на магістратуру не дасть мені право на відстрочку, адже в довідці ЄДБО від ВНЗ буде вказано, що я порушую послідовність здобування освіти (адже ВНЗ керуються рекомендаційним листом від МО, який фактично не є нормативно-правовим актом).

Також, я консультувався у приймальних комісіях трьох різних ВНЗ. За їх словами, довідка ЄДБО формується автоматично враховуючи всі записи про здобувача освіти в системі. Тобто, ВНЗ не зможе вплинути або змінити "Ні, порушує" на "Так, не порушує".

Поновлення на навчанні також не можливе через наказ №910 від МО, який забороняє поновлення до 1 січня 2025 року.

Тож, враховуючи вищесказане моє запитання наступне:
1. Аби отримати коректну довідку мені варто звертатися особисто до МО з адвокатським запитом, чи можливо відразу до суду?
2. Якою мусить бути процедура оскарження цієї довідки ЄДБО в судовому порядку? Який пакет документів варто підготувати?
3. І найголовніше: чи вартуватиме це витраченого часу та ресурсів і чи є реальні підстави сподіватися на успішне оскарження та отримання коректної довідки, в якій вказуватиметься що я НЕ порушую послідовність здобування освіти? Можливо вам відомо про прецедент успішного такого оскарження у суді?

Дякую!

Ответы юристов (6)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1. АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ НІЯКОЇ РОЛІ У ВАШОМУ ВИПАДКУ НЕ ГРАЄ.

    2. ЯКЩО В ДОВІДЦІ ЄДЕБО ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ВИ ПОРУШУЄТЕ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ, ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.

    ЦЮ ДОВІДКУ СПРОБУЙТЕ ОСКАРЖИТИ.

    ВАМ ДЛЯ ПОЧАТКУ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ЗА РОЗЯСНЕННЯМ ТА ВИМОГОЮ ПРО ЗМІНУ ІНФОРМАЦІЇ В РЕЄСТРІ ДО МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.

    Закон України

    "Про освіту "

    Стаття 74. Єдина державна електронна база з питань освіти

    5. Держателем Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - держатель Електронної бази) є центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, що здійснює організаційні заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування Електронної бази та її складових.

    Власником Електронної бази є держава в особі центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    Адміністратором Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - адміністратор Електронної бази) є визначена Кабінетом Міністрів України юридична особа, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    ххх

    У системі освіти діє Єдина державна електронна база з питань освіти (далі – ЄДЕБО) - автоматизована система, функціями якої є збір, верифікація, оброблення, зберігання та захист інформації про систему освіти.

    Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України,а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

    Обробка і захист інформації здійснюються в ЄДЕБО відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, що перебуває у власності держави.

    Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.

    Лист МОН № 1/9758 від 03.06.24 року "Про особливості формування в ЄДЕБО довідки про здобувача освіти" :

    https://ru.osvita.ua/legislation/other/92239/

    Цим Листом визначено алгоритм формування Довідки.

    АЛЕ ВІН НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТОМ, НЕ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ В МІНЮСТІ ТА ПОРУШУЄ ПРАВА ГРОМАЛЯН,

    ххх

    Згідно з вимогами Закону «Про доступ до публічної інформації» відповідь на запит має бути надано не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

    Відповідно до статті 23 Закону «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

    Запитувач має право оскаржити:

    • відмову в задоволенні запиту на інформацію;
    • відстрочку задоволення запиту на інформацію;
    • ненадання відповіді на запит на інформацію;
    • надання недостовірної або неповної інформації;
    • несвоєчасне надання інформації;
    • невиконання розпорядниками обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;
    • інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

    Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України: «Згідно із пунктом 81 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 2123 «Порушення права на інформацію» (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»)».

    3. СУДОВОЇ ПРАКТИКИ З ЦЬОГО ПИТАННЯ ПОКИ НЕМАЄ.

    СПРОБУВАТИ ОСКАРЖУВАТИ ПОТРІБНО, БО ЛИСТИ НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТАМИ.

    СТАТТЯ 19 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ:

    "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України."

    Айвазян Юрій Климентійович
    10%

    Доброго дня, Олександре!

    Також, я консультувався у приймальних комісіях трьох різних ВНЗ. За їх словами, довідка ЄДБО формується автоматично враховуючи всі записи про здобувача освіти в системі. Тобто, ВНЗ не зможе вплинути або змінити "Ні, порушує" на "Так, не порушує".

    Так, це правда, ВНЗ не має можливості змінити відповідний запис, він лише формує довідку за наявних даних у ЄДЕБО.

    Поновлення на навчанні також не можливе через наказ №910 від МО, який забороняє поновлення до 1 січня 2025 року.

    Це також вірно, поновлення на дену форму призупинено до січня 2025 року й можливо лише для наступної категорії осіб:

    "особи, визначені частинами першою, третьою, п’ятою, шостою статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», за умови підтвердження відповідного права засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія) або шляхом електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників,

    військовозобов’язаних та резервістів та Єдиною державною електронною базою з питань освіти;

    особи, які на дату поновлення не досягли 25-річного віку, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;

    здобувачі вищої освіти, які мали перерву у навчання у зв’язку з вагітністю та пологами або доглядом за дитиною до досягнення нею трирічного віку (шестирічного віку у передбачених законодавством випадках);

    особи, звільнені з військової служби після 24 лютого 2022 року;

    особи, які поновлюються для здобуття освіти за медичними або фармацевтичними спеціальностями, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;

    особи, яким було надано академічну відпустку тривалістю не більше одного року за медичними показаннями, у зв’язку з участю в програмі академічної мобільності або у зв’язку із сімейними обставинами, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;

    особи, які поновлюються до складу курсантів вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти".

    1. Аби отримати коректну довідку мені варто звертатися особисто до МО з адвокатським запитом, чи можливо відразу до суду?

    Спочатку Вам потрібно спробувати вирішити питання у досудовому порядку аби було з чим йти до суду. Ви можете це зробити, як самостійно, так і за допомогою адвоката.

    2. Якою мусить бути процедура оскарження цієї довідки ЄДБО в судовому порядку? Який пакет документів варто підготувати?

    Вам варто підготувати саму довідку з ЄДЕБО та мати відповідь МОН на Ваш запит. Все інше - це сам позов, у якому Ви повинні довести неправомірність зазначення такої інформації у довідці.

    3. І найголовніше: чи вартуватиме це витраченого часу та ресурсів і чи є реальні підстави сподіватися на успішне оскарження та отримання коректної довідки, в якій вказуватиметься що я НЕ порушую послідовність здобування освіти? Можливо вам відомо про прецедент успішного такого оскарження у суді?

    ЗУ "Про вищу освіту":

    Стаття 5. Рівні та ступені вищої освіти.

    1. Підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми програмами на таких рівнях вищої освіти:

    початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;

    перший (бакалаврський) рівень;

    другий (магістерський) рівень;

    третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень.

    2. Здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою освітньої програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти:

    1) молодший бакалавр;

    2) бакалавр;

    3) магістр;

    4) доктор філософії/доктор мистецтва;

    Стаття 7. Документи про вищу освіту.

    1. Документ про вищу освіту видається особі, яка успішно виконала відповідну освітню програму та пройшла атестацію.

    2. Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями:

    диплом молодшого бакалавра;

    диплом бакалавра;

    диплом магістра;

    диплом доктора філософії/доктора мистецтва.

    3. У дипломі молодшого бакалавра, бакалавра, магістра зазначаються назва закладу вищої освіти (наукової установи), що видав цей документ (у разі здобуття вищої освіти у відокремленому підрозділі закладу вищої освіти (наукової установи) - також назва такого підрозділу), назва освітньої програми, а також кваліфікація, що складається з інформації про здобутий особою ступінь вищої освіти, спеціальність (спеціальності, галузь знань - для міждисциплінарних освітніх програм), спеціалізацію та професійну кваліфікацію (у разі присвоєння).

    Відповідно до статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;».

    Наразі немає жодних прецендентів з приводу Вашого питання й тому і відповідь, на жаль, надати неможливо. Проте, я думаю, що в тому є сенс та шанси на успішне вирішення питання.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Тож, враховуючи вищесказане моє запитання наступне:1. Аби отримати коректну довідку мені варто звертатися особисто до МО з адвокатським запитом, чи можливо відразу до суду?

    На жаль, але адвокатський запит тут нічим не допоможе. Ні Міністерство оборони, ні Міністерство освіти і науки персонально під Вас ситуацію не змінить, на жаль. Тому даний крок взагалі можна спробувати пропустити. Наскільки я розумію, на сьогодні Ви взагалі не є студентом, відповідно не є заінтересованим суб'єктом при можливому оскарженні.

    КОДЕКС АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 35-36, № 37, ст.446)

    ...

    Стаття 4. Визначення термінів

    1. У цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

    1) адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір;

    2) публічно-правовий спір - спір, у якому:

    хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв’язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або

    хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов’язує надавати такі послуги виключно суб’єкта владних повноважень, і спір виник у зв’язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або

    хоча б одна сторона є суб’єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв’язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб’єкта владних повноважень або іншої особи;

    ...

    8) позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, або адміністратор за випуском облігацій, який подає позов до адміністративного суду на захист прав, свобод та інтересів власників облігацій відповідно до положень Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", а також суб’єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду;

    Якщо на сьогодні Ви не є студентом, Ваші права, свободи та інтереси не порушуються, що надає право суду цілком спокійно відмовити Вам навіть у відкритті провадження.

    На жаль, ситуація патова...

    2. Якою мусить бути процедура оскарження цієї довідки ЄДБО в судовому порядку? Який пакет документів варто підготувати?

    Всім клієнтам, кого безпосередньо стосується дане питання, я на наголошую, що у даній ситуації ключовим елементом даного питання є ДОВІДКА, по якій заклади освіти НЕ мають право вносити корективи у графу щодо послідовності.За таких умов належним відповідачем я б обрав Міністерство освіти і науки України.

    Є інший варіант - готувати документи про здобуття освіти в обхід ДОВІДКИ, а потім оскаржувати відмову ТЦК та СП у наданні відстрочки. Але проблема полягає в тому, що сам по собі процес оскарження не зупиняє мобілізацію.

    Втім, якщо наразі Ви не є здобувачем освіти, реалізувати дані ідеї НЕМОЖЛИВО.

    3. І найголовніше: чи вартуватиме це витраченого часу та ресурсів і чи є реальні підстави сподіватися на успішне оскарження та отримання коректної довідки, в якій вказуватиметься що я НЕ порушую послідовність здобування освіти? Можливо вам відомо про прецедент успішного такого оскарження у суді?

    На мою точку зору, Вам точно не варто витрачати ні часу, ні коштів, тим паче, коли Ви не є здобувачем освіти. Доречніше витратити відповідні зусилля на отримання іншої підстави для оформлення відстрочки.

    На жаль, але на сьогодні судової практики з цього питання ще немає, але ми уважно слідкуємо за її початком.

    З повагою!

    Турчин Ярослав Олександрович
    50%

    ДОБРОГО ДНЯ, шановний МИКИТА!

    Ситуація дуже складна. Дійсно в такому випадку теоретично треба оскаржувати незаконні дії Міністерства освіти і науки України та підпорядкованого йому ДП "Інфоресурс", які всупереч чинному законодавству ввели незаконні алгоритми в функціонал ЄДЕБО, який блокує видання довідок, які б підтверджували юридичні факти у відповідності з вимогами Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту".

    Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України, а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

    Отже, на моє переконання - співвідповідачами у даній справі мали б бути МОН України та ДП "Інфоресурс". Належним судом - Київський окружний адміністративний суд, адже тут стоїть питання реалізації норм законодавства, а не приватне цивільне питання.

    Проблема оскарження в тому, що 1) Вас МОН України одразу здасть в ТЦК, бо ця організація на жаль перетворюється з міністерства в якесь "організоване злочинне угрупування" по манері поведінки та спілкування з громадянами. Пан Шаров, керівник директорату вищої освіти МОНУ, у соцмережах дозволяє собі такі випади на громадян та нецензурну лайку, наче він якийсь бос сицилійської мафії, а не науковець та державний службовець. З цього можна робити висновки для суспільства ким себе уявляють державні службовці, і за кого мають громадян. В пристойні часи - за таке людину б звільнили з роботи одразу. В Європі так це і діє. Але ж зараз усім держслужбовцям можна все... Тому звісно усі, хто виконує незаконні вказівки своїх керівників - захищені навіть від службових розслідувань... Про інше вже й дарма казати. У них зараз дуже значні повноваження, ще з часів запровадження ЗНО, тому може і є уявлення, що вони божества, а люди мають їм поклонятися і критикувати мовчки.

    2) Київський окружний адміністративний суд в якому як суді 1-ї інстанції судяться усі справи беспредєли в країні, які чинять центральні органи виконавчої влади, місцеві територіальні підрозділи органів виконавчої влади м. Київа і Київської області, всяких там Пенсійних фондів та таке інше, а тому цей суд гіпер-перевантажений справами. Винні в цьому органи влади, які системно порушують права людей... тому в суді лежать десятки тисяч типових справ про непризначення пенсії, неповернення помилково сплачених платежів тощо, бездіяльність окремих органів влади і дипломатичних представництв - тощо... При цьому в суді лише 31 судді працюють при штатній чисельності 51 суддя. Більшість з яких влітку реалізовують своє право на 45-денну відпустку. Тому в суді зараз від сили 10 суддів працює і розглядає справи аж до середини - кінця серпня. Справи, які розпочато в березні 2024 року - досі не розглянуті. Навіть дуже прості та типові.

    Щоб судитися з МОН, це навіть процедурно займе 2-3 місяці не менше. Це якщо суд захоче швидко розглядати справу, а не відкласти на рік.

    Тобто оскарження незаконно виданої довідки в індивідуальному порядку - може дати ефект через рік наприклад, або через 3 місяці. При цьому Вам доведеться переходити на "нелегальне становище", щоб "ОПГ Оксена Лісового" (на мою думку) не чинило на Вас позаправовий тиск, шляхом повідомлення Вашого місцезнаходження працівникам ТЦК та СП з метою Вашої мобілізації і нівелювання звернення до суду таким чином.

    Прем"єр-міністр України надав доручення Державній регуляторній службі розібратися з незаконними наказами МОН... ДРС зробила висновок, що це повністю незаконні накази. Але ДРС не має повноважень скасовувати реєстрації нормативно-правових актів. Але пан міністр юстиції Малюська - відмовився виконувати доручення Прем"єр-міністра і начхав на висновки Державної регуляторної служби, тому незаконні накази МОН - залишаються в цьому році чинними незважаючи ні на що.

    НА магістратуру поновитися дійсно не можна. На жаль такі особливості передбачені законодавством і Правилами поновлення на навчання. Тобто навіть якби не діяв наказ № 910, то Ви не зможете поновитися на магістратуру.

    Єдиний сенс є в оскарженні протиправних дій МОН України по створенню незаконних алгоритмів видачі довідок ЄДЕБО. Але, думаю, тут має діяти ціла команда адвокатів і юристів... бо якщо один адвокат чи громадянин почне цей глобальний позов самостійно - його просто адміністративно чи фізично можуть знищити, бо це зазіхання на встановлений режим демократури, запроваджений окремими посадовими особами виконавчої влади в інтересах особистого піару та начебто мобілізації якомога більшої кількості простих громадян України, які намагаються уникнути мобілізації через освіту.

    При цьому чомусь я не бачу ініціатив з блокування пенсійних виплат - ухилянтам з числа звільнених у запас та знятих з обліку бойових офіцерів ЗСУ, СБУ, МВС, ДСНС, прокуратури, які мають значно вищі бойові навички і кращий стан здоров"я (ніколи не працювавши фізично чи взагалі хоч якось)... але цих людей чомусь ніхто не турбує і не бачить,, і не шукає... і їх права не порушує. Тому, як на мене, подібні дії Міністра освіти є нічим іншим як самопіаром та створенням політичного рейтингу на суспільно вразливих питаннях і нічого більше цього. Боротьба ж з уклоністами - це лише відговірки.

    В підсумку - Ваші зусилля скоріш за все ні до чого не призведуть, але можуть значно погіршити ситуацію Вашу особисту та адвокатів / юристів, які Вам будуть допомагати (якщо на них є важелі впливу - їх місцезнаходження в Україні... у них є в Україні майно чи інші інтереси і родичі, через які можна тиснути). Гроші, які Ви на це витратите, як і на навчання - краще витратити на ігнорування незаконних вимог ТЦК.

    В будь-якому разі, судове оскарження Вам не дасть відстрочки, бо суд без розгляду справи та вирішення її по суті - не зможе зобов"язати прийняти Вас на навчання та видати нормальну довідку для ТЦК. Навіть якщо звернутися до суду зараз - Ви отримаєте навіть у самі короткі теоретичні строки - рішення, яке набрало законної сили - у кінці жовтня. Це за умови, що МОН не буде оскаржувати в апеляції. А МОН 100500 % буде оскаржувати. Тобто це ще 2-3 місяці мінімум.

    От і рахуйте. Чи знадобиться Вам в січні - лютому 2025 року рішення, яке теоретично може бути на Вашу користь? І що Вам дасть таке рішення, якщо на той час Вас вже можуть відловити і силоміць мобілізувати.

    Мабуть тому ніхто і не оскаржує такий стан справ. Бо в цьому немає жодного сенсу практичного.

    Це питання є системним і вирішуватися має системно, а не кожним громадянином окремо.

    Он зараз 6 мільйонів громадян України, тобто більше 50 %, не оновили (не уточнили) свої дані в Реєстрі військовозобов"язаних... ні через ЦНАПи, ні через Резерв+, ні через ТЦК. І що? - І нічого. Це ще врахуйте, що дані свої оновили військовозобов"язані, які перебувають на службі в ЗСУ та інших підрозділах... 100 % заброньовані із числа державних службовців, працівників Нацполіції, ДНСН та ін. формувань. Десь так 4.5- 5 мільйонів оновлених, але тих, кого не можна мобілізувати і набирається.

    Ну і окремі наївні громадяни, які оновили дані дійсно є. Ті, хто вірили, що зможуть отримати відстрочку, а тому проявили гіпер-законослухняність. Саме такі особи зараз в найбільшій зоні ризику.

    Мою позицію Ви почули щодо переспектив оскарження.

    Звісно це Ваша доля і вирішувати Вам... Завдання юриста лише роз"яснити можливі напрямки дій та наслідки, які можуть у них бути в рамках чинного законодавства та правозастосовчої практики органами виконавчої, законодавчої та судової влади.

    Хай Вам щастить! Вибачте за невтішну відповідь.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Дерій Владислав Олегович
    20%

    Вітаю Вас!

    1. Аби отримати коректну довідку мені варто звертатися особисто до МО з адвокатським запитом, чи можливо відразу до суду?

    Щоб отримати корректу довідку, Вам потрібно спочатку вступити до ВНЗ.

    Сформувати довідку з ЄДБО і якщо там буде вказано, що Ви порушуєте послідовність здобуття освіти - оскаржувати дане рішення в судовому порядку.

    2. Якою мусить бути процедура оскарження цієї довідки ЄДБО в судовому порядку? Який пакет документів варто підготувати?

    Для оскарження довідки ЄДБО Вам потрібно звернутись Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства освіти і науки України, ДП “Інфоресурс” та ВНЗ (далі - відповідачі), в якому зобов`язати їх внести зміни до довідки ЄДБО.

    Позовні вимоги мотивувати тим, що порушено Ваше право на отримання довідки ЄДБО, в якій вказано, що Ви не порушуєте послідовності здобуття освіти.

    Перед зверненням до суду Ви можете звернутись до ДП "Інфоресурс" з листом щодо коригування даних у ДОВІДЦІ ЄДБО.

    Перелік документів для звернення до суду - позовна заява, копію довідки ЄДБО, виписку з ЄДБО (https://info.edbo.gov.ua/check-study), лист-відповідь на Ваше звернення до ДП "Інфоресурс", копії документів про здобуту освіту.

    3. І найголовніше: чи вартуватиме це витраченого часу та ресурсів і чи є реальні підстави сподіватися на успішне оскарження та отримання коректної довідки, в якій вказуватиметься що я НЕ порушую послідовність здобування освіти? Можливо вам відомо про прецедент успішного такого оскарження у суді?

    На даний час немає судової практики по цьому питанню, адже сам по собі процес оскарження даної довідки займе від 2-3 місяців і більше.

    Крім того, не виключено, що після виграшу в першій інстанції, МОН подасть до апеляції або касації. Тому саме оскарження може затягнутися більше року.

    Лише після того, як будуть судові прецеденти можна говорити про доцільність відстоювання своїх інтересів у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Середницький Євгеній Вікторович
    20%

    Вітаю, ваша ситуація доволі складна і потребує детального аналізу та консультації з юристом, який спеціалізується на освітньому праві. Нижче наведені загальні рекомендації щодо ваших питань.

    1. Звернення до Міністерства освіти з адвокатським запитом або до суду

    Спершу варто спробувати вирішити питання адміністративним шляхом, тобто звернутися до Міністерства освіти та науки (МОН) з адвокатським запитом. Якщо адміністративний шлях не дає результатів, можна розглядати можливість звернення до суду.

    Рекомендації:

    • Підготуйте адвокатський запит до МОН з докладним описом ситуації, включаючи всі документи, що підтверджують ваші слова (відрахування з магістратури, відомості з ЄДБО тощо).
    • Вимагайте офіційної відповіді на ваш запит. Якщо відповідь буде негативною або незадовільною, використовуйте її як підставу для подання позову до суду.
    2. Процедура оскарження довідки ЄДБО в судовому порядку

    Оскарження адміністративних актів в Україні передбачає наступні кроки:

    1. Підготовка документів:
      • Копія довідки ЄДБО, яка вас не влаштовує.
      • Копії всіх документів, що підтверджують ваше відрахування та подальші дії.
      • Адвокатський запит та відповідь на нього (якщо є).
      • Інші документи, що підтверджують ваші права та обґрунтовують вашу позицію.
    2. Подання позову:
      • Позовна заява до адміністративного суду за місцем вашого проживання або за місцем знаходження МОН.
      • Сплата судового збору (зазвичай незначна сума).
      • Вказівка на відповідача (МОН) та детальний опис ситуації, ваші вимоги (скасування довідки, видача нової тощо).
    3. Судовий розгляд:
      • Участь у судових засіданнях.
      • Надання додаткових документів та доказів за запитом суду.
      • Можлива потреба у наданні свідків.
    3. Чи варто витрачати час та ресурси на оскарження?

    Це питання потребує детальної оцінки всіх ризиків та переваг. Ваш випадок може бути унікальним, але в загальному випадку:

    • Перспективи: Якщо ви маєте всі необхідні документи та аргументи, шанси на успіх можуть бути достатньо високими. Однак, конкретні перспективи залежать від деталей вашої ситуації та правової позиції.
    • Час та ресурси: Судовий процес може зайняти значний час та потребувати фінансових витрат на адвоката та інші судові витрати. Якщо ви готові інвестувати час та кошти, це може бути варте зусиль.
    • Прецеденти: Вам варто звернутися до юриста, який має досвід у подібних справах. Прецеденти успішних оскаржень можуть існувати, але їхня доступність залежить від конкретного юриспруденційного досвіду.

    Рекомендую знайти юриста, який має досвід у справах, пов'язаних з оскарженням адміністративних актів у сфері освіти. Він зможе детально проаналізувати вашу ситуацію та допомогти підготуватися до процесу.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України