Начните консультацию с юристом онлайн
Допоможіть звільнитися з ЗСУ.Ми з братом обидва воюємо вже два роки,з родичів мати з третьою групою інвалідності.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (9)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
НАЖАЛЬ, ВИ АБО ВАШ БРАТ, НЕ МАЄТЕ ПРАВА НА ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ.
ЗАКОН УКРАЇНИ
"Про військовий обов'язок і військову службу"
12. Військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах:
3) під час дії воєнного стану:
необхідність здійснювати постійний догляд за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), який є особою з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших членів сім’ї першого чи другого ступеня споріднення такої особи або якщо інші члени сім’ї першого чи другого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою, визнаною судом недієздатною, за умови що за такою особою не здійснюється піклування (опіка) іншими особами;
НАЖАЛЬ, ВАША МАМА НЕ ПІДПАДАЄ ПІД ЦІ КРИТЕРІЇ - ТРЕБА ЩОСЬ ІНШЕ.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Романе!
З усією повагою до Вас та до Вашого брата й з бажанням допомогти, але інвалідність матері ІІІ групи не є підставою для звільнення з ЗСУ, навіть за умови її потреби у постійному догляді. Всі підстави для звільнення викладу Вам нижче, можливо, знайдете серез останніх таку, яку зможете втілити у життя, якщо так, то можемо обговорити інший варіант. Окрім сімейних підстав - це Ваш стан здоров'я та здоров'я Вашого брата, проте, це за умови, що є дійсно серьозні захворювання.
Чи дозволяє матері стан здоров'я претендувати на ІІ групу інвалідності?
Частина 12 статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок та військову службу»:
12. Військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах:
3) під час дії воєнного стану:
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
На жаль, на даний час, Вам з братом буде надзвичайно складно звільнитися. Насамперед, це пов'язано з тим, що з 18 травня змінилися підстави для звільнення.
г) через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких визначається частиною дванадцятою цієї статті (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);
Отже, головними умовами для звільнення по догляду є:
Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої особи, в тому числі усиновлені.
До членів сім'ї громадянина другого ступеня споріднення відносяться його рідні брати та сестри, баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
На жаль, у зв'язку з тим, що у матері не ІІ або І група інвалідності та вона не має потреби у постійному догляді звільнитися неможливо.
Згідно Стаття 63 ЦКУ. Призначення опікуна або піклувальника
1. Опікуна або піклувальника призначає орган опіки та піклування, крім випадків, встановлених статтею 60 цього Кодексу.
2. Опікуном або піклувальником може бути лише фізична особа з повною цивільною дієздатністю.
3. Фізична особа може бути призначена опікуном або піклувальником лише за її письмовою заявою.
4. Опікун або піклувальник призначаються переважно з осіб, які перебувають у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов'язки опікуна чи піклувальника.
Згідно статті 58 ЦКУ. Фізичні особи, над якими встановлюється опіка
1. Опіка встановлюється над малолітніми особами, які є сиротами або позбавлені батьківського піклування, та фізичними особами, які визнані недієздатними.
Згідно статті 39 ЦКУ. Визнання фізичної особи недієздатною
1. Фізична особа може бути визнана судом недієздатною, якщо вона внаслідок хронічного, стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними.
2. Порядок визнання фізичної особи недієздатною встановлюється Цивільним процесуальним кодексом України.
Суд за наявності достатніх даних про психічний розлад здоров’я фізичної особи призначає для встановлення її психічного стану судово-психіатричну експертизу.
Отже, визнати матір недієздатною Ви зможете лише в тому випадку, якщо вона внаслідок хронічного стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними.
Якщо мати усвідомлює свої Вам можуть відмовити у визнанні її недієздатною.
Як висновок, можу констатувати, що у зв'язку зі змінами до занодавства, які відбулися 18 травня стало майже неможливо звільнитися зі служби у зв'язку з необхідністю здійнення догляду за батьками.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Названа Вами обставина не дає Вам право на звільнення з військової служби.
Перелік підстав визначений ст. 26 Закону про військову службу.
І він є вичерпним.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ВЕЧОРА, шановний РОМАНЕ!
На жаль третя група інвалідності не дає право на звільнення за сімейними обставинами із ЗСУ.
Єдиний варіант за цією підставою - це підвищувати групу інвалідності матері хоча б до ІІ. І то буде дуже складно. Бо чомусь законодавець прописав норму наступним чином:
Тож мало того, що треба щоб у матері була ІІ група інвалідності та потреба в догляді встановлена МСЕК або ЛКК, ще й треба буде доказувати, що немає інших родичів І-ІІ ступеню споріднення , які могли б здійснювати постійний догляд.
В інших випадках - треба шукати інші підстави для звільнення та подальшої відстрочки від мобілізації.
Порядок звільнення з військової служби після 18 травня 2024 року визначається статтею 26 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу".
ВІдповідно до підпункту "г" пункту 2 частини 4 статті 26 Закону, військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, звільняються з військової служби на підставах:
під час дії воєнного стану:
- через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких визначається частиною дванадцятою цієї статті (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);
Згідно з пунктом 3 частини 12 статті 26 Закону, військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах:
3) під час дії воєнного стану:
Даний перелік підстав є вичерпним та не може бути тлумачений розширено.
Так, фактично людей надурили... влаштувавши службу з невизначеним терміном і без ротацій та демобілізацій людям. При цьому в тилу перебуває немало блатних підрозділів, які не відправлять на ротацію в зону бойових дій ніколи-ніколи-ніколи... Ну хіба що буде загрожувати небезпека тим, у кого вони купили собі теплі місця.
Я Вас розумію, але нічим за такого несправедливого законодавчого регулювання допомогти не можу. І ніхто не може.
Комісуватися ж по стану здоров"я може лише генералітет наразі...
Про всяк випадок додаю до відповіді зразок рапорту на демобілізацію... але без підстав його подача безперспективна.
Відповідно до частини 7 статті 26 Закону №2232-XII, звільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється в порядку, передбаченому положеннями про проходження військової служби громадянами України.
Згідно абзацу 2 пункту 12 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого указом Президента України від 10 грудня 2008 року №1153/2008 (надалі - Положення) право видавати накази по особовому складу надається командирам, командувачам, начальникам, керівникам (далі - командири (начальники) органів військового управління, з`єднань, військових частин, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, які утримуються на окремих штатах (далі - військові частини), за посадами яких штатом передбачено військове звання полковника (капітана 1 рангу) і вище, а також керівникам служб персоналу Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.
Відповідно до пункту 233 Положення військовослужбовці, які бажають звільнитися з військової служби, подають по команді рапорти та документи, які підтверджують підстави звільнення. У рапортах зазначаються: підстави звільнення з військової служби; думка військовослужбовця щодо його бажання проходити службу у військовому резерві Збройних Сил України за відповідною військово-обліковою спеціальністю; районний (міський) територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, до якого повинна бути надіслана особова справа військовослужбовця.
Пунктом 234 Положення зазначено, що перед звільненням військовослужбовців уточнюються дані про проходження ними військової служби, документально підтверджуються періоди служби, що підлягають зарахуванню до вислуги в календарному та пільговому обчисленні, проводиться розрахунок вислуги років військової служби. Вислуга років військової служби військовослужбовців розраховується не пізніше ніж за два місяці до дати, на яку планується звільнення. Інформація про розраховану вислугу років військової служби доводиться військовослужбовцю під підпис перед оформленням документів для його звільнення з військової служби. У разі незгоди з розрахунком вислуги роки військової служби військовослужбовець повинен письмово обґрунтувати свої заперечення на аркуші з розрахунком вислуги років і засвідчити їх своїм підписом. У разі відмови військовослужбовця підписати розрахунок вислуги років про це робиться відповідний запис на цьому ж аркуші та засвідчується підписами осіб, які були присутні під час бесіди.
Інструкція про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затверджена наказом Міністра оборони України від 10.04.2009 №170 (далі Інструкція №170) визначає механізм реалізації та порядок організації у Збройних Силах України виконання вимог Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України.
Відповідно до пункту 1.5 Інструкції №170 для встановлення, зміни, призупинення, або припинення правових відносин з громадянами України, які реалізуються наказами посадових осіб по особовому складу, у Генеральному штабі Збройних Сил України, Командуванні об`єднаних сил Збройних Сил України, видах Збройних Сил України, окремих родах сил Збройних Сил України, окремих родах військ Збройних Сил України, органах військового управління, з`єднаннях, військових частинах, вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, установах, організаціях, (далі - військові частини), оформляються: подання (додаток 1), рішення колегіальних органів, утворених і діючих відповідно до законодавчих актів і актів Міністерства оборони України, Резерв кандидатів для просування по службі (додаток 2), План переміщення військовослужбовців на посади номенклатури посад (далі - План переміщення на посади) (додаток 16) на військовослужбовців крім тих, які проходять строкову військову службу, зокрема щодо звільнення з військової служби.
Згідно із абзацом 2 пункту 14.10 розділу XIV Інструкції №170 звільнення з військової служби через сімейні обставини або інші поважні причини здійснюється за наявності оригіналів документів, що підтверджують таку підставу звільнення.
Додатком 19 Інструкції №170 передбачено перелік документів, що подаються з поданням до звільнення військовослужбовця з військової служби. Зокрема відповідно до п.5 Додатку при поданні до звільнення з військової служби за підставами: через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 червня 2013 року №413 та визначено підпунктом "г" пункту 1 частини четвертої, підпунктом "ґ" пункту 2 частини п`ятої, підпунктом "г" пункту 2 частини шостої статті 26 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", подаються:
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Військовий керівник, якому направлено рапорт навіть за умови наявності кримінального провадження - зобов`язаний, в розумний строк, розглянути рапорт та винести обґрунтоване рішення. Будь-які порушення збоку військовослужбовця - не звільняють командира, уповноваженого прийняти рішення по рапорту, від обов"язк його розглянути та надати відповідь.
Військовослужбовець має право подати рапорт з документами рекомендованим поштовим відправленням з описом.
Водночас військовослужбовець має з`явитись до військової частини при розгляді рапорту щодо звільнення на виконання вимог Інструкції №170 щодо бесіди з ним та оформлення відповідного аркуша бесіди, уточнення даних, а також надання ним оригіналів документів, що підтверджують таку підставу звільнення.
Саме з такого виходять наразі адміністративні суди України, оцінюючи законність дій або бездіяльності військового командування.
Командиру ___ (відділення/взводу/роти/батальйону/начальнику
(рапорт пишеться за безпосереднім підпорядкування)
___ (звання та ПІБ командира)
РАПОРТ
про звільнення через сімейні обставини
Прошу Вас звільнити мене ___ (ПІБ, звання, посада, підрозділ) з військової служби на підставі абзацу __ пункту 3 частини 12 статті 26 Закону України №2232-XII "Про військовий обов"язок і військову службу" як ___ (зазначити підставу, передбачену законом);
Проходити службу у військовому резерві Збройних Сил України за відповідною військово-обліковою спеціальністю ___ (бажаю/не бажаю).
На день виключення мене зі списків військової частини, прошу виплатити всі належні мені виплати (грошове забезпечення, компенсацію за невикористану відпустку, грошову допомогу на оздоровлення тощо).
Прошу мою особову справу військовослужбовця направити до ___ територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
До рапорту додаю:
«___»___ 2024 р. ___ (звання, підпис, ПІБ)
Хай Вам щастить! Вибачте за невтішну відповідь.
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, Романе!
Допоможіть звільнитися з ЗСУ.Ми з братом обидва воюємо вже два роки,з родичів мати з третьою групою інвалідності.
На жаль, але озвучена Вами підстава точно не надає Вам права на звільнення, як би це не звучало гірко у даній ситуації. І взагалі те, що сталося з військовослужбовцями після 18 травня - шокує. Маю на увазі повне знищення реальних підстав для звільнення з військової служби. На жаль, але зараз звільнитися по матері один із Вас може у випадку, якщо мати матиме 2-гу групу інвалідності, а також отримає висновок ЛКК про потребу в постійному догляді. А це, як Ви розумієте, зовсім-зовсім не просто.
Розумію Вашу втому, яка накопилася, бажання повернутися додому, але виключно цього для звільнення з військової служби замало, на жаль... Чи аналізували Ви інші підстави для звільнення?
Впевнений, Ви можете зупинитися і на інших моментах!
З повагою!
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, мені дуже шкода чути про вашу ситуацію. Для отримання консультації щодо можливості звільнення з військової служби, вам варто звернутися до відповідних органів. Зокрема, варто зв'язатися з військовою частиною або комісаріатом, де ви проходите службу. Поясніть свою ситуацію, зазначте стан здоров'я вашої матері та тривалість вашої служби.
Звільнення з військової служби під час воєнного стану в Україні має певні особливості та вимоги. Якщо у вас є інвалідність це може бути вагомою причиною для звільнення. Ось деякі кроки, які можуть допомогти вам у цьому процесі:
Звільнення з військової служби під час воєнного стану може бути складним процесом, але з належною підготовкою та підтримкою ви зможете досягти своєї мети.
Також можна звернутися до військових юристів або правозахисних організацій, які можуть надати професійну консультацію та допомогу. Деякі з таких організацій в Україні включають:
Рекомендую вам також проконсультуватися з юристом, який спеціалізується на військовому праві, щоб отримати точну інформацію про ваші права та можливості.
Бажаю вам та вашому братові сил і здоров'я. Сподіваюся, що ваша ситуація вирішиться найбільш сприятливим чином.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, треба мати підстави для звільнення. ЦЕ передбачено ст. 26 ЗУ про військовий обов язок та військову службу.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12
12. Військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах:
3) під час дії воєнного стану:
Юрист, г. Мирноград, 13 лет опыта
Общаться в чатеДобрий день!
Додатково зазначу, що з 18.05.24 стан речей різко змінюється щодо звільнення з військової служби у зв’язку із необхідністю догляду за одним із батьків (за наявності у батьків 1 чи 2-ї групи інвалідності).
В силу вступає нова редакція ст. 26 Закону України « Про військовий обов’язок та військову службу». Зокрема , за абзацом 12 п.3) ч.12 ст.26 зазначеного закону «військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах: [...] 3) під час дії воєнного стану: [...] "необхідність здійснювати постійний догляд за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), який є особою з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших членів сім’ї першого чи другого ступеня споріднення такої особи або якщо інші члени сім’ї першого чи другого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я".
Таким чином, коло можливостей щодо звільнення різко звужується: лише визнання одного із батьків особою з інвалідністю 1 чи 2 ї групи – це необхідна, але НЕ ДОСТАТНЯ ПІДСТАВА для звільнення із ЗСУ. Додатковими обставинами, які мають наблизити для належного обргунтування підстав для звільнення є ще:
- Доведення необхідності ПОСТІЙНОГО СТОРОННЬОГО ДОГЛЯДУ ( що підтверджується рішенням МСЕК, про що є запис у відповідному Акті, або рішення ЛКК),
- Відсутність інших членів сім’ї . які за Законом зобов’язані здійснювати піклування за особами, які потребують постійного стороннього догляду. До таких осіб відносяться як діти ( навіть ті, які проживають окремо, або взагалі – перебувають за кордоном), так і інший із подружжя (навіть, за певних обставин, якщо інший із подружжя розлучений із особою, яка потребує постійного стороннього догляду).
До 18.05.24 норма Закону буда значно ліберальною ( яка формально ще діє, але за фактом – всі вже «на паузі» - в очікуванні 18.05.24 та легітимізації відповідних змін законодавства.
При нагоді, зверну увагу на те, що у преамбулі Постанови 413 ( яка діє на сьогодняшній день ( ок.) – вже формально) зазначено: "Відповідно до статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», статті 106 Кодексу цивільного захисту України, пункту 35 Положення про проходження громадянами України служби у військовому резерві внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого Указом Президента України від 10 серпня 2012 р. №470, пункту 28 Положення про проходження громадянами України служби у військовому резерві Збройних Сил України, затвердженого Указом Президента України від 29 жовтня 2012 р. №618, Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити перелік сімейних обставин та інших поважних причин, що можуть бути підставою для звільнення громадян з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу, що додається."
На момент прийняття Постанови №413, стаття 26 Закону №2232 не містила переліку сімейних обставин, що можуть бути підставою для звільнення, а містила лише посилання на відповідну постанову КМУ.
Під час дії воєнного стану пункт 2 частини 4 статті 26 «Про військовий обов`язок і військову службу» доповнений підпунктом г) згідно із Законом 2122-ІХ від 15.03.2022; в редакції Закону 2169-ІХ від 01.04.2022.
Безпосередньо Законом №2169-ІХ від 01.04.2022 підпункт "г" викладений в такій редакції:
«г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):
- у зв`язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;
- у зв`язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько- консультативною комісією закладу охорони здоров`я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, але якій не встановлено інвалідність;
- у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я;
- у зв`язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І чи II групи;
- у зв`язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;
- у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю І групи;
- у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю ІІ групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
- військовослужбовці-жінки - у зв`язку з вагітністю;
- військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
- один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
- військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років";».
Станом на момент виникнення спірних правовідносин, норми ст. 26 Закону №2232 уже містять виключений перелік сімейних обставин, за якими можливе звільнення військовослужбовця з служби.
Пунктом 2 розділу II Прикінцеві положення Закону 2169-ІХ зобов`язано Кабінет Міністрів України протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд і приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
За логікою нормотворчості, Кабмін зобов’язаний до 18.05.24 оновити Постанову № 413. ТА реалії такі, що з оновленням попередньої редакції Закону, Кабмін свою Постанову № 413 не оновив, що призвело до цілою низки судових справ, в якій суди по різному застосовували/не застосовували вказану норму у спорах про підстави звільнення військовослужбовців.
У виграній нами справі № 400/10435/23, суд став на бік Позивача (військовослужбовця), зазначивши, що станом на час розгляду даної справи, Кабінет Міністрів України не виконав свого обов`язку щодо приведення положень Постанови №413 у відповідність з новою редакцією ст. 26 Закону №2232.
Таким чином, в даній ситуації норми ст. 26 даного Закону та перелік поважних причин затверджених Постановою 413 суперечать одна одній, а тому оскільки закони мають вищу юридичну сили, перед постановами Уряду, суд, керуючись принципом визначеним ч.3 ст.7 КАС України, застосовує норми Закону.
Отже, відповідно до підпункту г пункту 2 частини 4 статті 26 Закону №2232 звільняються з військової служби під час дії воєнного стану: через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу): у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю ІІ групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд.
Але, навіть незважаючи на незастосування до спірних правовідносин положень Постанови КМУ №413, вищезазначена норма закону передбачає альтернативу у тому який саме висновок має підтверджувати необхідність здійснення постійного догляду: медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії.
Джерело - https://advokatmakeev.com/blog/zvilnennya-z-vijsko...