Начните консультацию с юристом онлайн
(розповім детальніше на дзвінку).
1. До мене було застосовано фізичну силу двома особами, хотів б розкрутити цю тему, написати заяви (це депутат + тілоохоронець).
2. Влада і підприємці (депутати) роблять махінації, тим самим хочуть повторно розвести на гроші людей.
3. Потрібно всіма методами протягом тривалого періоду блокувати конкретне будівництво, оскільки воно не законне.
У всьому задіяна місцева влада. Місцева прокуратура та інші структури в справі, тому шукаю юристів з іншого міста.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, ІВАНЕ!
Прикро констатувати, але корупція в регіонах просто шалена. При цьому правоохоронні органи в Києві зайняті тим самим, скирдуючи собі гроші на виїзд до сімей, які вже давно тут у Західній Європі живуть за гроші, виведені з України.
Не певен, що в подібній ситуації кругової поруки щось можна вдіяти, але максимально здорожчити витрати на незаконне будівництво - можливо, адже контролюючих органів багато і свій шматок пирога захоче отримати кожен. Звісно, якщо це оборудка місцевих "удільних князьків", а не центрального рівня.
Для цього дійсно треба написати обгрунтовані та грамотні юридично листи і скарги до центральних органів виконавчої влади.
На жаль, співгромадяни дуже часто не розуміють, чому на одні скарги реагують, а на інші ні. Все залежить від юридичної техніки листування, якою володіє фахівець і іноді не володіють громадяни без вищої юридичної освіти та досвіду комунікції з органами влади.
Тому, заяви, листи та інші форми офіційно-ділового листування мають бути викладені не людською мовою, а бюрократичною, яку звикли і здатні сприймати бюрокради. Листи і заяви оформлюються згідно з правилами діловодства (в тому числі в умовах діджиталізації та цифровізації діловодства в Україні).
Типова інструкція з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 (в редакції від 05.07.2024 р.)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-2018-%D0%BF...
Звісно сучасні державні службовці і самі не знають або просто з неповаги до держави не дотримуються усіх норм і вимог діловодства, але ж якщо громадянин звертається із якісним листом / зявою / зверненням / скаргою - то сприйняття як правило зовсім інше. Такі документи сприймаються як виконані серйозними людьми, а не "міським божевільним", чиї листи просто викидають в кошик зі сміттям.
Всіх не куплять. Або увага до таких оборуток значно здорожчить відповідну корупційну оборудку.
Додатково маю зазначити, що юристи на сайті не працевлаштовані, а тому у нас немає доступу до зазначених Вами при рестрації персональних даних. Тому передзвонити Вам змоги немає. В той же час на сайті реалізовано можливість звернутися у приватні повідомлення до кожного з фахівців - натиснувши відповідну кнопку "СПІЛКУВАТИСЬ У ЧАТІ" під прізвищем кожного з фахівців.
Зі свого боку, маю зазначити, що свого часу мною як юристом за підтримки ряду громадських організацій на багато років було заблоковано свавільні дії органів місцевого самоврядування по підвищенню тарифів на ЖКП місцевого рівня та на проїзд у транпорті - в обхід процедури, визначеної для регуляторних актів Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
При цьому, було сформовано правові позиції Верховного Суду, які остаточно поставили крапку в питаннях - як розглядати справи за позовами про визнання незаконними та скасування нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування; що є актами нормативно-правового характеру органів місцевого самоврядування; чи є регуляторні акти - нормативно-правовими та взагалі чи віднесені до регуляторних і нормативно-правових - акти ОМС, якими встановлюються тарифи.
На жаль Антимонопольний комітет України та Державна регуляторна служба України своїми тлумаченнями цих речей досить тривалий час ганьбили правову систему України, сприяючи шахрайській діяльності суб"єктів господарювання, переважна більшість з яких, звісно ж були тісно пов"язані з місцевою владою депутатськими мандатами та іншими речами, які є паразитуванням на владно-управлінських функціях та завжди були джерелом збагачення для чиновників, чий бізнес оформлений на дітей, батьків, успішних дружин чи інших родичів.
Для прикладу і доказу, що це не мої фантазії та голослівні розповіді, ось рішення по справам, в яких я представляв інтереси людей.
Постанова Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 08 травня 2018 року по справі № 405/5819/14-а
https://reyestr.court.gov.ua/Review/73901520
Постанова Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 27 лютого 2020 року по справі № 405/6347/15-а
https://reyestr.court.gov.ua/Review/87868707
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 12 травня 2021 року по справі № 405/6347/15-а
https://reyestr.court.gov.ua/Review/96831400
Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 08 вересня 2015 року по справі № 826/6876/15 (справа про незаконність тарифів, встановлених неконституційно створеною згідно з Указом Президента України Порошенко П.О. організацією НКРЕКПУ).
https://reyestr.court.gov.ua/Review/49988687
Після цього, Верховним Судом було передано питання конституційності - на розгляд Конституційного Суду України. Після визнання Конституційним судом у 2019 році неконституційним створення Нацкомісії з тарифів, положення закону, що визнані неконституційними, із 31 грудня 2019 року втратили чинність. Ці дії дозволили заблокувати процес шахрайського і відверто корупційного підвищення тарифів на ЖКП на багато років. А якби не це, то з 2015 року усі Українці жили б як у Європі. Але лише за обов"язками по сплаті платежів (мобільний зв"язок, ЖКП, транспортні тарифи), а не за доходами (зарплати, пенсії).
Тобто, як бачите, досвід у відповдіній галузі є. Та й в принципі факт перебування за кордоном (Німеччина) робить мене менш сприймаючим погрози й тиск прокурорів та чиновників з Івано-Франківщини чи будь-яких інших регіонів України.
Щасти Вам у реалізації задуманого! Бережіть себе!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДодатково до моєї відповіді. Вибачте за неточність у тексті.
В тексті малось на увазі не "Національне бюро розслідувань", а НАБУ - Національне антикорупційне бюро України.
Національне бюро розслідувань України (НБР України) — державний правоохоронний орган спеціального призначення боротьби з організованою злочинністю і корупцією, створення якого так і не було завершене у 2000х роках.
Перша спроба створення Національного бюро розслідувань здійснена 1997 року, був намір об'єднати Головне управління боротьби з організованою злочинністю та боротьби з корупцією Міністерства внутрішніх справ України.
Директор НБР мав призначатися і звільнятися Президентом України за поданням Прем'єр-міністра України.
Утворення Національного бюро розслідувань України практично в повній мірі було визнане неконституційним.
Друга спроба датується 2005 роком, коли Президент України Віктор Ющенко своїм розпорядженням утворив робочу групу з розроблення концепції утворення та організації діяльності Національного бюро розслідувань України.
Дане Розпорядження було скасоване 6 серпня 2008 року, а НБР України так ніколи і не було створено. Зараз функціонал по боротьбі з корупцією досі ділять органи влади такі як - НАЗК, НАБУ, Головне управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю СБУ (зі статусом департаменту), ДБР, Департамент стратегічних розслідувань Нацполіції, Бюро економічної безпеки України (раніше існувало до 2019 року як Департамент захисту економіки у складі Нацполіції, а ще раніше подібні функції виконували УБОЗ та УБЕЗ МВС).
З повагою.
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Ваш випадок є досить складним і потребує ретельного підходу. Ось план дій, який допоможе вам розв'язати ці питання:
1. Фізичний напад: подання заяви- Збір доказів: Зберіть усі можливі докази фізичного нападу. Це можуть бути свідчення свідків, записи з камер відеоспостереження, фотографії тілесних ушкоджень, медичні довідки, якщо ви зверталися за медичною допомогою.
- Заява до поліції: Подайте заяву про вчинення злочину до поліції. У заяві детально опишіть події, назвіть осіб, які застосували силу, і надайте всі зібрані докази.
- Залучення юриста: Вам буде корисно залучити юриста, який спеціалізується на кримінальних справах. Він допоможе правильно скласти заяву, забезпечити дотримання процедури та представляти ваші інтереси під час розслідування.
- Медіа та громадськість: Ви можете залучити місцеві ЗМІ або громадські організації для привернення уваги до вашого випадку, якщо побоюєтеся, що справа може бути «зам'ята» через впливових осіб.
2. Махінації з боку влади та підприємців- Збір інформації: Зберіть всі наявні документи та докази, які підтверджують незаконні дії з боку влади та підприємців. Це можуть бути офіційні документи, записи розмов, свідчення очевидців або постраждалих.
- Юридичні консультації: Зверніться до юристів з іншого міста, які спеціалізуються на антикорупційних розслідуваннях. Вони можуть надати незалежний аналіз ситуації та допомогти з підготовкою офіційних запитів до органів правопорядку або до суду.
- Звернення до вищих інстанцій: Подайте скарги або заяви до обласної чи національної прокуратури, НАБУ (Національне антикорупційне бюро України), або навіть до медіа, якщо місцева прокуратура залучена до махінацій.
- Медіа-кампанія: Розгляньте можливість розслідування журналістами. Розкриття ситуації в ЗМІ може сприяти підвищенню тиску на корумповані структури.
3. Блокування незаконного будівництва- Юридичний аналіз будівництва: Визначте юридичні підстави для оскарження будівництва. Це може бути порушення містобудівних норм, відсутність необхідних дозволів, недотримання екологічних стандартів тощо.
- Подання позову: Юристи допоможуть скласти позов до суду про призупинення або скасування будівництва. Паралельно можна подати заяви до інспекцій (наприклад, ДАБІ – Державна архітектурно-будівельна інспекція), які можуть перевірити законність будівництва.
- Організація громадських акцій: Ви можете організувати акції протесту, залучити громадські організації або ініціативні групи. Це може допомогти привернути увагу до проблеми та створити додатковий тиск на забудовника.
- Медіа та соціальні мережі: Використовуйте всі можливі канали для поширення інформації про незаконність будівництва, щоб привернути увагу громадськості та потенційних інвесторів, які можуть відмовитися від участі в проекті.
4. Звернення до юристів з іншого міста- Пошук фахівців: Шукайте юристів з інших регіонів, які не залежать від місцевої влади. Це можуть бути адвокатські бюро, антикорупційні організації або незалежні правозахисники.
- Захист ваших прав: Залучення таких юристів дозволить уникнути місцевих впливів та забезпечити об'єктивне вирішення вашої справи.
5. Особиста безпекаВаші дії повинні бути добре продумані та підтримані юридичними експертами, щоб досягти успіху в боротьбі з корупцією та незаконними діями.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, Іване!
1. До мене було застосовано фізичну силу двома особами, хотів б розкрутити цю тему, написати заяви (це депутат + тілоохоронець).2. Влада і підприємці (депутати) роблять махінації, тим самим хочуть повторно розвести на гроші людей.3. Потрібно всіма методами протягом тривалого періоду блокувати конкретне будівництво, оскільки воно не законне.У всьому задіяна місцева влада. Місцева прокуратура та інші структури в справі, тому шукаю юристів з іншого міста.
Кейси цікаві, але не прості. На жаль, ми з Вами знаходимося доволі далеко один від одного, а тому попрацювати предметно по цим справам не зможу.
Водночас, надам своє бачення даних ситуацій.
1. Застосування фізичної сили.
Ви маєте докази (фото, відео) застосування фізичної сили? Коли це трапилося? Чи зафіксували Ви побої (за наявності).
У будь-якому випадку, Ви маєте право звернутися до правоохоронних органів.
КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88)
Стаття 214. Початок досудового розслідування
1. Слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування, а дізнавач - керівником органу дізнання, а в разі відсутності підрозділу дізнання - керівником органу досудового розслідування.
2. Досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення затверджуються Офісом Генерального прокурора за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національним антикорупційним бюро України, Державним бюро розслідувань, органом Бюро економічної безпеки України.
3. Здійснення досудового розслідування, крім випадків, передбачених цією частиною, до внесення відомостей до реєстру або без такого внесення не допускається і тягне за собою відповідальність, встановлену законом. У невідкладних випадках до внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань може бути проведений огляд місця події (відомості вносяться невідкладно після завершення огляду). Для з’ясування обставин вчинення кримінального проступку до внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань може бути:
1) відібрано пояснення;
2) проведено медичне освідування;
3) отримано висновок спеціаліста і знято показання технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису;
4) вилучено знаряддя і засоби вчинення кримінального проступку, речі і документи, що є безпосереднім предметом кримінального проступку, або які виявлені під час затримання особи, особистого огляду або огляду речей.
У разі виявлення ознак кримінального правопорушення на морському чи річковому судні, що перебуває за межами України, досудове розслідування розпочинається негайно, відомості про нього вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань за першої можливості.
4. Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов’язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.
5. До Єдиного реєстру досудових розслідувань вносяться відомості про:
1) дату надходження заяви, повідомлення про кримінальне правопорушення або виявлення з іншого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення;
2) прізвище, ім’я, по батькові (найменування) потерпілого або заявника;
3) інше джерело, з якого виявлені обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення;
4) короткий виклад обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, наведених потерпілим, заявником чи виявлених з іншого джерела;
5) попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
6) прізвище, ім’я, по батькові та посада службової особи, яка внесла відомості до реєстру, а також слідчого, прокурора, який вніс відомості до реєстру та/або розпочав досудове розслідування;
7) інші обставини, передбачені положенням про Єдиний реєстр досудових розслідувань.
У Єдиному реєстрі досудових розслідувань автоматично фіксується дата внесення інформації та присвоюється номер кримінального провадження.
6. Слідчий, дізнавач невідкладно у письмовій формі повідомляє керівника органу прокуратури про початок досудового розслідування, підставу початку досудового розслідування та інші відомості, передбачені частиною п’ятою цієї статті.
2. Махінації влади.
Доволі складне питання, адже Ви не зазначили конкретики. Поради щодо правоохоронних органів залишаються, але буде складно, адже "рука руку миє", як то кажуть.
Можливо варто залучити журналістів до цього процесу?
3. Незаконне будівництво.
У першу чергу, чим викликана його незаконність? Відсутністю дозволів?
Чи зачіпаються при цьому інтереси громадян, адже треба шукати належних позивачів.
З повагою!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
У випадку, якщо Вам були нанесені тілесні ушкодження, Вам необхідно було, передусім, звернутись до органів поліції з письмовою заявою, після чого Ви були б направлені на проходження судово-медичної експертизи.
Кримінальний кодекс (КК) України передбачає класифікацію тілесних ушкоджень за трьома видами тяжкості : ст.125 КК – легкі; ст.122 КК – середньої тяжкості і 121 КК – тяжкі.
Основним нормативом, при визначенні ступеня тяжкості ушкоджень, яким користуються експерти є – «Правила судово-медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень», затверджені Наказом Міністерства юстиції України №6 від 17.01.1995р.
Відповідно до законодавства, тілесні ушкодження поділяються на легкі, середньої тяжкості та тяжкі тілесні ушкодження.
Легкі тілесні ушкодження (ст.125 КК)
Поділяються на дві підгрупи:
Ознаки легкого тілесного ушкодження:
Легке тілесне ушкодження, що не спричинило короткочасний розлад здоров’я або незначну стійку втрату працездатності, визначається тривалістю не більше шести днів.
Відповідальність за заподіяння легких тілесних ушкоджень
Ст.125 КК, складається з двох частин, кожна з яких передбачає наступне покарання.
Відповідно до ч. 1 ст.125 КК, за нанесення легких тілесних ушкоджень, законодавством визначений штраф до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадських робіт на строк до двохсот годин, або виправними роботами на строк до одного року.
Друга частина ст.125 КК – умисне легке тілесне ушкодження, що спричинило короткочасний розлад здоров’я або незначну втрату працездатності, передбачає накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, або виправні роботи на строк до одного року, або арешт на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.
Тілесні ушкодження середньої тяжкості (ст.122 КК)
Ознаками ушкодження середньої тяжкості є:
Тривалим розладом здоров’я визначається час, більше 3 тижнів (більше 21 дня).
Під стійкою втратою працездатності менш як на одну третину вважається втрата загальної працездатності від 10% до 33%.До тілесних ушкодженням середньої тяжкості, наприклад, відносяться неускладнені закриті переломи.
Відповідальність за заподіяння тілесних ушкоджень середньої тяжкості
Стаття 122 КК також, як і ст.125 КК має дві частини.
Частина перша – умисне нанесення ушкоджень, не є небезпечними для життя і такими, що не потягнули за собою наслідки, передбачені у ст.121 ККУ (умисне тяжке тілесне ушкодження), але викликало тривалий розлад здоров’я або значну стійку втрату працездатності менш ніж на одну третину, за такі дії законодавець передбачив покарання у вигляді виправних робіт на строк до двох років або обмеження волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.
Частина друга – за ті ж дії, що описані вище, але, якщо вони вчинені з метою залякування потерпілого або його родичів чи примусу до певних дій або з мотивів расової, національної або релігійної нетерпимості, за це передбачено позбавлення волі від трьох до п’яти років .
Тяжкі тілесні ушкодження (ст. 121 КК)
Умисне тяжке тілесне ушкодження, тобто умисне тілесне ушкодження, небезпечне для життя в момент заподіяння, чи таке, що спричинило втрату будь-якого органу або його функцій, каліцтво статевих органів, психічну хворобу або інший розлад здоров’я, поєднаний зі стійкою втратою працездатності не менш як на одну третину, або переривання вагітності чи непоправне знівечення обличчя, - карається позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.
2. Умисне тяжке тілесне ушкодження, вчинене способом, що має характер особливого мучення, або вчинене групою осіб, а також з метою залякування потерпілого або інших осіб, чи з мотивів расової, національної або релігійної нетерпимості, або вчинене на замовлення, або таке, що спричинило смерть потерпілого, - карається позбавленням волі на строк від семи до десяти років.
Про які саме мова йде махінації?
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Юридичну відповідальність органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб за порушення вимог чинного законодавства, невиконання або неналежне виконання своїх обов’язків можна поділити на: конституційну; адміністративну; дисциплінарну; кримінальну та цивільно-правову відповідальність (виникає внаслідок вчинення цивільного правопорушення та полягає безпосередньо у накладенні на особу цивільно-правових стягнень, спрямованих на відшкодування спричиненої шкоди).
Статтею 56 Конституції України визначено, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
Алгоритм дій для з'ясування чи будівництво проводиться на законних підставах:
З повагою, юрист Дерій В.О.!