Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 27 августа 2024, вопрос №118355 700₴

Порушена послідовність навчання при відновлені в іншому ВНЗ

Доброго дня. Студент навчався на денній формі навчання. В 2020 не захистив дипломну роботу і був відрахований з ВНЗ. В 2023 відновився для захисту диплому, але з певних причин не захистив і цього разу. Також в 2023 він поступив на перший курс в інший ВНЗ на іншу спеціальність, де провчився рік. В 2024 році він звільнився з другого ВНЗ і відновився(на 3-й курс) в третій ВНЗ на першу спеціальність щоб завершити перше навчання. У витягу з ЄДЕБО стоїть відмітка, що послідовність порушена. Підкажіть будь ласка, що ми зробили не так? І що можна зробити, щоб не порушувати послідовність навчання?

Ответы юристов (7)

    Дерій Владислав Олегович
    14.3%

    Вітаю Вас!

    З логічних міркувань Ви не порушуєте послідовність здобуття освіти, адже якщо Ви не отримали диплом бакалавра - Ви не здобули відповідний освітній рівень, тому повторно вступивши до бакалаврату Ви повинні мати право на відстрочку, адже здобуватимете рівень освіти, який є вищим за раніше здобутий.

    АЛЕ, на жаль, заклади освіти керуються рекомендаційним листом МОН (не є нормативно-правовим актом, має лише роз’яснювальний, інформаційний характер і не встановлює правових норм) розцінюють це як непослідовність здобуття освіти. В їхньому розумінні для збереження послідовності освіти - студент повинен ПОНОВЛЮВАТИСЬ у закладі освіти, а не повторно вступати.

    "...Разом з тим, не вважається порушенням послідовності наступне здобуття освіти: 1) здобувача освіти було поновлено на навчання або переведено з іншого закладу освіти (в історії поточного навчання перший статус «Поновлено», «Поновлено (з іншого ЗО)», «Переведено (з іншого ЗО)»), а попереднє навчання (запис про яке у статусі «Відраховано із ЗО») було за таким же рівнем, що й поточне навчання (аналогічно, якщо поточне навчання – за ОПС фахового молодшого бакалавра, а попереднє – за ОКР молодшого спеціаліста, або поточне навчання – за ОС бакалавра (на основі ПЗСО), а попереднє – за ОС магістра (на основі ПЗСО)..."

    Проте, ситуація ускладнюється тим, що згідно Наказу МОН № 910 від 24.06.2024 року: https://ips.ligazakon.net/document/RE42290?from=legislation&hide=true тимчасово до 01 січня 2025 року призупиняється поновлення (включаючи допуск до освітнього процесу після завершення строку переривання навчання) на денну або дуальну форми здобуття освіти (крім певних категорій осіб).

    Згідно статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    ".. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: 1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за РАНІШЕ ЗДОБУТИЙ рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури..."

    Згідно частини 2 статті 10 ЗУ "Про освіту"

    Рівнями освіти є:

    • дошкільна освіта;
    • початкова освіта;
    • базова середня освіта;
    • профільна середня освіта;
    • перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • фахова передвища освіта;
    • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
    • перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
    • другий (магістерський) рівень вищої освіти;
    • третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    Отже, спеціальність та вік не мають значення, але щоб мати право на відстрочку Ви повинні здобувати рівень освіти, що є вищим за попередній. Тому, якщо Ви відрахувались з бакалаврату та не отримали диплом бакалавра - при повторному вступі на бакалаврат - згідно Закону Ви повинні мати право на відстрочку.

    Проте, для оформлення відстрочки Вам необхідно надати ТЦК :

    1. Заяву про відстрочку (Додаток 4 до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»)

    2. Довідку про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти. (Додаток 9 до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»)

    3. Військово-обліковий документ. Для військовозобов'язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов'язаного.

    Як бачите, головним документом для оформлення відстрочки є саме довідка з ЄДБО, яка формується відповідальними особами ВНЗ.

    Якщо в довідці буде зазначено, що послідовність освіти зберігається - тоді Ви можете сміливо йти до ТЦК та оформлювати відстрочку.

    Якщо в довідці з ЄДБО зазначено, що Ви порушуєте послідовність освіти - Ви можете спробувати оскаржити дане рішення ВНЗ у судовому порядку

    Для оскарження довідки ЄДБО Вам потрібно звернутись Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства освіти і науки України, ДП “Інфоресурс” та ВНЗ (далі - відповідачі), в якому зобов`язати їх внести зміни до довідки ЄДБО.

    Позовні вимоги мотивувати тим, що порушено Ваше право на отримання довідки ЄДБО, в якій вказано, що Ви не порушуєте послідовності здобуття освіти.

    Перед зверненням до суду Ви можете звернутись до ДП "Інфоресурс" з листом щодо коригування даних у ДОВІДЦІ ЄДБО.

    Перелік документів для звернення до суду - позовна заява, копію довідки ЄДБО, виписку з ЄДБО (https://info.edbo.gov.ua/check-study), лист-відповідь на Ваше звернення до ДП "Інфоресурс", копії документів про здобуту освіту.

    На даний час немає судової практики по цьому питанню, адже сам по собі процес оскарження даної довідки займе від 2-3 місяців і більше.

    Крім того, не виключено, що після виграшу в першій інстанції, МОН подасть до апеляції або касації. Тому саме оскарження може затягнутися більше року.

    Лише після того, як будуть судові прецеденти можна говорити про доцільність відстоювання своїх інтересів у судовому порядку.

    Якщо Ви не готові судитися із закладом освіти - Вам потрібно спробувати поновитися у ВНЗ або розглянути інші підстави для відстрочки передбачені статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    На жаль, згідно Наказу МОН № 910 від 24.06.2024 року: https://ips.ligazakon.net/document/RE42290?from=legislation&hide=true тимчасово до 01 січня 2025 року призупиняється поновлення (включаючи допуск до освітнього процесу після завершення строку переривання навчання) на денну або дуальну форми здобуття освіти, крім наступних категорій осіб:

    • особи, визначені частинами першою, третьою, п'ятою, шостою статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", за умови підтвердження відповідного права засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія) або шляхом електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов'язаних та резервістів та Єдиною державною електронною базою з питань освіти;
    • особи, які на дату поновлення не досягли 25-річного віку, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;
    • здобувачі вищої освіти, які мали перерву у навчання у зв'язку з вагітністю та пологами або доглядом за дитиною до досягнення нею трирічного віку (шестирічного віку у передбачених законодавством випадках);
    • особи, звільнені з військової служби після 24 лютого 2022 року;
    • особи, які поновлюються для здобуття освіти за медичними або фармацевтичними спеціальностями, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;
    • особи, яким було надано академічну відпустку тривалістю не більше одного року за медичними показаннями, у зв'язку з участю в програмі академічної мобільності або у зв'язку із сімейними обставинами, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;
    • особи, які поновлюються до складу курсантів вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    14.3%

    Доброго дня, Олександре!

    Відповідно до законодавства чоловік має право на відстрочку, оскільки не здобув відповідний рівень освіти у минулому та немає диплому, яким це підтверджено.

    Згідно із статею 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;».

    Згідно із частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту»:

    Рівнями освіти є:

    • дошкільна освіта;
    • початкова освіта;
    • базова середня освіта;
    • профільна середня освіта;
    • перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • фахова передвища освіта;
    • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
    • перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
    • другий (магістерський) рівень вищої освіти;
    • третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    Проте, головним документом при оформленні відстрочки є довідка з ЄДЕБО, яку формують ВНЗ.

    За логікою МОН, яка наведена у листі останнього, відрахування вважається здобутим рівнем освіти, а отже, у довідці чоловіка, скорше за все, буде зазначено, що він порушує послідовність освіти. На жаль, із таким записом у довідці ТЦК не надасть йому відстрочку.

    Лист МОН "Про особливості формування в ЄДЕБО довідки про здобувача освіти":

    "в іншому випадку (коли у порівнянні з даними про здобуту освіту послідовність рівнів не порушено) здійснюється автоматична перевірка даних усіх записів про здобуття особою освіти, що містяться в ЄДЕБО, – якщо наявна інформація про навчання, рівень якого не нижче рівня поточного навчання, за яким формується Довідка, у згаданому вище полі зазначається «Ні, порушує»".

    На жаль, наразі Ви вже нічого не зможете з цим зробити, окрім як подання позову до Мінистерства освіти та науки щодо оскарження їх рекомендацій з приводу формування довідки з ЄДЕБО, проте врахуйте, що процес буде не легким та досить тривалим й не надасть чоловіку права бути не мобілізованим.

    Новий вступ не надасть відстрочку, поновлення та переведення тимчасове призупинено Наказом МОН №910... Можливо, краще за все розглянути іншу підставу для відстрочки? Чи має чоловік щось інше, окрім навчання?

    Відповідно до Наказу МОН від 24.06.2024№ 910 «Про деякі особливості набуття та поновлення статусу здобувача вищої освіти у 2024 році»:

    1. Тимчасово до 01 січня 2025 року призупинити:

    "переведення здобувачів вищої освіти (крім здобувачів вищої освіти з числа осіб, визначених частинами першою, третьою, п’ятою, шостою статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», за умови підтвердження відповідного права засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія) або шляхом електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та Єдиною державною електронною базою з питань освіти) на денну або дуальну форми здобуття освіти з інших форм здобуття освіти;

    поновлення (включаючи допуск до освітнього процесу після завершення строку переривання навчання) на денну або дуальну форми здобуття освіти, крім наступних категорій осіб:

    особи, визначені частинами першою, третьою, п’ятою, шостою статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», за умови підтвердження відповідного права засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія) або шляхом електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників,

    військовозобов’язаних та резервістів та Єдиною державною електронною базою з питань освіти;

    особи, які на дату поновлення не досягли 25-річного віку, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;

    здобувачі вищої освіти, які мали перерву у навчання у зв’язку з вагітністю та пологами або доглядом за дитиною до досягнення нею трирічного віку (шестирічного віку у передбачених законодавством випадках);

    особи, звільнені з військової служби після 24 лютого 2022 року;

    особи, які поновлюються для здобуття освіти за медичними або фармацевтичними спеціальностями, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;

    особи, яким було надано академічну відпустку тривалістю не більше одного року за медичними показаннями, у зв’язку з участю в програмі академічної мобільності або у зв’язку із сімейними обставинами, за умови наявності інформації про попереднє навчання в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;

    особи, які поновлюються до складу курсантів вищих військових навчальних закладів, закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богун Сергій Павлович
    14.3%

    Згідно з Положенням про Єдину державну електронну базу з питань освіти:

    Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України, технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління розпорядника ЄДЕБО.

    Розпорядник ЄДЕБО є володільцем інформації, що міститься в ЄДЕБО.

    В ЄДЕБО вносяться такі дані про фізичних осіб:

    1) щодо вступників до закладів освіти - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); дата народження; тип, серія (за наявності), номер, ким і коли виданий документ, що посвідчує особу (для особи, якій не виповнилось 14 років - свідоцтво про народження; для особи, яка звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, і не має документів, що посвідчують особу - довідка про звернення за захистом в Україні); реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); громадянство; стать; номер телефону (за наявності); адреса електронної пошти; інформація про сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання (рік видачі та номер, PIN-код, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) учасника зовнішнього незалежного оцінювання), результати зовнішнього незалежного оцінювання та інша інформація про проведення зовнішнього незалежного оцінювання (тип, серія (за наявності), номер документа, на підставі якого особу зареєстровано для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні; коди навчальних предметів, з яких особа складає зовнішнє незалежне оцінювання); інформація про вступні випробування, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти (рік видачі та номер екзаменаційного листка; прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження вступника; код вступних випробувань або блоку вступного випробування; результат складання вступного випробування/блоку вступного випробування; тип, серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу вступника; реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності)); участь у вступних кампаніях до закладів освіти (коли, до яких закладів освіти, на які рівні, спеціальності, спеціалізації, освітні програми, форми навчання особа подавала заяви); спеціальні умови участі в конкурсному відборі на здобуття вищої та фахової передвищої освіти, визначені умовами прийому до закладів освіти, затвердженими у порядку, визначеному Законом; серія, номер, ким і коли виданий документ про освіту (науковий ступінь) особи з інформацією про здобуті нею рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, професію, спеціальність та спеціалізацію (у деяких випадках зазначаються напрям підготовки, освітня програма, професійна кваліфікація); цифрова фотографія;

    2) щодо здобувачів освіти - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); дата народження; тип, серія (за наявності), номер, ким і коли виданий документ, що посвідчує особу (для особи, якій не виповнилось 14 років - свідоцтво про народження; для особи, яка звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, і не має документів, що посвідчують особу - довідка про звернення за захистом в Україні); реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); громадянство; стать; серія, номер, ким і коли виданий документ про освіту (науковий ступінь) особи з інформацією про здобуті нею рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, професію, спеціальність та спеціалізацію (у деяких випадках зазначаються напрям підготовки, освітня програма, професійна кваліфікація); про зарахування, відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення за спеціальністю, спеціалізацією, професією; рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, що здобувається, освітня програма; джерело фінансування здобуття освіти; назва факультету (відділення), структурного підрозділу; форма навчання; курс навчання; навчальна група; серія, номер, ким і коли виданий студентський (учнівський) квиток державного зразка особи з інформацією про назву факультету (відділення), структурного підрозділу, номер групи, форму навчання, дату видачі та строк дії квитка, цифрова фотографія (за наявності).

    Накази про зарахування на навчання видаються керівником закладу вищої освіти на підставі рішення приймальної комісії. Накази про зарахування на навчання з додатками до них формуються в ЄДЕБО та оприлюднюються на вебсайті закладу вищої освіти у вигляді списку зарахованих осіб.

    Я не вбачаю можливості анулювання інформації з ЄДЕБО.

    Проте Ви можете звернутися з такою заявою до МОН.

    Відмову можете оскаржити в порядку встановленому адміністративним судочинством.

    Карпенко Андрій Володимирович
    14.3%

    Вітаю!

    ЗА УЯВЛЕННЯМ МОН ВИ ПОРУШУЄТЕ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ.

    ЯКЩО В ДОВІДЦІ ЄДЕБО ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ВИ ПОРУШУЄТЕ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ, ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.

    ЦЮ ДОВІДКУ СПРОБУЙТЕ ОСКАРЖИТИ.

    ВАМ ДЛЯ ПОЧАТКУ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ЗА РОЗЯСНЕННЯМ ТА ВИМОГОЮ ПРО ЗМІНУ ІНФОРМАЦІЇ В РЕЄСТРІ ДО МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.

    Закон України

    "Про освіту "

    Стаття 74. Єдина державна електронна база з питань освіти

    5. Держателем Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - держатель Електронної бази) є центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, що здійснює організаційні заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування Електронної бази та її складових.

    Власником Електронної бази є держава в особі центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    Адміністратором Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - адміністратор Електронної бази) є визначена Кабінетом Міністрів України юридична особа, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    ххх

    У системі освіти діє Єдина державна електронна база з питань освіти (далі – ЄДЕБО) - автоматизована система, функціями якої є збір, верифікація, оброблення, зберігання та захист інформації про систему освіти.

    Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України,а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

    Обробка і захист інформації здійснюються в ЄДЕБО відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, що перебуває у власності держави.

    Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.

    Лист МОН № 1/9758 від 03.06.24 року "Про особливості формування в ЄДЕБО довідки про здобувача освіти" :

    https://ru.osvita.ua/legislation/other/92239/

    Цим Листом визначено алгоритм формування Довідки.

    АЛЕ ВІН НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТОМ, НЕ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ В МІНЮСТІ ТА ПОРУШУЄ ПРАВА ГРОМАЛЯН,

    ххх

    Згідно з вимогами Закону «Про доступ до публічної інформації» відповідь на запит має бути надано не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

    Відповідно до статті 23 Закону «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

    Запитувач має право оскаржити:

    • відмову в задоволенні запиту на інформацію;
    • відстрочку задоволення запиту на інформацію;
    • ненадання відповіді на запит на інформацію;
    • надання недостовірної або неповної інформації;
    • несвоєчасне надання інформації;
    • невиконання розпорядниками обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;
    • інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

    Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України: «Згідно із пунктом 81 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 2123 «Порушення права на інформацію» (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»)».

    СУДОВОЇ ПРАКТИКИ З ЦЬОГО ПИТАННЯ ПОКИ НЕМАЄ.

    СПРОБУВАТИ ОСКАРЖУВАТИ ПОТРІБНО, БО ЛИСТИ НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТАМИ.

    СТАТТЯ 19 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ:

    "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України."

    Турчин Ярослав Олександрович
    14.3%

    ВІТАЮ ВАС, ОЛЕКСАНДР!

    На жаль подібна ситуація у тисяч українців, які свавільно обмежені у праві на освіту та у праві на відстрочку за освітою окремими посадовими особами Міністерства освіти і науки України, які роблять собі на цьому політичну кар"єру.

    З цим нічого не зробиш. Ні в судах, ні поза судами. Міністерство освіти завжди користувалося стислими термінами вступної кампанії, щоб грубо та свавільно порушувати права громадян, будучи переконаними, що ніхто не оскаржить. Бо оскаржити дійсно майже нереально.

    Ситуація дуже складна. Дійсно в такому випадку теоретично треба оскаржувати незаконні дії Міністерства освіти і науки України та підпорядкованого йому ДП "Інфоресурс", які всупереч чинному законодавству ввели незаконні алгоритми в функціонал ЄДЕБО, який блокує видання довідок, які б підтверджували юридичні факти у відповідності з вимогами Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту".

    Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України, а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

    Отже, на моє переконання - співвідповідачами у даній справі мали б бути МОН України та ДП "Інфоресурс". Належним судом - Київський окружний адміністративний суд, адже тут стоїть питання реалізації норм законодавства, а не приватне цивільне питання.

    Проблема оскарження в тому, що 1) Вас МОН України одразу здасть в ТЦК, бо ця організація на жаль перетворюється з міністерства в якесь "організоване злочинне угрупування" по манері поведінки та спілкування з громадянами. Пан Шаров, керівник директорату вищої освіти МОНУ, у соцмережах дозволяє собі такі випади на громадян та нецензурну лайку, наче він якийсь бос сицилійської мафії, а не науковець та державний службовець. З цього можна робити висновки для суспільства ким себе уявляють державні службовці, і за кого мають громадян. В пристойні часи - за таке людину б звільнили з роботи одразу. В Європі так це і діє. Але ж зараз усім держслужбовцям можна все... Тому звісно усі, хто виконує незаконні вказівки своїх керівників - захищені навіть від службових розслідувань... Про інше вже й дарма казати. У них зараз дуже значні повноваження, ще з часів запровадження ЗНО, тому може і є уявлення, що вони божества, а люди мають їм поклонятися і критикувати мовчки.

    2) Київський окружний адміністративний суд в якому як суді 1-ї інстанції судяться усі справи беспредєли в країні, які чинять центральні органи виконавчої влади, місцеві територіальні підрозділи органів виконавчої влади м. Київа і Київської області, всяких там Пенсійних фондів та таке інше, а тому цей суд гіпер-перевантажений справами. Винні в цьому органи влади, які системно порушують права людей... тому в суді лежать десятки тисяч типових справ про непризначення пенсії, неповернення помилково сплачених платежів тощо, бездіяльність окремих органів влади і дипломатичних представництв - тощо... При цьому в суді лише 31 судді працюють при штатній чисельності 51 суддя. Більшість з яких влітку реалізовують своє право на 45-денну відпустку. Тому в суді зараз від сили 10 суддів працює і розглядає справи аж до середини - кінця серпня. Справи, які розпочато в березні 2024 року - досі не розглянуті. Навіть дуже прості та типові.

    Щоб судитися з МОН, це навіть процедурно займе 2-3 місяці не менше. Це якщо суд захоче швидко розглядати справу, а не відкласти на рік.

    Тобто оскарження незаконно виданої довідки в індивідуальному порядку - може дати ефект через рік наприклад, або через 3 місяці. При цьому Вам доведеться переходити на "нелегальне становище", щоб "ОПГ Оксена Лісового" (на мою думку) не чинило на Вас позаправовий тиск, шляхом повідомлення Вашого місцезнаходження працівникам ТЦК та СП з метою Вашої мобілізації і нівелювання звернення до суду таким чином.

    Прем"єр-міністр України надав доручення Державній регуляторній службі розібратися з незаконними наказами МОН... ДРС зробила висновок, що це повністю незаконні накази. Але ДРС не має повноважень скасовувати реєстрації нормативно-правових актів. Але пан міністр юстиції Малюська - відмовився виконувати доручення Прем"єр-міністра і начхав на висновки Державної регуляторної служби, тому незаконні накази МОН - залишаються в цьому році чинними незважаючи ні на що.

    НА магістратуру поновитися дійсно не можна. На жаль такі особливості передбачені законодавством і Правилами поновлення на навчання. Тобто навіть якби не діяв наказ № 910, то Ви не зможете поновитися на магістратуру.

    Єдиний сенс є в оскарженні протиправних дій МОН України по створенню незаконних алгоритмів видачі довідок ЄДЕБО. Але, думаю, тут має діяти ціла команда адвокатів і юристів... бо якщо один адвокат чи громадянин почне цей глобальний позов самостійно - його просто адміністративно чи фізично можуть знищити, бо це зазіхання на встановлений режим демократури, запроваджений окремими посадовими особами виконавчої влади в інтересах особистого піару та начебто мобілізації якомога більшої кількості простих громадян України, які намагаються уникнути мобілізації через освіту.

    При цьому чомусь я не бачу ініціатив з блокування пенсійних виплат - ухилянтам з числа звільнених у запас та знятих з обліку бойових офіцерів ЗСУ, СБУ, МВС, ДСНС, прокуратури, які мають значно вищі бойові навички і кращий стан здоров"я (ніколи не працювавши фізично чи взагалі хоч якось)... але цих людей чомусь ніхто не турбує і не бачить,, і не шукає... і їх права не порушує. Тому, як на мене, подібні дії Міністра освіти є нічим іншим як самопіаром та створенням політичного рейтингу на суспільно вразливих питаннях і нічого більше цього. Боротьба ж з уклоністами - це лише відговірки.

    В підсумку - Ваші зусилля скоріш за все ні до чого не призведуть, але можуть значно погіршити ситуацію Вашу особисту та адвокатів / юристів, які Вам будуть допомагати (якщо на них є важелі впливу - їх місцезнаходження в Україні... у них є в Україні майно чи інші інтереси і родичі, через які можна тиснути). Гроші, які Ви на це витратите, як і на навчання - краще витратити на ігнорування незаконних вимог ТЦК.

    В будь-якому разі, судове оскарження Вам не дасть відстрочки, бо суд без розгляду справи та вирішення її по суті - не зможе зобов"язати прийняти Вас на навчання та видати нормальну довідку для ТЦК. Навіть якщо звернутися до суду зараз - Ви отримаєте навіть у самі короткі теоретичні строки - рішення, яке набрало законної сили - у кінці жовтня. Це за умови, що МОН не буде оскаржувати в апеляції. А МОН 100500 % буде оскаржувати. Тобто це ще 2-3 місяці мінімум.

    От і рахуйте. Чи знадобиться Вам в січні - лютому 2025 року рішення, яке теоретично може бути на Вашу користь? І що Вам дасть таке рішення, якщо на той час Вас вже можуть відловити і силоміць мобілізувати.

    Мабуть тому ніхто і не оскаржує такий стан справ. Бо в цьому немає жодного сенсу практичного.

    Це питання є системним і вирішуватися має системно, а не кожним громадянином окремо.

    Он зараз 6 мільйонів громадян України, тобто більше 50 %, не оновили (не уточнили) свої дані в Реєстрі військовозобов"язаних... ні через ЦНАПи, ні через Резерв+, ні через ТЦК. І що? - І нічого. Це ще врахуйте, що дані свої оновили військовозобов"язані, які перебувають на службі в ЗСУ та інших підрозділах (яких взагалі не має бути в Реєстрі, бо вони на службі, а отже знімаються на цей час з обліку в ТЦК)... 100 % заброньовані із числа державних службовців, працівників Нацполіції, ДНСН та ін. формувань. Десь так 4.5- 5 мільйонів оновлених, але тих, кого не можна мобілізувати і набирається.

    Ну і окремі наївні громадяни, які оновили дані дійсно є. Ті, хто вірили, що зможуть отримати відстрочку, а тому проявили гіпер-законослухняність. Саме такі особи зараз в найбільшій зоні ризику.

    Мою позицію Ви почули щодо переспектив оскарження.

    Звісно це Ваша доля і вирішувати Вам... Завдання юриста лише роз"яснити можливі напрямки дій та наслідки, які можуть у них бути в рамках чинного законодавства та правозастосовчої практики органами виконавчої, законодавчої та судової влади.

    Хай Вам щастить! Вибачте за невтішну відповідь.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.3%

    Вітаю Вас, Олександре!

    Доброго дня. Студент навчався на денній формі навчання. В 2020 не захистив дипломну роботу і був відрахований з ВНЗ. В 2023 відновився для захисту диплому, але з певних причин не захистив і цього разу. Також в 2023 він поступив на перший курс в інший ВНЗ на іншу спеціальність, де провчився рік. В 2024 році він звільнився з другого ВНЗ і відновився(на 3-й курс) в третій ВНЗ на першу спеціальність щоб завершити перше навчання. У витягу з ЄДЕБО стоїть відмітка, що послідовність порушена. Підкажіть будь ласка, що ми зробили не так? І що можна зробити, щоб не порушувати послідовність навчання?

    На жаль, але ця ситуація є доволі патовою та складною. Дійсно, Ви не маєте право на відстрочку від мобілізації по студентству, як би це не звучало парадоксально.

    За логікою МОН, Ви вже використали шанс на здобуття освіти бакалавра, який ба надавав Вам право на відстрочку. Відповідно зараз тільки магістерський рівень освіти може надати Вам право на відстрочку, куди Ви не можете вступити без диплома бакалавра.

    Нова постанова КМУ від 16.05.2024 № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період" передбачає новий формат довідки - ДОВІДКА про здобувача освіти за даними єдиної державної електронної бази з питань освіти.

    До того ж, 03 червня 2024 року о 18.55 год Міністерство освіти і науки публікує новину - "ДОВІДКА ПРО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ ВІДТЕПЕР ДОСТУПНА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ В ЄДЕБО".

    До новини додано за окремою вкладкою лист МОН від 03.06.2024 № 1/9758 "ПРО ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ В ЄДЕБО ДОВІДКИ ПРО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ".

    Коротко позиція МОН є наступною - якщо Ви вступили на ОС бакалавра або магістра, були відраховані з цього рівня за певних причин, потім повторно були зараховані (не поновлені або переведені), ПОСЛІДОВНІСТЬ за логікою МОН ПОРУШУЄТЬСЯ.

    !!! Моя позиція з цього питання однозначна: раніше здобутий рівень має підтверджуватися дипломом.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про вищу освіту

    Стаття 7. Документи про вищу освіту1. Документ про вищу освіту видається особі, яка успішно виконала відповідну освітню програму та пройшла атестацію.

    2. Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями:

    диплом молодшого бакалавра;

    диплом бакалавра;

    диплом магістра;

    диплом доктора філософії/доктора мистецтва.

    5. Невід’ємною частиною диплома молодшого бакалавра, бакалавра, магістра, доктора філософії/доктора мистецтва є додаток до диплома європейського зразка, що містить структуровану інформацію про завершене навчання. У додатку до диплома наводиться інформація про результати навчання особи, освітні компоненти, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС, а також відомості про національну систему вищої освіти України.

    10. Інформація про видані дипломи вноситься закладами вищої освіти, крім вищих військових навчальних закладів, до Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

    Нічого цього і близько щодо Вас у них немає, але реалії є складними. Мусимо розуміти, якою є політика влади з цього питання.

    Щодо судового оскарження, то у даній ситуації ключовим елементом даного питання є ДОВІДКА, по якій заклади освіти мають право вносити корективи у графу щодо послідовності. Якщо це так, варто звертатися до закладу освіти, вимагати від них керуватися вимогами ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а не листом МОНу.

    Звісно, вони відмовлять, і у такій ситуації проти закладу освіти потрібно подавати позов до суду про зобов'язання вчинити певні дії.

    Якщо все таки ВУЗи не мають права вносити свої корективи, належним відповідачем я б обрав Міністерство освіти і науки України.

    Є інший варіант - готувати документи про здобуття освіти в обхід ДОВІДКИ, а потім оскаржувати відмову ТЦК та СП у наданні відстрочки. Але проблема полягає в тому, що сам по собі процес оскарження не зупиняє мобілізацію.

    До прикладу, одна із судових справ вже перебуває на розгляді у Чернігівському окружного адміністративному суді. На даний час відкрито провадження у справі.

    ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    У Х В А Л А

    09 серпня 2024 року м. Чернігів Справа № 620/10031/24

    Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Тихоненко О.М., перевіривши матеріали позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Національного університету Чернігівського колегіуму ім. Т.Г. Шевченка (вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, 14013), Міністерства освіти і науки України (проспект Берестейський, 10, м. Київ, 01135) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

    У С Т А Н О В И В:

    Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.07.2024 позовну заяву ОСОБА_1 до Національного університету Чернігівського колегіуму ім. Т.Г. Шевченка, Міністерства освіти і науки України, в якому просить:

    визнати рішення відповідача 2 винесене у формі індивідуального акту (індивідуальний акт відповідача 2/- «довідка №123556») в його резолютивній частині щодо питання відповідності поточного здобуття освіти позивачем послідовності, визначеної статтею 10 Закону України Про освіту таким, що не відповідає фактичним обставинам справи, протирічить нормам Закону про освіту, іншим нормативно-правовим актам про освіту, а отже протиправним, скасувати його;

    зобов`язати відповідача 2 керуючись висновками, зробленими в судовому рішенні сформувати на підставі наявних в Реєстрі документів МОН про освіту позивача новий індивідуальний акт: довідку про здобувача освіти позивача за даними ЄДЕБО, яка, цілком і повністю повинна відповідати нормам Закону України Про освіту і фактичним обставинам справи, встановивши тим самим достовірний юридичний факт щодо здобування рівня освіти позивача відповідно до послідовності рівнів освіти, визначеної статтею 10 Закону України Про освіту, а відповідача 1 надати позивачу довідку здобувача освіти за даними ЄДЕБО, сформовану відповідачем 2 на виконання рішення суду залишено без руху та надано позивачу 10-денний строк для усунення вказаних недоліків з дня вручення ухвали.

    У встановлений судом строк недоліки позовної заяви усунуто, позовна заява приведена у відповідність до вимог статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

    При ознайомленні з позовною заявою суддею встановлено, що позивачем пред`явлено вимоги, які згідно з ч. 6 ст. 12 КАС України належить до справ незначної складності (п. 20 ч. 1 ст.4; ч. 2 ст. 12 КАС України) та у відповідності до ч. 1 ст. 257, ч. 5 ст. 262 КАС України підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

    Відповідно до ч. 1 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

    Відповідно до ч. 9 ст. 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій, відповідно до п. 6 ч. 9 ст. 171 КАС України зазначаються, крім іншого, дата, час і місце проведення судового засідання для розгляду справи по суті, якщо справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

    У той же час, враховуючи предмет і підстави позову, а також положення ст. 262 КАС України, суддя прийшов до висновку про можливість розгляду даної адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

    Керуючись вимогами п. 20 ч. 1 ст.4, статтями 12, 160-162, 171, 257, 258, 260-262, ч. 4 ст. 9, частинами 1 - 4 ст. 77, частинами 3, 6 ст. 80 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

    У Х В А Л И В:

    1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.

    2. Справа буде розглядатись одноособово суддею Тихоненко О.М. в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

    3. Встановити відповідачам 15-денний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. У зазначений строк відповідачі мають право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.

    4. Відповідно до вимог частини третьої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.

    5. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.

    6. Частиною четвертою статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

    7. Встановити позивачу 5-денний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.

    8. Встановити відповідачам 5-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.

    9. Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

    10. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше 5 (п`яти) днів з дня отримання відзиву (частина сьома статті 262, частина перша статті 259 Кодексу адміністративного судочинства України).

    11. Звернути увагу учасників справи, що копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними (ч. 9 ст. 79 КАС України).

    12. Учасники справи можуть отримати інформацію щодо розгляду даної справи на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.cn.court.gov.ua/sud2570/.

    13. Копію даної ухвали направити учасникам справи.

    14. У відповідності до п.12 ч.9 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України повідомити відповідача (Національний університет Чернігівський колегіум ім. Т.Г. Шевченка) суб`єкта владних повноважень про наявні в суді матеріали, які підлягають врученню суб`єкту владних повноважень як стороні та про можливість їх отримання лише безпосередньо у суді.

    15. Відповідачу - Міністерству освіти і науки України направити копію позовної заяви з доданими до неї матеріалами.

    З повагою!

    Токмач Галина Миколаївна
    14.3%

    Добрий день!

    Враховуючи позицію МОН (https://mon.gov.ua/npa/pro-osoblyvosti-formuvannia...), у вашій довідці буде вказано, що поточне здобуття освіти порушує послідовності, визначеної частиною другої статті 10 Закону України "Про освіту". З урахуванням такої довідки ТЦК 100% відмовить Вам у відстрочці.

    При цьому, на мою думку, послідовність у вашому випадку не порушена і Ви маєте право на відстрочку.

    Так, відповідно до пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури.

    ТОБТО, згідно Закону підставою для відстрочки є послідовність здобуваємого рівня освіти, а не послідовність навчання (як це трактує МОН у своєму листі).

    І на мою думку, така послідовність взагалі має підтверджуватися за домогою Виписки з ЄДЕБО (https://info.edbo.gov.ua/check-person/), в якій вказується інформація про навчання та документи про освіту.

    Стаття 10 Закону України "Про освіту" визначає наступні рівні освіти: дошкільна освіта; початкова освіта; базова середня освіта; профільна середня освіта; перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти; другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти; третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти; фахова передвища освіта; початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти; перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; другий (магістерський) рівень вищої освіти; третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    У відповідності до приписів статті 5 Закону України «Про вищу освіту» визначено, що підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми програмами на таких рівнях вищої освіти: початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти; перший (бакалаврський) рівень; другий (магістерський) рівень; третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень. Здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою освітньої програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти: 1) молодший бакалавр; 2) бакалавр; 3) магістр; 4) доктор філософії/доктор мистецтва.

    Статтею 6 вказаного вище закону також унормовано, що атестація - це встановлення відповідності результатів навчання (наукової або творчої роботи) здобувачів вищої освіти вимогам освітньої програми та/або вимогам програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту. Атестація осіб, які здобувають ступінь молодшого бакалавра, бакалавра чи магістра, здійснюється екзаменаційною комісією, до складу якої можуть включатися представники роботодавців та їх об’єднань, відповідно до положення про екзаменаційну комісію, затвердженого вченою радою закладу вищої освіти (наукової установи). Заклад вищої освіти на підставі рішення екзаменаційної комісії присуджує особі, яка успішно виконала освітню програму на певному рівні вищої освіти, відповідний ступінь вищої освіти та присвоює відповідну кваліфікацію. Документ про вищу освіту видається особі, яка успішно виконала відповідну освітню програму та пройшла атестацію (стаття 7 вказаного вище закону). Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями: диплом молодшого бакалавра; диплом бакалавра; диплом магістра; диплом доктора філософії/доктора мистецтва. ОТЖЕ, для підтвердження здобутого рівня освіти студентам видається офіційний документ – диплом, у разі успішного проходження атестації.

    Фактично МОН самостійно визначив додаткову умову для отримання відстрочки (послідовність навчання) і зробив це звичайним листом-роз'ясненням, а не шляхом видачі відповідного нормативно-правового акту (наказу).

    При цьому, до наказу МОН 08.06.2018 № 620 "Про затвердження Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти" так і не було внесено зміни, згідно яких в ЄДЕБО вносяться дані про здобувача освіти за денною або дуальною формою стосовно того, порушує чи не порушує на підставі даних, 2 що містяться в ЄДЕБО, поточне здобуття освіти послідовності, визначеної частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту».

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1132-18#n55

    "6. В ЄДЕБО вносяться такі дані про фізичних осіб:

    2) щодо здобувачів освіти - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); дата народження; тип, серія (за наявності), номер, ким і коли виданий документ, що посвідчує особу (для особи, якій не виповнилось 14 років - свідоцтво про народження; для особи, яка звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, і не має документів, що посвідчують особу - довідка про звернення за захистом в Україні); реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); громадянство; стать; серія, номер, ким і коли виданий документ про освіту (науковий ступінь) особи з інформацією про здобуті нею рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, професію, спеціальність та спеціалізацію (у деяких випадках зазначаються напрям підготовки, освітня програма, професійна кваліфікація); про зарахування, відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення за спеціальністю, спеціалізацією, професією; рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, що здобувається, освітня програма; джерело фінансування здобуття освіти; назва факультету (відділення), структурного підрозділу; форма навчання; курс навчання; навчальна група; серія, номер, ким і коли виданий студентський (учнівський) квиток державного зразка особи з інформацією про назву факультету (відділення), структурного підрозділу, номер групи, форму навчання, дату видачі та строк дії квитка, цифрова фотографія (за наявності);"...

    Я розумію, що влада намагається не допустити зловживань зі сторони військовозобов'язаних. Тобто, коли особа відраховується на останньому курсі навчання, зокрема і за власним бажанням, а потім не повоновлюється на навчанні для отримання диплому, а знову вступає на цей же рівень освіти, щоб уникнути відстрочки. Однак, тоді таку умову (щодо послідовності не тільки здобуваємого рівня освіти, але і навчання) потрібно було прописувати у Законі про мобілізацію. А наразі такі листи-роз'яснення, які взагалі носять рекомендаційний характер і не мають жодної юридичної сили, не дозволяють студентам реалізувати своє законне право на відстрочку.

    Оскільки згідно пункту 62 Порядку № 560 здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній держаній електронній базі з питань освіти за формою, визначеною у додатку 9, та документи (нотаріально засвідчені копії документів), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.

    На жаль, на практиці ТЦК враховує лише зміст цієї довідки, однак не зміст пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Тобто, склалалася ситуація, коли де-факто відстрочку надає МОН, а не ТЦК.

    Це при тому, що ні Законом про мобілізацію, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено, що до повноважень МОН відноситься визначати порушує чи не порушує поточне здобуття освіти послідовності, визначеної частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту». У свою чергу, згідно частини сьмої статті 23 Закону про мобілізацію перевірка підстав щодо надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.

    Враховуючи зазначене, вирішити ситуацію з відстрочкою можна лише в судовому порядку. Оскільки малоймовірно, що МОН що-небудь змінить за вашою вимогою. Хоча звичайно спробувати варто.

    Тобто, порядок ваших дій має бути наступним:

    1) звернутися у заклад освіти, щоб Вам сформували та видали довідку за формою 9 (https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/92156/). Оскільки у довідці буде вказано, що Вами порушується послідовність освіти, то необхідно звертатися до МОН зі скаргою-вимогою зобов'язати заклад освіти оновити цю довідку, так як її зміст не відповідає/суперечить чинному законодавству. Також потрібно просити, щоб МОН надав окрему довідку про те, що Вами не порушується послідовність освіти.

    2) у разі відмови МОН - оскаржувати її в судовому порядку або подавати/направити в ТЦК пакет документів на відстрочку, та вже оскаржувати відмову ТЦК.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%BF#Text

    "У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.".

    До суду потрібно подавати дві заяви (одночасно):

    1) про визнання протиправним рішення комісії відповідача, оформлене протоколом від ___ № ___, про відмову у наданні позивачу відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період відповідно до пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»; зобов`язання відповідача прийняти рішення про надання позивачу відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період на підставі ___статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

    2) про забезпечення позову, в якій він просити забезпечити позов шляхом заборони відповідачеві до набрання законної сили судовим рішенням у справі вчиняти дії щодо призову на військову службу під час мобілізації та переміщення позивача до військової частини з метою проходження військової служби в Збройних Силах України.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України