Начните консультацию с юристом онлайн
Мені 25. Вчився в Київ. Політех. Інституті 2017-2019, закінчив лише 2 курси, на заочці, дані є в ЄДЕБО. Вчився в семінарії 2019-2022, даних в ЄДЕБО нема. Хочу мати відстрочку. Тож за допомогою юрфірми вступив на денне до фахового коледжу Універс. Україна
Проблема: довідка з коледжу, з ЄДЕБО каже, що я порушую послідовність навчання.
Питання: ЧИ РЕАЛЬНО в суді довести що оскільки я не закінчив КПІ, тож ЗДОБУТА тільки шкільна освіта, тож коледж не порушує послідовність?
Ідея:зсилатися на закон №10449: призову… не підлягають студенти, які…здобувають рівень освіти, вищий за раніше ЗДОБУТИЙ.
Це ідея юрфірми. Я підписав договір,що каже про (надання правової допомоги в досудовому порядку, а саме підготовка, подача необхідних процесуальних документів до державних органів і установ з метою вступу до коледжу, отримання відомостей з ЄДБО, Підготовки та подання заяви щодо отримання відстрочки від мобілізації)
Ціна 25000,оплатив.
Вже підписав 2 акти прийнят робіт
1) правовий аналіз ситуації заснований на вивч. матер. справи, підбір норм. правових актів необхідних для вирішення справи, розробка плану, стратегії подальших дій.
Ціна7500
2) Підбір фахових коледжів та спеціальності, які підходять замовнику.
Реєстрація кабінету ступника. Подання заяви про вступ до коледжу.
Ціна10000
Я одразу казав їм що вчився в КПІ, вони казали що це не проблема. Мені НЕ сказали про необхідність суду до моменту оплати 25000.А суд це ще+20000.
20000 за суд поки несплатив
Чи є шанс у проти ЄДЕБО в суді? Якщо шансу нема, то як діяти для розірвання договору?
Як вимагати назад 7500 на які я не підписав акти викон. робіт?
Чи можна оскаржити 1-й акт бо вважаю що вони не провели аналіз і не надали повну інформацію, а саме про необхідність суду і додаткових витрат 20000?
Чи можу оскаржити 2-й акт про підбір коледжу, бо він не підходить бо порушує послідовність навчання?
Яку суму я зможу повернути?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеВітаю! У вашій ситуації є кілька важливих аспектів, які слід розглянути.
Щодо шансів у суді проти ЄДЕБО
Як діяти для розірвання договору
Раджу звернутися до іншого юриста для детального аналізу договору і можливих дій для захисту ваших прав.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
З логічних міркувань Ви не порушуєте послідовність здобуття освіти, адже якщо Ви не отримали диплом бакалавра - Ви не здобули відповідний освітній рівень, тому повторно вступивши до бакалаврату або здобуваючи рівень фахового молодшого бакалавра Ви повинні мати право на відстрочку, адже здобуватимете рівень освіти, який є вищим за раніше здобутий (середня освіта).
АЛЕ, на жаль, згідно рекомендаційного листа МОН (не є нормативно-правовим актом, має лише роз’яснювальний, інформаційний характер і не встановлює правових норм) вступ до коледжу розцінюють як непослідовність здобуття освіти. В їхньому розумінні для збереження послідовності освіти - студент повинен ПОНОВЛЮВАТИСЬ у закладі освіти, а не повторно вступати.
Для оскарження довідки ЄДБО Вам потрібно звернутись Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства освіти і науки України, ДП “Інфоресурс” та ВНЗ (далі - відповідачі), в якому зобов`язати їх внести зміни до довідки ЄДБО.
Позовні вимоги мотивувати тим, що порушено Ваше право на отримання довідки ЄДБО, в якій вказано, що Ви не порушуєте послідовності здобуття освіти.
Перед зверненням до суду Ви можете звернутись до ДП "Інфоресурс" з листом щодо коригування даних у ДОВІДЦІ ЄДБО.
Перелік документів для звернення до суду - позовна заява, копію довідки ЄДБО, виписку з ЄДБО (https://info.edbo.gov.ua/check-person/), лист-відповідь на Ваше звернення до ДП "Інфоресурс", копії документів про здобуту освіту.
На даний час немає судової практики по цьому питанню, адже сам по собі процес оскарження даної довідки займе від 2-3 місяців і більше.
Крім того, не виключено, що після виграшу в першій інстанції, МОН подасть до апеляції та касації. Тому саме оскарження може затягнутися більше року.
Лише після того, як будуть судові прецеденти можна говорити про доцільність відстоювання своїх інтересів у судовому порядку.
На час оскарження довідки з ЄДБО - Ви не маєте права на відстрочку.
Потрібно проаналізувати Ваш договір з юридичною фірмою.
Згідно Статті 229 ЦКУ Правові наслідки правочину, який вчинено під впливом помилки
1. Якщо особа, яка вчинила правочин, помилилася щодо обставин, які мають істотне значення, такий правочин може бути визнаний судом недійсним.
Істотне значення має помилка щодо природи правочину, прав та обов'язків сторін, таких властивостей і якостей майна, які значно знижують його цінність або можливість використання за цільовим призначенням. Помилка щодо мотивів правочину не має істотного значення, крім випадків, встановлених законом.
Згідно Статті 230 ЦКУ Правові наслідки вчинення правочину під впливом обману
1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.
Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.
2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.".
Тобто, якщо Вас ввели в оману і на цій підставі Ви поступили до коледжу, то Ви вправі вимагати від юридичної фірми або безпосереднього виконавця відшкодування збитків.
На жаль, якщо фірма не буде добровільно повертати кошти, то Вам доведеться звертатись до суду.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
ЯКЩО В ДОВІДЦІ ЄДЕБО ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ВИ ПОРУШУЄТЕ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ, ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.
ЦЮ ДОВІДКУ СПРОБУЙТЕ ОСКАРЖИТИ.
ВАМ ДЛЯ ПОЧАТКУ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ЗА РОЗЯСНЕННЯМ ТА ВИМОГОЮ ПРО ЗМІНУ ІНФОРМАЦІЇ В РЕЄСТРІ ДО МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.
Закон України
"Про освіту "
Стаття 74. Єдина державна електронна база з питань освіти
5. Держателем Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - держатель Електронної бази) є центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, що здійснює організаційні заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування Електронної бази та її складових.
Власником Електронної бази є держава в особі центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Адміністратором Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - адміністратор Електронної бази) є визначена Кабінетом Міністрів України юридична особа, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.
ххх
У системі освіти діє Єдина державна електронна база з питань освіти (далі – ЄДЕБО) - автоматизована система, функціями якої є збір, верифікація, оброблення, зберігання та захист інформації про систему освіти.
Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України,а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.
Обробка і захист інформації здійснюються в ЄДЕБО відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, що перебуває у власності держави.
Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.
Лист МОН № 1/9758 від 03.06.24 року "Про особливості формування в ЄДЕБО довідки про здобувача освіти" :
https://ru.osvita.ua/legislation/other/92239/
Цим Листом визначено алгоритм формування Довідки.
АЛЕ ВІН НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТОМ, НЕ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ В МІНЮСТІ ТА ПОРУШУЄ ПРАВА ГРОМАЛЯН,
ххх
Згідно з вимогами Закону «Про доступ до публічної інформації» відповідь на запит має бути надано не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до статті 23 Закону «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Запитувач має право оскаржити:
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України: «Згідно із пунктом 81 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 2123 «Порушення права на інформацію» (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»)».
СУДОВОЇ ПРАКТИКИ З ЦЬОГО ПИТАННЯ ПОКИ НЕМАЄ.
СПРОБУВАТИ ОСКАРЖУВАТИ ПОТРІБНО, БО ЛИСТИ НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТАМИ.
СТАТТЯ 19 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ:
"Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України."
2.
Юридичні послуги в Україні можуть надаватися в різних формах і різними особами, навіть тими, хто не має юридичної освіти.Якщо для надання юридичних послуг ви звернулися в юридичну компанію в формі товариства з обмеженою відповідальністю або до ФОПу, то ваші відносини підпадають під дії Закону України «Про захист прав споживачів». Так, статтею 10 передбачено, що споживач має право відмовитися від угоди про надання послуг і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або працює настільки повільно, що закінчити справу в певний термін стає неможливим. Так само якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що виконавець не зможе «вкластися» в умови угоди, то замовник має право призначити йому відповідний термін для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги - розірвати угоду і вимагати відшкодування збитків, або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця (Підготуйте письмову претензію. Якщо будете не задоволені відповідь - звертайтесь до суду).
Але пам'ятати: для стягнення збитків у судовому порядку потрібно довести протиправну поведінку контрагента, наявність збитків і причинний зв'язок між ними. Тому слід дуже відповідально підійти до складання угоди про юридичну допомогу, вказати в ньому конкретні види послуг, які ви хочете отримати, і результат вашої співпраці.
Оскільки тягар доведення лежить на сторонах, то розмір збитку також повинен бути доведений, що у випадку з юридичними послугами дуже важко. Окремо варто відзначити людей, які надають юридичну допомогу професійно - адвокатів. На них, як і на нотаріусів, не поширюється дія закону про захист прав споживачів, адже вони керуються спеціальними нормативними актами - Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» та правилами адвокатської етики. Так, за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків адвоката можуть притягнути до дисциплінарної відповідальності. Звертаємо увагу на те, що клієнти часто не мають юридичної освіти і тому не завжди правильно оцінюють ситуацію і шанси на перемогу в суді (або інший результат). Ніхто не може дати 100% гарантії навіть в найпростішому справі. У зв'язку з цим компенсацію можна отримати тільки в тому випадку, якщо договір на надання юрпослуг складено дуже чітко і вид послуг прописаний конкретно.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Ілля!
Так і повинно було бути, оскільки за логікою МОН Ваше відрахування прирівнюється до здобутого рівня освіти. Оскільки за розумінням Міністерства Ви вже "здобули" рівень освіти бакалавр, то наразі, вступивши до коледжу, здобуваєте нижчий рівень освіти.
Лист МОН "Про особливості формування в ЄДЕБО довідки про здобувача освіти":
"в іншому випадку (коли у порівнянні з даними про здобуту освіту послідовність рівнів не порушено) здійснюється автоматична перевірка даних усіх записів про здобуття особою освіти, що містяться в ЄДЕБО, – якщо наявна інформація про навчання, рівень якого не нижче рівня поточного навчання, за яким формується Довідка, у згаданому вище полі зазначається «Ні, порушує»".
Отже, всім зрозуміло, що лист МОН не є нормативно-правовим актом і Закон надає Вам право на відстрочку, якщо Ви здобуваєте рівень освіти вищий за раніше ЗДОБУТИЙ, тобто при тому Ви повинні мати відповідний диплом. Проте саме за алгоритмом, викладеним у вищезгаданому листі, формується довідка з ЄДЕБО.
Оскаржувати відмову ТЦК у наданні відстрочки сенсу не бачу,бо останній керується саме Постановою КМУ №560.
Оскаржувати дії ВНЗ також, оскільки заклад освіти лише формує довідку та немає права вносити до останньої відповідні зміни.
Тому, як останній варіант, подавати позов до суду, відповідачем у якому буде виступати МОН.
Чи реально виграти такий суд? Наразі практики з цього питання немає жодної, хоча відповідні проблеми мають місце вже довший час. Однозначної відповіді Ви не отримаєте, але врахуйте, що це займе дуже багато часу і період оскарження не зупиняє Вашої мобілізації.
Це гарна ідея, проте, незрозуміло, чому Вас запевнили, що довідка з ЄДЕБО матиме запис "Так, не порушує", при тому, що у витягу з ЄДЕБО є інформація про Ваше відрахування з ВНЗ.
Потрібно бачити договір із юридичною фірмою.
Для початку Вам потрібно звернутись до юридичної фірми із листом-претензією про повернення коштів у зв'язку із проведенням неякісного аналізу Вашої ситуації, який призвів до вищезгаданих Вами обставин. По-суті, Вас із самого початку ввели у оману, так як маючи інформацію про Ваше відрахування із ВНЗ, повинні були надати Вас попередити стосовно довідки з ЄДЕБО і запису, який, скорше за все (так і сталося), буде міститись у останній. На цьому ж етапі вирішити питання щодо подальших дій у такому випадку, тобто повідомити Вас, про судовий порядок оскарження та його вартість.
Оскільки з іншого боку виступає юрфірма, то, на мою думку, без суда не обійдеться.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ВЕЧОРА, ИЛЬЯ!
Вас з самого першого дня ошукала юридична фірма. По перше подібні ціни - шахрайські. Їх на ринку немає. Ну хіба що Ви співпрацювали б з нормальним адвокатом, а не з якоюсь шарашкою, яка самостійно навіть не має права представляти Ваші інтереси в судах чи в інших органах влади.
Переписки з Міністерством освіти і науки України нічого не дадуть, бо це державна політика, яку через Вас та ще кілька тисяч громадян ніхто звісно ж міняти не буде.
Єдине, що я б на Вашому місці вимагав у цієї юридичної фірми повернути усі гроші в обмін на неподання Вами заяви до правоохоронних органів по факту шахрайства та сприяння в ухиленні від мобілізації, бо фактично їм почавши з цього можуть інкримінувати дуже багато чого, в тому числі до сприяння ухиленню від мобілізації, державну зраду, перешкоджання законній діяльності ЗСУ.
З іншого боку - пояснити, що якщо серйозно зайнятися чорним піаром, то їх фірма назавжди втратить свою репутацію і більше таких як Ви клієнтів у них не буде взагалі.
Юридичних шансів оскаржити довідку ЄДЕБО я не бачу, бо навіть якщо теоретично припустити, що якийсь суддя щось і прийме, то рішення набуде чинності не раніше зими 2024 року. І то не факт взагалі, знаючи як МОН затягує судові процеси.
І куди Ви підете уже з тим рішенням взимку? Нікуди. При цьому після активної комунікації з МОН, Вони і самі можуть подзвонити в ТЦК і сказати, щоб забрали Вас в армію, бо Ви сильно розумний на їх погляд і ведете себе не правильно (на їх думку).
Ваша фатальна помилка - платити невідомо кому шалені гроші, навіть не вивчивши ринок, не поцікавившись у кількох фахівців чи це взагалі реально. Реальних фахівців, а не ноунеймів з супермаркетів чи соцмереж, які ховають свої прізвища за вивісками юридичних фірм - одноденок.
Ситуація дуже складна. Дійсно в такому випадку теоретично треба оскаржувати незаконні дії Міністерства освіти і науки України та підпорядкованого йому ДП "Інфоресурс", які всупереч чинному законодавству ввели незаконні алгоритми в функціонал ЄДЕБО, який блокує видання довідок, які б підтверджували юридичні факти у відповідності з вимогами Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту".
Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України, а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.
Отже, на моє переконання - співвідповідачами у даній справі мали б бути МОН України та ДП "Інфоресурс". Належним судом - Київський окружний адміністративний суд, адже тут стоїть питання реалізації норм законодавства, а не приватне цивільне питання.
Проблема оскарження в тому, що
1) Вас МОН України одразу здасть в ТЦК, бо ця організація на жаль перетворюється з міністерства в якесь "організоване злочинне угрупування" по манері поведінки та спілкування з громадянами. Пан Шаров, керівник директорату вищої освіти МОНУ, у соцмережах дозволяє собі такі випади на громадян та нецензурну лайку, наче він якийсь бос сицилійської мафії, а не науковець та державний службовець. З цього можна робити висновки для суспільства ким себе уявляють державні службовці, і за кого мають громадян. В пристойні часи - за таке людину б звільнили з роботи одразу. В Європі так це і діє. Але ж зараз усім держслужбовцям можна все... Тому звісно усі, хто виконує незаконні вказівки своїх керівників - захищені навіть від службових розслідувань... Про інше вже й дарма казати. У них зараз дуже значні повноваження, ще з часів запровадження ЗНО, тому може і є уявлення, що вони божества, а люди мають їм поклонятися і критикувати мовчки.
2) Київський окружний адміністративний суд в якому як суді 1-ї інстанції судяться усі справи беспредєли в країні, які чинять центральні органи виконавчої влади, місцеві територіальні підрозділи органів виконавчої влади м. Київа і Київської області, всяких там Пенсійних фондів та таке інше, а тому цей суд гіпер-перевантажений справами. Винні в цьому органи влади, які системно порушують права людей... тому в суді лежать десятки тисяч типових справ про непризначення пенсії, неповернення помилково сплачених платежів тощо, бездіяльність окремих органів влади і дипломатичних представництв - тощо... При цьому в суді лише 31 судді працюють при штатній чисельності 51 суддя. Більшість з яких влітку реалізовують своє право на 45-денну відпустку. Тому в суді зараз від сили 10 суддів працює і розглядає справи аж до середини - кінця серпня. Справи, які розпочато в березні 2024 року - досі не розглянуті. Навіть дуже прості та типові.
Щоб судитися з МОН, це навіть процедурно займе 2-3 місяці не менше. Це якщо суд захоче швидко розглядати справу, а не відкласти на рік.
Тобто оскарження незаконно виданої довідки в індивідуальному порядку - може дати ефект через рік наприклад, або через 3 місяці. При цьому Вам доведеться переходити на "нелегальне становище", щоб "ОПГ Оксена Лісового" (на мою думку) не чинило на Вас позаправовий тиск, шляхом повідомлення Вашого місцезнаходження працівникам ТЦК та СП з метою Вашої мобілізації і нівелювання звернення до суду таким чином.
Прем"єр-міністр України надав доручення Державній регуляторній службі розібратися з незаконними наказами МОН... ДРС зробила висновок, що це повністю незаконні накази. Але ДРС не має повноважень скасовувати реєстрації нормативно-правових актів. Але пан міністр юстиції Малюська - відмовився виконувати доручення Прем"єр-міністра і начхав на висновки Державної регуляторної служби, тому незаконні накази МОН - залишаються в цьому році чинними незважаючи ні на що.
І поновитися дійсно не можна, тому Ви в будь-якому разі не зможете поновитися на навчання, ні шляхом вступу отримати нормальну довідку.
Єдиний сенс є в оскарженні протиправних дій МОН України по створенню незаконних алгоритмів видачі довідок ЄДЕБО. Але, думаю, тут має діяти ціла команда адвокатів і юристів... бо якщо один адвокат чи громадянин почне цей глобальний позов самостійно - його просто адміністративно чи фізично можуть знищити, бо це зазіхання на встановлений режим демократури, запроваджений окремими посадовими особами виконавчої влади в інтересах особистого піару та начебто мобілізації якомога більшої кількості простих громадян України, які намагаються уникнути мобілізації через освіту.
Ніхто досі не оскаржив глобально цей акт (лист МОН) і протиправні вказівки ДП "Інфоресурс", значить усі адвокати України залякані і розуміють, що за подібні речі можуть мати проблеми не лише з МОН, а й за оскарження беззаконня влади піддатися репресіям і навіть фізичному знищенню, бо система, якій дозволили воювати зі зброєю проти ворога - починає забувати, що громадянин України - це не ворог, а тому цілком застосовує методи боротьби з ворогом що на зовнішньому треці, що на внутрішньому.
При цьому чомусь я не бачу ініціатив з блокування пенсійних виплат - ухилянтам з числа звільнених у запас та знятих з обліку бойових офіцерів ЗСУ, СБУ, МВС, ДСНС, прокуратури, які мають значно вищі бойові навички і кращий стан здоров"я (ніколи не працювавши фізично чи взагалі хоч якось)... але цих людей чомусь ніхто не турбує і не бачить,, і не шукає... і їх права не порушує. Тому, як на мене, подібні дії Міністра освіти є нічим іншим як самопіаром та створенням політичного рейтингу на суспільно вразливих питаннях і нічого більше цього. Боротьба ж з уклоністами - це лише відговірки.
В підсумку - Ваші зусилля скоріш за все ні до чого не призведуть, але можуть значно погіршити ситуацію Вашу особисту та адвокатів / юристів, які Вам будуть допомагати (якщо на них є важелі впливу - їх місцезнаходження в Україні... у них є в Україні майно чи інші інтереси і родичі, через які можна тиснути). Гроші, які Ви на це витратите, як і на навчання - краще витратити на ігнорування незаконних вимог ТЦК.
В будь-якому разі, судове оскарження Вам не дасть відстрочки, бо суд без розгляду справи та вирішення її по суті - не зможе зобов"язати прийняти Вас на навчання та видати нормальну довідку для ТЦК. Навіть якщо звернутися до суду зараз - Ви отримаєте навіть у самі короткі теоретичні строки - рішення, яке набрало законної сили - у кінці жовтня. Це за умови, що МОН не буде оскаржувати в апеляції. А МОН 100500 % буде оскаржувати. Тобто це ще 2-3 місяці мінімум.
От і рахуйте. Чи знадобиться Вам в січні - лютому 2025 року рішення, яке теоретично може бути на Вашу користь? І що Вам дасть таке рішення, якщо на той час Вас вже можуть відловити і силоміць мобілізувати.
Мабуть тому ніхто і не оскаржує такий стан справ. Бо в цьому немає жодного сенсу практичного.
Це питання є системним і вирішуватися має системно, а не кожним громадянином окремо.
Он зараз 6 мільйонів громадян України, тобто більше 50 %, не оновили (не уточнили) свої дані в Реєстрі військовозобов"язаних... ні через ЦНАПи, ні через Резерв+, ні через ТЦК. І що? - І нічого. Це ще врахуйте, що дані свої оновили військовозобов"язані, які перебувають на службі в ЗСУ та інших підрозділах... 100 % заброньовані із числа державних службовців, працівників Нацполіції, ДНСН та ін. формувань. Десь так 4.5- 5 мільйонів оновлених, але тих, кого не можна мобілізувати і набирається.
Ну і окремі наївні громадяни, які оновили дані дійсно є. Ті, хто вірили, що зможуть отримати відстрочку, а тому проявили гіпер-законослухняність. Саме такі особи зараз в найбільшій зоні ризику.
Мою позицію Ви почули щодо переспектив оскарження.
Звісно це Ваша доля і вирішувати Вам... Завдання юриста лише роз"яснити можливі напрямки дій та наслідки, які можуть у них бути в рамках чинного законодавства та правозастосовчої практики органами виконавчої, законодавчої та судової влади.
Незважаючи на те, що Ви підписали акти, через суд перспективи повернути гроші є. Адже фактично Вас ввели в оману і поступили непрофесійно від першого до останнього кроку.
Перш за все Вас мали попросити надати Виписку з ЄДЕБО про Вас. https://info.edbo.gov.ua/check-person/
І вже з цієї інформації виходити по можливості отримання Вами відстрочки. А так Вас завідомо ошукували і брали шалені гроші, завідомо знаючи, що це абсолютно безперспективно.
Ну це я б зараз брав гроші з клієнтів, що оскаржу за 5 хвилин Постанову КМУ про заборону виїзду чоловіків у віці з 18 до 60 років, бо вона реально неконституційна і незаконна.
Але ж ніхто цього не робить, бо в країні не у всіх питаннях працює верховенство права, а є така річ - як військово-політична доцільність. І можливі наслідки посягання на військово-політичну доцільність влади як вище описував.
Он Голова Конституційного Суду України оскаржив до Верховного Суду незаконний указ про своє звільнення. І що? - Справу він виграв, але тепер він у міжнародному розшуку, бо як тільки він виграв справу - він став перепоною планам влади, а тому враховуючи, що на кожну людину можна заднім числом підняти якісь справи і порушення, його знищили як суб"єкта юридично. А могли б в багажнику привезти до України, як зробили з суддею Чаусом на території іноземної держави, наплювавши на її суверенітет.
За оцінку ситуації такі гроші (як взяли з Вас) не беруть кращі адвокати Українию Повірте, усі нормальні фахівці працюють на РЕЗУЛЬТАТ, а не на акти виконаних робіт, які бігом підсовують людині.
Велике значення має те як Ви заплатили гроші та аналіз договору, який Ви підписали. Припускаю, що це чергова шахрайська контора яка паразитую в інтернеті або навіть має представництва у торгівельних центрах м. Києва, які мають відкриті справи по шахрайству, але знову і знову реєструють нову фірму і займаються тим самим.
Як правило засновниками і директорами цих фірм є не адвокати, а хлопчаки до 30 років, на яких не шкода якщо що повісити увесь кримінал, який може бути.
І головне, що знаходяться люди, які платять такі гроші ЗА ВІТЕР. Я розумію хоча б за ім"я відомого адвоката чи правозахисника платили. Але ж платите взагалі НІКОМУ. Ноунеймам, за плечима яких немає ні успішних процесів, ні досвіду, ні хоча б зв"язків у владі.
Якщо Ви платили гроші не по реквізитам юридичної фірми, то гроші можна витребувати шляхом подання позову про неправомірне набуття Вашого майна, адже юридичним особам і адвокатам ЗАБОРОНЕНО приймати гроші на свій особистий рахунок як фізичних осіб, а не через фіскалізацію чи по реквізитам (так само як платежі за житлово-комунальні послуги).
Якщо платили належним чином - то буде складніше, адже як оцінить Вашу спробу ухилення від мобілізації шляхом співпраці з юристами - шахраями - невідомо.
Треба буде дуже ретельно встановити і підтвердити належними та допустимими доказами Ваші домовленості і мету, яку Ви погодили укладаючи договір.
Щодо Ваших питань - чи можна оскаржити акти з юр.фірмою.
В теорії в наш час майже що завгодно можна оскаржити. Але треба розуміти як Ви домовлялися і про що.
Як підписували договір, акти. В подібних справах дуже багато ньюансів, кожен з яких важливий.
Без аналізу договору, замовлення Вашого і актів, на жаль, щось більш конкретне сказати складно.
Щасти Вам!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Це фірма ТОВ «АМАДЕО ПРАВО» м. Київ, вул. Саксаганського, 87
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, для обгрунтуваної відповіді треба бачити ваш договір. Але враховуючи, що ви вже підписали акти виконаних робіт, повернути кошти, вже майже не можливо.
На мою думку Оскаржити відмову у відстрочці цілком можливо, бо послідовність передбачено ЗУ про освіту, ви не отримали диплому відповідно не здобули освіту, тому вона не порушена. Але нажаль судової практики з цього питання ще немає. Тому треба пробувати.
Вимагайте гарантії вирішення вашого питання або повернення коштів у разі, якщо не вийде. Це можно зробити написавши додаткову угоду до договору.
Напишіть, назву фірми, можливо є інформація про їх ділову репутацію.
ТОВ Амадео право
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеЄ не мало позовів проти фірми про розірвання договору та повернення коштів.
https://court.gov.ua/fair/
Ведіть у сторона провадження АМАДЕО право.
Можете проаналізувати, справи. Тобто люди звертаються до суду з приводу їх діяльності. Тому довіри мало!
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, пане Ілля!
Історія з юридичною фірмою виглядає просто як якийсь неймовірний сюр. Але, враховуючи підписані Акти виконаних робіт, на мою точку зору, повернути бодай 10-15 тис грн буде надзвичайно складно. Вони просто взяли з Вас кошти за повітря, адже всі ці дії Ви могли зробити і самі.
Коли Ви уклали з ними договір? З червня поточного року вже було зрозуміло, що Ваша довідка ЄДЕБО передбачатиме про порушення послідовності освіти, а тому це все виглядало як велика авантюра. Вас просто "розвели" на кошти, можна констатувати реальність.
Чи є шанс у проти ЄДЕБО в суді? Якщо шансу нема, то як діяти для розірвання договору?
Складно оцінювати, але я вважаю, що шанси однозначно НАЯВНІ. Дійсно, ЗАКОН говорить про здобутий рівень освіти, а не якусь там довідку ЄДЕБО, штучно створену.
За логікою МОН, Ви вже використали шанс на здобуття освіти магістра, який ба надавав Вам право на відстрочку.
Нова постанова КМУ від 16.05.2024 № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період" передбачає новий формат довідки - ДОВІДКА про здобувача освіти за даними єдиної державної електронної бази з питань освіти.
До того ж, 03 червня 2024 року о 18.55 год Міністерство освіти і науки публікує новину - "ДОВІДКА ПРО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ ВІДТЕПЕР ДОСТУПНА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ В ЄДЕБО".
До новини додано за окремою вкладкою лист МОН від 03.06.2024 № 1/9758 "ПРО ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ В ЄДЕБО ДОВІДКИ ПРО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ".
Коротко позиція МОН є наступною - якщо Ви вступили на ОС бакалавра або магістра, були відраховані з цього рівня за певних причин, потім повторно були зараховані (не поновлені або переведені), ПОСЛІДОВНІСТЬ за логікою МОН ПОРУШУЄТЬСЯ.
!!! Моя позиція з цього питання однозначна: раніше здобутий рівень має підтверджуватися дипломом.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про вищу освіту
Стаття 7. Документи про вищу освіту1. Документ про вищу освіту видається особі, яка успішно виконала відповідну освітню програму та пройшла атестацію.
2. Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями:
диплом молодшого бакалавра;
диплом бакалавра;
диплом магістра;
диплом доктора філософії/доктора мистецтва.
5. Невід’ємною частиною диплома молодшого бакалавра, бакалавра, магістра, доктора філософії/доктора мистецтва є додаток до диплома європейського зразка, що містить структуровану інформацію про завершене навчання. У додатку до диплома наводиться інформація про результати навчання особи, освітні компоненти, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС, а також відомості про національну систему вищої освіти України.
10. Інформація про видані дипломи вноситься закладами вищої освіти, крім вищих військових навчальних закладів, до Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
Нічого цього і близько щодо Вас у них немає, але реалії є складними. Мусимо розуміти, якою є політика влади з цього питання.
Щодо судового оскарження, то у даній ситуації ключовим елементом даного питання є ДОВІДКА, по якій заклади освіти мають право вносити корективи у графу щодо послідовності. Якщо це так, варто звертатися до закладу освіти, вимагати від них керуватися вимогами ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а не листом МОНу.
Звісно, вони відмовлять, і у такій ситуації проти закладу освіти потрібно подавати позов до суду про зобов'язання вчинити певні дії.
Якщо все таки ВУЗи не мають права вносити свої корективи, належним відповідачем я б обрав Міністерство освіти і науки України.
Є інший варіант - готувати документи про здобуття освіти в обхід ДОВІДКИ, а потім оскаржувати відмову ТЦК та СП у наданні відстрочки. Але проблема полягає в тому, що сам по собі процес оскарження не зупиняє мобілізацію.
До прикладу, на сьогодні ще відсутні рішення судів по суті даних спорів, однак провадження по декільком вже відкриті, а тому уважно опостерігаємо за розвитком.
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А про відкриття провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи
20 серпня 2024 року Чернігів Справа № 620/10854/24
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду В.В. Падій, перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ) до Міністерства освіти та науки України (просп. Берестейський, буд. 10, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ - 38621185), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне підприємство «Інфоресурс» (вул. О. Довженка, буд. 3, м. Київ, код ЄДРПОУ - 37533381), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ - НОМЕР_2 ) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Міністерства освіти та науки України, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне підприємство «Інфоресурс» третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії.
-визнати протиправним рішення Міністерства освіти і науки України щодо відображення в довідці ЄДЕБО № 77207 від 14.06.2024 інформації про порушення послідовності здобуття освіти, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту" щодо ОСОБА_1 ;
-зобов`язати Міністерство освіти і науки України внести зміни до ЄДЕБО і виготовити нову довідку з відображенням в довідці інформації про відсутність порушення послідовності здобуття освіти, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту" щодо ОСОБА_1 .
Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для його звернення до суду.
При ознайомленні з позовною заявою суддею встановлено, що позивачем пред`явлено вимоги, які згідно з частиною 6 статті 12 КАС України, належать до справ незначної складності (пункт 20 частини 1 статті 4; частина 2 статті 12 КАС України) та у відповідності до частини 1 статті 257, частини 5 статті 262 КАС України підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами.
Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України, подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та у строк, установлений законом; підсудна Чернігівському окружному адміністративному суду.
Для встановлення фактичних обставин, які мають значення для вирішення справи, суддя пропонує відповідачу надати суду копії усіх наявних документів, що стосуються предмету позову, засвідчені належним чином.
Керуючись статтями 4, 12, 80, 160-162, 171, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
1.Прийняти позовну заяву та відкрити провадження в адміністративній справі. Справа буде розглядатися одноособово суддею Падій В.В. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
2.Витребувати у відповідача копії усіх наявних документів, що стосуються предмету позову, засвідчені належним чином.
Як вимагати назад 7500 на які я не підписав акти викон. робіт?
Треба аналізувати умови договору, без цього предметно нічого не сказати. Буде складно, одразу попереджаю, адже боротися вже за свої кошти такі ТОВ точно вміють. На добровільній основі навряд чи Вам хтось щось поверне.
Чи можна оскаржити 1-й акт бо вважаю що вони не провели аналіз і не надали повну інформацію, а саме про необхідність суду і додаткових витрат 2000?
Можливо, але все залежить від умов договору, знову ж таки. Явно, що нормальний, адекватний аналіз даної ситуації не був проведений.
До речі, перевіривши дану юридичну особу стає очевидним, що схожих проваджень проти них вистачає.
https://opendatabot.ua/c/44467302
https://opendatabot.ua/court/120837874-baa4e14a165...
Чи можу оскаржити 2-й акт про підбір коледжу, бо він не підходить бо порушує послідовність навчання?Яку суму я зможу повернути?
Шанси є, але це комплексна та важка робота, яка полягає насамперед у вивченні норм Вашого договору. Прикра ситуація, адже Ви втратили і кошти, і можливо право на відстрочку, яке зараз реально відстояти тільки через суд з незрозумілими перспективами. Якщо суд буде незалежний та об'єктивний, шанси є.
Успіхів та з повагою!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Насамперед Вам необхідно проаналізувати умови договору щодо розірвання договору, сплати штрафних санкцій за неналежне виконання сторонами умов договору.
В контексті законодавства порушенням зобов'язання розглядається невиконання зобов'язання (нездійснення боржником жодної з передбачених у зобов'язанні дій) або виконання з порушенням умов, визначених його змістом (неналежне виконання - часткове невиконання будь-якого обов'язку за зобов'язанням або виконання, що не відповідає тим або іншим умовам зобов'язання) (ст. 610 Цивільний кодекс України).
Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог ЦК, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог— відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ч. 1 ст. 526 ЦК України).
Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін. (ч.2 ст. 526 ЦК України).
У разі порушення зобов’язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом (стаття 611 ЦК України), зокрема:
Сплата неустойки, відшкодування збитків і моральної шкоди є мірами відповідальності і застосовуються, за загальним правилом, при наявності вини порушника.
До загальних засад цивільного законодавства належить свобода договору (п. 3 ч. 1 ст. 3 ЦК України).
Тлумачення цього пункту, а також ст. 627 ЦК свідчить, що свобода договору має декілька складових, зокрема це свобода укладання договору, вибору контрагента, виду договору, визначення умов договору.
Згідно зі ст. 651 ЦК зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Якщо умовами договору передбачена можливість його розірвання на вимогу однієї зі сторін та визначені підстави для такого розірвання, не потрібне встановлення будь-яких інших передумов, зокрема істотного порушення договору.
Якщо ні - залишається лише судове врегулювання спору.
Право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає статті 16 ЦК України, способам, передбаченим нею (зміна чи припинення правовідношення), і не може ставитися в залежність від поінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони.
Велика Палата Верховного Суду відступила від правового висновку Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду щодо моменту виникнення підстав для захисту права сторони договору на внесення змін або розірвання такого договору в судовому порядку, визначивши, що право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає визначеним статтею 16 ЦК України способам захисту і не може ставитися в залежність від поінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони щодо внесення змін або розірвання такого договору.
Право сторони договору звернутися до суду з вимогою про розірвання договору за наявності відповідних умов, передбачених договором чи законом, не є тотожним праву на таке розірвання, а свідчить про наявність спору про розірвання договору, який підлягає вирішенню судом з урахуванням усіх істотних обставин.
Відповідно до частини 2 статті 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Істотність порушення визначається виключно за об`єктивними обставинами, що склалися у сторони, яка вимагає розірвання договору. У такому випадку вина (як суб`єктивний чинник) сторони, що припустилася порушення договору, не має будьякого значення і для оцінки порушення як істотного, і для виникнення права вимагати розірвання договору на підставі частини 2 статті 651 ЦК України.
Щодо оскарження довідки ЄДЕБО - на сьогодні судова практика відсутня. На мою думку - таке оскарження даремне витрачання грошей.
Юрист, г. Мирноград, 13 лет опыта
Общаться в чатеДобрий день!
Враховуючи позицію МОН (https://mon.gov.ua/npa/pro-osoblyvosti-formuvannia...), недивно, що у вашій довідці вказано, що поточне здобуття освіти порушує послідовності, визначеної частиною другої статті 10 Закону України "Про освіту". При цьому, на мою думку, послідовність у вашому випадку не порушена і Ви маєте право на відстрочку. Далі пояснюю чому.
Так, відповідно до пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури.
ТОБТО, згідно Закону підставою для відстрочки є послідовність здобуваємого рівня освіти, а не послідовність навчання (як це трактує МОН у своєму листі).
І на мою думку, така послідовність взагалі має підтверджуватися за домогою Виписки з ЄДЕБО (https://info.edbo.gov.ua/check-person/), в якій вказується інформація про навчання та документи про освіту.
Стаття 10 Закону України "Про освіту" визначає наступні рівні освіти: дошкільна освіта; початкова освіта; базова середня освіта; профільна середня освіта; перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти; другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти; третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти; фахова передвища освіта; початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти; перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; другий (магістерський) рівень вищої освіти; третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.
У відповідності до приписів статті 5 Закону України «Про вищу освіту» визначено, що підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми програмами на таких рівнях вищої освіти: початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти; перший (бакалаврський) рівень; другий (магістерський) рівень; третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень. Здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою освітньої програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти: 1) молодший бакалавр; 2) бакалавр; 3) магістр; 4) доктор філософії/доктор мистецтва.
Статтею 6 вказаного вище закону також унормовано, що атестація - це встановлення відповідності результатів навчання (наукової або творчої роботи) здобувачів вищої освіти вимогам освітньої програми та/або вимогам програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту. Атестація осіб, які здобувають ступінь молодшого бакалавра, бакалавра чи магістра, здійснюється екзаменаційною комісією, до складу якої можуть включатися представники роботодавців та їх об’єднань, відповідно до положення про екзаменаційну комісію, затвердженого вченою радою закладу вищої освіти (наукової установи). Заклад вищої освіти на підставі рішення екзаменаційної комісії присуджує особі, яка успішно виконала освітню програму на певному рівні вищої освіти, відповідний ступінь вищої освіти та присвоює відповідну кваліфікацію. Документ про вищу освіту видається особі, яка успішно виконала відповідну освітню програму та пройшла атестацію (стаття 7 вказаного вище закону). Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями: диплом молодшого бакалавра; диплом бакалавра; диплом магістра; диплом доктора філософії/доктора мистецтва. ОТЖЕ, для підтвердження здобутого рівня освіти студентам видається офіційний документ – диплом, у разі успішного проходження атестації.
Фактично МОН самостійно визначив додаткову умову для отримання відстрочки (послідовність навчання) і зробив це звичайним листом-роз'ясненням, а не шляхом видачі відповідного нормативно-правового акту (наказу).
При цьому, до наказу МОН 08.06.2018 № 620 "Про затвердження Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти" так і не було внесено зміни, згідно яких в ЄДЕБО вносяться дані про здобувача освіти за денною або дуальною формою стосовно того, порушує чи не порушує на підставі даних, 2 що містяться в ЄДЕБО, поточне здобуття освіти послідовності, визначеної частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту».
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1132-18#n55
"6. В ЄДЕБО вносяться такі дані про фізичних осіб:
2) щодо здобувачів освіти - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); дата народження; тип, серія (за наявності), номер, ким і коли виданий документ, що посвідчує особу (для особи, якій не виповнилось 14 років - свідоцтво про народження; для особи, яка звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, і не має документів, що посвідчують особу - довідка про звернення за захистом в Україні); реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); громадянство; стать; серія, номер, ким і коли виданий документ про освіту (науковий ступінь) особи з інформацією про здобуті нею рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, професію, спеціальність та спеціалізацію (у деяких випадках зазначаються напрям підготовки, освітня програма, професійна кваліфікація); про зарахування, відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення за спеціальністю, спеціалізацією, професією; рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, що здобувається, освітня програма; джерело фінансування здобуття освіти; назва факультету (відділення), структурного підрозділу; форма навчання; курс навчання; навчальна група; серія, номер, ким і коли виданий студентський (учнівський) квиток державного зразка особи з інформацією про назву факультету (відділення), структурного підрозділу, номер групи, форму навчання, дату видачі та строк дії квитка, цифрова фотографія (за наявності);"...
Я розумію, що влада намагається не допустити зловживань зі сторони військовозобов'язаних. Тобто, коли особа відраховується на останньому курсі навчання, зокрема і за власним бажанням, а потім не повоновлюється на навчанні для отримання диплому, а знову вступає на цей же рівень освіти, щоб уникнути відстрочки. Однак, тоді таку умову (щодо послідовності не тільки здобуваємого рівня освіти, але і навчання) потрібно було прописувати у Законі про мобілізацію. А наразі такі листи-роз'яснення, які взагалі носять рекомендаційний характер і не мають жодної юридичної сили, не дозволяють студентам реалізувати своє законне право на відстрочку.
Оскільки згідно пункту 62 Порядку № 560 здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній держаній електронній базі з питань освіти за формою, визначеною у додатку 9, та документи (нотаріально засвідчені копії документів), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.
На жаль, на практиці ТЦК враховує лише зміст цієї довідки, однак не зміст пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Тобто, склалалася ситуація, коли де-факто відстрочку надає МОН, а не ТЦК.
Це при тому, що ні Законом про мобілізацію, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено, що до повноважень МОН відноситься визначати порушує чи не порушує поточне здобуття освіти послідовності, визначеної частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту». У свою чергу, згідно частини сьмої статті 23 Закону про мобілізацію перевірка підстав щодо надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.
Враховуючи зазначене, вирішити ситуацію з відстрочкою можна лише в судовому порядку. Оскільки малоймовірно, що МОН що-небудь змінить за вашою вимогою. Хоча звичайно спробувати варто.
Тобто, порядок ваших дій має бути наступним:
1) звернутися у заклад освіти, щоб Вам сформували та видали довідку за формою 9 (https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/92156/). Оскільки у довідці буде вказано, що Вами порушується послідовність освіти, то необхідно звертатися до МОН зі скаргою-вимогою зобов'язати заклад освіти оновити цю довідку, так як її зміст не відповідає/суперечить чинному законодавству. Також потрібно просити, щоб МОН надав окрему довідку про те, що Вами не порушується послідовність освіти.
2) у разі відмови МОН - оскаржувати її в судовому порядку або подавати/направити в ТЦК пакет документів на відстрочку, та вже оскаржувати відмову ТЦК.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%BF#Text
"У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.".
До суду потрібно подавати дві заяви (одночасно):
1) про визнання протиправним рішення комісії відповідача, оформлене протоколом від ___ № ___, про відмову у наданні позивачу відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період відповідно до пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»; зобов`язання відповідача прийняти рішення про надання позивачу відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період на підставі ___статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
2) про забезпечення позову, в якій він просити забезпечити позов шляхом заборони відповідачеві до набрання законної сили судовим рішенням у справі вчиняти дії щодо призову на військову службу під час мобілізації та переміщення позивача до військової частини з метою проходження військової служби в Збройних Силах України.
Всього найкращого!
Юрист, г. Мирноград, 13 лет опыта
Общаться в чатеЩодо повернення коштів по договору про надання послуг:
Відповідно до статті 10 ЗУ "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text):
"3. У разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:
1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.
Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.
4. За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.
Якщо істотні недоліки було виявлено в роботі (послузі), виконаній з матеріалу споживача, споживач має право вимагати на свій вибір або виконання її з такого ж матеріалу виконавця, або розірвання договору і відшкодування збитків.
Зазначені вимоги можуть бути пред'явлені споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та умовами договору, а в разі відсутності таких строків - протягом десяти років.".
Судова практика свідчить про численні випадки, коли споживачам вдалося отримати компенсацію за неякісні послуги чи товари. Наприклад, у справі № 75032032 суд ухвалив рішення на користь споживача, який довів, що виконавець послуг надав неякісну роботу, що спричинила матеріальні збитки та моральну шкоду. Суд зобов'язав виконавця послуг виплатити компенсацію за завдані збитки, а також моральну шкоду, пов'язану з нервовими переживаннями та втраченим часом.
Успіхів!