Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 06 сентября 2024, вопрос №118955 700₴

Відстрочка по навчанню

Доброго дня!
Хто може допомогти з вирішенням питання відносно довідки ЄДЕБО? Мені 31 рік, вступив до коледжу, маючи лише атестат про повну загальну середню освіту. В довідці я порушую послідовність, адже був відрахований з 1-го курсу університету у 2014 році. На перший курс не поновлюють, та й взагалі до 1 січня поновлення заборонене. Питання стоїть таким чином, що намагатися спочатку подати документи до ТЦК, а згодом оскаржувати їх відмову- значить привернути до себе увагу ТЦК, а якщо подавати позов до МОН, які шанси на його задоволення, враховуючи політичну частину питання, яка нажаль стосується і суддів також. Тобто цікавить механізм найбільш швидкого можливого оскарження змісту виданої довідки. І також чи можливо у разі подання позову вивести його на окружний суд НЕ Київської області, адже терміни розгляду Окружного адмінсуду можуть йти на роки? Я прописаний у Києві, і на обліку в Київському ТЦК.
Дякую!

Ответы юристов (6)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО В ДОВІДЦІ ЄДЕБО ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ВИ ПОРУШУЄТЕ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ, ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.

    ЦЮ ДОВІДКУ СПРОБУЙТЕ ОСКАРЖИТИ.

    ВАМ ДЛЯ ПОЧАТКУ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ЗА РОЗЯСНЕННЯМ ТА ВИМОГОЮ ПРО ЗМІНУ ІНФОРМАЦІЇ В РЕЄСТРІ ДО МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.

    Закон України

    "Про освіту "

    Стаття 74. Єдина державна електронна база з питань освіти

    5. Держателем Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - держатель Електронної бази) є центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, що здійснює організаційні заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування Електронної бази та її складових.

    Власником Електронної бази є держава в особі центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    Адміністратором Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - адміністратор Електронної бази) є визначена Кабінетом Міністрів України юридична особа, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    ххх

    У системі освіти діє Єдина державна електронна база з питань освіти (далі – ЄДЕБО) - автоматизована система, функціями якої є збір, верифікація, оброблення, зберігання та захист інформації про систему освіти.

    Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України,а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

    Обробка і захист інформації здійснюються в ЄДЕБО відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, що перебуває у власності держави.

    Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.

    Лист МОН № 1/9758 від 03.06.24 року "Про особливості формування в ЄДЕБО довідки про здобувача освіти" :

    https://ru.osvita.ua/legislation/other/92239/

    Цим Листом визначено алгоритм формування Довідки.

    АЛЕ ВІН НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТОМ, НЕ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ В МІНЮСТІ ТА ПОРУШУЄ ПРАВА ГРОМАЛЯН,

    ххх

    Згідно з вимогами Закону «Про доступ до публічної інформації» відповідь на запит має бути надано не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

    Відповідно до статті 23 Закону «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

    Запитувач має право оскаржити:

    • відмову в задоволенні запиту на інформацію;
    • відстрочку задоволення запиту на інформацію;
    • ненадання відповіді на запит на інформацію;
    • надання недостовірної або неповної інформації;
    • несвоєчасне надання інформації;
    • невиконання розпорядниками обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;
    • інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

    Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України: «Згідно із пунктом 81 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 2123 «Порушення права на інформацію» (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»)».

    СУДОВОЇ ПРАКТИКИ З ЦЬОГО ПИТАННЯ ПОКИ НЕМАЄ.

    СПРОБУВАТИ ОСКАРЖУВАТИ ПОТРІБНО, БО ЛИСТИ НЕ Є НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТАМИ.

    СТАТТЯ 19 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ:

    "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України."

    • Ігор Клиент 2 месяца назад

      Дякую за відповідь, але вона, нажаль, не розкриває суті заданого мною запитання. Цю відповідь я вже бачив, у запитанні іншої людини.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Нормативна база

    Кожна особа має право звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією або бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси (частина перша статті 5 КАСУ).

    Позовна заява в порядку адміністративного судочинства пред’являється до суду першої інстанції - місцеві адміністративні суди (місцеві загальні суди як адміністративні суди (районні, районні у містах, міські та міськрайонні суди) та окружні адміністративні суди), апеляційні адміністративні суди, Верховний Суд, - до компетенції якого віднесено розгляд і вирішення адміністративної справи.

    Адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб'єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України РОЗГЛЯДАЮТЬСЯ (ОСКАРЖУЮЧИ ЛИСТ МОН):

    Окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

    АЛЕ, МОЖНА СПРОБУВАТИ ЗВЕРНУТИСЯ ДО РАЙОННОГО СУДУ МІСТА КИЄВА, ОСКРЖУЮЧИ КОНКРЕТНО ВАШУ ДОВІДКУ (ПОЗОВ ДО КОЛЕДЖУ, ЯКИЙ СФОРМУВАВ ДОВІДКУ) :

    Адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань) -За вибором позивача судом за зареєстрованим місцем проживання (перебування, знаходження) особи-

    позивача, або судом за місцезнаходженням відповідача

    Айвазян Юрій Климентійович
    50%

    Доброго дня, Ігоре!

    Питання стоїть таким чином, що намагатися спочатку подати документи д ТЦК, а згодом оскаржувати їх відмову- значить привернути до себе увагу ТЦК

    Не бачу сенсу в такому оскарженні. При оформленні відстрочки ТЦК керуються Постановою КМУ №560, в якій зазначено, що на підтвердження Вашого права на відстрочку Ви повинні надати довідку із записом "Так, не порушує". Тобто, у разі подання позовної заяви щодо оскарження рішення ТЦК та СП, Вам прийдеться доводити, що ТЦК не повинні керуватись Постановою КМУ №560, а надавати відстрочку у відповідності із Законом.

    Позовна заява до закладу освіти також нічого не надасть, оскільки останній немає права вносити виправлення в довідку з ЄДЕБО, а тільки займається її формуванням.

    а якщо подавати позов до МОН, які шанси на його задоволення, враховуючи політичну частину питання, яка нажаль стосується і суддів також.

    На це питання відповісти складно, оскільки рішення залежить виключно від судді і Ви це самі чудово розумієте. Можна аналізувати рішення судів, спиратись на практику (якої доречи станом на зараз ще немає, оскільки тільки почали подавати відповідні позови: 620/10854/24), але в кінцевому варіанті отримати прямопротилежне, ніж очікувалось.

    Крім того, навіть з урахуванням рішення суду на Вашу користь, Ви повинні розуміти, що МОН, скорше за все, подасть апеляційну скаргу, а отже, справа вже триватиме як мінімум півроку. Також будь який судовий процесс не зупиняє, на жаль, мобілізації, за виключенням подання заяви про забезпечення позову.

    Проте, навряд чи суд визнає "співмірним" забезпечення позову у такому випадку. На практиці ухвали щодо забезпечення позову працюють вже на тій стадії, коли військовозобов'язаному видали мобілізаційне розпорядження.

    І також чи можливо у разі подання позову вівести його на окружний суд НЕ Київської області, адже терміни розгляду Окружного адмінсуду можуть йти на роки? Я прописаний у Києві, і на обліку в Київському ТЦК.

    З урахуванням того, що Ви прописані в Києві - ні.

    Правила територіальної підсудності містяться у статтях 25 – 27 КАС України. Встановлені: підсудність справ за вибором позивача; за місцем проживання або місцезнаходженням відповідача; виключна підсудність; підсудність справ, у яких однією із сторін є суд або суддя.

    Адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача. У разі невизначеності КАС України територіальної підсудності адміністративної справи така справа розглядається адміністративним судом за вибором позивача (підсудність справ за вибором позивача).

    Позови до фізичної особи пред'являються в суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем її проживання або перебування, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Позови до юридичних осіб пред'являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом (підсудність справ за місцем проживання або місцезнаходженням відповідача).

    Адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб'єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, крім випадків, визначених цим Кодексом, адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та рішень у сфері державної допомоги суб'єктам господарювання, адміністративні справи за позовом Антимонопольного комітету України у сфері державної допомоги суб'єктам господарювання, адміністративні справи, відповідачем у яких є дипломатичне представництво чи консульська установа України, їх посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Ігор Клиент 2 месяца назад

      Дякую за відповідь! Чи зможете ви допомогти з поданням позову до МОН?

      • Айвазян Юрій Климентійович
        50%

        Можемо спробувати, Ігоре!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України