Задайте вопрос юристу

866 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 11 октября 2024, вопрос №120969 350₴

Отримання паперового ВОДу якщо є вже відстрочка

Доброго дня!
Ситуація наступна, я не змінив приписне на військовий квиток вчасно, мені 29 років зараз, оновив вчасно дані через резерв і все підтянулось
Я поступив в університет надавши їм витяг з резерву. Получив довідку про навчання і подав заяву на відстрочку відправивши поштою наступні документи:
1. Довідка ЕДЕБО
2. Копія паспорта
3. Копія ідентифікаційного
4. Роздрукований pdf з резерву
5. Заява на відстрочку
Через тиждень оновив документи через резерв і підтянулась відстрочка, тобко відстрочку мені надали, але лист з рішенням ще не прийшов
Так от, в університеті я написав розписку, що зобовязуюсь принести паперовий військово-обліковий документ.
Чи можу я спокійти йти в ТЦК і оформлювати паперовий ВОД, якщо відстрочка у мене вже є? І що мені слід очікувати?

Ответы юристов (8)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Якщо відстрочка оформлена - можете спокійно йти до ТЦКСП та подавати заяву щодо отримання паперового ВОД.

    Згідно законодавства протягом терміну дії відстрочки Вас не мають права направити на ВЛК чи мобілізувати.

    Зверніть увагу, що Е-ВОД має таку ж юридичну силу як і паперовий ВОД.

    • Іван Клиент 5 дней назад

      Чи потрібно буде проходити ВЛК для цього?

      • Богун Сергій Павлович

        Непотрібно. Згідно законодавства протягом терміну дії відстрочки Вас не мають права направити на ВЛК чи мобілізувати.

        Це передбачено Порядком 560.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    50%

    Вітаю Вас.

    Чи можу я спокійти йти в ТЦК і оформлювати паперовий ВОД, якщо відстрочка у мене вже є? І що мені слід очікувати?

    Так, звісно, можете. Вам дуже пощастило, що Вам надали відстрочку без паперового ВОД. Як показує практика, це скоріш виключення з правил.

    Який може бути кращий час для оформлення паперового ВОД, як не тоді, коли Ви маєте оформлену вже відстрочку. Що можна очікувати? Направлення на ВЛК, проходження ВЛК та подачу документів на новий ВОД.

    Вам потрібно подавати заяву на видачу військово-обліоковго документу нової форми.

    Звертаю увагу:

    Необхідні документи

    • заява;
    • копія паспорта та ідентифікаційного коду;
    • копія документа про освіту (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про одруження (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про народження дитини (в разі наявності);
    • приписне свідоцтво;
    • медична картка;
    • витяг про відсутність судимості.
    • три фотографії 3х4 (на звороті вказати прізвище).

    Запис до ТЦК через електронну чергу:

    https://q.mod.gov.ua/registration-place

    З повагою!

    • Іван Клиент 5 дней назад

      Чи слід дочекатись офіційної відповіді листом, про отримання відстрочки і потім йти в ТЦК? Наразі у мене відстрочка показана тільки в РезервіЧи може бути таке, що ТЦК не відправив листа з результатами розгляду відстрочки?

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Якщо строки не "жмуть" - рекомендую дочекатися. Але як показує практика, ТЦК взагалі може не надсилати такі довідки про відстрочку, а передавати лише особисто в руки військовозобов'язаному. Тому і вийде, що Ви втратите просто дорогоцінний час. На мій погляд, боятися взагалі немає чого, адже дані з Оберіг (Резерв +) превалюють над усіма іншими. Ви маєте відстрочку, Ви пройшли через комісію по відстрочці - НЕ може бути жодних негативних моментів.

        Хіба що - штраф за порушення правил військового обліку.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Іване!

    Через тиждень оновив документи через резерв і підтянулась відстрочка, тобко відстрочку мені надали, але лист з рішенням ще не прийшов.

    Довідку про надання відстрочки (Додаток 6 до Постанови КМУ №560) ТЦК не надсилає поштою, а видає персонально військовозобов'язаному в самому ТЦК. Укрпоштою надсилають тільки відмову у наданні відстрочки (Додаток 7 до Постанови КМУ №560).

    Проте, ТЦК повинен був Вас повідомити про те, що Ваша заява розглянута, по останній прийняте рішення й запропонувати Вам з'явитись до останнього.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    Чи можу я спокійти йти в ТЦК і оформлювати паперовий ВОД, якщо відстрочка у мене вже є? І що мені слід очікувати?

    Оскільки у Резерв+ відстрочка могла з'явитись тільки у випадку надання Вам її комісією, то, на мою думку, Ви можете спокійно йти до ТЦК та оформлювати паперовий ВОД.

    Із можливого в ТЦК:

    1. Вимагатимуть проходження ВЛК, у зв'язку із видачею ВОД нового зразка, хоча не мають права, оскільки в Вас вже оформлена відстрочка.

    Пункт 63 Постанови КМУ №560:

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    2. Можливо притягнуть до адмінистративної відповідальності на несвоєчасну заміну приписного. Проте, якщо так станеться, Ви матимете право оскаржити постанову керівника ТЦК у судовому порядку.

    При тому Вам потрібно звернути увагу на наступне:

    Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів;

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    50%

    Вітаю Вас!

    Чи можу я спокійти йти в ТЦК і оформлювати паперовий ВОД, якщо відстрочка у мене вже є? І що мені слід очікувати?

    Ви можете йти та оформлювати ВОД. Якщо в Резерв+ відображається відстрочка - значить Вам оформили її дистанційно. На всяк випадок - візьміть з собою ще заяву про відстрочку, довідку з ЄДБО та розрукований е-ВОД. Це якщо в ТЦК, щось будуть вигадувати неправомірне та внесуть зміни в Реєстр військовозобов'язаних.

    Згідно п. 60 Постанови КМУ 560

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    Якщо є час - зачекайте Довідку про відстрочку.

    Згідно постанови КМУ 559

    17. Для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов’язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку та надати кольорову фотокартку встановленого розміру.

    18. Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом П'ЯТИ РОБОЧИХ ДНІВ з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).

    Згідно пункту 63 Постанови КМУ 560.

    Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією НЕ направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Отже, постановою КМУ №560 передбачено, що Вас не можуть направити на ВЛК під час дії відстрочки.

    Щодо теоретичного штрафу за порушення правил військового обліку.

    Теоретично Вас можуть спробувати притягнути до адміністративної відповідальності за порушення Правил військового обліку та не оформлення ВОД на бланку.

    Проте, якщо Ви не отримували повісток - Виписати Вам штраф не повинні.

    Якщо Вас захочуть оштрафувати, то повинен відбутися розгляд справи, де Ви маєте право надавати пояснення та користуватися послугами правозахисника.

    Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки відповідно до статті 283 КУпАП виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення (додаток 4) Постанова може бути оскаржена в судовому порядку, визначеному статтями 287-289 КУпАП.

    Цей процес краще не затягувати, адже штраф Ви можете оскаржити протягом 10 днів з моменту вручення постанови про накладення штрафу.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України