Начните консультацию с юристом онлайн
Я військовозобов'язаний, офіцер запасу, в ТЦК стою на обліку (з 2020р), оновив дані на початку липня 2024. Також маю надану відстрочку (зараз як і всим до 12.11.2024). Працюю в певній компанії, ТОВ.
Директор через сервіс "Дія" отримав витяг з реєстру Оберіг, щодо працівників чоловіків, де вказано в кого який статус щодо військового обов'язку. В даному витязі, щодо мене є два записи.
1) Коректне ПІП, коректний ІПН
2) НЕкоректне ПІП (з помилкою в букві), коректний ІПН
Другий запис - помилковий.
Через це Резер+ не підтягує жодного запису.
Звертався в РТЦК та СП, де стою на обліку, з проханням урегулювати дану помилку. Звертався як в усній формі, так і поданням Заяви з викладенням даної ситуації в довільній формі.
Результат - питання не вирішено. Моє звернення ігнорується.
В боті "Резерв+" на опис даної ситуації також іде відповідь - щоб звертався в ТЦК.
Також звертався на гарячу лінію мін оборони за номером 1512.
Після опису ситуації та оформлення звернення - отримував відповідь листом де говориться про правила обліку військовозобов'язаних,... і нічого по факту моєї проблеми та як її вирішити.
Хотів би знати алгоритм дій, щодо врегулювання таких ситуацій
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Олеже!
Відповідно до Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
Стаття 5. Cуб’єкти Реєстру
1. Держателем Реєстру є Міністерство оборони України (далі - Держатель Реєстру), розпорядником Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України (далі - розпорядник Реєстру), а Служба безпеки України та розвідувальні органи України є органами адміністрування та ведення Реєстру. Адміністратором Реєстру є Держатель Реєстру.
1) забезпечує технологічне функціонування Реєстру, для чого утворює уповноважений орган адміністрування Держателя Реєстру;
2) вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо Порядку ведення Реєстру, в яких визначає процедури збирання, зберігання, обробки та використання відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
3) організовує взаємодію Реєстру з іншими реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних щодо отримання (обміну) інформації, визначеної статтями 6-9 цього Закону, відповідно до Закону України "Про публічні електронні реєстри";
4) забезпечує розвиток та модернізацію програмних та апаратних засобів Реєстру;
6) здійснює інші повноваження, передбачені законом.
4. Розпорядник Реєстру відповідно до закону:
1) організовує функціонування Реєстру;
2) у межах своїх повноважень має доступ до відповідної інформації, що міститься в Реєстрі;
3) організовує підготовку підпорядкованих йому органів адміністрування та ведення Реєстру;
4) забезпечує контроль за повнотою, актуальністю, своєчасністю та достовірністю внесених до Реєстру відомостей.
уповноважений орган адміністрування держателя Реєстру;
оперативні командування;
Центральне управління Служби безпеки України;
відповідні підрозділи розвідувальних органів України.
6. Органи адміністрування Реєстру:
1) здійснюють аналітичну обробку даних;
2) забезпечують взаємодію щодо ведення Реєстру, контролюють повноту, відповідність та своєчасність внесення інформації, наданої державними органами, контролюють виконання рішень Держателя та розпорядника Реєстру. Орган адміністрування Реєстру має доступ до статистичних відомостей Реєстру;
3) забезпечують зберігання та резервування бази даних Реєстру, контроль за її цілісністю, дотриманням вимог законодавства та Порядку ведення Реєстру, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
4) організовують підготовку та підвищення кваліфікації персоналу підпорядкованого органу адміністрування.
7. Порядок обробки та захисту відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів органами адміністрування Реєстру визначається Порядком ведення Реєстру, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Отже, як бачите, РТЦК та СП є органом ведення реєстру, який забезпечує ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних. Обласний ТЦК, в свою чергу, є органом, який контролює повноту, відповідність та своєчасність внесення інформації, наданої державними органами, контролюють виконання рішень Держателя та розпорядника Реєстру.
Обид'ва ТЦК при тому мають право доступу до бази даних Реєстру.
Коли Ви направляли письмову заяву до РТЦК? Скільки часу пройшло вже?
З повагою, адвокат Айвазян.
Письмову заяву подавав 14.09.2024.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеРТЦК мав 30 днів для надання Вам відповіді згідно Закону України "Про звернення громадян". Можете прикріпити відповідь МОУ до питання?
Це відповідь на запит до МОУ. Від свого ТЦК відповіді в письмовій формі не було.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеВи надсилали заяву саме з приводу видалення другого запису щодо Вас у реєстрі? Оскільки відповідь стосується надання та оформлення відстрочки та не містить жодної інформації про порушене питання.
Це відповідь від МОУ. Звернення до МОУ було через гарячу лінію за номером 1512. Звернення було щодо видалення помилкового запису щодо мене з Оберіг. Звичайно я бачу що відповідь взагалі не стосується теми.Тому і шукаю вирішення питання, або алгоритм дій.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеЯк варіант направити до ТЦК адвокатський запит, на який останній повинен надати відповідь. Оскільки надсилати скарги до МОУ на відповідь МОУ та ОТЦК не бачу сенсу. Це, що стосується можливих дій у досудовому порядку. Якщо не допоможе, звертатись до суду.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
ЯКЩО ПРОТЯГОМ 30 ДНІВ ВИ НЕ ОТРИМАЄТЕ ВІДПОВІДІ З ТЦКСП ЗРОБІТЬ НАСТУПНЕ:
1. ПОСКАРЖТИСЯ ДО УПОВНОВАЖЕНОГО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПРАВ ЛЮДИНИ:
https://ombudsman.gov.ua/
2. ЗВЕРНІТЬСЯ ДО СУДУ З ПОЗОВОМ ДО ТЦКСП ПРО ВНЕСЕННЯ КОРЕКТНИХ ДАНИХ ДО РЕЄСТРУ "ОБЕРІГ ".
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Спробуйте оформити електронний ВОД через ДІЮ - https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...
Якщо він не формується, то Вам потрібно подати заяву до ТЦК про внесення/виправлення відомостей Реєстру військовозобов'язаних
1. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:
1) отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, в тому числі через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;
2) звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.
У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:
Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Якщо протягом цього терміну ТЦК не внесе зміни до Реєстру, то Ви можете у судовому порядку оскаржити бездіяльність ТЦК та зобов'язати їх вчинити певні дії.
Вже є судове рішення, де суд став на сторону громадянина та зобов'язав ТЦК розглянути заяву про внесення до Єдиного реєстру даних про його непридатність до військової служби. https://reyestr.court.gov.ua/Review/121032746
З повагою, юрист Дерій В.О.!
1. Я маю паперовий ВОД - Тимчасове посвідчення військовозобов'язаного. Там вклеяний ВІН-номер
2. У витязі з Дії, який зроблений підприємством - 2 записи про мене. (13 - неправильний, з помилкою в прізвищі; 14 - правильний)
3. При формуванні витягу з мого особистого кабінету в Дії - отримую відповідь що Особу не знайдено в реєстрі Оберіг
4. Проте в реєстрі Оберіг я є, і нажаль є ще один дубльований помилковий запис про мене - який я вже 3й місяць прошу видалити, через звернення до тцк та через звернення до МОУ
Можливо є якась форма даної заяви/звернення до тцк щодо опису моєї ситуації та виправлення?
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеЗаява пишеться довільної форми та адресується ТЦК, в якому Ви перебуваєте на військовому обліку.
Якщо ТЦК проявляє протиправну бездіяльність щодо невнесення актуальних персональних даних до Єдиного державного Реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, то Вам потрібно звернутися до суду з позовом, в якому зобов`язати ТЦК виконати свої функціональні обов`язки у відповідності із ЗУ " Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів"
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Хотів би знати алгоритм дій, щодо врегулювання таких ситуацій
Можливо не ставився б до даної ситуації так критично, адже не вперше зустрічаю випадки, коли саме роботодавець у ході перевірки відомостей про особу виявляє декілька записів про одну особу. Виникає тепер в мене логічне питання, а чи не зі всіма військовозобов'язаними так? Як ситуація з іншими військовозобов'язаними?
У будь-якому випадку, ТЦК буде і далі "морозитися", допоки Ви не переконаєте їх у серйозності своїх намірів. Рекомендую дійсно звернутися до адвоката за місцем проживання для подачі ВМОТИВОВАНОГО адвокатського запиту.
З повагою!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Виправлення недостовірних відомостей Реєстру, а також включення (не включення) до Реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, у тому числі осіб, звільнених з військової служби, які мають право на пенсію, здійснюється за результатами розгляду їхньої мотивованої заяви із зазначенням підстав, передбачених законодавством, яка подається до органів ведення Реєстру.
Тобто перший крок - офіційне звернення до ТЦКСП з заявою.
ТЦК як орган, уповноважений на внесення змін до Реєстру «Оберіг», має обов’язок розглядати заяви стосовно виправлення персональних даних у Реєстрі. В іншому випадку це є протиправною бездіяльністю. Про це зазначив Одеський окружний адміністративний суд у рішенні від 27 вересня 2024 року по справі №420/22753/24.
Обставини справи
Чоловік звернувся до суду з позовом до ТЦК, в якому просив визнати протиправною бездіяльність ТЦК щодо невнесення актуальних персональних даних до Єдиного державного Реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів. Також просив суд зобов`язати ТЦК виконати свої функціональні обов`язки у відповідності з законом та наказом Міноборони №94 від 28.03.2022 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів» щодо внесення актуальних персональних даних до Реєстру.
Судом встановлено, що у 2012 році позивач був поставлений на військовий облік та цього ж дня, після проходження ВЛК, на підставі наказу Міноборони №342 був визнаний обмежено придатним та знятий з військового обліку.
Потім змінив місце проживання. 28 листопада 2022 року позивач з`явився до ТЦК, де після складання протоколу про адмінправопорушення за ст. 210 КУпАП та сплати штрафу у сумі 850 грн, був направлений на проходження ВЛК.
Після проходження ВЛК, позивач, на підставі ст. 30-а наказу Міноборони №402 був визнаний «непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку».
Потім з метою перевірки та уточнення даних позивач, зареєструвавшись на електронному ресурсі «Оберіг», виявив наявність його персональних даних , які не відповідають дійсності та його правовому статусу, а саме ТЦК були внесені персональні дані позивача станом на 30.01.2012 року, де він є «військовозобов`язаним».
27.05.2024 року позивач заявою звернувся до керівництва ТЦК з вимогою видалити його персональні дані з Реєстру, так як вони не відповідають дійсності, але відповіді не отримав.
18 червня 2024 року представник позивача звернувся з заявою до керівництва ТЦК з вимогою актуалізувати персональні дані позивача на Реєстрі «Оберіг» у відповідності до запису у тимчасовому посвідчені та довідки ВЛК, але відповіді не отримав.
Станом на 18.07.2024 року на Реєстрі «Оберіг» позивач відображається, як «військовозобов`язаний».
Позивач вважає бездіяльність відповідача щодо неоновлення його даних у реєстрі «Оберіг» протиправними та за захистом своїх прав звернувся до суду.
Що вирішив суд
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
У відповідності до ч. 8 статті 5 Закону «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів» від 16 березня 2016 року органами ведення Реєстру є районні і міські ТЦК.
Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних.
Частиною 3 статті 14 Закону «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів» визначено, що актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами, базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Згідно п. 9 розділу ІІІ Порядку ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого наказом Міністерства оборони від 28.03.2022 №94 виправлення недостовірних відомостей Реєстру, а також включення (не включення) до Реєстру, у тому числі осіб, звільнених з військової служби, які мають право на пенсію, здійснюється за результатами розгляду їхньої мотивованої заяви із зазначенням підстав, передбачених законодавством, яка подається до органів ведення Реєстру.
Пунктом 4 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов`язаних та резервістів № 559 передбачено, що у разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов`язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін у паперовій формі повинен звернутися до районного (міського) ТЦК.
Відповідно до Порядку ведення Реєстру, затвердженого наказом Міноборони від 28.03.2022 №94 отримання призовником, військовозобов`язаним та резервістом інформації про своє включення (не включення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, здійснюється після особистого звернення та письмового запиту (в якому вказується прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), місце проживання (місце перебування) і реквізити документа, що посвідчує особу, яка подає запит) до органу ведення Реєстру або в електронному вигляді через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифровізації.
Письмовий запит задовольняється протягом 10 календарних днів з дня його надходження.
У відповідності до вищенаведених приписів Порядку №94 та Порядку №559 позивач звернувся з відповідною заявою до органу уповноваженого на внесення змін – ТЦК , але останній всупереч вимог законодавства заяву не розглянув, що суд визнає протиправною бездіяльністю, оскільки вищенаведені норми прямо вказують на такий обов`язок відповідача.
Щодо вимог позивача зобов`язати ТЦК виконати свої функціональні обов`язки у відповідності з Законом «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів» та Наказом Міністерства оборони України №94 від 28.03.2022 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів» щодо внесення актуальних персональних даних позивача до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, суд зазначає, що вони підлягають задоволенню шляхом зобов`язання відповідача розглянути заяви позивача від 18.06.2024 р. у відповідності до Порядку №94 та Порядку №559.
Отже, суд адміністративний позов чоловіка задовольнив частково.
Визнав протиправною бездіяльність ТЦК щодо нерозгляду заяви і зобов`язав ТЦК розглянути її у відповідності до Порядку №94 та Порядку №559.
Стягнув з ТЦК за рахунок бюджетних асигнувань на користь чоловіка судовий збір в сумі 1211,40 грн.
Отже другий крок - звернення до суду з позовом до ТЦК, в якому просити визнати протиправною бездіяльність ТЦК щодо невнесення актуальних персональних даних до Єдиного державного Реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.