Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 19 октября 2024, вопрос №121420 350₴

Якщо оскаржується постанова про адміністративне правопорушення, чи може виконавча служба блокувати рахунки.

Вітаю, 26 Листопада 2021 року адміністративною комісію при виконавчому комітеті Нововодолазької селищної ради Харківської області, була прийнята постанова про притягнення мене до адміністративної відповідальності за частиною 2 статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Ця постанова не набрала законної сили оскільки згідно зі ст.ст. 287-289 КУпАП 3.12.2021, я подав позовну заяву до Нововодолазького районного суду з метою її оскарження. Заява прийнята до розгляду про що свідчить -
У Х В А Л А про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі, 16 грудня 2021 року селище міського типу Нова Водолага. Справа № ********, провадження № *********.
Не зважаючи на це Нововодолазькою селищною радою до Нововодолазького відділу державної виконавчої служби було направлено заяву про примусове стягнення з мене штрафу в розмірі 13600грн. Відповідно було відкрито провадження про примусове стягнення та заблоковано мої рахунки. По цей день справа не розглянута в суді. Чи правомірно мені заблокували рахунки? Чи можливо їх розблокувати поки суд не прийме рішення?!?!? Що робити в такій ситуації?

Ответы юристов (4)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    Звичайно, це незаконно.

    Згідно вимог статті 291 КУпАП постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили лише після закінчення строку оскарження цієї постанови, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 26 КУпАП, постанов по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованого в автоматичному режимі, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованого в режимі фотозйомки (відеозапису), а також у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення. Якщо подана позовна заява, де оскаржується постанова уповноваженого органу про адмінпорушення, то після розгляду заяви в суді та прийняття рішення з приводу законності притягнення до адміністративної відповідальності.

    Тому рекомендую звернутись зі скаргою до.керівника Нововодолазького відділу державної виконавчої служби та надати йому докази оскарження постанови про адміністративне правопорушення. Останній негайно повинен вжити відповідних заходів щодо розблокування Вашіх рахунків до вирішення питання судом.

    В той самий час, якщо суд не задовільнить Вашу позовну заяву, Ви також маєте можливість оскаржити її до аппедяційного суду.

    В такому випадку постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили лише після закінчення строку подання апеляційної скарги (за винятком постанов передбачених ст. 32, 32-1 КУпАП), або після або після відповідного рішення щодо аппеляції..

    Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

    Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. Місцевий суд протягом трьох днів надсилає апеляційну скаргу разом із справою у відповідний апеляційний суд.

    Апеляційний перегляд здійснюється суддею апеляційного суду протягом двадцяти днів з дня надходження справи до суду. Апеляційний суд повідомляє про дату, час і місце судового засідання особу, яка подала скаргу, інших осіб, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, не пізніше ніж за три дні до початку судового засідання.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Якщо можете, повідомте, буль ласка, номер справи.

    Якщо Ви оскаржуєте постанову про притягнення Вас до адміністративної відповідальності, то Нововодолазька селищна рада не мала права звертатись до державного виконаця.

    Стаття 307 КУпАП. Строки і порядок виконання постанови про накладення штрафу

    Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Стаття 308 КУпАП. Примусове виконання постанови про стягнення штрафу

    У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    • подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;
    • витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

    На даний час Вас потрібно звернутися до державного виконавця, який наклав арешт, із заявою про визначення поточного рахунку в банку для здійснення видаткових операцій та часткового розблокування рахунку на 14200 грн. У заяві необхідно вказати: номер поточного рахунку; найменування банку, в якому цей рахунок відкритий.

    Паралельно Вам потрібно подати скаргу начальнику відділу державної виконавчої служби з вимогою зняти арешт з рахунків. Згідно частини 3 статті 59 ЗУ "Про виконавче провадження" У разі виявлення порушення порядку накладення арешту, встановленого цим Законом, арешт з майна боржника знімається згідно з постановою начальника відповідного відділу державної виконавчої служби, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець.

    Якщо добровільно виконавець не зніме арешт, то Вам потрібно буде звертатись до суду.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Не зважаючи на це Нововодолазькою селищною радою до Нововодолазького відділу державної виконавчої служби було направлено заяву про примусове стягнення з мене штрафу в розмірі 13600грн. Відповідно було відкрито провадження про примусове стягнення та заблоковано мої рахунки. По цей день справа не розглянута в суді. Чи правомірно мені заблокували рахунки? Чи можливо їх розблокувати поки суд не прийме рішення?!?!? Що робити в такій ситуації?

    Звісно, що дана селищна рада вчиннила незаконно, позбавивши фактично Вас права на оскарження їх адміністративних матеріалів. Вони мали, що очевидно, дочекатися рішення суду про залишення Вашої скарги без задовллення, і не пізніше як через 15 днів подати відповідні матеріали до виконавчої служби. Це чітко підтверджується статтями 307, 308 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330)

    Стаття 307. Строки і порядок виконання постанови про накладення штрафу

    Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    У разі відсутності самостійного заробітку в осіб віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років, які вчинили адміністративне правопорушення, штраф стягується з батьків або осіб, які їх замінюють.

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати штрафу на місці вчинення адміністративного правопорушення документ, що підтверджує його сплату, або його копія не пізніше трьох робочих днів після закінчення строку, передбаченого частиною першою цієї статті, надсилається правопорушником до органу (посадовій особі), який виніс постанову про накладення цього штрафу.

    Стаття 308. Примусове виконання постанови про стягнення штрафу

    У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

    ...

    Тим не менше, Вам від цього явно не легше, що селищна рада вчинила незаконно. Рекомендую звертатися до виконавчої служби, яка займається примусовим стягненням боргу, з відповідною заявою.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про виконавче провадження

    (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 30, ст.542)

    Стаття 19. Права і обов’язки сторін та інших учасників виконавчого провадження

    1. Сторони виконавчого провадження та прокурор як учасник виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, заявляти відводи у випадках, передбачених цим Законом, мають право доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження, право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виконавця у порядку, встановленому цим Законом, надавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у вчиненні виконавчих дій, надавати усні та письмові пояснення, заперечувати проти клопотань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

    Стаття 74. Оскарження рішень, дій або бездіяльності виконавців та посадових осіб органів державної виконавчої служби

    1. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

    2. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

    3. Рішення, дії або бездіяльність державного виконавця також можуть бути оскаржені стягувачем та іншими учасниками виконавчого провадження (крім боржника) до начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець. Рішення, дії та бездіяльність начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, можуть бути оскаржені до керівника органу державної виконавчої служби вищого рівня.

    4. Скарга у виконавчому провадженні подається виключно у письмовій формі та має містити:

    1) найменування органу державної виконавчої служби, до якого вона подається;

    2) повне найменування (прізвище, ім’я та по батькові) стягувача та боржника, їхні місця проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (прізвище, ім’я та по батькові) представника сторони виконавчого провадження, якщо скарга подається представником;

    3) реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина);

    4) зміст оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності та посилання на порушену норму закону;

    5) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

    6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дня подання скарги.

    5. Рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів. Рішення виконавця про відкладення проведення виконавчих дій може бути оскаржене протягом трьох робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Проблема в тому, що виконавці не зобов’язані перевіряти факт оскарження боржником постанови про накладення суб’єктом владних повноважень штрафу чи іншого стягнення.

    Як наслідок Вам необхідно звернутися до суду з адміністративним позовом, в якому необхідно просити скасувати постанову відділу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження.

    Одна з наочних ілюстрацій такої ситуації – справа № 826/15117/17, в якій позивач обґрунтовув передчасність відкриття виконавчого провадження, адже виконавчий документ – постанова Департаменту архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві (ДАБІ) про накладення штрафу – оскаржувався позивачем до суду, а відтак, у силу приписів статті 291 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) вона законної сили не набрала, а державний виконавець повинен був повернути її стягувачу без виконання.

    Так, 17 квітня 2018 року Київський апеляційний адміністративний суд (КААС) виніс постанову по справі за адміністративним позовом особи до Печерського райвідділу державної виконавчої служби Києва.

    Своїм рішенням Київський апеляційний адміністративний суд визнав протиправним та скасував постанову Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві про відкриття виконавчого провадження № 54941205 від 20.10.2017 року.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України