Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 22 октября 2024, вопрос №121618 350₴

Внести зміни до довідки про здобувача освіти

Особа здобуває ступеневу освіту, є диплом про базову ( школа) і молодший спеціаліст ( коледж) , наразі навчається на бакалавра, однак довідка з Єдиної бази здобувачів освіти вказує на порушення послідовності здобуття освіти, що стало підставою для відмови у наданні відстрочки. Як внести зміни, на підстав чого, алгоритм дій

Ответы юристов (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи раніше чоловік вступав або відраховувався із ВНЗ? Перевірте дану інформацію за посиланням - https://info.edbo.gov.ua/check-person/

    Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    ".. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за РАНІШЕ ЗДОБУТИЙ рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури..."

    Згідно частини 2 статті 10 ЗУ "Про освіту"

    Рівнями освіти є:

    • дошкільна освіта;
    • початкова освіта;
    • базова середня освіта;
    • профільна середня освіта;
    • перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • фахова передвища освіта;
    • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
    • перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
    • другий (магістерський) рівень вищої освіти;
    • третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    Згідно документів про освіту особа не порушує послідовність здобуття освіти.

    АЛЕ, на жаль, згідно рекомендаційного листа (не є нормативно-правовим актом, має лише роз’яснювальний, інформаційний характер і не встановлює правових норм) та алгоритмів формування довідки ЄДЕБО - МОН розцінює будь-який вступ або відрахування з ВНЗ (навіть, без одержання диплома) як непослідовність здобуття освіти. В розумінні МОН для збереження послідовності освіти - студент повинен ПОНОВЛЮВАТИСЬ у закладі освіти, а не повторно вступати.

    Тому, щоб оформити відстрочку - чоловіку потрібно в судовому порядку зобов'язати МОН внести зміни до довідки з ЄДЕБО (додаток 9 постанови КМУ 560) , щоб там було вказано "Так, не порушує"

    Для оскарження довідки ЄДБО потрібно звернутись Окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства освіти і науки України, ДП “Інфоресурс” (далі - відповідачі), в якому зобов`язати їх внести зміни до довідки ЄДЕБО.

    Позовні вимоги мотивувати тим, що порушено право на отримання довідки ЄДЕБО, в якій вказано, що військовозобов'язаний не порушує послідовності здобуття освіти.

    Перед зверненням до суду студенту потрібно звернутись до МОН та ДП "Інфоресурс" з листом щодо коригування даних у ДОВІДЦІ ЄДЕБО. Якщо йому відмовлять - тоді цей лист потрібно прикласти до позовної заяви.

    Загалом перелік документів для звернення до суду виглядає наступним чином - позовна заява, копія довідки ЄДБО, виписка з ЄДЕБО (https://info.edbo.gov.ua/check-person/), лист-відповідь на звернення до ДП "Інфоресурс" та МОН, копії документів про здобуту освіту.

    На даний час вже є позитивне рішення окружного адміністративного суду першої інстанції, де він зобов`язав Міністерство освіти і науки України та Технічного адміністратора Єдиної державної електронної бази з питань освіти - Державне підприємство "ІНФОРЕСУРС" внести зміни до даних, що містяться в Єдиній державній електронній базі з питань освіти щодо порушення черговості здобуття освіти, визначеної статтею 10 Закону України "Про освіту", а саме: в розділі "На підставі даних, що містяться в ЄДЕБО, поточне здобуття освіти не порушує послідовності, визначеної ч.2 ст. 10 ЗУ "Про освіту" - вказати "Так, не порушує".Проте, воно ще не набрало законної сили, адже МОН має право подати апеляцію. З даним судовим рішенням можете ознайомитись за посиланням - https://reyestr.court.gov.ua/Review/122036300

    На час оскарження довідки з ЄДБО - військовозобов'язаний не має права на відстрочку. Проте, можна буде подати клопотання про забезпечення позову, тобто щоб на час розгляду справи ТЦК не мало права його мобілізувати, але чи задовольнити дане клопотання - суд вирішує на власний розсуд.

    Загалом є такі варіанти розвитку подій:

    1. Оскаржити довідку з ЄДБО у судовому порядку.

    2. Знайти іншу підставу для відстрочки, яка передбачена статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО В ДОВІДЦІ ЄДЕБО ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ВИ ПОРУШУЄТЕ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ, ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.

    ЦЮ ДОВІДКУ СПРОБУЙТЕ ОСКАРЖИТИ.

    ВАМ ДЛЯ ПОЧАТКУ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ЗА РОЗЯСНЕННЯМ ТА ВИМОГОЮ ПРО ЗМІНУ ІНФОРМАЦІЇ В РЕЄСТРІ ДО МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.

    Закон України

    "Про освіту "

    Стаття 74. Єдина державна електронна база з питань освіти

    5. Держателем Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - держатель Електронної бази) є центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, що здійснює організаційні заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування Електронної бази та її складових.

    Власником Електронної бази є держава в особі центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    Адміністратором Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - адміністратор Електронної бази) є визначена Кабінетом Міністрів України юридична особа, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    ххх

    У системі освіти діє Єдина державна електронна база з питань освіти (далі – ЄДЕБО) - автоматизована система, функціями якої є збір, верифікація, оброблення, зберігання та захист інформації про систему освіти.

    Власником ЄДЕБО та виключних майнових прав на її програмне забезпечення є держава. Розпорядником ЄДЕБО є Міністерство освіти і науки України,а технічним адміністратором - державне підприємство «Інфоресурс», що належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

    Обробка і захист інформації здійснюються в ЄДЕБО відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації, що перебуває у власності держави.

    Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.

    Лист МОН № 1/9758 від 03.06.24 року "Про особливості формування в ЄДЕБО довідки про здобувача освіти" :

    https://ru.osvita.ua/legislation/other/92239/

    Цим Листом визначено алгоритм формування Довідки.

    ххх

    Згідно з вимогами Закону «Про доступ до публічної інформації» відповідь на запит має бути надано не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

    Відповідно до статті 23 Закону «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

    Запитувач має право оскаржити:

    • відмову в задоволенні запиту на інформацію;
    • відстрочку задоволення запиту на інформацію;
    • ненадання відповіді на запит на інформацію;
    • надання недостовірної або неповної інформації;
    • несвоєчасне надання інформації;
    • невиконання розпорядниками обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;
    • інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

    Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України: «Згідно із пунктом 81 частини першої статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (стаття 2123 «Порушення права на інформацію» (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»)».

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Наталія!

    Перше питання до Вас: чи був чоловік у минулому відрахований з бакалавратури? Якщо так, то це цілком передбачений запис у довідці, оскільки МОН розробило алгорит формування довідки з ЄДЕБО, в якому прирівняло відрахування до вже здобутого рівня освіти.

    Якщо ж чоловік не був відраховний раніше, то тоді такий запис не зовсім зрозумілий, оскільки рівень освіти бакалавр є вищим за рівень освіти "молодший спеціаліст".

    Аби Ви зрозуміли про що йде мова у варіанті із відрахуванням навожджу цитату МОН з відповіді на одвокатський запит:

    "Законом України «Про вищу освіту» вища освіта визначається як сукупність систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально етичних цінностей, інших компетентностей, здобутих у закладі вищої освіти (науковій установі) у відповідній галузі знань за певною кваліфікацією на рівнях вищої освіти, що за складністю є вищими, ніж рівень ніж рівень повної загальної середньої освіти. Після першого зарахування на навчання для здобуття відповідного рівня освіти, особі, яка приступила до навчання, впродовж періоду навчання надавалися необхідні освітні послуги, які забезпечували, зокрема, формування знань, умінь, навичок та загальних компетентностей на тому самому рівні вищої освіти.

    Повторне зарахування означає, що особа знову формуватиме такі знання, уміння, навички та загальні компетентності. У термінах визначення послідовності здобуття освіти це свідчить про здобуття освіти в непослідовному порядку.

    Згідно з інформацією, яка міститься в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, здобувач освіти Іванов 10.09.2015 поновлений з іншого закладу вищої освіти на навчання за освітнім рівнем бакалавра до Університету, відрахований 10.06.2017. 08.07.2024 повторно зарахований на навчання за освітнім рівнем бакалавра до Університету. Таким чином, Іванов здобуває освіту в непослідовному порядку. Саме тому у довідці, сформованій відповідно до вимог законодавства на підставі даних, що містяться в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, у відповідному полі зазначено «Ні, порушує», що відповідає дійсності."

    Отже, чоловіку прийдеться спочатку звернутись до МОН із заявою щодо внесення виправлень до довідки з ЄДЕБО із запису "Ні, порушує" на "Так, не порушує". У відповідь він отримає відмову, яка потім знадобиться для подання позову до адмінистративного суду.

    Судова практика з цього питання, поки що неоднозначна. Станом на сьогодня є одне позитивне рішення, одне - негативне та два рішення у яких адмінистративний суд взагалі відмовив навіть у відкритті провадження, оскільки вважає, що відповідні справи не можуть бути розглянуті у порядку адмінистративного судочинства.

    Тож, у кінцевому варіанті вирішувати чоловіку: або займатись оскарженням запису "Ні, порушує" на "Так, не порушує", або ж шукати іншу підставу для відстрочки. Доречи, чи є якісь інші підстави для відстрочки? Бронювання на підприємстві? Близьки родичі з інвалідністю або потребою у постійному догляді?

    По строкам - розгляд справи у суді першої інстанції - 2-3 місяці. Після рішення суду дається 30 днів на подання апеляційної скарги або з боку чоловіка, або з боку МОН (залежить від того, на чієму боці опинеться суддя). Тобто, весь процесс може зайняти приблизно півроку.

    На час судового розгляду справи, на жаль, чоловік не убезпечений від мобілізації. Тобто, із записом у довідці "Ні, порушує" ТЦК відмовить чоловіку у наданні відстрочки. Можна було б говорити про заяву про забезпечення позову (заборону мобілізувати до винесення рішення суду), але саме у справах із оскарженням запису у довідці з ЄДЕБО суди виносять ухвалу про відмову у забезпеченні позову.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Особа здобуває ступеневу освіту, є диплом про базову ( школа) і молодший спеціаліст ( коледж) , наразі навчається на бакалавра, однак довідка з Єдиної бази здобувачів освіти вказує на порушення послідовності здобуття освіти, що стало підставою для відмови у наданні відстрочки. Як внести зміни, на підстав чого, алгоритм дій

    На жаль, але тільки через суд.

    На жаль, але оформити відстрочку при порушенні послідовності просто так НЕ ВИЙДЕ,

    За логікою МОН, Ви вже використали шанс на здобуття освіти бакалавра, який ба надавав Вам право на відстрочку.

    Нова постанова КМУ від 16.05.2024 № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період" передбачає новий формат довідки - ДОВІДКА про здобувача освіти за даними єдиної державної електронної бази з питань освіти.

    До того ж, 03 червня 2024 року о 18.55 год Міністерство освіти і науки публікує новину - "ДОВІДКА ПРО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ ВІДТЕПЕР ДОСТУПНА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ В ЄДЕБО".

    До новини додано за окремою вкладкою лист МОН від 03.06.2024 № 1/9758 "ПРО ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ В ЄДЕБО ДОВІДКИ ПРО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ".

    Коротко позиція МОН є наступною - якщо Ви вступили на ОС бакалавра або магістра, були відраховані з цього рівня за певних причин, потім повторно були зараховані (не поновлені або переведені), ПОСЛІДОВНІСТЬ за логікою МОН ПОРУШУЄТЬСЯ.

    !!! Моя позиція з цього питання однозначна: раніше здобутий рівень має підтверджуватися дипломом.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про вищу освіту

    Стаття 7. Документи про вищу освіту1. Документ про вищу освіту видається особі, яка успішно виконала відповідну освітню програму та пройшла атестацію.

    2. Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями:

    диплом молодшого бакалавра;

    диплом бакалавра;

    диплом магістра;

    диплом доктора філософії/доктора мистецтва.

    5. Невід’ємною частиною диплома молодшого бакалавра, бакалавра, магістра, доктора філософії/доктора мистецтва є додаток до диплома європейського зразка, що містить структуровану інформацію про завершене навчання. У додатку до диплома наводиться інформація про результати навчання особи, освітні компоненти, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС, а також відомості про національну систему вищої освіти України.

    10. Інформація про видані дипломи вноситься закладами вищої освіти, крім вищих військових навчальних закладів, до Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

    Нічого цього і близько щодо Вас у них немає, але реалії є складними. Мусимо розуміти, якою є політика влади з цього питання.

    Щодо судового оскарження, то у даній ситуації ключовим елементом даного питання є ДОВІДКА, по якій заклади освіти мають право вносити корективи у графу щодо послідовності. Якщо це так, варто звертатися до закладу освіти, вимагати від них керуватися вимогами ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а не листом МОНу.

    Звісно, вони відмовлять, і у такій ситуації проти закладу освіти потрібно подавати позов до суду про зобов'язання вчинити певні дії.

    Якщо все таки ВУЗи не мають права вносити свої корективи, належним відповідачем я б обрав Міністерство освіти і науки України.

    Є інший варіант - готувати документи про здобуття освіти в обхід ДОВІДКИ, а потім оскаржувати відмову ТЦК та СП у наданні відстрочки. Але проблема полягає в тому, що сам по собі процес оскарження не зупиняє мобілізацію.

    Для отримання відстрочки Вам як раз таки потрібно поновлятися на навчанні, але наскільки мені відомо з практики, ВУЗи не поновляють на навчанні на магістратурі.

    Але Вам варто спробувати подати заяву про поновлення до будь-якого закладу освіти, адже це єдиний варіант отримання відстрочки.

    До прикладу, на сьогодні ще відсутні рішення судів по суті даних спорів, однак провадження по декільком вже відкриті, а тому уважно опостерігаємо за розвитком.

    ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    У Х В А Л А про відкриття провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи

    20 серпня 2024 року Чернігів Справа № 620/10854/24

    Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду В.В. Падій, перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ) до Міністерства освіти та науки України (просп. Берестейський, буд. 10, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ - 38621185), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне підприємство «Інфоресурс» (вул. О. Довженка, буд. 3, м. Київ, код ЄДРПОУ - 37533381), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ - НОМЕР_2 ) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

    В С Т А Н О В И В:

    ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Міністерства освіти та науки України, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Державне підприємство «Інфоресурс» третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

    -визнати протиправним рішення Міністерства освіти і науки України щодо відображення в довідці ЄДЕБО № 77207 від 14.06.2024 інформації про порушення послідовності здобуття освіти, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту" щодо ОСОБА_1 ;

    -зобов`язати Міністерство освіти і науки України внести зміни до ЄДЕБО і виготовити нову довідку з відображенням в довідці інформації про відсутність порушення послідовності здобуття освіти, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту" щодо ОСОБА_1 .

    Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для його звернення до суду.

    При ознайомленні з позовною заявою суддею встановлено, що позивачем пред`явлено вимоги, які згідно з частиною 6 статті 12 КАС України, належать до справ незначної складності (пункт 20 частини 1 статті 4; частина 2 статті 12 КАС України) та у відповідності до частини 1 статті 257, частини 5 статті 262 КАС України підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами.

    Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України, подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та у строк, установлений законом; підсудна Чернігівському окружному адміністративному суду.

    Для встановлення фактичних обставин, які мають значення для вирішення справи, суддя пропонує відповідачу надати суду копії усіх наявних документів, що стосуються предмету позову, засвідчені належним чином.

    Керуючись статтями 4, 12, 80, 160-162, 171, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

    У Х В А Л И В:

    1.Прийняти позовну заяву та відкрити провадження в адміністративній справі. Справа буде розглядатися одноособово суддею Падій В.В. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

    2.Витребувати у відповідача копії усіх наявних документів, що стосуються предмету позову, засвідчені належним чином.

    Складно оцінювати шанси на судове оскарження, але я вважаю, що вони однозначно НАЯВНІ. ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО МОБІЛІЗАЦІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЮ" говорить про здобутий рівень освіти, а не якусь там довідку ЄДЕБО, штучно створену. ТОМУ РАДЖУ ВАМ ПОДАВАТИ ПОЗОВ ДО СУДУ.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Згідно ст. 74 ЗУ "Про освіту":

    У системі освіти функціонує інтегрована інформаційна система - Єдина державна електронна база з питань освіти.

    Електронна база містить такі складові: Реєстр суб’єктів освітньої діяльності, Реєстр здобувачів освіти, Реєстр документів про освіту, Реєстр сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання, Реєстр студентських (учнівських) квитків, Реєстр педагогічних, науково-педагогічних працівників, Реєстр сертифікатів педагогічних працівників.

    Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти та порядок її ведення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Інформація, що міститься в Електронній базі, крім інформації з обмеженим доступом, є відкритою, у тому числі у форматі відкритих даних, та з урахуванням потреб осіб з порушенням зору. Особа має повний безоплатний доступ до всіх відомостей про себе, що містяться в Електронній базі.

    Доступ осіб до інформації, що міститься в Електронній базі, здійснюється через:

    офіційні веб-сайти держателя Електронної бази та адміністратора Електронної бази;

    Єдиний державний веб-портал електронних послуг.

    Держателем Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти є центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, що здійснює організаційні заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування Електронної бази та її складових.

    Власником Електронної бази є держава в особі центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    Адміністратором Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти (далі - адміністратор Електронної бази) є визначена Кабінетом Міністрів України юридична особа, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    Адміністратор Електронної бази:

    здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Електронної бази;

    відповідає за технічне і технологічне забезпечення Електронної бази, збереження та захист інформації (даних), що містяться в Електронній базі;

    забезпечує надання та анулювання доступу до Електронної бази;

    проводить навчання для роботи з Електронною базою;

    здійснює інші заходи, передбачені законом.

    Створення, ведення та адміністрування Електронної бази та публічних електронних реєстрів у сфері освіти здійснюються відповідно до цього Закону та законів України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про захист персональних даних", "Про авторське право і суміжні права" та "Про публічні електронні реєстри".

    Суб’єктами ведення Електронної бази є:

    держатель та адміністратор Електронної бази;

    органи управління у сфері освіти;

    суб’єкти освітньої діяльності;

    підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління держателя Електронної бази.

    Анулювання доступу суб’єкта ведення до Електронної бази здійснюється у разі припинення виконання суб’єктом ведення своїх функцій, припинення суб’єкта ведення та в інших випадках, визначених законом.

    Тимчасове блокування держателем Електронної бази доступу суб’єкта ведення до Електронної бази здійснюється у випадках несанкціонованого втручання в роботу Електронної бази, виявлення кіберзагроз, кіберінцидентів і кібератак, а також ризиків настання таких подій.

    Електронна база в порядку електронної взаємодії здійснює обмін інформацією з Єдиним державним демографічним реєстром, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Державним реєстром актів цивільного стану громадян, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, Державним реєстром загальнообов’язкового державного соціального страхування, Державним реєстром фізичних осіб - платників податків, Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів, Електронною системою охорони здоров’я, Єдиною інформаційною системою соціальної сфери, Єдиним державним веб-порталом електронних послуг, реєстрами територіальних громад та іншими автоматизованими системами й інформаційними ресурсами держателя Електронної бази та інших юридичних осіб в обсязі та у випадках, визначених законом.

    Відомості про фізичних осіб, що містяться в Електронній базі, можуть бути використані центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, під час здійснення верифікації державних виплат виключно за наявності добровільної згоди реципієнтів таких виплат, у якій зазначається обсяг відомостей, право на оброблення яких надається.

    Ви можете звернутися за роз'ясненням та вимогою про зміну інформації в реєстрі до МОН України.

    Наступний крок, у разі незадоволення Ваших вимог, - звернення в порядку адміністративного судочинства до суду з позовом до Міністерства освіти та науки України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії з наступними позовними вимогами:

    -визнати протиправним рішення Міністерства освіти і науки України щодо відображення в довідці ЄДЕБО інформації про порушення послідовності здобуття освіти, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту" щодо Вас;

    -зобов`язати Міністерство освіти і науки України внести зміни до ЄДЕБО і виготовити нову довідку з відображенням в довідці інформації про відсутність порушення послідовності здобуття освіти, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту" щодо Вас.

    Згідно ст. 5 КАСУ кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

    1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

    2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

    3) визнання дій суб’єкта владних повноважень протиправними та зобов’язання утриматися від вчинення певних дій;

    4) визнання бездіяльності суб’єкта владних повноважень протиправною та зобов’язання вчинити певні дії;

    5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб’єкта владних повноважень;

    6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб’єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

    Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб’єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.

    Ніхто не може бути позбавлений права на участь у розгляді своєї справи у визначеному Кодексом порядку.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України