Задайте вопрос юристу

885 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Миграционное право, 19 ноября 2024, вопрос №122967 340₴

Доброго дня, шановні юристи ( оновлення резерв+)

ДП документ повідомило, що я можу забрати свій паспорт закордоном але з оновленим резерв+

1. Подача на закордонний паспорт відбулася 17 лютого, повідомили мені про можливість відбору на минулому тижні.

2. Без оновленого резерв+ не можна робити відбір

3. Самі жеш ДП документ пишуть що відбір паспорту буде діяти по старим принципам.
https://pasport.org.ua/news/informatsiia-shchodo-vnesennia-zmin-do-postanovy-kmu-678-shchodo-eksperymentalnoho-proiektu-z-oformlennia-pasportnykh-dokumentiv-za-kordonom

Але все одно просить резерв+

Питання:
Які можливі сценарії наслідків для людини закордоном, після оновлення резерв+ ?

Ответы юристов (5)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Андрію!

    Які можливі сценарії наслідків для людини закордоном, після оновлення резерв+ ?

    Єдини можливі наслідки встановлення Резерв+ - це адмінистративний штраф за неявку по повістці та за невчасно оновлені дані.

    Незважаючи на той факт, що при оновленні даних та вказування фактичного місця проживання за кордоном, чоловікам все одно надсилають повістки за адресою місця реєстрації в Україні. При тому, навіть за умови того, що Ви не отримаєте повістку, будете вважатись належним чином повідомлені про виклик до ТЦК.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі коли резервіст або військовозобов’язаний уточнив свої облікові дані після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, повістка може надсилатися на адресу місця проживання, зазначену резервістом або військовозобов’язаним під час уточнення облікових даних.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка може надсилатися на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".

    Отже, за неявку по повістці передбачена адмінистративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Сума штрафу станом на сьогодні становить від 17000 грн. до 25500 грн.

    Притягнення до відповідальності починається з винесення керівником ТЦК відповідної постанови при розгляді якої, відповідно до статті 268 КУпАП Ви повинні бути присутні або ж належним чином повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.

    У разі несплати штрафу упродовж 15 днів після винесення постанови керівником ТЦК, остання буде направлена до виконавчої служби. Першочергово виконавець накладе арешт на Ваші рахунки в Україні (у розмірі подвоєної суми штрафу + 10% виногорода виконавця, тобто не 17К, а вже майже 40К). Якщо на рахунках буде недостатньо коштів - на рухоме майно.

    Звернення стягнення на об’єкти нерухомого майна здійснюється у разі відсутності в боржника достатніх коштів чи рухомого майна. При цьому в першу чергу звертається стягнення на окрему від будинку земельну ділянку, інше приміщення, що належать боржнику. В останню чергу звертається стягнення на житловий будинок чи квартиру, в якому фактично проживає боржник.

    Разом із житловим будинком, об’єктом незавершеного будівництва, стягнення звертається також на прилеглу земельну ділянку, що належить боржнику.

    У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (тобто з 01 січня 2024 року становить 142 000 грн., з 01 квітня 2024 року - 160 000 грн.), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

    Відповідно до чинного законодавства Ви можете оскаржити постанову керівника ТЦК упродовж 10 днів після її винесення. Тобто, якщо ТЦК не повідомить Вас про розгляд справи, то дізнаєтесь Ви про винесення постанови тільки після відкриття виконавчого провадження.

    Отже, у такому разі Ви зможете поновити строк оскарження на підставі того, що не були належним чином повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.

    Щодо загальної інформації з приводу оскарження:

    1. Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».

    Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.

    «Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

    Постанова повинна містити:

    найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

    дату розгляду справи;

    відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

    опис обставин, установлених під час розгляду справи;

    зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

    прийняте у справі рішення».

    Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.

    Строки притягнення до адміністративної відповідальності:

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    «Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Якщо не хочете встановлювати Резер+, то оформіть собі військово-обліковий документ через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...

    Якщо будете встановлювати Резерв+, то вказуйте своє місце проживання за кордоном.

    Поки що повістку через Резерв+ Ви не отримаєте, тому за це хвилюватися не потрібно.

    Які можливі сценарії наслідків для людини закордоном, після оновлення резерв+ ?

    Якщо Ви становите Резерв+, але там буде статус «Потребує уточнення», то це статус означає, що Ви є в реєстрі Оберіг, проте не числитесь за жодним ТЦК.

    Якщо Ви отримаєте сповіщення «Дані в реєстрі Оберіг не знайдено» - це означає, що дані щодо Вас не оцифровані або ж внесені некоректно. В такому випадку необхідно письмово або через адвоката звернутися до ТЦК, в якому ви стоїте на обліку.

    У вищеперечислених випадках не сформується електронний військово-обліковий документ і Вам відмовлять у видачі паспорта.

    Також є ймовірність, що Вам після встановлення Резерв+ пришлють повістку на зареєстровану адресу проживання. Проте, Ви можете повідомити ТЦК про те, що перебуваєте за кордоном і не маєте можливості прибути до ТЦК по надісланій повістці.

    Якщо Вас спробують притягнути до адміністративної відповідальності, то Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно. А притягнути Вас до адміністративної відповідальності у відповідності до законодавства буде досить складно, адже Ви знаходитесь за кордоном.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Для того щоб отримати закордонний паспорт потрібно пред'явити військово-обліковий документ. Згідно постанови КМУ 932

    10. Перевірка дійсності військово-облікових документів осіб проводиться шляхом електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного демографічного реєстру, відомчої інформаційної системи ДМС та Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”.

    11. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність військово-облікового документа під час електронної інформаційної взаємодії працівник відокремленого підрозділу інформує громадянина України про відмову в оформленні паспорта громадянина України та/або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, зокрема наявними засобами електронних комунікацій (телефонний зв’язок, електронна пошта) або поштового зв’язку.

    12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    Згідно пункт 11 постанови КМУ 678

    паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка оформлюються у строки, встановлені законодавством, та видаються у строк до трьох місяців з дня прийняття відповідного рішення для їх оформлення.

    У разі необхідності проведення додаткових перевірок для ідентифікації особи, зокрема проведення процедури встановлення особи, строк розгляду такої заяви-анкети продовжується до двох місяців, про що територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС повідомляє відокремленому підрозділу з метою подальшого інформування заявника засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку.

    Отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянином України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. Пересилання таких паспортів до відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    Вимоги абзацу четвертого цього пункту не застосовуються до громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, на яких поширюються положення пунктів 2-1-2-3, 2-7 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 (ЗП України, 1995 р., № 4, ст. 92; Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2239).

    Обставини, зазначені в абзаці п’ятому цього пункту, підтверджуються документами, оформленими в установленому законодавством порядку.

    Тобто, так Ви оформляли паспорт 17 лютого, то Вам повинні були видати його ще в травні, а постанова КМУ 932 набула чинності в серпні. Тобто, ДП "Докумет" не виконав свої зобов'язань.

    На жаль, якщо в добровільному порядку Вам не видадуть закордонний паспорт - Вам потрібно буде отримати письмову відмову та звертатись до суду.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На жаль, але патова ситуація. Я так розумію, що Ви маєте намір оформити новий закордонний паспорт, але не маєте актуального паперового ВОД. Вам конче потрібно мати або паперовий ВОД, або інформацію з Резерв +.

    Постанова КМУ від 16.08.2024 № 932 "Про реалізацію експериментального проекту з автоматичної верифікації та перевірки відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів" визначає, що:

    12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа.

    У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    16. Отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон особами, зазначеними у пункті 13 цього Порядку, здійснюється за умови пред’явлення військово-облікового документа, дійсність якого перевіряється працівником відокремленого підрозділу відповідно до пункту 10 цього Порядку.

    У даній ситуації можете спробувати звернутися до ТЦК та СП листом на електронну пошту, що ми вже і робили для декількох клієнтів. Не скажу, що отримали успіх, але іншого варіанту не залишається, Вам потрібно мати або паперовий, або електронний ВОД.

    Якщо Ваше питання ніяк не пов'язане із закордонним паспортом, тим не менше, отримати внесення змін до Резерв + без особистого відвідування ТЦК та СП буде доволі складно.

    Відповідно до пункту 4 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, у разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    у паперовій формі – повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;

    в електронній формі – повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    У даній ситуації, чинне законодавство, на жаль, є фактично безвихідним. Або Ви маєте повертатися до України і таким чином оновлювати свої дані, або іншого варіанту немає. До речі, посадові особи держави України саме на цьому варіанті наголошують.

    Звертаю увагу на постанову КМУ від 07.06.2024 № 675 "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560". Вона передбачає, що громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Інший варіант, власне те, що ми і пробуємо з моїми клієнтами - направляти до ТЦК листа електронною та звичайною поштою щодо внесення відповідної інформації. Якщо буде відмова або просто ігнорування, подавати до суду позов про зобов'язання ТЦК внести відповідну інформацію. Очевидно, що це їх зобов'язання, а тому треба пробувати діяти.

    Згідно з частинами восьмою та дев’ятою статті 5 Закону органами ведення Реєстру є районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи Служби зовнішньої розвідки України тощо. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних.

    Актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною (частина третя статті 14 Закону).

    Відповідно до пункту 17-1 частини першої статті 7 Закону відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до виконання військового обов’язку, належать до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Згідно зі статтею 6 Закону до Реєстру вносяться, обробляються та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості:

    1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Особам, які працюють з базами даних Реєстру, заборонено вимагати, обробляти та використовувати будь-яку інформацію, не передбачену законодавством.

    Відповідно до статті 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    Звертаю увагу, що згідно зі статтею 15 Закону особи, винні у порушенні вимог цього Закону, несуть відповідальність згідно із законом.

    Сподіваюся, моя відповідь була Вам корисною.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Оскільки Ви маєте статус військовозобов'язеного Вас можуть викликати до ТЦКСП повісткою.

    Неявка з повісткою передбачає накладення адміністративного штрафу та оголошення особи в рзшук.

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    У розшук військовозобов'язаний може потрапити, якщо він порушив правила військового обліку. Приклади таких порушень:

    • громадянин не став на військовий облік, коли йому виповнилося 17 років;
    • громадянка з медичною чи фармацевтичною освітою не стала на військовий облік;
    • громадяни, яких зняли з військового обліку, не стали на нього назад у необхідні терміни;
    • громадяни, яких зняли з військового обліку, не стали на нього після 18 травня;
    • громадянин не проживає за зареєстрованим місцем проживання і не повідомив про це в ТЦК;
    • громадянин не з'явився по повістці в ТЦК у зазначену дату без поважних причин.
    • громадянин, який отримав направлення на проходження ВЛК, відмовився проходити медкомісію або після її проходження не з'явився до ТЦК;
    • громадянин не з'явився до ТЦК після отримання повістки про призов на військову службу.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, Оновлення статусу у системі Резерв+ має значення для громадян України, які проживають за кордоном, оскільки це частина механізму перевірки військово-облікових даних у рамках нових регуляцій. Ситуація викликає багато запитань, особливо щодо можливих наслідків для тих, хто оновлює свій статус. Ось ключові аспекти та можливі сценарії:


    1. Що таке Резерв+ і чому його вимагають?

    Резерв+ — це електронна система, яка інтегрує дані про громадян України, включаючи військово-облікові документи, стан мобілізаційної готовності та реєстрацію в органах військового обліку. Її мета:

    • Удосконалення обліку військовозобов'язаних;
    • Спрощення перевірки військового статусу для державних установ, таких як ДП "Документ".

    2. Наслідки оновлення Резерв+ для громадян за кордоном2.1. Позитивні сторони
    • Доступ до послуг: Без оновленого статусу в Резерв+ ви не зможете забрати закордонний паспорт, оформити інші документи чи користуватися консульськими послугами.
    • Упорядкування даних: Ваші військово-облікові дані будуть оновлені, що усуває можливі питання щодо вашого статусу.
    2.2. Потенційні ризики
    1. Мобілізаційний облік:
      • Якщо у вас відсутні дані про військовий облік (наприклад, приписне чи військовий квиток), це може стати підставою для вас бути внесеним у списки осіб, які мають пройти уточнення даних при поверненні в Україну.
      • При поверненні до України вас можуть направити на уточнення облікових даних до військкомату.
    2. Обмеження виїзду у разі зміни статусу:
      • Якщо ваш статус у системі зміниться (наприклад, з "знятий з військового обліку" на "потребує уточнення даних"), це може вплинути на можливість перетину кордону в майбутньому.
    3. Юридичні питання:
      • У разі виявлення розбіжностей у військових даних (наприклад, невиконання обов’язку стати на облік), можуть виникнути питання до вас як до військовозобов’язаного.

    3. Як мінімізувати ризики?
    1. Перевірте свій статус:
      • Якщо є доступ до Дії або інших державних сервісів, перевірте свій статус у Резерв+.
    2. Уточніть свої військово-облікові дані:
      • Якщо ви ніколи не ставали на військовий облік або втратили документи (приписне чи військовий квиток), намагайтеся вирішити це питання через консульство.
    3. Використовуйте консульські послуги:
      • Консульство України за кордоном може допомогти з уточненням вашого статусу або видати підтверджуючі документи про ваше постійне проживання за кордоном.
    4. Оформляйте документи вчасно:
      • Щоб уникнути додаткових труднощів, завершуйте оформлення документів без зволікань.

    4. Чи можна уникнути оновлення Резерв+?

    Оновлення Резерв+ стало обов’язковим для надання багатьох послуг, тому уникнення його може призвести до:

    • Відмови у видачі паспорта чи інших документів;
    • Ускладнення доступу до інших послуг у державних установах.

    5. Рекомендації
    • Дотримуйтесь законодавства України: Оновлення даних у Резерв+ не обов’язково означає мобілізацію чи виклик до військкомату. Це лише інструмент обліку.
    • Зверніться до консульства: Якщо вам важливо отримати документи без оновлення Резерв+, спробуйте подати письмовий запит на основі попередніх правил (якщо вони ще діють).

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA