Задайте вопрос юристу

884 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 11 декабря 2024, вопрос №123913 800₴

Повістка, якщо є відстрочка

Доброго дня!

У мене є відстрочка від військової служби, підтверджена документально. ВЛК пройдено, і відстрочка зареєстрована в резерві. Проте виникла ситуація: повістка на 2 грудня була доставлена із запізненням, до того всього я хворів ще на вітрянку.

Повістку забрали, але тепер вагаюся, як краще діяти: чи можна ще трохи зачекати, чи вже необхідно звернутися до військкомату.

Буду вдячний за вашу пораду.

Ответы юристов (9)

    Пономаренко Олена
    Пономаренко Олена 18 часов назад

    Адвокат, г. Чернигов, 5 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня!

    Відповідно до законодавства, поважними причинами не прибути у строк, визначений у повістці, можуть бути:

      • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки, інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені дату й час;
      • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, дідуся, бабусі) або близького родича його дружини (чоловіка).

    Так само вказано, що громадянин зобовʼязаний якнайшвидше повідомити ТЦК про причини неявки у визначені в повістці строки й прибути протягом 7 календарних днів.

    Раджу взяти на пошті документи щодо того, коли Ви в дійсності отримали повістку, довідку з лікарні, що хворіли та з цими документами піти до ТЦК.

    Зауважу, що наявність відстрочки не звільняє від обовязків військовозобовязаного, тому зявлятися за повістками треба, щоб уникнути можливих наслідків у вигляді подачі Вас у розшук та накладення штрафу.

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ДНЯ, ОЛЕКСАНДРЕ! Як давно Ви оформлювали відстрочку? У Вас в Резерв+ вказано, що відстрочка до лютого 2025 року?

    Неявка по повістці сама по собі не може розглядатися як адміністративне правопорушення, адже такий виклик має переслідувати певну правомірну мету втручання в особисте життя людини з боку держави.

    Повістка не може бути оскаржена в будь-якому суді, тому що цей документ є лише засобом оповіщення особи про необхідність виконати військовий обов’язок відповідно до закону.

    Постанова Верховного Суду від 8 вересня 2022 року у справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22)https://reyestr.court.gov.ua/Review/106141195.

    Чоловікам віком від 18 до 60 років можуть вручати повістки, навіть якщо у них є офіційно оформлена відстрочка. Це може бути наслідком недостатньої координації між відповідними структурами.

    Щоб уникнути проблем, важливо повторно звернутися до ТЦК. Вас не мають права мобілізувати, якщо ви вже маєте відстрочку, за винятком випадків, коли ви самостійно висловлюєте бажання мобілізуватися.

    Однак самі розумієте, що "бажання" може різко виникнути, якщо будуть тримати тиждень у підвалі ТЦК. Тож бажано не ризикувати з неблагонадійними органами військового обліку та мобілізації, бо потім буде усувати порушення дуже складно.

    На жаль з 18 травня 2024 року Уряд прийняв дуже сумнівну річ, яка називається - переоформлення відстрочки кожні 3 місяці пролонгації воєнного стану та мобілізації. Одні ТЦК адекватно ставляться до ситуації і не виключають відстрочку з Резерв+ (продовжують її автоматично), якщо людина не бігає кожні 3 місяці із заявою. Інші - як бачимо по Вашому прикладу страждають надмірним формалізмом і йдуть на принцип. Яку мету вони переслідують при цьому? - Можливо хитрощі, щоб мобілізувати тих, у кого є право на відстрочку, можливо просто брак інтелекту і здорового глузду, а тому просто займаються формалізмом.

    ЯКЩО ВИ НЕ ВСТИГЛИ ПРОДОВЖИТИ ВІДСТРОЧКУ ДО ЗАКІНЧЕННЯ ПОПЕРЕДНЬОЇ - ВАМ ЦІЛКОМ МОЖУТЬ ЗАЯВИТИ, ЩО ВИ ПІДЛЯГАЄТЕ МОБІЛІЗАЦІЇ. ТОДІ МОЖЛИВО ТРЕБА ПОДАВАТИ ЗАЯВУ ПРО НАДАННЯ ВІДСТРОЧКИ ЗАНОВО, а не на продовження. Але треба спробувати продовжити відстрочку спочатку.

    ПОРЯДОК проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою КМУ від 16.05.2024 р. № 560.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    На жаль не всі відстрочки поки що можна оформити онлайн через Резерв+.

    Тому для Вас є три шляхи у спробі продовжити дію вже наданої раніше відстрочки:
    • Особисто з"явитися в ТЦК та надати довідку, що Ви продовжуєте працювати.
    • Направити заяву на продовження дії відстрочки на електронну пошту ТЦК.

    Адресу електронної пошти Вашого ТЦК можете взяти тут:

    ДОВІДНИК номерів телефонів та електронних адрес територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки

    https://www.mil.gov.ua/content/dovidnyk.pdf

    • Направити заяву на продовження дії відстрочки на поштову адресу ТЦК через Укрпошту, оформивши опис вкладення та повідомлення про вручення.

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    При особистій явці в ТЦК дійсно існує ризик реалізації злочинної схеми по мобілізації особи, яка має право на відстрочку. Такі випадки нажаль по усій Україні трапляються. І потім дуже довго доводиться людину діставати з учбового центру чи військової частини, куди громадян запроторюють з грубим порушенням закону.

    У ТЦК і військових одна відповідь - не подобається? - Йдіть до суду, а ми поки подивимося, що з вами зробимо. У війську є 1001 спосіб людину підставити під кримінальну відповідальність або просто знищити, направивши на війну в окопи. Тому краще туди не потрапляти, маючи законне право на відстрочку.

    Призов на військову службу під час мобілізації почався на підставі Указу президента України “Про загальну мобілізацію” № 69/2022 від 24.02.2022 строком на 90 днів та продовжується на підставі низки наступних Указів Президента щодо продовження строку проведення загальної мобілізації на 90 діб.

    Наразі загальна мобілізація продовжена до 07 лютого 2025 року.

    Право на відстрочку встановлено Законом, та не залежить від волі будь - яких окремих представників владних повноважень. Також Законом передбачено, що особи, яки мають таке право, можуть бути мобілізовані на добровільних засадах.

    Враховуючи, що засади з мобілізації проводяться ТЦК та СП, а мобілізація - загальна, логічним є те, що особи, які не мають бажання бути призваними на військову службу, повинні заявити про своє право на відстрочку до ТЦК та СП.

    Законодавча норма у Постанові КМУ № 560 виписана таким чином, що кожного разу під час визначення строку загальної мобілізації шляхом її продовження на 90 діб необхідно заявляти про своє право скористатися правом на відстрочку протягом такого періоду.

    Виключення становлять строки відстрочки за бронюванням, які визначає Мінекономіки та які або прив'язані до строків контрактів, або визначаються до 12 місяців для критично важливих підприємств. Бронювання посадовців в органах державної влади та ОМС також триває до 90 днів як і для всіх інших військовозобовязаних громадян.

    Процедура реєстрації осіб, що скористалися правом на відстрочку була розроблена та і нормально могла працювати в анансованому МОУ режимі повної взаємодії визначених державних реєстрів з ЕДРПВР (Оберіг) - після первинної реєстрації заяви на відстрочку у кожний наступний період продовження мобілізації перевірка підстав з боку ТЦК та СП відбувалася би шляхом взаємодії та отримання інформації з реєстрів.

    Як приклад часткової реалізації того задуму про автоматичну взаємодію реєстрів можно навести оформлення відстрочки з підстав бронювання працівників критично важливих підприємств з використанням сервісу “Дія”, та й те, не в повній мірі.

    Наразі, через 5 місяців після прийняття Урядом постанови № 560 у застосунку "Резерв+" Міноборони проводиться тестування відстрочок для студентів та аспірантів, які здобувають послідовну освіту за умови що це вони роблять вперше та які раніше заповнили форму тестування (надсилалися відповідні пуш-повідомлення в додатку та на ел.пошту).

    За інформацією заступниці міністра оборони Катерини Чорногоренко продовжити студентам раніше оформлену відстрочку, термін дії якої спливає 09.11.2024 у додатку Резерв+ буде можливо тільки після того, як термін її дії спливє.

    Наступними в черзі для оформлення (продовження) відстрочки через Резерв+ є багатодітні батьки, що мають від 3 неповнолітніх дітей в одному шлюбі та люди з інвалідністю, які мають актуальне пенсійне посвідчення.

    Всім іншим категоріям військовозобов'язаних, що мають право на відстрочку, потрібно кожні три місяця звертатися з заявою про оформлення або продовження дії відстрочки, а ТЦК та СП - здійснювати збір та обробку таких заяв в ручному режимі, фактично “ходячи по колу”.

    Таким чином, якщо ви вже маєте оформлену відстрочку з терміном дії до 09.11.2024, Вам знов необхідно звернутися до ТЦК та СП з відповідною заявою для її дії у наступний період, до 08.02.2025.

    У Постанові № 560 визначено, що для продовження строку дії відстрочки військовозобов'язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов'язаного, резервіста.

    Що це означає?

    1. Обов'язкова форма заяви не затверджена, вона може бути складена в довільній формі. Можна взяти за приклад заяву з Додатку 4 Постанови 560, змінивши зміст тільки другого абзацу - замість оформлення довідки про відстрочку просити продовжити строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    2. Додатки до заяви про продовження дії відстрочки не передбачені. Якщо ТЦК та СП не зможе самостійно перепровірити підстави - зобов'язаний повідомити Вас про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    3. Заяву про продовження строку дії відстрочки можна подавати до спливу попередньо встановленого строку. Нагадаємо, загальний строк 09.11.2024. Якщо строк сплинув - подаєте заяву за додатком 4 з наданням засвідчених копії документів.

    4. Деякі категорії військовозобовязаних вже можуть подавати заяви в електронній формі,через Резерв+.

    Процедура подання заяви на продовження відстрочки має як позитивні, так негативні, неузгоджені законотворцем моменти.

    З однозначно позитивних:

    - не вимагається надання засвідченої копії підтвердних документів;

    - заяву можна надсилати - не обов'язково відвідувати ТЦК та СП особисто, можна направити поштою (цінний лист з описом вкладення та повідомленням про вручення);

    - заяву можна подавати через електронний кабінет (наразі та нарешті деяки категорії (студенти та аспіранти) можуть подати через додаток Резерв+. Можливо, встигнуть запустити функціонал для багатодітних батьків та людей з інвалідністю;

    - визначені строки подання заяви - з моменту прийняття Указу Президента України про продовження мобілізації до кінця строку дії попередньої відстрочки (зараз це період з 28.10 по 09.11.2024).

    Наступні нюанси оптимизму не викликають.

    - не встановлений строк розгляду такої заяви.

    -не врегульовано питання продовження дії відстрочки на час розгляду заяви про її продовження.

    -процедура розгляду заяви на продовження дії відстрочки до прийняття рішення відповідною комісією не містить заборону направлення для проходження ВЛК, яка існує для заяв про надання відстрочки

    -процедура розгляду заяви про продовження відстрочки не містить застереження, що військовозобов'язаний не підлягає призову на військову службу до ухвалення комісією рішення, яка існує для заяв про надання відстрочки.

    Наприклад, якщо заява на продовження відстрочки подана 08.11.2024, строк дії попередньої закінчився 09.11.2024, а комісія не встигла прийняти рішення про продовження (згадаємо, визначений строк її розгляду - відсутній), то з 10.11.2024 ніщо не забороняє ТЦК та СП надати вам направлення для проходження ВЛК з наступним призовом на військову службу під час мобілізації.

    https://jurliga.ligazakon.net/news/231742_yak-prod...

    ОТЖЕ, до 09.11.2024 можна подавати заяву про продовження дії відстрочки в паперовій формі.

    Якщо до 10.11.2024 від ТЦК та СП відповіді не отримано, а в додатку Резерв+ строк дії відстрочки не змінився на “до 06.02.2025”, подаємо заяву за формою, встановленою в Додатку 4 до Постанови № 560 з повним пакетом засвідчених належним чином документів.

    Треба виконати формальності, щоб Вам продовжили відстрочку, звісно якщо ТЦК не буде наполягати, що треба заново її оформлювати.

    Згідно з ч. 2, 3, 5 ст. 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу".

    2. Військовий обов'язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

    3. Військовий обов'язок включає:

    • підготовку громадян до військової служби;
    • взяття громадян на військовий облік;
    • прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу;
    • проходження військової служби;
    • виконання військового обов'язку в запасі;
    • проходження служби у військовому резерві;
    • дотримання правил військового обліку.

    5. Від виконання військового обов'язку громадяни України звільняються на підставах, визначених цим Законом.

    ОТЖЕ, якщо у Вас немає обов"язку перед ТЦК ні мобілізаційного, ні військово-облікового, так як Ви перебуваєте на військовому обліку і у Вас є відстрочка, то й з"являтися по повістці у Вас в принципі немає обов"язку. Однак, у ТЦК може на цей рахунок бути інша думка. Тому бажано все оформити по закону, щоб до Вас не було питань, або якщо вони виникнуть, Ви могли б спростувати позицію ТЦК документально.

    Проте, щоб автоматично Вам не зробили клопіт шляхом розшуку або штрафу (без перевірки факту наявності відстрочки), бажано направити до ТЦК листа із прикріпленням роздруківки електронного військово-облікового документу з відміткою про відстрочку та поясненням, щоу Вас не було можливості з"явитися у зв"язку з хворобою, водночас у ТЦК мають бути усі акутальні дані щодо Вас та Ви є особою, яка має оформлену відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 1 ч. 3 ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" у зв"язку з ___ до 07.02.2025 року (електронний ВОД у роздрукованому вигляді додається).

    ___

    Пам"ятайте, що відстрочка діє лише до кінця чергових 3-х місяців воєнного стану (до 7 лютого 2025 року), якщо оформлювалася пізніше листопада 2024 року.

    Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" (базового закону, який регулює комунікацію держави з громадянами) - заяви можуть подаватися усно, письмово. Письмові заяви можуть бути подані до органу як до канцелярії, так і засобами поштового зв"язку.

    Тож, цей закон є базовим і якщо відсутні спеціальні норми, які б регулювали процедуру, форму подання, строки розгляду заяви чи іншого звернення, клопотання, то застосуванню підлягають саме норми Закону про звернення громадян.

    У статті 9 Закону України "Про звернення громадян" вказано:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    {Частина сьома статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2801-IX від 01.12.2022}

    Лист надсилається через відділення УДППЗ "Укрпошта" рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення (паперовим бланком за формою Укрпошти, а не СМСкою).

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    Також слід відзначити, що з 18.05.2024 р. діє примітка до статті 210, 210-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення, відповідно до якої :

    Примітка. Положення статей 210, 210 - 1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    {Стаття 210 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР № 2010-11 від 03.04.86 , Законом № 55/97-ВР від 07.02.97 ; в редакції Закону № 308/97-ВР від 04.06.97 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 2342-III від 05.04.2001 , № 1014-V від 11.05.2007 , № 2711-VI від 30.11.2010 ; в редакції Законів № 1357-IX від 30.03.2021 , № 3696-IX від 09.05.2024 }

    Це все звісно може не зупинити ТЦК, оскільки самі знаєте, що адекватність поведінки викликає значні сумніви, особливо після того як на моїй пам"яті намагалися крутити і бусифікувати працівника Консульства США у Львові, котрий є громадянином США, однак бравим діячам з ТЦК здався схожим по виразу обличчя на українця... Це не єдиний скандал ТЦК, однак поки що їм це все сходить з рук. Хоча існує тенденція, що скоро усі ці герої - бусифікатори самі поїдуть на нуль показувати військову майстерність власним прикладом.

    Бережіть себе та щастям Вам! Хай Бог Вас оберігає і допомагає!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго, дня вам треба з'явитись до ТЦК, та надати копію свого лікарняного. Поважна причина не явки по повістці лікарняний, але ви повинні були повідомити про це протягом 3 днів, протягом 7 днів з моменту закінчення лікарняного з'явитись до ТЦК.

    У разі не явки , вас можуть оголосити у розшук! Та притягнути до відповідальності у вигляді штрафу 17 тисяч гривень.

    Враховуючи, що у вас відстрочка, штраф можно буде оскаржити.

    У будь якому випадку, треба звертатися до ТЦ, маючи відстрочку вам нічого не загрожує.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи маєте інформацію про порушення правил військового обліку в Резерв+? Коли Ви отримали повістку та на яку вона дату? Чи маєте документальне підтвердження хвороби (лікарняний, висновок лікаря, тощо)?

    Якщо Ви маєте документальне підтвердження відстрочки (довідка форми 6) або запис в РЕЗЕРВ+, то Ви можете явитися до ТЦК та повідомити, що хворіли та повістка прийшла із запізненням. Якщо Вас спробують оштрафувати, то Ви можете протягом 10 днів штраф оскаржити у судовому порядку.

    Якщо Ви взагалі не будете являтись за повісткою надісланою поштою на уточнення облікових даних то Вам:

    1. Бажано не тримати на банківських рахунках кошти, адже в разі незаконного накладення штрафу ТЦК звернеться до державної виконавчої служби для примусового стягнення заборгованості, а державний виконавець в свою чергу накладе арешт на рахунки.

    2. Готуватись до того, що Вам ще раз направлять повідомлення про явку до ТЦК.

    3. Вас можуть внести в базу Нацполіції та оголосити в розшук

    4. До Вашого зареєстрованого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи, але вони не мають права проникати до нього.

    5. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - вас можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.

    За неявку без поважних причин по повістці передбачена аміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП (від 17 тис грн).

    Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Отже, якщо Ви хворіли та невчасно отримали повістку, то це може вважатися поважною причиною для неявки. Проте, Ви повинні були повідомити протягом 3 днів ТЦК про поважні причини та явитися туди протягом 7 днів.

    Знайте, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, а Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали з порушення процедури - Ви можете даний штраф оскаржити у судовому порядку.

    Загалом, найпростіший спосіб вийти з даної ситуації - це явитися в ТЦК, та надати документальне підтвердження поважної причини для неявки та документ про оформлену відстрочку.

    Якщо Вас спробують притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, то Ви маєте право надавати пояснення, докази, користуватися послугами правозахисника.

    Для того щоб оцінити шанси на оскарження штрафу, потрібно від Вас отримати більше деталей, а саме - коли Ви забрали повістку з пошти та на яку дату Вам пропонували з'явитися? Чи повідомляв Вас поштовий оператор про повістку та яким чином (телефонний дзвінок чи повідомллення про повістку ТЦК)? Чи висвічується порушення правил військового обліку в Резерв+?

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Олександре!

    За неявку без поважних причин Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП. Тому найголовніше для Вас негайно вжити заходів, аби запобігти штрафу, оскільки він зараз достатньо чутливий - мінімум 17000 грн. Також Вас можуть подати у розшук, що створить для Вас додаткові проблеми.

    Але підемо по порядку...

    Перш за все повістка вважається врученою належним чином навіть за умови, якщо Ви її не отримали або отримали невчасно.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    "41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".

    У зв'язку з наведеним вище та з огляду на те, що в Вас є законно оформлена відстрочка, і Ви пройшли ВЛК, Вам треба з'явитись до ТЦК та на місті розібратись з цією ситуацією щодо повістки. Бажано, щоби при тому Ви мали при собі підтверджувальний документ (лікарняний або довідку зі стаціонару), що Ви на момент отримання повістки хворіли, а отже не мали можливості повідомити про це ТЦК.

    Ви також повинні проінформувати військкомат про те, що повістка була доставлена із запізненням, надавши на доказ цього поштове повідомлення. Доставка повістки невчасно так само унеможливлювало своєчасну явку до ТЦК.

    Якщо ж постанова про притягнення до відповідальності вже оформлена ТЦК, то у Вас є хороші шанси оскаржити її в судовому порядку.

    Щодо загальної інформації з приводу оскарження постанови керівника ТЦК:

    1. Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».

    Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.

    «Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

    Постанова повинна містити:

    найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

    дату розгляду справи;

    відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

    опис обставин, установлених під час розгляду справи;

    зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

    прийняте у справі рішення».

    Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.

    Строки притягнення до адміністративної відповідальності:

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    «Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    НАЯВНІСТЬ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ НЕ ЗВІЛЬНЯЄ ВАС ВІД ОБОВ'ЯЗКУ З'ЯВИТИСЯ ДО ТЦКСП ЗА ПОВІСТКОЮ.

    ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ОГОЛОШЕННЯ ВАС У РОЗШУК ТА ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    Змінами до правил поштового зв’язку Кабмін визначив, що на те, щоб забрати повістку з пошти буде надано 3 дні (якщо вона не вручена особисто). Після повернення повістки неврученою і проставлення відповідної відмітки поштою ТЦК зможе почати процедуру накладення штрафу. Таким чином, ці штрафи будуть, по суті, «заочними». При цьому постанова ТЦК є виконавчим документом. Тобто, у разі, якщо добровільно штраф, який складає від 17 тисяч грн до 25,5 тисяч грн, сплачений не буде, на ухилянтів можуть відкрити виконавчі провадження та почати стягнення з рахунків.

    Відповідно до статті 308 Кодексу про адміністративні правопорушення у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби (ДВС) за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    Відповідно до КУпАП штраф має бути сплачено не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Виконання постанов ТЦК про накладення адміністративних стягнень, зокрема за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, здійснюється у порядку, визначеному Законом «Про виконавче провадження».

    Але спочатку треба розібратись зі шляхом, який проходить штраф від ТЦК - від "виписування" до примусового стягнення. І його я умовно поділяю на 2 етапи.

    1️. ТЦК та СП виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і дає строк на сплату штрафу (15 днів).

    2️. Якщо за 15 днів штраф не сплачений, ТЦК та СП передає постанову до органів Державної виконавчої служби, де штраф подвоюється, відкривається виконавче провадження, накладаються арешти на майно та банківські рахунки.

    І тепер "сюрприз": на першому етапі не існує реєстру, з якого ви могли б дізнатись про цей штраф - ані платного, ані безоплатного!

    Тому на цьому етапі про штраф можна дізнатись лише з листа, направленого Укрпоштою (за умови, що ТЦК та СП такий лист направить, а ви його отримаєте).

    А от вже на другому етапі такий реєстр є - і інформацію з нього можна отримати безкоштовно!

    Достатньо ввести свої дані в полі "Дані боржника" та натиснути пошук:

    https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

    Скажу ще раз іншими словами: якщо ви вже побачили інформацію про себе в цьому реєстрі, це означає, що справа вже перебуває у виконавчій службі, а штраф вже подвоївся.

    НИЖЧЕ ПОСИЛАННЯ НА ІНФОРМАЦІЮ, ЯКА ДОПОМОЖЕ ВАМ ВИРІШИТИ ОСКАРЖУВАТИ ШТРАФ ЧИ НІ:

    https://protocol.ua/ua/idti_v_sud_po_delu_s_ttsk/?...

    ххх

    ВАС СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ПОДАДУТЬ У РОЗШУК, ЯК ТІЛЬКИ ТЦКСП ОТРИМАЄ ВІД УКРПОШТИ ПОВІДОМЛЕННЯ, ЩО ВАС НЕМАЄ ЗА АДРЕСОЮ, АБО ВИ НЕ З'ЯВИТИСЯ ЗА ПОВІСТКОЮ.

    Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.

    Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.

    Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".

    Деякі повноваження передбачені також:

    Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:

    Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).

    Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:

    • за статтею 210 КУпАП - "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку"
    • за статтею 210-1 КУпАП - "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
    • за статтею 211 КУпАП - "Зіпсуття військово-облікових документів чи втрата їх з необережності"

    У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.

    Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.

    Якщо від поліції надходить відповідь, що вони не можуть цього зробити, тоді громадянину мають надіслати ще один документ — "вимогу". Це вже не рекомендація, а зобов'язання прибути до ТЦК.

    Якщо ж протягом 10 днів вимога не буде виконана, то представники ТЦК вимушені звернутися до суду з приводу тимчасового обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.

    ххх

    Незалежно від кількості відмов від повісток, за неоновлення військово-облікових даних не може бути кримінальної відповідальності, а лише адміністративна. А от в разі відмови від проходження ВЛК або ж за відмову від мобілізаційного розпорядження (бойової повістки), тоді настає кримінальна відповідальність.

    У випадку неявки військовозобов'язаного громадянина на військово-лікарську комісію після отримання відповідної повістки — його можуть притягнути до адміністративної відповідальності. А після ігнорування трьох чи більше повісток може настати навіть кримінальна відповідальність.

    ххх

    НА ВАШЕ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ, НІЯК НЕ ВПЛИВАЮТЬ ВИКОНАВЧЕ ПРОВАДЖЕННЯ ТА СТАТУС "У РОЗШУКУ".

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас, Олександре!

    У мене є відстрочка від військової служби, підтверджена документально. ВЛК пройдено, і відстрочка зареєстрована в резерві. Проте виникла ситуація: повістка на 2 грудня була доставлена із запізненням, до того всього я хворів ще на вітрянку.Повістку забрали, але тепер вагаюся, як краще діяти: чи можна ще трохи зачекати, чи вже необхідно звернутися до військкомату.Буду вдячний за вашу пораду.

    Хто саме забрав повістку? Ваші родичі чи вона була повернута до ТЦК та СП?

    В цілому - так чи інакше, але рекомендував би вирішити це питання з ТЦК у приміщенні ТЦК, незважаючи на наявність у Вас оформленої відстрочки. Тим більше цікаво, чому саме Вам надійшла повістка. Тому немає чого чекати, спробуйте найближчим часом звернутися до ТЦК, інакше Вас запросто можуть оголосити в адміністративний розшук. Гадаю, що ці проблеми Вам точно ні до чого, а тому зверніться до ТЦК.

    Аби взагалі не було жодних проблем, рекомендую все таки при собі мати ті документи, на підставі яких Вам було оформлено відстрочку. Все ж дуже часто в ТЦК "злітають" ті чи інші бази, а тому краще перестрахуватися.

    З повагою!

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю! Ваше питання є актуальним, адже йдеться про отримання повістки в умовах наявної відстрочки. Тому давайте розглянемо ваші подальші дії.

    Що означає відстрочка?

    Відстрочка від військової служби, надана на підставі документів, звільняє вас від мобілізації на час дії відстрочки (ст. 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"). Однак це нажаль не означає, що ви повністю звільнені від зобов'язання з’являтися з ТЦК та СП, оскільки вас можуть викликати для уточнення даних.

    Як Вам можна діяти у вашій ситуації?

    Повістка має бути вручена особисто під підпис, тому лише дата вручення (а не дата, вказана у повістці) має значення для виконання її вимог. Якщо дата, зазначена у повістці 02 грудня 2024 року, вже минула, ви зобов’язані з'явитися до військкомату найближчим часом для уникнення можливих юридичних ризиків,або направити відповідне повідомлення поштою, чи на електронну адресу ТЦК та СП. Якщо ви були хворі на момент, коли мали з’явитися, це є поважною причиною для неявки, ст. 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачають відповідальність лише у разі відсутності поважних причин. Для підтвердження хвороби необхідно надати медичну довідку або інші медичні документи.

    Чи можна ще зачекати?

    Відповідно до ст. 22 ЗУ Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у разі отримання повістки про виклик до територіального центру комплектування та соціальної підтримки громадянин зобов’язаний з’явитися у зазначені у ній місце та строк.

    У повістці про виклик до територіального центру комплектування та соціальної підтримки зазначаються:

    1) прізвище, ім’я та по батькові і дата народження громадянина, якому адресована повістка;

    2) найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що видав повістку;

    3) мета виклику до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    4) місце, день і час явки за викликом;

    5) підпис (електронний цифровий підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку;

    6) реєстраційний номер повістки;

    7) роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки.

    Для громадян, які самостійно прибули до територіального центру комплектування та соціальної підтримки та підлягають направленню на навчання (підготовку) у зв’язку з призовом на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, час явки до територіального центру комплектування та соціальної підтримки встановлюється протягом двох місяців з дня проходження військово-лікарської комісії.

    Під час вручення повістки представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки на вимогу громадянина, якому вручається повістка, зобов’язані назвати свої прізвища, ім’я та по батькові, посади, а також пред’явити службові посвідчення.

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Тому Законодавство вимагає від військовозобов’язаних з’являтися за викликом, але зважаючи на наявність відстрочки, ваша ситуація потребує лише підтвердження статусу. Тому найкращим варіантом буде звернутися доТЦК та СП , взявши із собою:

    Документи, що підтверджують вашу відстрочку (рішення ВЛК, запис у системі Резерв+).

    Медичну довідку про хворобу (для пояснення відсутності на виклику в попередню дату).

    Написати заяву із поясненням причин несвоєчасної явки, якщо це буде потрібно.

    Що буде, якщо не звернутися?

    Якщо не з’явитися без поважної причини:

    Вас можуть оштрафувати (ст. 210-1 КУпАП, штраф від 17 000,00 грн, якщо відносно Вас будле складено постанову керівником ТЦК та СП).

    Проте, у вашому випадку це малоймовірно, якщо ви маєте підтверджуючі документи на відстрочку і поважну причину відсутності.

    Мої Вам рекомендації, найкраще звернутися до ТЦК та СП з поясненням, щоб уникнути непорозумінь. Уточнення даних не змінює вашого статусу відстрочки. Завчасно зберіть копії рішення ВЛК та медичної довідки.

    Якщо є побоювання, що вашу ситуацію можуть не врахувати, подавайте письмову заяву поштою.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Наявність у Вас відстрочки не звільняє Вас від обов'язку виконувати Правила військового обліку. Зокрема з'являтися за викликом до ТЦКСП.

    Штраф за порушення може становити від 17 000 до 25 500 тисяч гривень. Якщо особа не з'явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик, ТЦК може відразу винести постанову про накладення штрафу. Підтвердженням отримання повістки буде вважатися поштове відправлення з відповідною відміткою.

    Адміністративне стягнення за статтями 210 та 210-1 КУпАП може бути накладено протягом трьох місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Штраф може накладатися неодноразово, зокрема, за кожну неявку за повісткою.

    Постанова ТЦК є виконавчим документом, і рішення на її підставі підлягають примусовому виконанню. Ухилянти вносяться до Єдиного реєстру боржників, що унеможливлює відкриття або закриття банківських рахунків без повідомлення органів виконавчої служби.

    Виконавці також мають право накладати арешт на майно та кошти боржників. Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    Також одним із заходів впливу до порушників правил військового обліку, є обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом.

    Згідно з п. 23-24 Порядку призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. №560 поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    - перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    - смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Оскільки у Вас діюча відстрочка - раджу не ігнорувати повістку або мати поважну причину неприбуття.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України