Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня. Если человек, доставленный в ТЦК, хочет отказаться от прохождения ВЛК, какими последствиями это ему угрожает, и как обычно действуют при этом представители ТЦК - есть ли вариант что его на время выпустят из ТЦК со штрафом и повесткой. Какой алгоритм такого отказа? Спасибо
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (10)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1.
Що вам слід робити, а що ні, якщо вас намагаються змусити незаконно пройти ВЛК у ТЦК, в якому ви не перебуваєте на військовому обліку:
Ситуація: вас зупиняють ТЦК для перевірки військово-облікових документів. Нагадаю, що це цілком законна вимога. Адже перевірка військово-облікового документа у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років може здійснюватися у будь-якому громадському місці. Інша справа, що не будь-ким і навіть не будь-яким працівником ТЦК, а виключно уповноваженим представником ТЦК. Та й останній для цього має виконати дві умови: пред’явити вам свій військовий квиток та розпорядження начальника ТЦК, яким саме його уповноважили на перевірку військово-облікових документів.
Ви не оновили дані - Вам пропонують проїхати до ТЦК для зʼясування всіх обставин.
І ви, як законослухняний громадянин, погоджуєтеся на незаплановану поїздку крізь місто, бензин для якої спонсорований коштом держбюджету, до пам’ятки місцевого значення – приміщення Територіально центру комплектації та соціальної підтримки.
Але після трапляється оказія: коли ви заходите до приміщення ТЦК, вас звідти вже не випускають. А натомість вимагають, щоб ви пройшли військово-лікарську комісію, без аналізів крові, в тому рахунку на ВІЛ, гепатит, виписки з амбулаторної книжки, виписок з лікарні про перенесені захворювання або операції. А після проходження ВЛК на «глаз», як про це заявили поліцейські – одразу направляють до військової частини. А де ж належний та якісний медичний огляд? Так і хочеться сказати де-де, думаю, ви й самі здогадаєтесь.
А тепер повертаємося до головного – що вам необхідно зробити.
ВИМОГА ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК
ПЕРШЕ. Якщо ви все ж таки опинилися у ТЦК і від вас вимагають пройти ВЛК, але ви не перебуваєте в цьому ТЦК на військовому обліку – це незаконно. Бо перш ніж проходити ВЛК, вас повинні поставити на облік. Постановка на облік відбувається за вашою особистою заявою і лише після цього у представників ТЦК виникає право вимагати пройти ВЛК у них.
Якщо вам пропонують поїхати з ними не зазначивши причини – не варто цього робити. А якщо хочуть затримати – хай викликають поліцію та складають протокол, де чітко зазначать підстави вашого затримання. Якщо виявиться, що законних підстав немає, все надумано та нафантазовано, тоді суд при оскарженні протоколу стане на вашу сторону і його визнають протиправним та скасують.
ДРУГЕ. Якщо ж вони виявили, що Ви не оновили даних і хочуть доставити вас до свого ТЦК, то просто ввічливо поясніть їм, що ви згодні пройти ВЛК. Але є один нюанс: ви будете проходити його за місцем свого військового обліку та згодні отримати повістку із зазначенням свого ТЦК. Про це мало хто знає, та ви маєте таке право – пройти ВЛК там, де стоїте на обліку і тому цілком можете ним скористатися, а не погоджуватися йти куди пошлють.
Чому варто наполягати саме на цьому?
Бо в іншому випадку вас без належного проходження медичного огляду в незаконний спосіб відправлять до військової частини. Тобто, з кричущим порушенням закону та ваших прав. Проте, якщо ви добровільно підписали повістку на відправку та прибули в частину, тоді до суду звертатися буде марно, оскільки ви вже своїм підписом узаконили всі їхні дії.
ВИСНОВОК
Проходження медичного огляду під час мобілізації регулюється пунктом 3 глави II Наказу МО від 14.08.2008 року №402.
Зокрема, відповідно до підпункту 3.4 перед оглядом проводиться загальний аналіз крові, в тому рахунку на ВІЛ, гепатит, цукор, загальний аналіз, визначається група крові, резус, проводиться рентген, а особам за 40 років обов’язково вимірюють тиск та проводиться ЕКГ.
Відповідно до підпункту 3.5 до початку проведення медичного огляду ТЦК та СП отримує дані від органів соціального забезпечення щодо осіб з інвалідністю.
А військовозобов’язаний під час проведення медогляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою №025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року №110, виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в електронній базі.
Тож перш ніж проходити вищезазначене свавільне ВЛК, ви повинні:
Долучіть заявою до особової справи всі без винятку лікарські виписки, висновки, заключення та виписку з амбулаторної картки. Зверніть увагу: виписку з амбулаторної книги ви не просто можете надати, ви зобов’язані це зробити. Для чого – зараз зрозумієте.
Згідно з тим же підпунктом 3.5 зазначені документи, а на офіцерів і прапорщиків запасу – також особові справи, ТЦК та СП до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.
Тобто всі ваші виписки та висновки з лікарень і амбулаторної книжки передаються на ВЛК. Не просто картку обходу лікарів, як у нас часто відбувається зараз, а справу, щоб лікарі ознайомилися із висновками та виписками. Чому?
Спеціалісти, які входять до складу ВЛК, не ставлять діагнозів, а лише дають експертну оцінку стану особи та ступеня порушень функцій організму. Тобто, діагнози встановлюються до медогляду ВЛК, або за її направленням.
Закріплено колегіальний порядок встановлення (підтвердження) діагнозу при результатах попередніх досліджень та наявних документів. Огляд та прийняття рішення здійснюється консиліумом за участі провідних (головних) медичних фахівців.
Якщо спростимо, то вашу придатність ВЛК визначає за діагнозами, які ви подали або при додатковому обстеженні, коли вас направляє сама ВЛК.
Майже у 90% випадках після проходження ВЛК вам намагаються вручити повістку на відправку, не надавши висновку ВЛК про придатність, оформленого у вигляді довідки.
Фактично мобілізовують в сліпу: ви не знаєте свій статус, а від вас вже щось вимагають. Саму довідку видають разом із військовим квитком і пропонують поставити підпис, правда, без дати, бо вона вже там стоїть. Чому?
Щоб ви не змогли скористатися правом на оскарження, перебуваючи ще вдома. Адже якщо ви потрапляєте у військову частину, тоді оскаржити висновок ВЛК, звісно, можна, але на проведення повторного огляду вас просто не відпустять.
А чому такий переполох із датою отримання довідки? Строк оскарження складає один місяць для оскарження висновку. А як показують ситуації, в довідці стоїть дата місячної давнини або ж тиждень до закінчення строку оскарження.
Тож першочергово вам повинні видати довідку про придатність, ви повинні розписатися за її отримання, поставити правильну дату і, якщо не погоджуєтеся з висновком ВЛК, можете написати заяву на оскарження і до моменту переогляду вас не можуть мобілізувати.
Це написано - В пункті 72 Постанови Кабміну №560 від 14.05.2024 року:
«У разі незгоди громадянина з рішенням ВЛК при ТЦК та СП на підставі його заяви громадянин направляється для проходження військово-лікарської комісії при обласному ТЦК та СП».
Тобто, якщо ви не погоджуєтеся з довідкою ВЛК, вам потрібно зазначити, що ви будете писати заяву про направлення на повторний огляд. А тепер переходимо до головного.
Чи посадять вас за відмову від проходження ВЛК у спосіб, не передбачений законом? Ви вже все зрозуміли: існує законний спосіб відмови від ВЛК, якщо вас примусово доставили, або порушується процедура проходження медичного огляду, визначена наказом МО №402. Тому в цьому випадку вас ніхто не зможе посадити.
▫️А якщо я в тупу відмовлюся проходити ВЛК – посадять? Ні. Вас можуть притягнути максимум до адміністративної відповідальності за ст. 210-1 КУпАП з накладенням штрафу 17 000 грн та зобов’язані відпустити.
Вас не можна тримати та примусово змусити проходити ВЛК - за подібні речі є відповідальність.
У випадку, що ми розглядаємо (відмова від ВЛК) – лише адміністративна відповідальність. Якщо вчините повторно, також адміністративна, яка фактично може перерости у кримінальну.
Тобто до вас можна застосувати примус, але в межах закону. Якщо доведуть, що ви не проходите ВЛК з метою ухилення від мобілізації, то це буде кримінальна відповідальність, але насильно ніхто не може примушувати проходити ВЛК.
Перед тим, як притягнути особу до кримінальної відповідальності, має відбутися досудове розслідування, а воно займе певний час – найкоротше це два місяці. Після цього обвинувальний акт надійде до суду. А вже суд буде з’ясовувати усі обставини справи та розглядати наявні докази, які має надати сторона обвинувачення.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Вас затримали та доставили до ТЦК працівники поліції чи ТЦК? Якщо так - чи був складений протокол затримання?
Вас доставили до ТЦК за місцем перебування на обліку чи до іншого ТЦК? Чи довго Вас тримають в ТЦК?
Чи маєте Ви підставу для відстрочки?
За відмову або затягування проходження медогляду Вас можуть спробувати притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КупАП (штраф від 17 тис. грн.)
Тут є декілька варіантів (законний і незаконний)
1. Законний. В ТЦК складуть Акт відмови та направлять його керівнику ТЦК, щоб той розпочав розгляд справи і виписав Вам штраф 17 тис. грн. за порушення законодавства про мобілізацію.
2. Незаконний. Вам проведуть експрес ВЛК, напишуть придатний і скажуть, що Ви пройшли медогляд незважаючи на те, що Ви фактично, навіть, лікарів в очі не бачили.
Для цього Вам достатньо відмовитися від отримання направлення на ВЛК та ніде не ставити свій підпис.
Відповідно до п. 3.1. наказу МОУ 402 Медичний огляд військовозобов’язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП на підставі направлення за формою, наведеною у додатку 11 постанови КМУ № 560.
Направлення реєструється в журналі реєстрації направлень на ВЛК, виданих резервістам та військовозобов’язаним для проходження медичного огляду за формою, наведеною у додатку 12 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560, та видається військовозобов’язаному під особистий підпис.
Якщо Ви надасте відповіді на питання, що я задав на початку консультації, то можна виробити певну стратегію дій для вирішення Вашої ситуації.
Наприклад, затримувати Вас можуть виключно працівники поліції. При цьому вони повинні скласти протокол. Якщо Вас доставили в ТЦК не за місцем військового обліку, то Вас спочатку повинні взяти на військовий облік та внести дану інформації в Реєстр Оберіг, а лише потім направляти на ВЛК. Якщо Вас довго тримають в ТЦК, то це порушення прав людини і Ви можете звернутись до адвоката або родичів, щоб подали заяву до слідчого судді за місцем розташування ТЦК, щоб Вас випустили з ТЦК.
1. Кожен слідчий суддя суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться особа, яка тримається під вартою, має право постановити ухвалу, якою зобов’язати будь-який орган державної влади чи службову особу забезпечити додержання прав такої особи.
2. Якщо слідчий суддя отримує з будь-яких джерел відомості, які створюють обґрунтовану підозру, що в межах територіальної юрисдикції суду знаходиться особа, позбавлена свободи за відсутності судового рішення, яке набрало законної сили, або не звільнена з-під варти після внесення застави в установленому цим Кодексом порядку, він зобов’язаний постановити ухвалу, якою має зобов’язати будь-який орган державної влади чи службову особу, під вартою яких тримається особа, негайно доставити цю особу до слідчого судді для з’ясування підстав позбавлення свободи.
3. Слідчий суддя зобов’язаний звільнити позбавлену свободи особу, якщо орган державної влади чи службова особа, під вартою яких тримається ця особа, не надасть судове рішення, яке набрало законної сили, або не доведе наявність інших правових підстав для позбавлення особи свободи.
4. Якщо до доставлення такої особи до слідчого судді прокурор, слідчий звернеться з клопотанням про застосування запобіжного заходу, слідчий суддя зобов’язаний забезпечити проведення у найкоротший строк розгляду цього клопотання.
5. Незалежно від наявності клопотання слідчого, прокурора, слідчий суддя зобов’язаний звільнити особу, якщо орган державної влади чи службова особа, під вартою яких трималася ця особа, не доведе:
1) існування передбачених законом підстав для затримання особи без ухвали слідчого судді, суду;
2) неперевищення граничного строку тримання під вартою;
3) відсутність зволікання у доставленні особи до суду.
6. Якщо під час будь-якого судового засідання особа заявляє про застосування до неї насильства під час затримання або тримання в уповноваженому органі державної влади, державній установі (орган державної влади, державна установа, яким законом надано право здійснювати тримання під вартою осіб), слідчий суддя зобов’язаний зафіксувати таку заяву або прийняти від особи письмову заяву та:
1) забезпечити невідкладне проведення судово-медичного обстеження особи;
2) доручити відповідному органу досудового розслідування провести дослідження фактів, викладених в заяві особи;
3) вжити необхідних заходів для забезпечення безпеки особи згідно із законодавством.
7. Слідчий суддя зобов’язаний діяти в порядку, передбаченому частиною шостою цієї статті, незалежно від наявності заяви особи, якщо її зовнішній вигляд, стан чи інші відомі слідчому судді обставини дають підстави для обґрунтованої підозри порушення вимог законодавства під час затримання або тримання в уповноваженому органі державної влади, державній установі.
8. Слідчий суддя має право не вживати дій, зазначених у частині шостій цієї статті, якщо прокурор доведе, що ці дії вже здійснені або здійснюються.
9. Слідчий суддя зобов’язаний вжити необхідних заходів для забезпечення особи, яка позбавлена свободи, захисником і відкласти будь-який розгляд, у якому бере участь така особа, на необхідний для забезпечення особи захисником час, якщо вона бажає залучити захисника або якщо слідчий суддя вирішить, що обставини, встановлені під час кримінального провадження, вимагають участі захисника.
Якщо Вас незаконно утримують в ТЦК звертайтесь до поліції, ДБР, адвоката, прокуратури та слідчого судді за місцезнаходженням ТЦК. Якщо Ви пройдете ВЛК та не маєте підстав для відстрочки, то Вас с високою ймовірністю визнають придатним і можуть мобілізувати.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброгог дня, Констянтине!
"Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".
у разі подання заяви на отримання відстрочки - до отримання відповіді на заяву;
у разі наявності діючої відстрочки на весь період її чинності.
Відповідно до пункту 33 Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
"Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.
Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом".
Процедура накладення грошового штрафу за порушення правил військового обліку або порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію складається з двох основних етапів: складання протоколу про вчинення адміністративного правопорушення та винесення постанови про притягнення до відповідальності. Протокол складається уповноваженими представниками районних ТЦК та СП, постанова підписується начальником ТЦК та СП.
Протокол про адміністративне правопорушення складається виключно за особистої присутності правопорушника не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
Після складання та підписання протокол надсилається керівнику територіального центру комплектування та соціальної підтримки, для її розгляду. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки відповідно до статті 283 КУпАП виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення.
Законодавством України передбачені випадки, коли протокол про вчинення адміністративного правопорушення може не складатись. Зазвичай така можливість повʼязана з неможливістю розшукати порушника та доставити до ТЦК та СП для складання протоколу.
Протокол не складається, якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки підтвердних документів про отримання особою виклику.
Ви можете відмовитись від ВЛК в усній формі або підписати таку відмову на бланку, який Вам нададуть в ТЦК, додавши до підпису причину, за якої Ви відмовляєтесь від проходження комісії.
Якщо, наприклад, у Вас є вади зі здоров'ям, які можуть мати істотне значення для кінцевого висновку ВЛК щодо Вашої придатності чи непридатності до військової служби, і немає з собою медичних документів, що це підтверджують, Ви маєте законне право вимагати від ТЦК ще до проходження ВЛК певного часу на отримання таких документів та представлення їх профільним лікарім, які входять в склад ВЛК. У разі відмови в такому проханні, Ви не зобов'язані погоджуватись на проходження ВЛК, і за таку відмову Вас не зможуть притягнути до відповідальності.
Що постанову ТЦК про адмінвідповідальність завжди можна оскаржити в судовому порядку, особливо, якщо для того є підстави. Бажано при тому звернутись по допомогу до обізнаного у питанні та досвідченого юриста.
З повагою, адвоккат Айвазян.
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Згідно з законодавством, зокрема наказом Міністерства оборони України № 402 від 14.08.2008 року та Законом України "Про військовий обов’язок і військову службу", проходження ВЛК є обов’язковим для всіх громадян, які підлягають призову на військову службу.
Відмова від медкомісії в ТЦК може бути оформлена як усним, так і письмовим способом. Для військовозобов’язаного не обов’язково щось підписувати.
Однак майте на увазі, що відмова або ухилення від проходження ВЛК є незаконними і тягнуть за собою відповідальність. Під час воєнного стану така поведінка кваліфікується як адміністративне правопорушення, що карається штрафом. Однак, якщо особа продовжує ухилятися від ВЛК, до неї можуть бути застосовані більш суворі заходи, зокрема кримінальна відповідальність.
За відмову від проходження ВЛК передбачена адміністративна відповідальність, тобто штраф. Розміри штрафів визначаються відповідними статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст. 210, 210-1, 211 КУпАП). Наразі це 17 000 – 25 500 грн.
Якщо ви не згодні з рішенням ВЛК, у вас є право оскаржити цей висновок. Скаргу можна подати до вищих військово-лікарських комісій або до суду.
Адвокат, г. Киев, 24 года опыта
Общаться в чатеДобрий день!
Відпишусь коротко.
Якщо ВЛК не добровільне, а примусове після затримання і доставлення, то тут, нажаль, в більшості випадків закони для тцк не писані. Погодились на ВЛК - вважайте себе вже мобілізованим.
Тобто, як тільки ви пройшли ВЛК, Вас можуть зразу відвести на розподільчий пункт, а далі в учебку і на фронт. І це все без жодного оформлення документів. Ні результатів влк, ні мобілізаційного розпорядження, ні можливості оскаржити.., нічого. Зразу в бус і поїхали.
Тому, якщо Вас примусово доставили на ВЛК варіантів два. Або Ви погоджуєтесь на ВЛК і далі, як описано вище, або категорично відмовляєтесь, отримуєте постанову зі штрафом і виходите. Далі, цей штраф в 90% успішно оскаржується в суді. Так, це витрати, але збережете життя.
Крім того, звісно, якщо Вас зустріли/зупинили поліція+ТЦК, в жодному разі добровільно не погоджуйтесь нікуди їхати! Тільки з оформленням протоколу затримання. Це Ваша перша лінія оборони. Як тільки дасте слабину і погодитесь проїхати кудись без протоколу затримання, оформленого тільки на місці затримання, шанси на свободу зменшуються зразу на 50%.
За детальною інформацією, пишіть в чат.
Человека привезли в ТЦК, он отказывается проходить ВЛК (не против это сделать под протокол и взять повестку на другое число. Причина: несколько месяцев назад была черепномозговая травма, хочет собрать документы по истории болезни), но ТЦК игнорируют это и судя по всему намерены написать "от балды" все документы, и отправить дальше. Связи с ним больше нет, известен только ТЦК, в котором находится. Есть ли возможность как-то обеспечить законность процедуры дальнейшей при отказе от ВЛК (чтоб составили протокол, возможно выписали штраф и выпустили с повесткой на другое число, а не отправляли в учебку с поддельными результатами). Может имеет смысл вызывать полицию, или адвоката на место. Каковы у него шансы будут получить связь с военообязанным? Спасибо
Адвокат, г. Киев, 24 года опыта
Общаться в чатеНажаль глибини дна тцк ніхто не знає, але на цьому етапі складно допомогти, оскільки навіть адвокатів не пускають на територію і спілкуватись з клієнтом. Єдине, це якщо зможете зв'язатись, то рекомендуйте повну відмову від проходження влк. Поки що не чув, щоб тцк підробляли підписи лікарів. А самі лікарі не настільки відбиті, як тцк і не стануть підробляти данні влк. Головне вийти, навіть зі штрафом. Потім все можна оскаржити.
Вышел с ним на связь - его без всякой медкомиссии, без объяснений привезли из сборного пункта в Одесса в город Южный Одесской области в местный тцк и держат пока там. Есть подозрение, что липовую медкомиссию оформили..
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеЧоловіку у будь якому випадку однозначно не потрібно погоджуватись на проходження ВЛК. Проте, будьте готові до того, що постанова ВЛК може з'явитись навіть за умови "непроходження" чоловіком ВЛК. На жаль, такі випадки присутні в практиці.
Щодо Ваших дій станом на зараз, то однозначно потрібно викликати поліцію, залучати адвоката, подавати скарги до ДБР та МОУ. Як також є можливість подати заяву до слідчого судді у порядку статті 206 КПК України у зв'язку із викраденням людини.
Працювати потрібно над цим вже просто зараз, оскільки після направлення у в/ч зробити щось буде практично неможливо.
Стаття 206 КПК України:
1. Кожен слідчий суддя суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться особа, яка тримається під вартою, має право постановити ухвалу, якою зобов’язати будь-який орган державної влади чи службову особу забезпечити додержання прав такої особи.
2. Якщо слідчий суддя отримує з будь-яких джерел відомості, які створюють обґрунтовану підозру, що в межах територіальної юрисдикції суду знаходиться особа, позбавлена свободи за відсутності судового рішення, яке набрало законної сили, або не звільнена з-під варти після внесення застави в установленому цим Кодексом порядку, він зобов’язаний постановити ухвалу, якою має зобов’язати будь-який орган державної влади чи службову особу, під вартою яких тримається особа, негайно доставити цю особу до слідчого судді для з’ясування підстав позбавлення свободи.
3. Слідчий суддя зобов’язаний звільнити позбавлену свободи особу, якщо орган державної влади чи службова особа, під вартою яких тримається ця особа, не надасть судове рішення, яке набрало законної сили, або не доведе наявність інших правових підстав для позбавлення особи свободи.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Доброго дня. Если человек, доставленный в ТЦК, хочет отказаться от прохождения ВЛК, какими последствиями это ему угрожает, и как обычно действуют при этом представители ТЦК - есть ли вариант что его на время выпустят из ТЦК со штрафом и повесткой. Какой алгоритм такого отказа? Спасибо
Дуже складна ситуація. Я так розумію, що він затриманий та перебуває в ТЦК. На жаль, але у таких випадках не виключено підроблення ВЛК та відправка його до військової частини. Треба піднімати всіх на вуха, подавати скарги, телефонувати до поліції і так далі. Шанси, шо чоловік вийде з ТЦК - зовсім низькі. Кажу як є, на жаль...