Задайте вопрос юристу

888 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 09 января 2025, вопрос №125126 550₴

Бронювання, проходження ВЛК

Доброго дня! Підскажіть будь ласка: згідно норми закону, ВЛК у війсковий час дійсне 1 рік, при цьому є п.63 постанова 560 КМУ від 16.05.2024, про те що заброньованим не потрібно проходити ВЛК.
1. На поточний час статус ВЛК не впливає на перебронювання через ДІЮ, вірно ? (якщо тільки ти не обмежено придатний - після 04.02)
2. Чи може в майбутньому те що ВЛК старше 1 року повпливати на перебронювання в ДІЇ (в тому плані що однією з вимог є дотримання правил обліку тощо).? Розумію, що питання гіпотетичне, але ймовірно Ви краще володієте інформацією, можливо є якісь чутки.
3. Що з юридичної точки зору має більшу вагу постанова КМУ чи Норма закону і як вони співіснують, якщо вони по суті суперечать одна одній?
4. Зараз при перебронюванні через ДІЮ, по суті працівник залишається 3 дні незаброньованим, разом з цим на практиці, при відвідуванні ТЦК можна отримати бойову повістку на наступний день після закінчення броні, в такому випадку при отриманні повістки на наступний день після закінчення броні, по суті, працівник або буде мобілізований, або якщо не з'явиться то тоді буде мати проблеми з законом + подадуть в розшук, що анулює можливість перебронювання, вірно?
5. Скільки часу триває процес подачі війсковозобовязаного в розшук? При подачі в розшук інформація з'явиться в Резерві і відповідно бронювання (припустимо за ці 3 дні його оформлять) автоматично пропаде?
6. Я правильно розумію, що на кінець бронювання можуть видати бойову повістку (тобто це повістка на відправку чи на формування команди) тільки тоді коли в тебе є ВЛК яке пройдене менше 1 року, а якщо ВЛК не пройдене то можуть дати повістку тільки на уточнення даних, вірно? Якщо ВЛК менше року і дають бойову повістку я можу від неї відмовитись і який правильний алгоритм дій в такому випадку?
7. Якщо я являюсь заброньованим, ТЦК може мені відмовити в проходженні ВЛК (враховуючи постанову КМУ), якщо я сам є ініціатором цього, воно в мене старше 1 року, якщо так це правомірно?

Ответы юристов (6)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас, Петро!

    1. На поточний час статус ВЛК не впливає на перебронювання через ДІЮ, вірно ? (якщо тільки ти не обмежено придатний - після 04.02)

    Так, вірно. ВЛК не впливає на продовження бронювання, навіть, для обмежено придатних.

    2. Чи може в майбутньому те що ВЛК старше 1 року повпливати на перебронювання в ДІЇ (в тому плані що однією з вимог є дотримання правил обліку тощо).? Розумію, що питання гіпотетичне, але ймовірно Ви краще володієте інформацією, можливо є якісь чутки.

    Лише якщо відбудуться зміни до законодавства.

    На даний час для бронювання підприємство подає через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/bronyuvannya-pracivni... список, в якому зазначаються відомості щодо військовозобов’язаного:

    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
    • строк дії відстрочки;
    • відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

    Крім того, для продовження бронювання головне, щоб у Вас були уточнені дані, в Резерв+ не було статусу про порушення правил військового та оголошення в розшук, адже згідно пункту 29 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час

    Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    Тобто, відсутність свіжого ВЛК, не є підставою для відмови у продовженні бронювання.

    3. Що з юридичної точки зору має більшу вагу постанова КМУ чи Норма закону і як вони співіснують, якщо вони по суті суперечать одна одній?

    Закон має більшу юридичну сили ніж постанова КМУ.

    4. Зараз при перебронюванні через ДІЮ, по суті працівник залишається 3 дні незаброньованим, разом з цим на практиці, при відвідуванні ТЦК можна отримати бойову повістку на наступний день після закінчення броні, в такому випадку при отриманні повістки на наступний день після закінчення броні, по суті, працівник або буде мобілізований, або якщо не з'явиться то тоді буде мати проблеми з законом + подадуть в розшук, що анулює можливість перебронювання, вірно?

    Так, якщо в Резерв+ буде статус про порушення правил віського обліку та військовозобов'язаного буде оголошено в розшук, то це буде підставою для відмови у бронюванні.

    Проте, якщо Ви будете мати поважні причини для неявки (наприклад, лікарняний), то Вас не відразу подадуть в розшук.

    Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    5. Скільки часу триває процес подачі війсковозобовязаного в розшук? При подачі в розшук інформація з'явиться в Резерві і відповідно бронювання (припустимо за ці 3 дні його оформлять) автоматично пропаде?

    Оголошують у розшук не відразу після неявки, це як правило відбувається протягом 3-10 днів. А якщо велика завантаженість ТЦК, то і пізніше. А якщо Ви матимете поважні причини для неявки (наприклад, лікарняний), то після 7 днів з дня закриття лікарнянного.

    6. Я правильно розумію, що на кінець бронювання можуть видати бойову повістку (тобто це повістка на відправку чи на формування команди) тільки тоді коли в тебе є ВЛК яке пройдене менше 1 року, а якщо ВЛК не пройдене то можуть дати повістку тільки на уточнення даних, вірно? Якщо ВЛК менше року і дають бойову повістку я можу від неї відмовитись і який правильний алгоритм дій в такому випадку?

    Якщо повістку видають на дату коли у Вас немає бронювання, то краще від неї не відмовлятися, адже це може бути розціненно як порушення правил військового обліку. Якщо Вам продовжать бронювання, то повістка підлягає анулюванню.

    7. Якщо я являюсь заброньованим, ТЦК може мені відмовити в проходженні ВЛК (враховуючи постанову КМУ), якщо я сам є ініціатором цього, воно в мене старше 1 року, якщо так це правомірно?

    Насправді, дуже часто ТЦК не направляють на ВЛК, якщо заброньований сам хоче пройти ВЛК. В такому випадку Ви можете подати скаргу до обласного ТЦК або до Міноборони.

    З повгаою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня! Павло!

    Підскажіть будь ласка: згідно норми закону, ВЛК у війсковий час дійсне 1 рік, при цьому є п.63 постанова 560 КМУ від 16.05.2024, про те що заброньованим не потрібно проходити ВЛК.

    Так, Ви праві.

    Пункт 69 Постанови КМУ №560 зазначає, що у разі проходження резервістами та військовозобов’язаними медичного огляду під час мобілізації та/або воєнного стану строк дії довідки з висновком щодо придатності до військової служби становить один рік.

    Таку ж саме норму містить й Положення про ВЛЕ (Наказ МОУ №402):

    Відповідно до пункту 3.8 глави 3 розділу II Наказу МОУ №402:

    "3.8. Постанови ВЛК ТЦК та СП щодо військовозобов’язаних приймаються згідно з главою 20 цього розділу.

    Постанова ВЛК ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби, прийнята в облікових цілях в мирний час, дійсна протягом п’яти років з дня закінчення медичного огляду.

    Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період дійсна протягом одного року з дня закінчення медичного огляду".

    В той самий час норма пункту 63 вищезгаданої Постанови КМУ №560 говорить про наступне:

    "Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом".

    1. На поточний час статус ВЛК не впливає на перебронювання через ДІЮ, вірно ? (якщо тільки ти не обмежено придатний - після 04.02)

    На бронювання через Дію не вливає проходження Вами ВЛК у будь якому із зазначених Вами варіантів. Норма Постанови КМУ № 76 не містить відповідної вимоги.

    27. У списку зазначаються такі відомості щодо:

    2) військовозобов’язаного:

    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
    • строк дії відстрочки;
    • відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установо;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    2. Чи може в майбутньому те що ВЛК старше 1 року повпливати на перебронювання в ДІЇ (в тому плані що однією з вимог є дотримання правил обліку тощо).? Розумію, що питання гіпотетичне, але ймовірно Ви краще володієте інформацією, можливо є якісь чутки.

    Станом на зараз ВЛК не впливає на можливість або неможливість Вашого бронювання. Якщо у майбутньому будуть внесені відповідні зміни до Постанови КМУ №76, то тоді, так, це буде мати значення.

    3. Що з юридичної точки зору має більшу вагу постанова КМУ чи Норма закону і як вони співіснують, якщо вони по суті суперечать одна одній?

    Закон має вищу юридичну силу ніж Постанова.

    4. Зараз при перебронюванні через ДІЮ, по суті працівник залишається 3 дні незаброньованим, разом з цим на практиці, при відвідуванні ТЦК можна отримати бойову повістку на наступний день після закінчення броні, в такому випадку при отриманні повістки на наступний день після закінчення броні, по суті, працівник або буде мобілізований, або якщо не з'явиться то тоді буде мати проблеми з законом + подадуть в розшук, що анулює можливість перебронювання, вірно?

    1. Роботодавець має можливість подати Вас на перебронювання раніше, ані ж закінчеться поточне.

    2. Щодо бойової повістки на наступний день після закінчення броні, то раніше це було доволі розповсюдженою практикою. Якщо працівник не з'явиться до ТЦК без поважної причини по МБ, то так, це є підставою для кримінальної відповідальності відповідно до статті 336 ККУ.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    5. Скільки часу триває процес подачі війсковозобовязаного в розшук? При подачі в розшук інформація з'явиться в Резерві і відповідно бронювання (припустимо за ці 3 дні його оформлять) автоматично пропаде?

    На це питання у законодавстві відповіді немає, на жаль. Деякі ТЦК подають у розшук одразу, як виявляють неявку без поважної причини, інші - через деякий час у зв'язку із завантаженністю.

    Якщо бронювання вже буде оформлене, то анулювати останнє можуть лише за наступних обставин:

    Згідно вищезгаданої Постанови КМУ №76:

    "31. Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;

    4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;

    5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);

    6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;

    8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;

    9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;

    10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;

    11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;

    12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;

    13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією)".

    6. Я правильно розумію, що на кінець бронювання можуть видати бойову повістку (тобто це повістка на відправку чи на формування команди) тільки тоді коли в тебе є ВЛК яке пройдене менше 1 року, а якщо ВЛК не пройдене то можуть дати повістку тільки на уточнення даних, вірно? Якщо ВЛК менше року і дають бойову повістку я можу від неї відмовитись і який правильний алгоритм дій в такому випадку?

    В принципі так, таку повістку можуть видати. Скорше за все, це буде мобілізаційне розпорядження (воно ж повістка на відправку, бойова повістка) щодо направлення у навчальний центр.

    Перед мобілізацією Вам повинні провести ВЛК.

    7. Якщо я являюсь заброньованим, ТЦК може мені відмовити в проходженні ВЛК (враховуючи постанову КМУ), якщо я сам є ініціатором цього, воно в мене старше 1 року, якщо так це правомірно?

    Може відмовити. Вже станом на зараз є багато таких випадків на практиці. При тому ТЦК керується саме нормою Постанови КМУ №560.

    У разі відмови у видачі повістки на проходження ВЛК, Ви маєте право оскаржити таку відмову.

    По-перше, строк дії Вашої довідки ВЛК вже сплинув, а отже Ви повинні пройти комісію.

    По-друге, відповідно до пункту 3.8 глави 3 розділу II Наказу МОУ №402:

    "Якщо в стані здоров’я військовозобов’язаного, за його зверненням або висновками лікарів закладу охорони здоров’я виникли зміни, то за направленням керівника ТЦК та СП проводиться повторний медичний огляд з метою визначення ступеня придатності до військової служби".

    З повагою, адвокат Айвазян.
    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1 - 2. Жоден нормативний акт не вимагає наявності ВЛК для бронювання.

    Але заброньованого можуть викликати на ВЛК - якщо після останнього пройшло більше року (це вирішує ТЦК).

    Які будуть зміни в умовах бронювання спрогнозувати не можливо.

    3. Тут доведеться використати один зі способів подолання правових колізій, і полягає він у тому, що пріоритет надається нормам вищої юридичної сили. У нашому випадку ми порівнюємо норму Закону та норму підзаконного нормативного акта (постанови КМУ).

    Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.

    4. В цьому випадку треба знайти законні підстави не прибувати за повісткою.

    Є тільки дві поважні причини, через які чоловік може не прибути до призовного пункту за повісткою:

    • смерть близького родича чи близького родича дружини;
    • хвороба.

    Про такі випадки необхідно повідомити, після чого буде призначено нову дату явки у військкомат.

    Для уникнення від відповідальності

    Згідно ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text), поважними причинами неприбуття призовників до призовних ділянок у строк, встановлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, підтверджені відповідними документами, визнаються: перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, що позбавили його можливості особисто прибути у зазначений пункт та строк; смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) чи близького родича його дружини".

    В ВАШОМУ випадку законною підставою для неявки у військкомат є хвороба (будь-яке захворювання), що є поважною причиною для неявки. Ви можете викликати швидку допомогу та отримати довідку про виклик швидкої допомоги з наступним направленням на лікування до лікарні, яку потім направить до військкомату із заявою у зручний спосіб. Також, Ви можете звернутися до будь-якої лікарні та отримати довідку про те, що захворіли та проводиться лікування, яку потім направить до військкомату зручним способом. Крім того, Ви можете лягти в лікарню (НАЙКРАЩЕ) та отримати довідку про те, що захворіли та проводиться лікування, яку потім направити до військкомату зручним способом(поштою).

    Підтвердження хвороби повинно бути з дня неявки(краще, щоб хвороба була затяжною), потім дозвонитися до військомату та сказати, що захворіли, та надасте довідку.

    ЯКЩО У ВАС НЕ БУДЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ, ВАС ПРИТЯГНУТЬ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    5. Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.

    Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.

    Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".

    Деякі повноваження передбачені також:

    Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:

    Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).

    Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:

    • за статтею 210 КУпАП - "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку"
    • за статтею 210-1 КУпАП - "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
    • за статтею 211 КУпАП - "Зіпсуття військово-облікових документів чи втрата їх з необережності"

    У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.

    ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".

    Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть.

    ТОБТО ЯК БУДЕ ОФОРМЛЕНА ПОСТАНОВА ТА ВНЕСЕНИ ДАННІ В ОБЕРІГ.

    6. ПРИ ПРИБУТТІ ЗА ПОВІСТКОЮ ВИ МОЖЕТЕ ВИМАГАТИ ПОВТОРНЕ ВЛК - ЯКЩО У ВАС БУДУТЬ ПІДТВЕРДЖУЮЧИ МЕДИЧНІ ДОКУМЕНТИ.

    7. ІНІЦІАТИВНО ВИ НЕ МАЄТЕ ПРАВА ВИМАГАТИ ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК БЕЗ НАЛЕЖНИХ ПІДСТАВ.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, пане ПЕТРО! ВЛК жодним чином не впливає на бронювання та надання відстрочок. Мало того немає ніякої суперечності в Законах і Постанові КМУ для більшості громадян. Лише для обмежено придатних. І то, моя правова позиція, що і там немає суперечності, адже треба читати весь закон, а не лише один абзац. Там чітко вказано, що порядок його реаілазації мав бути прийнятий Кабінетом Міністрів у встановлений строк. КМУ порядок переогляду на ВЛК не прийняв, тому ТЦК формально не має права самостійно вигадувати цей порядок і застосовувати загальні нормативно-правові акти до цієї специфічної ситуації. А от наявність в Реєстрі правильного ВОС (військово-облікової спеціальності) та звання - впливають. Тому треба уважно слідкувати через ДІЮ або Резерв+ щоб там все було як треба.

    Працівники деяких військово-облікових спеціальностей рядового, сержантського та офіцерського складу не підлягають бронюванню.

    Саме для цього вимагаються при бронюванні чітко внесені дані в Реєстр Оберіг щодо ВОС та звання, щоб з"ясувати - чи підлягаєте Ви бронюванню, чи ні.

    У листі Генерального штабу Збройних Сил України від 20.04.2023 р. № 300/1/С/3886 наведено перелік дефіцитних військово-облікових спеціальностей, за наявності яких працівники не підлягають бронюванню, що передбачено відповідними повноваженнями Генштабу, п. 7 Порядку № 1487.

    Перелік дефіцитних військово-облікових спеціальностей рядового та сержантського складу, за наявності яких працівники не підлягають бронюванню

    Згідно з Наказом № 317 з числа військовозобов'язаних та резервістів не підлягають бронюванню працівники з числа осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які мають такі військово-облікові спеціальності:

    • 003, 004, 008, 015, 06, 019, 021 «Спеціальності двигунових установок ракет на рідкому паливі»,
    • 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039 «Спеціальності стартового і підйомно-транспортного устаткування»,
    • 047, 048, 054, 055, 058 «Спеціальності приладів систем управління ракет, перевіряльно-пускового електрообладнання та силових агрегатів ракетних комплексів»,
    • 065, 070, 071, 072 «Спеціальності радіотехнічних засобів управління ракетами»,
    • 106, 107, 108, 110 «Стрілецькі та розвідувальні спеціальності»,
    • 113, 117, 118 «Танкові спеціальності»,
    • 121, 122, 123, 124, 125, 126 «Спеціальності бойових машин і бронетранспортерів»,
    • 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143, 144, 145, 146, 147, 153, 163 «Спеціальності артилерії»,
    • 178, 183, 184 «Інженерні спеціальності»,
    • 210, 216 «Спеціальності льотних екіпажів, зовнішніх екіпажів безпілотних авіаційних комплексів, аеромобільної техніки, аеромобільної та диспетчерської служб»,
    • 220, 221, 223, 225 «Спеціальності з експлуатації та ремонту планера та двигунових установок літальних апаратів»,
    • -233, 234 «Спеціальності з експлуатації та ремонту авіаційного озброєння»,
    • 245, 248, 250, 251 «Спеціальності з експлуатації та ремонту радіотехнічного, радіоелектронного, радіозв'язкового і протичовнового пошуково-прицільного обладнання літальних апаратів»,
    • 260, 261, 262, 265, 267 «Спеціальності з експлуатації та ремонту авіаційного обладнання»,
    • 307 «Загальнокорабельні й штурманські спеціальності та спеціальності морської піхоти»,
    • 320, 323, 326 «Спеціальності мінного, протичовнового та протимінного озброєння»,
    • 340 «Спеціальності гідроакустичної техніки»,
    • 379, 381, 382, 383 «Підводно-технічні спеціальності»,
    • 403 «Спеціальності проводового зв'язку»,
    • 420 «Спеціальності радіо- та супутникового зв'язку»,
    • 460 «Спеціальності радіорелейного та тропосферного зв'язку»,
    • 474 «Спеціальності захисту інформації та кібернетичної безпеки в інформаційно-телекомунікаційних системах»,
    • 500, 501, 502, 503, 507 «Спеціальності радіолокаційних станцій (комплексів) виявлення, наведення та цілевказання»,
    • 525, 527, 528, 530, 531 «Спеціальності радіотехнічних систем і станцій забезпечення навігації та посадки літаків, навігації кораблів і підводних човнів»,
    • 538, 543, 544 «Спеціальності радіотехнічних засобів радіоелектронного заглушення, засобів управління ними та технічного контролю»,
    • 549, 550, 554 «Спеціальності радіозасобів радіоелектронного заглушення, засобів управління ними»,
    • 569 «Спеціальності радіотехнічних засобів особливого призначення».
    ОФІЦЕРСЬКІ ВОС, ЩО НЕ БРОНЮЮТЬСЯ.

    З числа осіб офіцерського складу не підлягають бронюванню особи з наступними групами ВОС (визначені Наказом № 412): 02, 03, 04, 06, 08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46, 49, 50, 52,53, 54, 70, 90.

    Щоправда, є винятки: дефіцитними Генштаб визнав у групі 06 такі ВОС: 060100, 060300, 061000, 061200, 061300, 061400, 061401, 061500, 061510. Решта ВОС групи 06 бронюються.

    Своєю чергою, у групі 46 дефіцитними є такі офіцерські ВОС: 460100, 461000, 461100, 461102, 461103, 461200, 461300, 461304, 462202. Решта ВОС групи 46 може бронюватися.

    З 1 грудня 2024 року бронювання працівників здійснюватиметься виключно в електронному форматі через портал "Дія".

    Постанова КМУ від 22.11.2024 № 1332 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час».

    Основні зміни

    1. З 1 грудня 2024 року бронювання здійснюватиметься лише засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (через портал Дія). Від подання заявки до постановки на спецоблік – 72 години.

    2. Усі відстрочки, що були надані рішеннями Міністерства економіки або через портал Дія є чинними протягом строку, на який вони надані, але не довше ніж до 28 лютого 2025 року.

    3. Строк дії рішень щодо визнання підприємств, установ, організацій критичними важливими, не закінчується автоматично, проте буде переглянутий у тримісячний строк.

    Разом з тим, строк дії рішень щодо визнання підприємств, установ, організацій критично важливими, які є чинними станом на дату набрання чинності постановою, але строк дії яких закінчується до 30 листопада 2024 року (включно), продовжується до 31 грудня 2024 року.

    4. Орган, що прийняв рішення про надання такого статусу критично вважливого підприємства, перевірятиме відповідність підприємства критеріям та в разі невідповідності приймати рішення про позбавлення статусу критично важливого підприємства.

    5. У загальній кількості військовозобов’язаних працівників підприємств, яким дозволено бронювати не більше 50% (а це більшість критично важливих підприємств), не враховуються військовозобов’язані жінки. Проте, на відміну від проєкту постанови, можуть враховуватися військовозобов’язані, які мають оформлені відстрочки.

    Крім того, у кількості військовозобов’язаних враховуються військовозобов’язані, заброньовані за постановою КМУ №45.

    6. Для отримання статусу критично важливого підприємства є обов’язкові критерії:

    1. зарплатний критерій,
    2. відсутність заборгованості зі сплати податків до державного і місцевих бюджетів та ЄСВ.

    Джерело: Урядовий портал

    Постанову №1332 опубліковано у газеті Кабінету міністрів «Урядовий кур'єр» №238 від 23.11.2024.

    Якщо у Вас в Резерв+ немає інформації про порушення, то забронювати Вас можуть. Процеси встановлення порушень не автоматизовані. Дуже багато збоїв в Реєстрі Оберіг та Резерві+.

    Попередньо можете спробувати отримати електронний військово-обліковий документ через браузерну версію (комп"ютерну) державного сервісу "ДІЯ" (за посиланням нижче).

    Там має відображатися чи є у Вас штраф чи ні. Запит на еВОД в ДІЇ не відображається в ТЦК.

    https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...

    ОТЖЕ, ВЛК в будь-якому разі не впливає на бронювання, навіть у обмежено придатних. Мало того, у громадян не було і немає обов"язку навіть обмежено придатних проходити ВЛК за власною ініціативою, а не за повісткою ТЦК. Як я вже зазначав проходження ВЛК взагалі не достатньо врегульоване. Але ТЦК іноді вважає інакше, а тому нахабно всупереч закону і розпорядженням Уряду - організовувало ВЛК для дітей при приписці у 17-18 років, для обмежено придатних та інших категорій, хоча Наказ МОУ про військово-лікарську експертизу в ЗСУ і не передбачає такі процедури, адже й досі оперує поняттям призов на строкову військову службу. Хоча вже немає ніякої строкової служби, а є базова військова служба і базова військова підготовка у закладах освіти.

    На жаль органи державної влади та окремі чинуші часто забувають, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи мають діяти на підставі, в межах повноважень та У СПОСІБ, передбачені Конституцією і законодавством України.

    Жоден закон не дозволяє підміняти чиновницькому вільному розсуду собою прогалини у законодавстві всупереч інтересам людини і громадянина.

    Тобто якщо Уряд написав, що заброньовані не проходять ВЛК, то це так і є безапеляційно. Орган влади якщо не згідний з своїм начальством вищого рівня - хай іде до суду і оскаржує постанову КМУ. А застосовувати закон прямо, без підзаконних актів, які регламентують його застосування - може собі дозволити лише суд на підставі прямих норм Конституції.

    Крім того, оскільки Конвенція про захист прав людини і основноположниї свобод, яка є частиною законодваства України і на підставі котрої діє Європейських суд з прав людини, за тлумаченням ЄСПЛ містить положення з яких випливає, що втручання держави в права і свободи людини має переслідувати ЗАКОННУ мету та бути співмірним за своєю метою із правом людини.

    В випадку з примусом до 1-річного ВЛК в умовах бронювань / відстрочок - ТЦК не переслідують законну мету та здоровий глузд, а діють лише формально-бюрократично, адже жодного сенсу в такому ВЛК немає, якщо людина буде заброньована і ВЛК всеодно не може бути реалізовано для цілей мобілізації. Звісно ж якщо ТЦК не переслідує злочинну мету шахрайської мобілізації тих, кого по закону мобілізувати не можна.

    Тобто, на моє переконання - будь-які ВЛК для заброньованих - незаконні, незалежно від мотивів та спроб тлумачити закон.

    Щасти Вам у бронюванні та роботі!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброго дня! Підскажіть будь ласка: згідно норми закону, ВЛК у війсковий час дійсне 1 рік, при цьому є п.63 постанова 560 КМУ від 16.05.2024, про те що заброньованим не потрібно проходити ВЛК.1. На поточний час статус ВЛК не впливає на перебронювання через ДІЮ, вірно ? (якщо тільки ти не обмежено придатний - після 04.02)

    З юридичної точки зору - так, не впливає, принаймні постанова КМУ щодо бронювання вже точно цього не передбачає. Як налаштована система - ніхто не знає.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    3. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), в електронній формі засобами Порталу Дія.

    Військовозобов’язані, зазначені у пункті 1 цього Порядку, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    24. Керівник державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноважена ним особа може подати заяву в електронній формі засобами Порталу Дія та отримати інформацію про військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік, що міститься в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а саме про:

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

    реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    дату народження;

    ознаку військового обліку за призначенням (загальний або спеціальний);

    дату закінчення строку дії відстрочки та перебування на спеціальному військовому обліку.

    25. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    перебуває на військовому обліку;

    перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;

    не перебуває у розшуку.

    2. Чи може в майбутньому те що ВЛК старше 1 року повпливати на перебронювання в ДІЇ (в тому плані що однією з вимог є дотримання правил обліку тощо).? Розумію, що питання гіпотетичне, але ймовірно Ви краще володієте інформацією, можливо є якісь чутки.

    На мій погляд - ТАК, може. Вимоги по бронюванню надалі ставатимуть все жорсткішими і жорсткішими, це очевидно, аби право на бронювання мали лише особа з бездоганним військовим обліком.

    3. Що з юридичної точки зору має більшу вагу постанова КМУ чи Норма закону і як вони співіснують, якщо вони по суті суперечать одна одній?

    З юридичної точки зору - вищу силу мають норми Закону України. Якщо два нормативно-правові акти суперечать один одному - застосовуватися мають норми нормативно-правового акту вищої юридичної сили.

    4. Зараз при перебронюванні через ДІЮ, по суті працівник залишається 3 дні незаброньованим, разом з цим на практиці, при відвідуванні ТЦК можна отримати бойову повістку на наступний день після закінчення броні, в такому випадку при отриманні повістки на наступний день після закінчення броні, по суті, працівник або буде мобілізований, або якщо не з'явиться то тоді буде мати проблеми з законом + подадуть в розшук, що анулює можливість перебронювання, вірно?

    Так, все вірно! На жаль, але на час оформлення нового бронювання особа дійсно перебуває в підвищеному стані. Аби не отримувати бойової повістки, все ж краще не відвідувати ТЦК в дати, які дуже наближені до дати закінчення бронювання, тому що очевидно - може бути повістка на наступний день після закінчення броні.

    5. Скільки часу триває процес подачі війсковозобовязаного в розшук? При подачі в розшук інформація з'явиться в Резерві і відповідно бронювання (припустимо за ці 3 дні його оформлять) автоматично пропаде?

    Це не так швидко, насамперед.

    Як показує практика, від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.

    До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.

    А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.

    Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.

    Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян

    Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

    Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

    З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.

    Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:

    https://erb.minjust.gov.ua/

    https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    6. Я правильно розумію, що на кінець бронювання можуть видати бойову повістку (тобто це повістка на відправку чи на формування команди) тільки тоді коли в тебе є ВЛК яке пройдене менше 1 року, а якщо ВЛК не пройдене то можуть дати повістку тільки на уточнення даних, вірно? Якщо ВЛК менше року і дають бойову повістку я можу від неї відмовитись і який правильний алгоритм дій в такому випадку?

    В цілому - так. Без наявності "свіжого" ВЛК ніхто не буде Вам видавати "бойової" повістки. Якщо пройдете медичний огляд - тоді дійсно "бойова".

    7. Якщо я являюсь заброньованим, ТЦК може мені відмовити в проходженні ВЛК (враховуючи постанову КМУ), якщо я сам є ініціатором цього, воно в мене старше 1 року, якщо так це правомірно?

    На жаль, але можуть відмовити, як би це абсурдно не звучало.

    Але Ви маєте право на проходження ВЛК. Відповідно до пункту 3.1 глави 3 розділу II Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України 14.08.2008, медичний огляд військовозобов’язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП, ВЛК ТЦК та СП на збірних пунктах районних (міських) ТЦК та СП або за місцем провадження медичної практики у закладах охорони здоров’я комунальної або державної форми власності лікарями, які включаються до складу ВЛК ТЦК та СП.

    Якщо в стані здоров’я військовозобов’язаного, за його зверненням або висновками лікарів закладу охорони здоров’я виникли зміни, то за направленням керівника ТЦК та СП проводиться повторний медичний огляд з метою визначення ступеня придатності до військової служби (пункт 3.8 глави 3 розділу II Положення).

    З повагою! Успіхів Вам.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброго дня! Підскажіть будь ласка: згідно норми закону, ВЛК у війсковий час дійсне 1 рік, при цьому є п.63 постанова 560 КМУ від 16.05.2024, про те що заброньованим не потрібно проходити ВЛК.1. На поточний час статус ВЛК не впливає на перебронювання через ДІЮ, вірно ? (якщо тільки ти не обмежено придатний - після 04.02)

    З юридичної точки зору - так, не впливає, принаймні постанова КМУ щодо бронювання вже точно цього не передбачає. Як налаштована система - ніхто не знає.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    3. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), в електронній формі засобами Порталу Дія.

    Військовозобов’язані, зазначені у пункті 1 цього Порядку, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    24. Керівник державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноважена ним особа може подати заяву в електронній формі засобами Порталу Дія та отримати інформацію про військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік, що міститься в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а саме про:

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

    реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    дату народження;

    ознаку військового обліку за призначенням (загальний або спеціальний);

    дату закінчення строку дії відстрочки та перебування на спеціальному військовому обліку.

    25. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    перебуває на військовому обліку;

    перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;

    не перебуває у розшуку.

    2. Чи може в майбутньому те що ВЛК старше 1 року повпливати на перебронювання в ДІЇ (в тому плані що однією з вимог є дотримання правил обліку тощо).? Розумію, що питання гіпотетичне, але ймовірно Ви краще володієте інформацією, можливо є якісь чутки.

    На мій погляд - ТАК, може. Вимоги по бронюванню надалі ставатимуть все жорсткішими і жорсткішими, це очевидно, аби право на бронювання мали лише особа з бездоганним військовим обліком.

    3. Що з юридичної точки зору має більшу вагу постанова КМУ чи Норма закону і як вони співіснують, якщо вони по суті суперечать одна одній?

    З юридичної точки зору - вищу силу мають норми Закону України. Якщо два нормативно-правові акти суперечать один одному - застосовуватися мають норми нормативно-правового акту вищої юридичної сили.

    4. Зараз при перебронюванні через ДІЮ, по суті працівник залишається 3 дні незаброньованим, разом з цим на практиці, при відвідуванні ТЦК можна отримати бойову повістку на наступний день після закінчення броні, в такому випадку при отриманні повістки на наступний день після закінчення броні, по суті, працівник або буде мобілізований, або якщо не з'явиться то тоді буде мати проблеми з законом + подадуть в розшук, що анулює можливість перебронювання, вірно?

    Так, все вірно! На жаль, але на час оформлення нового бронювання особа дійсно перебуває в підвищеному стані. Аби не отримувати бойової повістки, все ж краще не відвідувати ТЦК в дати, які дуже наближені до дати закінчення бронювання, тому що очевидно - може бути повістка на наступний день після закінчення броні.

    5. Скільки часу триває процес подачі війсковозобовязаного в розшук? При подачі в розшук інформація з'явиться в Резерві і відповідно бронювання (припустимо за ці 3 дні його оформлять) автоматично пропаде?

    Це не так швидко, насамперед.

    Як показує практика, від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.

    До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.

    А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.

    Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.

    Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян

    Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

    Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

    З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.

    Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:

    https://erb.minjust.gov.ua/

    https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    6. Я правильно розумію, що на кінець бронювання можуть видати бойову повістку (тобто це повістка на відправку чи на формування команди) тільки тоді коли в тебе є ВЛК яке пройдене менше 1 року, а якщо ВЛК не пройдене то можуть дати повістку тільки на уточнення даних, вірно? Якщо ВЛК менше року і дають бойову повістку я можу від неї відмовитись і який правильний алгоритм дій в такому випадку?

    В цілому - так. Без наявності "свіжого" ВЛК ніхто не буде Вам видавати "бойової" повістки. Якщо пройдете медичний огляд - тоді дійсно "бойова".

    7. Якщо я являюсь заброньованим, ТЦК може мені відмовити в проходженні ВЛК (враховуючи постанову КМУ), якщо я сам є ініціатором цього, воно в мене старше 1 року, якщо так це правомірно?

    На жаль, але можуть відмовити, як би це абсурдно не звучало.

    Але Ви маєте право на проходження ВЛК. Відповідно до пункту 3.1 глави 3 розділу II Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України 14.08.2008, медичний огляд військовозобов’язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП, ВЛК ТЦК та СП на збірних пунктах районних (міських) ТЦК та СП або за місцем провадження медичної практики у закладах охорони здоров’я комунальної або державної форми власності лікарями, які включаються до складу ВЛК ТЦК та СП.

    Якщо в стані здоров’я військовозобов’язаного, за його зверненням або висновками лікарів закладу охорони здоров’я виникли зміни, то за направленням керівника ТЦК та СП проводиться повторний медичний огляд з метою визначення ступеня придатності до військової служби (пункт 3.8 глави 3 розділу II Положення).

    З повагою! Успіхів Вам.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA