Задайте вопрос юристу

897 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 02 марта 2025, вопрос №128045 340₴

Рекомендований лист Укрпошти

Доброго дня!
Наразі знаходжуся за кордоном. Облікові дані не зміг оновити, оскільки після останнього візиту до ТЦК у 17 році не було бланків облікових документів, а оскільки я не служив (обмежено придатний), то мені тільки зробили помітку у "приписному" - тобто військового квитка не маю (тільки той, що у Дії).
Прийшов рекомендований лист від Укрпошти на адресу прописки. Я не знаю що у листі, у повідомленні не вказано, що це саме повістка. Батьки, що можуть отримати листа проживають у іншому місті.
Питання наступні:
1. Чи варто змушувати батьків їхати у інше місто для отримання листа (гадаю, що там саме повістка)?
2. Розумію, що у разі не отримання у мене буде штраф за те, що я не прийшов до ТЦК 17-25 тис, у такому разі яка ймовірність його оскарження?
3. Як краще взагалі діяти, з урахуванням того, що влітку корректно оновити дані я не зміг за відсутності військового квитка?
4. Якщо я зміг би оновити дані, це може допомогти у неприхожденні наступних повісток, або їх анулюванню з урахуванням того, що знятися з обліку мого ТЦК я все одно не зможу?
5. Чи є взагалі можливість зробити дійсний військовий квиток або ж поставитися на військовий облік за кордоном без візиту до ТЦК в Україні?
Дякую.

Ответы юристов (8)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Навряд рекомендований лист дадуть Вашим батькам.

    Згідно з п. 16 Правил надання послуг поштового зв'язку повістка або у випадках, передбачених законодавством, інший документ про виклик або оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів може бути надіслана рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з позначками “Повістка ТЦК”, “Вручити особисто”.

    Рекомендовані листи з позначкою “Повістка ТЦК” під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). У разі відсутності адресата (одержувача) за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об’єкта поштового зв’язку інформує адресата (одержувача) за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”.

    Якщо протягом трьох робочих днів після інформування відділенням поштового зв’язку адресат (одержувач) не з’явився для одержання рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”, працівник об’єкта поштового зв’язку робить позначку “адресат відсутній за зазначеною адресою”, яка засвідчується його підписом з проставленням відбитка поштового пристрою, порядок використання якого встановлюється призначеним оператором поштового зв’язку, і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає такий лист до відправника.

    Згідно з п. 41 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. №560 належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки, а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    В Вашому випадку відповідальність визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.".

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»

    Тобто якщо дані про Вас є в реєстрах накладення штрафу можна оскаржити.

    Військовозобовʼязані громадяни, які перебувають за кордоном, зобовʼязані стояти на військовому обліку в районних ТЦК за адресою реєстрації місця проживання. Відповідно до п.81 Правил військового обліку Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки здійснюється за їх особистої присутності.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    1. Чи варто змушувати батьків їхати у інше місто для отримання листа (гадаю, що там саме повістка)?

    Ні, не варто, адже якщо там повістка, то батькам все рівно не видадуть рекомендований лист.

    Згідно пункту 82 Правил надання послуг поштового зв'язку Рекомендовані листи з позначкою “Повістка ТЦК” під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). У разі відсутності адресата (одержувача) за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об’єкта поштового зв’язку інформує адресата (одержувача) за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”.

    85. Рекомендовані листи з позначками “Повістка ТЦК”, “Вручити особисто” підлягають врученню особисто адресатам.

    2. Розумію, що у разі не отримання у мене буде штраф за те, що я не прийшов до ТЦК 17-25 тис, у такому разі яка ймовірність його оскарження?

    Загалом ніхто не застрахований від неправомірних дій ТЦК, які можуть спробувати будь-кого притягнути до адміністративної відповідальності за неявку по повістці, проте даний штраф можна оскаржити.

    Згідно пункту 41 постанови КМУ 560

    Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    • день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    ОТЖЕ, ВИ МОЖЕТЕ ПОВІДОМИТИ ТЦК ПРО ТЕ, ЩО ПЕРЕБУВАЄТЕ ЗА КОРДОНОМ І НЕ МАЄТЕ МОЖЛИВОСТІ ПРИБУТИ ДО ТЦК ПО НАДІСЛАНІЙ ПОВІСТЦІ. Для цього Вам потрібно надіслати рекомендований лист до ТЦК із копією закордонного паспорту або іншого документу, який підтверджує Ваше перебування за кордоном. Також можна зателефонувати до ТЦК (із записом розмови) та/або відправити повідомлення про неможливість прибуття до ТЦК на електронну пошту ТЦК. Як варіант, можете направити запит до ТЦК через адвоката.

    Крім того, інформація про перетин кордону є в Реєстрах, тому ТЦК і так повинні про це дізнатися.

    Якщо Вас спробують притягнути до адміністративної відповідальності, то Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно. А притягнути Вас до адміністративної відповідальності у відповідності до законодавства буде досить складно, адже Ви знаходитесь за кордоном.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Якщо Вас неправомірно притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали з порушенням процедури, то Ви його можете оскаржити в судовому порядку онлайн через систему Електронний суд або уклавши угоду з адвокатом.

    На жаль, за неявку по повістці ТЦК може внести відомості про порушення правил військового обліку до Реєстру Оберіг, що буде підставою для відмови у наданні Вам консульських послуг за кордоном.

    3. Як краще взагалі діяти, з урахуванням того, що влітку корректно оновити дані я не зміг за відсутності військового квитка?

    У Вас декілька варіантів дій:

    1. Направити до ТЦК рекомендований лист з повідомленням про Ваше місцезнаходження.

    2. Відправити повідомлення на емейл ТЦК

    3. Зателефонувати до ТЦК

    4. Звернутися до адвоката.

    4. Якщо я зміг би оновити дані, це може допомогти у неприхожденні наступних повісток, або їх анулюванню з урахуванням того, що знятися з обліку мого ТЦК я все одно не зможу?

    Якби Ви в Резерв+ вказали Вашу адресу місцепроживання за кордоном, то це зменшило б ймовірність направлення повісток, проте все залежить від ТЦК.

    5. Чи є взагалі можливість зробити дійсний військовий квиток або ж поставитися на військовий облік за кордоном без візиту до ТЦК в Україні?

    Паперовий військово-обліковий документ нової форми видається виключно в приміщенні ТЦК.

    Елетронний ВОД можна спробувати сформувати через Резерв+ шляхом подачі запиту через застосунок, або направивши до ТЦК рекомендованим лист з проханням внести відомості про Вас до Реєстру Оберіг.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, надаю відповіді на ваші запитання.

    Питання наступні:1. Чи варто змушувати батьків їхати у інше місто для отримання листа (гадаю, що там саме повістка)?

    Так краще отримати і дізнатись що там.

    Якщо повістку ніхто не забере і лист повернеться назад це важжатись, що повістку вручено і все одно буде штраф. Штраф можуть накласти лише у вашій присутності, або якщо вас належним чином було повідомлено про час і дату розгляду справи.

    2. Розумію, що у разі не отримання у мене буде штраф за те, що я не прийшов до ТЦК 17-25 тис, у такому разі яка ймовірність його оскарження?

    З досвіду скажу такий штраф можна оскаржити. З той причини, що знаходячись за кордоном і відправивши лист про розгляд справи на адресу в Україні не є належним ознайомлення з датою часом розгляду справи.

    3. Як краще взагалі діяти, з урахуванням того, що влітку корректно оновити дані я не зміг за відсутності військового квитка?

    4. Якщо я зміг би оновити дані, це може допомогти у неприхожденні наступних повісток, або їх анулюванню з урахуванням того, що знятися з обліку мого ТЦК я все одно не зможу?5. Чи є взагалі можливість зробити дійсний військовий квиток або ж поставитися на військовий облік за кордоном без візиту до ТЦК в Україні?

    Нічого не робити. Резерв + , маніпуляція свідомістю людини, для подальшої мобілізації. Залишити як є. Ви не зможете превести електронний квиток у відповідність не відвідуючи ТЦК. Та. Все одно буде щось писати, щоб ви з'явились до ТЦК.

    Вам квиток взагалі не треба, але це позбавить вас від отримання консульських послуг.

    всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.

    Також є примітка до ст. 210

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    В нас "діджетал країна" працюють реєстри..

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    Наразі знаходжуся за кордоном. Облікові дані не зміг оновити, оскільки після останнього візиту до ТЦК у 17 році не було бланків облікових документів, а оскільки я не служив (обмежено придатний), то мені тільки зробили помітку у "приписному" - тобто військового квитка не маю (тільки той, що у Дії).Прийшов рекомендований лист від Укрпошти на адресу прописки. Я не знаю що у листі, у повідомленні не вказано, що це саме повістка. Батьки, що можуть отримати листа проживають у іншому місті.Питання наступні:

    Ви не маєте паперового ВОД, а що саме зазначено в Вашому ВОД в Дії? Ви перебуваєте на обліку військовозобов'язаних? Яка адреса вказана у Вашому е-ВОД? Адреса реєстрації? Ви встановлювали додаток Резерв+ для того, аби оновити дані?

    1. Чи варто змушувати батьків їхати у інше місто для отримання листа (гадаю, що там саме повістка)?

    На мою думку, Вам не варто змушувати батьків їхати за повісткою, оскільки отримання рекомендованого листа від ТЦК нічого Вам не надасть крім того, що Ви знатимете на яку дату Вас викликають до ТЦК.

    На жаль, як за умови отримання листа, так і за умови неотримання, Ви вважатиметесь таким, що належним чином оповіщений з приводу явки до ТЦК.

    Відповідно до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    2. Розумію, що у разі не отримання у мене буде штраф за те, що я не прийшов до ТЦК 17-25 тис, у такому разі яка ймовірність його оскарження?

    Перше, що Вам потрібно зробити - це направити до ТЦК заяву, в якій необхідно зазначити, що у зв'язку із знаходженням за кордоном, тобто, за поважної причини, Ви не маєте можливості з'явитись до ТЦК. До заяви потрібно буде додати підтверджувальні документи проживання за кордоном.

    Відповідно до статті 235 КУпАП:

    «Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

    Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки».

    В той самий час згідно статті 280 КУпАП:

    «Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язаний з’ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з’ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи».

    Отже, керівник ТЦК має право, як накласти штраф при розгляді постанови, так і визначити, що особа не підлягає адміністративній відповідальності.

    Крім того, Ви повинні розуміти, що накласти на Вас штраф, з урахуванням того, що Ви знаходитесь за кордоном буде не так вже і легко, оскільки процесс накладання штрафу за неявку по повістці починаеться із складання протоколу та подальшої винесення постанови керівником ТЦК про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    Сам порядок винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності передбачає Вашу особисту присутність. Єдине виключення - належне повідомлення Вас про розгляд справи.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    Навіть, якщо ми теоретично передбачемо винесення постанови без Вашої присутності, то у такому разі Ви зможете оскаржити останню у судовому порядку.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    3. Як краще взагалі діяти, з урахуванням того, що влітку корректно оновити дані я не зміг за відсутності військового квитка?

    Ви не змогли оновити дані у Резерв+, оскільки не перебуваєте на обліку в ТЦК в реєстрі?

    4. Якщо я зміг би оновити дані, це може допомогти у неприхожденні наступних повісток, або їх анулюванню з урахуванням того, що знятися з обліку мого ТЦК я все одно не зможу?

    В принципі, станом на зараз у військовозобов'язаних, які знаходяться за кордоном все одно виникають проблеми з повістками, які формуються в автоматичному режимі, навіть з урахуванням того, що вони оновлювали дані та вказували адрессу проживання за кордоном. Тож, ніхто в кінцевому варіанті не убезпечений від того, що повістка все одно прийде.

    5. Чи є взагалі можливість зробити дійсний військовий квиток або ж поставитися на військовий облік за кордоном без візиту до ТЦК в Україні?

    Який ВОД Ви маєте в Дії? Яка інформація підтягнулася? Скільки Вам років станом на зараз?

    На жаль, якщо Ви не перебуваєте на обліку в ТЦК, то стати на останній матимете можливість тільки за персональної явки до ТЦК. Стати на облік через дипустанову за кордоном можуть тільки ті військовозобов'язані, які були зняті з обліку у зв'язку із виїздом за кордон на ПМП.

    Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Особиста присутність призовників, військовозобов’язаних та резервістів для зняття або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів не обов’язкова.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, СЕРГІЙ ! 100 %, що це повістка. Нічого іншого ТЦК не розсилає.

    Вам слід було повідомити ТЦК про зміну свого перебування / проживання за кордоном.

    На жаль, якщо Ви за кордоном і не збираєтесь їхати в Україну для мобілізації, щоб задовольнити бажання ТЦК, то отримання повістки родичами нічого не дасть. Навпаки. Підтвердить факт перебування в Україні, потім буде складно доказувати зворотнє.

    Загалом ТЦК цікаве лише Ваша перекомісія з метою мобілізації. Штрафи та інші побічні речі - додаткові опції, адже все ж основне для них - мобілізувати усіх.

    В такому випадку, поки не притягнули до відповідальності та не оголосили в адмін.розшук (місяць десь може це зайняти, якщо не більше) - треба повідомити ТЦК за місцем обліку на їх офіційну електронну пошту, що Ви знаходитесь за межами України і не можете з поважних причин прибути за повісткою.

    До такого листа на адресу ТЦК за місцем обліку бажано додати фотокопію закордонного паспорта (сторінка з фото пластикова та паперові сторінки з відміткою про виїзд з України - в"їзд в ЄС та наступна сторінка, що доказує, що Ви більше нікуди не виїздили та не повертались в Україну). Додатково можна подати документи, які підтверджують законність перебування за кордоном (в різних країнах ЄС це різні документи).

    Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», Поважними причинами непроходження електронної ідентифікації (неуточнення своїх персональних даних) засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або неприбуття до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки громадян України чоловічої статі у період, визначений частиною третьою цієї статті, що підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, визнаються:

    • хвороба громадянина України;
    • перешкода стихійного характеру;
    • проживання (перебування) на тимчасово окупованій території України або території України, де ведуться бойові дії;
    • інші обставини, що позбавили його можливості пройти електронну ідентифікацію та уточнити свої персональні дані засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста або особисто прибути до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    {Частина п'ята статті 14 в редакції Закону № 4197-IX від 09.01.2025}

    Цей же перелік поважних причин можна за аналогією застосувати у разі чого і до повісток та штрафів.

    Штрафи звісно можна оскаржувати за порушення процедури, адже накласти штраф законно - не так вже й просто.

    Які тепер для мене можливі сценарії розвитку подій, враховуючи, що йти в тцк я не буду.
    • Після неявки за повісткою про Вас можуть забути на певний період. Особливо якщо зауважити, що повісткообіг по пошті значний, а людей, які займаються цим питанням – мало.
    • Можуть через місяць ввести в Резерв+ плашку «Порушення правил військового обліку». Зараз з такою плашкою ходить з тих чи інших причин 4-5 мільйонів військовозобов’язаних лише в Україні.

    Як правило після такої плашки інформацію передають до напівлегальної бази поліції «АРМОР» на так званий «розшук ТЦК». Насправді це лише звернення ТЦК щодо необхідності доставки громадянина для оформлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення.

    Іноді по цим заявкам поліція відпрацьовує шляхом виходу на адресу, іноді – ні. Як Вам пощастить не знаю. Передбачаю, що внаслідок масовості розсилок і невиконання вимог людьми – у поліції не буде часу відпрацьовувати всіх.

    В нормальні часи (передбачаю, що до кінця року), коли ліквідують ТЦК або скасують воєнний стан – цей умовний розшук можна буде в поліції зняти як незаконний, адже немає ніякої адміністративної справи, яка може оформлюватися рік.

    Формально справа має бути розглянута протягом 2-х місяців з моменту виявлення.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення (ст. 12 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

    Дуже цікавий кейс в цьому плані у сина Петра Порошенка.

    Ситуація приблизно як у Вас.

    Розбір кейсу Порошенко-молодшого здійснила моя колега, випускниця Національного університету «Одеська юридична академія», кандидат юридичних наук (2018 р.) Вікторія Валеріївна Драпайло.

    https://youtu.be/fQo4iZOLPh8

    Як бачимо навіть столичний ТЦК з пристойними юристами у своєму штаті по відношенню до мільярдера допускає ряд порушень, які є підставою для оскарження штрафів.

    • Що робити із штрафом, якщо він прийде? Як я про це дізнаюсь, та де його сплачувати?
    • В 90 % випадків ТЦК обмежиться лише плашкою та розшуком. Штраф буде можливо десь числитись по внутрішнім облікам ТЦК, але якщо людина не біжить до них то, штраф через виконавчу майже ніколи ніхто не реалізує.
    • По закону для складення протоколу має бути виклик від ТЦК, який має бути вручений, а не направлений. При цьому правила постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 р. в чинній редакції щодо вручення повісток по пошті, навіть якщо її не отримано на пошті – не працює тут.
    • Згідно з ч. 5 ст. 258 КУпАП, протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, … якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, … , будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, підтвердних документів про отримання особою виклику.
    • Протокол та постанова складаються (мають складатися) в ТЦК у відповдіності до вимог Кодексу (КУпАП) та Інструкції зі складення ТЦК та СП протоколів та оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 01.01.2024 р. № 3.
    • Саме тому, що без отриманого виклику на складення протоколу штраф накласти не можна по закону, зараз активно працює найпопулярніше в Україні в 2024 році (за опинуваннями) слово «бусифікація».

    ОТЖЕ, по закону якщо Вам не вручать виклик, а Вам його не вручать – то у спрощеному порядку справа без складення протоколу (а одразу винесенням постанови) – не розглядається. ТЦК не має професійного потенціалу для належного оформлення усіх документів і навіть у більшості випадків (якщо Ви не син Порошенко) навіть і не напрягається це робити. Чекають наївних співгромадян, які самі прийдуть в ТЦК, бо держава створює для працюючих, осіб, що мають відстрочки, навчаються, заброньовані тощо – вимоги.

    https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/mou_2024/3_nm_2024.PDF

    Правовою основою доставки до ТЦК є стаття 259 КУпАП. За межами України бусифікація не діє на щастя.

    Тобто штраф Вам можуть накласти лише з порушенням закону. І тоді є можливість його оскаржити в судовому порядку (дистанційно).

    • Якщо прийде постанова про штраф поштою, то протягом 10 днів з моменту отримання – її можна оскаржити. Копію такої постанови на пошті за Вашою довіреністю може отримати хтось з Ваших батьків. Хоча скоріш за все ніхто нічого висилати не буде.
    • Тоді Ви можете дізнатися про штраф з виконавчої служби. Або виконавча пришле постанову про відкриття виконавчого провадження (у них теж завал і вони ніколи нічого не шлють), або що скоріше – банк повідомить про блокування виконавчою рахунків фізичної особи (не ФОПа).

    Тут теж не все критично. Заблокувати рахунок ФОП – не мають права. Бо це вважається не рахунком фізичної особи, а як рахунок фірми.

    Як мінімум в умовах воєнного стану можна розблокувати 1 картку для витрат на суму 16000 грн.

    Відповідно до підпункту 1 абзацу 3 пункту 10-2 Розділу ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 02.06.2016 р. № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (редакція від 01.01.2025 р.), тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX: фізичні особи – боржники, на кошти яких накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, можуть здійснювати видаткові операції з поточного рахунку на суму в розмірі, що протягом одного календарного місяця не перевищує двох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на 1 січня поточного календарного року, а також сплачувати податки, збори без урахування такого арешту, за умови що такий поточний рахунок визначений для здійснення видаткових операцій у порядку, встановленому цим підпунктом. Звернення стягнення у межах зазначеної суми на такому рахунку не здійснюється.

    ОТЖЕ, навіть у самому критичному випадку, якщо виконавча служба накладе арешт на рахунки фіз.особи , можна розблокувати картку для виведення грошей з ФОПа на суму 16 тисяч гривень щомісяця. Інші гроші можна зберігати на рахунку ФОП або виводити в крипту чи іншим шляхом.

    Або взагалі чи додатково користуватися карткою «Ключ до рахунку» ФОПа, який не заблокований.

    Це все також можна здійснити дистанційно з використанням цифрового підпису від Приватбанк або «ДІЯ».

    На жаль сповіщень про постанови та штрафи в Україні нормальної не існує.

    Можливо виконавець до блокування рахунків внесе дані в нещодавно відновивший свою роботу Реєстр боржників.

    https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

    В будь-якому разі розмір штрафу такий, що краще спробувати їх оскаржити. Судовий збір за оскарження наразі становить – 605,60 грн. А якщо подавати через систему електронного суду – то ще й бонус від держави – коефіцієнт 0,8. Тобто по факту 484,48 грн.

    У порівнянні з 17 – 34 тисячами гривень – прийнятно. Тим більше поки йтиме судовий процес ще й штраф не сплачується, а у двох інстанціях він може йти принаймні пів року, а то й рік.

    В іншому все залежить від того - чи є у Вас потреба в наявності банківських рахунків в Україні та чи оформлене на Вас якесь майно, яке можуть тимчасово заарештувати до сплати штрафу. Іншого нічого за це зробити не можуть.

    Приблизно так виглядає Ваше питання.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1. ВАШИМ БАТЬКАМ ПОВІСТКУ НА ПОШТІ НЕ НАДАДУТЬ.

    Відповідно до постанови Кабміну 560 належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до ТЦК є:

    1) у разі вручення повістки

    • особистий підпис про отримання повістки,
    • відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки,
    • а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    • день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою ТЦК під час уточнення своїх облікових даних;

    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила ТЦК іншої адреси місця проживання.

    Таким чином, поштове повідомлення, де проставлено відмітку про відсутність особи за адресою задекларованого чи зареєстрованого місця проживання, якщо ця особа не повідомила ТЦК іншої адреси місця проживання, також може вважатися підтвердним документом для того, аби не складати протокол, а відразу виносити постанову про накладення штрафу.

    Аналогічно – поштове повідомлення з відміткою про відсутність особи за адресою, вказаною при оновленні даних.

    2. НИЖЧЕ ПОСИЛАННЯ НА ІНФОРМАЦІЮ, ЯКА ДОПОМОЖЕ ВАМ ВИРІШИТИ ОСКАРЖУВАТИ ШТРАФ ЧИ НІ:

    https://protocol.ua/ua/idti_v_sud_po_delu_s_ttsk/?...

    3. ВІДПОВІДЬ НА ЦЕ ПИТАННЯ Я ФОРМУЮ ВИХОДЯЧИ З ТОГО, ЩО ПРИ ОНОВЛЕНІ ДАНИХ ВИ ВКАЗАЛИ НЕВІРНУ АДРЕСУ ПРОЖИВАННЯ,

    Повідомлення у додатку Резерв+ фейкової адреси проживання може мати негативні наслідки для військовозобов’язаної особи. Так, належним підтвердженням оповіщення відповідно до постанови Кабміну є поштове повідомлення, яке надсилало ТЦК за адресою, вказаною при оновленні даних, у якому проставлена відмітка про відсутність особи за цією адресою. Оскільки за наявності підтвердних документів протокол за порушення правил військового обліку може не складатися, а відразу виноситися постанова про штраф, то чоловіки, які дали у Резерв+ недійсну адресу, ризикують опинитися із заблокованими рахунками.

    4. ЗАРАЗ ВИ ВЖЕ НЕ ЗМОЖЕТЕ ЗМІНИТИ ДАНІ ПРО МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ БЕЗ ВІДВІДУВАННЯ ТЦКСП.

    5. СПРОБУЙТЕ СФОРМУВАТИ ДІЙСНИЙ ВОД ЧЕРЕЗ "РЕЗЕРВ +".

    ЕЛЕКТРОННИЙ ВОД ВИ МОЖЕТЕ НАДАВАТИ, ЯКЩО ВІН ДІЙСНИЙ. ЯКЩО ПАПЕРОВИЙ ВОД ТА ЕЛЕКТРОННИЙ ВОД ІДЕНТИЧНІ, ВИ МОЖЕТЕ НАДАВАТИ ВОД В БУДЬ-ЯКОМУ ВИГЛЯДІ.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 електронного військово-облікового документа не відповідають відомостям, що містяться у Реєстрі «Оберіг», він вважається недійсним. Про це йдеться у постанові Кабміну від 16 травня №559, яка набула чинності 18 травня, і якою затверджено нову форму ВОД.

    Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється) в електронній формі - засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та/або Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації).

    У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;

    в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИХ НЕМОЖЛИВО.

    Турчин Ярослав Олексійович

    До відповіді додаю довідник електронних адрес ТЦК.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    1. Чи варто змушувати батьків їхати у інше місто для отримання листа (гадаю, що там саме повістка)?

    Варто спробувати дізнатися, що саме Вам надійшло. Якщо там знаходиться корінець з Укрпошти та повідомлення про те, що Вам надійшла повістка, цього вже буде достатньо. Повістку батькам точно ніхто в руки не віддасть. Але принаймні ми будемо розуміти, що саме Вам надійшло.

    2. Розумію, що у разі не отримання у мене буде штраф за те, що я не прийшов до ТЦК 17-25 тис, у такому разі яка ймовірність його оскарження?

    Залежить від дуже багатьох факторів: якості складення адміністративних матеріалів зі сторони ТЦК, повідомлення про розгляд справи і так далі. Як правило, питання оскарження або сплати вирішується безпосередньо після етапу ознайомлення з документами, складеними ТЦК та СП.

    Згідно зі статтею 210- Кодексу України про адміністративні правопорушення, за неявку до ТЦК передбачено штраф від 17 000 до 25 500 гривень. Однак, якщо Ви зможете документально підтвердити, що перебуваєте за кордоном і фізично не могли з'явитися, це може бути підставою для оскарження штрафу.

    Спробуйте отримати довідку про те, що Ви перетнули кордон.

    https://dpsu.gov.ua/ua/zayava-stosovno-peretinanny...

    3. Як краще взагалі діяти, з урахуванням того, що влітку корректно оновити дані я не зміг за відсутності військового квитка?

    Правильно діяти аби що? Уточніть цей момент, адже є багато векторів Вашої діяльності станом на зараз.

    4. Якщо я зміг би оновити дані, це може допомогти у неприхожденні наступних повісток, або їх анулюванню з урахуванням того, що знятися з обліку мого ТЦК я все одно не зможу?

    На жаль, але в моїй практиці відомі випадки надсилання повісток по українським адресам громадянам, які проживають за межами України та вказали актуальну адресу проживання в Резерв +. Тому точно сказати складно.

    5. Чи є взагалі можливість зробити дійсний військовий квиток або ж поставитися на військовий облік за кордоном без візиту до ТЦК в Україні?

    На жаль, ні.

    Станом на 02 березня 2025 року, можливість стати на військовий облік через консульські установи за кордоном скасована. Ця процедура була доступна до 18 червня 2024 року, але наразі консульства не мають повноважень приймати такі документи.

    Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2025 року №163, дані про громадян, які перебувають за кордоном, передаються до Реєстру військовозобов'язаних "Оберіг". Зокрема, чоловіки віком 25-60 років, які зверталися до паспортних сервісів за кордоном до 24 квітня 2024 року, будуть автоматично внесені до цього реєстру.

    З повагою! Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 16 0 28 февр. 2025
Мнение 825 0 11 февр. 2025