Задайте вопрос юристу

907 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 28 марта 2025, вопрос №130146 650₴

Захист персональних даних.

До міськради була подана колективна заява стосовно благоустрою (облаштування майданчика).На моє письмове звернення надати копію цієї заяви міськрада надала відповідь , яка містить ксерокопію колективної заяви, але приховала всі прізвища заявників, посилаючись на захист персональних даних. Колективна заява містить лише прізвища і підписи заявників. Паспортних даних , адрес , телефонів та іншої інформації колективна заява не містить.

Чи правомірні дії міськради, яка приховує прізвища заявників? Як змусити міськраду надати повний текст колективної заяви з прізвищами заявників ?

Ответы юристов (7)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На мій погляд, дії міської ради логічні. Все ж таки паспортні дані, адреси, номери телефонів є персональними даними фізичної особи та можуть розголошуватися виключно за її згодою.

    Тим не менше, Ви можете спробувати подати до міської ради ще один запит, який буде грунтуватися на наступних положеннях чинного законодавства:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про звернення громадян

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 47, ст.256)

    Стаття 5. Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

    Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

    Звернення про надання безоплатної правничої допомоги розглядаються в порядку, встановленому Законом України "Про безоплатну правничу допомогу".

    ...

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про доступ до публічної інформації

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 32, ст. 314)

    Стаття 1. Публічна інформація

    1. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

    Стаття 6. Публічна інформація з обмеженим доступом

    1. Інформацією з обмеженим доступом є:

    1) конфіденційна інформація;

    2) таємна інформація;

    3) службова інформація.

    2. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

    1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

    2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

    3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

    3. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо він правомірно оприлюднив її раніше.

    4. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше.

    5. Не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю"), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно (крім випадків, передбачених частиною другою статті 23 Закону України "Про основи національного спротиву"). Не може бути також обмежено доступ до інформації про наявність у фізичних осіб податкового боргу. Не підлягає обмеженню також доступ до інформації про стан і результати перевірок та службових розслідувань фактів порушень, допущених у сферах діяльності, зазначених у цій частині. Доступ до зазначеної інформації забезпечується розпорядниками інформації відповідно до положень статті 5 цього Закону.

    6. Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", крім випадків, визначених зазначеним Законом.

    7. Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права, керівника, заступника керівника, члена наглядової ради державного чи комунального підприємства або державної чи комунальної організації, що має на меті одержання прибутку, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді.

    ...

    Якщо все ж таки міська рада повторно відмовить, Ви можете звернутися до суду з позовною заявою про визнання такої відмови незаконною.

    З повагою! Щасти Вам!

    Дерій Владислав Олегович
    100%

    Доброго дня!

    Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.

    Однак прізвище без вказівки додаткових відомостей (адреси, телефону, паспорта, ідентифікаційного номера) не є конфіденційною інформацією, адже вони не можуть ідентифікувати фізичну особу.

    Відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»

    не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю"), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно (крім випадків, передбачених частиною другою статті 23 Закону України "Про основи національного спротиву"). Не може бути також обмежено доступ до інформації про наявність у фізичних осіб податкового боргу. Не підлягає обмеженню також доступ до інформації про стан і результати перевірок та службових розслідувань фактів порушень, допущених у сферах діяльності, зазначених у цій частині. Доступ до зазначеної інформації забезпечується розпорядниками інформації відповідно до положень статті 5 цього Закону.

    Тобто, якщо в колективній заяві вказані тільки прізвища та підписи, то приховувати ці дані немає правових підстав, оскільки вони не містять конфіденційної інформації. Крім того, питання облаштування майданчика є публічним питанням, яке має суспільний інтерес, а тому будь-які документи, пов’язані з цим питанням, мають бути відкритими.

    Які дії можна вжити для отримання повного тексту заяви:

    1. Подайте повторний запит до міськради

    Запит має ґрунтуватися на Законах України:

    • «Про доступ до публічної інформації» (ст. 10-1, ст. 20, ст. 22);
    • «Про інформацію» (ст. 29);
    • «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 38).

    Наголосіть, що прізвища заявників не є конфіденційною інформацією, вкажіть, що питання облаштування майданчика є суспільно важливим, а тому вся інформація повинна бути відкритою. Вимагайте надати повний текст документа або письмово обґрунтувати відмову відповідно до закону.

    2. Подайте адвокатський запит.

    3. Якщо міськрада безпідставно приховує інформацію, можна подати адміністративний позов до окружного адміністративного суду за місцем знаходження міськради.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Інна!

    Можете почати із направлення скарги до голови міської ради. Якщо дана скарга не допоможе, після отримання письмової відповіді на останню, Ви маєте право звернутися до адміністративного суду з позовною заявою щодо оскарження дій міської ради.

    Відповідно до Закону «Про захист персональних даних» персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; суб'єкт персональних даних - фізична особа, персональні дані якої обробляютьсяВикористання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб'єктам відносин, пов'язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб'єкта персональних даних чи відповідно до закону. Використання персональних даних володільцем здійснюється у разі створення ним умов для захисту цих даних. Володільцю забороняється розголошувати відомості стосовно суб'єктів персональних даних, доступ до персональних даних яких надається іншим суб'єктам відносин, пов'язаних з такими даними.Поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб'єкта персональних дани. Поширення персональних даних без згоди суб'єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.Інформація про особу - це сукупність документованих або публічно оголошених відомостей про особу.

    Основними даними про особу (персональними даними) є: національність, освіта, сімейний стан, релігійність, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.

    Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

    Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

    Право на доступ до публічної інформації гарантується:

    1) обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом;

    2) визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє;

    3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації;

    4) доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством;

    5) здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації;

    6) юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

    Інформацією з обмеженим доступом є:

    1) конфіденційна інформація;

    2) таємна інформація;

    3) службова інформація.

    2. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

    1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

    2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

    3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

    3. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо він правомірно оприлюднив її раніше.

    4. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше.

    5. Не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю"), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно (крім випадків, передбачених частиною другою статті 23 Закону України "Про основи національного спротиву"). Не може бути також обмежено доступ до інформації про наявність у фізичних осіб податкового боргу. Не підлягає обмеженню також доступ до інформації про стан і результати перевірок та службових розслідувань фактів порушень, допущених у сферах діяльності, зазначених у цій частині. Доступ до зазначеної інформації забезпечується розпорядниками інформації відповідно до положень статті 5 цього Закону.

    8. Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

    Конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону.

    2. Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, ІННА!

    Так, такі дії відповідальних за доступ до публічної інформації осіб міської ради є правомірними та грунтуються на Законі України "Про доступ до публічної інформації".

    Відповідно до статті 10-1 Закону, Публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов:

    1) персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";

    2) фізичні особи (суб’єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";

    3) надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом;

    4) обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом. Публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов:

    1) персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";

    2) фізичні особи (суб’єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";

    3) надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом;

    4) обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом.

    Водночас, згідно з ч. 5, 6 ст. 6 Закону:

    Не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю"), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно (крім випадків, передбачених частиною другою статті 23 Закону України "Про основи національного спротиву"). Не може бути також обмежено доступ до інформації про наявність у фізичних осіб податкового боргу. Не підлягає обмеженню також доступ до інформації про стан і результати перевірок та службових розслідувань фактів порушень, допущених у сферах діяльності, зазначених у цій частині. Доступ до зазначеної інформації забезпечується розпорядниками інформації відповідно до положень статті 5 цього Закону.

    Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", крім випадків, визначених зазначеним Законом.

    Крім того, стаття 7 Закону передбачає, що

    Конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону.

    Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

    ОТЖЕ, на жаль, але відповідь міської ради є правомірною. У відповіді Вам мали роз"яснити, що Ви маєте право оскаржити відповідь до суду, якщо не згодні з нею.

    Так само можна подати скаргу до Офісу Уповноваженого Верховної Ради з прав людини.

    Але я переконаний, що там буде така сама відповідь.

    Дійсно, люди мають право на конфіденційність своєї інформації від її отриання, обробки та збирання третіх осіб.

    Певен, що Вам теж не хотілося б, щоб хтось отримував доступ до Ваших персональних даних, адреси, номерів телефонів, податкового номеру чи номеру паспорта.

    Водночас, якщо таке звернення є частиною справи про адіністративне правопорушення, яку розглядає або розглядала адміністративна комісія при виконавчому комітеті ради з метою притягнення особи до відповідальності за порушення правил благоустрою, то Ви та/або Ваш захисник по справі - мають право на ознайомлення з матеріалами такої справи. При цьому законодавство не передбачає приховання персональних даних, які містяться в таких документах. Але це робиться не в рамках доступу до публічної інформації, а саме за процедурою, яка передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУпАП) та /або Кодексом адміністративного судочинства України (КАС України).

    У разі оскарження рішення, яке прийняв адміністративний орган до суду - Ви маєте право подати суду разом із заявами по суті справи (позов, відповідь на відзив) - клопотання про витребування доказів.

    В той же час, суб"єкт владних повноважень чиї дії/рішення оскаржуються - повинен надати усі матеріали у вигляді, в якому вони були подані.

    Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

    Суб’єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

    ВОДНОЧАС, МАЮ НАГАДАТИ, ЩО ІНФОРМАЦІЯ ВИКЛАДЕНА У ОДНООСІБНИХ АБО КОЛЕКТИВНИХ ЗВЕРНЕННЯХ ГРОМАДЯН, ПОДАНИХ ДО КОМПЕТЕНТНОГО ОРГАНУ В РАМКАХ ЗАКОНУ ПРО ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН - НЕ Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ЗАХИСТУ ОСОБИ, НА КОГО ПОДАНА ТАКА СКАРГА В РАМКАХ ЗАХИСТУ ЧЕСТІ, ГІДНОСТІ ТА ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ.

    Зокрема про це нагадав Касаційний цивільний суд у складі Верховного Суду в постанові Верховного Суду від 17 липня 2019 року у справі № 756/363/16-ц (провадження № 61-33097св18) https://reyestr.court.gov.ua/Review/83387566

    Статтею 34 Конституції України кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.

    Водночас відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

    Згідно із частиною першою статті 277 Цивільного кодексу України фізична особа, особисті немайнові права якої порушено внаслідок поширення про неї та/або членів її сім’ї недостовірної інформації, має право на відповідь, а також на спростування цієї інформації.

    Відповідно до статті 40 Конституції України всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

    Отже, суди повинні мати на увазі, що в разі, якщо особа звертається до зазначених органів із заявою, у якій міститься та чи інша інформація, і якщо цей орган компетентний перевірити таку інформацію та надати відповідь, проте під час перевірки інформація не знайшла свого підтвердження, вказана обставина не може сама по собі бути підставою для задоволення позову, оскільки мала місце реалізація особою конституційного права, передбаченого статтею 40 Конституції, а не поширення недостовірної інформації.

    Окрім того, відповідно до статті 277 ЦК України не є предметом судового захисту оціночні судження, думки, переконання, критична оцінка певних фактів і недоліків, які, будучи вираженням суб’єктивної думки і поглядів відповідача, не можна перевірити на предмет їх відповідності дійсності (на відміну від перевірки істинності фактів) і спростувати, що відповідає прецедентній судовій практиці Європейського суду з прав людини щодо тлумачення положень статті 10 Конвенції.

    Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини свобода вираження поглядів є однією з важливих засад демократичного суспільства та однією з базових умов прогресу суспільства в цілому та самореалізації кожної окремої особи.

    Відповідно до пункту 2 статті 10 Конвенції вона стосується не тільки «інформації» чи «ідей», які сприймаються зі схваленням чи розглядаються як необразливі або нейтральні, але й тих, які можуть ображати, шокувати чи непокоїти. Саме такими є вимоги плюралізму, толерантності та широти поглядів, без яких немає «демократичного суспільства» (рішення у справі «Карпюк та інші проти України» від 6 жовтня 2015 року).

    ОТЖЕ, інформація викладена у зверненні громадян не вважається в Україні наклепом, розповсюдження недостовірної інформації, а тому не може бути підставою для звернення до суду з позовом про захист честі, гідності або ділової репутації.

    ТОМУ, відповідаючи на Ваше питання слід відзначити, що єдиний шлях змусити міську раду надати повну інформацію - це звернутися до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до відповідного розпорядника інформації.

    Однак - 99 %, що суд стане на бік міської ради і не задовольнить такий позов. При цьому у нас в Україні останні 10 років доступ до правосуддя не є вільним, адже держава стягує за звенення до суду 1 211,20 грн судового збору, що є досить відчутною сумою для пенсіонерів наприклад та інших соціально незахищених осіб, як не мають коштів судитися з "вітрянимим млинами" в особі влади, яка витворяє що заманеться. При цьому належної адміністративної судової гілки влади в Україні з 2005 року не побудовано. Судді часто абсолютно не розуміють змісту і завдання адміністративного правосуддя, підконтрольні та грають на стороні влади, адже судді залежні від правоохоронної системи та виконавчої влади, яка платить їм мільйонні зарплати і пенсії.

    Якщо ж на підставі такого звернення було ініційовано певне адміністративне рішення міської ради, її органів - то таке рішення можна оскаржити до суду і вже в рамках судової справи отримати інформацію про заявників, адже існує на жаль практика підробки зацікавленими особами звернень громадян для лобіювання у органах влади певних рішень начебто на користь громади.

    Якщо підписи чи дані осіб є підробленими, то фактично момжна говорити про вчинення криінального правопорушення, а саме підробка документів.

    Але в Україні, на жаль, зараз не завжди вбивствами та іншими тяжкими злочинами займаються без наказу з Києва і суспільного розголосу, а поліція зайнята зовсім іншими речами на вулицях, замість правоохоронної діяльності, в тому числі поповненням бюджету та виконанням різноманітних планів та неформальних вказівок керівництва щодо "сприяння" інши органам влади у їх не завжди правомірній діяльності. Тому ніхто цим об"єктивно займатися не буде. І це лише зайва витрата часу, зусиль, нервів - з нульовими перспективами. Такі часи. Вибачте.

    Щасти Вам у захисті своїх прав!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Обробка персональних даних — це будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем.

    Володільцем чи розпорядником персональних даних можуть бути підприємства, установи і організації усіх форм власності, органи державної влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні особи — підприємці, які обробляють персональні дані відповідно до закону (державний орган, банк у межах договірних відносин, супермаркет, якщо здійснює оформлення бонусної картки тощо).

    До персональних даних можна віднести будь-які відомості, за якими ідентифікується або може бути ідентифікована фізична особа, зокрема: прізвище, ім’я, по батькові, адреса, телефони, паспортні дані, національність, освіта, сімейний стан, релігійні та світоглядні переконання, стан здоров’я, матеріальний стан, дата і місце народження, місце проживання та перебування тощо, дані про особисті майнові та немайнові відносини цієї особи з іншими особами, зокрема членами сім’ї, а також відомості про події та явища, що відбувалися або відбуваються у побутовому, інтимному, товариському, професійному, діловому та інших сферах життя особи (за винятком даних стосовно виконання повноважень особою, яка займає посаду, пов’язану із здійсненням функцій держави або органу місцевого самоврядування) тощо. Вказаний перелік не є вичерпним.

    Така інформація про фізичну особу та членів її сім’ї є конфіденційною і може оброблятися в тому числі поширюватись тільки за їх згодою, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ВІДМОВА ВІДПОВІДАЄ ЗАКОНОДАВСТВУ УКРАЇНИ.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    "ПРО ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН"

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Стаття 10. Заборона розголошення відомостей, що містяться у зверненнях

    Не допускається розголошення одержаних із звернень відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це ущемлює права і законні інтереси громадян. Не допускається з'ясування даних про особу громадянина, які не стосуються звернення. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягає розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи.

    Ця заборона не поширюється на випадки повідомлення інформації, що міститься у зверненні, особам, які мають відношення до вирішення справи.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Окреслюючи сферу застосування Закону України «Про доступ до публічної інформації», його частина друга статті 2 говорить про те, що він не поширюється:

    на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій;

    на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Законы 46 0 24 мар. 2025
Официальный блог Юристы.UA 189 0 17 мар. 2025
Официальный блог Юристы.UA 307 0 28 февр. 2025