Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день. Нужна помощь в оценке правомерности наложения штрафных санкций налоговой инспекцией по единому налогу. Короткое изложение сути дела. Пеня (штраф) – 44 грн., которая образовалась 2015 году, повлекла за собой штрафные санкции за 2017, 2018, 2019 гг. на 7000 грн.
Подробнее. ФОП 2 группа на едином налоге. В 2018 году, при сдаче годовой отчетности , обнаруживается отсутствие платежа по единому налогу за 2 квартал 2015 года. Берем квитанции об оплате, сверяемся и обнаруживается, что мы сделали платеж на номер счета, на который платили в первом квартале, а он со второго квартала был изменен. Т.е. с 2015 года деньги лежали на закрытом бюджетном счете и уведомлений от банка или налоговой мы не получали. В налоговой по этой ситуации направили в банк, в банке написали заявление на возврат средст, средства получили и оплатили на правильный счет. И о этой ситуации забыли до марта 2020.
В марте 2020 получаем налоговое решение со штрафными санкциями (14000 - 50%= 7000 грн.) о неуплате единого налога за 2017, 2018, 2019 год. В налоговой нам объяснили эту ситуацию так. Мы делаем платеж по единому налогу поквартально (три месяца). Пеня – 44 грн., которая тянется по платежу 2015 года, дает минус по платежу единого налога за каждый третий месяц квартала. Минус 44 грн. по платежу рассматривается как совсем неоплаченный платеж и налагается штраф со скидкой 50%. Соответственно за 2017, 2018, 2019 год мы получаем 12 неоплаченных платежей.
За период 2015 - март 2020 каких-либо уведомлений (решений ) от налоговой не получали, в т.ч. о пене - 44 грн.
Напрашивается несколько вопросов. Почему не было решения по пене (штрафу) – 44 грн.? Правильно ли, что штраф минусует основной платеж, а не идет отдельно? Исковая давность? Правильно ли, чтоналоговая инспекция видит налоговый долг и дает ему «вырасти» (штраф за 3 года), а не выносит решение по периоду - один год? В этой ситуации есть смысл обжаловать решение налоговой инспекции?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Адвокат, г. Киев
Здравствуйте.
Вполне имеет смысл.
Оплата на ошибочный счет не является основанием для наложения штрафных санкций.
Адвокат, г. Киев, 28 лет опыта
С 2017 по 2019 год платили налоги? Как давно ппр получили? Имеет смысл обжаловать. Налоговая частенько не права бывает.
На едином налоге с 2012 года - беспрерывно, без отпусков и больничных. ППР - заказным письмом 02.03.2020.
Адвокат, г. Киев, 28 лет опыта
У Вас есть 10 рабочих дней на подачу жалобы в дфс, отсчёт времени начинается со следующего рабочего дня как получили ппр. Не поможет, то в судебном порядке решается вопрос.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня.
1) Стаття 116. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) (Податковий кодекс України)
116.1. У разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.
Враховуючи зазначене, ППР Вам повинні були надіслати ще в 2018 році, коли Ви подавали річний звіт. Це по-перше.
По-друге, помилка була Вами виявлена у ході звернення до контролюючого органу та відразу виправлена (відповідна сума була внесена на правильний рахунок).
Допущена помилка не свідчить про несплату необхідної суми податку у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки кошти в подальшому у будь-якому разі підлягали перерахуванню на єдиний державний рахунок.
Крім того після виявлення помилки Ви вжили відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю.
Здійснення помилки під час перерахування Вами суми податку у строк, встановлений законом, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, а тому не може слугувати підставою для притягнення до відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату податку.
2) Право оскарження ППР існує не підставі п. 56.1 ПК і його можливо реалізувати у два способи:
- адміністративне оскарження – подати письмову скаргу самій податковій, але її вищому органу (п. 56.3 ПК). Наприклад, якщо рішення надіслала міська податкова, то оскаржувати треба у обласній. Якщо оскаржуєте рішення обласної ДПС чи ДПС у м. Києві, то тоді скаргу слід подавати до Центрального органу ДПС;
- судове оскарження – подати позов до окружного адміністративного суду (ч. 1 ст. 19 КАС). При цьому не обов’язково по місцю знаходження сторін справи (ч. 1 ст. 25 КАС).
Краще всього почати з адміністративного оскарження, так воно на відміну від судового безкоштовне. Крім того, це дозволить потягнути час, щоб зібрати всі документи та уточнити свої позиції перед судовим оскарженням.
Скаргу до вищого контролюючого органу податкової необхідно надавати у письмовій формі, а до самої заяви на оскарження податкового рішення потрібно надати копії документів (оформлені відповідно із вимогами п. 44.6 ПК), які платник податків може використати як доказ власної правоти, або неправомірності податкового повідомлення-рішення. Наявність всіх необхідних копій документів значно збільшує шанси платника податків на оскарження рішення податківців.
Подати скаргу необхідно протягом 10 робочих днів (абз. 1 п. 56.3 ПК), після дня отримання ППР.
Адміністративне оскарження ППР Враховуйте, що відповідно до пункту 56.4 ПК під час проведення процедури адміністративного оскарження, обов'язок доведення правомірності рішень контролюючого органу покладається тільки на нього. Тобто довести правомірність ППР і суми в ньому мають саме податківці (митники), а не навпаки.
Також, платник податків, у випадку оскарження рішення контролюючого органу, має направити до нього відповідне повідомлення, щодо оскарження податкового зобов'язання чи іншого рішення, висунутого контролюючим органом (п. 56.5 ПК).
При здійсненні процедури адміністративного оскарження ознайомтесь з Порядком оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, який затверджений наказом ДФС від 21.10.2015 р. № 916.
Контролюючий орган, що розглядає скаргу платника податків має прийняти вмотивоване, правомірне рішення щодо його скарги. Це може бути також часткове задоволення скарги платника податків, чи взагалі її повне незадоволення. Відповідь стосовно прийнятого рішення, контролюючі органи мають надіслати не пізніше 20 календарних днів із дня отримання скарги платника податків (п. 56.8 ПК).
Втім, скарга може розглядатися і значно довше, аж до 60 календарних днів (п. 56.9 ПК). У такому випадку, контролюючий орган має повідомити платника податків про продовження строків розгляду скарги. Якщо у встановлений ПК строк рішення контролюючого органу не було надіслане платнику податків, то таке рішення вважається повністю задоволеним на користь платника податків і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню. Також, скарга вважається повністю задоволеною і у випадку, коли не надійшло повідомлення про продовження строку розгляду скарги.
У будь якому випадку, рішення контролюючих органів може бути оскаржене у судовому порядку.
При складанні скарги на ППР ознайомтесь з п. 1 розділу IV Порядку № 916. Форма скарги в цілому довільна, але зверніть увагу, щоб у ній обов’язково були:
реквізити того ППР, який ви оскаржуєте;
викладені підстави для оскарження та власні аргументи. Це має бути аргументовано й посилаючись на діюче законодавство (в першу чергу пункти, статті ПК);
викладена вимога до податкового органу. Що саме бажає платник податку: зменшити суму, взагалі скасувати ППР тощо;
відомості, що орган ДФС, рішення якого оскаржується, був про це повідомлений;
засвідчені копії документів, які підкладаються, для доказу позицій платника податку. Засвідчення має бути підписом керівника з позначкою “Копія вірна”.
Судове оскарження ППР:
Максимально можливий термін звернення до суду щодо оскарження ППР – 1095 днів (п. 56.18, ст. 102 ПКУ).
Якщо дана консультація була Вам корисна, прошу обрати її як найкращу відповідь.
Всього доброго. Пишіть, якщо буде потрібна допомога.
Юрист, г. Запорожье, 13 лет опыта
Спор перспективный, если регион Запорожская или Днепропетровская область - готов помочь лично,Если то что Вы написали в вопросе отвечает действительности: то уплата налога в бюджет по неправильным реквизитам казначейского счета не есть нарушением, за которое возможно наложение штрафа (в виде ППР), т.к. деньги поступили все-таки в бюджет но на другой казначейский счет.Смысла в обжаловании в 10-ти дневный срок в админ.порядке (т.е. в вышестоящую организацию - ДПС Украины) нет,Единственный возможный успешный вариант обжалования - это только в админ.суд путем подачи в срок до 6-ти месяцев от момента получения ППР согласно конверта (но лучше не затягивать) иска о признании ППР незаконным с требования его отмены.