Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
910 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня є колізія в законі. Наказом Міністерства соціальної політки України від 15.04.2024 №181-Н "Про затвердження Змін до Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг" підпункт 9 пункту 5 Методики викладено у новій редакції.
один розмір мінімальної заробітної плати.встановлений на кінець періоду, за який враховуються доходи: для працездатних членів сім`ї . А ВІДПОВІДНО ДО ПОСТАНОВИ КАБМІНУ Пунктом 13 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 632 від 22.07.2020, п.13 - 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - для непрацюючих працездатних осіб, які не мали доходів протягом періоду, за який враховуються доходи, та/або якими чи за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи (крім військовослужбовців, а також осіб, щодо яких наявна заборгованість роботодавця із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, або осіб, які відповідно до законодавства звільнені від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування). ПИТАННЯ ЯКУ НОРМУ ПРАВА ЗАСТОСОВУВАТИ?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Юрію!
Відповідно до Постанови КМУ №859 Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі:
Середньомісячний сукупний дохід фізичної особи, яка надає соціальні послуги, визначається із застосуванням автоматизованого обміну даними між інформаційно-телекомунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій та обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім’ї цієї особи на кількість осіб, які входять до складу сім’ї, згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 16 червня 2020 р. № 419.
Наказ №419 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства соціальної політики № 150 від 17.05.2022.
Відповідно до Наказу Міністерства соціальної політики № 150 "Про затвердження Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг":
1) доходи у вигляді:
2) доходи від:
3) допомога по безробіттю та інші страхові виплати;
4) грошові перекази, отримані із-за кордону;
5) соціальні виплати, які призначаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, районних у містах (в разі їх утворення), міських рад, територіальними органами Пенсійного фонду України, в тому числі пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу, крім:
6) інші доходи, відомості про які отримано шляхом автоматизованого обміну даними між інформаційно-комунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій;
7) інші доходи, які задекларовано особою.
1) доходи, отримані в іноземній валюті, перераховуються в грошову одиницю, що діє в Україні, за офіційним курсом, установленим Національним банком України, що діє на дату отримання таких доходів;
2) громадянам, яким призначено пенсію вперше або які звільнились з роботи в період, за який враховуються доходи, і не мають інших доходів, крім пенсії, у їхньому сукупному доході на їхній розсуд враховується дохід за цей період, визначений у загальному порядку, або розмір призначеної щомісячної пенсії;
3) грошові доходи, визначені пунктом 4 цієї Методики, враховуються у тому місяці, за який їх нараховано, крім доходів, що нараховуються з періодичністю за квартал, півріччя, рік;
4) доходи за рішенням суду враховуються в тому місяці, у якому їх фактично виплачено;
5) доходи осіб, які працюють за трудовим договором у фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, ураховуються за даними фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, які виплачують доходи;
6) доходи, нараховані з періодичністю за квартал, півріччя, рік, ураховуються як середньомісячна величина за відповідний попередній період, визначена шляхом ділення загальної суми доходу на кількість місяців, за які її нараховано;
7) розмір середньомісячного доходу фізичних осіб - підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, обчислюється виходячи із суми чистого доходу за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення за отриманням соціальних послуг, поділеної на 3. Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб - підприємців, що є платниками єдиного податку;
8) для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід, обчислений у таких розмірах мінімальної заробітної плати, встановленої на кінець періоду, за який враховуються доходи:
один розмір - для платників єдиного податку першої групи;
два розміри - для платників єдиного податку другої групи;
три розміри - для платників єдиного податку третьої групи;
чотири розміри - для платників єдиного податку четвертої групи;
один розмір прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, установлений на кінець періоду, за який враховуються доходи: для отримувачів соціальних послуг, які не мали доходів або доходи яких були меншими від одного розміру прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, установленого на кінець періоду, за який враховуються доходи, та / або якими, чи за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, сумарно протягом 3 місяців періоду, за який враховуються доходи; для отримувачів соціальних послуг, які перебувають у трудових відносинах і за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, у зв’язку з наявною заборгованістю роботодавця зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (крім осіб, у яких відсутність сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, пов’язана з тимчасовим призупиненням дії трудового договору на період воєнного стану, та військовослужбовців або осіб, які відповідно до законодавства звільнені від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування); для отримувачів соціальних послуг, що зареєстровані як безробітні у філії регіонального центру зайнятості (далі - центр зайнятості) та не отримували допомогу по безробіттю;
один розмір мінімальної заробітної плати, встановлений на кінець періоду, за який враховуються доходи: для працездатних членів сім’ї отримувача соціальних послуг, які не мали доходів або доходи яких були меншими від одного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на кінець періоду, за який враховуються доходи, та / або якими, чи за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, сумарно протягом 3 місяців періоду, за який враховуються доходи; для працездатних членів сім’ї отримувача соціальних послуг, які перебувають у трудових відносинах, і за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, у зв’язку з наявною заборгованістю роботодавця зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Положення абзацу третього цього підпункту не застосовуються до осіб, які перебувають у місцях позбавлення або обмеження волі, під домашнім арештом, до яких застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи (посади), запобіжні заходи у вигляді тримання під вартою; до осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок впливу психоактивних речовин (крім вживання тютюну та кофеїну), що підтверджено консультаційним висновком спеціаліста, форму якого затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14 лютого 2012 року № 110, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974; до осіб, що зареєстровані як безробітні в центрі зайнятості та не отримують допомоги по безробіттю; до матерів та інших осіб, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати, наданій відповідно до пункту 3 частини першої статті 25 Закону України «Про відпустки» у зв’язку з необхідністю домашнього догляду за дитиною; до осіб, у яких відсутність сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, пов’язана з тимчасовим призупиненням дії трудового договору на період воєнного стану; до військовослужбовців та осіб, яких відповідно до законодавства звільнено від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на кінець періоду, за який враховуються доходи: для фізичних осіб, які надають соціальні послуги і не мали доходів або доходи яких були меншими від 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на кінець періоду, за який враховуються доходи, та / або якими чи за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, сумарно протягом 3 місяців періоду, за який враховуються доходи; для фізичних осіб, які надають соціальні послуги, перебувають у трудових відносинах і за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, у зв’язку з наявною заборгованістю роботодавця зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (крім осіб, у яких відсутність сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, пов’язана з тимчасовим призупиненням дії трудового договору на період воєнного стану; для військовослужбовців та осіб, яких відповідно до законодавства звільнено від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування).
Не враховується до середньомісячного сукупного доходу фізичних осіб, які надають соціальні послуги, компенсація, призначена їм відповідно до Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 859;
один розмір мінімальної заробітної плати, встановлений на кінець періоду, за який враховуються доходи: для працездатних членів сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, які не мали доходів або доходи яких були меншими від одного розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на кінець періоду, за який враховуються доходи, та / або якими чи за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, сумарно протягом 3 місяців періоду, за який враховуються доходи; для працездатних членів сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, які перебувають у трудових відносинах і за яких не сплачено єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, у зв’язку з наявною заборгованістю роботодавця зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Положення абзацу сьомого цього підпункту не застосовуються до осіб, які перебувають у місцях позбавлення або обмеження волі, під домашнім арештом, до яких застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи (посади), запобіжні заходи у вигляді тримання під вартою; до осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок впливу психоактивних речовин (крім вживання тютюну та кофеїну), що підтверджено консультаційним висновком спеціаліста, форму якого затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14 лютого 2012 року № 110, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974; до осіб, які зареєстровані як безробітні в центрі зайнятості та не отримують допомоги по безробіттю; до матерів та інших осіб, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати, наданій відповідно до пункту 3 частини першої статті 25 Закону України «Про відпустки» у зв’язку з необхідністю домашнього догляду за дитиною; до осіб, у яких відсутність сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, пов’язана з тимчасовим призупиненням дії трудового договору на період воєнного стану; до військовослужбовців та осіб, яких відповідно до законодавства звільнено від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
З повагою, адвокат Айвазян.
0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - для непрацюючих працездатних осіб, які не мали доходів. ПОСТАНОВА КАБМІНУ 632 МАЄ ВИЩУ ЮРИДИЧНУ СИЛУ ЗА НАКАЗ Міністерства соціальної політки України від 15.04.2024 №181-Н "Про затвердження Змін до Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг". Тоді потрібно керуватися НОСТАНОВОЮ КАБМІНУ 632. ЧИ ПОСТАНОВОЮ КМУ №859 Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі? Постанова КМУ 632 та постанова 859 мають однакову юридичну силу?
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіКМУ 859, оскільки саме ця Постанова регулює питання призначення та виплати компенсації:
1. Цей Порядок встановлює механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі)
Діло в тому щьо в члена сімї відсутній дохід а відповідно до НАКАЗУ Міністерства соціальної політки України від 15.04.2024 №181-Н "Про затвердження Змін до Методики обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї для надання соціальних послуг якщо відсутній дохід береться 1 мінімальна зарплата. А ЗГІДНО Порядка обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 632.береться 0.5.мінімальної зарплати. Нам 0.5.виходить для отримання компенсації.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЯ розумію, що Вам виходить, але у Вашому випадку застосовуються норми КМУ №859, а не 632.
Компенсація за догляд на непрофесійній основі, яка регулюється Постановою КМУ №859 від 23.09.2020 року, є окремим видом допомоги, що має власний механізм призначення, умови, підстави та порядок подання документів.
Дякую за відповідь.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіПрошу, Юрію! Вдачі Вам!
Дякую за відповідь.