Задайте питання юристу

928 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 20 червня 2025, питання №138492 340₴

Неявка за повісткою, що була виписана ДО бронювання

Добрий день!

Скоріше за все за місцем реєстрації, де я тимчасово не живу, надходила повістка (не знаю навіть який був її тип - на ВЛК чи на уточнення). І склалася наступна ситуація: моє підприємство забронювало мене буквально за кілька днів до того як ТЦК оголосило мене в розшук. У результаті маю бронювання, яке відображається в Резерв+, і червону стрічку там же.

Які я бачу варіанти для себе
1. Спробувати написати листа, визнати вчинення порушення та заплатити штраф. Щоправда я не знаю, яке порушення (бо не знаю тип повістки) і не певен, що це допоможе знятися з розшуку.
2. З'явитися до ТЦК самостійно та на місці владнати питання. Скоріше за все заплатити штраф (але це ОК, і я не маю нічого проти).

Питання.
1. Який варіант краще обрати?
2. Якщо виявиться, що мова йшла саме про ВЛК, чи можу я обгрунтовано відмовитися від нього, посилаючись на п. 63 Постанови №560? Адже повістка була виписана ДО моменту, коли бронювання набуло чинності. Я не був визнаний обмежено придатним, ніколи не проходив ВЛК. У мене взагалі немає військового квитка, лише еВОД.
3. Чим для мене потенційно завершиться зустріч із поліцією до моменту зняття з розшуку?

Відповіді юристів (3)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Дмитре!

    Перш за все, скажу очевидне: Ви заброньовані й, відповідно, Вас не можуть мобілізувати. Це дає Вам певну свободу маневру для подальшої взаємодії з ТЦК з приводу появи червоної стрічки, тобто порушення правил обліку і подання у розшук.

    Принагідно хочу наголосити, що під час бронювання Вас також не можуть направити на проходження ВЛК, але про це пізніше.

    Тепер по суті щодо відповідей на Ваші питання та аналізу запропонованих Вами ж варіантів розв'язання ситуації:

    "Які я бачу варіанти для себе

    1. Спробувати написати листа, визнати вчинення порушення та заплатити штраф. Щоправда я не знаю, яке порушення (бо не знаю тип повістки) і не певен, що це допоможе знятися з розшуку.2. З'явитися до ТЦК самостійно та на місці владнати питання. Скоріше за все заплатити штраф (але це ОК, і я не маю нічого проти)".

    1. Який варіант краще обрати?

    Перш за все треба з'ясувати, що саме стало причиною появи червоної стрічки в Резерві+. Це дійсно можна зробити двома способами: шляхом особистої явки до РТЦК за місцем реєстрації або за допомогою пошти надсиланням до ТЦК запиту щодо підстав оголошення Вас у розшук.

    При використанні запиту, який направляється поштою рекомендованим листом з описом вкладення, в його прохальній частині пропоную вимагати від ТЦК надати відповіді на такі питання:

    "1. Надати інформацію які саме порушення правил військового обліку та коли були виявлені ... районним ТЦК та СП стосовно ПІБ.

    2. Якщо порушення правил військового обліку ПІБ були виявлені у зв’язку із неявкою останнього за повісткою до Дарницького районного у м. Києві ТЦК та СП, надати інформацію щодо наступного:

    реєстраційний номер повістки, яка була вручена (направлена);

    мета виклику до ТЦК та СП;

    місце, день і час явки зазначені у повістці за викликом до ... районного ТЦК та СП;

    дата вручення (надсилання) повістки ;

    підтвердження належного оповіщення про виклик по повістці до районного ТЦК та СП:

    а) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    б) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора:

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день прос тавлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Якщо протягом трьох робочих днів після інформування відділенням поштового зв’язку адресат (одержувач) не з’явився для одержання рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”, працівник об’єкта поштового зв’язку робить позначку “адресат відсутній за зазначеною адресою”, яка засвідчується його підписом з проставленням відбитка поштового пристрою, порядок використання якого встановлюється призначеним оператором поштового зв’язку, і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає такий лист до відправника.

    3. Якщо порушення правил військового обліку були виявлені у зв’язку із неявкою останнього за повісткою, надати належним чином завірені копії наступних підтверджувальних документів:

    1.Рекомендоване повідомлення Укрпошти про вручення поштового відправлення за формою Ф.119.

    2. Довідка Укрпошти про причини повернення (досилання) поштового відправлення за формою ф.20.

    3. Опис вкладення до рекомендованого поштового відправлення за формою ф.107.

    4. Надати інформацію чи подавалося районним ТЦК та СП звернення до національної поліції щодо порушення правил військового обліку або мобілізаційного законодавства ПІБ.

    5. Якщо таке звернення до національної поліції подавалося надати інформацію щодо дати подання такого звернення та номеру звернення.".

    Відповіді на всі вище згадані питання нададуть Вам або Вашому представнику (адвокату) шанс ретельно перевірити законність всіх етапів виклику Вас повісткою та подання до поліції у розшук з боку РТЦК, як також дійти висновку чи є сенс оскаржувати дії ТЦК.

    Якщо все ж таки Ви вирішите з'явитись до ТЦК особисто, - а це Вам абсолютно нічим не загрожує! - наполегливо рекомендую з'совувати такі самі питання, які я зазначив вище.

    Крім того, отримавши відповіді на свої важливі питання Ви матимете докази процедурних порушень згаданим військоматом у разі, якщо справа дійде до судового оскарження.

    Зупинюсь на деяких нормах закону, які Вам допоможуть при аналізі законності дій ТЦК.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    28. Виклик громадян до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки чи їх відділів, відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ під час мобілізації здійснюється шляхом вручення (надсилання) повістки (додаток 1).

    29. У повістці зазначаються:

    прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) і дата народження громадянина, якому адресована повістка;

    найменування районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіонального органу СБУ, що видав повістку;

    мета виклику до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ;

    місце, день і час явки за викликом;

    підпис (кваліфікований електронний підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку, дата підпису;

    реєстраційний номер повістки;

    роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки.

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ надсилається адресату протягом 48 годин після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного з населеного пункту, що є адміністративним центром області, визначається протягом семи діб, а з інших населених пунктів - протягом десяти діб від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".

    Пам'ятайте, що повістка вважається врученою належним чином, якщо після отримання поштового повідомлення про рекомендований лист з повісткою Ви не з'явились за нею до поштового відділення протягом 3 днів. Після того повістка повертається адресату, тобто в ТЦК.

    Вам також треба знати: якщо справа дійде до складання протоколу та постанови про порушення обліку, ось загальна інформація, яка при тому Вам знадобиться:

    "1. Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».

    Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.

    «Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

    Постанова повинна містити:

    найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

    дату розгляду справи;

    відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

    опис обставин, установлених під час розгляду справи;

    зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

    прийняте у справі рішення».

    Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.

    Строки притягнення до адміністративної відповідальності:

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    «Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.

    Оскаржити можливо майже будь яку постанову, але, як я і зазначив вище, потрібно знати деталі справи для того, аби визначити стратегію оскарження".

    Перевіривши законність виклику повісткою Ви повинні в залежності від результату або оскаржити постанову ТЦК про порушення правил обліку в судовому порядку, або заплатити штраф.

    Крім того, після вирішення усіх питань, пов'язаних із порушенням правил обліку, Вам треба подати до ТЦК заяву про зняття з розшуку

    В той самий час, якщо з'ясується, що всі дії ТЦК були законні, рекомендую скористатися можливістю щодо визнання адміністративної відповідальності справедливою і добровільної сплати половини штрафу, тобто 8,5 тисяч гривен. Згадана можливість тепер передбачена статтею 300-3 КУпАП, в якій зокрема зазначається:

    "У разі якщо постанова про накладення штрафу за правопорушення, передбачене статтями 210 і 2101 КУпАП, винесена в порядку, передбаченому статтею 279-9 КУпАП, та особа протягом 10 календарних днів з дня набрання такою постановою законної сили сплатила не менше ніж 50% розміру штрафу, така постанова вважається виконаною".

    Який із зазначених варіантів буде краще врешті-решт обирати Вам.

    2. Якщо виявиться, що мова йшла саме про ВЛК, чи можу я обгрунтовано відмовитися від нього, посилаючись на п. 63 Постанови №560? Адже повістка була виписана ДО моменту, коли бронювання набуло чинності. Я не був визнаний обмежено придатним, ніколи не проходив ВЛК. У мене взагалі немає військового квитка, лише еВОД.

    Перш за все е-ВОД маю таку саму юридичну силу, що і паперовий ВОД. Тож у Вас є військовий квиток!

    Якщо Ви не були визнані в свій час обмежено придатним, то навряд чи це була повістка на проходження ВЛК. Скорше за все це була повістка на уточнення даних. Проте Ви дізнаєтесь про це у ході перевірки дій ТЦК.

    Що стосується відмови від ВЛК, то наразі, коли Вас вже забронювали, Ви маєте повне право відмовитись від проходження ВЛК. Про це, як Ви справделиво відмітили у своєму питання, говорить пункт 63 Постанови КМУ №560. Незалежно від того навіть, що раніше Вас могли направляти на його проходження повісткою.

    3. Чим для мене потенційно завершиться зустріч із поліцією до моменту зняття з розшуку?

    На жаль, не виключаю того, що до вирішення Вами всіх питань із ТЦК з приводу розшуку, зустріч з поліцією (без огляду на наявність бронювання) може закінчитись для Вас доставленням до ТЦК з метою складання протоколу та постанови про адміністративне правопорушення. І це без огляду на ту кричущу обставину. Тому рекомендую якомога скорше виконати алгоритм дій, який я запропонував Вам вище та знятися з Розшуку чи шляхом оскарження майбутньої постанови ТЦК, чи шляхом сплати 50% від розміру мінімальної штрафної санкції, яка зазначена у статті 210-1 КУпАП.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Як давно Ви перебуваєте в розшуку?

    1. Який варіант краще обрати?

    ЯКЩО ХОЧЕТЕ РОЗШУК ЗНЯТИ ШВИДКО - Вам потрібно особисто з'явитися до ТЦК, подати Заяву про визнання правопорушення і надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності, а після отримання постанови оплатити 50% штрафу (8500 грн)

    Розшук не є підставою для анулювання бронювання, тому при особистому візиті до ТЦК Вас не мають права мобілізувати.

    ЯКЩО ХОЧЕТЕ СПРОБУВАТИ ВИРІШИТИ ДАНЕ ПИТАННЯ ДИСТАНЦІЙНО , то відправте на адресу ТЦК, де перебуваєте на військовому обліку, рекомендований лист із проханням виключити помилковий запис про порушення правил військового обліку з Реєстру Оберіг, адже Ви вчасно уточнили дані, не отримували повісток та не отримували від поштового оператора сповіщення, що на Вас чекає повістка. Крім того, цілком можливо, що пройшли строки притягнення до адміністративної відповідальності (якщо в розшуку три місяці).

    На жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже Ви можете отримати війдмову у знятті з розшуку або Вам у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час.

    Якщо персональні запити не дадуть результату (наприклад, отримаєте відмову у виправленні статусу або Вам/ взагалі не дадуть відповідь), то зняття розшуку та статусу про порушення є можливим в таких випадках:

    1. Після закриття справи про адміністративне правопорушення через сплин строків притягнення до адмінвідповідальності (якщо в розшуку більше 3 місяців) або за відсутністю складу правопорушення (якщо Ви не були належним чином оповіщений )
    2. Сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку (можна зі знижкою 50%), або
    3. Оскарження розшуку в судовому порядку.

    Процедура накладення штрафу складається з етапів: подання в розшук, складання протоколу, розгляд справи, винесення постанови про грошовий штраф, сплата штрафу та зняття розшуку.

    ДЛЯ ЗНЯТТЯ З РОЗШУКУ КЕРІВНИК ТЦК ПОВИНЕН ПОДАТИ КЛОПОТАННЯ ДО НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ. НА ЖАЛЬ, НАВІТЬ, ПІСЛЯ ОПЛАТИ ШТРАФУ ДЕЯКІ КЕРІВНИКИ ТЦК НАДАЮТЬ ПЕРЕВАГУ ЗАЛИШАТИ СТАТУС «У РОЗШУКУ» , ЩОБ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ‘ЯЗАНИЙ НЕ МІГ НОРМАЛЬНО ПЕРЕСУВАТИСЬ ТА ОТРИМУВАТИ АДМІНІСТРАТИВНІ ПОСЛУГИ ПОКИ ОСОБИСТО НЕ ПРИБУДЕ ДО ТЦК.

    ПРОТЕ, відповідно до нового закону https://sud.ua/uk/news/publication/328359-preziden... відбулася суттєва зміна процедури накладення грошового штрафу та зняття розшуку ТЦК. Даний закон передбачає зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема випадки, коли протокол про адміністративні правопорушення може не складатись. Також передбачається, що розгляд адміністративної справи, накладення та сплата штрафу за порушення правил військового обліку можуть відбуватись дистанційно.

    Відповідно до нових змін, протокол про адміністративне правопорушення не складається , якщо особа подала відповідну заяву, в якій вона не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності.

    Таку заяву можна буде подати особисто до ТЦК за місцем перебування на військовому обліку або через мобільний застосунок Резерв+ (в разі технічної можливості). Заяву необхідно подати ДО моменту розгляду адміністративної справи. У заяві необхідно прописати згоду на розгляд адміністративної справи дистанційно без присутності та згоду на притягнення до адміністративної відповідальності.

    Наслідки подання заяви до районного ТЦК та СП

    Після отримання заяви, начальник районного ТЦК та СП протягом 3 днів виносить постанову про накладення грошового штрафу без присутності військовозобовʼязаного. В постанові визначається мінімальний розмір грошового штрафу (17 000 грн), який необхідно буде сплатити протягом наступних 30 днів.

    Постанова про накладення грошового штрафу може надійти на поштову адресу, мобільний застосунок Резерв+ або електронну пошту. У разі сплати штрафу протягом наступних 10 днів надається знижка у розмірі 50% (8500 грн).

    Після сплати грошового штрафу, квитанцію про оплату необхідно надати до районного ТЦК та СП. Сплата штрафу є підставою для зняття розшуку, а відповідно відмітки в Резерв+ про порушення правил військового обліку.

    2. Якщо виявиться, що мова йшла саме про ВЛК, чи можу я обгрунтовано відмовитися від нього, посилаючись на п. 63 Постанови №560? Адже повістка була виписана ДО моменту, коли бронювання набуло чинності. Я не був визнаний обмежено придатним, ніколи не проходив ВЛК. У мене взагалі немає військового квитка, лише еВОД.

    При діючому бронювання Вас не мають права направляти на ВЛК, адже згідно пункту 63 постанови КМУ 560 Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд НЕ НАПРАВЛЯЮТЬСЯ, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом, або були визнані обмежено придатними та не проходили повторний медичний огляд з метою визначення їх придатності до військової служби (за винятком тих, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю), або самостійно виявили бажання пройти медичний огляд.

    Якщо ж незважаючи на норми законодавства Вам вручать направлення, то Ви можете звернутись зі скаргою на ДІЇ ТЦК до поліції або Міноборони.

    Проте, якщо Ви відмовитесь від направлення на ВЛК, то будьте готові, що ТЦК спробуть Вас оштрафувати. Але, даний штраф Ви можете оскаржити у судовому порядку.

    3. Чим для мене потенційно завершиться зустріч із поліцією до моменту зняття з розшуку?

    На даний час, якщо Ви натрапите на ТЦК та при перевірці військово-облікових документів виявиться, що Ви порушуєте правила військового обліку та перебуваєте у розшуку - працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть Вас затримати та доставити до наближчого ТЦК.

    Це буде тривати поки ТЦК не знімуть статус про порушення в Резерв+ та не повідомлять Національну поліцію про відсутність підстав для Вашого адміністративного затримання.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Питання.1. Який варіант краще обрати?

    На мій погляд, на початку варто спробувати дистанційні методи вирішення питання, адже не просто так відомі купа випадків про мобілізацію заброньованих осіб. Тим паче, що Ваше бронювання вийшло легальним з великим натягом.

    Але якщо Ви не знаєте досконало підставу для розшуку, тоді спочатку варто звернутися до ТЦК та СП із запитом щодо причин розшуку та отримання копії повістки, якщо така Вам надходила. І лише після того, на мій погляд, доречно подавати заяву про визнання факту правопорушення.

    Ці всі моменти робляться дистаційно, шляхом листування з ТЦК та СП. Але є момент - чи взагалі відповідає на листи Ваш ТЦК, ось за це не можу нічого сказати.

    2. Якщо виявиться, що мова йшла саме про ВЛК, чи можу я обгрунтовано відмовитися від нього, посилаючись на п. 63 Постанови №560? Адже повістка була виписана ДО моменту, коли бронювання набуло чинності. Я не був визнаний обмежено придатним, ніколи не проходив ВЛК. У мене взагалі немає військового квитка, лише еВОД.

    Юридично - так, але знаю купу випадків з практики, які зовсім не відповідають даній нормі з постанови КМУ. Взагалі, на мій погляд, ця норма в деяких випадках просто "мертва".

    3. Чим для мене потенційно завершиться зустріч із поліцією до моменту зняття з розшуку?

    Ви будете затримані та доставлені до ТЦК. Знову ж таки, мобілізувати Вас не мають ПРАВА, але права наразі можуть суттєво порушуватися, а тому будьте обачні.

    З повагою! Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України