Задайте вопрос юристу

931 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 26 июня 2025, вопрос №138761 340₴

Чи залишається обов’язок військовозобов’язаного повідомляти ТЦК про зміну сімейного стану, якщо ТЦК має доступ до відповідної інформації через державні реєстри, і чи можливе накладення штрафу в такому випадку?

Добрий день!

Підкажіть, будь ласка, як правильно тлумачити ситуацію щодо обов’язку військовозобов’язаного повідомляти ТЦК про зміну сімейного стану (наприклад, після укладення шлюбу). З одного боку, цей обов’язок прямо передбачений, з іншого — згідно з приміткою до ст. 210 КУпАП, штраф не накладається, якщо ТЦК має можливість отримати відповідну інформацію з Єдиного державного реєстру призовників.

Чи можна вважати, що на практиці, якщо ТЦК має доступ до даних РАЦСу (тимпаче, що РАЦС також повідомляє про реєстрацію шлюбу), і не було умисного приховування інформації, то підстави для накладення штрафу відсутні?
Чи в реальності все ж практика інша

Ответы юристов (5)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Остапе!

    Чи залишається обов’язок військовозобов’язаного повідомляти ТЦК про зміну сімейного стану, якщо ТЦК має доступ до відповідної інформації через державні реєстри.

    Ні, Ви не маєте такого обов'язку відповідно до Правил військового обліку. Ви зобов'язані повідомити ТЦК про зміну місяця проживання, номеру телефону та електронної адреси.

    Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;

    за місцем роботи (навчання) - в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров’я незалежно від підпорядкування і форми власності;

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів;

    4) проходити медичний огляд та лікування в закладах охорони здоров’я згідно з рішеннями комісій з питань взяття на військовий облік, направлення для проходження базової військової служби або військово-лікарських комісій районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров’я СБУ, а у розвідувальних органах - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії розвідувальних органів;

    5) проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов’язок у запасі, проходити службу у військовому резерві;

    7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;

    8) у випадку зміни персональних даних, зазначених у пунктах 7 (місце проживання та місце перебування) та 7-1 ( номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти) частини першої статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”, повідомляти про такі зміни в семиденний строк через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста або особисто шляхом прибуття до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки чи його відділу (для військовозобов’язаних та резервістів СБУ чи розвідувальних органів - до відповідного органу СБУ чи розвідувального органу України). Такі персональні дані можуть повідомлятися не частіше ніж один раз на сім днів через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    , і чи можливе накладення штрафу в такому випадку?

    Неможливо, оскільки відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Згідно пункту 57 вищенаведеної Постанови КМУ №1487:

    "Органи державної реєстрації актів цивільного стану подають в семиденний строк відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, відповідним підрозділам розвідувальних органів відомості про акти цивільного стану щодо призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 21)".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЗАКОН ЗОБОВ'ЯЗУЄ ВАС ПРОІНФОРМУВАТИ ТЦКСП ПРО ОДРУЖЕННЯ.

    Згідно з ч. 9 ст. 11 ЗУ Про Державну реєстрацію актів цивільного стану, з метою забезпечення ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомості про фізичних осіб, що містяться в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян, в електронній формі передаються до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів в обсягах даних, зазначених у ст. ст. 7, 14 закону України Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Попри те, що РАЦС повідомляє органи ТЦК та СП про зміну цивільного стану військовозобов’язаної особи, зокрема про одруження, все одно необхідно звернутися до ТЦК особисто для засвідчення цих змін та оновлення військово-облікових даних.

    Порядок дій військовозобов’язаного за зміни цивільного стану:

    • Військовозобов’язаний повинен звернутися до ТЦК за місцем реєстрації або фактичного проживання.
    • Для засвідчення змін необхідно подати оригінал свідоцтва про шлюб та інші необхідні документи, які можуть містити паспорт, військовий квиток тощо.
    • Представник ТЦК здійснює необхідні зміни у військово-облікових документах особи.

    Відповідно до ч. 8 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у випадку зміни персональних даних, зазначених у пунктах 7, 7-1 ч. 1 ст. 7 закону України Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів, призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    • повідомляти про такі зміни в семиденний строк через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;
    • особисто, прибувши до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки чи його відділу (для військовозобов’язаних та резервістів СБУ чи розвідувальних органів – до відповідного органу СБУ чи розвідувального органу України).

    Такі персональні дані можуть повідомлятися не частіше ніж один раз на сім днів через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У пунктах 7, 7-1 ч. 1 ст. 7 закону України Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів зазначено, що до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:

    • місце проживання та місце перебування;
    • номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти.

    У пункті 8-1 ч. 1 ст. 7 закону України Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів зазначено, що до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:

    • відомості про сімейний стан особи;
    • відомості про членів її сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження) – виключно за згодою призовника, військовозобов’язаного, резервіста

    ---

    НЕ ВСІ ТЦКСП МАЮЬТЬ ДОСТУП ДО "Державного реєстру актів цивільного стану".

    А ОТ ПРИТЯГНУТИ ВАС ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МОЖУТЬ ТІЛЬКІ В ТОМУ РАЗІ, ЯКЩО У ТЦКСП НЕМАЕ ДОСТУПУ ДО "Державного реєстру актів цивільного стану".

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, Остапе!

    Такий обов'язок залишається, адже згідно ч.11 ст. 38 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" Призовники, військовозобов’язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв’язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.

    ПРОТЕ ВАС НЕ МОЖУТЬ ПРИТЯГНУТИ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, ЯКЩО ЧЕРЕЗ ЯКІСЬ ПРИЧИНИ ВИ НЕ ПОВІДОМИТЕ ТЦК ПРО УКЛАДЕННЯ ШЛЮБУ, АДЖЕ:

    1. Згідно ПРИМІТКИ до статті 210 КУпАП - положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    2. Згідно ч.4 ст.38 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" Органи реєстрації актів цивільного стану зобов’язані в семиденний строк надати відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінню або регіональним органам Служби безпеки України, відповідному підрозділу розвідувальних органів України відомості про події та дії, що нерозривно пов’язані з призовником, військовозобов’язаним, резервістом, його батьками та членами сім’ї (дружиною (чоловіком), дітьми) та підлягають обов’язковому внесенню до Державного реєстру актів цивільного стану громадян (відомості про народження фізичної особи, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну прізвища, власного імені та по батькові, смерть).

    ВЖЕ Є ДОСТАТНЬО СУДОВИХ РІШЕНЬ, ДЕ СУД ВІДМІНЯВ НЕЗАКОННІ ШТРАФИ ТЦК https://sud.ua/uk/news/publication/304961-begat-do...

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, ОСТАПЕ! Так, така вимога залишилась на жаль і існувала усе життя з моменту незалежності України. І всі її завжди порушували, включаючи органи ДРАЦС, які теж з 1991 року зобов"язані повідомляти ці дані. Але теоретично за порушененя цієї вимоги ТЦК не має права штрафувати згідно з приміткою до ст. 210, 210-1 КУпАП. Звісно штрафує, бо ТЦК закон не писаний, власне як і його керівникам та юристам з сумнівною освітою та здатністю до правозастосування. Якщо суд нормальний, то він застосовує примітку і скасовує штраф. А хто боїться йти до суду - той платить штраф і вибачте "співає сумних пісень про важку кріпацьку долю вдома на кухні" чи щасливих пісень, перебуваючи за кордоном та радіючи, що не в Україні.

    Цей обов"язок передбачений у ч. 11 ст. 38 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу"

    11. Призовники, військовозобов’язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв’язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.

    {Частина одинадцята статті 38 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3633-IX від 11.04.2024}

    Як бачимо в законі стільки всього понапрописували, що людина має тільки і жити під кабінетами ТЦК, щоб виконати закон і все про себе повідомити. Особливо норма про стан здоров"я цікава. Тобто це кожен має узгоджувати і лікарняні з керівником ТЦК? Ну, а як тоді розуміти зміну стану здоров"я.

    Ось сьогодні в мене голова болить через геомагнітні бурі, то мені треба про зміну стану здоров"я повідомляти ТЦК чи ні?

    А якщо серйозно, то такі широкі обов"язки абсолютно не переслідують легітимну мету та неконституційні. Але мають місце і ТЦК це використовує зараз регулярно, щоб людину зробити усюди винною та підвести під мобілізацію, обіцяючи створити нестерпні умови цивільного життя.

    Так от, в минулому році, щоб ТЦК не сильно людей тероризувало - депутати прийняли так звану примітку - уточнення до ст. 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за якими ТЦК штрафує людей на 17-34 тисячі.

    Примітка. Положення статей 210, 210 - 1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Але маю відзначити, що у 2024 році ТЦК ломали комедію з розповідями, що у них немає ніяких доступів, які передбачає закон і це все не правда, а тому примітка не застосовується. Деякі суди йшли на ці провокації з боку ТЦК та не застосовували примітку.

    Зараз же ТЦК як правило і на суди не ходять, бо їм немає чого сказати.

    Та й з запровадженням електронних відстрочок, які передбачають доступ ТЦК до даних Державного реєстру актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) якось підмиває їх неправдиві доводи про відсутність доступу до реєстрів, адже постанова КМУ № 560 прямо каже про такий доступ як наявний у ТЦК.

    Відповідно до ч.3 ст. 13 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів» (далі - Закон № 1951-VIII) до Реєстру вносяться відомості, визначені статтею 6 цього Закону, одержані від призовників, військовозобов`язаних та резервістів або шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені частиною третьою статті 14 цього Закону.

    Відповідно до ч.3 ст.14 Закону № 1951-VIII актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною.

    Перелік органів, від яких органи ведення Реєстру одержують відповідну інформації наведено у абзацах від третього до двадцятого частини третьої статті 14 Закону №1951-VIII.

    Зокрема, абзац 3 ч. 3 ст. 14 Закону № 1951-VIII визначає Органи ведення Реєстру одержують в електронному вигляді від:

    1) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, - відомості, зазначені у пунктах 1 - 5, 8, 81, 10, 11 частини першої статті 7 цього Закону;

    Однак, це були б не наші депутати та великі юристи Міністерства оборони, якби знову не наробили помилок.

    І тепер відомості про сімейний стан - це пункт 8-1 ч. 1 ст. 7 Закону.

    8-1) відомості про сімейний стан особи та відомості про членів її сім'ї (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження) - виключно за згодою призовника, військовозобов'язаного, резервіста;

    (статтю 7 доповнено пунктом 81 згідно із Законом України від 30.03.2021 р. N 1357-IX, пункт 81 частини першої статті 7 у редакції Закону України від 05.06.2024 р. N 3783-IX).

    Звісно ТЦК має доступ до цих даних, але реально можуть посилатися на те, що вони формально по закону не отримують такі дані від ДРАЦС.

    Навіщо тоді Заява на шлюб містить відомості про військовий облік - незрозуміло.

    Відповідно до ч. 9 ст. 11 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану"

    З метою забезпечення ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомості про фізичних осіб, що містяться в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян, в електронній формі передаються до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів в обсягах даних, зазначених у статтях 7, 14 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів".

    {Статтю 11 доповнено новою частиною згідно із Законом № 1357-IX від 30.03.2021}

    Водночас, органи ДРАЦС як і інші державні органи діють на підставі інструкцій, а не законів. А тому при укладенні шлюбу як мабуть усі чули - вимагають військово-облікові документи та заповнювати їх реквізити при поданні заяви на шлюб, спираються в першу чергу не на закон, а на Правила державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджені Наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5 (в редакції від 05.12.2024 р.)

    Органи державної реєстрації актів цивільного стану повідомляють районні (міські) військові комісаріати про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені призовників і військовозобов’язаних, їх смерті, вилучення військово-облікових документів, пільгових посвідчень, а також про зміну прізвища, імені, по батькові та інших даних зазначених осіб.

    {Абзац пункту 9 розділу І в редакції Наказу Міністерства юстиції № 616/5 від 21.02.2017}

    25. Відділи державної реєстрації актів цивільного стану зобов’язані в семиденний строк після проведення державної реєстрації розірвання шлюбу військовозобов'язаних або призовників надіслати про це повідомлення районним (міським) військовим комісаріатам за місцем перебування таких осіб на військовому обліку (додаток 7).

    {Пункт 25 глави 3 розділу ІІІ в редакції Наказу Міністерства юстиції № 616/5 від 21.02.2017}

    Додаток 7 до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні

    ПОВІДОМЛЕННЯпро державну реєстрацію шлюбу (розірвання шлюбу), смерті, зміни імені, вилучення військово-облікових документів, пільгових посвідчень призовників та військовозобов’язаних

    {Додаток в редакції Наказів Міністерства юстиції № 3307/5 від 24.12.2010, № 616/5 від 21.02.2017, № 3548/5 від 13.11.2017; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2690/5 від 28.08.2019}

    ОТЖЕ, громадянин не має бути винним у неузгодженій нормотворчій діяльності різних міністерств та інших центральних органів влади. Це раніше вони були біднесенькі на зарплатні 3 тисячі гривень. А зараз ім платять немаленькі зарплати, але відповідальність на себе державні службовці та міністри брати як не хотіли при 3 тисячах зарплати, так і при сотнях тисяч не хочуть.

    Ситуація щодо сімейного стану (як бачимо) неоднозначна, а тому може тлумачитись по-різному.

    На мій погляд щоб формально виконати вимогу - можна надіслати повідомлення про зміну сімейного стану на офіційну електронну пошту ТЦК за місцем обліку. Це буде достатнім для суду, якщо вони щось собі надумають, адже в цих правовідносинах не вказано, що не діють вимоги Закону України "Про звернення громадян", які дають право звертатися на офіційну адресу електронної пошти до органів державної влади, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) - ч. 6 ст. 5 Закону про звернення громадян.

    Ел.адресу свого ТЦК можете знайти у списку за посиланням у офіційному Довіднику Міністерства оборони України від 18.06.2025 р..

    https://mod.gov.ua/diyalnist/normativno-pravova-ba...

    Як приклади застосування судами України примітки до ст. 210, 210-1 КУпАП можу навести.

    Рішення Богодухівського районного суду Харківської області від 29.01.2025 р. по справі № 613/119/25 (набрало законної сили 10.02.2025 р.)

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/124784839

    ЩОДО СПРАВ ПРО НЕПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ЗМІНИ У СІМЕЙНОМУ СТАНІ Я ЗНАЙШОВ У РЕЄСТРІ за 2024 -2025 рр. дуже багато справ. І дуже багато відмов.

    Рішення Кілійського районного суду Одеської області від 08.05.2025 по справі № 502/874/25, якою постанову ТЦК було скасовано.

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/127176537

    Та рішення Чугуївського районного суду Харківської області віл 24.12.2024 р. по справі № 636/7422/24, яким у скасуванні постанови ТЦК було відмовлено.

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/124040906

    Як бачимо, у кожного судді свої підходи до законності. Одні судять по закону, інші просто обслуговують систему, яка сплачує їм зарплатню і все.

    Відповідно до вимог ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Слід відзначити, що в теорії адміністративного права під триваючим правопорушенням розуміють тривале невиконання вимог правової норми у вигляді дії або бездіяльності. Характер триваючого правопорушення оцінюється судом в кожному конкретному випадку індивідуально.

    Верховний Суд у постанові від 11.04.2018 у справі N 804/401/17 виснував, що триваюче правопорушення - це проступок, пов`язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених законом. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно вчиняє правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків. Триваюче правопорушення припиняється лише у випадку усунення стану за якого об`єктивно існує цей обов`язок, виконанням обов`язку відповідним суб`єктом або припиненням дії відповідної норми закону.

    Суди Львівщини за моєю інформацією подібні справи не розглядали. хоча з тих чи інших причин постанови ТЦК оскаржувались і оскаржуються.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Підкажіть, будь ласка, як правильно тлумачити ситуацію щодо обов’язку військовозобов’язаного повідомляти ТЦК про зміну сімейного стану (наприклад, після укладення шлюбу). З одного боку, цей обов’язок прямо передбачений, з іншого - згідно з приміткою до ст. 210 КУпАП, штраф не накладається, якщо ТЦК має можливість отримати відповідну інформацію з Єдиного державного реєстру призовників.Чи можна вважати, що на практиці, якщо ТЦК має доступ до даних РАЦСу (тимпаче, що РАЦС також повідомляє про реєстрацію шлюбу), і не було умисного приховування інформації, то підстави для накладення штрафу відсутні?Чи в реальності все ж практика інша

    Обов'язок то залишається, але як вірно Ви помітили, невиконання цього обов'язку доволі рідко тягне за собою притягнення особи до адміністративної відповідальності. Все чере примітку до статті 210 КУпАП. Тому де-юре треба повідомляти, але де-факто притягти до штрафу доволі складно.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    З повагою! Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України