Начните консультацию с юристом онлайн
Колишній чоловік прописався в квартиру, на яку він, з покійною матерью, получав ордер 1988 руку. Але він виписався з цієї квартири у 2015 року, и потім без моєї згоди прописався обратно у 2017 році. Лицевой рахунок на мені. Мав-ли право колишній чоловік прописатися в квартирі на основі ордера і без моєї згоди?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Юрист, г. Полтава, 5 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Так, чоловік мав право на вселення та реєстрацію місця проживання у квартирі. На жаль, Ваша згода у таких випадках не вимагається.
На підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради видає громадянинові ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення.
Для реєстрації місця проживання (перебування) особа або її законний представник (представник), уповноважена особа житла або уповноважена особа спеціалізованої соціальної установи, закладу для бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг з проживанням подає:
1) заяву за формою згідно з додатками 2, 3 і 8;
2) паспортний документ особи або довідку про звернення за захистом в Україні (для осіб, які реєструють місце перебування);
3) свідоцтво про народження (для дітей віком до 14 років), крім іноземців та осіб без громадянства, або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;
4) довідку про реєстрацію особи громадянином України (у разі здійснення вперше реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років, у свідоцтві про народження якої зазначено, що батьки або один із батьків є іноземцем чи особою без громадянства);
5) документи, що підтверджують:
право на проживання (перебування) в житлі, зокрема свідоцтво про право власності, ОРДЕР, договір оренди (найму, піднайму), договір найму житла у гуртожитку (для студентів), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші підтверджуючі документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за згодою власника (співвласників) житла, наймача та членів його сім’ї, уповноваженої особи житла (зазначені документи та згода не вимагаються під час реєстрації місця проживання (перебування) малолітніх та неповнолітніх дітей за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або законних представників (представників), або одного з них.
6) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору (не подається у разі здійснення реєстрації місця перебування);
7) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Дякую, Вам!!
Юрист, г. Полтава, 5 лет опыта
Общаться в чатеБудь ласка! Успіхів Вам!
Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
ДЛЯ ПРОПИСКИ В 2017 РОЦІ НЕОБХІДНО БУЛО ДОДАТИ ДО ЗАЯВИ ОРДЕР НА КВАРТИРУ.
ВАШ ЧОЛОВІК БУВ ВПИСАНИЙ В ОРДЕР - ОТЖЕ ВІН МАВ ПРАВО ПРОПИСАТИСЯ В КВАРТИРІ.
ТЕ ЩО КОМУНАЛЬНІ РАХУНКИ ОФОРМЛЕНІ НА ВАС, ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАЛО НА ЙОГО ПРАВО НА ПРОПИСКУ В КВАРТИРІ.
Дякую, Вам!!
Адвокат, г. Николаев, 34 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Олена!
Так, на жаль, Ваш чоловік мав право зареєструвати місце проживання у квартирі на підставі ордеру без Вашої на те згоди.
На підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради видає громадянинові ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення.
Ордер вручається громадянинові, на ім'я якого він виданий, або за його дорученням іншій особі. При одержанні ордера пред'являються паспорти (або документи, що їх замінюють) членів сім'ї, включених до ордера.
Відповідно до виданого ордера в передбачене в ньому житлове приміщення вселяються як громадянин, що одержав ордер, так і члени його сім´ї, зазначені в ордері. Згідно п. 72 Правил квартирного обліку при вселенні в надане жиле приміщення громадянин здає ордер у житлово-експлуатаційну організацію, а за її відсутності - відповідному підприємству, установі, організації. Ордер зберігається, як документ суворої звітності. Одночасно подаються паспорти усіх членів сім´ї, включених до ордера, з відміткою про виписку з попереднього місця проживання.
Для реєстрації місця проживання особа має подати документи, що підтверджують право на проживання в житлі, адреса якого реєструється для проживання (свідоцтво про право власності, ордер, договір оренди (найму, піднайму), договір найму житла у гуртожитку (для студентів), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші підтверджуючі документи).
У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за згодою власника (співвласників) житла, наймача та членів його сім’ї, уповноваженої особи житла (зазначені документи та згода не вимагаються під час реєстрації місця проживання (перебування) малолітніх та неповнолітніх дітей за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або законних представників (представників), або одного з них.
З повагою, адвокат Айвазян.
Дякую, Вам!!
Адвокат, г. Николаев, 34 года опыта
Общаться в чатеПрошу, Олена! Був радий допомогти!
Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта
Общаться в чатеЄдиною підставою для вселення у житлове приміщення є ордер, який видається виконавчим органом місцевої ради на підставі рішення про надання житлового приміщення у будинках громадського чи державного житлового фонду. Ордер на жиле приміщення є адміністративним актом, що видається виконавчим органом місцевого самоврядування до компетенції якого входить вирішення питань, пов´язаних з наданням житлових приміщень.
Ордер видається за єдиною формою, що встановлена у додатку N 7 до Правил квартирного обліку. Бланк ордера складається із самого ордера і його корінця. Ордер видається громадянину, на ім´я якого він виписаний, а корінець залишається у виконкомі, що видав ордер.
Обов´язковими реквізитами ордера є: вказівка в ньому на орган, що його видав; дата видачі; номер і серія ордера; прізвище, ім´я і по батькові громадянина, якому виданий ордер, і склад його сім´ї; їх прізвища, імена, по батькові і родинні відносини з громадянином, на ім´я якого виданий ордер; характеристика наданого житлового приміщення. Ордер повинний бути підписаний головою виконавчого органу місцевої ради і скріплений печаткою цього органу.
Відповідно до виданого ордера в передбачене в ньому житлове приміщення вселяються як громадянин, що одержав ордер, так і члени його сім´ї, зазначені в ордері.
Дякую, Вам!!
Адвокат, г. Чернигов, 7 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Оскільки ордер на квартиру був виданий у 1988 році на вашого колишнього чоловіка та його матір, він зберіг право користування житлом, навіть після тимчасової виписки у 2015 році. Відповідно, у 2017 році він мав законне право повторно зареєструватися у цій квартирі на підставі ордера, навіть без Вашої згоди, якщо право користування офіційно не було втрачено (наприклад, через рішення суду).
Навіть якщо лицевий рахунок оформлений на вас, це не скасовує його прав, якщо він зазначений в ордері як співнаймач або член сім’ї наймача. У такій ситуації припинити його право користування можна лише за рішенням суду - наприклад, якщо він фактично не проживав тривалий час або втратив зв’язок із житлом.
З повагою!
Юрист, г. Днепр, 25 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Звичайно таке право він мав.
Згідно ст. 58 Житлового кодексу України на підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради видає громадянинові ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення.
Ордер є адміністративним актом індивідуального характеру виконкому районної, міської, районної в місті Ради (орган місцевого самоврядування), до компетенції якого входить його видача на вселення громадянина у зазначене в ньому житлове приміщення. Ордер породжує, з одного боку, адміністративно-правові відносини між виконкомом та житлово-експлуатаційною організацією (підприємством, іншим органом), куди він здається, а з іншого - цивільно-правові відносини між громадянином і зазначеними організаціями, які зобов`язані після вселення особи у надане житло укласти з ним договір найму щодо цього жилого приміщення.
Ордер - це наказ (вказівка), доручення уповноваженого органу місцевого самоврядування, адресоване житлово-експлуатаційній організації (іншому органу) вселити особу у певне жиле приміщення. Через видачу ордера у заінтересованої особи за своєю правовою природою виникають публічно-правові відносини з органом, що видав такий ордер, без надання права вимоги до третіх осіб.
Ордер на жиле приміщення може бути визнано недійсним у судовому порядку у випадках подання громадянами не відповідаючих дійсності відомостей про потребу в поліпшенні житлових умов, порушення прав інших громадян або організацій на зазначене в ордері жиле приміщення, неправомірних дій службових осіб при вирішенні питання про надання жилого приміщення, а також в інших випадках порушення порядку і умов надання жилих приміщень.
Вимогу про визнання ордера недійсним може бути заявлено протягом трьох років з дня його видачі.
Адвокат, г. Киев, 12 лет опыта
Общаться в чатеДобрий день, у Вашій ситуації значення має те, що ордер на жиле приміщення є єдиною законною підставою для вселення та реєстрації місця проживання у квартирі, яка надана з державного або громадського житлового фонду. Видає його виконавчий комітет відповідної ради на підставі рішення про надання житла. Ордер оформлюється за встановленою формою в ньому вказуються дані особи, якій він виданий та членів її сім’ї, характеристика житлового приміщення і він обов’язково підписується головою виконкому та скріплюється печаткою. Саме цей документ дає право не лише самому одержувачу, а й членам його сім’ї, зазначеним у ордері також вселитися до наданої квартири без необхідності отримувати додаткову згоду від інших у тому числі від тих, хто вже проживає у приміщенні. Після отримання ордера він подається до житлово-експлуатаційної організації, а також разом із паспортами членів сім’ї для зняття з попереднього місця реєстрації та оформлення нової. Для реєстрації місця проживання подаються документи, що підтверджують право на житло зокрема сам ордер, договір найму чи оренди, рішення суду або інші підтверджуючі документи. Якщо таких документів немає тоді потрібна згода власника або співвласників але ця вимога не стосується випадків, коли реєстрація проводиться на підставі ордера, виданого органом місцевого самоврядування. Також слід врахувати, що ордер може бути визнаний недійсним у судовому порядку, якщо під час його отримання були подані неправдиві відомості порушено права інших громадян чи організацій або допущено інші порушення при наданні житла. Зробити це можна протягом трьох років з моменту видачі ордера. Тобто якщо ордер був виданий належним чином, Ваш чоловік мав повне законне право і на вселення, і на реєстрацію свого місця проживання у квартирі, а ваша згода для цього йому взагалі не була потрібна.
З Повагою, адвокат Середницький Є.В.