Задайте питання юристу

940 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 28 липня 2025, питання №140066 650₴

Знаття статусу "службова" з квартири у військовому містечку

Доброго дня. Квартира знаходиться в військовому селищі Дніпропетровської області, отримана в 1990 році, на ордері відмітка - службова. Відмітка намальована від руки, не штамп, як зазвичай це робиться, чи був офіційний наказ, я не знаю і в яких архівах це можна дізнатися.

Мама (власниця квартири) пропрацювала в школі містечка безперервно 24 роки (трудова на руках), вийшла на пенсію за вислугою років. Квартира передана на баланс територіальної громади, але статус службової не знят автоматично, тому не можлива приватизація. Для знаття статусу селищній раді потрібно клопотання від КЕЧ м. Дніпро (цим органом видавалась квартира), але КЕЧ відмовляється зі своєї ініціативи це робити і відправляє всіх цивільних до суду. Сільрада при наявності рішення суду зніме статус і проведе приватизацію.
Ось і основна задача - зробити всі необхідні запити, підготувати пакет документів, заяву до суду і супроводжувати весь процес.
Фізично я і мама знаходимось в Києві. Де краще звертатися до суду теж питання. Можливо я ще не бачу якісь нюанси. (паспорт БТІ вже готовий)
Буду вдячна за відповіді та пропозиції з вказанням суми оплати за ваші послуги.

Відповіді юристів (5)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЩОБ МАТИ ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ДО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ НЕОБХІДНО:

    1. ОФІЦІЙНА ВІДМОВА МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ, З ПОСИЛАННЯМ, ЩО КВАРТИРА Є "СЛУЖБОВОЮ" ТА НАЛЕЖИТЬ КЕЧ ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ.

    2. ОФІЦІЙНА ВІДМОВА КЕЧ ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ ЗНЯТИ З КВАРТИРИ СТАТУС "СЛУЖБОВА".

    ЗВЕРТАТИСЯ НЕОБХІДНО ДО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ, КОТРИЙ ЗНАХОДИТЬСЯ В М.ДНІПРО.

    Судовий порядок оскарження

    Спосіб подання позовної заяви:Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

    Строк для подання позовної заяви:Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.

    Строк розгляду позовної заяви:Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.

    В позовній заяві зазначаються:найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

    повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

    зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;

    зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

    виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

    відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;

    відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

    перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

    у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;

    у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;

    власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.

    До позовної заяви додається:документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

    Інші додатки:У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Ольга!

    До категорії «службового житла» відносяться жилі приміщення, які належать підприємствам, організаціям, держ. установам, і надаються у тимчасове користування співробітникам. Зазвичай потреба в забезпеченні працівника таким житлом виникає в силу характеру трудових/ службових обов'язків. Передусім, йдеться про необхідність знаходитися поблизу місця роботи.

    Згідно із частиною другою статті 121 ЖК Української РСР службові жилі приміщення надаються за рішенням адміністрації підприємства, установи, організації, правління колгоспу, органу управління іншої кооперативної та іншої громадської організації.

    Згідно з п. 2 ст. 2 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду " квартири (кімнати, будинки), віднесені у встановленому порядку до числа службових, не підлягають приватизації.

    Отже, Ви можете приватизувати дану квартиру тільки після того, як її статус "службової" буде знятий.

    Законом України «Про приватизацію державного житлового фонду» передбачено, що приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на те органами, що створюються державними органами виконавчої влади на місцях чи органами місцевого самоврядування, а також державними підприємствами, організаціями, установами, в повному господарському віданні або оперативному управлінні яких перебуває державний житловий фонд.

    Ст. 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» визначено такі основні умови, виключно з дотриманням яких може відбутись приватизація:

    • здійснення приватизації уповноваженими на це органами;
    • згода всіх повнолітніх членів сім’ї;
    • постійне проживання у цій квартирі (будинку), житловому приміщенні у гуртожитку;
    • згода тимчасово відсутніх членів сім’ї, за якими зберігається право на житло.

    Першою умовою для проведення приватизації є її здійснення уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.

    Відповідно до статей 1, 3, 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», приватизація державного житлового фонду здійснюється на підставі рішень відповідних органів приватизації, що приймаються не пізніше місяця з дня одержання заяви громадянина.

    Мама (власниця квартири) пропрацювала в школі містечка безперервно 24 роки (трудова на руках), вийшла на пенсію за вислугою років. Квартира передана на баланс територіальної громади, але статус службової не знят автоматично, тому не можлива приватизація.

    На жаль, це дійсно так, допоки квартира має статус "службового приміщення" її приватизація неможлива.

    Для знаття статусу селищній раді потрібно клопотання від КЕЧ м. Дніпро (цим органом видавалась квартира), але КЕЧ відмовляється зі своєї ініціативи це робити і відправляє всіх цивільних до суду. Сільрада при наявності рішення суду зніме статус і проведе приватизацію.

    Аби житло можна було приватизувати, першим кроком має бути виведення його з числа службових. Відповідно до Положення № 37 (Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, затверджене постановою Ради Міністрів УРСР від 4 лютого 1988 року № 37) підставами для виключення квартири з числа службових є: відсутність потреби у подальшому використанні житла у якості службового; виключення у встановленому порядку житла з числа службових.

    Виключення житла з числа службових здійснюється за клопотанням адміністрації органу, закладу, установи, підприємства.

    Виключення жилого приміщення з числа службових провадиться на підставі клопотання підприємства, установи, організації рішенням виконавчого комітету відповідної районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів.

    Отже, особа, яка бажає приватизувати службове житло, повинна звернутися до керівництва підприємства, установи чи організації, яке надавало службове приміщення, з проханням виключити житло із службового житлового фонду у зв`язку з відсутністю потреби в його використанні в статусі службового.

    Відповідно до частини першої статті 123 ЖК України порядок користування службовими жилими приміщеннями встановлюється законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР.

    Відповідно до пункту 2 Положення № 37 службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв`язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Через це зазначені приміщення повинні знаходитися у безпосередній близькості від дільниці, яка ними обслуговується (їх робочого місця).

    Пунктом 3 Положення № 37 визначено, що жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів за клопотанням адміністрації підприємства, установи, організації. В тих випадках, коли підприємство, установа, організація розташована на території одного населеного пункту (району в місті), а жиле приміщення на території іншого, рішення про його включення до числа службових приймається виконавчим комітетом Ради народних депутатів за місцем знаходження приміщення.

    Згідно з пунктом 6 Положення № 37 жиле приміщення виключається з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також у випадках, коли в установленому порядку воно виключено з числа жилих. Сам по собі факт проживання в службових жилих приміщеннях робітників і службовців, які припинили трудові відносини з підприємством, установою, організацією, а також громадян, яких виключено з членів колгоспу, або тих, які вийшли з колгоспу за власним бажанням, не є підставою для виключення цих приміщень з числа службових.

    Виключення жилого приміщення з числа службових провадиться на підставі клопотання підприємства, установи, організації рішенням виконавчого комітету відповідної районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. У будинках, належних колгоспам, жиле приміщення виключається з числа службових за рішенням загальних зборів членів колгоспу або зборів уповноважених, затверджуваним виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів.

    Про виключення жилого приміщення з числа службових у журналі обліку службових жилих приміщень робиться відповідна відмітка.

    Отже, враховуючи викладене, вирішення питання про виключення житлового приміщення із числа службових можливо лише при наявності клопотання адміністрації підприємства, яке використовує вказане житлове приміщення як службове.

    Чинним законодавством не передбачені правові норми, які зобов`язували б власника житлового приміщення, яке належить до службового житлового фонду, виключити його із цього фонду, а сам лише факт проживання особи в службовому житловому приміщенні не є підставою для виключення його із числа службових.

    Справа № 344/16855/24 Провадження № 2/344/847/25 https://youcontrol.com.ua/ru/catalog/court-documen...

    Ось і основна задача - зробити всі необхідні запити, підготувати пакет документів, заяву до суду і супроводжувати весь процес.

    Для того, аби звертатись до суду Вам необхідна письмова відмова сільради про виключенні житла із службового житлового фонду на підставі того, що відсутнє клопотання від КЕЧ.

    Як також, письмова відмова КЕЧ у наданні відповідного клопотання до сільської ради про виключення квартири зі службового фонду.

    Фізично я і мама знаходимось в Києві. Де краще звертатися до суду теж питання. Можливо я ще не бачу якісь нюанси. (паспорт БТІ вже готовий).

    До суду потрібно звертатись або за місцем реєстрації Вашої матері, або за місцезнаходженням відповідача. Тож, я так розумію, що це буде Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

    Адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача. У разі невизначеності КАС України територіальної підсудності адміністративної справи така справа розглядається адміністративним судом за вибором позивача (підсудність справ за вибором позивача).

    Буду вдячна за відповіді та пропозиції з вказанням суми оплати за ваші послуги.

    Питання щодо вартості послуг не обговорюється юристами/адвокатами цього сайту у публічній площині.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Середницький Євгеній Вікторович

    Добрий день. Доки квартира має статус службової, ніякої приватизації провести не можна. Законом таке житло надається працівникам установи чи організації для тимчасового проживання і залишається у статусі службового доти, доки відповідний орган, що його надав, не звернеться з клопотанням про зняття цього статусу. Навіть якщо людина давно вже не працює, проживає там роками і квартира передана на баланс громади, сама по собі ця обставина не знімає її зі службового фонду. Для того щоб це житло можна було приватизувати, спочатку треба домогтися його виключення зі службового фонду. Відповідно до положення, яке діє ще з радянських часів і зараз застосовується на підставі Житлового кодексу, службове приміщення може бути виключене, якщо відпала потреба у його використанні. Це робиться за клопотанням тієї установи або органу, який надавав квартиру. У Вашому випадку, оскільки квартира колись була видана КЕЧ, вони мають підготувати клопотання до виконкому чи ради громади, щоб житло виключили зі службового фонду. Але на практиці часто КЕЧ відмовляється робити це з власної ініціативи та радить звертатися до суду. Якщо є така відмова, наступним кроком є письмове звернення до сільської чи міської ради про зняття статусу. У разі отримання офіційної відмови через відсутність клопотання від КЕЧ, у Вас виникає право звернутися до адміністративного суду. Важливо отримати обидві відмови і від КЕЧ, і від органу місцевого самоврядування, тому що саме на їх підставі суд буде перевіряти законність бездіяльності та зобов’язувати ці органи вчинити необхідні дії. Після отримання рішення суду сільська рада на його підставі виключає квартиру зі службового фонду, і тільки після цього можна розпочати процедуру приватизації відповідно до ЗУ "Про приватизацію державного житлового фонду". Щодо підсудності, оскільки відповідачем фактично буде орган, який знаходиться у Дніпрі, а спір стосується дій чи бездіяльності органу влади, справу можна подати або за місцем Вашої реєстрації, або за місцем знаходження відповідача. Як правило такі справи розглядає окружний адміністративний суд у Дніпрі. Позов до суду подається письмово і в ньому потрібно викласти які саме дії Ви оскаржуєте та чому полягає порушення Ваших прав і що просите суд зробити. Строк звернення- шість місяців з моменту, коли стало відомо про відмову чи бездіяльність. До заяви треба додати копії всіх відмов, документи, що підтверджують право користування житлом, і квитанція про сплату судового збору. Я хочу наголосити, що навіть при наявності довгого трудового стажу Вашої матері і передачі житла громаді, автоматичного зняття статусу службового не відбувається, тому єдиний реальний шлях отримати письмові відмови і через адміністративний суд зобовязати органи зняти цей статус. Після цього у Вас з’являється право приватизувати квартиру за загальною процедурою.

    З Повагою, адвокат Середницький Є.В.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Згідно законодавства, квартири, які офіційно визнані службовими у встановленому законом порядку, не підлягають приватизації.

    Проте є два способи вирішити Ваше питання:

    1. Виключити житло зі складу службового фонду та повернути його у власність держави або територіальної громади, а потім ініціювати процес приватизації
    2. Відразу ініціювати процес приватизації, а якщо селищна рада відмовить, то оскаржувати її дії судовому порядку, якщо не було рішення виконкому про віднесення квартири до службового житла.

    При першому варіанті, Вашій матері потрібно звернутися до керівництва КЕЧ з клопотанням виключити його зі статусу службового.

    На даному етапі проблемним є той факт, що вирішення вказаного питання повністю залежить від волі керівництва КЕЧ. Жодних правових засобів для зобов’язання вчинити таку дію законодавством не передбачено.

    У разі надання згоди КЕЧ на виключення житла з числа службового, ними подається відповідне клопотання до виконавчого комітету

    Якщо КЕЧ відмовляє, то потрібно отримати письмову відмову та оскаржувати її у судовому порядку.

    Пунктом 6 постанови Ради Міністрів РСР «Про службові житлові приміщення» від 4 лютого 1988 р. №37, передбачено, що

    жиле приміщення виключається з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також у випадках, коли в установленому порядку воно виключено з числа жилих. Сам по собі факт проживання в службових жилих приміщеннях робітників і службовців, які припинили трудові відносини з підприємством, установою, організацією, а також громадян, яких виключено з членів колгоспу, або тих, які вийшли з колгоспу за власним бажанням, не є підставою для виключення цих приміщень з числа службових.

    В другому випадку оскаржувати відмову в приватизації на підставі того, що житло не віднесено до числа службового в установленому законом порядку (без прийняття рішення згідно із ч. 1 ст. 118 ЖК Української РСР)

    Слід звернути уваги на правову позицію, викладену в рішенні Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 26 серпня 2015 року у справі №6-6875св15№6-6875св15, яким ВССУ скасував рішення судів нижчих інстанцій про відмову в задоволенні позову про визнання відмови у проведенні приватизації незаконною, визнання за позивачкою права на приватизацію житлового приміщення та зобов'язання провести приватизацію вказаної квартири та вказав, що вирішуючи вказаний спір, місцевий суд залишив поза увагою той факт, що матеріали справи не містять підтверджень про віднесення в установленому порядку квартири АДРЕСА_1 до службового житла, оскільки відповідного рішення згідно із ч. 1 ст. 118 ЖК Української РСР Виконавчим комітетом не приймалося. При цьому вказав, що посилання суду першої інстанції на те, що попереднім наймачам було видано ордер на спірне житлове приміщення як службове, саме по собі та за відсутності відповідного рішення виконавчого комітету органу місцевого самоврядування і відомостей щодо перебування його на обліку службових жилих приміщень, правового значення для визначення статусу цього житла не має, враховуючи й те, що позивачка користується ним на підставі окремого договору найму та у трудових відносинах з ДП «Коломийське лісове господарство» не перебуває.

    Підсумовуючи викладене можна казати, що у Вашої матері в будь-якому випадку є шанс на отримання службового житла у власність шляхом приватизації.

    Проте, сам шлях до набуття права власності на службову квартиру може відрізнятися в залежності від того чи було законно здійснене переведення квартири у статус службової чи ні.

    З повгаою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    У будь-якому випадку, треба пробувати виключати квартиру із статусу "службової".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про приватизацію державного житлового фонду

    Стаття 3. Способи приватизації

    Приватизація здійснюється шляхом:

    безоплатної передачі громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр загальної площі на наймача і кожного члена його сім'ї та додатково 10 квадратних метрів на сім'ю;

    продажу надлишків загальної площі квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках громадянам України, що мешкають в них або перебувають в черзі потребуючих поліпшення житлових умов.

    Передача у власність громадян житлових приміщень у гуртожитках здійснюється з одночасною передачею їм у спільну сумісну власність допоміжних приміщень (приміщень загального користування).

    Стаття 6. Безоплатна передача квартир (будинків) незалежно від розміру їх загальної площі

    1. Незалежно від розміру загальної площі безоплатно передаються у власність громадян займані ними:

    однокімнатні квартири;

    квартири (будинки), одержані у разі знесення або відселення всіх сімей з будинків (частин будинків), які належали їм на праві власності, якщо колишні власники не одержали за ці будинки (частини будинків) грошової компенсації;

    квартири (будинки), в яких мешкають громадяни, котрим встановлена ця пільга Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";

    квартири (будинки), в яких мешкають громадяни, удостоєні звання Героя Радянського Союзу, Героя Соціалістичної Праці, нагороджені орденом Слави трьох ступенів, ветерани Другої світової війни, воїни-інтернаціоналісти, особи з інвалідністю I і II груп, особи з інвалідністю з дитинства, ветерани праці, що пропрацювали: не менше 25 років - жінки, 30 років - чоловіки, ветерани Збройних Сил та репресовані особи, реабілітовані згідно із Законом України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років";

    {Абзац п'ятий пункту 1 статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2325-VIII від 13.03.2018, № 2443-VIII від 22.05.2018}

    квартири (будинки), в яких мешкають сім'ї загиблих при виконанні державних і громадських обов'язків та на виробництві;

    квартири (будинки), в яких мешкають військовослужбовці, котрим встановлена пільга Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей";

    квартири (будинки), в яких мешкають багатодітні сім'ї (сім'ї, що мають трьох і більше неповнолітніх дітей).

    ...

    Стаття 8. Організація проведення приватизації та оформлення права власності

    1. Приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.

    2. Передача квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках здійснюється в спільну сумісну або часткову власність за письмовою згодою всіх повнолітніх членів сім'ї, які постійно мешкають у цій квартирі (будинку), житловому приміщенні у гуртожитку, в тому числі тимчасово відсутніх, за якими зберігається право на житло, з обов'язковим визначенням уповноваженого власника квартири (будинку), житлового приміщення у гуртожитку.

    3. Передача квартир (будинків) у власність громадян здійснюється на підставі рішень відповідних органів приватизації, що приймаються не пізніше місяця з дня одержання заяви громадянина.

    Передача житлових приміщень у гуртожитках у власність мешканців гуртожитків здійснюється відповідно до закону.

    4. Підготовку та оформлення документів про передачу у власність громадян квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках може бути покладено на спеціально створювані органи приватизації (агентства, бюро, інші підприємства).

    5. Передача квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках у власність громадян з доплатою, безоплатно чи з компенсацією відповідно до статті 5 цього Закону оформляється свідоцтвом про право власності на квартиру (будинок), житлове приміщення у гуртожитку, яке реєструється в органах приватизації і не потребує нотаріального посвідчення.

    6. Оплата вартості приватизованого житла може провадитись громадянами в розстрочку на 10 років за умови внесення первинного внеску в розмірі не менше 10 відсотків суми, що підлягає виплаті. При цьому громадянин дає органу приватизації письмове зобов'язання про погашення суми вартості, що залишається несплаченою.

    7. Органи приватизації, що здійснюють приватизацію державного житлового фонду, мають право на діяльність по оформленню та реєстрації документів про право власності на квартиру (будинок), житлове приміщення у гуртожитку.

    8. Вартість послуг з оформлення документів на право власності на квартиру (будинок), житлове приміщення у гуртожитку оплачується громадянами за розцінками, що встановлюються місцевими органами виконавчої влади.

    9. Державний житловий фонд, який знаходиться у повному господарському віданні або оперативному управлінні державних підприємств, організацій та установ, за їх бажанням може передаватись у комунальну власність за місцем розташування будинків з наступним здійсненням їх приватизації органами місцевої державної адміністрації та місцевого самоврядування згідно з вимогами цього Закону.

    У разі банкрутства підприємств, зміни форми власності, злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу або ліквідації підприємств, установ, організацій, у повному господарському віданні яких перебуває державний житловий фонд, останній (у тому числі гуртожитки) одночасно передається у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських рад.

    Нежилі приміщення житлового фонду, які використовуються підприємствами торгівлі, громадського харчування, житлово-комунального та побутового обслуговування населення на умовах оренди, передаються у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських Рад народних депутатів.

    Порядок передачі житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні підприємств, установ чи організацій, у комунальну власність визначається Кабінетом Міністрів України.

    10. Органи приватизації, органи місцевого самоврядування не мають права відмовити мешканцям квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках у приватизації займаного ними житла, крім випадків, передбачених законом.

    Всьог доброго! Успіхів.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України