Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
945 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Вітаю, шановне юридичне панство. Склалася цікава ситуація: оновлював дані через Резерв+ більше року тому, після цього цілий рік був статус "На обліку", а 28.07.25 виявилось, що ТЦК звернувся до поліції через мій розшук для складання протоколу.
За військовою ВЛК обмежено придатним не був (проходив у 2018-му році поліцейську ВЛК, де отримав обмежену придатність, але саме в Резерв+ жодної ВЛК не відображало), при цьому порушень військового обліку цілий рік не було, та навіть в застосунку з цим все в порядку.
Можливо, на адресу мого проживання була надіслана повістка поштою, про яку мені не повідомили жодні посадові особи ані з пошти, ані з ТЦК? Номер телефону я не змінював з 2006-го року, а з початку мобілізації ТЦК жодного разу мені навіть не телефонували. Повісток не отримував, зі служби був звільнений через службову невідповідність ще у 2016-му році після того, як свої 3 роки контракту відслужив.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
У витягу з Дії розшуку немає.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВ дії Ви можете побачити кримінальний розшук, яким "розшук ТЦК" не є.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Алексе!
В чому саме Ваше питання? Як видалити дані про розшук із Єдиного державного реєстру чи на якій підставі дані про порушення правил ВО з'явилися в останньому?
З повагою, адвокат Айвазян.
Яка є процедура оскарження цього "розшуку", оскільки єдиним можливим його фактором могла бути лише повістка через пошту, щодо якої не було жодного оповіщення? Чи, можливо, це була навмисна дія посадової особи ТЦК, щоб внести відомості для розшуку без жодної повістки? Тоді у суді вони мають доводити свої дії?
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіМожливо і перше, і друге.
Щодо процедури оскарження:
По-перше, потрібно звернутись до ТЦК письмово із запитом (самостійно або за допомогою Вашого адвоката) та з'ясувати причину подання Вас у розшук. Після того можна буде рухатись далі.
Отже, варіант перший визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К (зараз проходить бета тестування у Резерв+ сплати такого штрафу для тих, хто не з'явився за повісткою). Обіцяють, що розшук буде зніматись при тому автоматично.
Проте, можливість сплати штрафу через Резерв+ буде залежати від того, які саме правила ВО Ви порушили. Якщо порушення не пов'язане із неявкою за повісткою, то подати заяву про визнання останнього Ви не зможете саме через Резерв+ й прийдеться це робити шляхом надсилання заяви до ТЦК Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення.
Стаття 279-9 КУпАП. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву:
"У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.
Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.
У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".
Варіант другий не передбачає сплату штрафу. Очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Отже, можна звернутись до суду та оскаржити дії ТЦК. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції, це без урахування апеляційної скарги з Вашого боку (якщо рішення не на Вашу користь) або ж боку ТЦК (якщо рішення на Вашу користь). У разі подання апеляційної скарги додавайте ще два місяці.
Варант третій - це подання заяви до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення Вами правил ВО, на підставі того, що такі дані не можуть бути внесені до Єдиного державного реєстру без наявності протоколу або ж постанови.
Якщо ТЦК виконає Ваше прохання, то питань немає, якщо ж ні, - подати скаргу до обласного ТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий. З приводу строків: 30 днів на розгляд заяви в ТЦК та 30 днів на розгляд скарги в ОТЦК.
З приводу доказування:
Суб’єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
З повагою, адвокат Айвазян