Задайте питання юристу

946 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 15 серпня 2025, питання №140797 350₴

Бездіяльність МТЦК чи правомірні дії

Всім доброго дня
Коротке введу в тему

1.08 тцк отримали заяву на продовження відстрочки ( УКРПОШТА )
Відстрочка вже мені надавались не вперше!
Відстрочка по студентству ( заклад без довідки ЄДЕБО )
Заява складена відповідно з дотриманням всіх вимог

8.08 тцк отримав адвокатський запит письмовий та електронний


15.08 жодної відповіді


Питання:

Не розглядають бо через Укрпошту ?
Не розглядають бо перегружені роботою?
Не розглядають бо так захотіли ?

По закону їхні дії тягнуть на скаргу в обласне тцк

Але хочу дізнатись чи на практиці у вас таке було ?

Відповіді юристів (6)

    Братченко Віра Юріївна

    Доброго дня, Андрію!

    Згідно пункту 1 частини 3 статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури.

    Довідка про здобувача освіти за даними єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО), згідно з додатком 9 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації з зазначенням про непорушення послідовності є обов'язковою для надання відстрочки. Якщо заклад відсутній у ЄДЕБО у нього відсутня або призупинена ліцензія на надання освітніх послуг.

    Можливо змінилось керівництво ТЦК та СП, або у зв'язку з встановленням факту безпідставного надання Вам відстрочки від призову по мобілізації раніше наразі призначено службове розслідування та відкладено розгляд запиту по суті.

    • Андрій Клієнт 3 години тому

      маю рішення суду де є розʼяснення, що маю право на відстрочку навіть не маючи довідки ЄДЕБО

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, АНДРІЙ! Це Ваше питання? https://uristy.ua/ua/question/140580

    СКОРІШЕ ДРУГИЙ АБО ТРЕТІЙ ВАРІАНТ.

    • Не розглядають бо перегружені роботою
    • Не розглядають бо так захотіли , адже місцеві ТЦК - це царі й боги і їм закон не писаний.

    Якщо запит адвоката не розглядають, то це питання честі та адвокатської репутації самого адвоката.

    Державою і законом надано інструмент притягнення суб"єктів владних повноважень до відповідальності за ненадання відповітей на запити адвокатів. Хай адвокат подає заяву до органу адвокатського самоврядування і керівника ТЦК мають оштрафувати.

    Чи бояться? Ну тоді це не адвокатура, а збіговисько боягузів. Тоді виникає питання про сенс існування такої адвокатури. В СРСР при репресіях теж типу були адвокати типу Медведчука у Василя Стуса. Для галочки.

    Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 24 Закону № 5076-VI, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов’язані не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.

    Як бачите закон вказує, що запит обробляється 5 робочих днів.

    Невідомо коли адвокат і у який спосіб нраправив запит та чи отримав його ТЦК.

    Також невідомо чи відправив ТЦК відповідь на запит звичайною поштою, а не електронною.

    Ось і рахуйте, що запит може оброблятися і туди-сюди їхати по пошті 2-3 тижні.

    В той же час відповідно до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за неправомірну відмову в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, а також надання інформації, що не відповідає дійсності, на адвокатський запит на посадову особу може бути накладено штраф.

    Якщо строки надання відповіді порушені, чому адвокат не ініціює притягнення керівника ТЦК та СП до адмін.відповідальності по ст. 212-3 КУпАП?

    Припускаю, що адвокат має виконати свою роботу за яку отримав гроші, а не просто змінювати адвоката і кожному дарувати гроші. Тоді це вже не адвокатура, а якесь шахрайство виходить. Бо сенс адвокатського запиту саме в наданні правової допомоги, а не просто послуги запиту.

    Це вже привід до дисциплінарної відповідальності адвоката, який фактично торгує запитами, а не надає реальну правничу допомогу відповідно до Закону та Конституції.

    Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 212-3 КУпАП (порушення права на інформацію), у частині, що стосується порушення права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (далі – Закон) складають голова Ради адвокатів Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя та/або уповноважений(і) відповідною радою член(и) ради адвокатів (далі – уповноважена особа).

    Тобто тут вже все на совісті саме адвокатури. І виправдання що органи влади невчасно складають протоколи та направляють їх до суду - не є виправданням, бо протоколи складає саме адвокатське самоврядування.

    Ви впевнені, що запит реально подавався? На жаль дуже багато шахраїв на ринку юридичних послуг. Особливо онлайн.

    Якщо дійсно подавався. то треба спонукати ТЦК діяти та відповідати. Притягати керівника ТЦК до відповідальності за ненадання відповіді на запит за ст. 212-3 КУпАП.

    Звернення до обласного ТЦК та СП з вимогою навести лад з виконанням законодавства у їх структурному підрозділі - відповідно міському / районному РТЦК та СП.

    В той же час не розумію чому фахівці сайту мають робити роботу адвоката, якому Ви заплатили за запит. Нам ніхто гранти на юридичну допомогу не дає і послуги не оплачує. Якось виглядає щиро кажучи не дуже з точки зору адвокатської етики.

    "Торгівля" адвокатськими запитами є порушенням Правил адвокатської етики та може призвести до дисциплінарної відповідальності адвоката. Така діяльність не сумісна з професійними обов'язками адвоката і може бути підставою для застосування дисциплінарних стягнень, таких як попередження, зупинення права на заняття адвокатською діяльністю або навіть позбавлення права на заняття адвокатською діяльністю.

    Тож якщо адвокат боїться, то або не слід працювати адвокатом, або не треба принаймні братися за роботу, яку не здатен довести до кінця.

    Принаймні за невиконаний запит адвокат мав би повернути гроші. Усвідомлюю реалії та що адвокати скоріше зараз заробітчани й за копійку вдавляться. Але в пристойних країнах так робиться. Наприклад я зараз в Німеччині. Тут так. В США так само. Це і є цивілізація, а не імітація.

    Як відповідав у попередньому питанні - треба розбиратися що там з судовими тяганинами у Вашого закладу освіти. СКОРІШ ЗА ВСЕ МОВЧАННЯ ПОВ"ЯЗАНЕ З ЦИМ. МОЖЛИВО МОН ВИГРАВ СУД У ЗАКЛАДУ ОСВІТИ.

    Бо не думаю, що ТЦК просто не продовжило б Вам відстрочку, якби все було як раніше. Хоча звісно буває всяке. Якщо особливо змінюється керівництво.

    Хтось з адвокатів на жаль заробляє гроші на пусто-порожніх запитах і не здатен відстояти свою репутацію та свій запит... А хтось потім має гадати на "кавовій гущі", що собі думали в ТЦК ігноруючи запити та не продовживши відстрочку.

    В будь-якому разі якщо строк для продовження відстрочки вже настав - Ви маєте право оскаржувати до обласного ТЦК порушення законодавства щодо розгляду заяв та запитів.

    ТЦК як державний орган має належним чином надавати відповідь на звернення. Якщо у них немає часу - це їх проблеми. ТЦК ж не турбує те, що у громадян є певні поважні причини. То чому громадян має турбувати, що ТЦК не здатне виконувати свою роботу?! - Хай залучають тітуханів не до вручення повісток на вулиці та бусифікацій, а волонтерів для діловодства... Фактично штат ТЦК достатній, якщо не по вулицям ходити та в автобусах людей викрадати, а займатися передбаченою законодавством роботою ТЦК, в тому числі наданням відповідей на звернення та продовженням відстрочок.

    Перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період здійснюється протягом п’яти днів у разі:

    • подання військовозобов’язаним заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період;
    • видання указу Президента України про проведення мобілізації (продовження строку проведення мобілізації);
    • надходження звернення органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування;
    • отримання офіційної інформації (повідомлення) про втрату особою законних підстав для відстрочки.

    У разі виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період комісія при територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (комісія Центрального управління або регіонального органу СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) скасовує таку відстрочку протягом семи днів з дати виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки.

    ...

    Відомості про надання або скасування відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період заносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів у день оформлення довідки про надання відстрочки (додаток 6) або в день надсилання повідомлення про скасування відстрочки (додаток 10) засобами поштового зв’язку на адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (за умови її уточнення) або адресу електронної пошти, зазначеної у заяві про надання відстрочки (додаток 4), або повідомлення засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    У разі неможливості провести перевірку наявності у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів та інших державних реєстрів або баз (банків) даних територіальний центр комплектування та соціальної підтримки (Центральне управління або регіональні органи СБУ чи відповідний підрозділ розвідувальних органів) повідомляє такому військовозобов’язаному засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку про необхідність надання ним відповідних підтвердних документів для продовження раніше наданої відстрочки.

    {Пункт 60 в редакції Постанови КМ № 1558 від 31.12.2024}

    (абз.14-19, 28 - 29 п. 60 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 р. в ред. від 31.07.2025 р.)

    На практиці це може тривати і до двох тижнів. Але це відверте порушення законодавства.

    Вибачте, на сайті дуже багато клієнтів і іноді все не запам"ятаєш. Ви не спілкувалися з ТЦК? Вони Вам не казали, що відстрочку надали помилково раніше?

    Щасти Вам у захисті своїх законних прав та інтересів!

    З повагою та розумінням, Я.О. Турчин

    • Андрій Клієнт 3 години тому

      чернівецьке МТЦК

      • Турчин Ярослав Олексійович
        100%

        Зрозуміло. Звертайтесь до фахівців, яких Ви оцінили у минулому питанні або адвоката, якому заплатили не 300 гривень за адвокатський запит та який не здатен відстояти свій запит та притягнути керівника ТЦК до відповідальності за порушення закону.

    • Андрій Клієнт 3 години тому

      ви зробили гарне зауваження

      Я перевіряю інформацію

      Бо мені здається, що буду міняти адвоката адже час я не поверну, а це цінна валюта


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України