Задайте питання юристу

945 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 10 серпня 2025, питання №140580 400₴

Чи безпечно пересуватись з заявою про відстрочку

Доброго дня всім

1.08 - ТЦК отримав заяву про відстрчку
8.08 - ТЦК отримав адвокатський запит

Але відстрочки поки немає
Чи можу я спокійно пересуватись з копією заяви про відсчтроку та квитанціями ( відправка Укрпоштою )
Знаю шо по закону вони не мають права хапати
Знаю шо судова практика стоїть на боці людини, коли хапають людину на вулиці

Питання: Як воно в реальності і який алогоритм дій якщо зустрінусь

Відповіді юристів (22)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Я не раджу Вам цього робити.

    Юридично Ви ще не маєте відстрочки.

    Наслідки можуть бути різні.

    Оскарження дій ТЦК не зупиняє мобілізацію.

    Тому подумайте.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    1.08 - ТЦК отримав заяву про відстрчку 8.08 - ТЦК отримав адвокатський запит Але відстрочки поки немає Чи можу я спокійно пересуватись з копією заяви про відсчтроку та квитанціями ( відправка Укрпоштою ) Знаю шо по закону вони не мають права хапати Знаю шо судова практика стоїть на боці людини, коли хапають людину на вулиці

    Загалом - навіть з відстрочкою наразі пересуватися безпечно не на всі 100 %, на жаль. Ось в такий час ми живемо. Без відстрочки, звісно, Ви ризикуєте. Я не думаю, що може статися щось погане, але все рівно ризик є. Так, можна мати із собою заяву про оформлення відстрочки, є-ВОД із відстрочкою до 07.08, але це все рівно ризик.

    Яким чином Ви раніше оформлювали відстрочку? Також подавали через Укрпошту? Все було нормально?

    Якщо раніше проблем не було і Ви оформлювали відстрочку через Укрпошту, то думаю варто просто почекати пару днів. Адвокатський запит Ви вже подали, думаю скоро має бути відстрочка.

    З повагою!

    • Андрій Клієнт 8 годин тому

      Яким чином Ви раніше оформлювали відстрочку? Також подавали через Укрпошту? Все було нормально?Укрпошта Так все було нормально, як тільки адвокатський запит направляли

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Думаю просто зачекайте, переконаний за пару днів все буде, адже це не перше оформлення Вами відстрочки.

        • Андрій Клієнт 8 годин тому

          третій раз вже + рішення суду

          • Кирда Вячеслав Володимирович

            Тим паче, думаю зачекайте.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, АНДРІЙ! На жаль докази відправки заяви про відстрочку поштою не рятують від бусифікацій та бойовиків ТЦК на вулицях. По-перше ТЦК досі офіційно не визнають можливість подання заяви поштою і в значній частині випадків доводиться йти до окружного адміністративного суду з позовом про визнання бездіяльності ТЦК протиправною та зобов"язання розглянути заяву із врахуванням правових висновків суду.

    По-друге, подання заяви на відстрочку не гарантує недоставлення до ТЦК. Дуже часто у Вас немає розшуку, а після перевірки в планшеті поліцаїв різко з"являється Ваш розшук за вигадане зі стелі порушення. І таке буває.

    Тож по-можливості звісно краще не потрапляти в такі ситуації.

    А якщо вже потрапили, то гарантій ніяких. Бувають випадки, що людей просто викрадають з вулиці навіть без перевірки документів, якщо цим пройдисвітам треба виконати план по мобілізації. Самі ж вони не бажають їхати на нуль, тож і цинічно виловлюють простих непідготовлених цивільних.

    Для перспектив відстрочки треба розуміти який пакет документів та яким чином Ви відправляли. Чи додали Ви до нього роздрукований еВОД.

    Без цього на жаль ТЦК формально відписуються, що без військово-облікового документу відстрочку мають права не надавати.

    ОТЖЕ, ТЦК може формально відмовити у прийнятті заяви, якщо не було пред"явлено військово-обліковий документ.

    Це передбачено абзацом 2 пункту 58 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ № 560 від 16.05.2025 р. (редакція від 31.07.2025 р.).

    Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі). Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації в день її подання.

    ТЦК взагалі тлумачить цю норму з моменту її прийняття як таку, що не дозволяє оформити відстрочку ніяк інакше ніж особиста явка.

    Тому й зазначив, що скоріш за все доведеться змушувати ТЦК прийняти документи і розглянути заяву в Дніпропетровському окружному адміністративному суді.

    Ось ще в 2024 році представник "бандформування" ТЦК писав, що вони не приймають поштою заяви на відстрочку.

    https://nv.ua/ukr/ukraine/events/mobilizaciya-2024...

    І незважаючи на сотні судових рішень, які вказують, що ТЦК незаконно тлумачить норми права, адже жоден закон не забороняє подання поштою заяви на відстрочку, адже оскільки немає прямої заборони - діє норма Закону України "Про звернення громадян", тобто право на подання заяви особисто як через канцелярію органу влади, так і поштою, ба більше - ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ.

    Крім того саме орган влади має довести, що особа не особисто подала заяву. Проте нікчемне ТЦК ще жодного разу не ініціювало судову експертизу підписів заявників, не подала жодної заяви в поліцію про кримінальне правопорушення, виявлене ними - а саме на їх думку підробка підпису на заяві.

    Тобто фактично ТЦК діє як злочинці, не у законний спосіб, узурпувавши повноваження слідчо-правоохоронних та судових органів влади в Україні.

    Але якщо раніше сумнів викликала лише норма Постанови 560 з формулюванням "військовозобов’язані особисто подають заяву" (п. 58 Постанови), то в січні 2025 року в Постанові з'явилась нова норма, яка звучить "Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі). Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації в день її подання."

    Оскільки пи відправці поштою очевидно неможливо пред'явити оригінал ВОД, більшість ТЦК та СП вбачають в цьому підтвердження того, що Постанова 560 не дозволяє направляти документи поштою.

    Деякі ТЦК та СП все ще приймають заяви поштою, але таких все менше і менше.

    Зі свого досвіду скажу, що стикались із випадками, коли ТЦК та СП приймав документи поштою, але перестав це робити, коли набули чинності зміни до Постанови.

    Судова практика не є однорідною з цього питання.

    На користь громадянина наприклад можу навести рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.12.2024 р., що набрало законної сили 09.01.2025 р.

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/123653014

    Є в судовій практиці навіть деякі революційні по своїй природі рішення, які ломають усі схеми "бандформування" ТЦК.

    Наприклад - "Відсутність на обліку в ТЦК та подача заяви поштою не є підставою для відмови у відстрочці" - рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2024 р. у справі № 500/6609/24. Рішення набрало законної сили 26.02.2025 р., у зв"язку з поверненням апеляційної скарги ТЦК внаслідок несплати судового збору та відсутності зареєстрованого електронного кабінету в системі Електронний суд ЄСІТС. Тут тільки можна потиснути руку суддям Восьмого апеляційного адміністративного суду за такі рішення.

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/123905642

    Тому якщо хочете швидко та напевно, - подавайте особисто в ТЦК. Якщо вирішуєте відправляти поштою - попереджаю, що може так статись, що заяву розглядати не будуть і доведеться змушувати ТЦК виконувати розпорядження Головнокомандувача ЗСУ щодо затвердження Інструкції з діловодства у ЗСУ та органах військового управління, адже в плані діловодства ТЦК веде себе не як державний орган, а саме як "бандформування".

    Прикро констатувати, але зменшення мобресурсу та фактор СЗЧ на рівні 150 тисяч (офіційно визнано Офісом Генпрокурора) змушують ТЦК діяти методами "гестапо" під час Другої світової війни. А тому про законність говорити не доводиться. Саме тому армію не можна допускати до влади над цивільними, в т.ч. мобілізації та військового обліку, бо у них немає розуміння цінності дотримання законності. й процедур Навіть на рівні дотримання військових Статутів ЗСУ, які мають силу законів України. Є лише привченість виконувати вказівки командирів та начальства будь-якою ціною. Є ціль - немає перешкод. Навіть ціною життя або здоров"я цивільного населення України. Це суть будь-якого військового формування будь-якої країни. Виконувати накази. І записи в Конституції та Статутах про "злочинні накази та можливість їх не виконувати" - мертвонароджені і ніколи в житті не діяли в жодній країні світу. Виконується будь-який наказ. Ну або влаштовується державний переворот, коли накази не виконуються.

    ОТЖЕ, по Вашому питанню немає однозначною відповіді. Як пощастить. Якщо у Вас була відстрочка раніше і Ви її лише продовжили, то наявність роздрукованого ВОД, який підтверджував надання відстрочки раніше чи Довідки про відстрочку + Заяви й доказів її направлення на продовження відстрочки - можуть допомогти. Але не довго. Адже формально у ТЦК 5 днів з 07.08.2025 р. на перевірку Ваших підстав для відстрочки і її продовження автоматично, якщо немає потреби в наданні нових документів, про що Вас мали повідомити телефонним зв"язком чи у інший спосіб.

    Тобто новий запис на відстрочку Вам мають зробити в Реєстрі до 12.08.2025 р. включно. До цієї дати можна бути більш-менш спокійним, якщо в Резерв+ зберігається старий запис про відстрочку.

    Якщо запису немає, то ніщо не заважає Вас бусифікувати. І потім ніякий суд не допоможе Вам, бо мобілізація в Україні на думку суддів Верховного Суду - незворотня, а встановлення факту незаконних дій ТЦК не повертає попереднього юридичного становища громадянина до мобілізації.

    Ну це по принципу - якщо поліція вломилася в Вашу оселю і вкрала Ваші гроші, то встановлення факту злочину не є підставою для повернення Вам грошей.

    Ось так і живемо.

    Тому, я не маю морального права Вас обнадіювати. Це виключно людський фактор у спілкуванні з мобільними групами оповіщення та бусифікації ТЦК. Як пощастить. Одних тягнуть, інших - ні. Будь-якої зрозумілої та логічної системи у них немає.

    Щасти Вам у захисті своїх прав!

    З повагою та розумінням, Я.О. Турчин

    • Андрій Клієнт 9 годин тому

      Для перспектив відстрочки треба розуміти який пакет документів та яким чином Ви відправляли. Чи додали Ви до нього роздрукований еВОД.Заява про продовження відстрочки була направлена - вірно Супровідний лист Рішення суду Додатки всі Ну короче як книжка пише

      • Турчин Ярослав Олексійович

        Пане Андрію! Так у Вас заява про продовження відстрочки чи заява про відстрочку направлялась?

        Це має принципове значення.

        Що пише наразі Резерв+? Взагалі відсутній запис про відстрочку? Чи зберігся у Вас попередній ВОД?

        У Вас має бути збережена відстрочка з 7 серпня 2025 року.

        Формально по закону у ТЦК є 5 днів на надання відстрочки на наступні 90 днів.

        Перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період здійснюється протягом п’яти днів (абз.14-18 п. 60 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 р. в ред. від 31.07.2025 р.)

        • Андрій Клієнт 8 годин тому

          Не знав такого моменту Це заява на продовження відстрочки з супровідним листом де все описано та всіма вкладеннямиЩо пише наразі Резерв+? Взагалі відсутній запис про відстрочку? Чи зберігся у Вас попередній ВОД?Після 7.08 зникла відстрочка Резерв без порушень А так то перша відстрочка була з 29.04 по 30.06 друга з 18.07 по 7.08 зараз би мала бути третя

          • Турчин Ярослав Олексійович

            Тоді проблем менше. Заява на відстрочку і на продовження відстрочки - то різні заяви формально. І заяву на продовження ТЦК не має права не приймати поштою. Тобто в цьому плані дискусії немає.

            В той же час, по закону ТЦК має 5 днів на продовження відстрочки. Слідкуйте в Резерв+. Там має з"явитися нова дата.

            А що зараз пише? Відстрочка зі старою датою чи взагалі зникла ?

            Перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період здійснюється протягом п’яти днів у разі:

            • подання військовозобов’язаним заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період;
            • видання указу Президента України про проведення мобілізації (продовження строку проведення мобілізації);
            • надходження звернення органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування;
            • отримання офіційної інформації (повідомлення) про втрату особою законних підстав для відстрочки.

            У разі виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період комісія при територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (комісія Центрального управління або регіонального органу СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) скасовує таку відстрочку протягом семи днів з дати виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки.

            ...

            Відомості про надання або скасування відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період заносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів у день оформлення довідки про надання відстрочки (додаток 6) або в день надсилання повідомлення про скасування відстрочки (додаток 10) засобами поштового зв’язку на адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (за умови її уточнення) або адресу електронної пошти, зазначеної у заяві про надання відстрочки (додаток 4), або повідомлення засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

            У разі неможливості провести перевірку наявності у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів та інших державних реєстрів або баз (банків) даних територіальний центр комплектування та соціальної підтримки (Центральне управління або регіональні органи СБУ чи відповідний підрозділ розвідувальних органів) повідомляє такому військовозобов’язаному засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку про необхідність надання ним відповідних підтвердних документів для продовження раніше наданої відстрочки.

            {Пункт 60 в редакції Постанови КМ № 1558 від 31.12.2024}

            (абз.14-19, 28 - 29 п. 60 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 р. в ред. від 31.07.2025 р.)

            Звісно я не знаю Вашу підставу для відстрочки, тому складно сказати чи взагалі у Вас був / є обов"язок подавати заяву на продовження відстрочки чи це мало відбутися автоматично, але чинні норми з січня 2025 року саме такі.

            В іншому треба слідкувати за Резерв+. Поганий дзвіночок якщо там взагалі пропав запис про право на відстрочку з будь-якою датою.

            • Андрій Клієнт 8 годин тому

              Я відстрочку отримав по навчанню, але через суд п1.ч.3. ст 23 Заяву мушу подавати виключно через пошту в моєму навчальному закладі немає довідки ЄДЕБОВ резерві пусто, але порушення немає

          • Турчин Ярослав Олексійович

            Без запису в Резерв+ всі Ваші заяви ні про що на жаль. Особливо з львівськими РТЦК, які мають нахабність навіть народних депутатів матюччям крити або викрадати співробітників посольства США - бачте їм здалося, що вираз обличчя у громадянина США "український". ТЦК бачте в Україні влада, а нардепи - ніхто, віддавши недоторканість власними ж руками та перетворившись у звичайних кнопкодавів, які нічого не вирішують.

            Оскільки у Вас дуже проблемна ситуація з правом на відстрочку, я б на Вашому місці до вирішення питання та появи в Резерв+ запису про нову дату відстрочки - не потрапляв патрулям на очі. Бо може бути елементарна помста за звернення до суду.

            Чи це просто схема щоб Вас затримати, мобілізувати, а потім відстрочка з"явиться, але уже буде пізно.

            Відстрочки думаєте чому нахабно дають лише на 3 місяці?! - Це схема така у влади, щоб кожні 3 місяці когось із правом на відстрочку висмикувати на мобілізацію. Інакше ніхто б з людей так не знущався.

            Звісно прикро, що у навчальному закладі немає можливості формувати довідки ЄДЕБО.

            Може переведіться до іншого закладу, який надасть можливість оформити відстрочку нормально... без судових тяганин з МОН України.

            Водночас, поцікавтеся який стан справ у закладу. Якщо вони судились з МОН за ЄДЕБО і програли суди, то ТЦК знаючи про це могло відмінити Вам нахабно відстрочку.

            Такі випадки вже були в інших регіонах. Треба більш детально вивчати ситуацію Вашого закладу освіти.

            Оскільки ТЦК закон не писаний, вони вважають себе у праві перестрибувати етап перегляду судових рішень і самостійно людей поновлюють на облік у разі виключення, за бомажкою слідчого про розслідування чогось.. Вирок суду? - Навіщо такі дрібниці. Бомажки слідчого достатньо...

            Так і у Вашому випадку. Якщо заклад освіти програв суд МОН щодо права на доступ до ЄДЕБО, то ТЦК міг без будь-яких переглядів Вашої справи нахабно скасувати відстрочку.

            Або просто скасували і через 5-10 днів внесуть дані з новою датою.

            В будь-якому разі Вам краще побути вдома тиждень - два. Інакше ризики бути протиправно мобілізованим дуже високі. І потім Ви навіть не оскаржите свою мобілізацію. Бо розумники у Верховному Суді наприймали рішення, що мобілізація незворотня, навіть якщо її здійснено незаконно.

            Щиро кажучи дивує адвокат, який подавав запит. Якщо запит проігноровано, чому адвокат не ініціює притягнення керівника ТЦК до відповідальності за це.

            Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 24 Закону № 5076-VI, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов’язані не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.

            Як бачите закон вказує, що запит обробляється 5 робочих днів.

            Невідомо коли адвокат і у який спосіб нраправив запит та чи отримав його ТЦК.

            Також невідомо чи відправив ТЦК відповідь на запит звичайною поштою, а не електронною.

            Ось і рахуйте, що запит може оброблятися і туди-сюди їхати по пошті 2-3 тижні.

            В той же час відповідно до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за неправомірну відмову в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, а також надання інформації, що не відповідає дійсності, на адвокатський запит на посадову особу може бути накладено штраф.

            Якщо строки надання відповіді порушені, чому адвокат не ініціює притягнення керівника ТЦК та СП до адмін.відповідальності по ст. 212-3 КУпАП?

            Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 212-3 КУпАП (порушення права на інформацію), у частині, що стосується порушення права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (далі – Закон) складають голова Ради адвокатів Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя та/або уповноважений(і) відповідною радою член(и) ради адвокатів (далі – уповноважена особа).

            Тобто тут вже все на совісті саме адвокатури. І виправдання що органи влади невчасно складають протоколи та направляють їх до суду - не є виправданням, бо протоколи складає саме адвокатське самоврядування.

            Ви впевнені, що запит реально подавався? На жаль дуже багато шахраїв на ринку юридичних послуг. Особливо онлайн.

            Якщо дійсно подавався. то треба спонукати ТЦК діяти та відповідати. Притягати керівника ТЦК до відповідальності за ненадання відповіді на запит за ст. 212-3 КУпАП.

            Звернення до обласного ТЦК та СП з вимогою навести лад з виконанням законодавства у їх структурному підрозділі - відповідно міському / районному РТЦК та СП.

            Якщо і обласне ТЦК поводить себе як бандформування, а не державний орган, який має діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України, то ефективним (до зміни Уряду) було звернення через Урядовий контактний центр Кабінету Міністрів України.

            https://ukc.gov.ua/

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    В реальності пересуватись без оформленої відстрочки досить ризиковано, навіть, якщо Ви подали документи на відстрочку. Максимальний термін розгляду заяви - 15 днів, тому краще зачекайте.

    Згідно пункту 60 постанови КМУ 560 Під час розгляду документів про відстрочку та після її оформлення Вас не мають права мобілізувати.

    Водночас ніхто не застрахований від неправомірних дій ТЦК, які можуть спробувати будь-кого затримати та доставити до ТЦК.

    Щоб себе убезпечити Вам дочекатися оформлення відстрочки.

    Якщо Вас затримає не поліція, а ТЦК - то зателефонуйте та напишіть заяву в Генеральну прокуратуру, Державне бюро розслідувань, Національну поліцію та повідомляйте про незаконне позбавлення волі/викрадення (стаття 146 ККУ) та перевищення влади чи службових повноважень (стаття 426-1 ККУ).

    Адже затримувати військовозобов'язаних мають ЛИШЕ працівники поліції. При цьому повинен складатися протокол.

    Затримати Вас можуть на першому ж блок-пості. При цьому не обов'язково мати статус у розшуку. Вам можуть вручати повістку, а Ви від неї відмовитесь або вони скажуть, що відмовились і так у них буде право Вас доставити в ТЦК, адже згідно пункту 54 постанови КМУ 560

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть затримати будь-кого та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги). На жаль, на практиці, взагалі нікого не повідомляють.

    Крім того, якщо Вас мобілізують, але з часом у суді визнаєте мобілізацію незаконною, то Вас все рівно не звільнять з військової служби.

    Адже є сумнозвісне рішення Верховного Суду, який виніс рішення, з якого випливає, що встановлення факту грубого порушення ТЦК процедури мобілізації не призводить до звільнення незаконно мобілізованого з військової служби (постанова у справі №160/2592/23 від 5 лютого 2025 року).

    У справі було встановлено протиправні дії ТЦК щодо призову, оскільки не було проведено медичного обстеження ВЛК стану здоров`я позивача.

    Суди першої та апеляційної інстанцій позов проти ТЦК задовольнили. Вони зазначили, що належним відновленням порушених прав позивача є відновлення становища особи, яке існувало до такого порушення прав, а тому необхідно зобов`язати військову частину прийняти рішення про звільнення позивача з військової служби.

    Однак Верховний Суд, серед іншого, зазначив, що таке порушення не є підставою для звільнення позивача з військової служби відповідно до статті 26 Закону «Про військовий обов`язок і військову службу», адже вона визначає виключний перелік таких підстав.

    Втім, Дніпропетровський окружний адмінсуд у справі №160/33452/24 висловив незгоду з позицією Верховного Суду і заявив, що «...дотримується позиції, що протиправні дії не можуть спричиняти правомірних наслідків, а обов`язок доведення придатності особи до військової служби лежить на суб`єкті владних повноважень. Інший підхід суперечив би принципам, які відрізняють суди адміністративної юрисдикції від інших видів юрисдикцій», зазначив суд першої інстанції.

    Крім того, Дніпропетровський окружний адмінсуд висловив цікаву думку про те, що відсутність у статті 26 Закону «Про військовий обов`язок і військову службу» такої підстави для звільнення з військової служби як непроходження позивачем медичного огляду під час його призову є виключно свідченням того, що законодавець при написанні зазначеної норми виключав можливість проходження військової служби особою, яка є непридатною до служби або не пройшла медичний огляд.

    В іншій справі 560/8465/24 йдеться про те, що ТЦК не лише не видав і не надав військовозобов’язаному оповіщення про його виклик і призов, а й здійснив призов без складання будь-яких документів та, відповідно, без надання позивачу жодного документу щодо його військового обліку та призову. У постанові від 16 квітня 2025 року по цій справі Сьомий апеляційний адміністративний суд визнав дії ТЦК щодо призову протиправними. Втім, зі служби звільнити такого мобілізованого неможливо, зокрема, з огляду на позицію Верховного Суду щодо наслідків незаконної мобілізації.

    Проте, на даний час законопроектом 13345 пропонується внести зміни до ч. 4 статті 26 Закону «Про військовий обов'язок і військову службу» щодо звільнення з військової служби за рішенням суду. Даний законопроєкт зареєстровано у Верховній Раді і надано для ознайомлення в комітеті https://itd.rada.gov.ua/BILLINFO/Bills/Card/56533. Тому існує надія, що незаконно мобілізованих все ж будуть звільняти з військової служби.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Андрію!

    Але відстрочки поки немаєЧи можу я спокійно пересуватись з копією заяви про відсчтроку та квитанціями ( відправка Укрпоштою ).

    Які б документи Ви при собі не мали, я би радив по можливості все ж таки обмежати пересування до того моменту, допоки ТЦК не внесе дані про відстрочку у Єдиний державний реєстрі і остання не відобразиться у Резерв+.

    Знаю шо по закону вони не мають права хапатиЗнаю шо судова практика стоїть на боці людини, коли хапають людину на вулиці

    По закону так, не мають права "хапати", якщо людина має при собі військово-обліковий документ та не перебуває у розшуку ТЦК.

    Щодо судової практики, то суди дійсно визнають мобілізацію незаконою, але, на жаль, це не надає права на звільнення с ЗСУ. Тож, чи має таке рішення суду станом на зараз якійсь сенс? Ні, не має. Як зазначив КАС ВС, «процедура призову військовозобов’язаного на військову службу під час мобілізації є незворотною».

    Отже, якщо навчання надає Вам право на відстрочку, то право на звільнення - вже ні.

    Питання: Як воно в реальності і який алогоритм дій якщо зустрінусь.

    В реальності, Вам потрібно дочекатись, коли відстрочка з'явиться у Резерв+. Минулого разу адвокатський запит спрацював і Вам надали відстрочку, тож, сподіваюсь цього разу буде так само. Станом на зараз у Вас й досі "чистий Резерв+"?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Андрій Клієнт 4 години тому
      В реальності, Вам потрібно дочекатись, коли відстрочка з'явиться у Резерв+. Минулого разу адвокатський запит спрацював і Вам надали відстрочку, тож, сподіваюсь цього разу буде так само. Станом на зараз у Вас й досі "чистий Резерв+"?

      Чистий

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Це добре, думаю, якщо б ТЦК хотів, то Ви б вже були у розшуку за непройдену ВЛК. Тож, чекайте на відповідь та все ж таки будьте обережні. Майте при собі всі документи, про які зазначали вище.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО ВИ ВІДПРАВИЛИ ЗАЯВУ НА ВІДСТРОЧКУ ПОШТОЮ, ТО ЦЕ НЕ ПРЕЗВЕДЕ ДО ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ТА НЕ УБЕСПЕЧЕ ВАС ВІД НЕПРИЄМНОГО СПІЛКУВАННЯ З ПРЕДСТАВНИКАМИ ТЦКСП.

    постановою Кабінету Міністрів України

    від 16 травня 2024 р. № 560

    ПОРЯДОК

    проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240560?a...

    Надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення

    56. Відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов'язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов'язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16 - 23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім'я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (військовозобов'язані СБУ чи розвідувальних органів - голові Комісії в Центральному управлінні або регіональному органі СБУ чи відповідному розвідувальному органі) за місцем перебування на військовому обліку заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5.

    Під час подання заяви військовозобов'язаний пред'являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі). Заява військовозобов'язаного підлягає обов'язковій реєстрації в день її подання.

    ЗВЕРТАЮ ВАШУ УВАГУ, ЩО ВИ ЗАБОВЯЗАНІ ПРЕД'ЯВИТИ ВОД ПРИ ПОДАННІ ЗАЯВИ - ДИСТАНЦІЙНО ЦЕ ЗРОБИТИ НЕМОЖЛИВО.

    ЩЕ ГІРШЕ СИТУАЦІЯ, ЯКЩО У ВАС НЕДІЙСНИЙ ВОД.

    ЕЛЕКТРОННИЙ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИЙ ДОКУМЕНТ(ВОД) МАЄ ТАКУ САМУ ЮРИДИЧНУ СИЛУ ЯК І ПАПЕРОВИЙ ВОД.

    САМЕ ГОЛОВНЕ, ЩОБ ЕЛЕКТРОННИЙ ВОД БУВ ДІЙСНИЙ - ПЕРЕВІРТЕ ЦЕ.

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. N 559

    ПОРЯДОК

    оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів

    https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240559?a...

    7. Військово-обліковий документ в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації.

    Формування та відображення військово-облікового документа в електронній формі здійснюється автоматично за умови підключення електронного пристрою до Інтернету та наявності у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів відомостей, визначених у пункті 8 цього Порядку.

    У військово-обліковому документі в електронній формі відображається унікальний електронний ідентифікатор у вигляді двовимірного штрихкоду (далі - QR-код військово-облікового документа).

    Строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у підпунктах 1 - 5, 8, 11 - 13 пункту 8 цього Порядку, на момент зчитування не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військово-обліковий документ в електронній формі вважається недійсним.

    8. Військово-обліковий документ в електронній формі містить такі відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів (за наявності):

    1) прізвище;

    2) власне ім'я (усі власні імена);

    3) по батькові (за наявності);

    4) дата народження;

    5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

    6) окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів;

    7) відомості про результати медичних оглядів, що проводилися з метою визначення придатності до виконання військового обов'язку;

    7-1) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності (зокрема групу інвалідності, причину та строк, на який встановлено інвалідність);

    8) відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;

    9) військове звання (для військовозобов'язаних та резервістів);

    10) військово-облікова спеціальність для військовозобов'язаних та резервістів;

    11) відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);

    12) відомості про перебування на військовому обліку (найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у якому громадянин перебуває або знятий (виключений) з військового обліку, та підстава зняття (виключення) з військового обліку);

    13) відомості щодо звернення або надсилання до Національної поліції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення;

    14) адреса місця проживання;

    15) номери засобів зв'язку;

    16) адреси електронної пошти (за наявності);

    17) дата і час оновлення облікових даних призовником, військовозобов'язаним та резервістом;

    18) дата і час формування військово-облікового документа в електронній формі.

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    • Андрій Клієнт 7 годин тому

      Чому?Якщо я вже відстрочку отримував через пошту Дійсний у мене резерв +

      • Карпенко Андрій Володимирович

        БУЛИ ЗМІНЕНІ ВИМОГИ ЗГІДНО ПОСТАНОВИ 560

        • Андрій Клієнт 4 години тому

          Про які саме ви зміни говорите?

          Подання поштою дозволеноПостанова КМУ № 560 дійсно містить у п. 58 слова «особисто подають» і «пред’являє військово-обліковий документ».Але «особисто подають» не означає фізично з’явитися — це підтверджено судовими рішеннями (наприклад, справа № 420/840/24 від 04.06.2024), де прямо визнано правомірним подання заяви рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

          Якщо мова йде про травневі зміни 16.05.2025 То я подавав заяву Укрпоштою після 16.05.2025 і все було ОКЕЙ

          • Карпенко Андрій Володимирович

            Це у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31.12.2024 р. N 1558).

            Я ВАМ ЩИРО БАЖАЮ ЩОБ ВАМ НАДАЛИ ВІДСТРОЧКУ


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України