Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день.
Після того, як законопроєкт №13634 набуде чинності - я втрачу відстрочку (я студент коледжу, 35+) також отримаю бойову повістку (У мене пройдене ВЛК два місяці тому: був обмежено придатний, зараз - придатний).
Маю декілька запитань:
1. Після того, як новий закон набуде чинності, відстрочка скасується автоматично в день набуття чинності закону чи ТЦК скасовуватиме її вручну і це може зайняти енну кількість днів?
2. Після скасування відстрочки, скільки приблизно в мене буде днів, щоб забронюватися на роботі?
3. Зараз у законопроєкті написано, що він набирає чинності з 1 січня 2026 року. У попередньому законопроєкті №13193 було зазначено, що він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Яка ймовірність того, що в новому законопроєкті змінять текст і залишать формулювання, яке було в попередньому щодо набуття чинності?
4. Що буде у випадку, коли мене подадуть на бронювання і під час очікування на нього мені відправлять бойову повістку, або відправлять бойову повістку до того як мене подадуть на бронювання?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (2)
Адвокат, г. Николаев, 34 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Андрію!
Станом на зараз згаданий Вами законопроект перебуває на розгляді у ВР. Тож, чи набуде він чинності, чи станеться це саме в такій редакції говорити зарано, з урахуванням того, що майже такий самий за текстом законопроект 13193 був відкликаний у липні цього року.
Згідно тексу законопроекту 13634, який знаходиться у доступі на сайті ВР, закон набере чинності із 1 січня 2026 року.
Щодо скасування відстрочки, то, якщо Ви оформлювали останню через Резерв+, відстрочка буде чинною до моменту настання обставин, за яких Ви втратите право на відстрочку. Якщо ж відстрочка оформлюється через ТЦК, то саме ТЦК скасовує останню.
тже, по-суті, Ви зможете оформити відстрочку після наступного продовження строку мобілізації, але тільки до 1 січня 2026 року, звісно, якщо на момент оформлення відстрочки Закон вже буде підписаний Президентом України. Якщо ж цього ще не станеться, то відстрочка оформиться на три місяці, але все одно скасується автоматично з 1 січня 2026 року.
Згідно Постанови КМУ №560:
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаному продовжується, але не більш як до настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави на відстрочку.
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надана (оформлена) відповідно до пунктів 57-58-1 цього Порядку, у разі продовження строку проведення мобілізації продовжується районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки без повторного надання військовозобов’язаним документів, що підтверджують право на відстрочку, за наявності у нього законних підстав на відстрочку (відповідно до раніше поданих військовозобов’язаним документів для оформлення відстрочки) на строк, установлений Указом Президента України про продовження строку проведення мобілізації, але не більш як до настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави для відстрочки, шляхом внесення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів інформації про зміну дати закінчення дії відстрочки.
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надана (оформлена) відповідно до пункту 59 цього Порядку, у разі продовження строку проведення мобілізації продовжується за допомогою застосування електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів з іншими державними реєстрами або базами (банками) даних на строк, установлений Указом Президента України про продовження строку проведення мобілізації, але не більш як до настання обставин, за яких військовозобов’язаний втрачає законні підстави для відстрочки.
Перевірка підстав у військовозобов’язаного щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період (крім випадків, коли відстрочка від призову оформляється та надається автоматично відповідно до пункту 59 цього Порядку) здійснюється посадовими особами територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіонального органу СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) відповідно до їх функціональних обов’язків за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз (банків) даних.
Перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період здійснюється протягом п’яти днів у разі:
У разі виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період комісія при територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (комісія Центрального управління або регіонального органу СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) скасовує таку відстрочку протягом семи днів з дати виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки.
Можливо тиждень, а можливо і день. Це питання залежить виключно від ТЦК і від того, як швидко він отримає інформацію про те, що Ви більше не маєте права на відстрочку, а отже необхідно оголосити Вас у розшук з будь якої надуманої причини, аби доставити до ТЦК та мобілізувати. Тож, Ви повинні бути готовим подаватись на бронювання одрзу після того, як відстрочка буде скасована.
Не вбачаю такої імовірності. Якщо б це було на меті, то законопроект містив би у собі із самого початку відповідне формулювання.
Окрім того, це було зазначено в експертному висновку до законопроекту 13193:
"4. Оскільки Кабінету Міністрів України надається 3-місячний термін для приведення власних нормативно-правових актів у відповідність із проектом Закону, що розглядається, то необхідно було б передбачити більш тривалий строк набрання ним чинності, ніж день, наступний за днем його опублікування (див. розділ ІІ проекту). "
За неявку по бойовій повістці передбачена кримінальна відповідальніість у відповідності із статтею 336 ККУ. Тож, якщо на момент явки по бойовій повістці Ви вже матимете бронювання, повістку повинні анулювати. Якщо ж ні, то ТЦК не буде враховувати той факт, що подані списки на бронювання та Ви чекаєте погодження, Вас просто мобілізують. Звісно це сценарій при Вашій особистій явці до ТЦК
Єдине, що Ви можете зробити у даному випадку - це мати поважну причину для неявки й повідомити про це ТЦК письмово Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення, аби мати докази.
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).
24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.
Якщо ж не йти та не попередити про поважну причину неявки, то можна чекати подання у розшук та на виклик слідчого, оскільки у такому разі ТЦК направить до органу НПУ заяву про ухилення від мобілізації.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1. ЯК БУДЕ, СПРОГНОЗУВАТИ НЕМОЖЛИВО. В 2024 РОЦІ, ВСІМ СТУДЕНТАМ, ЩО ВТРАТИЛИ ВІДСТРОЧКУ, НАДАЛИ МОЖЛИВІСТЬ ДОВЧИЬИСЯ ДО КІНЦЯ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ.
2. ЯКЩО У ВАС НЕМАЄ ПРОБЛЕМ З ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИМ ДОКУМЕНТОМ, ПРОЦЕС БРОНЮВАННЯ ПРОХОДИТЬ ЗА 72 ГОДИНИ.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. N 559
ПОРЯДОК
оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів
https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240559?a...
7. Військово-обліковий документ в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації.
Формування та відображення військово-облікового документа в електронній формі здійснюється автоматично за умови підключення електронного пристрою до Інтернету та наявності у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів відомостей, визначених у пункті 8 цього Порядку.
У військово-обліковому документі в електронній формі відображається унікальний електронний ідентифікатор у вигляді двовимірного штрихкоду (далі - QR-код військово-облікового документа).
Строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів.
У разі коли відомості, зазначені у підпунктах 1 - 5, 8, 11 - 13 пункту 8 цього Порядку, на момент зчитування не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військово-обліковий документ в електронній формі вважається недійсним.
8. Військово-обліковий документ в електронній формі містить такі відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів (за наявності):
1) прізвище;
2) власне ім'я (усі власні імена);
3) по батькові (за наявності);
4) дата народження;
5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
6) окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів;
7) відомості про результати медичних оглядів, що проводилися з метою визначення придатності до виконання військового обов'язку;
7-1) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності (зокрема групу інвалідності, причину та строк, на який встановлено інвалідність);
8) відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;
9) військове звання (для військовозобов'язаних та резервістів);
10) військово-облікова спеціальність для військовозобов'язаних та резервістів;
11) відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);
12) відомості про перебування на військовому обліку (найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у якому громадянин перебуває або знятий (виключений) з військового обліку, та підстава зняття (виключення) з військового обліку);
13) відомості щодо звернення або надсилання до Національної поліції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення;
14) адреса місця проживання;
15) номери засобів зв'язку;
16) адреси електронної пошти (за наявності);
17) дата і час оновлення облікових даних призовником, військовозобов'язаним та резервістом;
18) дата і час формування військово-облікового документа в електронній формі.
9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
3. ВІДПОВІСТИ НА ВАШЕ ПИТАННЯ НЕМОЖЛИВО, ЩОБ НЕ ВВЕСТИ В ОМАНУ.
4. БРОНЮВАННЯ ВІДБУВАЄТЬСЯ ЗА 72 ГОДИНИ. ЯКЩО ЗА ЦЕЙ ЧАС ВИ ОТРИМАЄТЕ ПОВІСТКУ НА МОБІЛІЗАЦІЮ, А ЩЕ НЕ БУДЕТЕ ЗАБРОНЬОВАНІ, ТО ВАС МОБІЛІЗУЮТЬ.
ПОДИВІТЬСЯ НА МОЖЛИВІСТЬ НА ЗАКОННИХ ПІДСТАВАХ НЕ З'ЯВИТИСЯ ЗА ПОВІСТКОЮ.
Поважними причинами неприбуття в строк, визначений у повістці, є:
Причини неявки мають бути підтверджені документами. Це можуть бути:
Якщо не можете з'явитися, повідомте про причину неявки впродовж 3 діб від зазначеної у повістці дати.