Задайте питання юристу

952 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Автомобільне право, 16 вересня 2025, питання №142062 340₴

Автошкола не хочу повертатити кошти, хоча я не почала займатися

Я заплатила за практичні заняття 8000 грн, до занять я так і не приступила по своїй причині, хочу повернути ці гроші! Вони мені відмовляють

Відповіді юристів (4)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Ви підписували індивідальний договір про надання послуг? Чи у автошколи є договір оферта? Чи подавали Ви письмову заяву про повернення коштів?

    Справа в тому, що при відмові від практичних занять Вам можуть добровільно не повернути оплачені кошти, якщо такі умови не передбачені договором про надання послуг.

    Тому перш за все потрібно ознайомитись з документами, які Ви підписували.

    Водночас, Ви можете повернути кошти, якщо має місце порушення договірних зобов’язань та ЗУ "Про захист прав споживачів"

    1. Спочатку, надішліть ТОВ "Автошколі..." письмову претензію з вимогою повернути кошти.

    У відповідності зі ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів» виконавець не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.

    Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача.

    Несправедливими є, зокрема, умови договору про надання можливості виконавцю не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору; надання виконавцю права в односторонньому порядку змінювати умови договору на власний розсуд або на підставах, не зазначених у договорі.

    Тому, якщо автошкола у договорі не передбачила можливість повернення коштів за ненадану послугу, то Ви як споживач, маєте право на відшкодування збитків, які були Вам завдані у зв'язку з використанням ТОВ переваг свого становища у підприємницькій діяльності.

    2. Якщо виконавець відмовляє у задоволенні заяви (скарги), то необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Головного управління Держпродспоживслужби у Вашій області.

    Як правильно оформити звернення

    Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

    • Кому адресується звернення (наприклад: Начальнику Головного управління, ПІБ керівника)
    • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
    • Вид звернення (заява, скарга або пропозиція)

    У звернені повинна бути викладена суть порушеного питання або проблеми:

    • підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
    • вказати обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
    • мета звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
    • перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
    • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
    • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

    Обов’язково до звернення необхідно додати:

    • копію розрахункового документу (чек, квитанцію, договір), який засвідчує факт придбання послуг
    • копію заяви до суб’єкта господарювання з вимогами щодо зменшення вартості послуг.

    Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

    • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
    • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
    • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
    3. Якщо після даних кроків Вам відмовилися повертати кошти, то необхідно звертатись із позовом до суду. Для цього потрібно підготувати належні докази того, що виконавець неналежно виконує свої обов'язки та порушує умови договору.

    На жаль, судовий порядок вирішення питання не швидкий і в разі Вашого виграшу справи в першій інстанції - виконавець може подати апеляцію та касацію. Тому краще питання вирішити в досудовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Я заплатила за практичні заняття 8000 грн, до занять я так і не приступила по своїй причині, хочу повернути ці гроші! Вони мені відмовляють

    Треба аналізувати договір, який було Вами укладено. Я цілком згодний з колегою, шо говорити предметно про повернення коштів можливо лише після аналізу договору. Всі відповіді на питання мають міститися саме там. Але, знаючи, як інколи укладають договори автошколи, припускаю, що відповіді на питання все ж там не знайдуться. Відповідно - шанси на стягнення коштів будуть явно меншими.

    Наразі зарано подавати до суду про стягнення коштів, отриманих іншою Стороною відповідно до договору про надання послуг. Ви повинні ОБОВ'ЯЗКОВО спробувати подати на адресу Виконавця лист-претензію про повернення коштів в досудовому порядку. Потім ті аргументи, які наведе Виконавець у листі-відмові варто детально проаналізувати та використати їх для подання позовної заяви.

    Загалом Вам потрібно обов'язково звернутися до адвоката за місцем проживання.

    З повагою! Успіхів Вам!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ДЛЯ ВІДПОВІ НА ВАШЕ ПИТАННЯ НЕОБХІДНО БАЧИТИ ДОГОВІР З АВТОШКОЛОЮ.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Валентина!

    Чи є в Вас можливість прікрипити договір із автошколою до питання? Було б бажано проаналізувати останній, аби розуміти на якій підставі автошкола Вам відмовляє та розробити подальший алгоритм дій для Вас.

    Ви вже отримали письмову відповідь від автошколи чи відмова була в усній формі? Можливо надсилали офіційний лист-претензію до автошколи щодо повернення коштв? Якщо ні, то почати потрібно саме з цього. Якщо питання не вдасться вирішити у такий спосіб, то Вам прийдеться звертатися до суду та повертати кошти у судовому порядку. Так, це не легка процедура та остання може зайняти певний час, але, на жаль, іншого варіанту не існує, якщо автошкола ні за яких умов не піде на вирішення питання у досудовий спосіб.

    Лист-претензія - це письмовий документ, який надсилається однією зі сторін угоди (контракту) іншій стороні з метою звернення уваги на факт порушення або невиконання умов, визначених в угоді. Цей лист має на меті висунення претензій та вимог щодо відновлення правомірного стану, компенсації збитків чи інших заходів для вирішення спростувань, які виникли в результаті порушення договору.

    У листі-претензії зазвичай зазначаються:

    1. Інформація про Сторони: Повна назва та адреса обох сторін угоди.
    2. Деталі Договору: Згадка про конкретний договір, його номер, дату укладення та важливі умови.
    3. Опис Порушення: Детальний опис фактів порушення договору, вказання на конкретні пункти, які були порушені.
    4. Вимоги та Заходи: Визначення конкретних вимог до сторони, яка порушила договір, та зазначення заходів, які слід вжити для відновлення стану справедливості.
    5. Термін Відповіді: Зазначення терміну, протягом якого очікується відповідь на лист-претензію.

    Лист-претензія є першим етапом вирішення конфліктів та може служити основою для подальших юридичних заходів, якщо сторони не досягнуть домовленості. Одержувач листа має можливість відповісти на претензії, узгодити умови врегулювання, або запропонувати інші способи вирішення ситуації.

    1. Загальна Структура Листа-Претензії.

    1.1. Відомості про Сторони Договору: Розпочніть лист із зазначення імені та контактних даних обох сторін договору.

    1.2. Дата та Номер Договору: Уточніть дату укладення договору та його номер для чіткості ідентифікації угоди.

    1.3. Формулювання Претензії: Опишіть конкретні умови, які були порушені, та деталізуйте факти невиконання стороною своїх зобов'язань.

    1.4. Вимоги та Терміни: Визначте, які саме заходи необхідно вжити для відновлення порядку та встановіть конкретний термін для виконання цих заходів.

    2. Юридичний Основи Претензії.

    2.1. Посилання на Договірні Умови: Вказівка на конкретні статті або пункти договору, які були порушені.

    2.2. Нормативні Акти та Правова Основа: Відсилання до законодавчих норм або інших правових документів, які підтримують ваші вимоги.

    3. Документальне Підтвердження

    3.1. Прикріплення Доказів: Долучіть до листа всі необхідні документи, які свідчать про факти порушення умов договору.

    3.2. Фото, Копії Угод та Інше: Якщо це можливо, представте фотографії, копії договорів, актів прийому-передачі, листи та інші документи, які підтверджують ваші вимоги.

    3.3. Пропозиції щодо Мирного Вирішення: Зазначте, що ви відкриті до діалогу та мирного вирішення конфлікту.3.4. Можливі Сценарії Вирішення: Висловіть готовність до узгодження можливих шляхів вирішення конфлікту.

    Лист-претензія є ефективним інструментом для захисту прав та відновлення порядку при невиконанні умов договору. Чіткість, об'єктивність та виважений тон листа сприятимуть конструктивному вирішенню конфлікту та відновленню справедливості.

    Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

    Загальні положення про укладення, зміну та розірвання договору містяться у гл. 53 книги 5 Цивільного кодексу України. На підставі принципу свободи договору учасники цивільного обороту вільні у вирішенні питання щодо укладення договору:

    -не допускається примушення особи до укладення договору;-винятком є обов'язкові договори, укладення яких є обов'язковим для певних учасників цивільного обороту зокрема:

    • публічний договір ст. 633 Цивільного кодексу України;
    • основний договір на підставі попереднього договору ст. 635 Цивільного кодексу України
    • державний контракт на поставку продукції для державних потреб щодо певних визначених законом суб'єктів;
    • договір з переможцем торгів;
    • договір, стороною якого є суб'єкт, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку тощо.

    Договір є одностороннім, якщо одна сторона бере на себе обов'язок перед другою стороною вчинити певні дії або утриматися від них, а друга сторона наділяється лише правом вимоги, без виникнення зустрічного обов'язку щодо першої сторони.

    Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.

    До договорів, що укладаються більш як двома сторонами (багатосторонні договори), застосовуються загальні положення про договір, якщо це не суперечить багатосторонньому характеру цих договорів.

    Стадії укладення договору:

    • пропозиція однієї сторони укласти договір (оферта);
    • розгляд пропозиції укласти договір другою стороною;
    • узгодження сторонами умов договору;
    • прийняття пропозиції укласти договір другою стороною (акцепт).

    Не завжди укладення договору відбувається з проходженням всіх зазначених етапів, однак обов'язковими (основними) стадіями укладення договору є: пропозиція однієї сторони (оферента) укласти договір та прийняття цієї пропозиції другою стороною (акцептантом).

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 264 0 10 серп. 2025
Офіційний блог Юрісти.UA 283 0 10 серп. 2025
Поради юристів 557 0 10 серп. 2025