Задайте питання юристу

952 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 20 вересня 2025, питання №142217 340₴

Бронювання після зняття порушень ВО

Вітаю!
Маю порушення правил ВО через неявку по повістці. "Розшук" від 25.11.24 (інформація про причину "розшуку" отримана від ТЦК після адвокатського запиту, інших причин не зазначали).
Остання дата оновлення даних - 2018 рік (оновлю при працевлаштуванні через резерв+).
Статус в резерв+ - придатний (ВЛК від 2013 року).
У 27 років не замінив приписне (тоді ще планка була 27 років, не 25).
До порушення у е-ВОД зазначалось "на обліку".
Не маю підстав для відстрочки.

Хочу найближчим часом влаштуватись на критичне підприємство де можуть забронювати.

Питання:
1) Чи правильно я розумію, що найшвидший спосіб зняття розшуку - це оплата штрафу 8500 через Резерв+?

2) Чи може з'явитись розшук через наступні причини у моїй ситуації?

- відмовився від проходження або не пройшов ВЛК
- не уточнив дані до 16 липня 2024 року
- не став на військовий облік після досягнення 25 років

3) Якщо з'явиться наступний розшук раніше, ніж забронюють, які ризики оплати другого штрафу?

4) Чи є сенс звільнятись протягом 7 днів з моменту працевлаштування (до подання інформації про працевлаштування до ТЦК), якщо не встигнуть забронювати і з'явиться інший розшук?

5) Чи можуть виписати повістку на ВЛК заброньованому наперед (з датою на наступний день після завершення бронювання) і якщо так, наскільки реально встигнути перебронюватись?

Відповіді юристів (4)

    Айвазян Юрій Климентійович
    32.9%

    Доброго дня, Антоне!

    1) Чи правильно я розумію, що найшвидший спосіб зняття розшуку - це оплата штрафу 8500 через Резерв+?

    Так, Ви вірно розумієте, що оплата штрафу є найшвидшим спосібом зняття з розшуку.

    Проте, по-перше, Ви сплатите кошти у бюджет, хоча й не повинні, оскільки сплинули строки притягнення Вас до адміністративної відповідальності, визначені статтею 38 КУпАП.

    Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    По-друге, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:

    1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення (сама розповсюджена пробема станом на сьогодні).

    3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    2) Чи може з'явитись розшук через наступні причини у моїй ситуації?

    - відмовився від проходження або не пройшов ВЛК.

    Можливо, враховуючи той факт, що довідка ВЛК чинна один рік протягом воєнного стану та п'ять років у мирний час. Проте, такий розшук буде неправомірним, оскільки з'являтись на медичний огляд Ви зобов'язані тільки за умови отримання Вами повістки або направлення від ТЦК.

    - не уточнив дані до 16 липня 2024 року.

    Також можливо, але зустрічається доволі рідко, оскільки строки притянення до відповідальності (рік з моменту вчинення) вже вийшли ще в липні.

    - не став на військовий облік після досягнення 25 років.

    Так, і це можливо, проте, знову ж таки незаконно у зв'язку зі спливом строків.

    3) Якщо з'явиться наступний розшук раніше, ніж забронюють, які ризики оплати другого штрафу?

    Єдиний ризик оплати штрафу - це поява ще одного. В іншому ж я жодних ризиків не бачу. Можливо, я не зрозумів всю суть Вашого питання? Якщо це так, то конкретизуйте будь ласка.

    4) Чи є сенс звільнятись протягом 7 днів з моменту працевлаштування (до подання інформації про працевлаштування до ТЦК), якщо не встигнуть забронювати і з'явиться інший розшук?

    Сенс тільки в тому, аби ТЦК не надіслав розпорядження за місцем роботи щодо Вашої явки.

    Окрім того, так само, як роботодавець повідомляє ТЦК про працевлаштування, він повідомляє останнього і про звільнення працівника.

    Відповідно до пункту 34 Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    надсилання у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу (навчання), звільнення з роботи, завершення навчання (відрахування із закладу освіти) до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлень про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 4).

    5) Чи можуть виписати повістку на ВЛК заброньованому наперед (з датою на наступний день після завершення бронювання) і якщо так, наскільки реально встигнути перебронюватись?

    В принципі можуть, бо ТЦК не обмежені строками у відповідних питаннях. При тому, Вам не обов'язково будуть вручати повістку на проходження ВЛК, достатньо й повістки на уточнення даних при явці за якою Вам вже видадуть направлення на ВЛК. Зазвичай саме так і відбувається.

    Реально встигнути перебронюватись - подати Вас на бронь раніше строку закінчення чинного бронювання. Якщо ж це буде неможливо, то варіант тільки один - поважна причина неявки за повісткою з обов'язковим повідомленням ТЦК та надія на те, що останній не подасть Вас у розшук, нехтуючи поважною причиною неявки.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    "23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів".

    Питання із розшуком також можливо вирішувати й дистанційно, проте, це займає певний час, на жаль, і не буде швидким процесом на відміну від сплати штрафу.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО ВИ НЕ ОНОВИЛИ ВЧАСНО ДАННІ, ВАШЕ БРОНЮВАННЯ СКОРІШЕ ЗА ВСЕ НЕМОЖЛИВЕ ЗГІДНО П.29 ПОСТАНОВИ КМУ 76:

    https://ips.ligazakon.net/document/KP230076?an=965

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного "реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів переведення військовозобов'язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов'язаний:

    уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 р. N 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку"

    не перебуває у розшуку."

    ЗАКОН ДАВАВ ВАМ 60 ДНІВ НА УТОЧНЕННЯ ДАНИХ - ВИ ЦЕ НЕ ВИКОНАЛИ (ЦЕ ПІДСТАВА НЕ ПОГОДИТИ БРОНЮВАННЯ).

    НАЯВНІСТЬ РІШЕННЯ ПРО ПРИТЯГНЕННЯ ВАС ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ Є ПЕРЕШКОДОЮ ДЛЯ ВАШОГО БРОНЮВАННЯ.

    ЯКЩО ВАС ОГОЛОСЯТЬ В РОЗШУК - БРОНЮВАННЯ НЕМОЖЛИВЕ.

    Щоб сплатити штраф від ТЦК, потрібно спочатку отримати постанову про накладення штрафу, в якій будуть вказані реквізити для оплати. Після цього штраф можна сплатити онлайн через банківські додатки, наприклад, Приват24 або Monobank, або через касу будь-якого банку.

    Дерій Владислав Олегович
    32.9%

    Доброго дня!

    1) Чи правильно я розумію, що найшвидший спосіб зняття розшуку - це оплата штрафу 8500 через Резерв+?

    Все вірно, найпростіший та найшвидший варіант зняти розшук - це сплатити 8500 грн через Резерв+

    У Вашому випадку головне мати Резерв+ без розшуку хоча б три дні, які необхідні для бронювання через ДІЮ.

    2) Чи може з'явитись розшук через наступні причини у моїй ситуації? - відмовився від проходження або не пройшов ВЛК - не уточнив дані до 16 липня 2024 року - не став на військовий облік після досягнення 25 років

    На жаль, може, але скоріш за все лише з причини непроходження ВЛК. Вже був випадок, коли після оплати штрафу та зняття з розшуку за неявку по повістці, через 7 хвилин людину оголосили у розшук за непроходження (відмову) ВЛК. У тій ситуації людина хотіла поскоріше оформити бронювання. Сплатила штраф через Резерв+, а тут знову сюрпризи. Скоріш за все приходила повістка на проходження ВЛК і ТЦК один штраф зазначили як неявка по повістці, а іншій відмова від ВЛК. Тому, не виключено, що у Вашому випадку може бути те ж саме.

    По іншим порушенням уже пройшли строки давності (більше 1 року після його вчинення), тому ні штрафувати ні оголошувати в розшук не повинні.

    До того ж, після того як Ви встановите Резерв+ Ви оновите дані, а на облік військовозобов'язаних Вас вже автоматично поставили.

    3) Якщо з'явиться наступний розшук раніше, ніж забронюють, які ризики оплати другого штрафу?

    Дуже високі. На жаль, без повторної оплати штрафу та зняття наступного розшуку - Вам не вдасться оформити бронювання, адже головне, щоб у Вас був Резерв+ без порушень.

    Згідно пункту 29 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час

    Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.
    4) Чи є сенс звільнятись протягом 7 днів з моменту працевлаштування (до подання інформації про працевлаштування до ТЦК), якщо не встигнуть забронювати і з'явиться інший розшук?

    Якщо Ви плануєте наступний розшук також зняти шляхом оплати штрафу, то сенсу звільнятись немає, адже як показує практика після оплати другого штрафу люди без розшуку ходять місяцями. Деяким щастить і вони вже після першої оплати можуть спокійно забронюватись.

    Як буде саме у Вашому випадку - невідомо.

    Підприємство в будь-якому випадку повідомить ТЦК про Ваше працевлаштування та звільнення. Проте, повістку на роботу Вам пришлють не відразу.

    До того ж, якщо Ви звільнетесь Вам можуть прислати повістку на адресу проживання.

    5) Чи можуть виписати повістку на ВЛК заброньованому наперед (з датою на наступний день після завершення бронювання) і якщо так, наскільки реально встигнути перебронюватись?

    На жаль, можуть. Законодавством це не заборонено. В минулом році хлопцям, які були звільнені зі строкової військової служби, мобілізаційні розпорядження видавали на рік вперед.

    Водночас існує декілька варіантів для перебронювання:

    1. Подача заявки за декілька днів до перебронювання. На даний час існують пропозиції запровадити можливість переброньовуватись за 14 днів до закінчення бронювання.

    2. Підприємство завчасно може зняти бронь через Дію, а потім знову перебронювати Вас на 12 місяців.

    3. Якщо у Вас буде поважна причина для неявки на дату вказану в повістці (наприклад, хвороба), то Ви можете повідомити про це ТЦК і за час перебування на лікарняному Вас встигнуть перебронювати.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    34.1%

    Вівтаю Вас, Антоне!

    1) Чи правильно я розумію, що найшвидший спосіб зняття розшуку - це оплата штрафу 8500 через Резерв+

    Так, Ви правильно розумієте. На практиці оплата штрафу через систему «Резерв+» є найбільш дієвим способом швидко зняти адміністративний розшук, накладений ТЦК та СП. Це передбачено механікою самої системи: після підтвердження платежу інформація про погашення штрафу автоматично відображається. У більшості випадків це займає кілька днів. Особливо ефективним цей шлях є для тих, хто вже має підстави на бронювання або найближчим часом отримає таке право - знятий розшук дозволяє розпочати процедуру без перешкод.

    2) Чи може з’явитись розшук через наступні причини у моїй ситуації?

    Теоретично - так, адже законодавство передбачає можливість повторного внесення у розшук у разі нових порушень (наприклад, відмова від проходження ВЛК чи повторна неявка за викликом). На практиці ж такі випадки не є масовими. У моїй роботі лише в одного клієнта після сплати штрафу за неявку з’явився новий розшук за відмову від ВЛК. Але там була своя логіка: він мав статус «обмежено придатний», і ТЦК намагався додатково його проконтролювати. У підсумку після оплати другого штрафу його таки успішно забронювали. Тобто ризик існує, але він не є автоматичним - все залежить від конкретної історії.

    3) Якщо з’явиться наступний розшук раніше, ніж забронюють, які ризики оплати другого штрафу?

    Ризик справді високий. Якщо другий розшук буде накладено до завершення процедури бронювання, то навіть після оплати штрафу процес може «зависнути», і Вас знову доведеться виводити з розшуку. Це тягне за собою додаткові фінансові витрати та втрату часу. Виходить замкнене коло: сплативши повторно 8500 грн, Ви ніби гасите проблему, але сама процедура бронювання відтерміновується.

    4) Чи є сенс звільнятись протягом 7 днів з моменту працевлаштування (до подання інформації про працевлаштування до ТЦК), якщо не встигнуть забронювати і з’явиться інший розшук?

    На мій погляд - ні. Тут працює принцип «йти до кінця». Якщо вже є працевлаштування і реальний намір отримати бронювання, варто витримати процедуру. Ймовірність отримання відстрочки через бронювання сьогодні досить висока, особливо якщо компанія відповідає критеріям і своєчасно подає документи. Звільнення лише ускладнить ситуацію: Ви втратите і право на бронювання, і офіційний статус працевлаштованого, натомість ризик повторного розшуку залишиться.

    5) Чи можуть виписати повістку на ВЛК заброньованому наперед (з датою на наступний день після завершення бронювання) і якщо так, наскільки реально встигнути перебронюватися?

    Формально така можливість є: бронювання не звільняє від військового обов’язку після завершення його строку дії, і ТЦК може спробувати підготувати виклик «на випередження». Але практично такі випадки - поодинокі. Причина проста: бронювання зазвичай надається на 6 або 12 місяців, і для ТЦК немає сенсу готувати «завчасні» повістки, якщо особа офіційно захищена. Крім того, роботодавці зазвичай подають документи на продовження бронювання завчасно, і цей процес працює як «ланцюжок». Тож, навіть якщо теоретично такий сценарій можливий, реально шансів на його втілення дуже мало.

    З повагою! Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України